Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Obiđimo malo službeni objekat. Sve je zapušteno i ruševno Jozefina je odmah tu, s druge strane Da je zgradica uređena i da tu netko živi, bilo bi ju lijepo vidjeti Na stražnjoj strani službene zgrade su šupa i drvarnica Jako lijepi rustikalni bunar I ovdje uz prugu nalazim fortifikacijske objekte iz vremena dok se znalo protiv koga se treba boriti Ovdje cesta prelazi na drugu stranu pruge (nije joj to prvi put, al' dobro) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Netko je nedavno napomenuo da nikako da netko obradi kolodvor Generalski Stol GE: 15°22'36.83"E 45°20'36.13"N Pa evo... Naselje Generalski Stol je općinsko mjesto smješteno na raskršću gdje se od Jozefine odvaja poprečna cesta koja preko Bosiljeva na Karolini (i spoja na autocestu) vodi na Bosance na Lujzijani Općina koja broji nešto više od 3.000 stanovnika je smještena na prijelazu iz nizinskog područja prema brdsko-planinskim. Naziv Općine potječe još iz XVII. stoljeća kada je karlovački general Vuk II. Krsto Frankopan, otac Frana Krste Frankopana, imao u ovom mjestu sjedište (stol) gdje je sudio, pa je mjesto prema njemu i dobilo naziv Generalski Stol. Mjesto je bilo važna postaja na Jozefini. Tu su bila preoćišta i mijenjali su se vučni strojevi, a na trgu usred mjesta nalazi se i sunčani sat – jedan od nekoliko kojima je graditelj Struppi opremio cestu na korist putnika Malo sam se namučio tražeći pristup do kolodvorske zgrade, ali sam na kraju parkirao kraj ove simpa ruševine Kolodvorska zgrada s civilne strane. Fasada je boje izblijedjele višnje Na sunčanoj strani (okrenutoj u smjeru Ogulina) koči se solarni kolektor za toplu vodu Stara drvena natpisna tabla. Visoko je na fasadi pa ju nitko nije uspio skinuti! I ova je stanica djelomično u zavoju. Pogled niz prugu u smjeru Ogulina I pogled u smjeru Karlovca Nekadašnje skladište komadne robe je prenamijenjeno, a uz bok mu je dograđena biblioteka. Čitateljstvo je mahom lokalni živalj Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Kolodvorska zgrada se sastoji od jednokatnog stambenog objekta s prizemnim dijelom namijenjenim uredima i putujućem pučanstvu STRAIL starijeg tipa Putnički su prostori čisti i lijepo održavani (možemo mi njurgati na željeznicu i željezničare koliko hoćemo, ali tradicija brige za javne prostore je srećom i dalje čvrsto ukorijenjena) Za razliku oid kolodvora Lokve, ovdje putnička blagajna radi Zamišljam na što bi to ličilo da se pojaviš, meknimo, u 01:37 i od krmeljavog prometnika zatražiš kartu do Oštarija. I onda opet nestaneš u noć...! Nisko je to, majstore... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Šefa kolodvora, jasno, nije bilo! Selfie kroz musavi prozor. Naljepnica u kutu vrata označava da zgradu osiguravaju nebeske sile A zašto ovdje nema nikoga? Vodonapojnik za ljude Oslonjivač za međunožna gurala (Park'n ride za siromašne) Ulaz u stambeni dio. Stubište, začudno, nije spiralno Idem dalje. Kolodvor je zadržao stare parasol nosače KV pa je ugodan za slikavanje Crkva sv. Antuna iz Padove ŽCPRsa(polu)R Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Koji kilometar dalje Jozefinom dolazimo do stajališta Donje Dubrave GE: 15°21'46.26"E 45°18'43.06"N Meni su Donje Dubrave ostale u sjećanju iz ranog djetinjstva kad smo, putujući za Zagreb, ostali ovdje "visiti" jer se na 11-ci zbog pregrijavanja ložišta i vjerovatno premalo vode rastopio onaj olovni osigurač pa je cijela naprava ispustila jedan grozan režeći zvuk i ostala stajati obavijena parom. Čekali smo neko vrijeme dok nam je iz Karlovca došla upomoć njena posestrima. Bila su to neka druga vremena kad zamjenske lokomotive nisu bile takav problem kao danas... Danas tom prugom voze ASEE pa su problemi i razlozi stajanja na pruzi drugačije vrste Htio sam slikati službeni objekat, a ovaj mi se baš motao pa nikako! Službena zgrada je neposjednuta pa je sve u jako derutnom i jadnom izdanju No, evo, ode on (tko čeka, dočeka) Ćenifa Koristiti na vlastitu odgovornost! S boka je skladište ugljena koje je još uvijek solidno popunjeno. Čudi me da se nije našao neki sakupljač? I ovdje su otvori na zgradi zatvoreni daskama Unutrašnjost je skroz devastirana Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Službena strana. Ne bih znao kojeg su tipa ove dvije metle. Ja sam gracko dijete... Na zgradi su dvije spomen-ploče Ovo ima neke veze s partizanskim kulturnjacima Pogled niz prugu u smjeru Ogulina Nešto stoji na signalu... I prođe teretnjak. Živahno neko stajalište! Na obližnjem brežuljku još jedan fortifikacijski objekt. Čini se da je cijeli potez pruge od Karlovca do Ogulina bio izrazito dobro štićen Civilna strana postaje I idemo dalje... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 U nastavku se Jozefina probija prema dolini Tounjčice, najznačajnijoj pritoci Mrežnice s kojom se više nećemo sresti jer cesta nastavlja prema porječju Dobre. Cesta se uspinje pa se kod raskršća ceste za Slunj pruža zanimljiv pogled na okolne brežuljke (brda?) i doline. Pruga je sad dosta udaljena s desne strane, a tamo se nalazi i stanica Gornje Dubrave I eto nas kod Tounjčice Graditelj Struppi je rijeku premostio lijepim kamenim mostom s tri luka. Na ogradne zidove postavio je ukrasne kipove vojnika s kacigama i štitovima. U zid je bila ugrađena spomen ploča u čast caru Josipu II. Kad je kasnije major Knežić radio rekonstrukciju ceste, smanjio je padove prema Tounjčici na način da je mostu dogradio još jedan kat, a vojnike i spomen-ploču je dao premjestiti na nove ogradne zidove. Dodao je i drugu spomen-ploču, ovu u čast caru Ferdinandu I. za čijeg je vladanja rekonstruirana cesta. Pogled u kanjon Tounjčice Na suprotnoj strani je uređen prilaz do vode s malim vidikovcem i klupama Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Tijekom ratnih operacija u WWII. srušen je cijeli gornji kat mosta (sve se može kad se hoće). Kasnije je srećom donesena odluka da se most rekonstruira u prvobitnom obliku. Tom su prilikom nestali neki kipovi vojnika. Jedan je bio izložen pred ogulinskim gradom, a drugoga su postavili na onom vidikovcu. 2010. godine smo nas par Riječana nešto klatili duž Jozefine pa sam se dao uslikati uz kip. Pogled na most 2010. Kasnije su rađeni neki regulacijski radovi na Tounjčici pa su iz blata ispod mosta iskopani i preostali kipovi koji su danas opet na starom mjestu, a pred ogulinskim gradom i u središtu Tounja su replike Željeznička postaja Tounj je dosta visoko u brdu desno od ceste. Tamo je i nekoć vrlo značajni kamenolom koji je, mislim, danas u ferfundlu... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Pritoka Tounjčice pa sljedstveno tome i Mrežnice je tekućica imenom Kukača (to su već nekaka lička imena? valjda?) Nama je zanimljiva jerbo se uz nju smuca i željeznička pruga, a tu se nalazi i stanica Kukača GE: 15°20'0.48"E 45°14'2.96"N Stanica je usječena u brdo, a do nje se dolazi uskim puteljkom. Ni za parkiranje baš nema mjesta, pogotovo kad se svo željezničko osoblje naseli... (nekoć su željezničari vlakom putovali do radnih mjesta) Ćenifa. Ne koristi se (imaš ljivadu...!) U donjem/stražnjem dijelu je neki stambeni prostor. Sad, jel' napučen, neb' znao kas'ti! I ova stanica je u zavoju poput kolodvora Brod Moravice. Ovo je zavoj u pravcu Karlofca... ... i zavoj u prafcu Ogulina Zastava veća od zgrade, al' neka nje! Peron mi se doima prilično visok. To je dobro Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Radno mjesto prometnika Za razliku od kolodvora Lokve, ovdje se prodaju karte. Njet elektronika, internet, T-Com, kablovi. Lijepo izvučeš kartončić, gurneš u datumar i to je to... U prostoru za putnike to izgleda ovako: Ima i vozni red! Sve je uredno, fale još jedino putnici... Na zavoju ceste koja vodi do stanice je neko ruševno skladište. Hm? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Sljedeće službeno mjesto uz prugu i cestu je stajalište Košare GE: 15°19'44.17"E 45°13'13.65"N Ima neka priča s imenima ova dva službena mjesta, ali ja ne znam točno. Ili se Kukača nekoć zvala Košare ili obratno, nemam blage. Činjenica je da je službena zgrada stajališta Košare divovsko zdanje u usporebi sa zgraduljkom na kolodvoru Kukača! Kad sam se onomad vozio ovuda, skoro mi je promaklo, ali se srećom biblioteka na cesti zove sličnim imenom kao i postaja pa sam učinio škriiiip! Postaja je duboko dolje ispod ceste. Može se do nje po nekim stubama (nije teško sići, al' se treba i vratiti!) no kako sam dolje vidio traktor, a te sprave nisu sklone teleportaciji, našao sam i prilaznu cestu! Zgrada je izrazito lijepo sagrađena i dobro se drži. U službenom smislu je neposjednuta, ali u njoj netko živi (traktor!) pa to vjerovatno doprinosi dobrom stanju Zavoj pruge i ŽCPRbezR u smjeru Karlovca Zavoj pruge i peron stajališta u smjeru Ogulina Za one koji ne znaju: Postaja Košare je najjužnija točka Riječke pruge. Tu se nalazi onaj vrećasti zavoj o kojem je na 4umu već bilo govora! Prednja (službena) strana zgrade Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Čekaona i parking za bicikle Vanjska čekaona Jbt: HBT! Ma šta mi napriča, molim te...! Kanda će nešto naić! Još dvije derutne pomoćne zgrade Ex ćenifa (zatrpano zbog opasnosti od zloporabe) Civilna strana zgrade I to bi bilo to. Ovdje se za neko vrijeme opraštam od pruge Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 U nastavku cesta vijuga po ravnici u smjeru juga. U selu Skradnik dolazimo do raskršća. Usred raskršća je lijepa stara drvena kuća Pogledamo li unatrag, vidjet ćemo smjer iz kojeg smo došli (zanimljivo, ne? ustanovio sam da je to gotovo uvijek tako!) A tamo idemo Udesno se odvaja cesta koja nakon par kilometara stiže u Oštarije. Tu je željeznička stanica na Riječkoj pruzi gdje se odvaja Lička pruga. Kod Oštarija spaja se ta cesta na cestu koja od Ogulina vodi ka Josipdolu gdje ćemo joj se i mi pridružiti putujući ravno izvornom trasom (iako je mala vjerojatnost da ćete se ikad naći na tom odsječku Jozefine). Cesta prolazi uz tračnice kolodvora na strani suprotnoj od kolodvorske zgrade i na kraju prelazi prugu Josipdol se nekoć zvao Munjava prema istoimenoj rijeci ponornici koja u svom vidljivom dijelu vijuga poljem pa ju i pruga mora preskakati. Kasnije, nakon što je Car Josip II. obašao ove krajeve i odredio da se ima sagraditi nova crkva (posvećena, jasno, sv. Josipu), dobilo je mjesto današnji naziv. Ovdje je nekoć bila jaka drvna industrija, a sirovina se izvlačila iz gustih šuma obližnje Kapele. Od toga su danas ostale prazne hale i bukolički prizori stražarnica obraslih u zelenilo. Ova je cesta nekoć bila glavna poveznica središnje Hrvatske i mora. Dovršenjem autoceste kroz Liku i dalje po Dalmaciji, izgubila je prometni značaj pa se njome voze uglavnom aboridžani i poneki dokoni turist poput vašeg izvjestitelja. Mnogi lijepi krajputaški objekti za okrjepu i odmor danas su prazni i zatvoreni jer je klijentela nestala. Tu smo jednoć najbolja supruga na svijetu i ja papali neke zengviče uz žubor vode u jazu gdje nekoć kolo pokretalo ražanj. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Ovdje prestaje ravničarska dionica Jozefine i cesta se polako uspinje prema prevokju Kapela. Negdje putem uz cestu nalazi se vrelo Rožić kojeg je Knežić dao urediti na korist putnicima Kaptaža izvora I evo nas na vrhu. Prevoj Kapela, najviša točka ceste. Danas se putnici uz skromnu naknadu voze autocestom, a ovo mjesto zaobilaze trenutačno najdužim cestovnim tunelom u Lijepoj Našoj Njihovoj. Planinskim uvjetima uprkos, uspio je Knežić majstorski riješiti uspone i padove serpentinama pa cesta nigdje nema neki osobito strmi nagib. Ono što su danas benzinske postaje bila su nekoć pojilišta za tegleće životinje. U selu Rožići malo niđe od prevoja nalazi se ova stara čatrnja. Cesta je najčešće pusta & prazna, a u daljini se nazire Velebit Negdje nadesno trebale bi se na brdu vidjeti razvaline starog tvrdog grada Modruša, ali ga nisam nikad slikao! Sljedeće značajnije naselje na cesti su Jezerane. Pričali su mi da je mjesto dobilo naziv po jezerima koja se u polju povremeno stvaraju nakon jakih oborina. Tu se na desno odvaja cesta koja kroz šumu vodi do Jasenka na Rudolfini U Jasenku je rođen Janko Mihovil Aleksandar pl. Vuković Podkapelski, prvi admiral nove države Slovenaca, Hrvata i Srba koji je hrabro potonuo s brodom kad su Talijani podmuklo minirali "Viribus unitis" u pulskoj luci I onda stižemo u Brinje. Jedno od najvećih naselja na Jozefini i vjerovatno mjesto u Lici s najviše crkava. Ima ih k'o salate! Mjestom dominira vizura starog grada Sokolca od kojeg je danas ostala samo gotička kapela i razrušena kula. U središtu Brinja nalazi se izvorni Struppijev kameni most ukrašen s tri kamene kugle na desnoj ogradi i sunčanim satom na lijevoj. Sat je i danas točan kao prvog dana. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Tekućica ispod mosta nije baš bogzna šta! Pogled tatrane na most i sunčani sat Još jedna crkva Cestom kraj crkve može se prošetati do Sokolca. Ko voli. Ja ne! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 U nastavku priče nemam više slika. Cesta ide iz Brinja ravno put Žute Lokve, nedefiniranog naselja koje je pojavom autoceste postalo jedna nevjerovatna zbrka cesta i priključaka. Bilo kako bilo, tu se Jozefina na lijevoj strani spaja s tzv. "Ličkom magistralom" koja vodi prema Otočcu, Gospiću... Mi ćemo ravno preko nekih brežuljaka do posljednjeg naselja na Ličkoj strani... Vratnik. Ova zgrada je nevjerovatno solidna. Pamtim ju u istom stanju već nekih 30 godina. Uvijek su me fascinirale rešetke koje su živi dokaz koliko su narodna i sve ostale vlasti imale povjerenja u genetski usađeno poštenje lokalnog življa. U zgradi je i poštica Škola. Ima li uopće đaka? Prevoj Vratnik (694 mnm). Prekrasan veliki motel je potpuno devastiran. Cestu su u dijelu prema Senju često preslagivali i prelagali. Izvorna Struppijeva trasa je bila prestrma pa ju je najprije rekonstruirao general Vukasović, a onda se posla prihvatio Knežić i nizom serpentina po obroncima brda koja se strmo ruše put Senjske Drage osuvremenio cestu tako da se i danas njome nije silno naporno voziti. Tu negdje uz cestu smjestio se Knežić u nekoj staroj graničarskoj kući i tamo napravio ured. Kasnije je na tom mjestu sagradio veliku fontanu nazvanu Carsko vrelo, a na uzvisini iza nje sagradio je kapelicu sv. Mihovila. Narod je to mjesto prozvao Majorija. (www.croinfo.net) Iza kapelice si je Knežić sagradio grobnicu u kojoj je po vlastitoj želji pokopan Cesta se spušta kroz Senjsku dragu, a nekih dva kilometra pred Senjom nalazi se s lijeve strane, stisnuto između strmog obronka i ceste, senjsko gradsko groblje sv. Vida. Uz to groblje ima dvije zanimljivosti: Ukoliko pokojnik nije imao neku zvučnu titulu, piše mu na osmrtnici ispod slike i imena "Građanin senjski". A sve osmrtnice imaju na kraju obavezan dodatak: "Autobus kreće s autobusnog kolodvora u..." Kad je cesta 1779. godine (u Struppijevoj izvedbi) stigla u Senj, srušena je neka stara kula i u grackom zidu su probijena i uređena tzv. Velika ili Josipova vrata da bi cesta mogla svečano ući u grad (www.topdestinacije.hr) I, što rekli stari Grkljani, ovo je Josephinae finis! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Lujzinska cesta (Lujzijana) Nakon relativno skromnog uspjeha Karoline, razmatrana je mogućnost gradnje nove tranzitne ceste za intenzivan promet od Karlovca do Rijeke. Pobudom zagrebačkog biskupa Maksimilijana Vrhovca osnovano je dioničko društvo za gradnju takove ceste (uz Vrhovca članovi društva bili su knezovi Lichtenstein, Esterhazy, grofovi Erdödy, Harrach i Batthiany). Društvo se obvezalo da cestu izgradi i dobilo ovlaštenje da na njoj ubire maltarinu (cesta¬rinu) 50 godina. Cesta je izgrađena po projektu gene¬rala Filipa Vukasovića od Rijeke do Netretića u vre¬menu od 1803. do 1809. Car Franjo I. dozvolio je 1808. da se nova cesta nazove Via Ludovicea po njegovoj ženi Mariji Lu¬doviki (pa je bez osnove legenda da je prozvana po Napoleonovoj ženi Mariji Lujzi). Nakon okupacije ovih krajeva Francuzi su dovršili cestu po projektu kapetana Charpentiera (i to šlampavo). Trošak gradnje iznosio je 2.100.000 forinti. Duga je bila 141 km, relativno blagih uspona. Danas se ovu cestu smatra jednom od najljepših europskih brdskih cesta. Franjo I., Ćesar austrijanski. Bio je on zapravo Franjo II., Car svetog rimskog carstva njemačkog naroda, ali je tu srednjovjekovnu konstrukciju raspustio 1806. kad je popio batine od malog Korzikanca (onog što je držao ruku u šlicu kad su ga slikali) pa je reterirao za jedno mjesto. Žena mu, Marija Ludovika, nadvojvotkinja od Austria-Este. Velika neprijateljica Napoleonova. Umrla bez potomstva s 28 ljeta od tuberkuloze. Bila je ćesarova treća žena od ukupno četiri (taj ih je bogumi trošio!) Carski i kraljevski pješadijski general Josip Filip, barun Vukasović. Rođen 1755. u Bruvnu kod Gračaca, tada još u sastavu Vojne krajine. Na čelu različitih krajiških formacija učestvovao je u mnogim ratovima. Prva odličja zaslužio je u ratovima s Turcima Osmanlijama, a posebno se istakao u ratovima u Italiji gdje je postao generalom. Ovdje ga srećemo već pomalo oćelavjelog, a pod kraj vojne karijere dogurao je do čina feldmaršallajtnanta. Smrtno je ranjen u velikoj bitci kod Wagrama kao jedan od četiri austrijska generala kojima je to uspjelo, a umro je od posljedica u Beču mjesec dana kasnije, 9. kolovoza 1809. Iako infanterist, pokazao je izniman talent za gradnju prometnica. Prvi projekt bila mu je tzv. Terezijana oliti cesta preko Kubusa na potezu Gospić – Karlobag. Sagradio ju je u svega dvije godine i još uvijek je to dobra cesta. Glavni projekt bila mu je Lujzijana, nova tranzitna cesta na relaciji Karlovac – Rijeka koja je zamijenila zastarjelu i nepogodnu Karolinu. Započeo je gradnju 1803., a nakon njegove smrti i okupacije naših krajeva, dovršili su gradnju Francuzi. Vukasović je mudro zaključio da treba najprije riješiti najteže dijelove pa je cestu započeo graditi od Rijeke usijecajući ju u kanjonu Rečine ispod trsatskog kaštela. No, kako sam odlučio sve ceste prikazati kako su normalno evidentirane i orjentirane, počet ćemo s prikazom iz Karlovca. Pa počnimo, dakle, no! Lujzijana počinje u Karlovcu kod onog kružnog toka i obeliska. Karolina ide lijevo, a mi ćemo ravno kraj stare karlovačke bolnice. Tu su onomad Vrancuzi posadili aleju prljavog drveća koje svake jeseni zas...e ceste i dvorišta otpalim lišćem (imamo mi toga i u Rijeci) Uskoro dolazimo do jedne od najvažnijih karlovačkih vizura odma poslije starog grada Dubovca Ovaj se predio zove Borlin. Tu je stara strojarnica karlovačkog vodovoda Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 U nastavku ćemo se dosta petljati ispod trase autoceste Sela Gornje i Donje Stative su referentne točke na ovom dijelu trase Lujzijane Još malo autoceste I sad prelazimo na lijevu obalu rijeke Dobre (ona će tamo i ostati) Donje Stative. Ovdje negdje se na lijevoj strani odvaja cesta koja se spušta do razine rijeke Dobre kod onog ranije spominjanog starog mosta ispod grada Novigrada pa se onda može nastaviti Karolinom. No, to nam nije intencija U nastavku dolazimo do Netretića. To je staro naselje koje se nalazi na onoj nekadašnjoj frankopanskoj cesti koja od Novigrada vodi prema Novom Mestu. Danas se prije Novog Mesta treba još u Jurovskom Brodu očitovati šengenskim Slovencima! Ovo hoće rijet da smo na dobru tragu Središte Netretića. Mi ćemo lijevo Mali OT: Imaju vatrogasci u Netretiću zanimljivo navalno vozilo i rećbi da su ponosni na njega! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 I evo nas na raskrižju. Stvari su se promijenile i Lujzijana više nije prioritetna cesta. Okomito na naš pravac kretanja vodi brza cesta koja spaja čvor Novigrad na ACRZ s graničnim prijelazom Jurovski brod Desno je Slovenija Lijevo je 'Rvacka Mi ćemo ravno Trasa Lujzijane (to je, mislim, kraj onog francuskog uratka) vodi zavojito po brežuljcima do nekih 7 kilometara udaljene Vukove Gorice i tu se sreće s onim komadom ceste koji je povučen od Duge Rese i čini današnju trasu tzv. "Stare ceste Rijeka - Zagreb" U nastavku baš nemam slika. Naš nas put vodi dalje do Bosanaca gdje se ulijevo odvaja ona spojna cesta s kojom smo se sretali kod Bosiljeva na Karolini i u Generalskom stolu na Jozefini. Ovaj je odsječak ceste danas gotovo potpuno bez prometa osim u slučajevima kad su autoceste zagušene ili poneki škrti Slovenc ne želi platiti maltarinu na autoputu. Ali i tih je sve manje. Dolazimo do nekadašnje "janjeće aleje" kod mjesta Rim i Zdihovo. Ovdje su se nekoć vrtili janjci i prasci, a narod je žvakao kao da do doma ima još 1.000 kilometara pa je prijetilo odumrće od gladi i žeđi. Danas je većina tih ugostiteljskih objekata zatvorena, a samo se poneki drži s nekim jadnjikavim janjetom na kolcu. Severin na Kupi. Nekoć kultno mjesto na otprilike pola puta od Rijeke do Zagreba. Sir i vrhnje, štrudle, kava, ćenifa golemog kapaciteta... Objekt je zatvoren i radi se na njegovoj devastaciji Doduše, gazda Gavranović koji je zagrnuo nekadašnji Promet iz Vrbovskog je uredio dobar dućan i kafić pa ako baš treba nešto – ima! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Još jedan objekt reducirane budućnosti Od Severina se cesta polako spušta u dolinu Dobre kod Vrbovskog. Kod mjesta Nadvučnik pronađen je nekadašnji miljokaz. (Malo me po formi podsjeća na stilizirane crteže iz muških ćenifa) Selo Stubica je jedina točka gdje se sreću trase Karoline i Lujzijane. No, ne zadugo. Karolina zavija ulijevo prema Vrbovskom (i tu su se promijenili prioriteti), a mi ćemo ravno. Još jedan kultni objekt koji je šal fuć. Nekadašnji "Motel Vrbovsko"... ... s čijeg se balkona-terase pružao vidik na kotlinu u kojoj je smješteno Vrbovsko Danas je lokomotiva za janjce puna smeća... A Pfaffmobil je jedino vozilo na parkiralištu Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Vozimo se dalje kroz sela koja čine šire moravičko područje. Nekad dobro napučena, a danas praktički mrtva. Otkako je i Croatia Bus (u stečaju) prestao voziti liniju po staroj cesti za Zagreb, ljudi su ostali odsječeni od svijeta. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Cesta se u nastavku spušta prema Donjoj Dobri. Lujzijana i željeznica se baš ne sreću previše. Ovdje cesta ide ispod pruge koja dolazi s lijeva i ide desno. Ovo je jedini tunel na Lujzijani, a i on je nastao naknadno kad je građena pruga pa je trebalo preskočiti cestu. Tunel(ić) je nekoć bio manji, ali su ga produbili i proširili kad su onomad krajem 70-ih godina XX. stoljeća vozili one parogeneratore za NE "Krško" Cesta ovdje čini zavoj ulijevo od skoro 180º. U samom zavoju se udesno odvajaju dvije ceste. Lijevo ide cesta do kolodvora Brod Moravice (to je onaj u zavoju), a lijevo se ide do Brod Moravica koje su visoko gore na brdu. Jasno da Brodmoravčanima (koji imaju veliku tradiciju rada na željeznici) danas željeznički prijevoz baš i nije omiljen. Pogotovo zimi. Pogled na prugu s druge strane zavoja U nastavku se vozimo jednom od najneugodnijih dionica Lujzijane. Jako zavojita cesta se preko Gornje Dobre (tu se zdesna odvaja cestuljak koji vodi do nekadašnjeg željezničkog stajališta Žrnovac) penje do Skrada. Kad ti se ovdje na putu našao šleper, mogao si do Skrada mirno izmoliti krunicu... Skrad. Nekoć su mu tepali "klimatsko lječilište"! Ima turističku reputaciju malo slabiju od Fužina iako mislim da je to malo zamrlo. Otskustvo prometa navelo je "nacionalnog" opskrbljivača naftnim derivatima da obustavi prodaju. Jedini spomena vrijedan izvor radnih mjesta je HEP-ova središnjica za Gorski Kotar I ovo je nekoć bilo kultno mjesto za autobusne putnike na putu Rijeka – Zagreb. Danas u lijevom stražnjem kutu životari nekakav kafić, a mislim da je tu i nezaobilazna kladionica. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 U nastavku ide cesta kroz Kupjak. Kilometarsko crijevo od naselja Zbog preglednih ravnih dionica omiljeno je mjesto prihodovanja goranskih prometnih policajaca! Na kraju naselja odvaja se udesno cesta koja preko Šija ide na Ravnu Goru na Karolini, a kod Šija je i ulaz na čvor Ravna Gora na ACRZ. Kupjak ima i željezničko stajalište za koje se vjerovatno ni najstariji žitelji ne sjećaju kad je posljednji put netko ušao/izašao iz vlaka. Nekoć je stajalište bilo najbliža željeznička veza za Ravnu Goru. Do središta Ravne Gore ima nekih 6 kilometara i narod je to uredno pješačio. Sa sve koferima, torbama i pinklecima. (Zapravo slična udaljenost kao od mene do kolodvora Lokve). Poslije Kupjaka cesta vodi kroz Zalesinu. Malo mjesto, vjerovatno najpoznatije po ispostavi Šumarskog fakulteta u Zagrebu. Tu studenti ljeti vježbaju piliti trupce ili tako nešto. Na lijevo se odvaja zavojita cestica koja se nakon prolaza ispod vijadukta autoceste penje prema Starom Lazu na Karolini. Ne preporučam jer je asvalat u lošem stanju, a povremeno neka kamionska budalet'na zna zabucat pa onda postane urnebesno. Poslije Zalesine slijedi Dedin. Cesta se uspinje prema svojoj (nekadašnjoj) najvišoj točki – Velikom Vodenjaku S vidikovca puca p...ogled na dolinu prema Kupi Na škarpi točno prekoputa vidikovca su svije spomenploče nekakim biciklistima. Ja se u to ne kužim, to je domena Portosa i hyperiona, oni to vole. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 Ulazimo u glavni grad Gorskog Kotara, Delnice. Cesta ovdje prelazi prugu tj. ispod nasipa je prilikom gradnje pruge prokopan tunelić. Lokacija i vidikovac zovu se... Evo kako je Herr C.i K. krajiški Infanterie General prikazao na planu presjek nasipa ceste Panorama Delnica Početak grada. Desno kod INA-pumpentankštele se odvaja cesta koja vodi prema Brod Kupi i Slovencima. Centar. Upozoravam da radari delničkih policajaca vide i u magli!!! Još jedan od delničkih specijaliteta: Obilje snijega! Lijevo (slika je u kontra smjeru) se skreće za Supilovu – glavnu delničku ulicu U proteklih 324 godine, Delničani još nisu uspjeli dokučiti kamo s napadalim snijegom Stepenice na lijevoj strani vode do kolodvora Ovo je pošta! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted March 10, 2016 Author Posted March 10, 2016 U nastavku se cesta uspinje do razine pruge... ... i dalje prati prugu sve do Lučica. I ovo je posljednji susret sa željeznicom. Lučice su neko čudno naselje lijevo od Lujzijane gledano u smjeru Lokava. Tu je nekoć bila najveća pilana u Gorskom Kotaru kapaciteta za omanji Sibir. Imala je i vlastitu industrijsku prugu. Elektrificiranu, čaaak! Danas je to hrpa ruševina jerbo smo se u međuvremenu osamostalili tj. osamostalilo nas je od privrednih objekata. Iza Lučica se može uključiti na ACRZ (čvor Delnice). Raskršće Sopač. Ovdje su toponimi malo raskrečeni jerbo se naselje Sopač nalazi ispod kolodvora Lokve, udaljeno nekih kilometar i pol! U vrijeme kad je građena Lujzijana, isprojektirali su i sagradili prometnicu dužine oko 3 km koja vodi do raskršća Bukovac na Karolini, a sve s nakanom da se promet svrne s Karoline (koja je bila besplatna) na novu cestu gdje se plaćala maltarina. Malo dalje je na brežuljku desno od ceste mala kapelica i raskršće gdje izvorna trasa Lujzijane skreće prema Lokvama. Lokve su zanimljivo mjestašce, a Lokvarci su od svojih žaba napravili brand. Svake se godine ovdje održava takmičenje žaba u skoku u dalj za što su marni Lokvarci konstruirali i posebni žabodrom. Pobjednička žaba ima privilegiju da ne završi u loncu već ju prepariraju, pričvrste na dasku i objese na zid! Istinabog, nađe se ovdje i drugačijih zabava. Navodno ne prepariraju pobjednice Izvorna trasa Lujzijane išla je dalje lijevom obalom rječice Lokvarke prema Lokvarskom Homeru i Mrzlim Vodicama odakle se onda skretalo lijevo prema Gornjem Jelenju ili desno za Čabar, Gerovo, Prezid... Izgradnjom tzv. Omladinskog ili Lokvarskog jezera potopljen je dio toka Lokvarke, a s njom i nešto kuća i izvorna cesta. Za sušnih razdoblja kad se jezero isprazni, može se kod Mrzlih Vodica (nitko ne zna točno je li ispravna jednina ili množina?) vidjeti stari kameni most kojeg narod zove Carevim mostom. (www.klub-susacana.hr) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.