Jump to content
zeljeznice.net
ante_os

Tramvajski promet i infrastruktura

Recommended Posts

Nakon što je tema "Tramvaji u Osijeku (2)" prešla 1100 postova ta tema je zaključana, a otvorene su tri nove teme.


Ova tema je zamišljena da se u njoj diskutira općenito vezano za tramvajski promet i infrastrukturu u Osijeku. To znači diskusije tipa o planovima GPPa, dnevnim događanjima u prometu, zastojima, vozilima na liniji, preusmjerenjima, o nabavcima tramvaja i slično.


Napominjem, da za tipove tramvajskih vozila imaju sada posebne teme - "T3PVO tramvaji", "GT6 Düwag tramvaji" i "ČKD T3 tramvaji" . :grin:



Link na temu "Tramvaji u Osijeku (2)" --> http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/10386-tramvaji-u-osijeku-2/page-56


Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ok, T3PV nije propala investicija, ali je skupa igračka koja poskupljuje i komplicira proces održavanja pogotovo u lošim uvjetima kakvi su u Osijeku.

Pa ja ne bih rekao da GPP ima baš toliko loše uvijete, istina je da su oni lošiji dosta nego ZETovi. Ali, isto tako slažem se da je T3pvo skupa igračka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo novosti iz osječke tramvajske infrastrukture.U prvom mjesecu ide potpisivanje ugovora od otprilike 15 miliona Eura za rekonstrukciju tramvajske naponske mreže i obnovu pruga te priprema za niskopodne tramvaje.

Novac se u potpunosti povlači iz Europskih fondova,Ukupan projekt je težak oko 100 miliona Eura i uključuje povezivanje tramvajske pruge u Divaltovoj i na Zelenom polju,obnovu pruga,informatizaciju te nabavku novih niskopodnih tramvaja a kasnije i novih autobusa.Projekt je podjeljen po fazama i za sada je odobrena prva faza tj .prvi novci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napomena navedenog gore; Projekt je planiran u periodu od 2018. do 2021. s tim da je moguca promjena vlasti te mali zastoj u realizaciji.Još bi dodao u ovaj projekt i gradnju nove remize koja se planira napravit van grada točnije na Zelenom polju.Sve u svemu lijepo to izgleda daj boze da se bar pola od navedenog realizira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napomena navedenog gore; Projekt je planiran u periodu od 2018. do 2021. s tim da je moguca promjena vlasti te mali zastoj u realizaciji.Još bi dodao u ovaj projekt i gradnju nove remize koja se planira napravit van grada točnije na Zelenom polju.Sve u svemu lijepo to izgleda daj boze da se bar pola od navedenog realizira.

Da zaboravio sam na remizu ona je planirana kao zadnja etapa.Zastoja ne bih trebalo biti bez obzira na vlast jer po novom ministar više ne potpisuje isplatu nego neka agencija za EU projekte.

Meni to isto sve zvuči predobro i vjerovati ću kada vidim svojim očima.Za sada ide sve svojim tokom pa sam za sada umjereni optimist :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo novosti iz osječke tramvajske infrastrukture.U prvom mjesecu ide potpisivanje ugovora od otprilike 15 miliona Eura za rekonstrukciju tramvajske naponske mreže i obnovu pruga te priprema za niskopodne tramvaje.

Novac se u potpunosti povlači iz Europskih fondova,Ukupan projekt je težak oko 100 miliona Eura i uključuje povezivanje tramvajske pruge u Divaltovoj i na Zelenom polju,obnovu pruga,informatizaciju te nabavku novih niskopodnih tramvaja a kasnije i novih autobusa.Projekt je podjeljen po fazama i za sada je odobrena prva faza tj .prvi novci.

 

Nakon obnove naponske mreže tramvaji će moći normalno prolaziti kroz podvožnjak na Vinkovačkoj? Više neće morati kočiti na 20km/h?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A odakle ti to da koče zbog naponske mreže?


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koči se zato što je, prije nego je izgrađen podvožnjak u vinkovačkoj i zapadna obilaznica, jedino kod želje tramvaj prolazio ispod mosta , a tamo je bio nekakav rasklopac (imali tko sliku tog starog rasklopca) koji je užasno rondao, pa je bilo ograničenje mislim na 5 km/s, onda su promjenili u neko suvremenije kvačenje ali je po inerciji ostalo ograničenje brzine, kada se pustio promet prema mačkamami ostalo je to ograničenje kao i kod želje, međutim kada je puštena zapadna obilaznica u promet nitko nije ni spominjao ograničenje brzine, valjda što se tamo prolazi kroz zavoj !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako mi je jedan vozač rekao, inače 90% vozača tamo koči a zapravo je onda totalno nepotrebno. Prolazi se tamo sasvim normalno i sa 40-45km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Obavještavamo korisnike naših usluga da je GPP s 1. listopada 2016. pustio u rad novouvedeni sustav tehničke zaštite – video nadzor.

Sukladno Zakonu o privatnoj tehničkoj zaštiti i Pravilniku o uvjetima i načinu provedbe tehničke zaštite, isti je postavljen u svim vozilima javnog prijevoza.

Novim sustavom tehničke zaštite obuhvaćeno je postavljanje četiriju kamera u svako vozilo, monitora i uređaja za snimanje, obradu, pohranu i prijenos video signala. Navedeni uređaji pokrivaju kompletan unutrašnji prostor vozila, sve ulaze (glavni ulaz u vozilo, kroz vozilo i izlaz iz vozila) i kolnik ispred vozila.

Ovakvo rješenje u konačnici omogućava jedinstveno i centralizirano upravljanje svim aspektima sigurnosti putnika i tvrtke, te preventivno djelovanje na potencijalne prijestupnike.

 

Izvor: GPP (http://www.gpp-osijek.com/view_post.php?id=166)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se vratim malo onih 100 milja €

 

Plan je uzet 25 tramvaja i 28 autobusa (niskopodnih)

No broj jos moze varirati +/-3 ovisi koliko buseva odredi EU komisija jer preferiraju samo tracnicki gradski prijevoz nemoram pisat zasto...zar ne

 

Novi tramvaji traze i bolje pruge pa dio novaca ide u investiciju infrastrukture tramvajske mreze.(pruge i trafostanice)

 

Nova remiza pored danasnjeg MIO standarda za kapacitet 40 tramvaja i 40 buseva.

Sadasnja remiza bi se prenamjenila u tehnicki muzej osijeka (razlog cuvanja t3).Remiza se nebi rusila jer se nesmije rusit jer je zasticeni spomenik u sklopu Tvrđe.

 

Gore navedeno su krupne investicije.Plan je modernizacija stajalista sa displejima i uredenje stanica za nove tramvaje.

 

Pa eto.Ja se navijam da na natjecaju pobjede MAN-ovi busevi i Končarovi tramvaji.Znam da se nekima to nesvida ali svatko ima svoje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sad baš da EU zamijeni cijeli vozni park, nadam se da ne forsiraju pa da EU kaže da ne želi plaćati takav luksuz i ne da ništa...

 

Ja mislim da bi do 2021. realno trebali zamijeniti autobuse starije od 2007. (ovi 2007. nisu niskopodni ali tko je kriv što su skoro svi hr prijevoznici do kraja tog desetljeća primitivno zaobilazili niskopodne u širokom luku iako nije razlika u cijeni baš tako velika, veći problem je bio mentalitet nego cijena), ostatak visokopodnih bi još par godina vozio duže prigradske linije, a starijih onda treba zamijeniti 15-ak, ne znam otkud im broj 28 jer bi to značilo da se mijenja i pola serije 2009, što su niskopodni i LE, Osijek sasvim uredno održava autobuse i nema nikakvog razloga mijenjati tako dobru seriju... Uglavnom do 2021. trebat će 15-ak a ne 28 komada.

 

A tko im je kriv što su modernizirali T3PVO, zašto sad rashodovati tramvaje koji su modernizirani prije 10 godina, takve opsežne modernizacije se rade da bi se vijek produžio 20-ak godina... Treba izbaciti sve GT-6 i možda pretpostaviti rashod za 1/3 ili 1/4 od postojećih T3, no to bi značilo 15-ak novih tramvaja, i eto pola niskopodnog voznog parka za linije... A baš obnoviti cijeli vozni park odjednom, to bi podsjećalo na svojevremeni rashod skoro novih 101 zbog par godina novijih T3.

 

Dakle mislim da je 15+15 objektivno, bolje da ne forsiraju više, a nekih 5 godina kasnije će trebati obnoviti ostatak.

 

 

No dobro je da razmišljaju dugoročno i ozbiljno rade i na infrastrukturi, zagrebački "vizionar" vidi samo do sljedećih izbora i sve se radi zbrda-zdola a EU fondovi nisu tako zanimljivi jer se teže može jamiti (iako gradovi slične veličine dobivaju 60-90% financiranja za (pre)metro, no kog briga), pa zapravo svaka čast osječkom planiranju JGP-a, samo da ne pretjeraju sa zahtjevima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina, no ako će širiti mrežu i graditi novu remizu onda bi meni bilo logično da sa 20 novih tramvaja povećaju postojeći vozni park od 17 T3PV uz rashod svih GT6.

Zamjenom voznog parka uz rashod T3 ne mogu značajnije povećati mrežu, a pošto je i to u planu onda je očito tih najavljenih 25 tramvaja planirano kao zamjena za neke postojeće te povećanje za nove linije.

 

Sve ostalo bi bilo nepromišljeno i opet bi bili knap sa voznim parkom, iako se slažem da je previše tramvaja u planu, barem 5 komada previše.

I da, T3PV treba gledati kao novi tramvaj a ne modernizirani stari, jer to tako i jest, tako da nebi trebalo biti ni govora o njihovom rashodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U rashodn idu samo gt6 a ovih 17 ostaje.I da treba toliki broj tramvaja i autobusa jer Osijek nije mal grad.Pojacat autobosne linije a ne da se bus ceka 1:30h pa onda opet toliko.I treba kupit iniskoristit tih 100 milja jer tesko da ce grad Osijek ikad ulozit neku veliku lovu u Gpp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Mali grad", nitko ne kaže koliko je mali nego koliko je realno potrebno, ako T3 ostaju a GT-6 idu gdje je računica za rast voznog parka s 26 na 42? Toliko više ih ipak ne treba ni s planiranim produženjima, neće se mreža poduplati nego bi moglo biti potrebno još 3-4 vozna reda, za to treba imati 5 tramvaja više a ne 15.

A za frekvenciju autobusnih linija su operativni troškovi puno veći problem nego kupiti još par autobusa jer solidan polovni se lako nabavi za 10.000 eura a tri vozača i gorivo koštaju 10-ak puta toliko godišnje, ja nisam primijetio da su u osječkim autobusima neke posebne gužve, i svaka ozbiljnija mreža ima neke linije koje voze rjeđe od svakih 60 minuta i u gradovima ili okolicama gradova puno većim od Osijeka, treba napisati na što se konkretno misli a ne "a ne da se čeka bus toliko i toliko".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha dobro 42 je previše, ali 26 definitivno premalo. Ja vidim računicu u povećanju sa 26 na 37, koliko mislim da bi bilo optimalno. Dakle pruduženje linije 1 dalje kroz Višnjevac i uspostavljanje novih potencijalnih linija (najavljenog spoja Bikare i Zelenog polja) te još nekih pruga.

Npr. meni se pak čini dobra ideja postaviti prugu po ulici kralja Petra Svačića, možda sa okretištem kod Divaltove, u svakom dlučaju treba ostaviti nešto vozila i za te buduće projekte kod kojih pri realizaciji ionako nebi bila potrebna velika nabavka novih vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha dobro 42 je previše, ali 26 definitivno premalo. Ja vidim računicu u povećanju sa 26 na 37, .

 

A što će onda naši "majstori" čerupati, nama i sada par tramvaja je uvijek izvan pogona jer nema dijelova pa se skidaju s jače neispravnih, tako da od ovih 17 možete komotno reći da imamo 10-12 u voznom stanju plus ovi novih 25 je 35-37 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas oko 16 sati dogodio se zastoj tramvaja u Županijskoj ulici na liniji 2. Zastoj je trajao do nekih 17 i 15 sati, prvi u koloni bio je 0601 pa 0716. Nakon 30ak minuta došao je autobus 35 i pokupio putnike, a na Mačkamami su bili 0604 i 0607.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas oko 17,30h zastoj tramvaja na korzu zbog skretnice (jezik skretnice vodio svaki na svoju stranu) No jos blesaviji problem je nastao kad je kvar riješen i kad su tramvaji trebali okretat preko trga.

 

0716 0608 0605 0601 0607 i pred skretnicom 0934 i 0603

14793894_1166056233478273_625160040_n_zp

 

14741623_1166056300144933_916523121_n_zp

 

14786926_1166056313478265_1124311056_o_z

 

14741579_1166056256811604_1955347054_n_z

Share this post


Link to post
Share on other sites

POLASCI ZA BLAGDAN SVIH SVETIH

GPP d.o.o Osijek obavještava svoje korisnike o načinu prometovanja autobusnih i tramvajskih linija za blagdan Svih Svetih, pa je tako prijevoz organiziran kako sljedi:

 

1. PROMET TRAMVAJSKIH LINIJA:

 

Linija 1: ZELENO POLJE - VIŠNJEVAC - ZELENO POLJE

prometovati će:

  • 01. studenog prema ustaljenim voznim redovima za SUBOTU.

 

Linija 2: BIKARA - MAČKAMAMA - KOLODVOR - TRG ANTE STARČEVIĆA - BIKARA

prometovati će:

  • 01. studenog prema ustaljenim voznim redovima za RADNI DAN.

 

  1. PROMET AUTOBUSNIH LINIJA:

 

  • 01. studenog prema ustaljenim voznim redovima za SUBOTU.

 

Također, za 01. studeni uvode se i dodatni PRIVREMENI VOZNI REDOVI 34, 35 i 38 (umjesto VR 28), prema Centralnom i Donjogradskom groblju.

Vožnje na privremenim voznim redovima neće se naplaćivati!

  • VOZNI RED 34 prometuje na relaciji: MIO - GAJEV TRG - CENTRALNO GROBLJE - MIO

Prvi polazak od MIO-a u 07,00 sati, i dalje svakih 60 min. do 18,00 sati.

Prvi polazak sa CENTRALNOG GROBLJA u 07,30 sati, i dalje svakih 60 min. do 18,30 sati.

  • VOZNI RED 35 prometuje na relaciji: MAČKAMAMA - CENTRALNO GROBLJE -MAČKAMAMA

Prvi polazak sa MAČKAMAME u 06,50 sati, i dalje svakih 20 min. do 18,10 sati.

Prvi polazak sa CENTRALNOG GROBLJA u 07,00 sati, i dalje svakih 20 min. do 18,20 sati.

  • VOZNI RED 38 prometuje na relaciji: JUG II - DONJOGRADSKO GROBLJE - JUG II

Prvi polazak sa JUGA II u 06,30 sati, i dalje svakih 30 min. do 18,30 sati.

Prvi polazak sa DONJOGRADSKOG GROBLJA u 06,45 sati, i dalje svakih 30 min. do 18,45 sati.

 

http://www.gpp-osijek.com/view_post.php?id=169


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastoj na liniji 1. Nema struje sat vremena od remize do ZP. Voze autobusi ZP TAS, ostatak tramvaji.


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastoj na liniji 2 oko 10h prijepodne zbog prometne nesreće na Vinkovačkoj, jedno vozilo je ostalo na pruzi. Vidio sam autobus nakon 20ak minuta, ne znam dokad je trajao prekid. Tramvaj nije sudjelovao u prometnoj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastoj na liniji 2 oko 10h prijepodne zbog prometne nesreće na Vinkovačkoj, jedno vozilo je ostalo na pruzi. Vidio sam autobus nakon 20ak minuta, ne znam dokad je trajao prekid. Tramvaj nije sudjelovao u prometnoj.

 

Ja sam oko pola 12 išao prema Bikari i nije bilo nikakvog zastoja. Vjerojatno je negdje oko sat vremena trajao prekid.

Autobus je bio gbr. 27 koji je vozio.

 

 

 

Postovi vezani za nove stajališne displeje koji se postavljaju u gradu su izdvojeni i stavljeni u novu temu, radi preglednosti foruma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povodom mjeseca borbe protiv ovisnosti o alkoholu, u ponedjeljak je ulicama vozio Trijezni tramvaj.

 

Zanimljiv se tramvaj u ponedjeljak u poslijepodnevnim satima provozao Osijekom. Osim osnovne usluge prijevoza, u ovom su se tramvaju putnicima, u akciji kolokvijalno nazvanom “Trijezni tramvaj”, dijelila bezalkoholna pića i informativni leci. Ova hvalevrijedna akcija rezultat je projekta u kojem su sudjelovali klubovi liječenih alkoholičara s područja grada Osijeka - Osijek, Retfala, Tvrđa i Donji grad, Odjel prevencije PU osječko-baranjske, Grad Osijek i Gradski Crveni križ Osijek.

“Trijezni tramvaj” je na svoj osječki krug startao kod Remize, a potom se zaustavljao na svakoj stanici prema Višnjevcu, potom Zelenom Polju i opet do Remize. Osječani, mladi i stari pozitivno su reagirali na ovu akciju kojoj je cilj podizanje razine svijesti javnosti o problemu alkoholizma te o štetnim zdravstvenim i socijalnim posljedicama ove ovisnosti.
Akcija je održana u okviru mjeseca borbe protiv alkoholizma i drugih ovisnosti, koji se u Republici Hrvatskoj obilježava od 15. studenoga do 15. prosinca. Provodi se s ciljem upozoravanja cjelokupne javnosti na problem zlouporabe svih oblika sredstava ovisnosti. Time se nastoji potaknuti sve subjekte u društvu na aktivnu borbu protiv ovisnosti poduzimanjem zajedničkih aktivnosti za uspješno suprotstavljanje ovom ozbiljnom problemu današnjice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...