Stanley Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Već neko vrijeme spremao sam se pohoditi Zagreb-Resnik, kolodvor kroz koji sam prošao puno puta ranopopodnevnim brzim vlakom za Vinkovce sedamdesetih i osamdesetih godina (nekadašnji Beograd Express, vlak je prometovao trasom via Čulinec - Velika Gorica - Sisak - Novska). Jučer sam tu namjeru ispunio, a društvo mi je neko vrijeme pravio forumski kolega ZlayoZg, pravim imenom Zlatko, koji živi relativno blizu kolodvora. Prije putovanja prikupio sam putem interneta nekoliko podataka o naselju Resnik u kojem se nalazi kolodvor, a koje danas pripada gradskoj četvrti Pešćenica-Žitnjak. Zlobnici bi rekli da je ''bogu iza nogu'', ali valja naglasiti da je riječ o vrlo starom naselju koje se prvi put spominje još 1217. godine. Resnik je bio župno središte za područja Žitnjaka, današnje gradske četvrti Donja Dubrava i susjednih dugoselskih naselja, s najstarijom župnom crkvom od 1674. i školom od 1876. godine. Danas je to prigradsko naselje suburbanog tipa gdje pretežu obiteljske kuće i okućnice, a krasi ga i lijepa šuma Resnički gaj. Satelitska snimka lokacije koju sam posjetio, kolodvor Zagreb-Resnik je u sredini slike pri dnu: Za prijevoz sam koristio vlak. Kako kolodvor Zagreb-Resnik nema putničkog prometa vozio sam se do Čulinca, a do Resnika sam imao petnaestak minuta laganog hoda Čulinečkom cestom. Iz putovanja do Čulinca izdvajam jedan bizaran detalj. U Vrapču sam sjeo u 8027 znajući da na Glavnom kolodvoru moram presjesti u drugi vlak. I kondukter me upozorio: - Na Glavnom imate presjedanje. - Dođemo na Glavni, III. peron 4. kolosijek, ja izađem iz vlaka i uputim se u kolodvorsku zgradu da vidim na displeju gdje mi stoji vlak, kad ono piše na istom peronu i istom kolosijeku. Izađem na peron i vidim da na displeju garniture iz koje sam maloprije izašao piše ''Dugo Selo''. Dakle, ista garnitura dalje nastavlja kao 8029. Ne bih ulazio u filozofsko pitanje zašto vlak koji na Glavnom ima bavljenje od 23 minute mijenja broj i oznaku relacije - genijalnost HŽ-a za moju malenkost je nedokučiva kategorija - ali me kondor baš mogao upozoriti da ne moram izlaziti iz vlaka (iako bih svakako izašao na peron da protegnem noge). Početna točka pohoda do Resnika: Na kolodvoru me već čekao Zlatko sa svojim preslatkim sinčićem: S obzirom da je Zlatko jučer bio babysitter (supruga je bila na poslu) nije mogao sa mnom šetati po kolodvoru, pa smo sjeli u obližnji kafić i ljudski se napričali: Nakon što smo se oprostili krenuo sam u razgledavanje kolodvora. Zagreb-Resnik je međukolodvor na pruzi M401 Sesvete - rasputnica Sava na kilometarskom položaju 4+196. Prema Izvješću o mreži za 2017. godinu najveća dopuštena duljina vlakova u smjeru rasputnice Sava (3. i 4. kolosijek) je 691 m, a u smjeru Sesveta (2. i 3. kolosijek) 672 m. Najveća dopuštena brzina vlakova je 50 km/h. Službena strana: U službi sam zatekao prometnika i skretničara. Nisu se htjeli slikati, a želju službenog osoblja poštujem. Stoga iz prometnog ureda samo nekoliko sličica: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Dodajem i jednu zgodnu epizodicu iz bavljenja u prometnom uredu. Imao sam na sebi majicu KLJŽ i pokazao sam prometniku amblem da vidi kakve sve sorte postoje na svijetu, a on će: - Što to piše? Aha, klub ljubavnika željeznice. - Hvala lijepa, ipak ne bih išao tako daleko. Došlo je vrijeme za razgledanje kolodvora. Poučen iskustvima opremio sam se odgovarajućom gaznom površinom trčećeg stroja - 46001 i 46002. Nije planina i vremenske prilike daju akontaciju ljeta, ali je ovakva obuća najprikladnija za hodanje po tucaniku i pragovima: S prometom nisam imao sreće, pogodio sam k'o prstom u oko. Nadao sam se kakvom vlaku ili bar vagonu, ali je kolodvor praktično bio pustinja. Zlatko mi je sve razjasnio - do 14 sati je zatvor pruge prema Koprivnici, a maper kaže da nekoliko teretnjaka stoji u Križevcima. Ne mogu čekati da se promet pokrene pa ću razgledati ono što je pred očima. Zatvor ima i svoje dobre strane, ne moram se stalno osvrtati i paziti na dolazeći vlak: Ne možeš reći da nisi upozoren: Ipak sam našao dva prometala, dvije ljepotice susjednog i prijateljskog ÖBB u stanju mirovanja. Umjesto komentara slijede osobni opisi u slikama: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Najprije sam se uputio prema sjevernom kraju kolodvora: Pogled unatrag: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Punom parom prvim kolosijekom: Ono preko ću razgledati kasnije: Izlaz iz kolodvora - lijevo za Čulinec, desno za Sesvete: Kretao sam se s jedne na drugu stranu, kako bi mi što zapelo za oko. Ovo je peti kolosijek: Nije baš u vrhunskom stanju: Hmm... bik na nekakvoj betonskoj gredi. I to ću pogledati kasnije: Dušu dalo za pečenje rakije: Jedan proljetni motiv: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Izlazni signali: Maslačak i željeznica: Komadić Resničkog gaja: Sada ću malo na južnu stranu kolodvora: Da vidimo bika izbliza: Željezničke tračnice na betonskoj gredi? Asocira na jednu gimnastičku disciplinu: Očito je riječ o mjestu za istovar građevinskog materijala u rasutom stanju: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 U svakom slučaju zanimljivo rješenje. Molim upućene da objasne kako se stručno zove ona betonska podloga na kojoj su tračnice - nasip nije, vijadukt nije...: Odvajanje pretovarnog kolosijeka: Ki vrag je ovo?: Za ono gore znamo što je: Visimo 2 promila: Osobna iskaznica tračnice pretovarnog kolosijeka: Skretnica nije baš u cvijetu prve mladosti: Netko je jadnici izbio oko: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Ipak prevladava suvremena tehnologija, a ovo bi bio manevarski signal za zaštitu voznog puta: Signalni znak ''Stoj za vozila s podignutim oduzimačem struje za vožnju u pravac'': Južna strana kolodvora nudi više zanimljivosti, a ja ću ih razgledati koliko stignem. Tu se odvaja nekoliko industrijskih kolosijeka, od kojih jedan vodi u Gredelj: Izlaz u smjeru kolodvora Zagreb-Žitnjak. I njega planiram posjetiti, a Zlatko kaže da je tamo zanimljivije: Most ili...?: Nije most nego je podvožnjak Čulinečke ceste: Još jedan pogled unatrag: Rasputnica industrijskih kolosijeka: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Tračnica pokazuje da se ovdje nedavno nešto kotrljalo: Idem desno, a kolosijek vodi u Gredelj: Nemojte nikome reći što ovdje piše: Ovdje se bar vidi da je riječ o padokazu: U suprotnom smijeru: Kolosijek se očito koristi redovito, a u kojem smijeru je težište prometa ne bih znao reći: Neka žuta zgrada u pozadini, liči na trgovački centar: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Stigoh do ove pozicije, za dalje nemam vremena: Iza džungle je pruga za Žitnjak i rasputnicu Sava: Moj buraz ovo zove furda: Povratak na kolodvor: Susjedni industrijski kolosijek, tračnica odaje da i ovdje ima prometa ali ne baš učestalog: Iskliznice u paru: Pogled na kolodvor iz smijera Žitnjaka: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 Ne bih znao reći što je ovo: Čulinečka cesta s druge strane: Ponovo na prvom kolosijeku: Hektometarski stupić: Dvije daščare na istočnoj strani kolodvora, vjerojatno spremišta nekakve krame: Ne mogu odoljeti još jednom proljetnom prizoru: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 I eto me ponovo do zgrade kolodvora - kućice u cvijeću: A da ovdje priredimo neki forumaški roštilj?: Civilna strana: Nakon toliko laufanja dobro dođe mali odmor na klupi: Impresija iz sjedećeg položaja: I dođe vrijeme za povratak. Na stajalištu Čulinec ukazaše se dva Soma, a ovaj ide sa zapada: I dođe moj 8038 za povratak. Ovaj put bez presjedanja, ni stvarnog ni fiktivnog, idemo ravno do Vrapča: Što reći na kraju? Žao mi je što sam u Resniku zatekao pustinju, ali tako su se posložile okolnosti. Temeljna namjera je ipak ispunjena - prošetao sam kolodvorom koji sam do sada promatrao isključivo iz vagona. Hvala Zlatku, službenim imenom ZlayoZg, na društvu i korisnim informacijama. Vidimo se u kolodvoru Zagreb-Žitnjak jednog dana, a možda i prije. 1 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Lijepo si se prošetao. A vrijeme je upravo bilo idealno za to ! Neka žuta zgrada u pozadini, liči na trgovački centar: http://i.imgur.com/jR96mEU.jpg Da, to je trgovački centar City Center One East. Stigoh do ove pozicije, za dalje nemam vremena: http://i.imgur.com/2mv3FOv.jpg Hodao sam ja dalje, skroz do tramvaja na Žitnjaku, no to je bilo 2008.godine: http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/6285-izmedhu-resnika-i-zitnjaka-puno-fotki/ Bilo bi interesantno sad to ponoviti ... tokom zadnjih devet godina su sigurno nestali neki od tada snimljenih ostataka pruga, a čitav kvart se prilično izgradio raznoraznim industrijskim i shopping sadržajima. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPILE008 Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Ona žuta zgrada nije nikakav Cyti centar one nego je skladiśte i distribucija duhana na Čulinećkoj cesti na samom zavoju poslije raskršća, gdje se ide za Vukomerec i prema prelazu u Trnavi, na tom raskršću je Pekara i vidi se pruga prema Gredelju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trebor Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Lijepa reportaža Iako živim u blizini, sram me je priznati kada sam se zadnji put prošetao tim dijelom kvarta. Neka žuta zgrada u pozadini, liči na trgovački centar: http://i.imgur.com/jR96mEU.jpg Nije to trgovački centar. Nisam 100% siguran ovako na pamet, ali čini mi se da je to cementara i betonara Git-Gaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 ... Tzv. bazični dizajn. Za ovo je i Wartburg aerodinamičan. Čemu izmišljat nekakva zaobljenja, kad fino izrežeš ploče, spojiš ih ko tvornički ormar ... i vozi Miško ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 U svakom slučaju zanimljivo rješenje. Molim upućene da objasne kako se stručno zove ona betonska podloga na kojoj su tračnice - nasip nije, vijadukt nije...: http://i.imgur.com/ca9qjjK.jpg ... Ki vrag je ovo?: ... Za to zanimljivo rješenje sam čak svojedobno imal nekakav dokument na stolu ... al sam zaboravil kak su to nazvali - u svakom slučaju opisno ko i ti (nešto u stilu "kolosijek za istovar šljunka"). Nisam nikad čul nekakav posebni naziv za ovakvu konstrukciju. Vrag je u detaljima. Nekakav (bivši) temelj. Stupići su očito skraćeni, moguće da su služili ko nosač nekakve brklje. Ne vidim inače vezu s nekakvim službenim oznakama ili pružnom opremom. Ne bih znao reći što je ovo: ... Ne spada u moju domenu, al mogla bi možda biti oznaka za podzemnu trigonometrijsku točku. Ajvog, Vedran ...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZlayoZg Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Fino si sve dokumentirao i drago mi je da smo se nasli i popili kavicu i pivce. Jbg,taj dan sam cuvao dijete i nisam mogao sa tobom u obilazak,ali valjda bude vise srece drugi put. Bas nisi imao srece sa vlakovima jer je i prema Koprivnici i prema Novskoj bio zatvor pruga,ali zato je promet zivnuo poslije 14 sati,isli su teretnjaci jedan za drugim. Ne bi bilo lose odraditi i jedan hodopis izmedju Resnika i Zitnjaka(oko 4 km udaljenosti) jer na tom potezu ima puno industrijskih kolosijeka od kojih su neki jos u funkciji,a neki nisu,ali o tom potom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted May 29, 2020 Share Posted May 29, 2020 Malo ću oživjeti ovu temu, pored ovoga malog kolodvora sam prolazio takoreći svakodnevno do pred 8 godina dok sam išao na posao iz svoje garaže u Dubravi. Ako bi zapazio nešto interesantno stao bih da slikam. I do danas povremeno prolazim jer idem tankati auto plinom u Čulincu. Ovdje sam prvi puta vidio neke lokomotive stranih operatera Mogao sam ih na miru slikati jer im je tu očito bila stajanka Jedino me često smetalo sunce koje je bilo na krivoj strani Vratilo se dite materi Bilo je i zanimljivih tereta 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted May 30, 2020 Share Posted May 30, 2020 OBB se parkira na drugoj strani Nešto je slikano mobitelom a nešto pravim fotićem 4 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted May 31, 2020 Share Posted May 31, 2020 Dopale su mi se ove manevarke koje su u stvari sposobne povući i veće vlakove Simpatično je što svaka ima napisano svoje ime Ponekad ih bude zaista puno! 3 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 31, 2020 Author Share Posted May 31, 2020 4 sati, 1borna said: Dopale su mi se ove manevarke koje su u stvari sposobne povući i veće vlakove Ružne su k'o poziv za vojsku i porezna prijava zajedno, ali su simpatične. Često ih viđam na pruzi Savski Marof - granica i uvijek vuku teške (za naše prilike) vlakove. 2 Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZlayoZg Posted May 31, 2020 Share Posted May 31, 2020 .. i uvijek vuku teške (za naše prilike) vlakove. A strojne ih ne viđaš? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
up4014 Posted May 31, 2020 Share Posted May 31, 2020 Ovaj "design" ima porijeklo u Švicarskim Njemačkim i austrijskim "Krokodilima" pred 2. sv.rat a nastavlja se elektrifikacijom istoćne magistrale 25.000V 50Hz-a u Francuskoj između između Valenciennes-a i Thionville početkom 50-ih godina prošlog stoljeća.Verzija CC snage 3000 ks.za teške teretne vlakove,a verzija BB snage 2800 ks.za putničke i teretne vlakove.Razvijena je i BB "ignitron" verzija snage 3600 ks. za promet medunarodnih expressnih vlakovaI OEBB posjeduje verziju sa 6 osovina.Podatke za nju možete naći i u tablici koju sam objavio na ovom forumu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 I RTS je svojedobno imao ovdje svoju stajanku 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1borna Posted June 2, 2020 Share Posted June 2, 2020 Ovdje znaju proći razni vlakovi sa vagonima raznih kompanija Ova kompozicija je bila zaista šarena Na kraju je bila jedna mala cisterna Vlak je dosta brzo vozio tako da nisam uspio snimiti još nešto vagona drugih kompanija 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.