Jump to content
zeljeznice.net
mivan

UBER da ili ne?

Recommended Posts

Upravo smo doznali da je Sud odbio optužni prijedlog koji je protiv Ubera podnijelo Ministarstvo prometa

 

Informacija je Telegramu potvrđena s Prekršajnog suda u Zagrebu

 

2222-840x529.jpg

 

Prekršajni sud u Zagrebu odbio je optužni prijedlog Ministarstva prometa kojim je traženo kažnjavanje Ubera, potvrđeno je Telegramu sa Suda. Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture je u srpnju podnijelo prijedlog za ukidanje aplikacije Uber. Protiv kompanija Uber Croatia i Uber International Holding Inspekcija cestovnog prometa podnijela je optužni prijedlog, a prekršajni sud u Zagrebu sada je taj prijedlog odbio.

 

Ministarstvo prometa najavilo i novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu čije se donošenje očekuje ove jeseni. Ministar Oleg Butković kaže kako će se tim zakonom liberalizirati tržište taksi prijevoza te kako je intencija izmjena ovog Zakona da “svi mogu raditi, ali pod jednakim uvjetima”. Nije, međutim, eksplicitno kazao što će se dogoditi s Uberom, a mi smo izvukli tri ključne stvari o slučaju.

ZAŠTO JE MINISTARSTVO PODNIJELO OPTUŽNI PRIJEDLOG PROTIV UBERA? (KOJI JE SADA ODBIJEN)

 

“Optužni prijedlog podnesen je zbog osnovane sumnje da su navedene tvrtke počinile prekršaj pomaganja vozačima partnerima Ubera u obavljanju djelatnosti cestovnog prijevoza putnika bez licencije i poticanja na korištenje takvog protupravnog prijevoza”, kazali su iz Ministarstva prometa za Telegram krajem kolovoza. Trgovački sud u Zagrebu taj je njihov prijedlog sada odbio.

ŠTO ĆE BITI U NOVOM ZAKONU?

 

Nitko ne zna. Ministar Butković spominje liberalizaciju ali nije jasno da li to obuhvaća i legalizaciju Ubera za koji su ministar, ali i premijer Andrej Plenkoviću više navrata kazali kako posluje nezakonito. Iz Ministarstva su nam rekli kako liberalizacija tržišta pretpostavlja donošenje mjera usklađivanja prijevozne ponude s prijevoznom potražnjom, što će biti predloženo novim zakonom. “Spomenuta liberalizacija također pretpostavlja definiranje jasnih i preciznih uvjeta za pristup u predmetnu djelatnost, ukidanje prekobrojnih administrativnih barijera, povećanje broja vozila u prijevozu te lakši pristup na tržište, za što Ministarstvo vjeruje da će kao rezultat polučiti smanjenje cijena prijevoza i povećanje kvalitete prijevoznih usluga”.

ŠTO PREDLAŽE UBER?

 

Ministarstvo je u veljači formiralo Radnu skupinu za autotaksi prijevoz u kojoj je i predstavnik Ubera. Kako smo nedavno pisali, prema neslužbenim informacijama, Uberov prijedlog je da se u zakon uvedu dvije kategorije; jedna od njih bi bila taksiji, a druga tzv. predugovoreni prijevozi. Uber i eventualno novi ponuđači usluge koji bi radili prema Uberovom modelu spadali bi u tu drugu kategoriju. To je na tragu onoga što Uber od samog ulaska na tržište želi poručiti- oni nisu taksi. Generalni menadžer Ubera u Hrvatskoj, Davor Tremac, više je puta govorio kako je, prema njihovom viđenju stvari, Uber tehnološka tvrtka koja se bavi privatnim najmom vozača i vozila. Prema takvoj logici vi, dakle, kada preko aplikacije naručite prijevoz, zapravo unajmljujete auto i vozača.

b020.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto se onda donosi novi zakon ako je sve legalno? :ne zna:

 

... da “svi mogu raditi, ali pod jednakim uvjetima” ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/izglasan-novi-zakon-o-taksi-prijevozu-ubrzo-cemo-vidjeti-sto-sa-sobom-donosi-liberalizacija-trzista---515310.html

 

 

 

Novi zakon o taksi prijevozu: Ubrzo ćemo vidjeti što sa sobom donosi liberalizacija tržišta Ubrzo ćemo na našim cestama vidjeti što sa sobom donosi liberalizacija taksi tržišta. Naime, izglasan je Zakon o prijevozu u cestovnom prometu protiv kojeg se taksisti mjesecima bune. Sa 102 glasa Zakon o prijevozu u cestovnom prometu ujedinio je vladajuće i dobar dio oporbe. Njime će taksisti jednostavnije dobivati licencije, neće morati polagati ispit o poznavanju područja i taksi će moći voziti bilo gdje u Hrvatskoj.
Sa 102 glasa Zakon o prijevozu u cestovnom prometu ujedinio je vladajuće i dobar dio oporbe. Njime će taksisti jednostavnije dobivati licencije, neće morati polagati ispit o poznavanju područja i taksi će moći voziti bilo gdje u Hrvatskoj. "Cilj je otpočetka bio da građanima omogućimo jeftiniji i dostupniji taksi prijevoz. Ja mislim da je to dobar zakon, da ćemo njime omogućiti zapošljavanje ljudi. Zbog čega mladi ljudi ne bi vozili taksi preko sezone?", rekao je ministar prometa Oleg Butković. Iz udruge taksista upozoravaju kako će ovo stvoriti nered na cestama jer lokalne jedinice samouprave više neće određivati broj dozvola, ali ni cijene. "Teoretski, ja mogu na svom taksimetru imati pet različitih tarifa i koristiti ih kako mi koja odgovara. Ako mi se sviđa boja vaših očiju ja ću upotrijebiti jednu, ako mi se ne sviđa ja ću upotrijebiti drugu. Postoji širok prostor za manipulacije", rekao je Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika. No zadovoljni su jer će barem vrijediti ista pravila za sve, uključujući i Uber. "U jednu ruku žalimo što smo potrošili tri godine na dokazivanje nečega što je jasno. Cijelo ovo vrijeme njihova aplikacija je mogla biti na tržištu, ali su je trebali koristiti autotaksi prijevoznici koji ispunjavaju zakonom propisane uvjete", dodao je Miletić. Ovisno o tome kako će sve izgledati na terenu, taksisti najavljuju i pobune. Ali tvrde da će svi biti nezadovoljni. Hoće li zaista u nekim hrvatskim gradovima zbog taksija doći do prometnog kolapsa, vidjet će se u idućih mjesec dana, kada bi Zakon trebao zaživjeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobno mislim da drzava treba propisati pravila koje pojedinci moraju postovati (registriran obrt ili firma, bazdaren i fiskaliziran taksimetar, nekaznjavanost) a sve ostalo pustiti trzistu. Tko zeli voziti neka vozi.

 

O tehnickoj ispravnosti vozila vec se brinu sluzbe (tehnicki pregledi), tu ne treba nikakvih posebnih zahtjeva. Glupo je propisivati maksimalnu starost vozila, ako netko taksira sa starim Stojadinom, nece dugo opstati na trzistu. Isto tako netko tko ne poznaje ulice.

 

Ja imam samo dva zahtjeva 1) sigurnost putnika (znaci registriran i osiguran auto, i uvjerenje da vozac nije kaznjavan za nasilnicka, seksualna ili razbojnicka kaznena djela ili prekrsaje), te 2) da se placa porez. Tocka

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.vecernji.hr/vijesti/vozaci-ogorceni-dosta-nam-je-pritiska-ne-vozimo-do-daljnjega-1337745?fbclid=IwAR3ZylxIzA-kR3SmYFtjXZ_mAsN36F1elIgkrT9cos3TAQMFJor3zqLINrw

 

 

Dio vozača Ubera: Dosta nam je pritiska, ne vozimo do daljnjega Ako se nešto ne promjeni u odnosu Ubera i vozača, na prvi dan školske godine izaći će na cestu i blokirati promet

Dioo vozača Ubera pokrenuo je danas bojkot te tvrtke. Kako kažu, prvotni plan bio je isključiti se s platforme do 15 sati, ali kako ih se počeo okupljati sve veći broj odlučili su bojkot produljiti do daljnjega. Želja im je kažu sastati se s uživo s Davorom Tremcom, generalnim direktorom Ubera za jugoistočnu Europu.

- Nas desetak je pokrenulo sve. Ubrzo nakon naše odluke da se isključimo s mreže otvorena je i Facebook grupa u kojoj se okuplja sve više vozača koji se također isključuju. Ljudi samoinicijativno dolaze jer su ogorčeni - kazao nam je jedan od vozača koji vozi za tvrtku Uber. Da je sve više vozača uključeno u bojkot svjedoče i cijene koje su u velikim gradovima sve veće, a što ukazuje da je velik dio vozača 'off'.

Razlog blokade, kaže nam jedan od vozača, prvenstveno je ponašanje tvrtke Uber prema svojim vozačima. Prema njegovim navodima, tvrtka vrši pritisak na vozače koji odbijaju vožnje tako što im prijete prekidom suradnje odnosno trajnim isključenjem s platforme. - Uber uzima lihvarsku proviziju od 25%. Da, mi smo znali za nju kod ulaska u ovaj posao, ali onda su automobili koje smo vozili vrijedili 3000-4000 €, a danas moramo po zakonu o cestovnom prometu voziti aute od 8000-10000 €. Gorivo je tada bilo 7 kuna, a danas je 10kuna. Unatoč tome, menadžment Ubera u HR i dalje vodi politiku protiv vozača, a u korist korisnika aplikacije. Probleme s lokalnim taxistima da i ne spominjem. Vozačima se prijeti i oštećuje njihova imovina i kada se to desi Ubera nigdje. Uz stalan pritisak na vozače pod prijetnjom isključivanja s aplikacije bili smo primorani na ovakav potez - upozorava nezadovoljni vozač dodajući da je ovo tek početak ako se odnos između Ubera i vozača ne promijeni - kaže vozač koji je želio ostati anoniman u strahu od negativnih sankcija. Dodaje da otkad je bojkot počeo, djelatnici Ubera ih zovu i prijete da se vozači moraju uključiti ili će ih trajno deaktivirati.

Najavljuju i blokadu cesta - Na prvi dan školske godine 9. rujna izaći ćemo na cestu te u okvirima zakona ometati promet u najvećim gradovima kako bi skrenuli pozornost javnosti na probleme 4000 vozača koji ovim putem prehranjuju svoje obitelji te korisnicima pružaju brz i povoljan prijevoz - otkriva nam. Kap koja im je prelila čašu bilo je ukidanje fiksnih cijena. Kao primjere nekih neisplativih vožnji navodi nove cijene vožnje na Zrću te do zagrebačke zračne luke. - Umjesto 100,00kn kao do sada cijena vožnje je 24.77, a ulaz na parking Zrće 39,00. Pa tko je tu lud - pita se nezadovoljni vozač.

Od Sheratona do Zračne luke Franjo Tuđman cijena vožnje je 69,29 kuna, što smatra smiješnim. - Još vozaču uzmu 25% - dodaje.

Oglasio se i Uber - U Uberu uvijek vodimo računa o tome da moramo zadovoljiti dvije strane - vozače i korisnike, pa se i cijene formiraju tako da su obje strane zadovoljne. Prije početka ove ljetne sezone cijene su povećane u skladu s povećanom potražnjom, a prije par dana su ukinute fiksne cijene kako bi se osigurala potpuna transparentnost cijena. Na taj način će sve vožnje imati unaprijed određenu cijenu koja odgovara stvarnim uvjetima na cesti u trenutku vožnje.Svi vozači koji voze na Uber platformi su samostalni poduzetnici s registriranim tvrtkama ili obrtima. Oni sami biraju kada će koristiti Uberovu platformu i planiraju vlastite rasporede, odnosno svoje radno vrijeme. Uber je tehnološka platforma koja ih povezuje s korisnicima i uvijek im stojimo na raspolaganju za svu potrebnu pomoć i savjete - stoji u službenom odgovoru tvrtke Uber. No vozači kažu da to i nije u potpunosti točno. - Nismo svi samostalni obrtnici niti imamo tvrtke. Nas 500 radi preko tvrtke Zero Transporti. Ima desetak velikih firmi i većina vozača vozi preko tih firmi. Možda 10% vozo preko svojih obrta ili firmi. Primjerice, Kraja j.d.o.o Lipovac j.d.o.o Nakić j.d.o.o Zero transporti j.d.o.o i Silver lines j.d.o.o zapošljavaju sigurno 1500-2000 vozača. Iz Ubera ističu da su pravila ponašanja vozača jasna svima te ih se svi moraju pridržavati kako bi mogli nastaviti voziti preko Uber platforme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...