Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
tram4

Nova sljemenska žičara (planovi i izgradnja)

Recommended Posts

Tvoje zaista pohvalno i korisno brojanje prometa je pokazalo odlazak na Medvednicu autom koliko puta većim od broja parkirnih mjesta u garaži žičare na Dolju? Taj broj puno govori o smislu i planiranju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posljednja rasprava o utjecaju šječe šume zbog izgradnje žičare prebačena u odgovarajuću temu. Podsjećam da je ovo tema isključivo o izgradnji žičare s naglaskom na tehničke stvari. Imamo drugu temu za široku raspravu o smislu gradnje tj. posljedicama iste isl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navodno je ZET odredio koji će zaposlenici ići u pogon Žičare, odjel tehničke službe. U tijeku je uspostavljanje tog pogona. Navodno da je dio budućih zaposlenika žičare otišao na edukaciju u Doppelmayr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tram4 hvala na zanimljivoj informaciji! Da li znaš možda koliko je osoba točno određeno za rad na žičari? Prema onoj studiji o žičari radi se o desecima zaposlenika, negdje do 70-tak ljudi! Jel je broj doista takav? Također, da li im Doppelmayr daje besplatnu edukaciju, ili to ZET mora plaćati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tram4 hvala na zanimljivoj informaciji! Da li znaš možda koliko je osoba točno određeno za rad na žičari? Prema onoj studiji o žičari radi se o desecima zaposlenika, negdje do 70-tak ljudi! Jel je broj doista takav? Također, da li im Doppelmayr daje besplatnu edukaciju, ili to ZET mora plaćati?

 

Ne znam ništa o tome. Nikakve konkretne brojke još.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donja postaja brzo napreduje. Na armirano-betonski dio građevine koji doseže prizemlje pričvršćuje se montažna nadgradnja sastavljena od masivnih I profila koji će činiti osnovni kostur zgrade iznad zemlje. Ovakav način izgradnje inače nije novost za objekte tog tipa.

Slikano iz smjera okretišta tramvaja.

 

iVhdTf5.jpg

 

U pozadini 3 armirano-betonska stupa pozicionirana u luku trase koji će činiti kutnu građevinu.

 

ErTbRMT.jpg

 

Iz drugog kuta s pogledom na trasu i stupove kutne građevine.

 

iCtZI5V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neobično riješenje diogonala - bijele boje. Uobičajeno riješenje do sada je bilo postavljanje dviju zatega - koje su obje opterečene na vlak. Ovo mi izgleda dosta velikog presjeka s obzirom da ti elemnti mogu biti opterečni samo na vlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.livecamcroatia.com/hr/kamera/gradiliste-zicara-sljeme

 

Preko ovog linka trebali bismo moći pratiti odvijanje radova na gornjoj postaji Sljeme.

Isto gradilište, ali pogled od Zlatnog Medvjeda:

https://www.livecamcroatia.com/hr/kamera/sljeme

 

Inaće, GoogleEarth je objavio slike područja trase od 28.06.2019. vide se temelji stupova, te gradilište Međupostaje i Donje postaje:

45°53'32.93"N, 15°57'12.91"E

 

(forum ne prima .kmz u privitku, pa se koordinate samo upišu u GoogleEarth )


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obišli malo trasu Žičare: smeđe trake koje se vide iz Zagreba su zapravo put na već postojećoj trasi po kojemu se vozi građevinska mehanizacija, a u njemu su zatrpane cijevi (vjerojatno za komunikacijsku infrastrukturu) tako da nema nove devastacije, a nisko raslinje već raste. Sama bauštela je dosta neuredna, na Vidikovcu ispod Brestovca ima smeća i razlivenog betona oko klupa. Domaći ugođaj!

 

IMG-1962.jpg

 

 

IMG-1966.jpg

 

 

Za one koji se ne sjećaju panorame iz Stare žičare: slikano sa tla, a iz kabine ide još bolji pogled:

 

IMG-1971.jpg


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo je u Jutarnjem izašao zanimljiv članak:

https://www.jutarnji.hr/vijesti/zagreb/video-foto-jutarnji-na-gradilistu-jednog-od-najvecih-zagrebackih-projekata-radi-se-danonocno-polovica-sljemenske-zicare-vec-sagradena/9365222/

 

Najkompleksniji dio posla je obavljen, postavljena su 34 temelja duž cijele trase. U postavljanju ankera moramo biti precizni u pet milimetara, kaže Radić i dodaje da je teren spreman za postavljanje elektromotornog postrojenja

- Zasad sve ide po planu, realizacija građevinskih radova je na 40 posto, a do 31. svibnja, Dana Grada Zagreba, sve bi trebalo biti gotovo - kaže nam Goran Radić, voditelj projekta izgradnje nove sljemenske žičare na koju se čekalo punih 12 godina, otkako je 2007. godine zatvorena stara.

S voditeljem Radićem, inženjerom građevine koji je kao predstavnik Grada Zagreba zadužen za koordinaciju izvođača i projektanata velikog projekta teškog 600 milijuna kuna, susreli smo se u naselju Gračani, u podnožju Medvednice, gdje se, udaljena samo 800 metara od starog polazišta, gradi nova polazna stanica žičare. Gradilište je okruženo kranovima, teškim strojevima i kamionima koji iza sebe ostavljaju oblak prašine, a kompleks koji je iznikao na prvoj etapi, u samom podnožju Medvednice, više podsjeća na šoping-centar, nego na početnu stanicu nove žičare.

Bitna je preciznost

Potvrđuje to i voditelj Radić govoreći da se zdanje proteže na 13 tisuća kvadrata s dvije podzemne i tri nadzemne etaže, a uz to što će služiti kao spremište žičarske opreme, ondje će biti i uredi ZET-a, restorani i kafići te parking za više od 210 automobila. Plan je, kaže Radić, postaviti krov i zgradu dovršiti izvana prije zime, kada bi trebali početi radovi na interijeru polazne stanice, instalacijama, pločicama, parketima.

- Najkompleksniji dio posla je obavljen, a to je postavljanje 34 temelja duž cijele trase. U postavljanju ankera moramo biti precizni u pet milimetara - objašnjava Radić i dodaje da je teren sada spreman za dolazak austrijske tvrtke Doppelmayr Seilbahnen koja je zadužena za postavljanje elektromotornog postrojenja žičare.

Austrijanci bi trebali početi s radovima za tjedan dana, a Radić napominje da su jedna od vodećih kompanija u svijetu za gradnju žičara te će za njezino održavanje educirati i ZET-ove radnike. Od polazne stanice, naime, žičara će se uspinjati pet kilometara prema vrhu. Pratit će trasu stare žičare iako će u svom usponu prevaliti gotovo 1000 metra više. Točnije, u donjem dijelu 850 metara više, a u gornjem 130. Gornja postaja nove žičare tako će završavati neposredno uz sljemenski TV toranj. Isto tako, za razliku od stare, imat će i međupostaju koja se gradi uz sanatorij Brestovac koji nije u funkciji od 1969. godine.

Na cijeloj trasi trenutno radi oko stotinu radnika, a radovi se odvijaju svaki dan od pola sedam ujutro do navečer. Potvrdili su nam to supružnici Bilislav i Karmen Banić kojima će gondola nove žičare, jednom kada se dovrši, prolaziti gotovo ispred prozora, na udaljenosti od oko 60 metara. Bilislav Banić (73) rođen je i odrastao u istoj kući u Gračanima, a odmah nam se pohvalio da je sudjelovao na otvaranju stare žičare davne 1962., dok je još bio srednjoškolac.

Gužva i prašina

- Bila je to velika atrakcija, veliko uzbuđenje, redovi su bili ogromni, ljudi su čekali kao ispred stadiona - prisjeća se Banić. Supružnici Banić jedva čekaju dovršetak nove žičare. Dijelom zbog nostalgije, a dijelom i zbog neugodnosti koje sada imaju s obzirom na to da im je gradilište ispred kuće.

- U početku stvarno jesu čistili prašinu i blato po cesti koje ostavljaju kamioni. Prolazili su cijelom našom ulicom s četkama, ali sada to više ne rade - žali se Banićeva supruga Karmen. Kako kaže, nekoliko su puta razgovarali s voditeljima gradilišta i tražili da se cesta češće čisti jer je prašina koju podižu vozila i teški strojevi, a koji prolaze ispred njihove kuće, ponekad zagušujuća, no oni su se opravdali, kaže Bilislav, obrazloženjem da je “kefa u kvaru”.

 

- Ma znamo da moramo pretrpjeti još malo gužve, buke i prašine. Nije nam problem iako moramo automobil i prozore na kući prati svakih nekoliko dana - priznaje na kraju Karmen.

Sljedeća etapa koju smo htjeli provjeriti je međupostaja. Platforma smještena na 37. ugibalištu i uz bivši sanatorij Brestovac je novitet jer stara žičara nije imala međupostaju između donje stanice i vrha. Stoga se otvara pitanje koji je razlog gradnje. Dolaskom na lokaciju zatekli smo radnike koji su gradeći platformu upravo zalijevali željeznu konstrukciju betonom. Na lokaciji nismo uspjeli dobiti točnu informaciju što bi se tu trebalo nalaziti kada se međustanica dovrši iako nekolicina građevinskih radnika koje smo pitali pretpostavlja da će na platou, usječenom u brdo i veličine oko 800 četvornih metara, biti turistički objekt, restorani i kafići. Nekoliko Gračanaca, pak, spekulira da je razlog gradnje međupostaje blizina bivšeg sanatorija, sada napuštenog kompleksa za koji koncesiju ima tvrtka Paintball Sljeme i gdje se organizirano igra paintball. Stanovnici podsljemenskog kvarta pretpostavljaju da će nedugo nakon izgradnje žičare privatni kapital ući u derutnu građevinu u gradskom vlasništvu.

16 minuta vožnje

Na samom vrhu, odnosno zadnjoj stanici žičare, također se gradi platforma, ali puno manja. Smještena uz TV toranj, žičara će svakako ići na ruku bračnom paru ugostitelja Fatimi i Goranu Kratofilu, vlasniku restorana Zlatni medvjed, odmah ispod TV tornja na Sljemenu.

- Ja sam ovdje već 35 godina i mislim da je nakon 12 godina obećanja i vrijeme da se izgradi - kaže Kratofil i priča nam staru zagrebačku priču. Naime, prije su staroj gondoli žičare koja je primala jedva četiri osobe od dna do vrha trebale 23 minute. Kako kaže Kratofil, bilo je to dosta da spretniji momak zavede djevojku uz romantičnu vizuru cijeloga grada. Nove će gondole primati desetak ljudi, putovanje će trajati 16 minuta, a u sat vremena žičara će do vrha prevesti 1500 ljudi. Ne zna kako će se to odraziti na stari žičarski šarm, ali se nada da će se pozitivno odraziti na njegovo poslovanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne pripada direktno u ovu temu, ali je prema tumačenju OiV nekako povezano sa Žičarom:

 

 

 

Završetkom projekta 2021. godine zaustavit će se propadanje tornja kao izuzetno značajnog infrastrukturnog objekta OIV-a te bitno produžiti njegova trajnost, a najviši simbol Zagreba ujedno postati i neizostavna atrakcija na karti turizma.

 

Da ne kopiram cijeli članak, izvor je ovdje: https://www.oiv.hr/tvrtka/vijesti/vijest_hr.aspx?id=3044

 

sljeme-toranj-obnova-2019-09-13b.jpg

 


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno tram4 na lijepom slikovnom izvještaju iz Gračanskog Dolja! Da kratko prokomentiram: Katastrofaaa!!!! Strašno kako je zauvijek ovo nagrđeno područje, a osobito će u oči udarati ona ružna i golema kutna građevina, za koju nisam mislio da će tako izgledati i biti toliko velik betonski objekt i to da će biti tako blizu okretišta tj. donje postaje! Također, zadnja slika izvrsno pokazuje kako je ovakvim pozicioniranjem donje postaje zauvijek posve onemogućen prolazak tramvaja ili metroa, odnosno bilo kakve pruge prema tunelu, ili možda prema Markuševcu. Taj koridor je sada trajno uništen! Sve skupa vrlo ružno i tužno i ne mogu shvatiti da se tako nešto zbiva! Užas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda za koju godinu grad izgubi spor "kojeg je i tako morao izgubiti", pa u vlasništvo koje parcele se vrati obični pošteni i relativno nemoćni građanin, ako onaj na okretištu španska sela, ovaj točnije Prečko.


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada smo uglavnom gledali napredak gradnje Donje nemani, pardon, Stanice, nešto Međustanice i eventualno Gornje. Kako naši novinari, oni "Internet" ili oni "TV" nemaju pojma kako i sama trasa mora imati stupove, tj. spomenuti ne znaju pored svih današnjih čudesa GPS, Garmin i slićno , pristupiti samoj trasi, evo jedna slika temelja stupa xx uslikano nekidan. Ispod je valjda ono sidrište, nemam pojma koliko duboko.

IMG-1956.jpg

 

 

EDIT: nisam mislio da članovi Foruma ne znaju, komentar se isključivo odnosi na "nou-nare"

:mig:

 

Eto, Forumaš sada možeš nastaviti...mogao bi i meni zahvaliti na slikama, to ti se još nije desilo ! :jup


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali.paja i Ivan opet ste raspravu nastavili nevezano uz temu izgradnje, umjesto da ste dali link na što se referirate i post napisali u onoj općenitoj temi koja se bavi smislom izgradnje žičare.

 

A sad da odgovorim Ivanu. To što si napisao nije istina. Zna se pobogu zašto se tu gradi umjesto na onoj nekadašnjoj parceli. Sad jedino možemo raspravljati jeli ta odluka u redu ili nije. Dakle ne gradi se na onoj parceli jer bi imovinsko pravna zavrzlama prolongirala gradnju žičare do unedogled i pitanje koliko bi sve to skupa koštalo u takvoj izvedbi, možda i više nego ova izvedva s kutom.

 

Ovako su odlučili iskoristiti parcelu koja je slobodna i u vlasništvu grada.

 

Ono što ja želim reći. Možemo raspravljati jeli ta odluka u redu ili nije ali nije točno da se ne zna zašto se odustalo od prvobitne lokacije.

 

A što se tiče koridora za tramvajsku prugu prema Markuševcu. Pa to je sigurno zadnja stvar po kategoriji značajnosti po pitanju proširenja tračničkog prometa, ako je uopće i potreban. To je isto pitanje.

 

Ako ćemo to uspoređivati žičara (ne jasno ovakva) je sigurno veći prioritet od tramvaja na tom koridoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tram4, tema nije izgradnja nego planovi i izgradnja. :)

 

To s razlozima promjene nije nigdje jasno i javno definirano niti priznato, to su naše logičke pretpostavke. Da i jesmo dobro zaključili u čemu je bio problem, dalje nije pitanje samo odluke nego procedure, odluke se ne bi smjele donositi bez smislenog postupka. Barem ja nisam vidio da je to stanje protokolirano kao problem, kamo li problem za koji se traži rješenje a kamo li problem na koji su stručnjaci odgovorili da će se ovako riješiti.

S druge strane je činjenica da je plan za trasu i postaju preko noći doživio promjenu koja nije prošla natječaj, nisu joj javno definirani razlozi, i da je plan za trenutno rješenje koje ima dugoročne negativne strane iznikao bez procesa koji se ranije zahtijevao i već je odrađen za drugačiji plan.

 

Nevjerojatno je da smo imali natječaj za biranje sasvim drugačijeg oblika donje postaje, a na kraju se radi nešto što nije ni stavljeno u proceduru za uopće biranje arhitektonskog rješenja, tako se ne donose odluke ni za uređenje manjih vrtića ili raskrižja po gradu a kamo li nešto što je sad došlo na cifru 600 mil. kn.

 

 

Što se tiče imovine, prema javno dostupnim podacima i dio livade preko puta (dio koji nije gradski) je isto kao i površina kutne postaje (ništa prethodno gradsko) je ili nedavno prebačen ili tek u procesu izvlaštenja. Obje nisu još čiste, a ova solucija je operativno katastrofa ako se ionako ne oslobodi livada tako da je bez toga ionako bilo suludo planirati donju postaju koja je preko već bila istovremeno definirana, potvrđena, praktičnija, prošla natječaj... I onda izmišljena improvozacija. I kako sad s tim guranjem dalje? Budući parking je neophodan, bez livade preko se popunjavanje kapaciteta ne može ni izbliza komforno planirati jer sadašnja donja postaja nema ni trećinu parkinga stare donje postaje građene u doba kad je automobilizacija bila zanemariva prema danjašnjoj.. Dakle suludo.

 

 

I naravno da pričamo o koridoru do tunela prema Zagorju, ne za Markuševec (koji to ionako može zaobići)... To je bila očito usputna forumaševa primjedba.

Čak i da je zasad nebitan i premda i ja mislim da neće nikad trebati, kretenizam je zagraditi ga jer koridor se može ostaviti uz malo inteligencije. A ovo nije privremena regulacija prometa pa jbg ako sad malo smeta pa će se popraviti, nego nažalost vrlo skup i teško promjenjiv projekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tram4, tema nije izgradnja nego planovi i izgradnja. :)

 

To s razlozima promjene nije nigdje jasno i javno definirano niti priznato, to su naše logičke pretpostavke.

S druge strane je činjenica da je plan za trasu i postaju preko noći doživio promjenu koja nije prošla natječaj, nisu joj javno definirani razlozi, i da je plan za trenutno rješenje koje ima dugoročne negativne strane iznikao bez procesa koji se ranije zahtijevao i već je odrađen za drugačiji plan.

 

Nevjerojatno je da smo imali natječaj za biranje sasvim drugačijeg oblika donje postaje, a na kraju se radi nešto što nije ni stavljeno u proceduru za uopće biranje arhitektonskog rješenja, tako se ne donose odluke ni za uređenje manjih vrtića ili raskrižja po gradu a kamo li nešto što je sad došlo na cifru 600 mil. kn.

Nije istina da nije definirano niti priznato. Među ostalim, objašnjenje za promjenu lokacije donje postaje je izašlo iz njegovih ("gospodina Gradonačelnika ne Klošara") usta u kamere.

 

Kako nismo imali natječaj? Cijela dokumentacija je javno objavljena, još se razvila velika rasprava ovdje na forumu kad smo saznali da su u natječaju tražene drugačije specifikacije u odnosu na originalni plan, dakle s izmještajem donje postaje, kutnom građevinom itd. I uz to je gradnja čekala rješavanje žalbi unutar rokova. Isto tako oblik donje postaje je pak drugi natječaj koji se tiče arhitekture same postaje. Taj je isto raspisan i još je pokazan javnosti 3D koncept izabranog rješenja.

Nismo sređena država, niti nam je demokratičnost bajna ali ovo nebi prošlo ni u Kini. Pa mnogi bi priželjkivali (uključujući mene) napokon nešto konkretno naći protiv Bandića da ga se sruši. Da ne postoji natječaj već davno bi to debelo odjeknulo, te imalo i konkretne posljedice.

Ovo što si napisao zvuči prenaivno.

 

Što se tiče imovine, prema javno dostupnim podacima i dio livade preko puta (dio koji nije gradski) je isto kao i površina kutne postaje (ništa prethodno gradsko) je ili nedavno prebačen ili tek u procesu izvlaštenja. Obje nisu još čiste, a ova solucija je operativno katastrofa ako se ionako ne oslobodi livada tako da je bez toga ionako bilo suludo planirati donju postaju koja je preko već bila istovremeno definirana, potvrđena, praktičnija, prošla natječaj... I onda izmišljena improvozacija. I kako sad s tim guranjem dalje? Budući parking je neophodan, bez livade preko se popunjavanje kapaciteta ne može ni izbliza komforno planirati jer sadašnja donja postaja nema ni trećinu parkinga stare donje postaje građene u doba kad je automobilizacija bila zanemariva prema danjašnjoj.. Dakle suludo.

Ali nije isto kad pričamo o površini potrebnoj za izgradnju kutne postaje i površini za izgradnju donje postaje. Dakle, donja postaja je dramatično veće površine od kutne. Nisam znao da zemljište na kutnoj još nije rješeno, ali taj komad će se sigurno (i očito) jednostavnije i za puno manje novce otkupiti nego površina potrebna za donju postaju. Dakle, ako bi se površina za donju postaju tamo gdje je trebala biti puno teže otkupila i za novce veće ili jednake od sadašnjeg rješenja, zašto bi itko normalan, pa čak i nesposobna i korumpirana gradska uprava išla u takvo nešto? I onda da žičara još godinama bude taoc tog imovinsko-pravnog spora? To je logično?

Meni nije. Meni je logično da su onda za te ili manje novce napravili alternativno rješenje kakvo jesu.

Isto za parking. Dakle, zbog pitanja s parkiranjem trebalo bi se isto tako čekati da se riješi taj spor, da se potroši novca još više nego što je sada potrošeno u ovo rješenje i da žičara opet bude taoc tog spora? A s obzirom na brzinu kako se ti sporovi rješavaju možda bi čekali žičaru još kojih 10 godina. E pa to bi tek bila sigurno totalno suluda odluka.

 

I naravno da pričamo o koridoru do tunela prema Zagorju, ne za Markuševec (koji to ionako može zaobići)... Samo opet se hvatamo za neku usputnu forumaševu primjedbu.

Čak i da je zasad nebitan i premda i ja mislim da neće nikad trebati, kretenizam je zagraditi ga jer koridor se može ostaviti uz malo inteligencije. A ovo nije privremena regulacija prometa pa jbg ako sad malo smeta, nego nažalost vrlo skup i teško promjenjiv projekt.

Nda, koridor prema Zagorju. Možda se pusti u promet ljubilarne 3000. godine, a do tada će ova nova žičara iz 2020. biti davna prošlost pa s toga ne vidim neki problem. Isto tako sumnjam da će voziti tramvaji u ovakvom obliku pa opet ne mogu dokučiti kako će ova žičara smetati tome.

A sad ozbiljno, u redu bolje bi bilo da koridor ostane bez obzira što vjerojatno nikad ništa neće tu prolaziti (barem ne do 3000.) ali ne vidim kako inteligencija tu može pomoći pored kokretnih problema ranije opisanih zbog kojih i je stanica tu gdje je.

 

I za kraj. Da, tema je planovi i izgradnja. Priča o odabiru lokacije se svodi na smisao gradnje žičare, pogotovo kad proširimo priču na posljedice odabira ove lokacije. Dakle, ovo je tema konketno o gradnji i planovima izgradnje postojećeg rješenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se ne sjećam da sam vidio natječaj za arhitektonsko rješenje donje postaje na sadašnjoj poziciji, samo se odjednom rješenje skupa s inovacijom kutne postaje pojavilo. Možda griješim ali rješenje za donju postaju na livadi preko je oko 2015. bilo i provedeno u GUP, i posloženo u UPU Gračani-Dolje s tim rješenjem i nagrađen najbolje arhitektonski projekt, a onda je odjednom netko smislio potpuno drugo rješenje i prometno i tehnički i arhitektonski bez da sam vidio gdje su međukoraci.

 

 

Što se tiče otkupa livade preko, tamo je velik dio već gradski i nije trebalo riješiti puno više nego na kutnoj građevini, za koju sad i očito vidimo koliko je ogromna.

I opet nam ostaje preveliki i nezanemarivi problem parkinga, to se za naslikavanje s novom žičarom za izbore 2021. može ignorirati, ali dugoročno će kao i nedostatak sadržaja (ne samo trenutnih nego i po planovima onih koji se mogu provest) na vrhu biti ogroman uteg.

 

Naravno da je bilo bolje pričekati i par godina da se to riješi, iako ne znam zašto bi se i više čekalo jer i ovo je trenutno u pravnim zavrzlamama, a da je netko bio sposoban moglo je biti i odavno riješeno a vjerojatno i da su duplo preplatili zemlju opet je vjerojatno daleko isplativije od groteskne kutne postaje. A dugoročno, livadu preko se jednostavno mora otkupiti ako želimo razuman parking, osim ako nas stvarno nije briga kud dalje projekt ide kad se Bandinjo poslika, ljudi i u sezoni žičaru dijelom zaobiđu jer im fali auto a dijelom nemaju ni teoretski kako i zašto popunit Sljeme, i za 10 godina ispadne da je ovakav projekt kakav je proveden katastrofalno neodrživ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se ne sjećam da sam vidio natječaj za arhitektonsko rješenje donje postaje na sadašnjoj poziciji, samo se odjednom rješenje skupa s inovacijom kutne postaje pojavilo. Možda griješim ali rješenje za donju postaju na livadi preko je oko 2015. bilo i provedeno u GUP, i posloženo u UPU Gračani-Dolje s tim rješenjem i nagrađen najbolje arhitektonski projekt, a onda je odjednom netko smislio potpuno drugo rješenje i prometno i tehnički i arhitektonski bez da sam vidio gdje su međukoraci.

Brkaš dvije stvari. Jedna stvar je odabir izvođača koji će graditi žičaru sa svim tehničkim elementima, a druga je samo arhitektonsko rješenje zgrade. I za obje stvari je bio natječaj.

 

Što se tiče otkupa livade preko, tamo je velik dio već gradski i nije trebalo riješiti puno više nego na kutnoj građevini, za koju sad i očito vidimo koliko je ogromna.

Koliko je ogromna? Ne razumijem što to znači. Kutna građevina ima svoju namjenu i neusporedivo je manjih proporcija nego donja postaja. Ne vidim kakve veze ima kutna građevina s ovom raspravom.

 

Naravno da je bilo bolje pričekati i par godina da se to riješi, iako ne znam zašto bi se i više čekalo jer i ovo je trenutno u pravnim zavrzlamama, a da je netko bio sposoban moglo je biti i odavno riješeno a vjerojatno i da su duplo preplatili zemlju opet je vjerojatno daleko isplativije od groteskne kutne postaje.

Ovo je čisto nabadanje napamat u maniri naših novinara. Bilo bi bolje pričekati par godina? Dakle dvije? Za dvije godine pretpostavljaš da bi se riješili imovinsko-pravni problemi? Na temelju čega? Ja stvarno nisam pravnik i ne mogu tvrditi ništa osim iskustva življenja u gradu Zagrebu i saznanja koliko godina i novaca treba za otkup jedne potleušice na Branimirovoj npr. I doduše, nismo jedina zemlja koja ima taj problem. Autrijanci nisu mogli radi istog problema obnoviti prugu za Mariatrost, pa su zbog toga napravili totalni kompromis u obliku upletenog kolosijeka. I kažeš daleko isplativije od kutne građevine. Ja ne razumijem otkuda sipaš te procjene? Kako uopće možeš to znati, na osnovu čega.

 

Pa zdrav razum govori da su prešli na "plan B" radi problema s otkupom zemljišta i daljnjim prolongiranjem početka radova što je i sam Grad zagreb potvrdio.

 

Ali još jednom, pošto ti kažeš par godina, i da bi otkup bio jeftiniji od ovoga što se sada gradi ja te pitam otkud ti to? Dakle, ako se nešto tvrdi onda treba imati argument, zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dio opreme žičare već je montiran na dolnjoj postaji.

Prve test vožnje sa gondolama očekuju se već u ožujku. (RTL danas)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da tzv prolongiranje izgradnje je relativna stvar jer se sve prolongira već 10 godina. Kako se vidi nije problem graditi Bandiću na tuđem, što se vidi po zemljištu okretišta u Prečkom a još više što grad, tj. Bandić nije trzao 6 mjeseci da to sredi, tj. plati. Nego povrh sveg su ponudili cijenu koji 70tak eura. Da je Bandić imao zaradu radila bi se prvotna verzija, a ovako s kutnom još i više košta. Ako gradonačelnik određuje zapošljavanje čistačice u osnovnoj školi zašto ne bi određivao gdje i koliko će kutnih ili nekutnih građevina biti. Priče o arhitekturi i slično je samo bacanje pijeska u oči. Da je bilo interesa a i zarade, otkupilo bi se sve po spisku.... da grad špara, gradonačelnik i jataci ne bi zarađivali, a kubici betona i kvadrati asfalta "tamo gdje najmanje" trebaju najbolja su zarada.... Upikne se autobusno ugibalište tamo gdje postoji, pa se zaradi, pa malo ovdje pa malo ondje, glavno da se troši a svi po malo zarađuju da ne upadne u oko...

Neki tjedna sam otišao do Sljemena, cesta je preko dana zatvorena, jednosmjerni uspon od pilane, iako o tome HAK ni riječi. Kako je ta cesta osnova tog tzv. skijaškog centra, sve izgleda kao i nekad davno prije. Samo koji kilometar novog asfalta na spustu prema Šestinskom lagviču, s time da i dalje je većina asfalt s kraja 70ih, a ima i udarnih rupa kapitalaca, u kojim biciklistička guma vodi ravno na neurokirurgiju ili mrtvačnicu. Zapušteno, a/jer je sve namjenjeno za tri dana Snježne kraljice (ako ima snijega). Žičara će nova odskakati od svega toga... A vizura kutne građevine mi liči na scenografiju SF-filma.


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se prolongira radi nesposobnosti Gradske uprave i Gradonačelika da razmišljaju i djeluju unaprijed. Pa se ta imovinsko-pravna pitanja ne rješavaju na vrijeme na parcelama koje su GUP-om rezervirane za određenu namjenu.

Tako je došlo i do ovog problema zbog kojeg je lokacija donje postaje premještena.

Druga verzija priče da se donja postaja mogla raditi i na staroj lokaciji ali da je u pitanju kriminal. Ja se ipak nisam sklon prikloniti toj opciji jer je besmislena jer je ovaj projekt pod povećalom javnosti i priča je jasna oko problema sa zemljištem.

 

To da se može graditi na tuđem je neistina i pretjerivanje koje ide u prilog krininalcima u Gradskoj upravi i hobotnici oko Bandića. Ovo s Prečkom je primjer koji nije analogan situaciji sa parcelom gdje je trebala biti građena donja postaja.

 

Svaka relativizacija kako prolongiranje nije problem ide upravo u prilog ovakvom funkcioniranju grada. Ne vidim u čemu je problem s ovim rješenjem ako je ono jedino moguće u ovim okolnostima.

Opet mi nije jasno otkud taj zaključak da bi otkup zemljišta i gradnja po starom planu koštala manje? To isto tako nema baš smisla. Pa nije kutna postaja svemirska stanica. Radi se o sklopu od 3 stupa pod kutem.

 

Na kraju na žalost ispada sa ja branim Bandića, no ovdje se priklanjam zdravom razumu. Kriminala i korupcije ima svugdje, ali od tolike inflacije optužbi i traženja kriminala u baš svemu se taj isti kriminal kad zaista postoji (a najčešće na stvarima koje nisu pod povećalom javnosti) neće se ni primijetiti.

 

To je klasičan problem. Zagovaratelji Bandića slijepo i tupo podržavaju sve što radi iz raznih razloga a protivnici pretjeruju i na baš sve imaju negativnu kritiku sa svakakvim argumentima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Neki tjedna sam otišao do Sljemena, cesta je preko dana zatvorena, jednosmjerni uspon od pilane, iako o tome HAK ni riječi. Kako je ta cesta osnova tog tzv. skijaškog centra, sve izgleda kao i nekad davno prije. Samo koji kilometar novog asfalta na spustu prema Šestinskom lagviču, s time da i dalje je većina asfalt s kraja 70ih, a ima i udarnih rupa kapitalaca, u kojim biciklistička guma vodi ravno na neurokirurgiju ili mrtvačnicu. Zapušteno, a/jer je sve namjenjeno za tri dana Snježne kraljice (ako ima snijega). Žičara će nova odskakati od svega toga... A vizura kutne građevine mi liči na scenografiju SF-filma.

Tzv Sljemenska cesta (1903.g) zadnji puta je donekle rekonstruirana u drugoj polovici 90-tih. Od tada je osim zakrpi dobila jedino popravak od kontakta sa Leustekovom stazom pa do Lugarnice Sljeme. Silazna cesta preko Kraljičinog Zdenca je poligon za obuku cestara i građevinaca, stalno u rekonstrukciji i popravcima.

 

Zašto je odabran ovaj "kutni" koridor za izgradnju u tijeku, ne znam ništa više od onoga što je službeno i objašnjeno imovinsko-pravnim problemom. Zanimljivo, na OpenStreeMap je ucrtan prethodno planiran pravocrtni koridor sa izgradnjom objekata Donje postaje odmah uz Meridijan 16 - Super Konzum ! Da li je kolaps Agrokor carstva uzrokovao promjenu mjesta Donje postaje (ipak je to u prvotnoj planiranoj konfuguraciji izgledalo kao zajednički biznis) - nikada se vjerojatno neće znati ?

 

trasa-stara.png

 

 

 


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...