Jump to content
zeljeznice.net
ivog

Pruga Križevci - Bjelovar i novi bypass

Recommended Posts

Pošto je jako aktualna izgradnja željezničke pruge gradec - sv. ivan žabno, evo malo nekih podataka o tome...

 

copy-paste sa www.bbz.hr

 

 

Željeznićka pruga GRADEC - SV. IVAN ŽABNO

 

Postojeća željeznička infrastruktura na području Bjelovarsko-bilogorske županije je dotrajala, zastarjela i neprimjerena stvarnim potrebama Županije.

 

Bjelovar je željeznicom povezan sa Zagrebom prugom duljine 89,2 km. Zbog dotrajalosti pruge omogućuje maksimalnu brzinu od 50 km/h.

 

Dugoročni razvoj željezničkog prometa Županije, u sklopu dugoročnog razvoja cjelokupnog sustava Hrvatskog željezničkog prometa treba biti usmjeren u nekoliko osnovnih pravaca razvoja, a jedan od njih je izgradnja nove dionice moderne željezničke pruge u dužini od 12,3 km koja bi spojila kolodvore Gradec i Žabno. Izgradnjom nove pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno ukinula bi se pruga Križevci - Sv. Ivan Žabno, a što bi smanjilo dužinu pruge Zagreb - Bjelovar za oko 21 km ili vremenski za oko 40 min. vožnje.

 

Aktivnosti oko pripreme za izgradnju nove pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno počele su 1990. godine i neprekidno traju do danas uz podršku svih mjerodavnih subjekata u Županiji, gradu Bjelovaru i Hrvatskim željeznicama. Do sada je izrađena slijedeća dokumentacija te dobivena mišljenja i suglasnosti:

 

prometna studija i građevinsko rješenje u varijantama (prosinac 1990.),

 

 

pozitivno mišljenje Komisije za pregled investicijskih programa i projekata HŽ-a na prometnu studiju i građevinsko rješenje u varijantama (1990. g.),

 

 

projektni zadatak za izradu tehničke dokumentacije nove željezničke pruge Gradec-Sv. Ivan Žabno (prosinac 1990. g.),

 

 

pozitivno mišljenje Komisije za pregled investicijskih programa i projekata HŽ-a na projektni zadatak (1. mjesec 1993. g.),

 

 

prometno-tehnološko i građevinsko idejno rješenje (srpanj 1993. g.),

 

 

pozitivno mišljenje Komisije za pregled investicijskih programa i projekata HŽ-a na prometno-tehnološko i idejno građevinsko ješenje (3. mj. 1994. g.),

 

 

prethodna studija o utjecaju na okoliš željezničke pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno (lipanj 1997. g.),

 

 

konačna studija o utjecaju na okoliš željezničke pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno,

 

 

rješenje Državne uprave za zaštitu okoliša o prihvaćanju gradnje nove željezničke pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno uz primjenu propisanih mjera zaštite okoliša,

 

 

programska skica za izgradnju nove željezničke pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno,

 

 

lokacijska dozvola za gradnju željezničke pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno

 

 

glavni projekt,

 

 

Hrvatske željeznice u obvezi su riješiti imovinsko-pravne odnose. Cjelokupnu projektnu dokumentaciju financirala je Bjelovarsko-bilogorska županija (3 mil. kn).

 

Uz pretpostavku rješavanja navedenih aktualnih problema izgradnje nove dionice pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno i modernizacije željezničke infrastrukture i suprastrukture na željezničkom pravcu Bjelovar - Zagreb može se očekivati znatniji porast prometa tereta i putnika u željezničkom prometu što bi uvjetovalo i znatan rast bruto domaćeg proizvoda i zaposlenosti.

 

 

Ovo je i zanimljiv podatak da je županija dala 3 milijuna kuna...

Vidi se tko želi željeznicu i brine se za svoju budućnost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi se tko želi željeznicu i brine se za svoju budućnost...

 

Svaka čast!

 

Mi u Slavoniji o takvom angažmanu lokalnih vlasti možemo samo sanjati :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast. Modernizacijom te pruge te revizijom podravske to bi ziher bio najbrži pravac do Osijeka.


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svaka čast. Modernizacijom te pruge te revizijom podravske to bi ziher bio najbrži pravac do Osijeka.

 

Da, a tek u tom slučaju bi do punog izražaja došle i prednosti ponovnog otvaranja pruge Bjelovar - Kloštar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svaka čast. Modernizacijom te pruge te revizijom podravske to bi ziher bio najbrži pravac do Osijeka.

 

Da, a tek u tom slučaju bi do punog izražaja došle i prednosti ponovnog otvaranja pruge Bjelovar - Kloštar.

 

Nije na odmet konstatirati da je pruga Bjelovar-Kloštar godinama otvorena za promet...


"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi se tko želi željeznicu i brine se za svoju budućnost...

 

Svaka čast!

 

Mi u Slavoniji o takvom angažmanu lokalnih vlasti možemo samo sanjati :cry:

 

..."Mi u Slavoniji"... vjerojatno se odnosi na neku drugu Slavoniju. :D

 

Poznato je da je proračunom grada Vinkovaca predviđeno nekoliko milijuna kuna kao poticaj izgradnji pruge Vinkovci- Osijek...


"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svaka čast. Modernizacijom te pruge te revizijom podravske to bi ziher bio najbrži pravac do Osijeka.

 

Da, a tek u tom slučaju bi do punog izražaja došle i prednosti ponovnog otvaranja pruge Bjelovar - Kloštar.

 

Nije na odmet konstatirati da je pruga Bjelovar-Kloštar godinama otvorena za promet...

 

Točno, prije nekih desetak godina je ta pruga ponovno zaživjela ...

Sorry ukoliko se iz mog komentara dalo naslutiti suprotno :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svaka čast. Modernizacijom te pruge te revizijom podravske to bi ziher bio najbrži pravac do Osijeka.

 

Morao bih te demantirat...

Mislim da bi i dalje bila brža trasa Zagreb - Strizivojna - Osijek

 

Makar je prek Bjelovara 268, a prek Strizivojne 272km...

I da se skrati za 15-ak km preko onog bypassa, opet neznam zbog dosta brdovitog terena bj-kloštar...

 

A i po svim razvojnim planovima, glavan pruga za Osijek će biti ona prek Strizivojne, makar je ova kraća...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Makar je prek Bjelovara 268, a prek Strizivojne 272km...

I da se skrati za 15-ak km preko onog bypassa, opet neznam zbog dosta brdovitog terena bj-kloštar...

 

A i po svim razvojnim planovima, glavan pruga za Osijek će biti ona prek Strizivojne, makar je ova kraća...

 

Aha, opet primjer zapostavljanja jednog pravca u korist drugog... :evil:


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aha, opet primjer zapostavljanja jednog pravca u korist drugog... :evil:

 

Al čuj, nek prvo osposobe do Osijeka po x-koridoru, a onda nek se okrenu alternativi preko Bjelovara...

Bjelovarce samo nek dobro spoje s Zagrebom, a ostalo će se sredit s vremenom..

Share this post


Link to post
Share on other sites

teško da će bjelovarska pruga ikad postat glavni pravac za osijek i to ne toliko zbog strizivojne, već zbog koprivnice koja bi dosta izgubila. ja bih bio zadovoljan da dobijemo bar jedan ili dva brza vlaka prema zagrebu koji bi stajali u vrbovcu i/ili dugom selu, ili ne bi uopće stajali. nekako sanjam da bi se za bjelovar mogle uzeti neke moderne dmv garniture koje bi bile sjajne na tom potezu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
već zbog koprivnice koja bi dosta izgubila.

 

ja mislim da je ta Koprivnica precijenjena u željezničkim krugovima.


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites
nekako sanjam da bi se za bjelovar mogle uzeti neke moderne dmv garniture koje bi bile sjajne na tom potezu.

 

Mislim da bi 7123 bio pogodan za tu relaciju.

mislim da dobro misliš! sjedala bi bila više nego dovoljno udobna za relaciju od 70tak km, a radijusi zavoja su ko stvoreni da se vlak može nagibati i pičiti dovoljno brzo. ipak, možemo samo sanjati o tome. već vidim za 3 godine najavu na Glavnom: "brzi vlak iz bjelovara stiže na prvi peron" i dođe macosa na prvi peron

Share this post


Link to post
Share on other sites
mislim da dobro misliš! sjedala bi bila više nego dovoljno udobna za relaciju od 70tak km, a radijusi zavoja su ko stvoreni da se vlak može nagibati i pičiti dovoljno brzo. ipak, možemo samo sanjati o tome. već vidim za 3 godine najavu na Glavnom: "brzi vlak iz bjelovara stiže na prvi peron" i dođe macosa na prvi peron

A kad misle elektrificirati prugu do Bjelovara ? Možda ipak ne bude ni Macosa ni nagibni, nego npr Mađar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kad misle elektrificirati prugu do Bjelovara ? Možda ipak ne bude ni Macosa ni nagibni, nego npr Mađar ?

gle, ovdje su svi zapeli za tu elektrifikaciju do bj, ali ja vas uvjeravam da je to čisti SF! moja procjena je da idućih 15 godina ne bi trebali niti pomišljati na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gle, ovdje su svi zapeli za tu elektrifikaciju do bj, ali ja vas uvjeravam da je to čisti SF! moja procjena je da idućih 15 godina ne bi trebali niti pomišljati na to.

 

Slažem se.To je naša realnost.Strizivojna - Šamac nije bila elekktrificirana od rata, tako stoji, dakle prioritetne koridorske pruge nisu obnavljane, a ne ići u elektrifikaciju nekih drugih.

Sve su to IMHO utopijski projekti za koje se nema novaca.Mislim da se u idućih 7 godina minimalno neće ništa elektrificirati, daj Bože da nisam u pravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gle, ovdje su svi zapeli za tu elektrifikaciju do bj, ali ja vas uvjeravam da je to čisti SF! moja procjena je da idućih 15 godina ne bi trebali niti pomišljati na to.

 

Slažem se.To je naša realnost.Strizivojna - Šamac nije bila elekktrificirana od rata, tako stoji, dakle prioritetne koridorske pruge nisu obnavljane, a ne ići u elektrifikaciju nekih drugih.

Sve su to IMHO utopijski projekti za koje se nema novaca.Mislim da se u idućih 7 godina minimalno neće ništa elektrificirati, daj Bože da nisam u pravu.

 

Misliš da je utopija i ovo što pričaju o elektrifikaciji do Vukovog sela na kumrovečkoj pruzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misliš da je utopija i ovo što pričaju o elektrifikaciji do Vukovog sela na kumrovečkoj pruzi?

 

Da, nadam se da sam u krivu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misliš da je utopija i ovo što pričaju o elektrifikaciji do Vukovog sela na kumrovečkoj pruzi?

 

Da, nadam se da sam u krivu.

 

I ja se nadam da si u krivu, iako logika zaista govori drugačije.

Pogotovo dok smo svjedoci kontinuiranog smanjivanja brzine na magistralnim i ostalim prugama, ulaganja će vjerojatno ići u sanaciju tih problema, a ne u nove elektrifikacije. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitam u Željezničaru 12/2006 da bi pruga Gradec - Sveti Ivan Žabno trebala biti izgrađena do 2010. godine.

Na trasi dugačkoj 12 km predviđena su 2 kolodvora i 3 stajališta.

Živo me zanima kako bi to izgledalo. Može li se negdje pronaći trasa nove pruge?

I drugo pitanje, uz pretpostavku da se mora rekonstruirati i trasa S.I. Žabno - Bjelovar: hoće li biti kakvih većih zahvata, poput korekcije trase i rekonstrukcije postojećih kolodvora (S.I. Žabno, Rovišće, Klokočevac)?


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I drugo pitanje, uz pretpostavku da se mora rekonstruirati i trasa S.I. Žabno - Bjelovar: hoće li biti kakvih većih zahvata, poput korekcije trase i rekonstrukcije postojećih kolodvora (S.I. Žabno, Rovišće, Klokočevac)?

sumnjam da će se rekonstruirati jer je pruga u dobrom stanju i manje više sposobna za 80, možda bi mjestimično moglo i 100.

što se spomenutih kolodvora tiče - Klokočevac je samo stanica; Žabno ima 3 kolosijeka od kojih je jedan u kak tak stanju, a dva u komatoznom te se ponekad na njih navuku nekakvi teretni vagoni, a problem je i što su kratki; Rovišće ima čini mi se 2 kolosijeka s tim da je jedan u funkciji, a drugi je u žalosnom stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sumnjam da će se rekonstruirati jer je pruga u dobrom stanju i manje više sposobna za 80, možda bi mjestimično moglo i 100.

što se spomenutih kolodvora tiče - Klokočevac je samo stanica; Žabno ima 3 kolosijeka od kojih je jedan u kak tak stanju, a dva u komatoznom te se ponekad na njih navuku nekakvi teretni vagoni, a problem je i što su kratki; Rovišće ima čini mi se 2 kolosijeka s tim da je jedan u funkciji, a drugi je u žalosnom stanju.

 

Zadnji put vozio sam se tom prugom sredinom devedesetih (Zagreb - Križevci - Bjelovar - Kloštar i natrag). Koliko se sjećam štreka je bila ''klingl-klangl'' i tvoja omiljena Macosa išla je dosta sporo.

Kolodvore S.I. Žabno i Rovišće svakako je, po mojem skromnom mišljenju, potrebno rekonstruirati i produljiti. Inače je sve to polovični posao.

A što se tiče Klokočevca, sjećam se da je tamo bio neki sporedni kolosijek. Po klasifikaciji HŽ-a sve što ima bar jednu skretnicu zove se kolodvor, iako moram priznati da mi to zvuči pomalo bedasto. Klokočevac je zapravo stajalište.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je offtopic, ali ako je stajalište samo peron na otvorenoj prugi, kolodvor sve kaj ima skretnicu, a rasputnica službeno mjesto s dva paralelna kolosijeka koji se ranije odvajaju skretnicom, kaj je onda (bilo) ukrižje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znam da je offtopic, ali ako je stajalište samo peron na otvorenoj prugi, kolodvor sve kaj ima skretnicu, a rasputnica službeno mjesto s dva paralelna kolosijeka koji se ranije odvajaju skretnicom, kaj je onda (bilo) ukrižje?

 

Ex ukrižje (po JŽ terminologiji ukrsnica) više ne spada u ovu priču, jer je terminologija (nazivlje) očito potpuno ispremiješana.

Nekada je, koliko se sjećam, kolodvor bio službeno mjesto s najmanje 3 kolosijeka, gdje se obavljao stanoviti rad (pretovar tereta, manevar vlakova i vagona itd.). Ukrižje je bilo mjesto gdje je uz glavni (prolazni) kolosijek postojao još jedan, namijenjen isključivo križanju vlakova. Otuda i naziv ''ukrižje''.

Tipični primjeri ukrižja su Prečec, Ludina (pruga Dugo Selo - Novska), Horvati (Zagreb - Karlovac), Brdašce, Sadine (Perković - Split), Kukača, Ogulinski Hreljin, Zalesina (Karlovac - Rijeka)...

To se nekada zvalo ukrižje i nije imalo drugu namjenu do križanja vlakova. Danas se to zove kolodvor. Zašto je tako nemam pojma, ali mi zvuči fest bedasto. Za mene je kolodvor npr. Ivanić Grad, Novoselec, Popovača... a Prečec je bio i ostao ukrižje.

Danas se kolodvorom zove i nekakav Hum-Lug (molim bez uvrede za naše Zagorce), koji je zapravo kombinacija stajališta i rasputnice. Usput budi rečeno, u rasputnici (mjesto odvajanja pruge) kolosijeci ne moraju biti paralelni i mislim da u pravilu i nisu. Primjeri: Trešnjevka, Krpelj, Hum-Lug, Pčelić...


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...