Jump to content
zeljeznice.net
ante_os

Tramvajski promet i infrastruktura

Recommended Posts

Obilježavanje uvođenja električnog tramvaja: Predavanje o razvitku tramvajskog prometa

 

Na Građevinskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku u četvrtak (8. prosinca), s početkom u 10 sati, održat će se stručno-popularizacijsko predavanje “Razvitak tramvajskog prometa grada Osijeka”. Predavač je Zoran Tanasić, ing. građ., voditelj Službe za prugu i građevinske poslove GPP-a. Predavanje se organizira u povodu obilježavanja uvođenja elekričnog tramvaja u Osijeku. Predavaonica broj 2 u novoj zgradi Građevinskog fakulteta otvorena je za sve zainteresirane.

 

Izvor: Glas Slavonije (http://www.glas-slavonije.hr/319310/3/Predavanje-o-razvitku-tramvajskog-prometa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

IZLOŽBA POVODOM 90 GODINA ELEKTRIČNOG TRAMVAJA U OSIJEKU

 

https://www.facebook.com/events/232950650450695/

 

12.12.1926. godine krenuo je vožnjom prvi osječki električni tramvaj nakon 42 godine prometovanja onoga sa konjskom vučom. Zamisli za uvođenje električnog tramvaja bilo je i ranije no ne i mogućnosti, a sve je omeo i I. Svjetski rat. Napokon je za samo 9 mjeseci izgrađena pruga i gornji električni vod od Podrgrađa do Zelenoga polja i od glavnoga gornjogradskog trga do kolodvora te do glavnoga trga za samo 9 mjeseci. Nabavljena su motorna kola tvornice “Škoda” u Češkoj i prikolice u GyÖru u Mađarskoj pa je elekrični tramvaj vozio od zapada ka istoku grada i kružno središtem Osijeka. 1953. godine izgrađena je jednokolosječna pruga od Podgrađa do sredine Retfale koja je 1970. zamjenjena novom dvokolosječnom od Podgrađa do kraja Retfale. 1990. godine izgrađena je dvokolosječna pruga do sredine Vinkovačke ulice, a 2006. do Mačkamame, koja je 2008. produljena jednokolosječno do Bikare. 2014. godine izgrađena je dvokolosječna pruga i do sredine Višnjevca. Uz tramvaje “Škoda” nabavljeni su i polovni tramvaji iz Rijeke 1952. i iz Ljubaljne 1958. godine kada su ondje ukinuti. Pedesetih godina u ondašnjem poduzeću “Tramvaj” prepravljanjem starih motornih kola izrađivale su se prikolice. 1960. kupljeni su novi tramvaji tvornice “Đuro Đaković” koji su prometovali do 1972. kada su prodani u Zageb jer je u Osijeku u međuvremenu počela nabava novih tramvaja “Tatra” iz Češke 1968., 1972. i 1982. godine. 1995. nabavljeno je nekoliko polovnih tramaja tvornice “Duvag” iz Njemačke, a 2006. započela je cjelovita obnova i preuređenje tramvaja “Tatra” pa je tada nakon 122 godine crvene boje osječki tramvaj bezrazložno prebojan u modro.

Započelo se sa 15 kola, 9 motornih i 6 prikolica a danas ih je 30 motornih. Osječki tramvaj imao je i nadimke, nekada “Korejac” koji je vozio samo Retfalom, a kasnije sve su ih prozvali “Treska” pa smo se ovim provozali kroz 90 godina povijesti osječkog električnog tramvaja “Treska”. (Vlado Pest)

 

Suradnici izložbe:

Denis Detling, Grgur Marko Ivanković, Ivana Knežević Križić, Josip Nađ, Vlado Pest i Marina Vinaj

 

Organizatori izložbe: Muzej Slavonije, Osijek, Udruga za poljepšanje grada “Moj Osijek”, Osijek, GPP Osijek i Udruga umirovljenika radnika “GPP”, Osijek

 

Izložbu Treska će se moći razgledati u Muzeju Slavonije do veljače 2017. godine.


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz GLASA SLAVONIJE od 12.12.2016

 

 

Na današnji je dan prije 90 godina Osijekom počeo voziti električni tramvaj

 

Od konjskih do niskopodnih dug je put. No tramvaj je bio i ostao zaštitni znak Osijeka

 

Uvod u današnju značajnu obljetnicu uvođenja električnog tramvaja u Osijeku trajao je tek toliko koliko i titraj elektrona u sekundi u električnoj mreži ispod koje se već 90 godina rula po tračnicama to za Osijek karakteristično vozilo javnog prijevoza, u odnosu na vrijeme kada se pripremalo da Osijekom počne voziti prvi konjski tramvaj krajem 19. stoljeća.

O tome je, kao i svim međukoracima do današnjeg rođendana tramvaja, prošlog tjedna iscrpno govorio na Građevinskom fakultetu, na stručno-popularizaicjskom predavanju “Razvitak tramvajskog prometa grada Osijeka”, Zoran Tanasić, ing. građ., voditelj Službe za prugu i građevinske poslove GPP-a Osijek.

Prvo konjski tramvaj

Od samog početka, priča Tanasić, Osječani su posebno vezani uz tramvaj, koji su dobili prvi u ovom dijelu Europe (ni Zagreb ga tada nije imao). To je šinsko vozilo najprije vučeno konjima polazeći svakodnevno iz remize kod današnjeg kina Urania po svoje prve putnike, a poslije i po robu u teretnim vozilima na dodatnim kolosijecima pridonoseći tako modernizaciji, razvoju i integriranju gradskih cjelina.

- Gradski prijevoz funkcionira s tzv. omnibusevima – vrstom autobusa s konjskom vučom i fijakerima još od 1850. godine, ali ubrzana industralizacija i razvoj grada s velikim priljevom stanovništva tražio je suvremeniji i masovniji prijevoz putnika pa Gradsko poglavarstvo odlučuje uvesti tramvaje 1868. godine. Nakon svih predradnji, dozvola i projekata Osječko dioničko društvo za konjsku željeznicu dobiva pravo na gradnju 14. srpnja 1883. pa se u samo godinu dana uspijeva postaviti 4,5 km jednotračne pruge od zapada prema istoku, a u 10 km dugom Osijeku živjelo je 18.000 stanovnika. Konjska je željeznica puštena u rad 10. rujna 1884. (tramvaj je imao 16 sjedalica), i prije San Franciska, i tako se Osijek upisuje u među gradove s tramvajim na konjsku vuču – Pariz, Beč, London i Budimpeštu. Zagreb je zaostajao sedam godina s tramvajem – prepričava Tanasić.

Munjovoz od 1926.

Godine 1889. grade se pobočne pruge kroz današnju Radićevu ulicu do kolodvora i do Gradskog vrta u Novom gradu. Pet metara duga zatvorena tramvajska kola pristigla iz Graza vukla su dva ili jedan konj, ali najduže dva sata, nakon čega su mijenjani odmornima. “Jureći” 7,5 km na sat, zvončićima na sebi najavljivali su na, tada drvenim, stanicama približavanje tramvaja s kočijašem, kondukterom i tramvajskim stražarem koji se brinuo o sigurnosti putnika. Osim 15 putničkih tramvaja, prugom je, prema potrebi, prometovalo i osam teretnih vagona i dva poštanska (teretni tramvajski promet bio je rijetkost, osječka posebnost, i prevozio je robu s kolodvora do gradske luke).

- Nakon 42 godine, postavši prespor i pretrom, konjski je tramvaj zamijenjen tzv. munjovozom 12. prosinca 1926., kada je završena elektrifikacija i tramvaja, ali i cijelog grada. Konji su iz tramvaja ispregnuti posljednji put nakon vožnje jednotračnom trasom 1. travnja 1926. - podsjeća Tanasić.

Promet se tada odvijao sa šest vozila, prve je osječke električne tramvaje proizvela Škoda, a od tada do danas pruga se i širila i popravljala. U svakom slučaju, tramvajski će promet ostati okosnicom osječkog javnog prijevoza.

Niskopodni su budućnost

O tome nam direktor GPP-a Osijek, mr. sc. Mario Šapina, dipl.oec., kaže kako su planovi za GPP veliki, posebice kada je riječ o tramvajskom prometu. Zahvaljujući višemilijunskim projektima koji su u tijeku, tračnicama će umjesto “škoda” i “genšera” putnike za koju godini voziti samo suvremeni niskopodni tramvaji.

Poslovanje GPP-a od Šapinina dolaska na mjesto direktora je uredno, zadržana je likvidnost i solventnost, bilježe i rast prihoda. Građanima su na usluzi 24 sata, promet nesmetano funkcionira, samoinvestiraju u obnovu dionica pruge, naravno u suradnji s Gradom Osijekom.

- Ne zapostavljamo ni autobusni segment, nabavili smo tri midi-busa, pokušavamo prijevoz modernizirati što više i odradili ono što putnici ne vide, a važno je za funkcioniranje i budućnost gradskog prijevoza. Modernizirali smo i bus card sustav uvođenjem videonadzora, krenuli s pilot-projektom prvog displaya koji je putokaz onome što ćemo preko EU fondova raditi, priredili smo dokumentaciju i obavili tehničke pripreme da bismo nabavili nova vozila. Taj je veliki projekt podijeljen u nekoliko faza. Riječ je o modernizaciji infrastrukture, a to su ispravljačke stanice, pruga i gornja kontaktna mreža, sljedeći je korak nabava autobusa i niskopodnih tramvaja, a nakon toga ćemo ići u širenje mreže i, danas-sutra, u gradnju nove remize i uređenja svih stajališta. Vizija nam je podići javni prijevoz na europski standard u pogledu sigurnosti, točnosti i pristupačnosti, da bude pouzdan i da ga građani rado i još više koriste. Zbog toga ćemo i dobiti značajna nepovratna sredstva upravo za financiranje svih ovih projekata u nadolazećem razdoblju, sve do 2020. Ukupna je procijenjena vrijednost projekta GPP putem EU-a oko 100 milijuna eura - ističe Šapina.

Financiranje iz EU-a

Prva je faza teška 15-ak milijuna eura. Važno je da nakon što dođu novi tramvaji, oni mogu neometano prometovati. Primjerice, ZET je kupio nove tramvaje, ali im je, zbog njihove težine, pruga propala i sada je moraju rekonstruirati.

- Mi radimo obrnuto, prvo pripremamo prugu za nova vozila. Imamo 70 posto pruge u dobrom stanju, na dobroj podlozi, i ona će moći podnijeti nove tramvaje. Ali desetak kilometara pruge moramo obnoviti. Mimo ovog investicijskog projekta, stalno unaprjeđujemo usluge, primjerice, uređeno je stajalište na Gajevom trgu, uveli smo među prvima besplatan Wi-Fi u vozilima, razglas s radijskim programom... Sada nam je prilika da nepovratnim sredstvima dobijemo udobne i klimatizirane tramvaje i autobuse, s kvalitetnijom uslugom i prihvatljivom cijenom. Možda ćemo moći čak korigirati određene cijene jer ćemo smanjiti troškove održavanja. Tvrtka će se financijski oporaviti, tako da bude profitabilna i samoodrživa, jer je to i uvjet EU-a. Sa zadovoljstvom mogu kazati da bismo za prvu etapu, a u utorak idemo u resorno ministarstvo, mogli dobiti ovih 15 milijuna u stopostotnom iznosu, što znači da se Grad i GPP neće morati zadužiti, a za ostale je faze moguće dobiti do 85 posto iznosa. U svakom slučaju, cilj je svih ulaganja, a zbog čega i EU financira modernizaciju, povećati broj korisnika javnog prijevoza jer se tako smanjuje količina CO2 i pozitivno utječe na okoliš – zaključuje Šapina.

Darko PEJIĆ

 

 

MSO: IZLOŽBA “90 GODINA ELEKTRIČNOG TRAMVAJA U OSIJEKU”

 

Izložba pod nazivom “Treska - 90 godina električnog tramvaja u Osijeku” bit će otvorena u ponedjeljak (12. prosinca) u 15 sati u Muzeju Slavonije. Uz Muzej, organizatori izložbe su GPP, Udruga za poljepšanje grada “Moj Osijek” i Udruga umirovljenika radnika GPP-a. Suradnici na izložbi su Denis Detling, Grgur Marko Ivanković, Josip Nađ, Vlado Pest i Marina Vinaj, a bit će izloženo 20 velikih presnimki starih električnih tramvaja Osijeka te brojne zanimljivosti kao što su tramvajske karte, odore, zemljovidi pa i kopija cijele secesijske stanice tramvaja u Parku kralja Tomislava. Posjetitelji će moći, sjedeći u izvornim sjedalima tramvaja, pogledati kratki film o povijesti osječkog tramvaja. Izložbu će otvoriti Verica Bosanac, dugogodišnja vozačica tramvaja, koja je nedavno provozala Osijekom princa Charlesa i njegovu suprugu Camillu. V.L.

 

PROMOCIJA MONOGRAFIJE

 

Matica hrvatska u Osijeku u ponedjeljak (12. prosinca), s početkom u 12 sati, u Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku organizira promociju monografije “90 godina električnog tramvaja” autora Josipa Nađa. Promociji će nazočiti i gradonačelnik Ivan Vrkić te župan Vladimir Šišljagić.

 

http://www.glas-slavonije.hr/319716/3/Na-danasnji-je-dan-prije-90-godina-Osijekom-poceo-voziti-elektricni-tramvaj

 


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li netko iz GPPa ili od forumaša Os ekipe potvrditi istinitost informacije da GPP tvrdi da TMK2300 ne može proći kroz podvožnjak prema Mačkamami?

To govorim u kontekstu moguće nabave novih tramvaja.

Naime to mi se čini totalno besmisleno i kao trač jer ta mi se pruga ne čini ništa posebno strma da bi bilo problema oko provoznosti tog tipa tramvaja pošto njemu zglobovi nisu gibljivi po horizontali.

Osim toga takvo nešto se lako provjeri i proračuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino mi pada na pamet jer je nizak i moguće bi bilo da će zapinjati za cestu na dijelovima gdje počinje nizbrdica/uzbrdica jer i kod vas na svakoj većoj neravnini zariba za pod.


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

GLAS SLAVONIJE, 13.12.2016

 

 

MONOGRAFIJA O OSJEČKOM ELEKTRIČNOM TRAMVAJU

Ponosni smo na “tresku” isto kao naši sugrađani prije 90 godina

 

Svečanosti u HNK-u Osijek u ponedjeljak je obilježena 90. obljetnica električnog tramvaja GPP-a u Osijeku, točno na dan kada su strujom pogonjeni zamijenili konjske tramvaje. Bila je to prigoda da se okupe i GPP-ovi umirovljnici na promociji monografije “90 godina osječkog tramvaja” Josipa Nađa, u izdanju Matice hrvatske - ogranka Osijek, koja je izdana pod pokroviteljstvom GPP-a Osijek i Udruge umirovljenika GPP-a. Knjigu su predstavili autor Nađ, korektorica prof. Nevenka Špoljarić, direktor GPP-a Mario Šapina, recenzentica dr. sc. Anamarija Lukić (recenzentica je i prof. dr. sc. Zlata Živaković Kerže), urednik prof. ddr. sc. Miljenko Brekalo iz Instituta Ivo Pilar Osijek i predsjednik MH Osijek Ivica Završki.

Brekalo je istaknuo kako je Nađ kroz monografiju dao ne samo presjek razvoja tramvaja nego i Osijeka s kraja 19. i početka 20. stoljeća, pa je podsjetio na brojne danas ugasle tvornice. Šapina je kazao kako je knjiga, koju je GPP rado podržao, zapravo putovanje tramvajem po gradskoj i GPP-ovoj povijesti, a izdana je u prijelomnom trenutku za tu tvrtku jer upravo počinje projekt njene modernizacije i ulaganja vrijedan 100 milijuna eura. Nađ se prisjetio kako mu je od kolijevke pa sve do mirovine život vezan uz tramvaj. Naime, otac mu je vozio tramvaj i darovao mu je za igru model tramvaja, pisao je maturalni rad o tramvaju 1970., a nakon 46 godina napisao je i monografiju - samo nekoliko mjeseci nakon odlaska u mirovinu u travnju ove godine. Zanimljivo je i to što se Nađovo umirovljene poklopilo s mjesecom kada je i konjski tramvaj umirovljen (1. travnja 1926.). Knjiga daje kratak, efektan i detaljan osvrt na važan aspekt urbane povijesti, a očito je da smo ponosni na tramvaj isto kao naši sugrađani prije 90 godina. Župan Vladimir Šišljagić istaknuo je kako je dirnut i oduševljen kada se govori o tramvaju kao jednoj od osječkih jedinstvenosti. “Osijek je grad bogate povijesne tradicije, i gospodarske i kulturne, pa čak u svjetskim mjerilima. Možda ponekad to smetnemo s uma jer je to nama svakodnevica, ali sjetimo se akademika, nobelovaca, svjetskog rariteta Tvrđe, secesije... A kad govorim o tramvaju, sjećam se i 'kešanja' na tramvajskoj rudi, što je svojednobno bio običaj”, kazao je župan Šišljagić.

I gradonačelnik Ivica Vrkić prisjetio se mladosti vezane uz tramvaj. “Volio sam tramvaj, ali volio sam i svoju Zoru, pa sam ponekad psovao što sam propustio zadnji tramvaj od cure iz Gornjeg grada do kuće u Donjem gradu. Ali bez obzira na to što sam onda morao kući pješice, istodobno sam bio zadovoljan jer sam mogao ostati duže s njom”, kazao je Vrkić.

 

D. Pejić

 

ČAK SU I “ŠVERCERI” KUPOVALI KARTE KOD VIKE I MANCIKE

Turistički vodič Vlado Pest podsjetio je na nezaobilazno “švercanje” u tramvaju. “Ali bilo je i onih koji se, unatoč hrabrosti da to rade u drugim tramvajima, nisu usudili isto činiti kod Vike i Mancike. Krupniji je stas vozarica i kondukterki izazivao respekt kod 'švercera', pa njima nisu trebali kontrolori.” Jučer su se u staroj “treski” svi sudionici obilježavanja obljetnice iz HNK-a“švercali” do Tvrđe, gdje je u Muzeju Slavonije svečano otvorena izložba “Treska - 90 godina električnog tramvaja u Osijeku”, koju će građani moći pogledati do veljače 2017.

 

http://www.glas-slavonije.hr/319822/3/Ponosni-smo-na-tresku-isto-kao-nasi-sugradjani-prije-90-godina


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino mi pada na pamet jer je nizak i moguće bi bilo da će zapinjati za cestu na dijelovima gdje počinje nizbrdica/uzbrdica jer i kod vas na svakoj većoj neravnini zariba za pod.

 

Ali svaki niskopodni tramvaj je nizak, dakle to nije do tipa tramvaja nego općenito.

PS. kod nas nije nikad bilo većih problema s time, niti ih ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, svaki je nizak, tako da možda na toj dionici niti neće voziti niskopodni uopće. Znači ni NT 2300 ni bilo koji drugi niskopodni pa su možda zato dali informaciju da niskopodni neće ići na toj dionici. Jer za Bikaru nema potrebe slati tramvaj većeg kapaciteta od T3.


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su sve dezinformacije i ta prica je izmisljena.Svakakve budalastine su se govorile samo da genseri nevoze na Bikari pa evo voze.Neki dan je bila prica kako se kupuju Solaris tramvaji i da je to gotova stvar i svi su brujali o tome a to nije istina nego su samo nedavno bili na razgovoru tj prezentacoji svojih tramvaja u Gpp-u kao i Koncar i ostali koji ce dolazit.Natjecaj je tek u lipnju 2017. a do dolazka tramvaja jos 2 godine.U te dvije godine naslusat cemo se prica sto tocnih sto netocnih kao i ovu oko nadvoznjaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedna zanimljivost od petka. Naime, zbor "Lipa" je na liniji 1 izveo pjesme pred putnicima u tramvaju. Ušli su na stanici Sakuntala park i vozili se i pjevali nekoliko stanica prema Zelenom polju. "Raspjevani tramvaj" bio je 0717.

Zanimljivo je, moram priznati, ideja i jedan oblik promocije zbora, budući da ove godine pjevački sastav slavi 140. godina. No, vidio sam da se nešto slično odvijalo i u Zagrebu u tramvaju te u Rijeci u autobusu.

 

Slike i video na linku: http://www.24sata.hr/show/zborasi-lipe-osjecanima-su-na-lice-izmamili-osmijeh-pjesmom-503848?utm_medium=Status&utm_source=Facebook&utm_content=503848&utm_campaign=24sata+Facebook+status

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako lijepo i jako simpaticno kamo srece da bude cesce.Zao mi je samo sto to putnici nisu prepoznali.Mogli su bar zapljeskat ako ih vec nisu dozivjeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako lijepo i jako simpaticno kamo srece da bude cesce.Zao mi je samo sto to putnici nisu prepoznali.Mogli su bar zapljeskat ako ih vec nisu dozivjeli.

Ne znam je li pljesak izostao, ali sumnjam da nisu doživjeli. Ali, slažem se, simpatično je sve u svemu i svaka čast na ideji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Besplatan tramvajski prijevoz za sve građane od podneva 31. 12. do 1. siječnja u podne
2015_02_14_butra_gpp_karta_150.jpg Jučer je gradonačelnik Ivica Vrkić najavio kako će za sve građane od podneva 31. prosinca 2016. do 1. siječnja 2017. u podne biti besplatan tramvajski prijevoz.

 

Tim povodom kontaktirali smo GPP gdje su nam kratko potvrdili tu informaciju. U uredu za odnose s javnošću nisu mogli odgovoriti na naše dodatne upite, ali nam je rečeno kako će detaljnije informacije biti dostupne na njihovoj službenoj web stranici i dostavljene medijima kroz nekoliko dana.

 


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je na voznom redu 23 bio 9527. Mislim da na lin.2 nisu još vozili genšeri vikendom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalo ih je biti i subotom, a i nedjeljom...


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalo ih je biti i subotom, a i nedjeljom...

Ali ne na liniji 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nedjelju 24.04.2016. na voznom redu 23 bio je 0936.

Onda sam to propustio vjerojatno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jucer na liniji 1 su vozili 9527 0934 i 0936 a na liniji 2 9530

 

Dok je danas sa liniji 1 0934. Neki tramvaji danas opet nisu upalili kao 0610 i 0604.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas se na liniji 2 na 22-om voznom redu pojavio 9527 (Na 23 i 25 redovito genšeri). Vjerojatno neki nisu upalili.

A na 1237 sam primjetio da displej ne radi (na 25-om vr.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva suradnja GPPa i NK Osijeka

 

 

Uz Godišnju OK karticu navijajte za vaš klub sljedećih godinu dana besplatno!
Svatko tko do početka sljedeće nogometne polusezone izradi novu ili produži svoju Godišnju OK karticu, ostvaruje pravo na VOUCHER ZA GODIŠNJU ULAZNICU za sve domaće utakmice bijelo-plavih u Gradskom vrtu!
VOUCHER ne glasi na ime i prezime i možete ga pokloniti svom najdražem navijaču NK Osijeka, a vi osobno uživati u blagodatima Godišnje OK kartice:
1. manji mjesečni troškovi
- deset (10) mjesečnih nadopuna plaćate bankovnim karticama na dvanaest (12) jednakih rata bez kamata i nadoknada
2. ušteda vremena
- samo jednom (1) godišnje čekate u redu za kartu
3. ostvarivanje popusta
- vozite se dvanaest (12) mjeseci, a plaćate samo deset (10)

Izvor: Gpp Osijek

 

I već tjedan dana vozi 0713. Nakon pauze provozao opet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoć je održan Tramvaj-Party u 0610 u oranizaciji NK Osijeka i Osječkog branda mladih. Tramvaj je vozio punih dva sata. Osobno ne vidim svrhu ovakvog održavanja partija, ali dobro nešto neobično i zanimljivo.

 

Galerija slika na http://sib.rtl.hr/lifestyle/night-life/19551-party-na-tracnicama.html

 

I 0714 je provozao nakon duže stanke još u petak. Vidjeti ćemo hoće li 0611 doći ikada na red da provoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novosti glede oglašavanja u vozilima GPPa, točnije tramvajima...

 

Novi Osječki poduzetnički iskorak: Nakon audioporuka, sad i vizualne u vozilima GPPa

 

 

Korisnici tramvaja - za sada samo u jednom (onom oblijepljenom reklamom svjetski poznatog bezalkoholnog napitka), no odskora u svima - imaju priliku upoznati se s novim sadržajem. Naime, postavljen je monitor za emitiranje videoreklama.

Nastavak je to projekta dvaju Osječanina Ante Pandžića i Davora Ojvana, okupljenih oko projekta a potom i tvrtke “This Time”. Pisali smo o njima - osmislili su sustav za emitiranje reklama u autobusima i tramvajima, ali u točno određeno vrijeme, na točno određenom mjestu i za točno određenu klijentelu. Taj geolokacijski sustav (pro)funkcionirao je na razini audioporuka, no Pandžić i Ojvan poslušali su glas tržišta i otišli korak dalje – postavili su videozaslone u putnički prostor.

- Otvaramo oglašivačima nove mogućnosti interakcije s ciljanim tržištima, a putnicima činimo vožnju vizualno atraktivnijom. Osim reklama na monitorima This Time moći će vidjeti i razne servisne informacije i pratiti aktualne novosti - kaže Pandžić. Da ne bi bilo zabune, ovdje nije riječ samo o monitoru nego i o kompletnom proizvodu, dakle uz monitor je komporirana računalna jedinica, tako da se oglasi postavljaju i skidaju isključivo preko interneta. Vizualno podsjeća na veliki mobitel, koji osječki dvojac nastavno pokušava plasirati na tržište. Sustav je to koji može biti interesantan u svim sredinama u kojima funkcionira javni prijevoz.

- Uz razvoj platforme i jačanje tima, aktivni smo u razgovorima s investitorima. Osim kapitala koji nam je potreban za širenje na druge gradove, od potencijalnog investitora očekujemo i know-how, kontakte i mentorstvo. Želja nam je nakon Hrvatske s ovim proizvodom izići u inozemstvo, gdje vidimo ogroman potencijal za rast - dodaje Ojvan, glavni “krivac” za razvoj tehničkog dijela priče.

I ovaj vizualni sustav ima karakteristike geolokacijske funkcionalosti. To znači da platforma preko GPS modula prepoznaje trenutnu lokaciju vozila i sukladno sa željom oglašivača emitira reklamu upravo na željenoj lokaciji. I na toj osnovi Pandžić i Ojvan grade planove za svoj, za sada jedinstveni, projekt.

 

Inače postavljeno je za sada u 0608. Osobno smatram kako je ideja dobra, no možda nije baš najsretnije rješenje za gradski prijevoz, bilo tramvaj, bilo autobus.

 

Izvor: Glas Slavonije (http://www.glas-slavonije.hr/326549/3/Nakon-audioporuka-sad-i-vizualne-u-vozilima-GPP-a)

Share this post


Link to post
Share on other sites

0611 provozao, nakon više od godinu dana stajanja, na liniji 2 (vozni red 23). Jedino što mu ne radi bočni displej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...