Jump to content
zeljeznice.net
tram4

Nova sljemenska žičara (planovi i izgradnja)

Recommended Posts

Tema o planiranoj novoj žičari, raspravama o smislu uvođenja, prednostima, manama, usporedbe, kad i ako počne gradnja o konkretnim tekućim stvarima.

 

Stara tema: http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/13095-zet-sljemenska-zicara/page-50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pronašao sam Idejni projekat iz 2008. g (potreban za izdavanje lokacijske dozvole): već tada, dakle godinu dana nakon što je stala stara žičara, planirao se megalomanski projekat.

Varijanta 2. predviđa novu Gornju postaju , zatim međupostaju Brestovac, novu Donju postaju, ali nema Kutne postaje zato jer je ovdje predviđen otkup zemljišta na brdu iznad Dolja.

 

Ovo bi praktički bio dokaz da je jedini pravi razlog što na Novu žičaru čekamo već više od 10 godina - megalomanska ideja odnosno nemogućnost realizacije iste u tolikom obimu !

 

donji_dio.png

 

gornji_dio.png


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon duuuge, duuuge šutnje opet nam se Bandić danas oglasio s pričicama oko žičare. Na slijedećem članku:

http://www.index.hr/vijesti/clanak/bandic-vjerujem-u-svoju-nevinost-moji-memoari-bit-ce-citaniji-od-churchillovih/1015057.aspx

Pred njegov kraj nalazi se dio koji se tiče žičare, koji ovdje prenosim:

 

Sljemenska žičara do polovice 2019.

Na upit o završetku radova na sljemenskoj žičari, Bandić je odgovorio kako je polovica 2019. realan rok da bude sve gotovo i ustvrdio da će to biti najljepša žičara u Europi. "Sve je trebalo biti gotovo početkom siječnja 2019., a hoće li se to odgoditi za mjesec, dva ili tri, vidjet ćemo jer smo u međuvremenu preprojektirali okretište Dolje s 300 garažnih mjesta ispod okretišta, gdje će biti početna stanica", kaže Bandić.
"Raspisali smo natječaj za opremu u iznosu od 111 milijuna kuna, odabran je izvođač i sada se radi priprema tendera za natječaj za izvođenje radova od Dolja preko međustanice na Brestovcu do tornja vidikovca na Sljemenu", rekao je Bandić.

 

Dakle, ovo se ludilo oko izgradnje žičare nastavlja i na žalost će se ulupati silan novac u to! Dalje, opet počinje baratati i rokovima, dakle sad je to "polovica 2019"! Ovdje bih postavio nekoliko svojih "retoričkih pitanja" o kojima bih volio da raspravimo:

Otkud sad to preprojektiranje okretišta koje je prošlo u tišini?! S jedne strane doista garažna tj. parkirna mjesta neophodno trebaju, ali s druge praviti ih kako piše "ispod okretišta", koje je (kao i cijela pruga od Mihaljevca) nedavno rekonstruirano! To sigurno onda podrazumijeva nova kopanja i radove na tek obnovljenoj pruzi! O čemu se tu radi, molim ojbasnite?!

Zatim, nije mi jasno ovo kako se to posebno kupuje oprema, a posebno bira izvođač radova, o čemu se pak tu radi?!

I još mi nešto doista nije jasno: priča se o "završetku radova na žičari", a oni uopće nisu ni počeli! Ako se pod "radove" ne računa pruga koja nikakve veze nema sa žičarom, ili možda razmontiranje starih stupova!

Molim pojašnjenja onih koji više znaju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No evo, dat ću ti najsažetiji mogući odgovor.
Dakle, ne sprema se nikakav tornado niti potres. Ovdje se jednostavno radi o tome da Bandić niti ne zna što govori. Očito mu je rekonstrukcija okretišta samo izletjela iz usta, a pritom je očigledno zaboravio na nedavnu obnovu pruge.
Sasvim očigledno.
Pa pogledaj malo žičaru, najavljuje se već više od 10 godina, a dospjeli su samo do raščišćavanja trase.

 

Uklonjeni neprimjereni dijelovi.

Edited by tram4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo vjerojatno to ipak nije greška nego novi moment. Shvatili su da je potrebno imati I garažu za 300 auta a pošto zbog imovinsko pravnih odnosa nije lako realizirati na prvobitnoj lokacije gdje također trebala biti početna stanica žičare su je prebacili na poziciju okretišta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sredina 2019 mi se čini preoptimističan rok . To bi se moglo realizirati samo uz uvjet da postoje ishođene sve prvaomčne građevinske dozvole koje su potrebne i da se odmah počne sa gradnjom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sredina 2019 mi se čini preoptimističan rok . To bi se moglo realizirati samo uz uvjet da postoje ishođene sve prvaomčne građevinske dozvole koje su potrebne i da se odmah počne sa gradnjom.

Pa zar nije očito da se samo olako razbacuje datumima? Ako se dobro sjećam, kraj gradnje je sredinom ove godine najavljivan za studeni/prosinac 2018.? A početkom ove godine čak i za siječanj 2018. ja mislim.

A i sumnjam da će gradnja ubrzo početi, zadnje što su napravili je čišćenje trase i to je očito bio “velik” korak, pa sad treba proći dosta vremena dok se krene na sljedeći. Uostalom, kao i obično. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No uglavnom, totalno je glupo kako ne znaju riješiti i nemaju volje riješiti imovinske odnose na tih par tisuća kvadrata i zato tehnički kompliciranim rješenjima poskupljuju projekt za triput više nego zemlja košta čak i da ju pretplate 50%, kao da se gradi u samom centru a ne ovdje u polu-pustom dijelu grada. I dobar dio prazne zemlje preko puta prema Konzumu je već gradski veličine skoro terminala Črnomerec, samo se nadam da to nije već predodređeno za nekoga tko će dobro zaraditi na nekoj zamjeni za zemlju u Ses. Kraljevcu ili takvo nešto a Grad radi toga potrošiti desetke milijuna na komplicirano zbijeno okretište na kojem će još biti i teško dodati autobusni terminal koji bi ovdje imao potencijal, no pravi bus terminali pod Bandićem su potpuno zaboravljena kategorija. Kao i sva zaista relevantna JGP infra uostalom.

 

Gadosti sve skupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto znam kako imovinsko pravni dio priče u Gradu (ne)funkcionira, time je gađenje veće. Loptaju se sa predmetima i apsolutno su nevoljni i nesposobni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se pročitaju sve izjave Nadležnog od 2007. pa do danas, uvijek je nekako "za dvije godine". Citati se lako googlaju i uvijek je "za dvije godine". Taman smo se ponadali da će biti na silvestrovo 2018. (obečano gradskom zastupniku) - kad li eto nas u polovici 2019. ! Naime, izgleda da je omogućeno građenje nove (nepotrebne) Gornje postaje, 100 metara dalje od Stare gornje i to sada traži dodatnih pola godine. Dakle jesen 2017- jesen 2019 - opet dvije godine !

Mogu ponuditi nekoliko ideja zašto opet odgoda..

-Nadležni uopće nema namjeru ili će je imati onda se bude gradilo sve što je zamislio: nova Donja postaja, nova Gornja postaja, Kutna postaja, garaža ispod okretišta u Dolju, međupostaja Brestovac...

Dakle zaključak je - ekstenzivni građevinski radovi, a sama Žičara Sljeme kao elektrostrojarska oprema i prometno rješenje su u drugom, trećem,...planu ako i jesu, potpuno nebitni i u svrsi "betoniranja".

 

-Ima još jedna "ideja": ako se nešto iskomplicira 2019., dovršenje se naravno odgađa za 2020., dakle krajem 2020. počinje kampanja za gradske Izbore 2021. i jedno otvaranja Žičare je prekrasan uvod za Nadležnog !

 

E sada, šećer na kraju: ljudi koji žive u Remetskom Dolju mi se žale da i nakon obnove pruge "nešto nije u redu": i dalje voze stari tramvaji , onaj ČKD, a ne novi niskopodni ! Navodno je problem u energetici ili, ima li netko konkretne informacije?


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta smo pisali o stanju s linijama i vozilima za Dolje... Stanice su kao prvo prekratke i netko nije čitao uvjete natječaja i rekli su da će biti popravljeno ali o tom potom; a kakvo je stanje s vozilima (samo 2 kratka np) i koja bi linija vozila da ima i te niskopodne (logičnije 8 a ne izolirana 15), to je stvar opširne debate kod nas na forumu, dok gradska tijela daju kaotične izjave iliti nemaju pravu viziju niti sposobnost dokučiti što misle napraviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Česi na 15 su najveći prometni problem u Gradu Zagrebu, ma dajte molim vas... Neću se ni najmanje začuditi ako se za koji mjesec pojave 2200 na 15; znamo svi kako se "vodi" grad, ulizuje se di se stigne, a prave probleme se ignorira... Zapravo je sreća da su te perone sfušarili, inače bi već gledali 2200 na još neprimjerenijoj liniji od osmice.

 

Idealno rješenje bi bilo, dakako, produljiti osmicu te onda dati 2300 na određene polaske (točno ih označiti). Iako i onda bi bilo kuknjave - "Hoćemo svoju petnaesticu", bilo je takvih priča kad se najavljivalo produljenje 8. A ako bi ostala 15 kakva je, moglo bi se dati na jedan VR 2301, dapače, bilo bi od njega tamo više koristi - svaki drugi polazak umjesto jednog od 9 ili 10 na trinaestici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma treba se težiti što boljoj usluzi naravno, no ljudi isto tako naravno pretjeruju. Što iz neznanja, što iz pohlepe, što iz navike za pretjerivanjem, što iz stalne želje za kritiziranjem, što iz kroničnog nezadovoljstva stvarima na koje ionako ne mogu ili ne žele utjecati iako relativno dobro žive, što iz raznih frustracija i kompleksa koje se onda manifestiraju na jednostavnim stvarima poput vožnje tramvajem, pa onda visokopodni tramvaj takve osobe jako iživcira jer im baš u tom trenu ta stepenica jaako smeta, itd. itd. itd. no takvi smo mi. Zaboravljamo da do prije 10-tak godina nismo imali niti jedan niskopodni tramvaj, a sad pak ništa više što nema nizak pod nije dobro.

Tako se i neki vozači ponašaju kad dobiju bika ili čeha umjesto 2200, kao razmažena derišta, i imaju doticaja s odgovornosti i s poštovanjem prema poslu kao i Bandić sa poštenjem i moralom.

Ali zato se na važne stvari zatvaraju oči, kriminal i populizam se odobrava, tj. nitko se aktivno ne obazire, isti ti ljudi se kupuju na izborima asfaltiranjem pločnika ili stazice u njihovom kvartu, ili pak postavljanjem nove klupe i kante za smeće.

Gaussova krivulja je zakon prirode, na žalost mi smo ja mislim trenutno u podbačaju s prosječnim IQ-om ali nadam se da će se to poboljšati generacijama koje dolaze. Možda je samo takav trenutak vremena u kojemu ima malo više onih tupastih na bitnijim pozicijama, što ima logike jer za biti uhljeb na bitnoj funkciji u javnom poduzeću treba biti srećković ali i jednostavno neambiciozni glupan. :ne zna:

 

Mislim tamburam bez veze, nisam stručnjak za ta pitanja, ali tko zna, možda stvarno i jest do toga jer sve ovo što sam nabrojao ne ukazuje na to da smo baš (u prosjeku) pametan narod, zar ne?

Na to se oslanja i ova priča sa konstatnim prolongiranjem gradnje žičare, i građanima koji podržavaju tu politiku.

 

S toga sve najbolje i Sretan Božić, barem ćemo u ove dane fino papati, i nahraniti barem trbuščiće kad nemamo ništa drugo za nahraniti kako bi imali energije za daljnje pljuvanje po svemu ali uz maksimalan nerad i nedjelovanje i istodobno podržavanje politike koja nas vodi. Jupi! :)

Svaka sličnost sa upravom ZET-a, velikim brojem radnika ZET-a, Zg Holdingom, BM365 i njegovom ekipom u isto tako njegovoj hobotnici kao i velikim brojem sugrađana je sasvim slučajna!

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Stanice su kao prvo prekratke i netko nije čitao uvjete natječaja i rekli su da će biti popravljeno ali o tom potom;

Hvala ma informaciji, ovo nisam znao: meni su mještani rekli da nešto ne valja sa energetskim dijelom, mreža navodno nebi podnjela niskopodni tramvaj, tj. više njih ???

Ako su stanice prekratke, treba pogledati projekat: ako je on OK, onda nadzor nije djelovao, tj. izvođač je mogao biti isplaćen do kraja bez da su uklonjeni uočeni nedostaci - prekratke stanice!

Prije nekoliko godina rađen je remont pruge Mihaljevac-Gupćeva Zvijezda-Degenova da bi mogao proči niskopodni. Odmah smo uočili da drobljeni kamen ima premali radijus i da će ga turbulencija zraka nastala prolaskom tramvaja ubacivati u tramvajske šinje, u onaj profil. Kada se on počeo zapunjavati zgaženim kamenom, očistili su profile i nabacali preko njega nešto veće kamenje. Izvođač dakle nema iskustvo, a nadzor je ponovo zatajio.

 

Imam nekako dojam da smo iscrpili uglavno sve što se zna do ovog momenta o Novoj žičari, informacije će vremenom dolaziti: mogli bi se malo našaliti i nabaciti kao neku neformalnu okladu, kada će Nova žičara Sljeme biti u pogonu?

Evo, ja ću prvi: ne prije 2020. !


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ma informaciji, ovo nisam znao: meni su mještani rekli da nešto ne valja sa energetskim dijelom, mreža navodno nebi podnjela niskopodni tramvaj, tj. više njih ???

Ako su stanice prekratke, treba pogledati projekat: ako je on OK, onda nadzor nije djelovao, tj. izvođač je mogao biti isplaćen do kraja bez da su uklonjeni uočeni nedostaci - prekratke stanice!

 

Oprosti na isprakvu boldanog, ali kad čujem tu riječ ili vidim ne mogu prešutiti. NIje projekat jer to nije neki profesionalni kat, nego projekt. :mrgreen: Dakle, projekt. Isprika još jednom, ali ne mogu to vidjeti.

 

Ovo sa strujom je glupost tko god da je to rekao. Zbog toga što bi produljenjem 8-ce na toj trasi vozila i dalje 2-3 niskopodna tramvaja tipa TMK2300, a na 15-ci jedan ili dva. To mreža može podnijeti. Iako uopće nema potrebe ih slati na 15-cu. Stanice nisu produljene jer ovaj projekt nije previđao izdavanje građevisnke dozvole za proširenje stajališta koja je na žalost po našim zakonima potrebna. Dakle, planiranje, organizacija i strategija, nula bodova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 15 voze konstantno 2 vozna reda...

 

Za produženje 8 bilo bi skoro isto, malo je vjerojatno da bi bila 3 jer sumnjam da bi takt bio češći od 12. Osim što bi trošio malo više struje nema velike razlike, osim u slučaju prometnih neurednosti no to nije često na 8, no ugl da se 8 produži na tom usponu od 5-6 min bio bi skoro uvijek bio samo jedan jedini tramvaj, da je i 2300 sumnjam da bi bio problem. Drugi bi istovremeno bio na spustu tako da bi ako je novi zapravo više proizvodio nego trošio struju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Oprosti na isprakvu boldanog, ali kad čujem tu riječ ili vidim ne mogu prešutiti. NIje projekat jer to nije neki profesionalni kat, nego projekt. :mrgreen: Dakle, projekt. Isprika još jednom, ali ne mogu to vidjeti.

Ok, projekt kao projektant-projektirati... :wink:

 

Našao sam ekološki elaborat: " Rekonstrukcija žičare Sljeme s izgradnjom nove donje postaje" : Elaborat

 

Na stranici 105 je i pripadajuće Rješenje o prihvatljivosti .


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://youtu.be/e7q-yj30Y7g

 

Evo nešto sa skyscrapercitya

 

Nego

 

6 stupova i 2 međupostaje na 5 km.biggrin.gif
Stara je imala 13 stupova i jednu međupostaju na nešto preko 4 km.

Hm, već je to malo čudno.
Jel ima znalaca ovdje da to malo prokomentiraju.

Gdje na vrh ide onakva megazgrada?
Izgleda kao stara gornja postaja.
Još će Škorpiona ponovo otvorit.
A što sa onom malom "fontanom" i trafostanicom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žičara će sveukupno imati 34 stupova!

Ovo u videu je samo skraćeno radi bolje preglednosti.

 

I kutna građevina nije međupostaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://youtu.be/e7q-yj30Y7g

 

Evo nešto sa skyscrapercitya

 

Nego

 

6 stupova i 2 međupostaje na 5 km.biggrin.gif

Stara je imala 13 stupova i jednu međupostaju na nešto preko 4 km.

 

Prema projektu trebala bi imati 29 stupova. Ovo je samo simulacija gdje j eskračena trasa pa je prikazano manje stupova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prema projektu trebala bi imati 29 stupova. Ovo je samo simulacija gdje j eskračena trasa pa je prikazano manje stupova.

Da, ali neki stupovi imaju A i B dijelove, tako da je sveukupno 34.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Gdje na vrh ide onakva megazgrada?

Izgleda kao stara gornja postaja.

...

 

Kolko se ja razmem v arhitekturu, to je stara gornja postaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolko se ja razmem v arhitekturu, to je stara gornja postaja.

 

Točno.

 

 

DSC01776.JPG

 

(nisam našao bolju sliku)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naš Veliki Vođa je ždrijeb startnih brojeva Snježne kraljice iskoristio za prezentaciju kabine buduće žičare! Članak i galerija s Jutarnjeg:

FOTO: KAKO IZGLEDA GONDOLA KOJA ĆE VOZITI ZAGREPČANE NA SLJEME Pogledajte suvremenu kabinu koja bi u promet trebala biti puštena krajem ove godine

U sklopu izvlačenja startnih brojeva za sutrašnju žensku slalomsku utrku Audi FIS Svjetskog skijaškog kupa Snow Queen Trophy 2018. danas je u Ledenom parku na zagrebačkom Trgu kralja Tomislava predstavljena gondola buduće sljemenske žičare.

Kako je ranije najavljeno, Zagrepčani i turisti prevozit će se u 84 gondole, a u svaku gondolu moći će se smjestiti 10 ljudi. Kretat će se s 276 metara nadmorske visine dok će gornja postaja biti na 1030 metara.

Ukupna duljina trase iznosit će oko 4 i pol kilometra, koju će gondola prevaliti za oko 16 minuta. U promet bi, prema nedavnoj najavi gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti puštena na sljedeće Silvestrovo, odnosno posljednjeg dana 2018. godine.

Stara sljemenska žičara zaustavljena je 30. lipnja 2007. godine, kada je došlo do kvara na jednom od vučnih elektromotora.


Bolje da ne komentiram ništa o tome...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...