Jump to content

Do Caglina i natrag


Toma

Recommended Posts

Nedavno se prosirila vijest da ce prugom Pleternica - Caglin putnicki promet biti zamijenjen autobusima od 3. travnja ove godine, pa sam poceo razmisljati o tome da se provezem prugom dok jos vlak vozi. O ideji sam razgovarao sa Malim Pajom, i dogovorili smo izlet. Plan je jednostavan - sa brzim cemo ici do Nove Kapele Batrine, onda sa Macosom gore do Caglina. Veze nisu najbolje - obje podrazumjevaju relativno duga cekanja u Novoj Kapeli, no tome se moze doskociti tako da se ranijim vlakom ode do Pozege i vrati se ntrag u Pleternicu.

Polazak iz Zagreba je bio u 6:14 vlakom 741. Dolazak ovog vlaka u Novu Kapelu je u 8:45. Voznja od Dugog Sela do Moslavacke Gracenice se oteze beskonacno, brzina je mizernih 60 km/h i pruga stvarno vapi za obnovom. Obnova i modernizacija je najavljena, a ukljucivati ce i neke bitnije promjene trase. No do tada - voznja od Dugog Sela do Novske brzim vlakom traje dugih i dosadnih 96 minuta!

Izmedju Starog Petrovog Sela i Nove Kapele vozimo se nepravilnim kolosijekom, za sto dobivamo nalog. Pitanje - da li je za ovo nalog potreban, s obzirom da postoji obostrana signalizacija?

 

Macosa HZPP 7121 031 (DD 1203/1980) u Novoj Kapeli; ona ce kao vlak 6607 u 9:00 krenuti prema Pozegi; a i mi s njom, da bi izbjegli nekih 70 minuta cekanja.

 

33101888881_1ec93e3955_b.jpg

 

33073747182_e94eeff721_b.jpg

 

Nisam neki pretjerani ljubitelj Macosa, ali ova mi se, u gotovo sasvim originalnom stanju svidja. Svidja na neki, nostalgicni nacin...

 

32847099920_81d9568275_b.jpg

 

33101842181_3fdce0d62c_b.jpg

 

Na prvom se kolosijeku pali Infrina drezina, a iz pravca Vinkovaca dolazi Cargov vlak.

 

32847053110_db4359cf2c_b.jpg

 

Iako Cargo gadno gubi teret, moram reci da u zadnjih nekoliko tjedana cesto vidim njihove vlakove...

 

33073705902_46ce48ed5f_b.jpg

 

Nakon 49 minuta voznje i 8 stajanja, od kojih je ono od 10 minuta u Pleternici najdulje, dolazimo u Pozegu. Na kolodvoru je dobri stari Francuz!

 

33073684142_48c413b5eb_b.jpg

 

'Nasa' Macosa koja ce kao vlak 6720 u 10:00 natrag u Pleternicu...

 

32385908654_da46572332_b.jpg

 

Na urednom i lijepo uredjenom kolodvoru u Pozegi je u parnjaca 51 016 (Bp 4904/26)

 

32415015103_92e6a6174b_b.jpg

 

32415003403_735fc2ba76_b.jpg

 

Nastavak slijedi!

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Neposredno prije polaska narag u Pleternicu fotkam Francuza sa osuncane strane...

 

33101718791_f1c8e4eebf_b.jpg

 

Na putu do Pleternice prolazimo kroz kolodvor Blacko-Jaksic u kojem je nekad bila i pocetna postaja uskotracne, 760 mm siroke pruge otvorene 1925. koja je vodila do kamenoloma sjeverno od Vetova. Duljina ove pruge na kojoj je vozila jedna parnjaca MÁV Gépgyár bila je 16 kilometara, a pruga je ukinuta u ranim '70tim godinama.

 

Pleternica...

 

33230064615_4c5596e54a_b.jpg

 

32414981113_1981cb3f6d_b.jpg

 

33188307056_f09cd4ce45_b.jpg

 

32385748164_f6d64504e7_b.jpg

 

Na juznom kraju Pleternickog kolodvora nalazi se mali depo, kojeg sad, pretpostavljam, koristi ZOP.

 

33101626371_105118ee4d_b.jpg

 

33229936025_bf6cc5f5b1_b.jpg

 

U Pleternici vlak ceka do 10:28, mijenja smjer i ide prema Caglinu - danasnjem kraju pruge. Dionica od Caglina do Nasica naime nije rekonstruirana, i njome se ne vozi.

 

33229905575_e038e29bc2_b.jpg

 

32385696644_3f4fd8c585_b.jpg

 

Prema Nasicama

 

32414790533_e76ea04957_b.jpg

 

Nastavak slijedi!

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

S obzirom da je remont dalje najavlje, u kolodvoru ima Infrinih vagona.

 

33188203916_a4fe662221_b.jpg

 

32385630924_26d7e3788c_b.jpg

 

Pogled prema Pleternici

 

33073303112_14a1c8b973_b.jpg

 

U Caglinu su pocinjale dvije sumske pruge, plato istocno od kolodvorskih kolosijeka je nekad bio pocetna postaja uskotracne pruge.

 

33188159606_7005b03509_b.jpg

 

33101457911_437979b660_b.jpg

 

Pogled prema Pleternici, ZCPR-u i mostu.

 

32385571294_ddab594e9c_b.jpg

 

Vremena u Caglinu je malo - od dolaska do polaska vlaka ima manje od 20 minuta. Vlakom 6721 odlazimo naptrag prema Pleternici gdje nas ceka modernizirana Macosa kojom cemo do Nove Kapele.

 

32846609770_9bbdb59cc0_b.jpg

 

33101402451_ec94976fe1_b.jpg

 

Na putu prema Novoj Kapeli, u Ratkovici se nalazi upravna zgrada nekadasnjeg rudnika do kojeg je isla 600 mm uskotracna pruga.

 

32385512814_1765521551_b.jpg

 

Dolazimo u Kapelu i cekamo 746 koji kasni... Odlucujemo se da cemo do Nove Gradiske sa putnikom 2016...

 

33188045736_65736d0a16_b.jpg

 

U Gradiski fotkam neke vlakove iz suprotnog pravca...

 

32414604013_8d1c55b457_b.jpg

 

33101332621_b89fdf1d19_b.jpg

 

32846444590_c4f4372466_b.jpg

 

U Novskoj napokon naseg putnika stize 746... Nesto prije 16:00 stizemo u Zagreb...!

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Baš lijepo...ta pruga me zainteresirala jer je u kolodvor Čaglin otišao raditi, kao skretničar, rukovatelj manevre sa ZG RK - Lovac....a sebe je nazivao POLUTEŠKA.

Poslao sam mu razglednicu na kolodvor Čaglin i poštar je rekao da 20 godina nikakvu poštu nije morao dostaviti u taj kolodvor!!

 

Što da mu javim? Da se ta pruga zatvara? Nakon obnove? On živi u mjestu Komorica i vlakom putuje na posao iz Pleternice.

 

 

Toma, znam da si perfekcionist u fotografiji.....ali nekad lupi neki snapshoot (kroz prozor) radi boljeg dojma i prilika na pruzi..nemamo niti jednu sliku iz vožnje?

garlic

Link to comment
Share on other sites

Nedavno se prosirila vijest da ce prugom Pleternica - Caglin putnicki promet biti zamijenjen autobusima od 3. travnja ove godine...

Jel to zbog remonta supstitucija autobusima? Dali se što radi od Čaglina prema Našicama?

Link to comment
Share on other sites

Lijepo si nam to prikazao, eto nadam se da će ova pruga nakon remonta ponovno zaživjeti i da će, ako već PP neće vidjeti interes, doći neki od stranih putničkih operatera. :smile:

A tko bi od stranaca došao i vozio? Razgovarali smo sa ljudima tamo. Sela se prazne, obitelji odlaze. Koliko je putnika bilo do Čaglina i natrag manji trošak bi bio za taksi.

Link to comment
Share on other sites

A tko bi od stranaca došao i vozio? Razgovarali smo sa ljudima tamo. Sela se prazne, obitelji odlaze. Koliko je putnika bilo do Čaglina i natrag manji trošak bi bio za taksi.

Zato imamo "Od mjere do karijere" od naše vlade, kojima će napuniti sela ljudima i eto putnika. :jup

Link to comment
Share on other sites

Toma, znam da si perfekcionist u fotografiji.....ali nekad lupi neki snapshoot (kroz prozor) radi boljeg dojma i prilika na pruzi..nemamo niti jednu sliku iz vožnje?

 

Da.... Hvala ti na komplimentu, ali ja ne volim fotkati kroz prozor, i radim to stvarno JAKO rijetko...

@sale2 - moguce da ce supstitucija biti zbog remonta - ne znam nazalost tocno...

 

Moguce da ce teretni operateri naci neki interes, jer oko pruge postoje kamenolom (Velika), a ima i nesto drvne industrije.

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...