Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
tram4

Nova sljemenska žičara (planovi i izgradnja)

Recommended Posts

8 hours ago, Westin said:

...

Namjena sredstava:-sredstva su strogo namjenska i mogu se ulagati isključivo za financiranje gradnje nove Žičare Sljeme/garaže.

 

 

as roma GIF ghb GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tijeku je rasprava u Gradskoj skupštini grada Zagreba.

Upitno je gdje ide 125 milijuna kuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

41 ukupno glasalo od 51 zastupnika. 26 ZA 15 protiv. ZET je dobio suglasnost skupštine grada Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 07. 12. 2019. at 15:44, diogen151 said:

@Arno: proteklo je izvjesno vrijeme od tvojeg tumaćenja kapaciteta žičare, kutne postaje,  gradnje kroz šumovite obronke...., pa bi predložio da to malo ponoviš (repetitio est mater studiorum) jer će uskoro opet početi dežurni ditiramb po tim tvrdnjama. Hvala unaprijed, rado čitam tvoja stručna tumačenja !🖐️

 

 

A nema tu ništa novo što se može reći. Ja inače nisam dobro upoznat s konkretnim projektom, više govorim općenitu situaciju sa žičarama.

Neki dan sam bio na Sljemenu pa vidim da je većina stupova već na mjestu, i trenutno je najviše posla na gornjoj postaji, ne znam zašto ona toliko kasni.

 

Što se tiče tvrdnje da su se mogle koristiti postojeće postaje, to stoji što se tiče same građevine, ali nove lokacije postaja su puno primjerenije (i, vjerujem, jeftinije od produljivanja trase tramvaja do stare postaje). Tak da mi to ima smisla.

 

Kutna postaja je nepotrebna, ako se stvarno moglo otkupiti zemljište od Konzuma (koje je na idealnoj poziciji), ali je meni osobno zanimljiv tehnički detalj.

 

Ono što sam primijetio je da su zadnja dva stupa na trasi jako visoka (kako bi se premostila stara gornja postaja). Ovako laički rečeno mislim da bi bilo bolje da su porušili staru postaju (ionako je ruglo) i napravili trasu niže, ovako će taj zadnji dio biti podložniji utjecaju vjetra gore na vrhu (baš se neki dan to osjetilo). Nije to jako problematično za žičaru, al možda će imati mali utjecaj na rad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Arno said:

 

A nema tu ništa novo što se može reći. Ja inače nisam dobro upoznat s konkretnim projektom, više govorim općenitu situaciju sa žičarama.

Neki dan sam bio na Sljemenu pa vidim da je većina stupova već na mjestu, i trenutno je najviše posla na gornjoj postaji, ne znam zašto ona toliko kasni.

 

Što se tiče tvrdnje da su se mogle koristiti postojeće postaje, to stoji što se tiče same građevine, ali nove lokacije postaja su puno primjerenije (i, vjerujem, jeftinije od produljivanja trase tramvaja do stare postaje). Tak da mi to ima smisla.

 

Kutna postaja je nepotrebna, ako se stvarno moglo otkupiti zemljište od Konzuma (koje je na idealnoj poziciji), ali je meni osobno zanimljiv tehnički detalj.

 

Ono što sam primijetio je da su zadnja dva stupa na trasi jako visoka (kako bi se premostila stara gornja postaja). Ovako laički rečeno mislim da bi bilo bolje da su porušili staru postaju (ionako je ruglo) i napravili trasu niže, ovako će taj zadnji dio biti podložniji utjecaju vjetra gore na vrhu (baš se neki dan to osjetilo). Nije to jako problematično za žičaru, al možda će imati mali utjecaj na rad.

Kao prvo, da ne pomisli netko da sam promijenio mišljenje - i dalje sam oštro protiv te žičare i smatram da ju se nije smjelo graditi! Međutim, prihvaćam realnost da se gradi i dapače da je pred završetkom, tako da želim prokomentirati neke detalje koji su se (ako se već nepotrebno gradilo) mogli izbjeći i tako smanjiti njena cijena!

Prvo želim prokomentirati tvoje podržavanje preseljenja donje i gornje postaje: Izgraditi gornju postaju na samom vrhu je bila totalna ludost! Da obrazložim - gore je ionako malo mjesta, a sada će ga biti još manje. Dalje, na Sljemenu sezona skijanja traje manje od 3 mjeseca godišnje, u nekim godinama i znatno manje. To je zanemariv dio godine, a jedino skijašima bolje odgovara nova lokacija, dok svima drugima, dakle u prvom redu planinarima i izletnicima, koji će koristiti žičaru u više od 3/4 godine je znatno bolja bila stara lokacija! Ako je netko od njih želio i na sam vrh, doista mu nije bio problem prošetati još to malo do gore. Ali većinom ljudi idu prema Puntijarki, Hunjki, Tomislavcu, Grafičaru, itd., a stara lokacija postaje je bila niže i bliže stazama koje vode na te lokalitete, tako da je za planinare i izletnike bila na daleko boljem lokalitetu!

A što se tiče nove donje postaje: zašto bi tramvaj i žičara morali imati neposredan kontakt? Ionako je žičara služila za izlete, a ne za putovanja na posao ili školu kad se čovjeku žuri! A kad si na izletu - pa možeš valjda 15-stak minuta prošetati! Dapače, ono je baš bila lijepa i romantična šetnja i svojevrsan doživljaj proći kroz tunel, pa onom lijepom stazom od tunela do donje postaje, a to je sada zauvijek uništeno s novom trasom žičare!

Isto tako ako se baš htjelo napraviti kontakt tramvaja i žičare, nitko mi ne može reći da bi bilo skuplje produžiti tramvaj kroz tunel do ispod stare donje postaje, nego što je bilo graditi ovu ogromnu ružnu zgradurinu od donje postaje + kutnu postaju + nekoliko stupova na toj trasi. Dapače, siguran sam da bi produženje tramvaja bilo znatno jeftinije, a k tome bi bilo atraktivno da je tramvaj prolazio kroz tunel!

Ovo nisam znao da su gore skroz pri vrhu zbog prolaska iznad stare gornje postaje išli napraviti dva tako ogromna visoka stupa. Gore na samom vrhu Sljemena su baš najjači vjetrovi i to sam posve siguran da će ipak imati itekakav utjecaj na rad žičare, ne samo mali utjecaj što ti misliš! E, baš me zanima koliko će dana u godini žičara biti izvan pogona zbog vjetra, a također me zanima da li će tada stavljati kao zamjenu autobus, ili ga neće biti!

Isto tako, jako me zanima što će na kraju biti s autobusnom linijom! Bio sam baš u prošlu nedjelju na Sljemenu, pa sam pričao s nekim ljudima i svi su pričali kako je super da autobus sada ide i do Puntijarke i Hunjke, a kad sam im ja rekao da će ga ukinuti odmah kad se žičara otvori - ljudi ili nisu to vjerovali, ili im je bilo jako teško to prihvatiti i svi su se redom užasavali na takvu ideju da ovi punktovi ostanu bez autobusa! Ima li netko od vas kakvih vijesti kako to na kraju misle riješiti? A isto tako, da li doista kane zatvoriti cestu za automobilski promet, a ako da na osnovu kakve odluke to mogu zakonski postići, a i tehnički kako misle to riješiti, osobito na spoju prema Zagorju, jer na samoj Hunjki je županijska granica - zar će tamo napraviti "granični prijelaz", koji neće propuštati aute, ili...?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije potpuno nerealno s obzirom na dužinu i skupoću... Iako će prihod biti kap u nikad otplativom moru kredita, iako se s tarifom dotad može svašta dogodit dok ne krene. 

 

Kad shvate da radnim danom ima par desetaka putnika dijelit će i besplatno 😂 a kad shvate da ni to nema smisla poslat osoblje da preko tjedna vozi tramvaje, a kad shvate da ni to ne spašava rashodovnu stranu niti radikalno poboljšava popularnost kakvu imamo s busom, uhvatit se za glavu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Forumas said:

... Dalje, na Sljemenu sezona skijanja traje manje od 3 mjeseca godišnje, u nekim godinama i znatno manje. ...

 

A u nekim godinama dulje ..

A i bilo je godina bez sezone. f040.gif

 

2 hours ago, Forumas said:

...

A što se tiče nove donje postaje: zašto bi tramvaj i žičara morali imati neposredan kontakt? ...

 

Zbog skijaša, Forumaš, zbog skijaša ... b100.gif

Ak ti nije jasno - navuci pancerice pa prošetaj (ne moraš po Dolju, na volju ti bil i Savski nasip).

Ak ih nemaš, ti ih ja posudim. 

 

2 hours ago, Forumas said:

... Dapače, ono je baš bila lijepa i romantična šetnja i svojevrsan doživljaj proći kroz tunel, pa onom lijepom stazom od tunela do donje postaje, a to je sada zauvijek uništeno s novom trasom žičare!

...

 

Forumaš - žičara je prijevozno sredstvo čiji sustav visi iznad tla.

Željeznica je prijevoz... ma zaboravi, jednog dana, jedne godine bu neko prokopal metro ispod staze. n025.gif

2 hours ago, Forumas said:

...

Isto tako ako se baš htjelo napraviti kontakt tramvaja i žičare, nitko mi ne može reći da bi bilo skuplje produžiti tramvaj kroz tunel do ispod stare donje postaje, nego što je bilo graditi ovu ogromnu ružnu zgradurinu od donje postaje + kutnu postaju + nekoliko stupova na toj trasi. Dapače, siguran sam da bi produženje tramvaja bilo znatno jeftinije, a k tome bi bilo atraktivno da je tramvaj prolazio kroz tunel!

...

 

Ja ti mogu reći. 

Pa eto, velim. :kul

Kao prvo, uopće je upitna gradnja nečega kao tramvajska pruga duž trase staze - zbog jako velikog uzdužnog pada (ne tvrdim da je nemoguće, no bil bi to znatni problem za svladavanjea070.gif), drugo zbog geomehaničkih uvjeta - vrlo vjerojatno je teren sklon klizanju (nije ni to nemoguće savladati ... samo je pitanje cijene - a o tom se ovdje radi, neee? :kul- a nije isključeno ni moguće narušavanja izgleda prirode) i treće - kraj stare zgrade nema mjesta za okretište (naravno, i tu je moguće iskopati kružni tunel, il ev. zbetonirati vijadukt - samo tu je opet pitanje cijene, a u slučaju vijadukta i narušavanje izgleda prirode (za razliku od kutne postaje, koja ipak nije u šumi).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, NT 2200 said:

50 kn povratna karta... jesu oni normalni?

A reci ti meni što si ti očekivao, a i svi vi koji ste zagovarali žičaru? Pa, jel se sjećaš podataka koje smo tu bezbroj puta napisali da je žičara koštala, odnosno koštati će, između 700 milijuna i milijardu kuna!? Pa, molim lijepo - podijeli tu brojku s 50 kn i dobiti ćeš 14-20 milijuna putnika, koji bi morali biti prevezeni po toj cijeni da bi se investicija vratila, ne računajući nove i nove gubitke koje će stvarati svaki mjesec svojim radom (troškovi osoblja, struje, održavanja...)! A stara je žičara prevezla u svom vijeku od preko 40g ukupno ako se dobro sjećam oko 6 milijuna putnika, dakle nerealno je očekivati da će nova ikada doseći te brojke od preko 14 ili više milijuna putnika! Ja bih radije postavio protu pitanje - a jesu li oni normalni da će cijena karte biti tako jeftina! Realna cijena bi trebala biti bar 200 kn, možda i više, a kako bi se jednom bar dio te sulude investicije mogao vratiti!
Ali, naravno, da krivo ne pomisliš - i meni je 50 kn jako puno i svakom prosječnom poštenom čovjeku u Zagrebu i Hrvatskoj! Ali i taj iznos je jako mali kad se gleda koliko bi karta trebala koštati da bi se realizirao povrat investicije, shvaćaš?! Eto, baš i zbog toga sam ja od samog početka, već godinama bio protiv izgradnje žičare i na sve ovo upozoravao kao neki prorok, a većina vas me niste slušali i vjerovali mi što pričam! Da li ste si vi stvarno zamišljali da će se izgraditi žičara za milijardu kuna, a da će onda vožnja koštati neku siću ili biti čak besplatna?! A dotle grad grca u prometnim problemima za koje riješiti "nema novca"!

Neka, neka, jako mi je sad drago da je situacija takva - svi oni koji su plakali za žičarom i tjerali Bandića da ju gradi neka sada izvole plaćati 50 kn za jedan izletić na Sljeme i nek šute, ili neka idu pješke! Jer kao što znamo po Bandićevim najavama - autom više neće biti moguće ići gore, a jefini autobus kojega su neki stalno napadali kao loše rješenje se ukida s danom otvorenja žičare! Prema tome, ili skupa žičara, ili "cipelcug", druge vam nema! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forumaš, ne znam zašto prežvakujemo ovo.

 

Tramvaj kroz tunel bi bio izrazito težak projekt, i guljenje drveća koje se sad dogodilo radi žičare je izgleda izazvalo eroziju zbog koje su nedavno izgrađeni dodatni zidovi na padini iznad potoka Blizneca, s tramvajem bi bilo i teže. 😕 To je više nego ne tako velik nagib razlog zašto je projekt tračničkog vozila kroz tunel izrazito težak i neisplativ, a tunel će ostati spomenik rasipnosti...

 

Zanimljivije ali možda čak i isplativije bi bilo da je žičara obješena na vrh tunela 😛😁 a takav blagi zavoj kakvog ima možda i ne bi trebao postaje za usporavanje, donja postaja je ionako skoro zaštopala opciju željezničkog vozila za Zagorje, pa eto svjetske atrakcije... No uglavnom, mislim da je nerealno bilo nešto drugo osim produženja žičare do Dolja, kako je to s kapacitetom i troškovima i promjenom lokacije postaje katastrofalno izvedeno je drugo pitanje (opet kažem, nisam bio protiv ideje žičare oko koje sam suzdržan nego protiv ovog projekta).

 

Za gornju stanicu ja sam uvjeren da je bilo smislenije zadržati staru stanicu, ili ju bar srušiti jer ovako da ju nova žičara preskače je bedasto a nije bila baš lijep ni originalni arhitekturalni spomenik kao donja (no mogla je sasvim dobro funkcionirati i dalje), ali eto, što je tu je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

forumas, ja se jos nigdje nisam izjasnio jesam li za ili protiv zicare, tako da ne znam o cemu pricas...

 

inace sam opcenito pro-zicara, ali kontra ovako planirane zicare zbog cijene po kojoj se gradi - i to od samog pocetka. neke od terenski najzahtjevnijih zicara po svicarskoj su kostale manje od nove sljemenske, sto nikako ne moze biti. medjutim sama ideja da se autobusom i autima vise ne moze na sljeme mi se svidja.

ugl. pitam se tko je spreman (i tko ima mogucnost) odvojiti 50 kn za voznju do vrha i nazad... bojim se da ne puno ljudi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, NT 2200 said:

50 kn povratna karta... jesu oni normalni?

Rekao bi da su - realni !

Približno toliko košta povratna na Mariborsko pohorje, a povratna obiteljska je oko 100 kn.

 

Raspravljali smo već o tome u drugoj temi i tu sam naveo nekoliko cjenika: 

 

 

6 hours ago, Arno said:

 

Ono što sam primijetio je da su zadnja dva stupa na trasi jako visoka (kako bi se premostila stara gornja postaja). Ovako laički rečeno mislim da bi bilo bolje da su porušili staru postaju (ionako je ruglo) i napravili trasu niže, ovako će taj zadnji dio biti podložniji utjecaju vjetra gore na vrhu (baš se neki dan to osjetilo). Nije to jako problematično za žičaru, al možda će imati mali utjecaj na rad.

 

Interesantan detalj koji mi je promaknuo: Stvarno je neobično visok stup prije Gornje stanice, vjerojatno poravnava pristup sa gornjim180 st.  okretom i treba biti horizontalno ?

 

Ono u čemu sam potpuno promijenio mišljenje nakon par posljednjih postova: Tunel je infrastruktura samo za pješake i bicikliste, produženje trase tramvaja kroz Tunel ili produženje trase Nove žičare do Dolja podrazumijeva rješavanje potencijalnog klizišta između Stare donje postaje i Tunela.

 

Po tome i i gradnja tog Tunela bila fulanjac ?


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolika je prosjecna placa u hrvatskoj, a kolika u sloveniji? kosta i axe africa aftershave u svicarskoj isto kao i u hrvatskoj, samo je svicarcu daleko lakse iskesirati 6 franaka nego hrvatu 45 kuna...

 

btw medijan place u CH je ca 6500 franaka a u HR ca 6000 kn, sto bi znacilo da je 50 kuna usporedivo s 50 i nesto franaka - u svicarskoj ne bih dao 50 franaka za zicaru taman da me glade paperjem od pelikana i sluze kavijar tijekom voznje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan kolosijek bi prošao tubelom i stazom,a na kraju staze staviš okretaljku.

Od okretaljke do donje postaje staviš pokretne stepenice sa nadstrešnicom.

Simple sa that :jup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...