Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
darko06

Obnova i izgradnja drugog kolosijeka Dugo Selo - Križevci

Recommended Posts

 

Napisao sam prije mjesec dana da stari kolosijek ostaje. Kakve veze ima što je star 16 godina? I do sad se po njemu vozilo 140..

Pa osim što se izvodi remont i dograđuje novi drugi kolosijek nikakve, znači po zdravom razumu ide sve staro van i stavlja se sve novo bio novi ili stari kolosijek u pitanju. A i ovaj stari je već zreo za remont, jer prevezlo se ponešto tereta po njemu. Ili želiš reći da je usred izvođenja radova došlo do promijene u projektu? Jer kako je pisalo davne 2016te o projektu:

 

 

DETALJNIJE O PROJEKTU :

• Planirane aktivnosti u sklopu projekta uključuju, pored obnove postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici dužine 38,2 km, izgradnji 6 mostovaod kojih dva cestovna i rekonstrukciju postojećih sedam mostova, ukidanje 17 željezničko-cestovnih prijelaza i dvaju pješačkih prijelaza te gradnju 11 novih nadvožnjaka, jednog podvožnjaka i šest pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče, modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te izgradnju 25 kilometara servisnih cesta

 

 

što meni znači da i svaki stari prag ide van i

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj natječajnu dokumentaciju, ona je jedina relevantna.

 

 

Kolosijek star 16 godina nije ni na polovici svojeg životnog vijeka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj natječajnu dokumentaciju, ona je jedina relevantna.

 

 

Kolosijek star 16 godina nije ni na polovici svojeg životnog vijeka.

U nekoj uređenoj infri gdje imaš dva puta godišnje strojnu regulaciju, ovdje je to samo mrtvo slovo na papiru a pruga je upitnog stanja!!8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nekoj uređenoj infri gdje imaš dva puta godišnje strojnu regulaciju, ovdje je to samo mrtvo slovo na papiru a pruga je upitnog stanja!!8)

Je li onda rješenje raditi strojnu regulaciju ili vaditi još dobar kolosijek i baciti pare na novi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a pruga je upitnog stanja!! 8-)

 

S 10 grešaka? f040.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali taj kolosijek, koliko god sad max ispravan, ima 16 godina manje života (ako ne i koju godinu više od toga jer je ipak trpio 16 godina obostrani promet) od susjednog novoizgrađenog kolosijeka. Do kad bi, kao takav, mogao pratiti novi susjedni kolosijek sa mogućnošću prometovanja max projektiranom brzinom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Do kad bi, kao takav, mogao pratiti novi susjedni kolosijek sa mogućnošću prometovanja max projektiranom brzinom?

 

Bumo vidli ... c075.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je renoviran kolosjek negdje 2003, trebao bi izdrazi barem to 2033... a to je isto nikakav posao onda, pa ne bude za 10 godina po jednom kolosjeku se vozilo 160 a po drugom 80... Jos ce to na kraju ispasti kao ono od S.Mitrovice do Sida... (ako ga zapuste).


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zašto bi bio problem remontirati taj kolosijek kad mu prođe rok? Izgrađeno treba i održavati, ako za to nećemo biti sposobni onda kvragu sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li ikoja dionica koja se redovito održava?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zašto bi bio problem remontirati taj kolosijek kad mu prođe rok? Izgrađeno treba i održavati, ako za to nećemo biti sposobni onda kvragu sve.

Zato što od osamostaljenja nismo bili sposobni/željni remontirati bilo koji kolosijek kojem je prošao rok. Sve se čekalo do nekih 60-ak km/h, ako ne i manje (Novska-Okučani, Vinkovci- Tovarnik, Križevci-Koprivnica gr., Dugo Selo-Novska još na čekanju, Sisak-Sunja-Novska, Okučani-Vinkovci su sad većinom 120,....).

Ovako su tu sredstva EU koja smo dobili (možda za kompletan remont se moglo izvući), a materijal od remonta se mogao preusmjeriti na neke lokalnije pruge koje bi remontirali vlastitim sredstvima. Ovako bi, vjerovatno, taj kolosijek remontirali vlastitim sredstvima kroz 10+ godina, osim ako ne popuste klasičnom smanjivanju brzine kroz svaki novi vozni red, pa dokle ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je renoviran kolosjek negdje 2003, trebao bi izdrazi barem to 2033 ...

 

Remontiran je kasnije, negdje otprilike od 2005/07.

Ne znam na čemu ti gradiš taj rok (neću reći optimističan), ali s ovim materijalima nemamo još dovoljno iskustva, da bi samo tako tvrdili da je ciklus remontiranja 30 godina.

Npr. Leskovac - Zdenčina je mjestimično propal u manje od 3 godine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A možda su se baš EU revizori zapitali zašto se planira čupati 10-15 godina stari kolosijek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Remontiran je kasnije, negdje otprilike od 2005/07.

Ne znam na čemu ti gradiš taj rok (neću reći optimističan), ali s ovim materijalima nemamo još dovoljno iskustva, da bi samo tako tvrdili da je ciklus remontiranja 30 godina.

Npr. Leskovac - Zdenčina je mjestimično propal u manje od 3 godine!

Apsurd je da se ne traži garancija minimalno 10 godina. HC je počeo tražiti minimalno 5 godina, uz dodatne bodove za 10 godina.

 

Tako brzo propadanje debelo smrdi na aljkavu izvedbu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A možda su se baš EU revizori zapitali zašto se planira čupati 10-15 godina stari kolosijek...

 

Da, samo je onda pitanje zašto je to u projektu nastavka, od Križevaca do Drave?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Tako brzo propadanje debelo smrdi na aljkavu izvedbu.

 

Loša podloga, loš projekt (bez tampona i kompletne sanacije nasipa) + niski varovi = pragovi 'igrači'. -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Da, samo je onda pitanje zašto je to u projektu nastavka, od Križevaca do Drave?

Provjerio sam troškovnik i zbilja je tako. I sad više ne znam što da mislim. Tko je tu lud?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provjerio sam troškovnik i zbilja je tako. I sad više ne znam što da mislim. Tko je tu lud?

 

c065.gif

 

(da se mene pita, bil bi za varijantu zamjene kolosjeka od Dugog Sela do Križevaca, a zadržavanje većeg dijela kolosjeka od Križevaca do Mađarske ... no ko zna koje su tu bile sheme iza kulisa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni bi to bilo više logično, pogotovo zadržavanje kolosijeka od Koprivnice do Drave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

c065.gif

 

(da se mene pita, bil bi za varijantu zamjene kolosjeka od Dugog Sela do Križevaca, a zadržavanje većeg dijela kolosjeka od Križevaca do Mađarske ... no ko zna koje su tu bile sheme iza kulisa)

Misliš da kalkuliraju s tim da taj (gotovo pa novi) materijal iskoriste za rekonstrukciju neke bitne pruge van EU programa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Npr. Leskovac - Zdenčina je mjestimično propal u manje od 3 godine!

Neke dionice su izdrzale oko 25 godina bez smanjivanja brzine, npr. na sisackoj pruzi, istina takvih slucajeva je malo. Cak i lokalna dionica Zabok-Krapina je remontirana negdje 1988-89, i tek sad prosle godine je pala brzina na 50... A ovo Leskovac-Zdencina, ako cemo voditi da ce ovakvi slucajevi biti praksa onda ne trebamo opce remontirati vise ni jednu dionicu :mrgreen:


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misliš da kalkuliraju s tim da taj (gotovo pa novi) materijal iskoriste za rekonstrukciju neke bitne pruge van EU programa?

 

Mislim da bi trebalo pitat plavušu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neke dionice su izdrzale oko 25 godina bez smanjivanja brzine, npr. na sisackoj pruzi, istina takvih slucajeva je malo. Cak i lokalna dionica Zabok-Krapina je remontirana negdje 1988-89, i tek sad prosle godine je pala brzina na 50... A ovo Leskovac-Zdencina, ako cemo voditi da ce ovakvi slucajevi biti praksa onda ne trebamo opce remontirati vise ni jednu dionicu :mrgreen:

 

Nedavno sam spomenul da je Klara - Gorica dionica s najduljim držanjem projektirane brzine u Hrvatskoj, a ujedno i prva dionica na betoncima s respektabilnim rezultatom.

S druge strane od Zaboka do Krapine s izuzetkom zadnjih 9 godina (Zabok - Začretje) praktički nije bilo teretog prometa.

Osim Leskovac - Zdenčina, slična priča se dogodila i 98/99 na dionici Meja - Škrljevo.

Dakle, strpati sve to na jednu hrpu pa birati miss :cura4: - baš i nije neki kriterij. :kul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...