Jump to content

Povijesne ceste kroz Gorski Kotar


Pfaff

Recommended Posts

Mesčini da sam te onda percipiral ko Fiumana - inače, eto mene na kavu ... :klopa:

Fijuman nisam nikad bio. Riječanin pomalo sušačkih korijena, da! Još uvijek mi osobnica ima riječku adresu, a ovdje sam privremeno prijavljen. Mnogi su mi govorili da se stalno prijavim. Em bi mi osiguranje za auto bilo jeftinije, a ne bi ni plaćali porez na nekretninu... Ja sam odlučio ne biti kandidat za ministra branitelja i do smaka svijeta ostajem tamo (proklet biiijooo izdajicaaa...)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pravo je čudo da ovo gore nije niko recikliral za vikendicu!? :huh:

Klesanci na izvolte!

Je, bilo je pokušaja. Prvi upornjak iz smjera Bristove Drage je dobro načet. Kad su ženini starci gradili kućicu, rekao je jedan od mještana dok su se radili infrastrukturni radovi: "Bilo bi dobro otić do Fajera s bagerom...". Nije se otišlo, a i to je nekako na čudan način prestalo pa su zasad netaknuti. Mislim da su puno opasniji megarazbojnici iz cestogradnje - ti posjeduju i mehanizaciju i bahatost.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

...

Most je bio tako zanimljiv da su ga kao motiv stavljali na razglednice, a nalazi se i u grbu općine.

Danas je zamijenjen nekakvom čeličnom kadom u kojoj na balastu pliva pruga nosivosti 22,5t. Ranije spomenuti DB tvrdi da je to dobro rješenje, a ja se samo pitam kako bi, meknimo, Britanci reagirali da im most preko Firth of Fortha netko zamijeni ovakvim koritom. Ha?

...

 

Diplomatski budem rekel da navedeni artefakt nije na trasi nijedne predmetne prometnice. :kul2

(inače - ovak ga ja vidim):

vage-stare-slika-35508336.jpg

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

...

Centar Fužina. Raskrižje prometnica. Desno se ide ka špilji "Vrelo" i Kraljevom jarku na Lujzijani (odatle bez puno mislit ulijeću vozilima izletnici koji su škrti platit autoput!). Lijevo je cesta kojom se stiže na željeznički kolodvor, a može se i dalje prema Liču i Novom Vinodolskom. Karolina ide ravno mostom preko potoka Ličanke pa uzbrdo.

...

 

Cesta se polako penje prema Benkovcu (nekad su govorili i Benkovac-brdo). Prolazi preko nekoliko proplanaka na kojima su neki od onih iz ranijespomenutog plaćevnog razreda sagradili nekoliko impozantnih objekata. Moram dodati – s mjerom u estetskom smislu.

...

Malo dalje, na prevoju, nalazi se granica između Gorskog kotara i Primorja.

...

Cesta se zavojito spušta kroz lijepu zelenu šumu i uskoro stižemo u mjesto Zlobin. Tu je željeznička postaja i čuveni ŽCPRsaR

 

...

 

Najčešće korištena dionica (pretežno u obrnutom smjeru - naime, povratak purgera u Zagreb je oduvijek izazival grčevite zastoje i kolone na dionici Novi Vinodolski - Šmrika / Križišće / Hreljin / Meja - ... Karlovac), pa je česta varijanta povratka iz Uvale Skotne bila u Hreljinu desno, pa preko brega u Fužine i u Vratima na (polu)autocestu (a za vrijeme prethodne zagrade, izbjegla bi se i jednokratna naplata pod Tuhobićem).

 

Izuzetno strma i zavojita cesta, no zavoji i nisu toliki problem, kolko naprava zvana Porscheov mjenjač (vulgo: getriba). Nekim čudom, odnosi zupčanika su projektirani tak da takvi usponi i padovi ne postoje, pa je generalno pitanje: treća ili četvrta? :huh:

Odgovor: nijedna ne valja. :blink:

 

Osim mehaničarskih pitanja, iako je cesta je slabo prometna, njom prometuju aboridžini kojima je genetski zadano da moraju pokazati purgerima:

1. da bolje poznaju cestu,

2. da su zbog ad 1) brži,

3. da ad 2) moraju ostvariti bez obzira na preglednost.

 

Ak se dakle zanemare mehaničarski problemi i falusni kompleksi, ambijent sa ceste (pa čak i onaj dio kroz Hreljin) je prekrasan, no obzirom da podulje vrijeme nisam odlazil s purgerskog primorja u Zagreb, ne znam kakve su trenutne potrebe skretanju sa zadanih autocesata.

 

Zlobin, unatoč imenu, je još jedno prekrasno gorskokotarsko-primorsko naselje. :rolleyes:

 

Negdje iznad Plasa (nekoć: Plase–Crikvenica) vidi se prviput more. Mogu si misliti kako su kirijaši, a i tegleća marva bili sretni kad bi ugledali ovakav prizor!

 

StanicaPlase74.jpg

...

S lijeve strane stoji na zidu ploča na čast i uspomenu Menciju Klementu Crnčiću koji je ostavio neizbrisiv trag u hrvatskom slikarstvu svojim marinama (za one koji ne znaju: 'marina' je naziv za sliku pejsaža uz more)

...

 

http://new.ipu.hr/content/radovi-ipu/RIPU-36-2012_169-178_Zmegac_Albaneze.pdf

 

...

U tom pogledu prema moru, pogledu s visine, sadržana je jedna od ključnih komponenata mita o dolasku Hrvata iz prapostojbine u novu, konačnu domovinu. Taj je pogled uključen u ranije navedene historicističke slike Quiquereza, Medovića – uvijek je riječ o poziciji s uzvisine odakle akteri scene obuhvaćaju prostranstvo dokle seže pogled – a fragment s Ivekovićeve kompozicije naročito pokazuje sličnosti s Crnčićevim djelom.

...

Dok na historicističkim slikama (Quiquereza, Medovića, Ivekovića) gledamo likove te zajedno s njima i scenografiju koja se pred njima pruža, na Crnčićevu djelu najvažnija jest sama panorama. Ono što je inače pozadina zbivanja ili prikaza kome je pridana središnja pozornost, sada izrasta kao središnja tema i pritom, valja istaći, obuhvaćajući sve od prvoga plana, neposredno pred promatračem, do udaljenog horizonta. Taj pogled odozgo koji se u atmosferskoj perspektivi naglašeno pruža u širinu, dubinu i visinu, postaje, uz potisnute druge sastavnice, od primarnog interesa u slici s kojom promatrač uspostavlja odnos i posvaja je dok ona uzvraća nepomućenu vedrinu i pitomost te prisnu razvedenost krajobraza. Međutim, ono što je kulturološkom konvencijom – u razdoblju kada je slika nastala (iako već na izmaku toga razdoblja) – bio određen pristup kojim je umjetnik nastojao svoju subjektivnu viziju objediniti, odnosno pažljivo izbalansirati s objektivnošću optičke percepcije, a široka publika prihvaćala, nije vrijedilo za razdoblja koja su uslijedila kada je takvo slikarstvo, kao dio »akademskoga slikarstva«, u sve većoj

mjeri, barem unutar likovne zajednice, smatrano kičem, u najmanju pak ruku nerelevantnim ostvarenjem minule epohe.

Pa ipak, premda zanemarena, slika Pogled s Plasa ostvarila je zanimljiv utjecaj. Mogli bismo čak govoriti ne samo o završnoj slici-triptihu, nego o projektu izvedbe tog djela tijekom kojeg je nastalo više radova sve trojice autora. (Na čisto pragmatičnoj razini, Crnčićev projekt zasnivao se na poslovnom poduhvatu; boraveći u europskim središtima – Beču i Münchenu – zasigurno je bio upoznat s popularnošću panorama, ciklorama, diorama i sličnih proizvoda koji su imali u vidu široke slojeve društva, odnosno, današnjim rječnikom, bili su namijenjeni masovnoj publici.)

...

 

Tja, nek to neko nazove i kičem, al meni i slika i fotke i pogled uživo znače isto! good2.gif

Link to comment
Share on other sites

Vratimo se načas ranijespomenutoj vezi za Kraljevicu

 

1785. godine sagradio je Ivan Evangelist Turković prvu cestu koja je s Karoline vodila na križišće. Bila je vrlo strma, zavojita i odavno je napuštena ter je danas neprohodna za promet (osim za cipelcugaše, a i ti bi mogli biti dobrano izgrebeni!)

Posljedna serpentina iznad Križišća

...

Kraj te ceste ide danas u nečije dvorište!

...

Kasnije je cesta preložena (sudbina mnogih starih cesta koje opisujem) i danas se njome čak može proći autom. Nekoć je pače bila asfaltirana, ali danas od toga nema gotovo ni traga

 

...

 

Spomenuta veza mamila je iz auto-karata da se zaobiđe česta gnječa od Križišće do Hreljina (a za dalje me nije bila briga), no višekratni pogledi uzbrdo su me uvijek odvraćali od pokušaja ... očito, s dobrim razlogom i predviđanjem. -_-

Link to comment
Share on other sites

...

Nakon toga Karolina prerasta u niz gradskih ulica i završava Kumičićevom da bi se provukla ispod pruge na tzv. Istočnom izlazu i završila na Piramidi.

Na tom je mjestu nekoć počinjala jedna druga cesta - Doroteja koja je vodila do riječkog lazareta u Martinšćici (neki preostali objekti su danas u sklopu brodogradilišta "Viktor Lenac"), a kako su u blizini našli i nekakav kamen-međaš sa Karoline, uklopili su ga u obelisk pa nek' budu skupa! Po obelisku dobio je naziv i cijeli gradski kvart.

...

Piramida je izvorno bila na malo drugačijem položaju, ali kako su prilikom gradnje "Istočnog izlaza" malo poremetili raspored prometnica, dobila je novi položaj. I tu će, valjda & nadam se, i ostati

...

 

A to je znači ta Piramida!

Već sam par put štel pitat, pa reko' bu još prilike ...

Link to comment
Share on other sites

Spomenuta veza mamila je iz auto-karata da se zaobiđe česta gnječa od Križišće do Hreljina (a za dalje me nije bila briga), no višekratni pogledi uzbrdo su me uvijek odvraćali od pokušaja ... očito, s dobrim razlogom i predviđanjem. -_-

Ja sam jednom pokušao voziti tom cestom. Nakon relativno dobrog početka, ispalo je da sam se na toj cesti jedva uspio okrenuti za povratak natrag prema Križišću.

Ovo je post kojeg sam na forumu napisao prije gotovo 10 godina, zajedno s odgovorom na njega.

 

Je li to ona cesta koja od Križišća ide uzbrdo, u produžetku ceste koja dolazi s Krčkog mosta ? Prošle godine sam onuda pokušao doći u Fužine, ali nisam kužio da je cesta tako loša. Zapravo, počela je još sasvim dobro, ali onda je bila sve gora i gora, a nakon nekih 500-njak metara je postala potpuno neprohodna. Cesta izgleda kao da je bila građena dosta davno, možda je to ona po kojoj su vozili autobusi iz ovog prastarog željezničkog voznog reda ...

Znaš li možda zbog čega je napuštena ?

Da. Asfalt je dobar do onog bunkera iz II. svj. rata, kasnije je sve lošije i lošije i asfalta ima u tragovima i onda kad već dođeš pod samu prugu nekih kilometar od spoja s cestom Hreljin-Plase je opet cesta asfaltirana.

 

Ne znam zašto cestu ne urede, bar da ju preasflatiraju. Ako ništa drugo s nje se pruža prekrasan pogled na Vin. kotlinu, otok Krk i Kvarner.

BTW, vidi slike koje sam stavio.

Pozdrav.

Link to comment
Share on other sites

Posebna hvala DB-u na zgodnim prisjećanjima kojima je obogatio ovu temu...

 

Nego, pitao me jedan frend da da li bi mu mogao na neku "pristojnu" kartu ucrtati te ceste. A zbilja mi je dobra frend i spadalo uzto pa eto...

Ucrtah ja to na đeneralštabnu kartu bivše JNA u mjerilu 1:100. No, kako je kuglana zemaljska malo deform'sana, ima rupa među sekcijama! Al' nema veze, generalni trend se naslućuje, jeli tako, drugovi?

 

Klikenzi na sličicu za vidjeti sliku!

 

th_Stare4ceste016.jpg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Prije nekih tridesetak godina mjerili smo nešto na Grobničkom aerodromu. Na putu doma u Zagreb, barometrom sam mjerio nadmorsku visinu koristeći jednostavno pravilo: 100 m = 9 mm Hg.

Najviši prevoj je Gornje Jelenje, a svaki slijedeći prema je niži od prethodnog. Najniže mjesto na cesti je Karlovac s tlakom 1mm Hg većim (približno 10 m niže) od Zagreba (mosta na Savi).

Link to comment
Share on other sites

I Pfaff jos jednom majstorski!!! Ne samo da me lijepis za ekran, vec i educiras o vlastitom dvoristu!!

 

P.S. Pratim Te ja i kad se seces po Slavoniji i Europi; samo naprijed, naprijed samo!!!

"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Link to comment
Share on other sites

Posebna hvala DB-u na zgodnim prisjećanjima kojima je obogatio ovu temu...

...

 

Idemo i dalje. a065.gif

 

...

Prvo pojednostavljenje: Iako je stvarni nekadašnji početak Jozefine malo više iza leđa, možemo mirne duše uzeti da joj je ishodište na onom rotoru gdje i Karolini.

...

U nastavku je trasa išla otprilike kuda danas kroz Karlovac ide tzv. stara cesta Zagreb – Rijeka, dakle lijevo kraj autobusnog kolodvora pa ispod željezničke pruge kroz naselje nebodera s "krive strane pruge".

...

Nakon toga uzbrdo na Švarču

...

 

Dalje cesta ide nizbrdo do željezničke pruge prema Dugoj Resi, a tu negdje blizu je i Mrežnica! Cesta prolazi kraj nekadašnjih industrijskih giganata karlovačke industije, al' pustimo sad to...

...

U Dugoj Resi je cesta nekad imala ŽCPRsaR. I to nije bilo lijepo. Kasnije su izmjestili prometnice pa sad ima normalno raskršće. Desno ide dionica stare ceste za Rijeku preko Mrzlog polja i spaja se na Lujzijanu kod Vukove Gorice, a mi ćemo lijevo prema Senju

...

 

Zapravo sam i iz ranijih isčitavanja mogel naslutiti da Jozefina počinje u Karlovcu, al sam valjda nekakvom redukcijom došel na to da zapravo počinje u Dugoj Resi, a ono prije - a to je Lujzijana (ko i onaj komad Stare karlovačke od Savskog mosta do Ilovca) ... f040.gif

 

Iako sam od spomenutih cesata prvo pohodil baš Lujzijanu (on spomenuto iz 1966.), nisam eto ni slutil da se za početak vozim - Jozefinom.

Kasnije, od sve 4 ceste, najviše sam puta prešel upravo Jozefinu (bar veći dio do Žute Lokve).

Link to comment
Share on other sites

...

BTW, bilo je to jedno od posljednjih egérkeovih ukazanja među railfanovima

...

 

Hm, hm - bilo ga je kasnije u Varažinu, pa na 10-godišnjici u starom Samoborskom kolodvoru ... :prof

Link to comment
Share on other sites

Par kilometara dalje cestom nailazimo na malo manje značajno, ali zanimljivo stajalište

Gornji Zvečaj

 

... Ovdje je neka zbrka s cestom i puteljcima pa se teoretski može vozilom na I. peron, 1. kolosjek

...

 

Nema zbrke - tu se nekad Jozefina križala s prugom u razini, uz cjelovitu brklju na žgance - a to kaj izgleda zbrkano, samo su dijelovi stare trase koje cestarima nikak da padnu na pamet privođenju u prvobitno stanje (tj, u vremena Marije Terezije).

 

...

Jozefina je odmah tu, s druge strane

...

Ovdje cesta prelazi na drugu stranu pruge (nije joj to prvi put, al' dobro)

 

 

Naravno da je odma tu, jer ju je trebalo privesti blizu starom nastavku. :)

 

Bijahu na ta(kva) dva mjesta dakle ŽCP-ovi s brkljama (i brkljačarima), kaj je značilo zatvaranje ceste min. 5-minuta prije očekivanih vlakova ... :ceka::ceka:

Link to comment
Share on other sites

Gornje Jelenje je 881 mnm, a Špičunak mrčuk preko 900 (iako neki izvori navode svega 882 metra)

Vidi vraga. Nikad mi ne bi na pamet palo da je na tom komadu ceste neki prevoj. Očital sam barometar na Jelenju i nakon toga na vidikovcu iznad jezera. Cesta ide tak blago dole gore da se ne osjeća ni uspon ni spust. I ne vidi se nikakva špica. Zakaj to onda zovu Špičunak?

Link to comment
Share on other sites

Vidi vraga. Nikad mi ne bi na pamet palo da je na tom komadu ceste neki prevoj. Očital sam barometar na Jelenju i nakon toga na vidikovcu iznad jezera. Cesta ide tak blago dole gore da se ne osjeća ni uspon ni spust. I ne vidi se nikakva špica. Zakaj to onda zovu Špičunak?

Ma i nije neki prevoj u smislu Vratnika ili G. Jelenja. Jednostavno najviša točka ceste. Ne škarpi na lijevoj strani je ploča od "Vijadukta" kao oznaka izvođača radova. Kasnije se cesta blago spušta i nakon dva lijeva zavoja dolaziš do nekadašnjeg motela "Rogozno", danas u ruševnom stanju i onda nakon driture slijedi onaj 180° desni zavoj nakon kojeg se cesta spušta preka Kraljevom Jarku.

Kad ideš iz suprotnog smjera, prije nego naiđeš na škarpu su desno na obronku tri table sa lokvarskim žabama.

A zašto "Špičunak"? Pojma nemam, ali znam da se tako zove i lokvarsko planinarsko društvo. Moja pokojna punica je taj lokalitet zvala "frižider" jer je škarpa na osojnoj strani pa se tamo dugo zadržava snijeg

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Jozefinom (točnije, nastavkom od Duge Rese, za kojeg sam mislil da joj je tu početak) sam se prvi put vozil (bolje rečeno, bio vožen) krajem 70-ih. Išli smo za Ogulin kod frenda koji je tam imal viksu (odnosno, staru kuću, djedovinu ...).

 

Tada je trasa još išla kroz Dugu Resu (il da velim preciznije: duž), s lijeve strane pruge i s lijeve strane Mrežnice. Čini mi se da je u Belavićima prešla prugu i spojila se na sadašnju trasu prije onih dosadnih zvečajskih zavoja ...

 

Treba također napomenuti da je Jozefina odigrala značajnu ulogu u zadnjem ratu, kad su Lička magistrala, Maslenički most, Knin itd. bili okupirani od martićevaca.

Veza kontinenta i Dalmaciije odvijala se cijelom Jozefinom, dijelom Jadranske magistrale do podvelebitskog pristaništa Prizne, dalje trajektom do paškog Žigljena, duž Paga i preko paškog mosta do Zadra i dalje ...

 

...
Ovdje cesta prelazi na drugu stranu pruge (nije joj to prvi put, al' dobro)
...

 

Negdje, čini mi se u ratnim vremenima, počelo je prelaganje trase iz same Duge Rese preko brda i pruge kud ide danas, iznad Belavića. Onima koji ne poznaju dobro cestu, preporučam iskoristiti ravne dijelove na toj novoj trasi za preticanje, jer spomenuti zavoji kroz oba Zvečaja, pa skoro sve do pred Generalski Stol onemogućavaju svakog normalnog vozača da vozi s praznom cestom ispred i brzinom koju cesta i pristojni auti dopuštaju. :unsure:

 

Također je tada rađen i prvi nadvožnjak, onaj pokraj kamenoloma u Zvečaju, tak da je to dodatno poboljšalo uvjete putovanja.

 

Za kasnije je ostal spomenuti ŽCP uz stajalište Gornji Zvečaj, a i peglanje zavoja između Gornjeg Zvečaja i Generalskog Stola.

 

Kak smo '93. prodali viksu u Dalmaciji, a '94. kupili apartman u Uvali Skotnoj, Jozefinu smo zamijenili Lujzijanom (bar onim dijelom od Vukove Gorice dalje), pa je neko vrijeme ta cesta za mene bila zaboravljena.

 

No, '96. me je posel nanesel u Dabar kod Otočca, radi gradnje i popravaka u ratu porušenih i oštećenih kuća, pa me je od proljeća do jeseni slijedila svakotjedna vožnja Jozefinom do Žute Lokve - ponedjeljkom u Otočac, petkom natrag za Zagreb.

Kak kod privatnika nema ljetnih godišnjih odmora, te povratke petkom sam usmjeril preko Senja za Uvalu Skotnu s050.gif ... a nedjeljom navečer Lujzijanom za Zagreb. I tijekom tih putovanja svjedočil ekstenzivnoj i intenzivnoj cestogradnji u Rvata ...

 

Na Jozefini su najznačajniji bili spomenuti zahvati oko Duge Rese i Belavića, zatim prelaganje u Gornjem Zvečaju i na kraju između Gornjeg Zvečaja i Generalskog Stola. Ovo zadnje pamtim ko kompleksno obilaženje po kojekakvim privremenim cestama oko vrtača ... no na kraju je rezultiralo čisto pristojnom preradom na kojoj se nakon zvečajskih daveži konačno može nać pokoja dionica za preticanje dostavnih kamiona i kamioneta. Ako vozite tuda - iskoristite ih, jer ih do Josipdola ima vrlo malo!

Link to comment
Share on other sites

dionica za preticanje dostavnih kamiona i kamioneta. Ako vozite tuda - iskoristite ih, jer ih do Josipdola ima vrlo malo!

 

Ja sam već prije 30+ godina znao da ćeš ti ovo pisati, pa sam već onda unaprijed slušao tvoje buduće savjete. :D

 

Tadašnja milicija nije imala razumijevanja za moj stil vožnje .... koštalo me je xxx tadašnjih dinara, bez popusta radi cash plaćanja na licu mjesta. A ja sam tad bio relativno friški vozač i vrlo ponosan na uplatnicu na kojoj je pisalo Generalski stol. Naime, tad sam prvi put postao svjestan da uopće postoji mjesto s takvim nazivom, a taj naziv mjesta mi je tada zvučao dosta moćno.

 

Ne znam kako je danas s patrolama na Jozefini, ali iskustvo pokazuje da ovakve ravne dionice uvijek privlače i službene mjeritelje brzina.

Link to comment
Share on other sites

...

I idemo dalje...

 

StajalisteDonjeDubrave20.jpg

 

U nastavku se Jozefina probija prema dolini Tounjčice, najznačajnijoj pritoci Mrežnice s kojom se više nećemo sresti jer cesta nastavlja prema porječju Dobre.

...

 

Taj nastavak neposredno iza Donjih Dubrava je provučen između niza brežuljaka, koji djeluju kao odavno osušeno riječno korito.

Iz Svemira to izgleda ovako:

 

351ub20.jpg

 

Ništa posebno?

A kamoli strašno!

No, dojam vara.

Kad se uputite tuda autom (nebitno u kojem smjeru), pojavljuje se niz nasuprotnih zavoja, prilično nepreglednih, a k tome je trasa za vožnju nit u trećoj, nit u četvrtoj. :huh:

Ko želi, može probati sam a065.gif (iako Guglov Pregled Ulica ne daje potpun dojam).

Zato treba iskoristiti svaki ravniji dio nakon tog zapletaja crijeva do Tounja, jer i kroz Potok Tounjski i kroz Tounj pratite punu liniju. :sad:

Link to comment
Share on other sites

Ja sam već prije 30+ godina znao da ćeš ti ovo pisati, pa sam već onda unaprijed slušao tvoje buduće savjete. :grin:

...

Ne znam kako je danas s patrolama na Jozefini, ali iskustvo pokazuje da ovakve ravne dionice uvijek privlače i službene mjeritelje brzina.

 

Iako samo ovo planiral napisat na kraju obilaska svih Pfaffovih opisa - prije svega, pišem ovo i da malo obnovim uspomene, no da i nadopunim one momente koje njegovim opisima nedostaju, jer, ruku na srce, vozačima je prije svega važna preglednost, prohodnost, tekuća, mirna i koliko je moguća, brza vožnja, a pejzaži, ljepote, ćenife ... pa i biblioteke su u drugom planu - dakle, moj je prijedlog da se dogovorimo da s jednim-dva auta i obiđemo sve 4 ceste. Taj puta s više fotkanja, bez žurbe, s naglaskom na vidikovce, biblioteke i ostale znamenitosti. :)

Link to comment
Share on other sites

... a drugoga su postavili na onom vidikovcu. 2010. godine smo nas par Riječana nešto klatili duž Jozefine pa sam se dao uslikati uz kip.

 

KarolinaJozefina162.jpg

...

 

Autor mi, nadam se, ne bu zamjeril kaj ove tri ceste pratim metropolocentrički (ta ionak su sve znamenite slike o dolascima Rvata na more ... o dolascima Dalmoša u metropolu ne bi bilo dosta boje :mrgreen:) - dakle, kad se prođe dvokatni most (ne preporučam da mu katnost provjeravate s ceste - lijepo dajte lijevi žmigavac i naslikajte se u Pafovoj pozi), vidikovac i kip, slijedi par gnjavatorskih zavoja, a onda nekolko ispruženih hektometara za brzo preticanje.

Kolko se sjećam, do Skradnika još ima ponešto prilike za preticanja, pa ne baš do Josipdola i kroz Josipdol (osim ak se baš nađe traktor pred vama) ...

Link to comment
Share on other sites

Ovdje prestaje ravničarska dionica Jozefine i cesta se polako uspinje prema prevokju Kapela.

Negdje putem uz cestu nalazi se vrelo Rožić kojeg je Knežić dao urediti na korist putnicima

...

 

Od Josipdola do Modruša treba iskoristit svaki ravni dio i isprekidanu liniju, jer slijedi najgora dionica kontinentalnog dijela Jozefine. :huh:

 

... Planinskim uvjetima uprkos, uspio je Knežić majstorski riješiti uspone i padove serpentinama pa cesta nigdje nema neki osobito strmi nagib. ...

 

Tu se ne bi složil - istinabog, majoru Knežiću sigurno nisu bile na pameti zaprege s više od 8 konja, no trasa po sjevernoj strani Kapele je prava tlaka! Iako nema puno serpentina, oštriji zavoji su nepregledni, a između njih su ili jako kratki pravci ili podulji blagi, ali nepregledni zavoji. K tome, uspon je nit za treću, nit za četvrtu (a u oštrijim zavojima samo za drugu) brzinu. Također, nit u spustu prema Modrušu nema sreće - u četvrtoj bez gasa ste prebrzi, a u trećoj motor urla. :|

 

No, zato je strana prema Jezeranama pravi predah - relativno dugi ispruženi dijelovi ceste u relativno blagom nagibu, dopuštaju vožnju u četvrtoj s malo gasa, pa čak i u petoj bez gasa. Uzbrdo se kamiončine pretiču ko od šale. :wink:

Do Jezerana treba tek spomenuti .. hm selo Razvala - jedina, ali brza serpentina ispred sela, i pokoji zavoj kroz selo, dalje je je do Jezerana cesta relativno ispružena.

Iza Jezerana, kroz Križpolje pa sve do iznad Brinja, cesta je relativno ispružena, s relativno dosta mjesta za preticanje (pažnja molim - Križpolje je bilo oduvijek idealno za radar :mrgreen:).

Link to comment
Share on other sites

Pfaff, izvrstan prikaz cesta kroz Gorski kotar! Hvala! :)

 

 

Ovo je jedini tunel na Lujzijani, a i on je nastao naknadno kad je građena pruga pa je trebalo preskočiti cestu....

...Ulazimo u glavni grad Gorskog Kotara, Delnice. Cesta ovdje prelazi prugu tj. ispod nasipa je prilikom gradnje pruge prokopan tunelić...

 

I jedan i drugi tunel su gradjeni mnogo kasnije nego pruga - na starim profilima pruge su ucrtane rampe!

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...