Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
ivog

Nova HŽPP flota - stanje isporuke novih motornih vlakova

Recommended Posts

Sad kad ima 11 regionalaca, kad se očekuje barem jedan u Slavoniji?

Navodno kroz 10-ak dana, 742/745 !!!

...samo mokri snovi za pojedine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navodno kroz 10-ak dana, 742/745 !!!t

Nema mi baš neke logike da vlakove koji brzo ubrzavaju stavljaju na brze. Ekonomičnije ih je stavii na putničke koji ima veliki broj zaustavljanja i pokretanja.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema mi baš neke logike da vlakove koji brzo ubrzavaju stavljaju na brze. Ekonomičnije ih je stavii na putničke koji ima veliki broj zaustavljanja i pokretanja.

Da nisu poslani u Slavoniju svi bi jamrali kako somove vrtimo oko Zagreba.Ako brzo ubrzavaju da ih stavimo na spore vlakove ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema mi baš neke logike da vlakove koji brzo ubrzavaju stavljaju na brze. Ekonomičnije ih je stavii na putničke koji ima veliki broj zaustavljanja i pokretanja.

 

Ti brzi se po Slavoniji tolko zaustavljaju da bi ih komotno mogli nazvati ubrzanima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako brzo ubrzavaju da ih stavimo na spore vlakove ?

 

Meni je logičnije staviti motornjak na putnički a klasiku na brzi, nego obrnuto.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema mi baš neke logike da vlakove koji brzo ubrzavaju stavljaju na brze. Ekonomičnije ih je stavii na putničke koji ima veliki broj zaustavljanja i pokretanja.

Nema ni meni što sam već i napisao, ali eto valjda je logičnije laganu EMG s dobrim ubrzanjem stavljati na brzi vlak (i to još po ravnici), a na putničkima pokretati i zaustavljati tešku klasiku. S tim da u Moslavini i Slavoniji razlika u potrošenoj energiji i nije toliko izražena koliko na riječkoj pruzi, a dam si onu stvar odrezati ako se klasika neće najdulje (osim na 2206/2207 ako ostane ovakva situacija s 200/205) zadržati upravo na 46xx vlakovima.

 

Da nisu poslani u Slavoniju svi bi jamrali kako somove vrtimo oko Zagreba.Ako brzo ubrzavaju da ih stavimo na spore vlakove ?

Voze u Slavoniji i putnički vlakovi i ne vidim zbog čega Som ne bi mogao ući u neki od turnusa na kojima su zadnjih dana Mađari tako da ti ovaj argument ne pije vodu. Zdravi razum definitivno nalaže da u slučaju kada imaš na raspolaganju EMG (koja dobro ubrzava i laganija je) i klasiku (koja u sastavu ima vagone s uskim hodnikom) koje treba rasporediti na brzi i putnički vlak, EMG koristiš za putnički, a klasičnu garnituru za brzi vlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emv na putnicki, klasa na brzi! Logicno!

No zasada nema dovoljan broj ljudi sa ispitom da ga ubace u turnus! Bit ce i to samo da ima barem 40-ak sv sa ispitom u Slavoniji!


...samo mokri snovi za pojedine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Meni je logičnije staviti motornjak na putnički a klasiku na brzi, nego obrnuto.

Meni je logičnije napraviti supstituciju gdje god se može sa ciljem umanjenja troškova prijevoza a u tom segmentu 6112 je nenadmašan.Osim toga ne bude li 6112 na ovaj ili onaj način išao za Slavoniju ravnu na koji način osigurati praktičnu obuku strojovođama iz Vinkovaca ili Slavonskog Broda,a da te iste strojovođe ne budu predmet poruge forumaša kako se reži vozikaju prema metropoli,mlate prazne sate itd ?

Treba to malo sagledati iz šire perspektive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema ni meni što sam već i napisao, ali eto valjda je logičnije laganu EMG s dobrim ubrzanjem stavljati na brzi vlak (i to još po ravnici), a na putničkima pokretati i zaustavljati tešku klasiku. S tim da u Moslavini i Slavoniji razlika u potrošenoj energiji i nije toliko izražena koliko na riječkoj pruzi, a dam si onu stvar odrezati ako se klasika neće najdulje (osim na 2206/2207 ako ostane ovakva situacija s 200/205) zadržati upravo na 46xx vlakovima.

 

Voze u Slavoniji i putnički vlakovi i ne vidim zbog čega Som ne bi mogao ući u neki od turnusa na kojima su zadnjih dana Mađari tako da ti ovaj argument ne pije vodu. Zdravi razum definitivno nalaže da u slučaju kada imaš na raspolaganju EMG (koja dobro ubrzava i laganija je) i klasiku (koja u sastavu ima vagone s uskim hodnikom) koje treba rasporediti na brzi i putnički vlak, EMG koristiš za putnički, a klasičnu garnituru za brzi vlak.

Slabo ti vidiš momak....u koji turnus da ga staviš kad ga nema tko voziti ???

Prema Rijeci ? Četvorica bila u školi...nijedan na vožnji.

Sad više nije dovoljno imati klimatiziran,pouzdan vlak nego se lamentira o teškoj klasiki...12 osovina..neš ti mase,još k tome vodite računa o ubrzanju.Kaj treba utrke voziti i skidati sekunde kao Hamilton da prestanu isprazna lamentiranja ?

Osim toga sva vozna vremena putničkih vlakova rađena su prema vučnom pasošu vozila predviđenih voznim redom i PTU-om za te vlakove a ne sa karakteristikama 6112 koji je uskočio.

Glede rezanja stvari...možeš odmah početi jer 4xxx vlakove će pokriti mađar.Uskor kreće praktična obuka u Rijeci za njega.

Osim toga svojevremenio je 001 vozio po turnusu 741/746 pa se zamjerke baš nisu nalazile.

Nadalje...potrošnja energije...JE STVAR INFRE a ne PP-a.Mi plaćamo trasu koju je infra zarezala uključujući trošak el.energije.Osim toga sve ellok u PP imaju vrlo snažnu i kapacitetnu EDK kojom se koristimo pri zaustavljanju i kad se uzme u obzir brzina DS-Novska stvarno su uštede preogormne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je logičnije napraviti supstituciju gdje god se može sa ciljem umanjenja troškova prijevoza a u tom segmentu 6112 je nenadmašan.Osim toga ne bude li 6112 na ovaj ili onaj način išao za Slavoniju ravnu na koji način osigurati praktičnu obuku strojovođama iz Vinkovaca ili Slavonskog Broda,a da te iste strojovođe ne budu predmet poruge forumaša kako se reži vozikaju prema metropoli,mlate prazne sate itd ?

Treba to malo sagledati iz šire perspektive.

Pa upravo zbog ovoga bi i trebalo 6112 stavljati na putničke jer su tu uštede najveće i to Zeus i ja pokušavamo reći. A zbog čega bi Slavonci morali imati obuku na brzima, a ne na putničkim vlakovima. Nekako mi se čini da će imati više posla a time i dobiti više potrebnog iskustva odnosno rutine na putničkim vlakovima.

Slabo ti vidiš momak....u koji turnus da ga staviš kad ga nema tko voziti ???

Neznam kako su složeni turnusi ali recimo 2015/2024. Ili ako mora biti u Vinkovcima 2010/2013. Uostalom mogu se turnusi i prilagoditi potrebama.

 

Prema Rijeci ? Četvorica bila u školi...nijedan na vožnji.

Da se na vrijeme razmišljalo o tome moglo je biti drugačije.

 

Sad više nije dovoljno imati klimatiziran,pouzdan vlak nego se lamentira o teškoj klasiki...12 osovina..neš ti mase,još k tome vodite računa o ubrzanju.Kaj treba utrke voziti i skidati sekunde kao Hamilton da prestanu isprazna lamentiranja ?

Osim toga sva vozna vremena putničkih vlakova rađena su prema vučnom pasošu vozila predviđenih voznim redom i PTU-om za te vlakove a ne sa karakteristikama 6112 koji je uskočio.

Nekome lamentacije, ozbiljnom gospodaru prilično bitna stvar budući da potrošnja energije baš i nije ista. Nitko nigdje nije napisao da treba voziti utrke, dapače 6112 bi u odnosu na Aseu 376-390 s 3 Bl-a na dionici Novska - Zagreb trebao imati vozna vremena kraća u prosjeku za 5 sekundi što baš i nije neki veliki dobitak. Nisi napisao po kojoj logici bi vagoni s uskim hodnicima trebali biti primjereniji putničkim vlakovima od EMG.

 

Glede rezanja stvari...možeš odmah početi jer 4xxx vlakove će pokriti mađar.Uskor kreće praktična obuka u Rijeci za njega.

Osim toga svojevremenio je 001 vozio po turnusu 741/746 pa se zamjerke baš nisu nalazile.

Nadalje...potrošnja energije...JE STVAR INFRE a ne PP-a.Mi plaćamo trasu koju je infra zarezala uključujući trošak el.energije.Osim toga sve ellok u PP imaju vrlo snažnu i kapacitetnu EDK kojom se koristimo pri zaustavljanju i kad se uzme u obzir brzina DS-Novska stvarno su uštede preogormne.

Neću počinjati jer još uvijek postoji velika mogućnost da klasika prije nestane iz Slavonije nego iz Gorskog Kotara. 001 je posebna priča budući da je prototip i trebalo ga je ispitivati. Još dalje... Potrošnja energije je stvar operatera jer Infra u Izvješću o mreži 2016 u točki 6.3.4.1. piše kako se obračunava naknada za isporučenu električnu energiju potrebnu za vuču vlakova pri čemu vlakove svrstava u 4 kategorije, a u kojima su putnički. pogranični i prigradski vlakovi svrstani u dvije kategorije ovisno o tome da li se radi o klasičnom sastavu (kategorija 2) ili EMG (kategorija 3). U to kako se u stvarnosti razračunavaju PP i Infra ne bi ulazio jer nisam upućen u detalje.

Ako se u obzir uzme trenutna brzina na DS-Novska razlika u potrošnji energije za putnički vlak sastavljen od 1141 376 i 3 Bl-a i 6112 iznosi 460 MJ odnosno 6112 potroši 20% manje energije pri čemu nije uračunata energija potrošena na pomoćne pogone. Ako usporedimo potrošnju energije 1141 376 + 4Bl sa 6112 (znači otprilike jednak kapacitet vlaka) razlika je 22%. E sad, ako znamo da Infra i PP imaju istog gazdu koji sufinancira obadvije firme, da li je minimalno 20% manje potrošene energije "preogromna ušteda" kako ti navodiš ili ne dalo bi se raspraviti. Nama koji imamo love na bacanje je to sitnica, Švicarci bi vjerojatno razmišljali drugačije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a da te iste strojovođe ne budu predmet poruge forumaša kako se reži vozikaju prema metropoli,mlate prazne sate itd ?

...

 

Pa nije valjda da to najviše svrbi? d035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zašto Slavonci nebi imali obuku tamo gdje je to najbrže izvedivo,pogotovo što govorimo o strojovođama koji nisu ispali iz škole pa da ih se uči baš svemu i svačemu.Istinabog 6112 je bitno različit od svega dosad viđenog ali onaj koji ima tri čiste o elektrotehnici i računalima brzo će pohvatati konce.Iskustvo na 6112 se ne stiče u roku cca 60 sati nego malo duže.

Osim toga kakvo nesretno iskustvo je potrebno na ovakvim vlakovima ??

Rutina je nešto drugo...a to drugo se ne dobiva za istih 60 sati vožnje pod nadzorom.

Ako ne znaš kako su složeni turnusi i kako se slažu u odnosu na raspoloživost onda nebi trebao uopće o tome pisati.

A ovo da se na vrijeme razmišljalo...e taj dio mi je najjači....Dakle uz evidentan manjak strojovođa,korištenje godišnih odmora koji su mi btw određeni u tri dijela,pozivaš se na ranije razmišljanje....U praznom loncu se ništa ne krčka,pa čak niti 40-ak strojovođa viška.

Napisati,uopće napisati vrijednost od 5 sekundi je stvarno neozbiljno.

Što fali vagonima sa "uskim" hodnicima ?

Ovdje se naveliko jamralo kako nam nedostaju stari kupei,pa sicevi za spavanje,pa....mađar je neudoban..pa tko bi više učenoj studentskoj i ostaloj raji udovoljio ?

Snalazimo se sa čime imamo.Nije nešto i moglo bi malo bolje....ali teško nešto značajno.

Pogotovo kad se uzme u obzir kako su se sve vlade ponašale prema željeznici te koliko je sustav urušen i zapušten.

Kad ćeš započeti sa rezanjem i tko ili što će negdje nestati je domena bacanja graha ili gledanja u šalicu kave.Napisao sam da Riječko osoblje započinje obuku na 6111 te da je logično da će dobiti 6111 na 4xxx.Što je tu ostalo nedorečeno ?
Možda će im stići 6112 ?

Teško.

Nisi upućen u detalje ali se razbacujemo podacima o uštedi od 20 %.Greška je u tome što stalno trubiš o potrošnji el.energije a ja trubim o troškovima prijevoza !

Jedan od podataka o potrošnji a govori o tvojoj neupućenosti te sklonosti nametanju polovičnih odgovora je da utrošak el. energije kad se uzme u obzir povezanost rekuperacije i pomoćnih pogona je bitno drugačiji od onog što pišeš.

Nadalje...potrošnja energije na elektrificiranim prugama je kamen spoticanja iizmeđu infrastrukture i prijevoznika od vremena od kad je prva Asea stigla ovamo.

Svojedobno su ellok bile opremljene brojilima vuče ali infra je uvijek nametala svoj troškovnik i potrošnju...nastavak je poznat.Niš od svega.

Da smo mi švicarska onda bi se pametnije ulagalo na raznim stranama željeznica i elektrificirale bi se maltene sve pruge....a ne bi se radili troškovnici utroška energije za 1141 i 6112 a sa druge strane malim karavelama vozilo po Zagorju,Slavoniji i Dalmaciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pa nije valjda da to najviše svrbi? d035.gif

Možda malo preusko plasirano.....na samo forumaško tijelo...ali u svjetlu svega viđenog u posljednju godinu dana vjeruj mi da nam se češljaju minute provedene na poslu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda malo preusko plasirano.....na samo forumaško tijelo...ali u svjetlu svega viđenog u posljednju godinu dana vjeruj mi da nam se češljaju minute provedene na poslu.

 

OK (da je to napisal Grunf, još bi i progutal :mrgreen: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema potrebe za cinizmom.Vidio si platformu uprave za novi KU ? Zanimljivo štivo...nabavi ga pa ćeš vidjeti o čemu pišem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navodno kroz 10-ak dana, 742/745 !!!

Šta bi onda trebali staviti dva komada petkom i ponedjeljkom pošto su tim danima vlakovi krcati


Željeznica je bolest ili ljubav
Od nje se ne može obraniti
Kada te jednom privuku željezne tračnice
Od njih se više nikad ne možeš oitkinuti

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

OK (da je to napisal Grunf, još bi i progutal :mrgreen: )

opaa....vidi vidi, nešto je i napisano a da nije copy/paste....ajd lagano odfakaj od grunfa..

Vidim da je pojedincima lakše utjerat ćunu u jedan otvor u tijelu, nego objasniti sustav funkcioniranja i rada na željeznici, pa se i ne trudim previše.

Ne da mi (nama) češljaju minute, nego traže da pravdam kašnjenja koja je uzrokovala infra....crveni signal, EPS5,zatvor pruge.

Pojedinci Trkeljate o potrošnji energije, a od Zg do Vk i nazad, barem 3x stanem a razlog je loša procjena djelatnika infre (prometnika), pa usporavanje putem predsignala...itd., dali je to moguće u Švicarskoj?

Dali je sve sjajno, da nakon 20 godina vožnje na željeznici, upisujem tečaj Njemačkoga i razmišljam o napuštanju naše divne HR i još divnije firme PP-a? Dali ću uspjeti ili ne...vidjet ćemo nakon sudskog epiloga i rješavanje tužbe prema PP-u, zbog kršenja ZOR-u. Ja nemam volju voziti pod ovakovim uvjetima i stanju vučnih vozila i vlakova, a o stanju infre nema potrebe niti pisati.

 

drž' se ti lipo copy-paste dok još možeš, jer je i to objavljivanje službenih informacija na javnom mjestu, i to je predmet istrage....samo daj!!!


...samo mokri snovi za pojedine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta bi onda trebali staviti dva komada petkom i ponedjeljkom pošto su tim danima vlakovi krcati

pa ako treba i tri...ima ih i onako viška :)


...samo mokri snovi za pojedine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam zbog čega si ovako nabrijan, no dobro, krenimo redom:

A zašto Slavonci nebi imali obuku tamo gdje je to najbrže izvedivo,pogotovo što govorimo o strojovođama koji nisu ispali iz škole pa da ih se uči baš svemu i svačemu.Istinabog 6112 je bitno različit od svega dosad viđenog ali onaj koji ima tri čiste o elektrotehnici i računalima brzo će pohvatati konce.Iskustvo na 6112 se ne stiče u roku cca 60 sati nego malo duže.

Osim toga kakvo nesretno iskustvo je potrebno na ovakvim vlakovima ??

Rutina je nešto drugo...a to drugo se ne dobiva za istih 60 sati vožnje pod nadzorom.

Ako ne znaš kako su složeni turnusi i kako se slažu u odnosu na raspoloživost onda nebi trebao uopće o tome pisati.

Po čemu je obuka brže izvediva na brzom vlaku nego na putničkom? Neznam kako su složeni turnusi ali to me ne može spriječiti da prema postojećim trasama ne vidim koje vlakove bi se moglo voziti sa 6112. I čemu sad inzistiranje na trenutnim turnusima kad su isti ionako podložni izmjenama ovisno o tome čiji je tata u kojem trenutku jači?

 

A ovo da se na vrijeme razmišljalo...e taj dio mi je najjači....Dakle uz evidentan manjak strojovođa,korištenje godišnih odmora koji su mi btw određeni u tri dijela,pozivaš se na ranije razmišljanje....U praznom loncu se ništa ne krčka,pa čak niti 40-ak strojovođa viška.

Vidiš, vidiš, ja sam mislio kako su 001 i 101 pušteni u promet nešto prije godišnjih ali očito sam nešto krivo popamtio.

 

Napisati,uopće napisati vrijednost od 5 sekundi je stvarno neozbiljno.

Što fali vagonima sa "uskim" hodnicima ?

Ovdje se naveliko jamralo kako nam nedostaju stari kupei,pa sicevi za spavanje,pa....mađar je neudoban..pa tko bi više učenoj studentskoj i ostaloj raji udovoljio ?

Snalazimo se sa čime imamo.Nije nešto i moglo bi malo bolje....ali teško nešto značajno.

Pogotovo kad se uzme u obzir kako su se sve vlade ponašale prema željeznici te koliko je sustav urušen i zapušten.

Pa upravo zbog toga jer je razlika u ubrzanju 6112 i Asee s tri vagona zanemariva, a spominjalo se utrkivanje sam to i napisao. Ako se uspoređuje ubrzanje klasike sa 6 vagona (što se uglavnom uzima kao masa vlaka kod planiranja) razlika je već osjetnija. Recimo da je kod "uskih" hodnika otežana izmjena putnika što je bitna stvar kod putničkih vlakova. Ako još tome dodamo i stepenice kojih kod 6112 nema protok putnika još je više otežan, dakle 6112 je i opet primjereniji putničkim vlakovima. Jamralo se i jamra o starim kupeima ali u sasvim drugačijem kontekstu isto kao što se jamra na Mađare budući da su upropašteni ugradnjom ovakvih prozora, a neugradnjom klime itd. Jedno su želje (normalno da svatko želi što udobniji prijevoz) drugo su mogućnosti i korištenje kapaciteta adekvatnih rangu pojedinog vlaka. Pa upravo o tome da bi moglo malo bolje se i radi. Ovdje se spomene kako nema logike EMG stavljati na brzi vlak, a ti se dižeš na zadnje noge kao da ti je netko napisao da će ti za sat vremana pobiti pola familije.

 

Kad ćeš započeti sa rezanjem i tko ili što će negdje nestati je domena bacanja graha ili gledanja u šalicu kave.Napisao sam da Riječko osoblje započinje obuku na 6111 te da je logično da će dobiti 6111 na 4xxx.Što je tu ostalo nedorečeno ?
Možda će im stići 6112 ?

Teško.

Ne shvaćam što s ovim želiš reći? Slavonci mahom imaju položeno za Mađara, Riječani nemaju iz čega nije problem zaključiti bi Mađari mogli prije preuzeti sve vlakove u Slavoniji nego prema Rijeci. Možda sam u krivu, možda nisam. Vrijeme će pokazati.

 

 

Nisi upućen u detalje ali se razbacujemo podacima o uštedi od 20 %.Greška je u tome što stalno trubiš o potrošnji el.energije a ja trubim o troškovima prijevoza !

Jedan od podataka o potrošnji a govori o tvojoj neupućenosti te sklonosti nametanju polovičnih odgovora je da utrošak el. energije kad se uzme u obzir povezanost rekuperacije i pomoćnih pogona je bitno drugačiji od onog što pišeš.

Nadalje...potrošnja energije na elektrificiranim prugama je kamen spoticanja iizmeđu infrastrukture i prijevoznika od vremena od kad je prva Asea stigla ovamo.

Svojedobno su ellok bile opremljene brojilima vuče ali infra je uvijek nametala svoj troškovnik i potrošnju...nastavak je poznat.Niš od svega.

Možda nisam upućen, možda jesam, no s podacima o 20% se ne razbacujem. Troškovi el. energije su samo najočitiji, svi drugi troškovi još više idu u prilog tezi da EMG treba biti na putničkim vlakovima. Da li više struje otpada na pomoćne pogone kod klasike ili kod EMG? Bila potrošnja kamen spoticanja ili ne Infra je ta koja daje struju i svoje uvjete koji nekome mogu odgovarati ili ne, a Infra je u Izvješću o mreži te uvjete napisala.

 

Da smo mi švicarska onda bi se pametnije ulagalo na raznim stranama željeznica i elektrificirale bi se maltene sve pruge....a ne bi se radili troškovnici utroška energije za 1141 i 6112 a sa druge strane malim karavelama vozilo po Zagorju,Slavoniji i Dalmaciji.

Pa od nekud treba početi. Zašto to ne bi bili putnički vlakovi. Svjedoci smo da se broj 2044 svakim danom sve više smanjuje i klasične garniture pokušavaju zamijeniti Makozama a bilo je i natječaja gdje su se nastojale iznajmiti DMG (na stranu što plan s iznajmljivanjem nije prošao najslavnije pa sada voze autobusi po Slavoniji i Dalmaciji ili Bjelovarčani presjedaju u Križevcima) tako da se ni s ovim navodom nisi proslavio. Imaš pravo, čemu raditi nekakve troškovnike i analize kad majstor iz glave zna kaj je najbolje. E da, postoji još nešto gdje bi se moglo uštedjeti a ima veze sa zapregama i pantografima ali neću u detalje da stršani ne ponore do kraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uložen vrijedan trud...no odgovoreno baš ništa.

 

6112 je stavljen na tu trasu samo zato što će ga vjerovatno odvesti netko bez nepotrebne smjene osoblja.

Raditi analizu utroška energije na JEDNOJ trasi i na JEDNOM emv-u stvarno neće donijeti nikakve Bogom dane koristi.

Po čemu je obuka na brzom vlaku brža i korisnija nego na putničkom.....Zar ovakvo pitanje stvarno traži odgovor ?

Ne znaš kako su složeni turnusi....ajd lijepo saznaj turnuse po jedinicama pa potom napravi svoje suvisle turnuse pa ćemo dalje pričati...

001 i 101 su bili u posjedu 10-ak strojovođa dok se nije odlučilo krenuti u daljnju nabavu.Na koju foru koristiti DVA vlaka u redovnom prometu i još k tome provesti obuku za njih..recimo 30-ak ?

Infra ne daje struju....to daje netko drugi.Infra ubire štibru.

Vidiš.....vjerujem da to znaš,zapravo morao bi znati....troškovi se računaju po kilometru..ne po pokretanju i zaustavljanju.Taj dio još nitko nije izračunao ili nedaj Bože dokazao.

Nije iz glave ali jednostavno barataš sa premalo podataka iz prakse..naglašavam iz prakse da bi ovo......

Svjedoci smo da nam je Gredelj napravio sranje u bilanci PP-a te da nam zbog toga najvjerovatnije otpada dokapitalizacija od strane RH dok se ne smanje operativni troškovi za 15 %.Što misliš zašto 1142-008 kao i ostale lokse skupljaju prašinu čekajući remonte ?

Autobusi voze po lijepoj našoj zbog (ne)održavanja vozila i manjka strojovođa.Knin ima mislim 11 strojovođa,Split nešto više.Složiš turnus na 11 ljudi...samo jedan neka dobije anginu...tko će voziti ?

Zvučat će utopistički..ali da smo Švica (glede elektrifikacije) onda nebi sjedila dvojica na dizelu nego jedan.

Sad pitanje...gdje na mađaru ugraditi klimu ?

Iskreno me zanima ovo vezano za zaprege i pantografe...Ja ijmam daleko većih primjedbi na to da na hitrom dizel daje struju za grijanje,ali ovo me baš zanima.

Da nebi možda isključivao gl.prekidač kad je vani + 40...ili zimi -20 ili....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uložen vrijedan trud...no odgovoreno baš ništa.

U pravu si. Trudio sam se ali s obzirom da neki ne žele ili ne mogu shvatiti očito baš i nisam postigao neki uspjeh.

6112 je stavljen na tu trasu samo zato što će ga vjerovatno odvesti netko bez nepotrebne smjene osoblja.

Raditi analizu utroška energije na JEDNOJ trasi i na JEDNOM emv-u stvarno neće donijeti nikakve Bogom dane koristi.

Po čemu je obuka na brzom vlaku brža i korisnija nego na putničkom.....Zar ovakvo pitanje stvarno traži odgovor ?

Ne znaš kako su složeni turnusi....ajd lijepo saznaj turnuse po jedinicama pa potom napravi svoje suvisle turnuse pa ćemo dalje pričati...

001 i 101 su bili u posjedu 10-ak strojovođa dok se nije odlučilo krenuti u daljnju nabavu.Na koju foru koristiti DVA vlaka u redovnom prometu i još k tome provesti obuku za njih..recimo 30-ak ?

 

U nastaloj situaciji moglo se presložiti turnuse (koji se ionako mijenjaju) tako da 6112 bude na putničkima. Ako analiziraš jednu trasu analizirao si i ostalih xy (sa istim sastavom vlaka) na promatranoj dionoci tokom dana, mjeseca, godine... a tada razlika postaje izraženija.

A kako bi ja to trebao znati kako su složeni turnusi budući da nisam u sustavu i ne mogu doći do tih podataka? Uostalom, s obzirom na to pod kojim uvjetima se trenutno slažu turnusi to ne bi želio ni raditi. A na koju foru je obuka išla za prvu grupu strojovođa ako dva vlaka nisu bila dovoljna za istu?

 

Infra ne daje struju....to daje netko drugi.Infra ubire štibru.

Vidiš.....vjerujem da to znaš,zapravo morao bi znati....troškovi se računaju po kilometru..ne po pokretanju i zaustavljanju.Taj dio još nitko nije izračunao ili nedaj Bože dokazao.

Pa ako Infra ne daje struju ti se lijepo dogovori s onim koji ju daje i zaobiđi Infru i njezine EVP-e, rastavljače, kontaktne vodove... pa fino vozi po cijeni koja tebi odgovara. O analizi troškova je razvijena cijela znanost tako da pisati općenito o načinu obračunavanja troškova nema smisla, a postojeći model je takav kakav je no daleko da je od savršenog. Ja sam ti lijepo napisao u kojoj točki Izvješća o mreži 2016 je infra odredila način izračuna naplate električne energije (da ne širimo sad temu na ostale troškove za koje smo se valjda složili da su kod EMG manji nego kod klasike) i ti opet tučeš po svom ne shvaćajući da je Infra ta koja određuje pravila koja se PP-u (kao i ostalim operaterima) mogu sviđati ili ne ali su takva kakva je Infra odredila. Budući da zadnji put očito nisi shvatio, a kažu da je ponavljanje majka znanja napisat ću ti opet ali ovaj put detaljnije. Infra i PP imaju istog gazdu koji sufinancira obadvije firme. E sad ako taj gazda zna da njegova firma HŽPP plaća njegovoj firmi HŽ Infrastruktura električnu struju koju Infra opet plaća trećoj strani u interesu mu je da njegova firma HŽPP potroši što manje struje kako bi njegova firma HŽ Infrastruktura trećoj strani platila što manje iste. Budući da se u slučaju kombinacije EMG (svejedno koja) na putničkom i klasika na brzom vlaku potroši manje struje nego u slučaju kombinacije EMG na brzom, a klasika na putničkom vlaku očito je da će gazda na kraju trećoj strani platiti manje struje ako se promet organizira prema prvoj mogućnosti. Dakle, kako Infra i PP nisu dvije potpuno odvojene i neovisne firme (jer imaju istog gazdu), a daleko najviše struje se potroši kod pokretanja vlaka broj pokretanja i zaustavljanja te masa vlaka prilično utječe na konačnu računicu tog njihovog gazde. Inače, troškove pri svakom pokretanju vlaka nije problem izračunati i nisam siguran da se nikada nitko nije bavio takvim stvarima, no ako ti kažeš drugačije valjda sam u zabludi.

 

 

Nije iz glave ali jednostavno barataš sa premalo podataka iz prakse..naglašavam iz prakse da bi ovo......

Svjedoci smo da nam je Gredelj napravio sranje u bilanci PP-a te da nam zbog toga najvjerovatnije otpada dokapitalizacija od strane RH dok se ne smanje operativni troškovi za 15 %.Što misliš zašto 1142-008 kao i ostale lokse skupljaju prašinu čekajući remonte ?

Autobusi voze po lijepoj našoj zbog (ne)održavanja vozila i manjka strojovođa.Knin ima mislim 11 strojovođa,Split nešto više.Složiš turnus na 11 ljudi...samo jedan neka dobije anginu...tko će voziti ?

Zvučat će utopistički..ali da smo Švica (glede elektrifikacije) onda nebi sjedila dvojica na dizelu nego jedan.

Sad pitanje...gdje na mađaru ugraditi klimu ?

Iskreno me zanima ovo vezano za zaprege i pantografe...Ja ijmam daleko većih primjedbi na to da na hitrom dizel daje struju za grijanje,ali ovo me baš zanima.

Da nebi možda isključivao gl.prekidač kad je vani + 40...ili zimi -20 ili....

Zbilja ne shvaćam čemu sad uvlačenje Gredelja i problema prouzrokovanih suradnjom s istim te uporno nametanje teme o dizel vuči u raspravu o EMG i klasici na putničkim/brzim vlakovima.

Na pitanje o tome gdje na Mađaru ugraditi klimu ti u ovom trenutku zbilja ne mogu odgovoriti budući da raspolažem s premalo informacija o rasporedu opreme i dimenzijama klimatizacijskih sustava na tržištu no ne vjerujem da je Mađar neki svjetski raritet da se jedino u njega ne bi mogla ugraditi klima. I opet možda griješim no dok ne vidim dokaze da to nije moguće valjda imam pravo na drugačije mišljenje.

Vezano uz zaprege i pantografe se pisalo nedavno u drugoj temi pa prekopaj malo po forumu. Za Hitrog se slažem ali mi i dalje nije jasno zbog čega uvlačiš dizel vuču u raspravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puno napisanog...malo rečeno ! No to postaje konstanta kad se željeznice i to još ovako jadne kao što je naša dohvate oni koji misle da...

Problem je što je mišljemje kao i stražnjica..svatko je ima.

Da ne kvotaš pojedine rečenice nego da sagledaš stvar u cjelini i da prestaneš vaditi iz konteksta pojedine dijelove onda bi ti nešto bilo jasnije.

No...kako kažeš ponavljanje je majka znanja probaj još jednom vrli stručnjače otvoriti um....

 

Dakle...nitko nije sporio da ušteda ne postoji !

Bit je u tome KOLIKO BI JOŠ UŠTEDIO da taj 6112 vozi putnički a ne brzi vlak te GDJE i u kojoj bilanci bi se to prikazalo ?

I ti još u trenutnoj fazi gdje nisu objelodanjeni neki parametri a kamoli uspoređeni.

Uvlačenje Gredelja i dizel vuče...Vidiš,tu nastaju problemi.Ukoliko netko misli da nešto zna i da može napraviti kvalitetan doprinos onda tom istom nebi trebalo kao malom djetetu objašnjavati baš svaku pojedinost.Npr. zemlja je okrugla !

No da ti i to pojasnim....PP ima stavku u bilanci koja se zove trošak pogonske energije,a tamo nered prave 1141 i 2044.Dakle značajno se može tamo rezati ali ne ide baš jer nam baš Gredelj nije održavao vozila kako treba....zato nam je sva sila plavaca i mađara u kurcu zbog čega je klasika malo previše.Jel baš moram dalje u detalje do banalnosti ?

Ili postaje jasnije ?

Ako smo napokon riješili muku po Ivanu da se neće čak niti vlasnik obje tvrtke baš oduševiti uštedom JEDNOG soma na putničkom vlaku dok mu sa druge strane treba jedan Kalifat samo za TRI regije pod dizel vučom.

No...budući da ova saga ide u neželjenom smjeru kojeg si popločao pretpostavkama tražim odgovore na slijedeća pitanja na koja uporno izbjegavaš odgovor.

Turnusi za 6112

Klima na mađaru

Za početak.

 

Ali bit će problem...nisi u sustavu i nemaš podataka...

 

Vidi...taj 6112 je već napravio uštedu i to ogromnu tako što je zamijenio klasičnu garnituru sa 1142 na čelu te malo prišparao struje čemu se u hep-u i infri neizmjerno raduju te što je otpao trošak manevriranja vagona,rada vagonskog električara,pregledača vagona itd.

I sad povrh toga praviti galamu...a zakak nije na putničkom...e to je stvarno bedasto.

Eh da...zaboravih na amortizaciju vagona za brzinu 160.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo za pantografe me fakat zanima.Tražiti neću jer me zaista zanima tvoje izlaganje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubacio bi se malo u ovu raspravu..

 

Trenutno 6112 se tek uvodi u sustav, te kao takav treba proći neki probni period kako bi se pokazao na kojim rangovima vlakova, kojim relacijama, te ostalim parametrima se pokazuje najbolji.

 

Povući ću malu paralelu što se dešava u zračnom prometu, te to se može isto primjeniti i na željeznicama. Dakle, aviokompanija dobiva novi tip aviona za daleke letove. Ali ta aviokompanija u početku određeni period taj zrakoplov koristi na kratkim rutama, kako bi se piloti i ostalo osoblje prilagodilo novim procedurama i novom tipu zrakoplova.

Tako to isto tu priču možemo prilagoditi i na HŽPP. Tek je prošlo par mjeseci od dolaska prvih EMV vlakova. Vidimo da je problem sa osobljem, nema ih tko voziti. Vozni red nije najbolje prilagođen da bi se ti novi vlakovi iskorištavali maksimalno moguće tokom dana, kako bi se maksimalno iskoristio strojovođa i sam stroj.

 

Dakle to je sve testna faza za HŽPP. O nekim uštedama možemo pričati tek nakon nekog vremena kada će se nakon eksplatacije od godinu- dvije - tri pokazati pravi parametri. Teško je sada u ovom trenutku govoriti o uštedama, kada se još nisu ustalile redovne linije gdje se pojavljuje 6112, osim recimo na Sisačkoj pruzi.

 

Što se tiče brzog vlaka, morate imati na pameti da vozno vrijeme vlaka iz Zagreba do Vinkovaca na brzom vlaku je prosječno nekih 3:30h, dok je putničkog vlaka gotovo 5 sati. Dakle, u ovom slučaju recimo da strojovođa vozi putnički vlak sa 6112 Vinkovci - Zagreb - ???. Vinkovci - Zagreb će odraditi bez problema, ode nekih 5 i pol sati na tu turu. Dolazak na posao, preuzimanje garniture, vožnja do Zagreba. Zatim u Zagrebu ima recimo vrijeme čekanja na povratak oko 1h.

 

Timeline:

 

00:00 - 00:30 - preuzimanje smjene, vlaka, administrativni poslovi (to može biti i manje vrijeme, ali uzmimo ugrubo pola sata)

00:30 - 05:30 - vožnja vlaka Vinkovci - Zagreb

05:50 - 06:30 - čekanje linije za Vinkovce

06:30 - 10:00 - u tih 3:30h, strojovođa do kraja svoje smjene može doći do Nove Kapele, dakle u tom slučaju u Novoj Kapeli treba organizirati strojovođu koji će nastaviti sa tim vlakom, a taj strojovođa će morati nastaviti put kao putnik.

 

Ukoliko strojovođa preuzme brzi vlak, timeline je malo povoljniji, neću sad stavljati cijeli timeline, ali u tom slučaju strojovođa može odvoziti cijelu rutu Vinkovci - Zagreb - Vinkovci, bez da mora netko drugi preuzimati smjenu na "pola puta", pošto putovanje brzim vlakom traje nekih 3:30h u prosjeku.

 

Kada dođe cijela flota 6112, tada će se moći dobro pripremiti ture za strojovođe. Tada će se morati napraviti novi vozni red.

 

Svakako bi još komentirao i klasiku na putničkom vlaku, definitivo kao što je i Dash komentirao, veliki dio troškova otpada na manevriranje lokomotive, prikapčanje i otkapčanje iste, pa probe kočnica, ovo - ono. To uzima i vrijeme i novac, tako da ukoliko imaš veliki broj obrtaja taj dan, svakako da je bolje imati motorni vlak, jer time također štediš na troškovima.

 

No ponavljam, još će proći dosta vremena da se to sve ustabili, da se svi strojovođe školuju za nove vlakove, da se naprave dobri rasporedi.

Uglavnom, sve to nejde preko noći i moram priznati da je to jedan veliki, ma ne veliki već ogromni projekt koji zahtjeva vrlo puno planiranja i naravno grešaka u "proizvodnji"..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...