Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Antonija

Projekt "Gredelj - stanje između": iskustvo rada u bivšem kompleksu TŽV Gredelj

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

radim na projektu koji tematizira naslijeđe TŽV Gredelj i pitanje reurbanizacije prostora u Strojarskoj u budućnosti. Tražimo dugogodišnje zaposlenike Gredelja koji dobro poznaju bivši kompleks tvornice i bili bi voljni doprinijeti svojim iskustvom i uvidom u povijesni kontekst, odnosno u stvaranju slike o njezinom značaju za grad Zagreb. Radi se o intervjuu koji bi se temeljio na iskustvu rada u Gredelju i stručnom vodstvu, tj. vođenoj šetnji za zainteresiranu javnost kroz bivši kompleks tvornice. Ako ste ste radili u Gredelju i zainteresirani ste za suradnju, ili poznajete nekoga tko je, bilo bi nam drago da nam se javite.

 

 

KfqRDmI.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema frke. Ja znam jednog koji će se sigurno javiti. :kul3

 

i da vlim moč Facbooka dobio poziv za intervju za vođenja trura po Gredelj straom pogonu te malo objašanjvanja kaj se u kojim halama radilo te malo povjenso to e pa evom vam penziči da fejs nije smeče jer iapk stari pogon znam napamet


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

baš ona mi se javila a ti zuse i svi možete ckomiti i da ja sve javio imate kaj morti protiv i znam koga ču još povest za to od odnih koji su malo duže u Gredlelju a imaj ustaž oko 20 i više 30 godina tak da tišina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada krenu vođene ture po starom pogonu, organizirati ćemo na forumu grupu ljudi i tražiti da nas baš Drempa vodi. Da vidimo napokon di je on to radio i da čujemo priče iz radnih dana iz starog pogona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

radim na projektu koji tematizira naslijeđe TŽV Gredelj i pitanje reurbanizacije prostora u Strojarskoj u budućnosti. Tražimo dugogodišnje zaposlenike Gredelja koji dobro poznaju bivši kompleks tvornice i bili bi voljni doprinijeti svojim iskustvom i uvidom u povijesni kontekst, odnosno u stvaranju slike o njezinom značaju za grad Zagreb. Radi se o intervjuu koji bi se temeljio na iskustvu rada u Gredelju i stručnom vodstvu, tj. vođenoj šetnji za zainteresiranu javnost kroz bivši kompleks tvornice. Ako ste ste radili u Gredelju i zainteresirani ste za suradnju, ili poznajete nekoga tko je, bilo bi nam drago da nam se javite.

 

 

Obzirom da je osnovna svrha uvodnog posta već ispunjena, ja bi malo o toj tematici kritično (ne kritizerski).

Naime, poznato je da je aktualni gradonačelnik isforsiral preseljenje sadržaja iz Trnja u Vukomerec, e da bi vlasništvo nad zemljištem iskoristil tak da ga čim bolje preproda. Jasno je i zakaj je računica propala (u aktualnoj recesiji nema investitora ... da ne velim, budala, koji bi u ovakvoj situaciji ulagali u toliku površinu, pri tome vjerojatno i bili ograničeni konzervatorskim zahtjevima).

 

Da se odma razmemo - nemam nikaj protiv da se i u takvoj situaciji pripremaju planovi, studije, projekti i svašta nešta, pa i vode posjetioci u nekoj vrsti muzeja propale hrvatske industrije (moguće bum se i ja pojavil u Ajvogovoj ekipi za obilazak), samo se nemrem oteti dojmu da je eto zgodno da "tamo neki umjetnici i/ili kustosi" delaju, pa da Bandić prodaje predizbornu maglu da se nekaj događa i da ne bi ispalo da je to samo još jedan njegov mrtvi kapital?

 

Osobno nisam nikad bil u "starom" Gredelju i možda jedino to i doživljaj iznutra na potencijal tog prostora je motiv za obilazak - al iz iskustva s demontažom INEM-ovog pogona u Jankomiru kojeg sam vodil (i pretvaranjem u Intereuropino skladište guma!), ili u krajnjoj liniji samo posjet servisu mobitela u kompleksu bivše Prvomajske, govori mi da je to samo još jedno tužno mjesto, bez prave slike proizvodnje, arhitektonska ljuštura bez sadržaja i industrijskog duha kojeg sam uvijek osjetil kad bi došel u neku tvornicu (a zadnja je bila upravo prije 4 godine Gredeljev pogon u Vukomercu) - mirisi čelične strugotine, varenja, laka, buka strojeva, viljuškari i kranovi u pokretu, ljudi koji nekaj proizvode ili samo prolaze u nekoj nedokučivoj organizacijskoj shemi ... svega toga u Trnju nema, niti može ikad više biti.

Kakav je onda smisao održanja iluzije tzv. industrijske arhitekture u kojoj niti "i" od industrije nema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada krenu vođene ture po starom pogonu, organizirati ćemo na forumu grupu ljudi i tražiti da nas baš Drempa vodi. Da vidimo napokon di je on to radio i da čujemo priče iz radnih dana iz starog pogona.

Posebno me zanima tapetarski dio posla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada krenu vođene ture po starom pogonu, organizirati ćemo na forumu grupu ljudi i tražiti da nas baš Drempa vodi. Da vidimo napokon di je on to radio i da čujemo priče iz radnih dana iz starog pogona.

 

 

Posebno me zanima tapetarski dio posla...

 

 

A mene stavljanje zavjesa na Mađare i B vagone.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jer kolko su meni stari meštri rekli nekad u 80-m bilo je 8 braigda stolara svako je brojila po 25-30 djelatnika dok 90-h je isti broj ostao braigda stoalra ali sa max 10 djelatnika po brigadi i svka brigada je mjsečno radila od 4 do 8 ili više MP-SP-a mjsečno dok su sdrugi bil ispecialzrani za mađare i makoze to su bile stoarije na štelovima i stoalrija u mašniskoj obradi te još samo 2 su radilie VP to su 2 na galariji prva ravno i druga je odmah kroz vrata desno linju su radile ostale 2 brigade te stoalrija u novogradnji je do kraja 90-h radila samo kušete i spavače kasniej su to svi radili i da portose tako da svjim pisnjem si računaj kolko ljudi vrjeđaš 8 puta 10 te i svog bivšeg školskog kolegu jako nisko od tebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ima stvari koje mi fale miris svježe upaljenih peči jer bravari koji su bili na liniji i oplati su se tako grijali kao i oni na odbojnicimaa i čitava firma se grijala na paru tako da svim onim radijatorima je išla para da se hale i radione griju te najtoplije mjesto zimi je bila mala lakirnica i velika lakirnica a najhladnije kanal jer se nije nikako grijao te u ovakvo jesensko vrjeme kad krenu mirisi iz radiona od pečenih kestena do prefinih gableca loša stran je da se radilo i u tim lakirnicama od pranja vagona kad nanose lužinu do kad se nanosi kit ili čak samo lakiranje radilo se u vagonima jer manja lakiranja su špricali u lakirnicama te i kompletna ako je komora bila zauzeta tek kasnije 2005 ili možda koju godinu ranije su dograđene one 2 koje su sad u djelovima u novom pogonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jer kolko se ja sječam uvaženom Portosa nikad nisam vdio u starom pogudo mada je več tada zaživio Končar -Gredelj koncer i on je za razliku od mene kasnije počeo radit negdje 2004 ili kasnije te stari pogon ima svoju čar ma kolko su uvjeti za rad bli loši ali su zato radnici bili ti koje to ponekad nije smetalo tako da 11 godina radnih + 3 prakse je više nego dvoljno da mogu reči da poznam stari pogon kao svoj đep i svi zaju da je gredlej više metalska firma bila tako da ostale struke se nsu baš previše doživljavale kad se radio posao na održvanju i popravku vozila za želejznicu

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ima stvari koje mi fale miris svježe upaljenih peči

Možda je policija spaljivala travu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vldim šaljiv si na linji su bile 2 pači na drva jedna je bila na 9 i 10 radno mjesto oba su korstili ljudi koji dižu vagone ili prabacju sa 7 na 8 radno mjesto putem vinča gdje je to sad završilo neznam ugalvnm jaki su vagon su porebacli bez problema te su još takve peči bile radina ulazna vrata i samo odbojnici mala radiona kod garderobe u petoj putničkoj iznad su bili inđenjeri , tapetari ovi koji baš rade zavjese i šefovi i poslovođe jer linija su prava 2 kolsjeka koja se protežu od velike lakirnice do same pete putničke u krug od 4 do 12 radnog mjesta ostali kosljeci u vlekoj lakrnici i petoj putničkoj su pomčni

Share this post


Link to post
Share on other sites

baš ona mi se javila a ti zuse i svi možete ckomiti i da ja sve javio imate kaj morti protiv i znam koga ču još povest za to od odnih koji su malo duže u Gredlelju a imaj ustaž oko 20 i više 30 godina tak da tišina

HAHAHAHA

 

ovaj je počeo i ušutkavati ljude ovdje :D


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kaj te bi smeta si delal možda v Gredelju jer ako mi to uspije ova ekipa koja prvocira če vodit i objašnjavat sve kaj se delalo v radionama detaljno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nek se jave holdingovci&badićevci koji su se šetkarali po krugu bivše tvornice i osim skupljanja dnevnica pikirali kako da što više devastiraju i pobacaju iz hala, da naplate rezanje habastih željeznih predmeta više no što vrijedi tona starog Fe koji se time dobije, koji reda radi idu logikom bolje sruši nego obnovi, kao što je na tapeti i vodotoranj, da ga se preventivno ukloni - sad kad je sve i tako preventivno uklonjeno, popljačkano od strane velikih i malih skupljača željeza (drvo se bacilo i slično, kao što je zbirka figura za ljevanje dijelova parnjača), e sad nastupa struka koja bi na oronuloj hali, starim ciglama i obavijestima ("Ne prilazi, u ruševnom stanju!") gradili priču koja je nepovratno izgubljena - samo se čeka da se sve sruši...ali nije samo problem Gredelj (i druge su bivše tvornice izgrickane, kao npr Arko kompleks, tzv. badel u Vlaškoj), već i pruga - da se može već bi i Gl kol izmjestili tamo negdje.....pa javno se izjavljuje već 10ak godina da je sve lakše s Promlinom (sam se ruši, građevinska čuda ipak imaju vijek trajanja), a da ostaje problem Gl Kol, zato jer treba pod zemlju, možda i doslovno, da se može graditi....zbiljam sva je sreća ta recesija, jer ekipa koja je mešetarila Zagrepčankom, Iverom, Gredeljem nije računala da i novac se kao i energija, ne može stvoriti iz ničega....a stručne komemoracije Gredelju i drugim tvornicama može se obaviti i bez stručnog vodstva. Kad se snimala epizoda Nepokorenog grada, a parni čekič lupa, kad su se obnavljale 22ojke - e to su bili momenti koje je trebalo iskoristiti...


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu se slažem jer čim se gredelj odselio prvo su demotirali malu plavu halu gdje su se makoze dizale i ta hala je bila dio pogona okretnih postolja ,poslje toga su čitav kanal izdemotirali i tog udara čekiča se jako dobro sječam jer kad je udario pola firme se zatreslo od udara radio je skroz do 2004 mislim jer se uvjek prolazilo kraj kovačnice na putu do radione i garderobe a ovi filozofi bi mogli vodit ture od josipa pa do ostalih ipak su letima delali v gredelju pa znaju svaki čošak , svaku radionu i svaku posebnost radiona u čitavom gredelju

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ovi filozofi bi mogli vodit ture od josipa pa do ostalih ipak su letima delali v gredelju pa znaju svaki čošak , svaku radionu i svaku posebnost radiona u čitavom gredelju

 

Mani se ti mene i ostalih... Vodi brigu o svom životu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prestani prvo prvocirati ovdje u svim temama kaj i kaj kažem pogtvo ( Ljpeljenje tapeta )i ( Tapetarija ) koja nema veze sa mojim zanimanjemi mojom strukom jer opetc si uspio u naumu opet stvljen na uštkan listu baš zbog tebe i tvojih Bu hahahaha komentara i omalovanja i kad iznesem ovako odmah kažeš mani se ko pravi brđani nebi bilo kultrnije ostavi se ti -mani se to sam čuo da gvore ovi iz bosanksih i hercegovačkih predjela pravi ravati od uva do uva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam radio u Gredelju od 1986-1995.Mogu reći da sam proveo lijepo vrijeme u Gredelju.Volio bih vidjeti kako sada izgleda tvornica i da vidim svoje bivše radno mjesto.Inače radio sam u obradi ,tako su zvali taj pogon,tamo su bile tokarilice ,glodalice i tome slično.Inače u Gredelju si sve mogao napraviti.Što se tiče preseljenja Gredelja u Vukomerac sjećam se kada sam počeo raditi da su radili studij o preseljenju, znači onda su već imali u planu preseljenje,ja osobno nisam mislio da će se to ikada dogoditi.Inače da je bilo pametnih ljudi mogla je to biti lijepa tvornica za proizvodnju vagona i lokomotiva ali očito nikome nije bilo u intresu kao i ništa drugo u ovoj državi.Bilo bi lijepo da se organizira razgledavanje barem meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti prove 9 gdina ja 11 na lokaciji stari pogon , da bilo bi ljepo napravit ture jer svki puta budi uspomene i obaveznu svu leitu ovog foruma pozvat na pvu turu jer je nravo besplatni ketering uključen da fino papaju ii si spiju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde mi recite kaj je Antonija doznala o onome što vas je zamolila. Još jedan topic pun prepucavanja s drempom. Ajde, pomognite curi ako možete, vjerojatno joj treba materijal za njezin rad, a ne ovo kaj se piše...


Danijel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...