Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
kaubojac

Vinjeta ili naplata po kilometru autoceste ?

Recommended Posts

Australija je kao Norveška i Portugal slijepa ulica a Melbourne grad. Za grad samo free flow igra. AC su druga priča sa doslovno milionima stranih vozila koje nećeš moći represivno naplatiti niti kontrolirati (to nije vinjeta sa jednom kontrolnom točkom već naplata po km!)...

Brklja je majka naplate a protok se postiže sa brojem staza i kartičnom naplatom. Na NP Demerje se novim hardwareom smanjilo vrijeme obrade sa 9 na 3 sekunde... sami su naveli teorijski protok vozila za kartičnu naplatu od 350 v/h, blagajnik sa 200 v/h. Jedan automat mijenja 4,5 blagajnika, itd.

 

Melbourne je grad u Australiji oko kojeg se prostiru mnogobrojne višetračne autoceste, a ne otočna enklava. Točno je jedino da tamo baš i nema inozemnih turista koji dođu sa svojim autima, ali to je i jedina bitna razlika.

I u Australiji i u Norveškoj (?) i u Portugalu (???) su radiovalovi isti ko u Hrvatistanu, pa je u tom smislu tehničko rješenje realno, ostvarivo i logično, a ne nikakva znanstvena fantastika.

Takva tehnika ne smanjuje potrebu za blagajnicima - nego ju ukida.

Povećanje broja brklji koje bi bile ekvivalent tom ciljanom protoku od 3000 vozila na sat, bi vjerojatno tražilo naplatne rampe površine osrednjeg međunarodnog aerodroma, pa ti vidi ... f040.gif

 

Btw https://net.hr/danas/crna-kronika/detalji-stravicnog-sudara-na-naplatnim-kucicama-sveta-helena-bracni-par-s-djetetom-u-jako-je-teskom-stanju-u-komi-su/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protok jednog traka je teorijski 2.200 vozila/h a praktični oko 1.800 v/h. Iz toga se extra lako da izračunati koliko staza treba. Na Lučko doduše dolaze vozila iz 3 smjera no sa različitim intenzitetom, broj vozila po satu se zna. Nikakav mega plato ne bi trebao da to prihvati. U RH nema gužvi na naplatama osim par sati par dana u godini i ima brojkom i slovom par kritičnih naplatnih postaja koje se mogu rekonstruirati lako.

Ponavljam, ne postoji u EU, osim u Norveškoj free flow sustav u kontekstu naplate po kilometru i takav se extremno teško može kontrolirati a i sada se muka muči oko prisilne naplate prevara i nepravilnosti sa ENC-om. Kako ćeš potencijal od 100.000+ stranih vozila/dan kontrolirati bez brklje?? Neka ih samo 20% se voze ko tutleki a prihod od malih vozila je 71% ukupnog prihoda i imaš u te zlatne dane - što? Nije stvar europe što ima nego što takvi sustavi ne postoje jer su neprimjereni za autocestu. Ovo je stupidan experiment. Samo sustav vinjeta na AC ima pravi free flow (doduše, negdje ju treba kupiti fizički ili elektronski...).

Kad se planirala, naplata na Demerju je trebala imati 30 staza i jednog sata gužvi tamo ne bi vidio, osobito sa novim automatima za kartičnu naplatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protok jednog traka je teorijski 2.200 vozila/h a praktični oko 1.800 v/h. Iz toga se extra lako da izračunati koliko staza treba. Na Lučko doduše dolaze vozila iz 3 smjera no sa različitim intenzitetom, broj vozila po satu se zna. Nikakav mega plato ne bi trebao da to prihvati. U RH nema gužvi na naplatama osim par sati par dana u godini i ima brojkom i slovom par kritičnih naplatnih postaja koje se mogu rekonstruirati lako.

...

 

Lako je teoretizirati, u praksi su tutleki nezaobilazni, bilo ih 2, 20 ili 90 posto.

Osim toga, proširivanje tih lepeza ne doprinosi linearno povećanju kapaciteta, ali zato logaritamski povećava sigurnosne rizike.

Da o cijenama i ne govorimo ...

 

...

Ponavljam, ne postoji u EU, osim u Norveškoj free flow sustav u kontekstu naplate po kilometru i takav se extremno teško može kontrolirati a i sada se muka muči oko prisilne naplate prevara i nepravilnosti sa ENC-om. Kako ćeš potencijal od 100.000+ stranih vozila/dan kontrolirati bez brklje?? ...

 

Uplatnica na kućnu adresu s globom + troškovi.

 

... Nije stvar europe što ima nego što takvi sustavi ne postoje jer su neprimjereni za autocestu. Ovo je stupidan experiment. Samo sustav vinjeta na AC ima pravi free flow ...

 

Ponavljam - u Australiji je to sustav na autocestama.

Nije eksperiment (možda je i bio, al očito uspješan), pa nije ni stupidan.

 

... (doduše, negdje ju treba kupiti fizički ili elektronski...).

...

 

e025.gif

 

...

Kad se planirala, naplata na Demerju je trebala imati 30 staza i jednog sata gužvi tamo ne bi vidio, osobito sa novim automatima za kartičnu naplatu.

 

Kako rekoh, aerodrom ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo link na vrlo informativni text:

 

https://www.ashurst.com/en/news-and-insights/insights/is-free-flow-the-future-of-french-motorway-tolling/

 

Free-flow tolling is a key driver for the modernisation of tolling systems and equipment allowing for both the identification of vehicles and automatic payment without stopping or even slowing down. It is an efficient system to reduce congestion at the plazas by allowing more vehicles per hour or per lane.

 

Točno, no nama protok nije problem.

 

 

Conversely, the disadvantage of free-flow consists primarily in the high risk of fraud or leakage, as the non-payment of tolls due by certain road users is facilitated in the absence of motorway toll gates with barriers. The risk of toll evasion is even greater as regards foreign road users, ie those who are not domiciled or whose vehicle is not registered in the country where the toll collection system is performed.

 

Cijelo vrijeme o ovome govorim. Kod nas je problem naplate ENC-a (halo...) a kako će ovo naplaćivati a kako tek strancima?

 

However, things are moving fast. There are clear signals that the free-flow market is going to take off. Certain free-flow pilot projects are in place and others are about to be launched. Since 13 February 2019, users of the A10 motorway operated by Vinci can pay the toll using new lanes equipped with portals and cameras without any physical barriers. Those dedicated lanes may in principle be used solely by the vehicles equipped with a toll badge, failing which the cameras installed on the overhead gantries can identify the vehicles by reading their licence plate number. Given the right of the motorway concessionaire to access the national vehicle registration system (see below), the owner of the corresponding vehicle will be invoiced afterwards. At this experimental stage, the vehicle's speed is limited to 30 mph below the gantries for safety reasons.

 

Experiment... sa domaćim vozilima u pravnom okružju koje je nešto bolje.

 

Given the remaining high risk of toll evasion even after implementation of the above-mentioned regulatory changes, we can expect that motorway operators will first install free-flow tolling equipment on semi-urban motorway sections where the evasion rate is lower, as they are being used by regular users whose identity is easily traceable (home to work travel).

 

Niti nakon novog legal frameworka nije neka vajda free flow izvan urban areas.

 

Cijelo vrijeme o ovome pričam. Rizik (gubitka) naplate za ogroman broj stranih vozila iz xx zemalja (Italija, Austrija, Njemačka, Češka, Slovačka, Mađarska, Bosna, Srbija... you name it) nije vrijedan free flow-a, tim više što se flow extra lako poveća na naplatama uvođenjem još staza i automatske naplate bankovnim karticama (svaki automat mijenja 4,5 zaposlenih blagajnika, btw).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...