Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
ivog

Pruga Križevci - Bjelovar i novi bypass

Recommended Posts

Predlani sam se vozil njihovim dijelom Vc koridora, od Magarbolya do Pečuha - ta njihova dionica je otprilike na razini naše pruge Zaprešić - Zabok - Varaždin - Čakovec ... a nisam jedamput čul da ih boli uvo za Vc koridor.

Mogu mislit kolko su tek onda spremni uložit u revitalizaciju mrtve pruge i izgradnju dravskog mosta na debelo sporednijem smjeru.

Al živi bili (bar 20 let) pa vidjeli ...

:wink:

Mislim da bi to moglo biti vrlo brzo! A evo i zašto to mislim;

Trenutno da bi iz Pecsa,Szigetvara i Barcsa došli do Zagreba željeznicom imamo dve mogućnosti; Pecs-Osijek-X.koridor-Zagreb ili Pecs-Barcs-Gyekenyes-Koprivnica-Zagreb!

Izgradnjom navedene pruge Barcs-Virovitica u dužini cca 16 km dobijamo veliko skraćenje kilometraže u odnosu na gore navedene pravce!

Pogledom na zemljopisnu kartu vidimo da se željeznički pravac na relaciji Pecs-Barcs-Virovitica-Bjelovar-Zagreb (Rijeka) faktički poklapa sa zračnom linijom!

Pecs kao kulturno i gospodarsko središte Panonskog bazena ima potrebe da se poveže sa nekom lukom na Jadranu i izgradnjom navedene pruge to bi bila najkraća i najprirodnija veza!

Mađarska je članica EU,Hrvatska to uskoro postaje! To znači da neće biti zadržavanja vlakova na granicama što je još jedan plus za ovaj pravac!

Zajedničkim kandidiranjem Mađarske i Hrvatske prema EU mislim da bi se relativno lako došlo do sredstava za izgradnju te pruge!

U tom kontekstu treba posmatrat i izgradnju pruge Gradec-Žabno te postojeću prugu Žabno-Bjelovar-Kloštar (Virovitica) koja osim bitnog skraćenja kilometraže prema Osijeku ima veliki potencijal i u povezivnju prema Mađarskoj te nadilazi lokalni karakter ( već ga je i sada prerasla) i svakako bi trebala postat regionalna pruga! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Al živi bili (bar 20 let) pa vidjeli ...

:wink:

Mislim da bi to moglo biti vrlo brzo! ...

Ak bu zdravlja i memorije za 20 let, bumo vidli ko je prebacil, a ko podbacil ... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
U Kloštru se gradi novi peron između 3 i 4 kolosijeka dužine nekih 100tinjak metara. Zanimljiva je samo stvar da se taj isti peron trebao graditi i u Bjelovaru, ali nije mogao jer nije bilo dovoljno mijesta između kolosijeka, a u Kloštru je udaljenost također ista kao i u Bjelovaru pa se tamo ipak radi.

Baš sam gledao novo izvješće infrastrukture o mreži gdje su navedene dimenzije perona i uređenih površina! Za novo uređenu površinu u Kloštru stoji da je široka 1.6 m dok je Bjelovarska 1.3 m,to znači da je razmak između kolosijeka u Kloštru ipak veći nego u Bjelovaru!

Nadam se da u Bjelovaru neće radit još jedan uski perončić od 1.3 m uz ovaj postojeći! Široki peron bio bi trajno i kvalitetno riješenje uz pretpostavku da se izbaci treći kolosijek!

Tada bi se doprema i sastavljanje teretnih vlakova obavljala u drugom djelu kolodvora,mislim da bi se za tu namjenu jedan sporedni kolosijek relativno lako osposobio!

Također je u tom izvješću navedeno da se uređena površina u Sirovoj Kataleni nalazi između prvog i drugog kolosijeka?? Nisam dugo išao na taj kraj ali koliko se sjećam da je uređen prostor ispred zgrade a ne između kolosijeka,jedino ako se nešto nije promjenilo u međuvremenu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Također je u tom izvješću navedeno da se uređena površina u Sirovoj Kataleni nalazi između prvog i drugog kolosijeka?? Nisam dugo išao na taj kraj ali koliko se sjećam da je uređen prostor ispred zgrade a ne između kolosijeka,jedino ako se nešto nije promjenilo u međuvremenu?

Dobro se sećaš (osim ak se stvarno nekaj nije promenilo od 5. V 2009.) - obratiti pažnju na "S"-ove:

 

eg4cjk.jpg

 

i2r0gp.jpg

 

kams1s.jpg

 

2z8raxl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro se sećaš (osim ak se stvarno nekaj nije promenilo od 5. V 2009.) - obratiti pažnju na "S"-ove

Kada malo bolje pogledam sporedni kolosijek u Sirovoj Kataleni mogao bi se bez problema produljit za 100-150 m,uz kolodvorsku zgradu prema žcp-u postoji nasip i postavljene su cjevi za drenažu ( skupljanje oborinskih voda ). Nekako mi se čini da to nije napravljeno bez razloga prilikom obnove pruge,samo mi nije jasno zašto odmah nisu i položili sporedni kolosijek u toj dužini?? Evo još jednog potencijalnog kandidata za kolodvor! :kul

P.S. Jel to ekipa na slici došla napravit procjenu za obnovu kolodovrske zgrade?? :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Jel to ekipa na slici došla napravit procjenu za obnovu kolodovrske zgrade?? :wink:

Nije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije.

Ma znam da nije,to je bilo sarkastično pitanje! Nadam se samo da se nisu kovali planovi kako demontirat sporedni kolosijek! Prije će se zgrade u Kataleni i Mišulinovcu srušit nego što će ih obnovit!

Čudi me da mještani tih mjesta nisu pokrenuli inicijativu da se te zgrade urede! Ipak nisu to velika sredstva potrebna da se za početak sanira krovište te da se spriječi daljne propadanje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nadam se samo da se nisu kovali planovi kako demontirat sporedni kolosijek! Prije će se zgrade u Kataleni i Mišulinovcu srušit nego što će ih obnovit!

Čudi me da mještani tih mjesta nisu pokrenuli inicijativu da se te zgrade urede! Ipak nisu to velika sredstva potrebna da se za početak sanira krovište te da se spriječi daljne propadanje!

Koliko vidim na zemljovidu, kolodvor Sirova Katalena se nalazi između naselja Sirova Katalena i Suha Katalena. U stara vremena tj. prije ukidanja pruge kolodvor se zvao samo Katalena i, da se mene pita (a ne pita se), to bi bio i najprikladniji naziv.

Što se tiče sporednog kolosjeka u Kataleni (Sirovoj), neobično me zanima kog vraga su ga uopće išli stavljati s obzirom:

- da je skraćen u odnosu na nekadašnje stanje

- da se ne koristi i da kolodvor uopće nije zaposjednut

Bolje rečeno: zanimalo bi me da kojim slučajem nisam po struci politolog. :kul

Sadašnje stanje kolodvorskih zgrada u Mišulinovcu i Sirovoj Kataleni je katastrofalno i naprosto sramotno. A što se tiče mještana pitanje je koliko im je (većini) uopće stalo do željeznice...


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče sporednog kolosjeka u Kataleni (Sirovoj), neobično me zanima kog vraga su ga uopće išli stavljati s obzirom:

- da je skraćen u odnosu na nekadašnje stanje

- da se ne koristi i da kolodvor uopće nije zaposjednut

Sadašnje stanje kolodvorskih zgrada u Mišulinovcu i Sirovoj Kataleni je katastrofalno i naprosto sramotno. A što se tiče mještana pitanje je koliko im je (većini) uopće stalo do željeznice...

U početku je bilo nekog pretovara,zašto ga više nema neznam!

Pruga omogućava vezu sa Zagrebom,Viroviticom,Osijekom,da je nema ti krajevi bili bi prometno izolirani,zato me jako čudi da nitko nije potakao pitanje obnove tih zgrada! Razumijem da je ta pruga pod ingerencijom određene regionalne jedinice kojoj nije stalo niti do te pruge niti do staničnih zgrada,jer da je tako odavno bi bile obnovljene i napravljeni peroni,ali zato mještani tih mjesta moraju biti uporni i ne dozvolit da drugi donose štetne odluke po njihov standard i kvalitetu života,a uređenost staničnih zgrada je prvo što putnik vidi kad dolazi u neko mjesto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije.

Ma znam da nije,to je bilo sarkastično pitanje! Nadam se samo da se nisu kovali planovi kako demontirat sporedni kolosijek! ...

Nisu. :--)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlani sam se vozil njihovim dijelom Vc koridora, od Magarbolya do Pečuha - ta njihova dionica je otprilike na razini naše pruge Zaprešić - Zabok - Varaždin - Čakovec

 

Vozio sam se i ja u 9. mesecu. Deonica je sasvim OK. Brzina je 80km/h (osim jedne vrlo kratke lagane vožnje, čini mi se zbog klizišta) - brže i ne može jer je pruga građena sa oštrim krivinama. Uostalom, zašto bi MAV pravio nekakvu prugu za recimo 160km/h kad tom prugom prođe jedan međunarodni voz dnevno i lokali Pecs - Villany - Magyarboly i Pecs - Villany - Mohacs. 80km/h je sasvim solidna brzina za te potrebe. Mislim da je za HŽ pruga Zaprešić - Čakovec neuporedivo značajnija nego Pecs - Magyarboly za MAV. Uostalom gore od Pečuja do Budimpešte je 120km/h skoro celom dužinom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlani sam se vozil njihovim dijelom Vc koridora, od Magarbolya do Pečuha - ta njihova dionica je otprilike na razini naše pruge Zaprešić - Zabok - Varaždin - Čakovec

 

Vozio sam se i ja u 9. mesecu. Deonica je sasvim OK. Brzina je 80km/h (osim jedne vrlo kratke lagane vožnje, čini mi se zbog klizišta) - brže i ne može jer je pruga građena sa oštrim krivinama. Uostalom, zašto bi MAV pravio nekakvu prugu za recimo 160km/h kad tom prugom prođe jedan međunarodni voz dnevno i lokali Pecs - Villany - Magyarboly i Pecs - Villany - Mohacs. 80km/h je sasvim solidna brzina za te potrebe. Mislim da je za HŽ pruga Zaprešić - Čakovec neuporedivo značajnija nego Pecs - Magyarboly za MAV. Uostalom gore od Pečuja do Budimpešte je 120km/h skoro celom dužinom.

Pa upravo o tome i ja govorim!

Još jedino da dodam da su me iznenadila silna brda kroz koje se provlači ta dionica. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vozio sam se i ja u 9. mesecu. Deonica je sasvim OK. Brzina je 80km/h (osim jedne vrlo kratke lagane vožnje, čini mi se zbog klizišta) - brže i ne može jer je pruga građena sa oštrim krivinama. Uostalom, zašto bi MAV pravio nekakvu prugu za recimo 160km/h kad tom prugom prođe jedan međunarodni voz dnevno i lokali Pecs - Villany - Magyarboly i Pecs - Villany - Mohacs. 80km/h je sasvim solidna brzina za te potrebe. Mislim da je za HŽ pruga Zaprešić - Čakovec neuporedivo značajnija nego Pecs - Magyarboly za MAV. Uostalom gore od Pečuja do Budimpešte je 120km/h skoro celom dužinom.

Pa upravo o tome i ja govorim!

Još jedino da dodam da su me iznenadila silna brda kroz koje se provlači ta dionica. :D

Eto dobro da ste shvatili! Koridor 5-c u stvarnosti njima ne predstavlja nešto posebno i bitno,taj koridor je puno važniji za Bosnu i Hercegovinu nego za Mađarsku!

Dok istovremeno pruga (Pecs) Szentlorinc-Szigetvar-Barcs (i obnovljena pruga Barcs-Virovitica) je puno bitnija pruga za Mađare bez obzira što se na papiru vodi kao manje važnija od koridora 5-c!

Uostalom već je održan niz sastanaka u vezi izgradnje te pruge i inicijativa dolazi i sa jedne i sa druge strane! Pa zar bi Mađari forsirali izgradnju pruge Barcs-Virovitica kao i što daju podršku autocesti A-13 Zagreb (čvor Vrbovec 2-Bjelovar-Virovitica-Barcs) ako im to nije u interesu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedino da dodam da su me iznenadila silna brda kroz koje se provlači ta dionica. :oops:

 

Da, da! Takođe i mene! Predivan krajolik. Naročito kad se iz voza ugleda Pečuj! :--)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa zar bi Mađari forsirali izgradnju pruge Barcs-Virovitica kao i što daju podršku autocesti A-13 Zagreb (čvor Vrbovec 2-Bjelovar-Virovitica-Barcs) ako im to nije u interesu???

 

Da je potrebno, dobili bi mi i podrsku i od Kineza za izgradnju autoceste Zagreb-Urumqi... Autoceste su interesi mocnika (citaj velikih lopova), a ne interesi drzave i malog covjeka. Zato ni tvoja pruga nema (nazalost) buducnost. Puno toga se treba obnoviti ili/i izgraditi prije nego sto se uopce krene razmisljati o pruzi koju si ti spomenuo..


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zato ni tvoja pruga nema (nazalost) buducnost. Puno toga se treba obnoviti ili/i izgraditi prije nego sto se uopce krene razmisljati o pruzi koju si ti spomenuo..

Ima i te kakvu budućnost mada sam svjestan da mnogi navijaju za suprotno,ali neka,njihov problem! :hm

Po toj logici nesmije se započet gradnja niti jedne nove pruge dok god ima neobnovljenih postojećih?? Ako EU prepozna taj pravac kao potencijal vrlo brzo će se naći novac,izgleda da mi nismo niti svjesni koji novac nam leži na raspolaganju,samo treba imati pripremljenu kvalitetnu projektnu dokumentaciju! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitam da u prvom tromjesečju počinje remont pruge Kž-Kc, također sam pročitao da planirani krediti za izgradnju infrastrukture na ostalim dionicama nisu realizirani i da bi najavljeni radovi mogli biti otkazani! Dali se to odnosi i na prugu Žabno-Gradec budući je ona trebala biti finacirana kreditom za koji su željeznice dobile jamstva? Zna li netko nešto više o tome?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počelo uklanjanje derutnog željezničkog objekta u stajalištu Žabjak,mislim da je nekad to bila neka vrsta "stražarnice" prije ulaska u kolodvor Rovišće iz pravca Bjelovara! Možda je to početak uređenja stajališta Žabjak i Rovišće jer sam čitao da su čelni ljudi te općine iskazali interes da se ta dva stajališta urede!

Po meni još bi trebalo uklonit staru zgradu stajališta Paulovac ( nalazi se sjeverno od sadašnjeg stajališta prema tunelu ),jer više nema svoju svrhu a isto je ruglo i nagrđuje okoliš!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po meni još bi trebalo uklonit staru zgradu stajališta Paulovac (nalazi se sjeverno od sadašnjeg stajališta prema tunelu), jer više nema svoju svrhu a isto je ruglo i nagrđuje okoliš!

Misliš na ovo?

 

paulovac.jpg

 

Ovdje je do 1968. bio kolodvor, koji je imao i industrijski kolosijek do ciglane.

S jedne strane jest ruglo, s druge strane je spomenik davno prohujalom vremenu. :wink:


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovdje je do 1968. bio kolodvor, koji je imao i industrijski kolosijek do ciglane.

S jedne strane jest ruglo, s druge strane je spomenik davno prohujalom vremenu. :wink:

Da,to je ta zgrada! Pokraj zgrade postoji i ploča (nevidi se na slici jer je zaraštena u grmlje) sa podacima o ulozi te pruge za vrijeme Drugog svjetskog rata! Mislim da je ta željeznička pruga bila strateški važan pravac!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pokraj zgrade postoji i ploča (nevidi se na slici jer je zaraštena u grmlje) sa podacima o ulozi te pruge za vrijeme Drugog svjetskog rata! Mislim da je ta željeznička pruga bila strateški važan pravac!

Strateški važan pravac? Ne bi se reklo. Naprotiv, ta je pruga bila bogomdana žrtva za partizane (ili šumske ljude, odmetnike, zovimo ih kako kome paše samo molim bez kvazi-ideoloških digresija) u Bilogori.

Uz ispriku zbog skretanja Off Topic citirati ću izvode iz ratnog dnevnika Ivana Šibla:

 

Naš omiljeni sport je lov na vlakove. To je naročita i zaista uzbudljiva vrsta lova. Mi neobično volimo hvatati putničke i teretne kompozicije i, kad krećemo u akciju na prugu, ne smatramo da idemo na zadatak, jer za nas je takav pothvat užitak i zaslužena naplata za mučan i težak život (slijedi nekoliko primjera, op. St.)…

Naš bataljon zaista je pravi željeznički bataljon. Ovaj put napali smo željeznički tunel kod Mišulinovca (riječ je o tunelu Paulovac, op. St.) i to, može se reći, slučajno.

Moj novi komandant… i ja dogovarali smo se što da napadnemo. Na Bilogori je tako. Možeš napasti sve što ti padne na pamet i nema straha da napad neće uspjeti. U obzir su dolazila dva objekta: posada u Sirovoj Kataleni i posada koja osigurava tunel na Mišulinovcu. Odlučili smo se za tunel, naprosto zato što nam je bio bliže. I još nešto: napad je izvršen u po bijela dana, točno u podne. Partizani obično napadaju noću, ali kako je postojala opasnost da će se domobrani noću posakrivati odlučeno je da ih pokušamo pohvatati danju. Napad je tekao točno po planu. U 12 sati bataljon je izbio na hrbat tunela i onda se pola boraca sjurilo niz jednu a pola na drugu stranu i akcija je bila završena. Svi domobrani, na čelu sa svojim zapovjednikom, pohvatani su živi i zdravi. Pucali nisu, ili nisu htjeli ili nisu dospjeli… Nema ih mnogo, samo četrdeset domobrana… Svukli smo ih do gaća i pustili. Sutra će vjerojatno opet osiguravati tunel. Ako nam bude usput posjetit ćemo ih.

(Ivan Šibl: Sjećanja, knjiga 2, Zagreb & Ljubljana 1986.)

 

Strateški važan pravac bila je pruga Dugo Selo - Koprivnica - Osijek/Varaždin, premda je i ona tijekom rata bila u više navrata prekinuta.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko ja vidim bivša zgrada stajališta Paulovac sasvim se fino uklapa u vegetaciju,tako da se uskoro neće ni vidjet od grmlja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa koliko ja vidim bivša zgrada stajališta Paulovac sasvim se fino uklapa u vegetaciju,tako da se uskoro neće ni vidjet od grmlja.

 

Meni ta obrasla zgradica baš izgleda mistično-idilična 8)


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovdje je do 1968. bio kolodvor, koji je imao i industrijski kolosijek do ciglane.

S jedne strane jest ruglo, s druge strane je spomenik davno prohujalom vremenu. 8)

Interesantno .... koliko je to daleko od sadašnjeg stajališta ? Fakat ne izgleda reprezentativno, ali čemu rušiti ako nikome ne smeta. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno .... koliko je to daleko od sadašnjeg stajališta ? Fakat ne izgleda reprezentativno, ali čemu rušiti ako nikome ne smeta. :roll:

Neznam točnu udaljenost,ali ta zgrada je blizu tunela!

Zgrada nikome ne smeta ali ju je ružno za vidjet,a i cigla bi se mogla iskoristit za neki objekat umjesto što propada!

Mogli bi se ugledat na Austrijance,kod njih je sav kolosiječni pribor uredno složen i ne ostane razbacan nakon popravaka ili remonta!

Nažalost kod nas i nakon remonta ostaju stare šine,pragovi i kolosiječni pribor uz prugu i to nikoga nije briga valjda zato jer nikome ne smeta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...