Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
kaubojac

Vinjeta ili naplata po kilometru autoceste ?

Recommended Posts

Pogotovo ako ideš na Maribor..

A alternativna solucija nije baš nešto, ako se ne žuriš je ok, ali ako se žuriš onda definitivno moraš pregrmit tu vinjetu..

 

Još bu gore sad kada ovaj sadašnji komad magistrale do Ptuja pretvore u Autobahn. Zamjenska cesta koju budu napravili je dizajnirana tak da i u najtvrdokornijim protivnicima plaćanja kad ideš prema Grazu ubije ikakvu želju za ić tuda alternativno, čitaj besplatno. :mrgreen: Čak bih radije išao na Goričan pa prek Mađarske drito na Austriju nego ovuda. Sve mi se čini da bum počel kupovati godišnju SLO vinjetu od ove godine.


#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slovenci če uvest elektroničku naplatu cestarina za vozila iznad 3,5 t. Za ostala vozila ostat če vinjete, stare naplatne kučice če se srušit. E-naplata bi i za Hrvatsku bila najbolja opcija.

Cestninske postaje jemljejo slovo, prispele ponudbe za elektronsko-cestninjenje

Ljubljana, 17.12.2015
Dars je odprl štiri ponudbe, ki so prispele na razpis za izvedbo elektronskega sistema cestninjenja. Najugodnejša je ponudba konzorcija Telekoma Slovenije in družbe Q-Free z Norveške v višini 99,99 milijona evrov.
Konzorcij Iskratela in slovaškega Skytolla je ponudil 110,11 milijona evrov, Cetis 114,6 milijona evrov in Kapsch TrafficCom 114,96 milijona evrov.
Družba za avtoceste v RS (Dars) bi sicer moral ponudbe odpreti že takoj po izteku razpisa sredi oktobra, a so ponudbe zaradi Kapschevega revizijskega zahtevka ostale zapečatene. Dars je zeleno luč za odpiranje ponudb prejel v minulih dneh, ko je Državna revizijska komisija zavrnila zahtevek za revizijo postopka javnega naročila.
Projekt mora biti od podpisa pogodbe zaključen najpozneje v letu dni, po uvedbi elektronskega cestninjenja pa naj bi Dars porušil tudi cestninske postaje.
Razpisna dokumentacija za elektronsko cestninjenje je sicer v tehnološkem smislu odprta. Odločitev o izboru tehnologije cestninjenja je v celoti prepuščena ponudnikom, vendar pa v okviru zahtev, ki jih glede tega postavlja evropska direktiva o povezljivosti cestninskih sistemov. V Kapschu so sicer prepričani, da razpis favorizira satelitski sistem cestninjenja.
Cestninska shema bo zajemala vsa vozila, težja od 3,5 tone, vključno z avtobusi, pri čemer bodo opredeljene določene izjeme. Za vsa ostala vozila, težka manj kot 3,5 tone, bo še vedno veljal dosedanji sistem z vinjetami.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slovenci če uvest elektroničku naplatu cestarina za vozila iznad 3,5 t. Za ostala vozila ostat če vinjete, stare naplatne kučice če se srušit. E-naplata bi i za Hrvatsku bila najbolja opcija.

Pretpostavljam da za registraciju ulaska na autoput vozilo mora imati nekakav uređaj kojeg sustav može pratiti. Dobava i ugradnja uređaja ide na trošak vlasnika vozila. Što je posebno zabavno ako nedajbože moraš kamionom do Vrhnike prviput, jediniput i nikad više... Znači, troškovi praćenja i naplate se prebacuju na putnike/vozila i još će se platiti dobavljaču sustava brdo love. Da ne velim da će stotinjak i više ljudi ostati bez posla. Tipična liberalkapitalistička svinjarija.

Uopće ne želim razmišljati kakav cirkus nastaje kad padne sustav (a hoće, kad-tad jer što je sustav sofisticiraniji, to su veća sranja kad se pokvari)


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako će uvesti sustav kakav imaju Mađari, onda vozač ne mora nabavljati nikakve dodatne uređaje, već samo registrira vozilo, tj. njegove tablice u sustav i to je to.

Mađarski sustav funkcionira tako da na ulasku ili prije ulaska moraš kupiti vinjetu. Uglavnom, izdaju ti račun, ti im kažeš broj tablica, oni to utipkaju u sustav i promatraju te po AC. Ukoliko nisi u sustavu dobiš doma čestitku i to je to..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako će uvesti sustav kakav imaju Mađari, onda vozač ne mora nabavljati nikakve dodatne uređaje, već samo registrira vozilo, tj. njegove tablice u sustav i to je to.

Mađarski sustav funkcionira tako da na ulasku ili prije ulaska moraš kupiti vinjetu. Uglavnom, izdaju ti račun, ti im kažeš broj tablica, oni to utipkaju u sustav i promatraju te po AC. Ukoliko nisi u sustavu dobiš doma čestitku i to je to..

Kako živim blizu Mađarske često se koristim njihovim autocestama i mogu reći ih prve ruke da sve radi besprijekorno.Prije ulaza na autocestu na bilo kojoj pumpi kupiš vinjetu koja je 10 Eura i traje 5 dana za osobne aute.

To je nekoliko puta jeftinije od naših autocesta, a ceste su čini mi se bolje nego naše.Naše autoceste su jednostavno preskupe.

A nažalost ljudi koje sjede u kućicama njih je vrijeme pregazilo, ionako su autoceste služile samo za podobne jer se bez iskaznice ZNA se nitko nije mogao ni približiti tim kućicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi s kućica se može onako preraspodjeliti na druga radna mjesta:održavanje,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se uvode vinjete onda bi trebalo i brze ceste uključit u sustav naplate. I puno bogatije države naplaćuju vožnju brzom cestom.

Do sada to nije bilo moguće zbog zakonske odredbe ( to je najmanji problem izmjenit ), a više zbog čvorova na brzim cestama koji nisu koncipirani za zatvoreni sustav naplate.

Uvođenjem vinjeta čvorovi bez zatvorenog sustava naplate više nisu problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se uvode vinjete onda bi trebalo i brze ceste uključit u sustav naplate.

 

Misliš na ceste poput one od Sv. Helene prema Križevcima ? Ili na neke gradske obilaznice (Npr. Rijeka, Velika Gorica, Osijek ... ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se ja razumijem u to, ako se uvedu vinjete, onda se plaćaju i kozje staze tj. prilično je svejedno kuda se voziš jer zi zapravo platio ulaz u državu.


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Misliš na ceste poput one od Sv. Helene prema Križevcima ? Ili na neke gradske obilaznice (Npr. Rijeka, Velika Gorica, Osijek ... ) ?

To bi struka trebala reći. Moje mišljenje da bi iz sustava naplate trebalo izuzet brze ceste tj. obilaznice gradova Rijeke, Zagreba, Osijeka i Splita. To su kratke dionice i uvođenjem naplate lokalci bi više koristili gradske ceste i stvarale bi se dodatne gužve u gradovima. A oni koji te ceste koriste u tranzitu ionako moraju imat kupljenu vinjetu jer su i prije i poslje tih obilaznica autoceste.

Za sve ostale brze ceste tranzitnog tj. daljinskog karaktera bi trebalo uvest vinjete.

Gradnja brzih cesta je izuzetno skupa a treba ih kasnije i održavat.

Ljudima su pričane bajke o besplatnim brzim cestama ali to jednostavno nije održivo. I daleko bogatije države si to nemogu priuštit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ljudima su pričane bajke o besplatnim brzim cestama ali to jednostavno nije održivo. I daleko bogatije države si to nemogu priuštit.

 

Pa nista nije besplatno, pitanje je samo placas li nesto direktno ili kroz poreze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad je i službeno da se razmišlja o uvođenju drukčijih vrsta naplate.
Zanimljivo je da se razmatra i GPS naplata.
Bilo je negdje riječi o tome da se jedan sustav uvede za sve članice EU ali izgleda je je taj plan negdje stao.

 

Butković najavio mogućnost uvođenja vinjeta
Autor/izvor: SEEbiz / H
Datum objave: 03.02.2016. - 20:46:40
ZAGREB - Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u srijedu u Dnevniku Nove TV da mu je prioritet riješiti nagomilane probleme za dugove u cestovnom prometu, a najavio je da će sljedeći tjedan imati prvi preliminarni nalaz o uvođenju vinjeta za naplatu prometa autocestama.
"Prioriteti su najprije riješiti nagomilane probleme za dugove u cestovnom prometu, ukupno oko 5,5 milijardi eura, do 2020. na naplatu dolazi 5,2 milijarde eura, a samo u 2016. oko milijardu", istaknuo je ministar Butković i dodao da je problem trebalo već početi rješavati. "Restrukturiranje nije napravljeno, i to prvo moramo učiniti. To je preduvjet za reprogramiranje postojećih obveza", rekao je.

"Osim restrukturiranja, moramo vidjeti i sustav naplate, beskontaktni sustav naplate, vinjete, GPS. Sljedeći tjedan ću imati prvi preliminarni nalaz što znače vinjete", rekao je ministar Butković. Istaknuo je da Hrvatska mora povećati promet na autocestama te učiniti sve kako "bismo olakšali rješavanje tog problema".

Vinjete će, rekao je ministar Butković, biti povoljnije za hrvatske građane, a još će neke dionice autocesta morati ući u sustav naplate.

Kad je riječ o proračunu, istaknuo je da njegovo ministarstvo nema gdje previše rezati, ali, dodao je, bit će uporan da se u proračunu za 2016. godinu pronađe novac za sve velike infrastrukturne projekte.


Željeznice su ogledalo države :deda:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedine dionice autocesta koje trenutno nisu pod naplatom su:

1. Zagrebačka obilaznica ( dionica od čvora Bregana/ Samobor do čvora Sveta Helena, dionica od čvora Buzin do čvora Velika Gorica jug i dionica od čvora Jankomir do čvora odnosno izlaza za Pojatno, tj. Zaprešić ).

2. Riječka obilaznica uključujući i odvojak autoceste prema Žutoj Lokvi koja je izgrađena do odvojka za Krčki most.

Sve ostalo je koliko znam pod sustavom naplate.

Jedino gdje bi mogli uvest vinjete su brze ceste prema Bjelovaru i Koprivnici. Bez obzira što se vode kao brze ceste realno gledajući to su autoceste bez zaustavne trake.

Ali ako ih i ostave van sustava naplate a uvedu vinjete za dionicu od Svete Helene prema Zagrebu opet će se vinjeta morat kupit. Onima koji to ne žele preostaje vožnja do Zagreba starom betonskom cestom preko Dugog Sela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa samo uz autoceste zagrebacku obilaznicu stavi pod vinjete,80 i vise % bi ih kupilo vinjetu,a zamisli koji bi krkljanac bio na lokalnim i drugim sporednim,obilaznim cestama onih koji ne bi htjeli kupiti vinjetu.Vjerujem da je tako i sa drugim gradovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam, kod sustava vinjeta, one su obavezne za sve domaće vozače i plaćaju se kod registracije pa ova gornja rasprava postaje pomalo bespredmetna. I to je pozitivna strana tog sustava jer kad već imaš vinjetu, čemu se voziti po betonskoj cesti preko Dugog sela (BTW, to bi trebalo zaštititi kao povjesni relikt i graditeljsko nasljeđe)

Loša strana sustava vinjeta je da se naplaćuje usluga koja nije isporučena tj. plaćam nešto što nisam iskoristio. Ovdje kod mene ima recimo dosta starijeg življa koji uglavnom svoj dragi stari autić vozi do Delnica u dućan i jednom mjesečno u Rijeku do doktora. A onda plati vinjetu kao trgovački putnik koji se svakodnevno vozi autoputom... No, to je, slično kao i telefonske tarife, sustav koji pogoduje velikim korisnicima, a guli male ljude.


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno nikad neće biti nikome po volji, bilo da su vinjete ili plaćanje po kilometru..

Vinjeta je neki kompromis, neka cifra koju neki prosječni vozač napravi godišnje po AC..

Poznavajući naše ljude, mislim da je najbolje da se uvede neka vrsta elektroničke vinjete, pošto budu naši ljudi masovno koristili AC ukoliko skuže da su kontrole manjkave ili rijetke.

Za Hrvatsku je najbolja eleketronička naplata, pošto nema malverzacija sa preprodajom vinjeta. Ovaku vinjeta će glasiti na određenu tablicu i to je to..

 

Iako ja sam više za naplatu po kilometru..

 

No da su naše magistralne ceste u vrijeme špica zagušene to je istina, a razlog je nitko ne želi plaćati skupu cestarinu.

Ako ukalkuliram da netko tko ide iz Krapine svaki dan na posao u Zagreb potrošiti će 42 kune u oba smjera, to je skoro 1000 kuna mjesečno samo za cestarine, ukoliko još i uključiš gorivo, ode pol plaće samo na prijevoz..

Zbog toga većina ljudi koristi magistrale i lokalne ceste..

Tako da tim ljudima za vinjetu ne bi bio problem dati i 1500 kuna, jer s tim znaju da šparaju 10.000 na cestarinu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno je podvučena crta i pod i prek vinjeta: :palac:

 

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture prezentiran novi sustav naplate cestarine u Republici Hrvatskoj: Od 2022. godine bez zaustavljanja na naplatnim postajama autocesta

 

nsl%20MMPI%20NSN-RH%2010-7_19.jpg?width=

 

Hrvatska će 2022. godine dobiti novi sustav naplate kojim zatvoreni način s pomoću brklji i još uvijek velikim dijelom ručne naplate odlazi u povijest. Time će se znatno povećati protočnost i smanjiti štetne emisije uzrokovane zastojima jer dok ručna naplata cestarine ima kapacitet oko 200 vozila po satu, novi sustav omogućuje prolaz i do 3000 vozila.

 

4%20MMPI%20NSN-RH%2010-7_19.jpg 2%20MMPI%20NSN-RH%2010-7_19.jpg

 

Novi će se sustav temeljiti na kombinaciji dvaju suvremenih i provjerenih tehnologija: naplati putem unaprijeđene verzije ENC uređaja ugrađenog u vozilo (DSRC) i automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka (ALPR), koje spadaju u provjerene tehnologije koje se primjenjuju u EU.

Tako će upotreba ENC-a biti obavezna za teška vozila, dok će korisnici lakih vozila imati mogućnost izbora. Priređivači studije nisu zanemarili ni visoku sezonalnost i činjenicu da gotovo 85 % svih turista u RH dolazi cestovnim putom pa je ponuđeno rješenje za korisnike koji nemaju potrebu nabavke ENC-a, odnosno nisu česti korisnici autocesta. Sustav će istodobno biti interoperabilan s postojećim elektroničkim sustavima naplate u EU, a nakon početne implementacije na dionicama HAC-a i ARZ-a očekuje se uvođenje i na dionicama ostalih koncesionara u RH. Uzevši u obzir tehnološke izazove, Hrvatska neće primijeniti tehnologiju satelitskog praćenja (GNSS) koja zahtijeva znatno veća ulaganja, naročito za korisnika, a ta tehnologija i zbog dvojbi o pitanjima privatnosti korisnika još ni nije uvedena ni u jednoj europskoj zemlji za prvu skupinu vozila.

Procjenjuje se da će novi sustav, bez potrebe za većim nadogradnjama, učinkovito funkcionirati najmanje 15 godina, dok bi na mjesečnoj bazi uštede mogle iznositi oko 13 milijuna kuna u odnosu na trenutačni sustav koji obilježavaju visoki troškovi naplatnih mjesta, blagajnika, transporta gotovog novca i sl. Planirane uštede odrazit će na daljnje smanjenje cestarskog duga, na kojem već sada, nakon provedenog refinanciranja, država na kamatama godišnje štedi oko 50 milijuna eura.

 

Novi sustav naplate omogućiti će jednostavnije i brže formiranje cijena, primjerice viših cijena u vremenu najvećih zagušenja i nižih cijena (tarifa) u razdobljima manje gustog prometa. U skladu s trendovima u EU i cjenovnom politikom dodatno će se favorizirati električna i hibridna vozila, ali i sankcionirati zagađivači, odnosno vozila s visokim emisijama štetnih tvari. Česti će korisnici kao i do sada popuste moći ostvarivati putem ENC uređaja.

 

Procjenjuje se da će implementacija sustava, koja uključuje nabavku nove tehnologije, izgradnju portala za automatsku naplatu cestarine, prilagodbu postojećih staza i demontažu naplatnih postaja, stajati do 570 milijuna kuna uz uštede na operativnim troškovima novog sustava naplate koje će najkasnije kroz 7 godina doseći iznos investicijskog ulaganja. Radovi na implementaciji sustava započet će iduće godine, a planirani je početak 2022. godine, uz prijelazno razdoblje u kojem će istodobno funkcionirati oba sustava kako bi se korisnicima omogućila što jednostavnija prilagodba s tzv. zatvorenog na otvoreni sustav naplate. Najavljena je i izmjena zakonodavnog okvira kojim će se mogući neplatiše brzo i učinkovito sankcionirati visokim kaznama.

 

Poslije uvođenja novog sustava naplate, očekuje se da će ukupna mjesečna ušteda (ušteda na kamatama od refinanciranih kredita (HAC i ARZ) i uštede ostvarene temeljem novog sustava) iznositi oko 43 milijuna kuna, odnosno oko 516 milijuna kuna godišnje, što odgovara vrijednosti gotovo trećine cijene izgradnje Pelješkog mosta.

Studiju novog sustava naplate cestarine izradila je španjolska tvrtka IDOM, koja je 2018. godine odabrana na međunarodnom natječaju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Odabir novog sustava naplate jedan je od ključnih koraka u reformi cestovnog sektora RH, koje resorno ministarstvo provodi uz potporu Svjetske banke.

 

PRILOG:

 

3%20MMPI%20NSN-RH%2010-7_19.jpg

Brošura - Novi sustav elektroničke naplate cestarine na autocestama u Republici Hrvatskoj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost, količina sranja u ovom rješenju je apsolutno beskrajna. I sada se muka muči sa naplatom nevaljalih enc prolaza, prevarama i sl. Sada će rijeka sranja biti nezaustavljiva. Ponuđene opcije T1-T4 su sve teški experiment i rade u uvjetima lokalnog prometa. Rezime, sustav bez brklji nije za RH. Izbačena opcija naplate uz debitnu/kreditnu karticu kao najinteroperabilniji sustav plaćanja je blagi užas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost, količina sranja u ovom rješenju je apsolutno beskrajna. I sada se muka muči sa naplatom nevaljalih enc prolaza, prevarama i sl. Sada će rijeka sranja biti nezaustavljiva. Ponuđene opcije T1-T4 su sve teški experiment i rade u uvjetima lokalnog prometa. Rezime, sustav bez brklji nije za RH. Izbačena opcija naplate uz debitnu/kreditnu karticu kao najinteroperabilniji sustav plaćanja je blagi užas.

 

Kartice bez brklji?

Jesi kad probal ložit u drvenoj peći?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kartice bez brklji?

Jesi kad probal ložit u drvenoj peći?

Da, ponuđena 2 sustava plus kartice i sve sa brkljom je bolje rješenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ponuđena 2 sustava plus kartice i sve sa brkljom je bolje rješenje...

 

Brklje nisu rješenje, nego glavni uzrok promjene. Dakle, apriori ne dolaze u obzir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je experiment. Nema nigdje u EU naplata po kilometru uz free flow bez brklje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je experiment. Nema nigdje u EU naplata po kilometru uz free flow bez brklje.

 

Zakaj bi EU trebala biti etalon za sve?

Prije 6 godina sam "eksperiment" videl na svoje oči i čul na svoje uši u Melburnu. Niti jedne brklje, "ENC" u autu duplo manji od našeg, a brzina duplo veća (80 km/h), svi voze, niko ne stoji i odbrojava sitne novce ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Australija je kao Norveška i Portugal slijepa ulica a Melbourne grad. Za grad samo free flow igra. AC su druga priča sa doslovno milionima stranih vozila koje nećeš moći represivno naplatiti niti kontrolirati (to nije vinjeta sa jednom kontrolnom točkom već naplata po km!)...

Brklja je majka naplate a protok se postiže sa brojem staza i kartičnom naplatom. Na NP Demerje se novim hardwareom smanjilo vrijeme obrade sa 9 na 3 sekunde... sami su naveli teorijski protok vozila za kartičnu naplatu od 350 v/h, blagajnik sa 200 v/h. Jedan automat mijenja 4,5 blagajnika, itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...