Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
tram4

Nova sljemenska žičara (planovi i izgradnja)

Recommended Posts

Forumas, koliko će WC-a biti na Brestovcu? I kad kažeš ogromni, na što pod tim misliš?

 

Pa zapravo je i napisal:

... da će između ostaloga imati i ne znam koliko WC-a! ...

 

c065.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvo rušenje!Postaje su legendarne.Takvih više nema.

Graditeljska baština.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, taj objekt je velik poput neke kolodvorske zgrade! A čemu to??? Broj putnika sigurno to ne opravdava!!!!

To mora da je replika Glavnog kolodvora na Brestovcu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ti nisi relavantan. :kul2

Forumaš bu logoroval u Dolju noć prije Bandićevog rezanja vrpce.

Vjerojatno bu bil u jednoj od prvih 10 kabina. :kava:

 

DB, nebu ništa od toga, jer :

 

........ vožnja ovom očajnom žičarom! Koju ja doista neću nikad koristiti, iz principa!

 

 

Nisi baš jako duhovit, a i nisi shvatio poantu mog posta! Nisam ja generalno protiv izgradnje zahoda i ne zagovaram obavljanje nužde u grmlju, haha! Ali, smatram da nije normalno na toj postaji Brestovac praviti tako ogromne WC-e za ne znam koliko ljudi! ....

 

Nisi ti shvatio, nije u pitanju "duhovitost", nego čista pragmatika: tko će održavati tako puno tako velikih WC-a ? To je problem i trošak zapošljavanja od ne znam koliko kuna godišnje ? Radije ću unerediti puteljak Zeki i Bambiju nego li se zaraziti u prljavom WC-u !


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Današnje slike s gradilišta donje postaje Gračansko Dolje.

 

Stražnja južna strana zgrade. Primjetite kako su okomite grede posložene po visini, tj. svaka je dulja od prethodne. Dakle krov će biti kosi i zgrada će završavati s tom kosom stražnjom stranicom.

 

3l5eHf8.jpg

 

Gledano s juga prema sjeveru okomito na trasu.

 

Rziv45r.jpg

 

Ovo je pogled s druge strane, s Gračanske ceste s juga prema sjeveru. Dakle, kao što sam označio na slici. Radi se u biti o dvije odvojene zgrade koje su povezane zajedničkim temeljem i prizemljem. Između njih je prolaz od cca 6m. Dio pod br. 1 je manja zgrada u kojoj je smješten tehnički dio žičare. Konkretno glavna užnica, mehanizam za usporavanje i okretanje kabina, odspajanje i spajanje na sajlu, ulaz/izlaz putnika itd. U drugoj zgradi (označeno br. 2) bit će ostali sadržaji ali možda dio i spremišta kabina.

Ova linija koju sam povukao izgleda kao da je položena malo po širini, tj. da zgrade nisu u istoj ravnini. No radi se o optičkoj varki, dakle zgrada 1 nije isturena prema desno u odnosu na zgradu 2 kako se možda na prvu čini.

 

Detalj U sklopa oko kojeg kabine okreću, slikano s Gračanske.

 

NrG2ZYo.jpg

 

Zašto sam rekao da mislim kako će i u "zgradi 2" biti neki dio vezan za tehniku same žičare? Zbog toga što na zaobljenom dijelu U mehanizma po kojemu se gibaju kabine kroz donju postaju i okreću vidimo (narančasto) dvije skretnice (ako se ja ne varam) koje su usmjerene prema tramvajskom okretištu, dakle od strane na kojoj ja stojim i slikam. Što bi značilo da će možda dio kabina stajati u prizemnom nivou u drugom dijelu zgrade. Zgrada 1 imat će također kosi krov u istom smjeru kao i zgrada 2.

 

GdvtlLe.jpg

 

Sada slika iz drugog smjera, okomito od sjevera prema jugu. Ovo je koliko vidim ulaz u garažu za cestovna vozila. Nalazi se točno ispod "U" mehanizma.

 

5rpUUkt.jpg

 

Malo detaljnije mehanizam donje postaje. Vide se ispod place zaštitne cerade gumeni kotači koji će pogoniti kabine kroz postaju, a služe i kao usporivači te ubrzivači. Također se na slikama vide nosači sajli.

 

XANdodv.jpg

 

Pogled na donju postaju također od strane juga prema sjeveru. Vidi se i prvi stup koji se oslonjen o armirano-betonsko prizmelje zgrade(a).

 

ps3k9P8.jpg

 

Isti smjer slikanja ali zumirana tehnika. Ovdje se lijepo vidi kontura U mehanizma.

 

O2VRYNj.jpg

 

Pogled iz smjera okretišta tramvaja prema tom dijelu gdje bi trebalo biti prizemno spremište kabina ako ja dobro tumačim položaj skretnica za kabine.

 

XpRQEH1.jpg

 

I naravno neizostavna kutna. Postavljene su poprečne grede na koje se spaja donja (podna) ploča.

 

sDnAXDV.jpg

 

25J8hf0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi baš jasno što predstavljaju ovi sivi držači... Valjda platformu ispod kabina (iako ne znam čemu bi služila)....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vjerojatno zbog popravaka i održavanja, lakše je imati platformu nego visiti s krana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada nismo u temi vidjeli kako napreduju radovi na Gornjoj stanici: u odnosu na cijelu trasu ovdje se najmanje napravilo, više su napredovali lokalni ugostitelji zatvarajući terase i pripremaju se za povećan promet.  Tako se napokon i uređuje Vidikovac na Tornju:

IMG-2291.jpg

Sama Gornja stanica se još ne nazire kao Donja, naokolo su pobacani dijelovi stupova oko temelja:

IMG-2296.jpg

 

IMG-2300.jpg

 

Ovo su šarafi i matice kojima će se stupovi zatezati za temelje, za usporedbu veličine stavio sam standardnu bateriju za Canon (cca 4*3 cm)

 

IMG-2327.jpg

Ovo su valjda kao neki ulazi/izlazi u ono što se gradi ili pomoćne prostorije, najbolje je pitati Forumaša koliko tu bude wc-a ?

IMG-2302.jpg

 

Sama zgrada se još ne nazire za sada nego  šuma armature na mjestu gdje bi trebala izrasti:

IMG-2321.jpg

  • Like 2

comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OBJAVILI I CIJENU KARTE

RUPA BEZ DNA: Nevjerojatno objašnjenje Grada Zagreba o tome zašto je odjednom toliko skočila cijena sljemenske žičare

dizajn-bez-naslova-4.png?w=670&h=400&crop=1

 

Još uvijek nisu riješeni niti svi imovinsko-pravni odnosi. Dosad je za otkup zemljišta plaćeno tri milijuna i 700 tisuća kuna. Grad Zagreb je poslao dopis iz kojeg je jasno kako je cijena žičare porasla i to sa 300 na 425 milijuna kuna bez PDV-a!

Goran Radić, voditelj projekta na dvama najvećim zagrebačkim gradilištima, ispred investitora, Grada Zagreba, vodi i Rotor i žičaru. Sljeme vodi nakon što je na samom početku radova, uz nejasne razloge, maknut s te pozicije jedan od Bandićevih bliskih savjetnika i suradnika.

Sredinom prosinca, napominje, donja će postaja biti pod krovom, a u siječnju Austrijanci postavljaju uže. U ožujku će se probno pokrenuti gondole, a malo dalje gradit će se rotor, ali i parkiralište sa 80 parkirališnih mjesta. Planirano je da radovi budu dovršeni dogodine, 31. svibnja, na Dan Grada Zagreba. Dan kasnije, Milan Bandić obilježit će 20 godina otkako je prvi put postao gradonačelnik, donosi RTL-ova Potraga.

 

Ove je godine na gradilištu žičare proslavio 19 godina od stupanja na dužnost. Rekao je da nema boljeg načina da se taj dan obilježi nego da obiđe najveću investiciju u Zagrebu. Tada je prvi put spomenuo svotu od 600 milijuna kuna.

No, kako napominje zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Renato Petek, s obzirom na to da je žičara jedan od zadnjih velikih projekata Milana Bandića, mogao bi na kraju to biti svojevrsni Bandićev mauzolej.

Oporbeni zastupnik Renato Petek još je prije osam mjeseci tražio odgovore na ključna pitanja: ‘Koliko će stajati i kako će se financirati?’

Još nisu riješeni svi imovinsko-pravni odnosi

Na jednom komadu papira bizaran je detalj šlamperaja. Dan nakon početka radova Grad Zagreb piše samom Gradu Zagrebu, odnosno jedan gradski ured drugom, da prijava početka gradnje nije potpuna. Nije dostavljen dokaz da su u katastru formirane građevinske čestice. I nije navedena osoba nadzornog inženjera, kako propisuje zakon, već je nabrojeno da će nadzor obavljati zajednica ponuditelja.

Još uvijek nisu riješeni niti svi imovinsko-pravni odnosi. Dosad je za otkup zemljišta plaćeno tri milijuna i 700 tisuća kuna. No, trebat će izdvojiti još, prema nekim računicama, najmanje toliko.

“Za rekonstrukciju nove tramvajske pruge nisu sređeni imovinsko-pravni odnosi, niti za okretište, tunel nije riješen, ni rotor koji bi trebao biti u podnožju”, rekao je predsjednik Vijeća Mjesnog odbora Gračani Marijan Kos koji se i sam pokušava snaći u nejasnim najavama troškova. Smatra kako bi se troškovi mogli popesti i do milijarde kuna.

Zbrku s cijenom ne mogu rasplesti niti gradski zastupnici. Svi se pitaju: Što je planirano u proračunu, a što izvršeno?

“Ova cijena koja se spominje od 537 milijuna nije konačna cijena i ne možete dobiti točnu informaciju koji su sve troškovi. Moramo se podsjetiti, prije više od dvije godine potrošeno je 120 milijuna za nabavu, stalno povećanje i smanjivanje, natječaj se poništava i vi ne možete utvrditi pravu cijenu. I to vam neće iz grada odgovoriti”, rekao je zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Tomislav Stojak.

pxl_171019_26456142.jpg?quality=100&strip=all&w=669&h=458

Što s ostalim projektima?

Ne odgovaraju ni što će biti s bivšom bolnicom za plućne bolest Brestovac. Gradonačelnik napominje kako je “u planu taj prostor koristiti sukladno analizama i procijenjenim potrebama”. Upravo je tako odgovorio pismenim putem na pitanje zastupniku Peteku.

Prije deset godina slavilo se puštanje u promet novih niskopodnih tramvaja. Uz Bandića je bila i tadašnja financijska direktorica ZET-a Ljuba Romčević – Žgela. U međuvremenu je postala predsjednica uprave, ZET je postao trgovačko društvo. Baš uoči podizanja kredita čudom od gubitaša ušao u plus, a gospođa Romčević Žgela potpisat će kredit od 537 milijuna kuna.

“Kako je moguće da projekt može raditi tvrtka u vlasništvu grada koja je u lipnju prošle godine imala 56 milijuna kuna minusa, a nekim vratolomijama u knjigovodstvu došla do nekoliko desetaka tisuća u plusu da bi mogla biti nositelj kredita”, zapitao se Stojak.

U ZET-u još uvijek nisu definirali cijenu karte. Na naš upit o cijeni karte, planiranim prihodima, mogućem povećanju cijene prijevoza, odgovaraju: “Kako će građani imati mogućnost ulaza, odnosno izlaza na trima postajama, potrebno je utvrditi kompletni tarifni sustav, što će se kao i buduća cijena karte za vožnju, definirati u narednom razdoblju. ZET ne očekuje značajniji utjecaj na poslovanje uslijed upravljanja Žičarom Sljeme. Što se tiče povećanje cijene gradskog prijevoza, isto trenutačno nije u planu”.

“Rekli su da će biti naknadno u analizi, to se ne radi na takav način, pogotovo ovakav jedan projekt, nemoguće je kad radite ovakav projekt na transparentan način tako da nemate procjenu koliko će biti prihodi, koliki troškovi, koliko karta korisnicima”, rekao je Petek.

Ugovor težak 300 milijuna odjednom porastao

Bandić je obećavao novu žičaru do kraja 2018. godine. Gradonačelniku se s početkom radova žurilo. Pomicao je rokove. Pa odgađao. Zazivao svevišnjeg, a onda su napokon radovi krenuli.

Prije 11 mjeseci potpisao je ugovor za žičaru težak 300 milijuna kuna bez PDV-a s tvrtkom GIP Pionir. Direktor te tvrtke Ranko Predović, jedan od najbogatijih zagrebačkih poduzetnika čije tvrtke u pravilu pobjeđuju na gradskim natječajima, građevinski moćnik poznat užem krugu, predstavljen je široj javnosti.

“Trajalo je to. Morali smo paziti na svaki zarez, poštivati proceduru Zakona o javnoj nabavi”, rekao je Bandić 25.  siječnja 2019. u bageru, kad je otvorio radove.

Stigao odgovor Grada Zagreba

Ekipa RTL-ove Potrage posjetila je postaju Brestovac. Treća stanica, samo 150 metara ispod one na vrhu. Piloti su postavljeni, platforma se dovršava.

A uoči emitiranja ovog priloga, redakcija Potrage dobila je odgovor iz Grada Zagreba. Poslali su nam analizu cijene i povrativosti ulaganja za novu žičaru Sljeme. Iz njihova dopisa je jasno kako je cijena žičare porasla i to s 300 na 425 milijuna kuna bez PDV-a.

U dokumentu koji su nam poslali se objašnjava zašto je došlo do povećanja cijene ovog projekta. Objašnjavaju da je cijena od početka postupka javne nabave narasla za desetke milijuna kuna zbog “povećanja cijena građevinskih radova, rasta cijena željeza, ali i zbog smanjenja konkurencije uslijed sloma većine građevinskih tvrtki”.

Oprema koja je planirana u studiji bila je tehnički i tehnološki manje kvalitetna od iste koja je bila predmet javne nabave, navodi se u analizi.

pxl_031019_26279116.jpg?quality=100&strip=all&w=669&h=447

Planirana cijena karte: 50 kuna za domaće, 100 za turiste

U istom dokumentu navodi se da je planirana cijena povratne karte za stanovnike u iznosu od 50 kuna, za turiste od 100 kuna.

ZET će, najavljuje se, zaposliti 24 stalna djelatnika sa srednjom ili visokom stručnom spremom elektrotehničkog i strojarskog usmjerenja čija je predviđena plaća 15.000 kuna bruto.

Planiraju se prihodi od prodanih ulaznica za prijevoz putnika na vrh Medvednice, parkirališnih karata u garaži unutar donje stanice, te najmom od ugostiteljskih i smještajnih objekata u blizini vrha Medvednice.

Sve krenulo od 142 milijuna kuna

Kada se prvi put prije dvije godine počelo govoriti o gradnji žičare spominjala se svota od 142 milijuna. Pa je do 2019. došla do 560 milijuna. Ove je pak godine u proračunu osigurano za žičaru 29 milijuna, a već je potrošeno 107 milijuna. Sada ponovno ulazi u kredit.

“Grad koji upravlja proračunom od 10 milijardi ne može izdvojiti 500 milijuna kuna nego će se ZET zadužiti na 15 godina, a ZET je gubitaš i ionako se financira subvencijom”, napominje zastupnik Petek.

ZET će, kad dobije kredit, piše u sporazumu s gradskom upravom, vratiti Gradu ono što je već platio za žičaru, no zastupnik Stojak kaže kako se boji da ZET neće moći servisirati svoje obveze te da će plaće radnika doći u pitanje.

Kroz sve ove godine nitko se iz Grada nije sjetio europskih fondova. Gotovo je sigurno da će se za pola godine Zagrepčani na vrh dovesti novom žičarom.

No, ma koliko bio veliki projekt koji će se u Bandićevu mandatu izgraditi, puno je veće ono što je i ovim projektom srušeno. A srušena je, ako išta, ona mala ideju da se u nekom velikom gradu može na vrijeme planirati, pažljivo računati, jasno objaviti. Ali, prošla baba s kolačima…

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam i ja mislio ovo postaviti, ali eto DB me preduhitrio! Ovdje stavljam link na jučerašnju epizodu emisije Potraga na RTL-u:

https://play.rtl.hr/potraga-p_7460/potraga-03-12-2019-c_12556057

Pogledajte navedenu emisiju, doista je sjajno sve rečeno o žičari, a što me najviše zapanjilo - izgleda da će cijena biti veća i od enormnih 700 milijuna - već se priča i o milijardi kuna!

Doista mogu reći da je zločin nad zločinima bio podržavati ovaj projekt - svatko tko se zalagao za izgradnju žičare je po meni su-krivac za ovo!

Što se cijene karte tiče izgleda da je sad definitivno da će za Zagrepčane biti 50 kn (izgleda ipak povratna), a za strance 100 kn - ne znam kako će ovo uspjeti izvesti s obzirom na EU-regulativu o zabrani dvostrukih cijena za domaće i strance?! Ova cijena je doista ogromna za ljude koji žele gore za izlet, ali je istovremeno više nego pre mala za povrat ove investicije - računajte: ako bude žičara koštala milijardu kn, tada će tek prodanih 20 milijuna karata po 50 kn otplatiti investiciju, a ako bude ipak "samo" 700 milijuna, tada će to biti 14 milijuna karata! A toliko putnika ova žičara neće prevesti nikad! A da ne ponavljam ponovo kako će stotine tisuća kuna mjesečno odlaziti samo na plaće, ta tekuće održavanje itd.

Ovo je stvarno strašno što su napravili - i Bandić i svi oni koji su ga godinama tjerali da to napravi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Forumas said:

Ovo je stvarno strašno što su napravili - i Bandić i svi oni koji su ga godinama tjerali da to napravi!

 

Nemam ništa protiv gradnje nove sljemenske žičare pod normalnim i kontroliranim uvjetima. Dapače.

 

Ali pod ovim novim sada prezentiranim uvjetima i onima koji će se tek s vremenom otkriti se apsolutno slažem s tvojom tvrdnjom. Ovo je definitivno preskupo, a Bandić je natjerao naš grad da se ponaša kao pijani bogataš.

 

Dobra stara nekadašnja žičara ....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, seabral said:

Nemam ništa protiv gradnje nove sljemenske žičare pod normalnim i kontroliranim uvjetima. Dapače.

Ali pod ovim novim sada prezentiranim uvjetima i onima koji će se tek s vremenom otkriti se apsolutno slažem s tvojom tvrdnjom. Ovo je definitivno preskupo, a Bandić je natjerao naš grad da se ponaša kao pijani bogataš.

 

Jedna mala digresija: 2009. godine Mariborska žičara na Pohorje je koštala €12 milijuna.

Ovo što se u Zagrebu radi je tipičan kriminal gradonačelnika.

 

pozdrav

toma

  • Like 1

Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Toma said:

 

Jedna mala digresija: 2009. godine Mariborska žičara na Pohorje je koštala €12 milijuna.

Ovo što se u Zagrebu radi je tipičan kriminal gradonačelnika.

 

pozdrav

toma

Donekle se slažem s tobom, jer ovakva cijena doista mora biti kriminalna, to ne može biti normalno! Ali opet s druge strane teško je uspoređivati dvije žičare. Naime, Pohorje je puno strmije i primjerenije za granju žičare, te je trasa kraća. A Sljeme je što ja stalno govorim brdo posve nepogodno za žičaru - dugačka blaga trasa kroz gustu šumu i na takvim lokacijama nitko pametan ne bi išao graditi žičaru, već se na takva mjesta organizira cestovni prijevoz!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Forumas said:

Ali opet s druge strane teško je uspoređivati dvije žičare. Naime, Pohorje je puno strmije i primjerenije za granju žičare, te je trasa kraća. A Sljeme je što ja stalno govorim brdo posve nepogodno za žičaru - dugačka blaga trasa kroz gustu šumu i na takvim lokacijama nitko pametan ne bi išao graditi žičaru, već se na takva mjesta organizira cestovni prijevoz!

 

Slažem se da žičare nisu usporedive, ali ipak Pohorje je relativno slično Medvednici. Zbog toga sam naveo podatak o cijeni te žičare.

 

pozdrav

toma

  • Like 1

Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Forumas said:

A Sljeme je što ja stalno govorim brdo posve nepogodno za žičaru - dugačka blaga trasa kroz gustu šumu i na takvim lokacijama nitko pametan ne bi išao graditi žičaru, već se na takva mjesta organizira cestovni prijevoz!

 

Apsolutno si u krivu. Trasa mariborske žičare također ide kroz gustu šumu, padine su slične kosine (zapravo trasa sljemenske žičare izgleda i strmije od mariborske)... Evo ti fotka da se uvjeriš.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, tram4 said:

Ova cijena totalno odudara od normalnih cijena izgradnje žičare. 

Kao što je Toma rekao. Ovo su naša posla.

Tim više s obzirom da je cijena rada kod nas niska onda bi trebala biti samo jeftinija....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda bi bila normalna dupla cijena,ali 30 puta,pa i više...:lol

To sigurno nije sama žičara.

Pa samo Bandić je priznao da u to još ide pruga do Dolja i još nešto je spomenuo,

a gdje je ostalo za što nećemo doznati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deset puta... Računaš u krivoj valuti...


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118

SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 05. 12. 2019. at 22:12, Kublach said:

Deset puta... Računaš u krivoj valuti...

 

Kolika je uopće posljednja objavljena cijena Sljemenske žičare? 600 milijuna kuna (€80.6 milijuna)?

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je i sâm Bandić na nekoj sjednici prije par mjeseci rekao (tj. pohvalio se kako marljivo investiraju) da projekt košta 650 milijuna, tako da ovo poskupljenje nije neko veliko iznenađenje, samo ga je trebalo provest kroz proračun, a zamislili si su ga već prije; i može do kraja biti samo još skuplje. Ja sam se nadao da će stati na 450 što je isto već strašno, ali neće.

 

Usput, ne znam kako nitko nije spomenuo ili je bilo uzgred primijećeno, jučer sam poslije puno vremena prošao kraj Dolja, livada na kojoj je prethodno trebala biti postaja nije samo zauzeta materijalom i strojevima, nego čak i prekopana i kamenim zidovima nivelirana za parking kamiona. To ne može biti samo kratkoročni najam livade... Dakle ne samo da se žičaru moglo graditi prema prvotnom projektu nego je sâm ovaj projekt i zauzeo "usput" i površinu koja je bila potrebna, sigurno će se onda kasnije barem moći graditi i parking. No ova promjena je napravila samo hrpu problema, očito nekome "slatkih" problema, no nitko nije reagirano nego je bilo "samo neka se gradi, kad ne može drugačije". -.-

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivan_T-101 said:

To ne može biti samo kratkoročni najam livade... Dakle ne samo da se žičaru moglo graditi prema prvotnom projektu nego je sâm ovaj projekt i zauzeo "usput" i površinu koja je bila potrebna, sigurno će se onda kasnije barem moći graditi i parking. No ova promjena je napravila samo hrpu problema, očito nekome "slatkih" problema, no nitko nije reagirano nego je bilo "samo neka se gradi, kad ne može drugačije". -.-

 

Ako je to istina onda je meni logično da je takva manipulacija kazneno djelo. Ali ne znam jel je ili nije jer nisam pravnik i u ovoj suludoj zemlji je svašta moguće pa eto pitam. Nadalje, ja još uvijek ne želim vjerovati da se to desilo već vjerujem službenom objašnjenju da se na toj parceli nije gradilo jer nije bila rasčišćena, a predug i preskup bi bio otkup.

Ako se uspostavi da je bilo drugačije, tj. da se radi skuplji projekt bez jasnih argumenata, već sam rekao što mislim. U tom slučaju mi je logično da netko za to i odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema nikakve nove informacije u ovom članku, kao niti u TV prilogu na RTL-Potraga!

Cijena megalomanskog projekta poznata je već neko vrijeme (i ovdje na našem Forumu !) te je sve sada izvučeno u medije da bi se diskreditirao Bandić i politička opcija koju on podržava na predstojećim izborima. Naša posla !

 

Ako je nekome promakao RTL-ov prilog:

https://www.rtl.hr/vijesti-hr/potraga/3609063/s-300-na-425-milijuna-kuna-nevjerojatno-objasnjenje-zagreba-zasto-je-narasla-cijena-sljemenske-zicare/

 

Inaće, novinarka Silvana Menđušić solidno je zas**** ovu Potragu jer nije uspjela jasno razdvojiti trošak same Žičare tj. elektrostrojarske opreme Doplmayr (>130 mil. kn) od troškova temeljenja stupova i izgradnje 4 nove postaje (> 370 mil.kuna).

Uz evidentnu situaciju da su stare postaje, Gornja i Donja još uvijek čitave, jasno je da je trebalo samo zamijeniti elektrostrojarsku opremu i podići nove stupove. Time bi troškovi bili manji.

Ako netko to smatra dobrom idejom, produženje tramvajske pruge od okretišta u Dolju kroz Tunel do stare Donje postaje bio bi jedini dodatak takvoj ideji.

 

Uglavnom, treskla se brda (doslovce) rodio se miš !

 

@Arno: proteklo je izvjesno vrijeme od tvojeg tumaćenja kapaciteta žičare, kutne postaje,  gradnje kroz šumovite obronke...., pa bi predložio da to malo ponoviš (repetitio est mater studiorum) jer će uskoro opet početi dežurni ditiramb po tim tvrdnjama. Hvala unaprijed, rado čitam tvoja stručna tumačenja !🖐️

 

 

 

 


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, tram4 said:

 

Ako je to istina onda je meni logično da je takva manipulacija kazneno djelo. Ali ne znam jel je ili nije jer nisam pravnik i u ovoj suludoj zemlji je svašta moguće pa eto pitam. Nadalje, ja još uvijek ne želim vjerovati da se to desilo već vjerujem službenom objašnjenju da se na toj parceli nije gradilo jer nije bila rasčišćena, a predug i preskup bi bio otkup.

Ako se uspostavi da je bilo drugačije, tj. da se radi skuplji projekt bez jasnih argumenata, već sam rekao što mislim. U tom slučaju mi je logično da netko za to i odgovara.

 

 

Pogledao sam u zemljišne knjige. Vlasnik je - Konzum 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odobrenje skupštine za kredit za žičaru

Najvjerovatnije će biti danas na nastavku skupštine jer su na trenutnoj 4.točki ( proračun ), a žičara je 7.točka

Gradska skupština Grada Zagreba daje suglasnost trgovačkom društvu Zagrebački električni tramvaj d.o.o.za dugoročno zaduživanje ugovaranjem kredita kod Kluba banaka Privredna banka Zagreb d.d., OTPbanka Hrvatska d.d., Zagrebačka banka d.d. i HBORu iznosu od 537.000.000,00 kuna uvećano za kamate, naknade i troškove kako je to utvrđeno Ugovorom o kreditu, s namjenom za financiranje projekta izgradnje Žičare Sljeme/garaže.

2. Gradska skupština Grada Zagreba daje jamstvo Zagrebačkom električnom tramvaju d.o.o. za pokriće 80% obaveza po kreditu iz točke 1. ovog zaključka uključujući kamate, naknade i ostaletroškove, uz sljedeće uvjete:

Ukupan iznos kredita: 537.000.000,00 HRK,

Valuta: kredit se odobrava i vraća u kunama,

Kreditodavatelji i udjeli:

-HBOR:134.250.000,00 HRK,

-OTP: 134.250.000,00 HRK,

-PBZ: 134.250.000,00 HRK,

-ZABA: 134.250.000,00 HRK,

-UKUPNO: 537.000.000,00 HRK,

Agent: Privredna banka Zagreb d.d.,

Namjena kredita: Financiranje troškova izgradnje nove žičare Sljeme/garaže i ostalih troškova, uključujući i refundaciju plaćenih priznatih troškova, sve sukladno odgovarajućoj potvrdi Tehničkog savjetnika za Kredito davatelje,

Kamatna stopa: fiksna, 2,75%godišnje

Kamatno razdoblje: 3 mjeseca,

Obračun i naplata kamate (redovne i u korištenju): tromjesečno, proporcionalnom metodom, uz primjenu stvarnog broja dana za mjesec i godinu od 360 dana,

Zatezna kamata: važeća zakonska,

Aranžerska naknada: 0,40% jednokratno, na ukupan iznos kredita,

Naknada za odobrena, a neiskorištena sredstva: 0,10% godišnje, na preostali saldo neiskorištenog kredita, obračunava se i naplaćuje tromjesečno unatrag, od prvog dana koji slijedi nakon realizacije 1. korištenja kredita,

Agentska naknada: 75.000,00 HRK za prvu godinu, te po 50.000,00 HRK godišnje za preostale godine,

Rok korištenja kredita: do 31.10.2020.,

Način korištenja: višekratno, nakon ispunjenja svih preduvjeta za korištenje kredita iz Ugovora o kreditu,

Rok i način otplate kredita:

Redovna otplata: Ako u roku od najkasnije 2 godine prije isteka postojećeg „Ugovora o pružanju komunalne usluge i o nadoknadi dijela troškova prijevoza putnika u javnom prometu“(„Ugovor“), odnosno najkasnije do 31.12.2029.

Agentu bude dostavljen odgovarajući dokaz o produljenju roka trajanja navedenog Ugovora ili odgovarajući novi Ugovor, prihvatljiv Kredito davateljima, s rokom važenja najmanje do 30.11.2035. godine:

-15 godina od isteka roka korištenja kredita, otplata glavnice u 60 jednakih tromjesečnih rata, od kojih prva dospijeva 31.01.2021. godine, a zadnja 31.10.2035. godine,

-Ubrzana otplata: Ako odgovarajući dokaz o produljenju roka Ugovora (ili odgovarajući novi Ugovor prihvatljiv Kredito davateljima), s rokom važenja najmanje do 30.11.2035. godine ne bude dostavljen Agentu do 31.12.2029. godine, u kojem slučaju se za neotplaćeni iznos glavnice ubrzava otplata na način da se isti otplaćuje kroz osam uvećanih tromjesečnih rata, od kojih prva dospijeva 31.01.2030. godine, a zadnja 31.10.2031. godine:

-11 godina od isteka roka korištenja kredita, otplata glavnice:

u 36 jednakih tromjesečnih rata, u iznosima glavnice kao u redovnoj otplati, od kojih prva dospijeva 31.01.2021. godine, a zadnja 31.10.2029. godine, a zatim

preostali iznos neotplaćene glavnice otplaćuje se ubrzano kroz 8 jednakih povećanih tromjesečnih rata, od kojih prva dospijeva 31.01.2030. godine, a zadnja 31.10.2031. godine,

Prijevremena otplata kredita: ZET d.o.o. (Korisnik kredita) može u cijelosti ili djelomično izvršiti prijevremenu otplatu kredita, u minimalnom iznosu od 35.000.000,00 HRK na zadnji dan kamatnog razdoblja, uz pisanu neopozivu najavu Agentu najmanje 30 radnih dana unaprijed i uz naknadu za prijevremenu otplatu u visini od 0,15% od iznosa koji se prijevremeno otplaćuje.Bilo koji prijevremeno otplaćeni iznos ne može se ponovno koristiti.

Završetak izgradnje:

Izgradnja će se smatrati završenom kada Tehnički savjetnik Kredito davatelja zadužen za provjeru potvrdi da suispunjeni svi niže navedeni uvjeti:-završeni su svi radovi vezani uz ugovore o izgradnji i montaži opreme,

-žičara je puštena u rad na najmanje 30 dana

 

Osiguranje naplate kredita: -Jamstvo Grada Zagreba koje pokriva 80% obveza po kreditu uključujući kamate, naknade i ostale troškove,-Cesija tražbina u visini obveza po kreditu koje ZET d.o.o.ima ili će imati prema Gradu Zagrebu, po izboru Kreditodavatelja, temeljem ugovora, koji će se sklopiti u formi  sadržaju prihvatljivom Kreditodavateljima, -Zadužnice ZET-a d.o.o.u korist svakog pojedinog Kreditodavatelja u iznosu glavnice kredita s kojom svaki pojedini Kredito davatelj sudjeluje u kreditu, uvećano za sve kamate, naknade i troškove, u formi i sadržaju prihvatljivom za Kreditodavatelje, solemnizirane kod javnog bilježnika sukladno odredbama Ovršnog zakona;

Uključujući i sve ostale uvjete iz Indikativne ponude Kluba banaka od 30. listopada 2019.,

Drugi troškovi:-naknada za jamstvo koje pokriva iznos od 80% obveza po kreditu uključujući kamate, naknade i ostale troškove;

Namjena sredstava:-sredstva su strogo namjenska i mogu se ulagati isključivo za financiranje gradnje nove Žičare Sljeme/garaže.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...