Jump to content

Carpe Diem: Lepavina, 3. lipnja 2017.


Stanley

Recommended Posts

Manastir je inače smješten na idealnoj trasi izravnanja pruge od Carevdara do Lepavine, pa se zbog njega odustalo od toga i predviđeno je nekakvo ublaženje devijacije s ograničavanjem brzine.

 

Kolko znam, ne bi trebalo bit ograničavanja brzine. Nego će ona 3 zavoja speglati u jedan dugi za 160 km/h :hm. Naravno, peglanje ne gine ni ulazu u Lepavinu iz smjera Koprivnice.

Link to comment
Share on other sites

 

Kolko znam, ne bi trebalo bit ograničavanja brzine. Nego će ona 3 zavoja speglati u jedan dugi za 160 km/h :hm. Naravno, peglanje ne gine ni ulazu u Lepavinu iz smjera Koprivnice.

 

Niš ne tvrdim, al kolko sam čul (i čital), predviđeno je (bilo) ograničenje na 100 km/h.

Naravno, projektiranje tek ide, tak da niš još nije gotovo.

Link to comment
Share on other sites

Nema smisla da se radi devijacija trase, a brzina ostane ista k'o i sad.

Koliko znam cijeli potez od Križevaca do Koprivnice ide na 160 km/h, jedino što će taj zavoj pred Lepavinu biti za "samo" 160 km/h.

Tako da u slučaju da će se (za par stoljeća :kul3, kad na trulom zapadu budu imali Hyperloop i svemirske liftove) pruga prerađivati u prugu velike brzine, ovaj zavoj će biti ograničavajući faktor.

 

Projektiranje bi trebalo biti gotovo s obzirom da je u Katastru već isparcelirano za novu trasu i nadvožnjake.

Prije cca. dva tjedna je bio i sad opet u ponedjeljak bude u zgradi Kc-Kž županije sastanak predstavnika HŽ-a i vlasnika parcela u svezi otkupa zemljišta.

Ako Turci grade prugu, da li pruga gradi nas? :hm

Link to comment
Share on other sites

 

Niš ne tvrdim, al kolko sam čul (i čital), predviđeno je (bilo) ograničenje na 100 km/h.

Naravno, projektiranje tek ide, tak da niš još nije gotovo.

 

Pa idejni projekti su odavno gotovi. Pisal sam o tome ovde i na SSC. Mijenjal se projekt u vidu toga da se usjek zamijenil sa tunelom otvorenog kopa upravo na tom dijelu kod izlaza iz Lepavine (u smjeru Križevaca).

 

Evo i slike novoprojektirane trase. Sadašnji zavoji su za 100 km/h, novi je za 160+ km/h (plavo je trasa brze ceste):

 

pjc2WYY.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nema smisla da se radi devijacija trase, a brzina ostane ista k'o i sad.

Koliko znam cijeli potez od Križevaca do Koprivnice ide na 160 km/h, jedino što će taj zavoj pred Lepavinu biti za "samo" 160 km/h.

Tako da u slučaju da će se (za par stoljeća :kul3, kad na trulom zapadu budu imali Hyperloop i svemirske liftove) pruga prerađivati u prugu velike brzine, ovaj zavoj će biti ograničavajući faktor.

 

Ha sad, i Westbahn od Beča do Linza ima dionica za 250 km/h, ali i zavoja ograničenih na 160 km/h. Tak da to nije velika prepreka za budućnost. Pruge za 300 km/h je ipak malo nerealno za očekivati u Hrvatskoj :mrgreen:

 

Ono kaj mene srdi kod ovog projekta su "slabe" skretnice kod odvajanja kolosijeka u kolodvorima. Umjesto da stave odvajanja kod ulaska za 80 ili 100 km/h (riječ je doslovno o 2 skretnice), oni budu stavili samo 65 km/h. To znači drastično usporavanje prilikom ulaska svakog vlaka koji ima bavljenje u tom kolodvoru, jer prolazni kolosijeci nemaju perone.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nisam dugo posjetio ovaj dio foruma, pa želim samo pohvaliti autora na vrlo zanimljivom putopisu.

 

Posebno mi je drago da si uključio i Manastir Lepavina kojeg sam već dvaput posjetio.

 

Jedna anegdota vezana uz Carevdar i Lepavinu. Negdje tamo 2006. godine sam krenuo fotkati nešto blizu Carevdara. Išao sam vlakom rano ujutro. Računao sam da će, u slučaju maglovitog jutra, moguće vrijeme provesti u nekoj seoskoj "biblioteci". Jutro je bilo maglovito, no seoske gostionice, krčme, kafe bara ili bilo čega sličnog - nije bilo. Nema niti danas. Naučen na zagorska sela, gdi nemre biti da krčme nema, mislio sam da je tako i u Prigorju i na Bilogori - eh, greška.

 

Magla je bila ko u rogu, i ja sam čekal 2-3 sati na otprilike nula stupnjeva da se stvore koliki-toliki uvjeti da bar nešt zanimljivo snimim.

 

Nekoliko tjedana kasnije sam fotkao oko Lepavine, vrijeme je bilo toplije, pa mi jutarnji čaj i grijanje nije trebalo. Po svijetlom primjeru na Carevdar (valjda) niti Lepavina krčmu, kafe bar ili nešto slično - nema. Stvar u toplijem dijelu godine spasi dućan gdje na prostoru ispred objekta lokalni seoski uglednici - piju pivu. Čak je na parkingu pokraj postojao (ili možda još postoji) improvizirani drveni objekt s klupicama i zaštitom od kiše. I tak. :)

 

Bok!

 

Ante

Unin_grb.png.29f4a5dacaee32a0dea2e7b9930a22d4.png

 

 

1318035464_logovodoravni.jpg.374c9de55cca2fd0384894b16e3a0dd0.jpg

 

Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Moram priznati da se ovaj tip bika može smatrati čak i kao umjetničko djelo, jako mi se sviđa. Drugdje ih još nisam vidio.

 

 

Bik:

tW3pdLT.jpg

 

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...