Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Joshko

RFI - Talijanske željeznice

Recommended Posts

Vlak je dok ovo pišem još u Dobovi Vuče ga HŽ Cargo. Ići će po danu jer navodno neke papire sređuju. Pripremite fotiće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad će krenuti iz Dobove?


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još uvijek je u Dobovi?

 

Da.


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpije je bilo nekih problema sa papirima. Onda se čekala lokomotiva od HŽ Carga. Ustvari bila je lokomotiva na vlaku koji je dolazio u Dobovu ali policija Republike Slovenije nije primala taj vlak. Pendolino bi mogao poslije brzih vlakova prema Zagrebu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlak je krenuo iz Dobove.


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krenuo i stigao samo do Ranzirnog kolodvora u 1:58.Sad tamo stoji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krenuo i stigao samo do Ranzirnog kolodvora u 1:58.Sad tamo stoji.

Krenuo je! :)


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo je otišao iz Kutine.


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kakav je to cug?

 

Talijanski elektromotorni nagibni vlak serije ETR 485, poznat i kao Pendolino.

 

Ide u Grčku na testiranje, nakon čega će se ponovno vratiti u Italiju, dok bi pet garnitura serije ETR 470 trebalo biti prebačeno u Grčku, gdje će se koristiti u daljinskom prometu između Atene i Soluna.

 

Vlakovi i dalje ostaju u vlasništvu Talijanskih željeznica (FS), koje su prošle godine preuzele grčkog operatera TrainOSE te od tada obavljaju sav željeznički promet u Grčkoj.


HŽ VUČA VLAKOVA

sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fala ti, nisam znal kakav je to cugek, svi pišeju tu i tu je a niko da malo objasni nama koji neznamo kakav je to cug. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al samo malo, ovaj vlak je 3kV ili 25kV ili visesistemski? ako se ne varam, mreza je u Grckoj na 25kV...


slika013jg2am4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al samo malo, ovaj vlak je 3kV ili 25kV ili visesistemski? ako se ne varam, mreza je u Grckoj na 25kV...

ETR 485 je višesistemski za napone 3kV i 25kV. Nastao je pregradnjom ETR 480, koji je izvorno bio namijenjen samo za 3kV, ali je ostavljena mogućnost ugradnje dodatne opreme za 25kV.

 

ETR 470, koji će tek biti prebačeni u Grčku, izvorno su bili višesistemski za napone 3kV i 15kV, jer je njihova prvotna namjena bio međunarodni promet sa Švicarskom i Njemačkom.

U planu je izbaciti opremu za 15 kV i zamijeniti je onom za 25 kV te ugraditi sve potrebne sigurnosne sustave kako bi garniture bile pogodne za promet na grčkoj željezničkoj mreži.


HŽ VUČA VLAKOVA

sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dana 14. kolovoza 2018. godine talijanski Le Frecce, superbrzi, elektromotorni (EMU), nagibni vlak (al pari francuskom TGV-u, njemačkom ICE -u i španjolskom AVE -u) željezničke kompanije Trenitalia S.p.A., klase FS ETR.485, iz obitelji Pendolino, i to onaj sa registracijskom oznakom ETR.485-31, krenuo je iz Rima put Grčke kako bi ondje obavio nekoliko pokaznih i ispitnih vožnji u svrhu homologacije za prometovanje grčkim željezničkim prugama, prolazeći na tome putu Slovenijom, Hrvatskom, Srbijom i Makedonijom. Ovaj prijevoz nadziran je od strane Trenitaliine podružnice Mercitalia Rail Srl, a koja na tom putu koristi usluge željezničkih kompanija zemalja kojima vlak prolazi, radi organizacije vuče vlaka, sve uslijed nemogućnosti njegova samostalna kretanja prugama zemalja kojima prolazi. Pokazne vožnje između Atene i Soluna, predviđene u mjesecu rujnu, utiru na taj način put redovitom prometovanju pet vlakova klase FS ETR.470 od strane privatne grčke željezničke kompanije TrainOSE S.A., a koja je od rujna 2017. godine u vlasništvu talijanske željezničke holding kompanije u državnom vlasništvu - Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. (ex Ferrovie dello Stato). Za ovu priliku odabran je vlak serije FS ETR.485 koji pripada kategoriji Frecciargento talijanskih superbrzih vlakova jer su oni serije FS ETR.470, prvotno namijenjeni za međunarodni promet sa Švicarskom i Njemačkom, uz električnu opremu za rad pod naponom 3 kV DC, trenutno opremljeni i onom za napon 15 kV AC 16,7 Hz, a koja će na predviđenih pet vlakova biti zamijenjena opremom za rad pod naponom 25 kV AC 50 Hz. Serija elektromotornih vlakova FS ETR.485 je uz rad na el. naponu 3 kV DC opremljena i za prometovanje elektrificiranim prugama napona 25 kV AC 50 Hz, kakve su i one u Grčkoj. Vlakovi klase FS ETR.480, a iz kojih su nastali oni klase FS ETR.485 bili su pak opremljeni samo za rad na el. naponu 3 kV DC.

.

Grčka željeznička kompanija TrainOSE S.A. nabavlja ove vlakove za potrebe prometovanja remontiranom i dograđenom prugom od Atene do Soluna, dijelovi koje sada omogućavaju prometovanje brzinom i do 200 km/h, naravno, sve kako bi se skratilo vrijeme potrebno za povezivanje željeznicom ova dva najveća grčka grada. Prije početka službenog ispitivanja na dionici pruge Thessaloníki (Solun) - Katerini, predviđeno je nekoliko kratkih probnih vožnji, a potom će vlak biti izložen na 83. Međunarodnoj sajamskoj izložbi u Solunu, od 8-16. rujna 2018. (83η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης).

.

……* Donja slika poveznica je na članak

.

ETR-485.png

.

Elektromotorni nagibni vlak tvornice Fiat Feroviaria S.p.A. (sada ALSTOM Ferroviaria S.p.A.), klase FS ETR.485, jedan od onih iz kategorije Frecciargento talijanskih superbrzih vlakova, sastavljen iz 9 kola, od kojih 6 motoriziranih, konfiguracija vlaka: 6M3T, raspored osovina: 2 x 1A-A1 + 2 x 2-2 + 2 x 1A-A1 + 2-2 + 2 x 1A-A1, pokretan sa 12 vučnih 3 -faznih asinkronih motora tvornice Elettromeccanica Parizzi S.p.a., tipa MTA-6/550, koji preko kardanskih vratila pokreću unutarnje osovine postolja motoriziranih kola, svaki trajne snage 490 kW i satne 550 kW. Vlak razvija ukupnu trajnu snagu od 7.995 PS (7.885 hp) / 5.880 kW, odnosno satnu od 8.974 PS (8.851 hp) / 6.600 kW te najveću vučnu silu od 260 kN / 26.513 kgf / 58.450 lbf. Predviđen je za prometovanje elektrificiranim prugama širine kolosijeka 1.435 mm, napajanim el. strujom napona 3 kV DC ili 25 kV AC 50 Hz. Vizualno, ovaj superbrzi elektromotorni nagibni vlak dužine 236,6 m posve je identičan klasi FS ETR.480, tek sa nešto povećanim brojem sjedala; njih 146 u prvome razredu, 343 u drugome, 23 sjedala u vagon-restoranu te sa 2 posebno prilagođena mjesta za invalidska kolica. Flota od 15 elektromotornih vlakova sa po 9 putničkih kola, predviđenih za prometovanje brzinom do 250 km/h, izvorno označavanih kao klasa FS ETR.480, proizvedena je od strane tvornice Fiat Feroviaria S.p.A., između 1997. i 1998. godine.

.

Godine 2004. elektromotorni nagibni vlak FS ETR.480-32 preinačen je kako bi bio kompatibilan i sa monofaznim napajanjem 25 kV AC 50 Hz, za koji je izvorno i bio pripremljen i odobren od strane Rete Ferroviaria Italiana ( RFI ). Slijedom toga, počevši od 2005. godine, započela je rekonstrukcija cijele serije električnih vlakova serije FS ETR.480, od No 31 do No 45, u klasu označenu kao FS ETR.485. Rekonstrukcija u novu klasu sastojala se od primjene tri linijska transformatora, izolatora i AT prekidača. Ostale glavne preinake odnose se na pantografe; zamijenjeni su oni za napon 3 kV DC (po jedan na krajnjim, motoriziranim kolima) tipa FS 52 sa novima ATR 90 te su dodani novi jednokračni pantografi tipa Schunk WBL85 sa ugljenim trakama, za napon 25 kV AC 50 Hz (po jedan na trećim, nemotoriziranim, kolima od krajeva vlaka). Svaka motorna kola imaju podno instalirane vučne konvertere, kao i drugi konverter za davanje pomoćnog napajanja podsustavima vlaka, na naponu 380V AC 50 Hz. Kao posljedica rekonstrukcije i dodavanja nove opreme, masa vlaka porasla je na 418 t. Sredinom 2000 -ih godina kola svih vlakova bila su temeljito obnovljena, pružajući tako višu razinu ugode i usluga putnicima, a koja je podrazumijevala klima uređaje, Wi-Fi vezu, mogućnost punjenja baterija osobnih uređaja, stoliće za kavu, LCD monitore… Troja kola vlaka prvoga su razreda, pet njih drugoga i jedna kola namijenjena su kao restoran-vagon.

.

Elektromotorni vlak FS ETR.485-31 dana 13. kolovoza samostalno je stigao u željezničku postaju Stazione di Cervignano-Aquileia-Grado iz postaje Roma Termini, već u tome trenu sa konfiguracijom izvučenih odbojnika, predviđenom za posredno spajanje štitnim vagonima na lokomotive kojima će biti vučen do odredišta.

.

ETR485_31-FirenzeCastello-2018-08-13-Sac

.

E652_016-ETR485_31-CervignanoAG-2018-08-

.

Na putu do mjesta uz talijansko-slovensku granicu, Cervignano-Aquileia-Grado i Villa Opicina, vlak je vukla lokomotiva kompanije Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A., klase FS E.652, sa registracijskom oznakom E.652 016. To je 6 -osovinska električna lokomotiva koju su zajedno napravile tvornice ABB-Tecnomasio, Ansaldo, Fiat Ferroviaria, SOFER, ITIN, Fiore-Casertane i Metalmeccanica Lucana. Rasporeda je osovina B-B-B, trajne snage 6.934 PS (6.839 hp) / 5.100 kW, odnosno satne 7.682 PS (7.577 hp) / 5.650 kW na naponu 3 kV DC te najveće vučne sile od 293 kN / 29.878 kgf / 65.869 lbf. Vučni motori, njih 3, istosmjerni su kolektorski motori tipa T.910 FS ( ABB 6FKH 8353 ).

.

……….YTN322x.png..H A/A ETR 485 Ν 31 εισέρχεται στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Villa Opicina

.

……….

.

Kroz Sloveniju vlak je vukla 6 -osovinska električna lokomotiva tvornice Alsthom, rasporeda osovina C-C, Slovenskih železnica, serije SŽ serija 363, poznata i kao 'Brižita', sa registracijskom oznakom 363-024, snage 4.038 PS (3.983 hp) / 2.970 kW na naponu 3 kV DC, pogonjena sa dva vučna istosmjerna motora Alsthom TT 668 A1. Početna vučna sila ove lokomotive je 380 kN / 38.749 kgf / 85.427 lbf, a ona trajna 263 kN / 26.819 kgf / 59.125 lbf. Uz pretpostavku da se radi o jednoj od lokomotiva te serije namijenjenoj za teretni promet, predviđena je za brzine do 75 km/h.

.

……….YTN222x.png..Η Α/Α ETR 485 N31 (αυτό που λανθασμένα αποκαλούν πολλοί Ασημένιο Βέλος) καθ οδόν για Θεσσαλονίκη

.

……….

.

etr485_divaca-2.jpg

.

Prolazeći na svome putu od Italije prema Grčkoj kroz Republiku Hrvatsku, elektromotorni vlak sa registracijskom oznakom FS ETR.485-31 bio je vučen 4 -osovinskom električnom lokomotivom, rasporeda osovina Bo-Bo, ASEA / KONČAR.serije HŽ serija 1141, tvrtke HŽ Cargo d.o.o...i to onom sa registracijskom oznakom..HŽ 1141 203. Lokomotiva predviđena za prometovanje brzinom do 140 km/h, pogonjena sa šest 8 -polnih kolektorskih vučnih motora tipa ASEA LJE 108-2 sa serijskom uzbudom, razvija trajnu snagu od 5.248 PS (5.176 hp) / 3.860 kW, satnu snagu od 5.5747 PS (5.471 hp) / 4.080 kW na naponu 25 kV AC 50 Hz te trajnu vučnu silu od 148 kN / 15.092 kgf / 33.272 lbf.

.

………….YTN422x.png..Train ETR 485 Frecciargento from Italy to Greece through Croatia

……….HZ-1141-203.png

.

………….YTN422x.png..FS ETR485 (Pendolino) from Italy passing Vinkovci to Greece

……….Vinkovci-B.png

.

Na putu kroz Grčku vlak je vukla lokomotiva Krauss-Maffei / Siemens klase Μηχανή σειράς 120 ΟΣΕ (ex class H560), nadimka 'HellasSprinter', 4 -osovinska električna lokomotiva, rasporeda osovina Bo-Bo, operatera TrainOSE S.A. (grč. ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.) i uvlasništu grčke nacionalne željezničke kompanije Hellenic Railways Organisation - OSE (grč. Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος - Ο.Σ.Ε.). Ukupno je bilo isporučeno, kroz dvije serije, 30 (6+24) ovakovih lokomotiva, između 1996. i 2005. godine. Lokomotive ove klase temeljene su na prototipu Siemens -ove električne lokomotive EuroSprinter ES 64 P (Class 127). Lokomotive predviđene za brzine do 200 km/h, koje trenutno vuku teretne i putničke vlakove na elektrificiranim dijelovoma pruga Solun - Idomeni i Solun - Domokos, pogonjene su sa po četiri 3 -fazna asinkrona vučna motora tipa Siemens 1TB2822-0SD02 koja daju ukupnu trajnu snagu lokomotive, onu mjerenu na kotačima, od 6.798 PS (6.705 hp) / 5.000 kW na naponu 25 kV AC 50 Hz te vučnu silu od 300 kN / 30.591 kgf / 67.443 lbf.

.

………….YTN422x.png..φτασε στη Θεσσαλονίκη το ''Ασημένιο Βέλος''

……….OSE120.png

.

Ispitne vožnje elektromotornog nagibnog vlaka talijanske željezničke kompanije Trenitalia S.p.A., FS ETR.485-31, iz kategorije Frecciargento talijanskih superbrzih vlakova, uspješno su provedene, a dio su programa uvođenja u promet elektromotornih vlakova visokoh brzina prugom od Atene do Soluna, kada ona u cijeloj svojoj dužini od oko 530 km bude elektrificirana (25 kV AC 50 Hz) te opremljena potrebnom signalizacijom po ETCS (European Train Control Syst.) Level 1 standardu kao i potrebnom komunikacijskom opremom. Postojećom prugom moguće je prometovanje brzinom do 200 km/h osim na 122 km dionice Tithorea - Domokos, u brdskom području, a koja će također biti zamijenjena i opremljena infrastrukturom potrebnom za odvijanje prometa brzinom od 200 km/h te istovjetnom signalizacijom, smanjujući tako potrebno vrijeme putovanja od Atene do Soluna sa 5,5 sati na 4,5 sata.

.

………….YTN422x.png..Το 'Ασημένιο Βέλος'

……….TRAINOSE.png

.

Trenutno je, osim na 52 km dionice Lianokladi - Domokos, pruga dvokolosječna. Nakon uvođenja ETCS Level 1 signalizacije po cijeloj dužini trase, vrijeme putovanja bit će smanjeno na 3 sata i 20 minuta, a što je predviđeno za ljeto 2019. godine. Zanimljivo je da će pruga po cijeloj svojoj dužini biti ograđena, onemogućavajući tako nekontrolirani prijelaz ljudi, životinja i vozila.

.

………….YTN422x.png..ETR 485-31 "Pendolino" departure from Katerini, Greece

……….Katerini.png

.

Ukupno je izvedeno osam, nešto manje od predviđenoga broja, povratnih ispitnih vožnji vlakom FS ETR.485-31, na 67 km dugačkoj dionici pruge Katerini - Solun, sastavnom dijelu pruge Atena - Solun, u periodu od 5-7. rujna 2018. godine. Pet vožnji je izvedeno prvoga dana testiranja, 5. rujna, kada je dosegnuta brzina od 196 km/h. Brzine su 6. rujna bile postupno povećavane do 204 km/h, da bi vlak za ispitne vožnje 7. rujna u jednome trenu dosegao brzinu od 213 km/h, vozeći dionicom pruge Aiginio - Platý, Imathia, a put od Soluna do Katerinia prevalio je za 44 minute.

.

………….YTN422x.png..Frecciargento ETR 485 - 31 in Greece

……….Greece.png

.

Poslije ovih demonstracijskih vožnji i sudjelovanja na 83. Međunarodnoj sajamskoj izložbi u Solunu, od 8-16. rujna 2018. godine (83η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης), vlak je vraćen u Italiju. Ova ispitivanja sasvim sigurno su dala odgovore na mnoga pitanja i utvrdila smjernice za daljnji razvoj i korištenje željeznica visokih brzina u Grčkoj. Bez obzira na uspješnost provedenih testiranja, tri su osnovna razloga zašto ovaj vlak konkretno trenutno nije upotrebljiv za redovito prometovanje grčkim prugama. Naime, konfiguracija vlaka, a koja uključuje 9 kola, zbog svoje je dužine od 236,6 m za većinu perona grčkih željezničkih postaja jednostavno predugačka pa bi bilo moguće vršiti izmjenu putnika u sedam od postojećih devet kola vlaka. Pored toga, vlak je konstruiran i sastavljan tako da nije moguće jednostavno i po potrebi mijenjati broj kola u njegovu sastavu. Drugi je problem što ovaj vlak ima po dva pantografa za svaki od predviđenih napona pod kojim može raditi (3 kV DC i 25 kV AC 50 Hz), a to nije standard podržavan od grčke željezničke mreže. Iz toga razloga na svim se probnim vožnjama EMU ETR.485-31 kretao sa po jednim podignutim pantografom. Treća zaprijeka u nesmetanu korištenju ova vlaka je to što je vlak predugačak ukoliko bi ga iz nekoga razloga bilo potrebno dovesti na popravak ili tekuće održavanje u pirejsku radionicu Piraeus Central Factory (Κεντρικό Εργοστάσιο Πειραιώς — ΚΕΠ) za održavanje i popravak željezničkih vozila grčkog željezničkog operatera ΤραινΟΣΕ Α.Ε..

.

ETR.485-31.png

.

Neovisno o tome što su ispitivanja provedena vlakom serije ETR.485-31, odluka o tome koliki broj, njih između pet i osam, i kojih tipova vlakova (spominju se oni serija FS ETR.460, FS ETR.463 i FS ETR.470 ) će doći na grčke pruge, naknadno će biti donešena.

.

…..* Kliknuti molim na donje slike za uvećani prikaz

.

460-27B-th.png..463-21A-th.png

.

Klasa superbrzih vlakova iz kategorije Frecciabianca talijanske željezničke kompanije Trenitalia S.p.A., sa oznakom FS ETR.460, proizvedenih između 1993. i 1995. godine, razvijena je iz klase FS ETR.450 Pendolino EMU superbrzih vlakova, unaprijeđena je rasporeda, električnih i elektroničkih sustava, kao i same udobnosti. Najveća brzina vlaka ostala je nepromijenjena, 250 km/h. Ova klasa vlakova iznjedrila je dvije srodne klase: FS ETR.470 i FS ETR.480. Osnovna razlika je u tome što je klasa vlakova FS ETR.460 bila predviđena samo za rad na elektrificiranim prugama pod naponom 3 kV DC. Od deset proizvedenih vlakova ove klase, tri su, No 21, No 27 i No 28, bila modificirana dodavanjem opreme koja im je omogućila rad pod naponom 1,5 kV DC, kako bi mogli prometovati i francuskim prugama, i to dionicom Milano - Torino - Modane - Chambéry - Lion. Kako je ova usluga bila ukinuta 2005. godine, tako su i ovi vlakovi rekonvertirani za upotrebu samo na talijanskim prugama, u klasu, isprva nazvanu FS ETR.465, a kasnije i FS ETR.463.

.

Ipak, najčešće spominjana klasa vlakova, pet od koje bi trebali početi prometovati grčkim prugama već 2019. godine, iz kategorije Frecciabianca talijanskih superbrzih vlakova, talijanske željezničke kompanije Trenitalia S.p.A., je ona FS Class ETR.470, do sada namijenjena za prometovanje prugama napajanim strujama napona 3 kV DC i 15 kV AC 16,7 Hz. Ukupno je, pored jednoga prototipa ( ' Treno Zero', 3 -oja kola, konfiguracija vlaka: 1M2T, raspored osovina: 1A-A1 + 2 x 2-2 ), između 1993. i 1997. godine proizvedeno 9 superbrzih, nagibnih, EMU vlakova ove serije, sastavljenih od po 9 kola, od kojih 6 motoriziranih, konfiguracija vlaka: 6M3T, raspored osovina: 2 x 1A-A1 + 2 x 2-2 + 2 x 1A-A1 + 2-2 + 2 x 1A-A1, pokretanih sa po 12 vučnih 3 -faznih asinkronih motora tvornice Elettromeccanica Parizzi S.p.a., tipa MTA-6/550, svaki trajne snage 490 kW (satne snage 550 kW), a koji razvijaju ukupnu trajnu snagu od 7.995 PS (7.885 hp) / 5.880 kW, odnosno satnu od 8.974 PS (8.851 hp) / 6.600 kW te najveću vučnu silu od 260 kN / 26.513 kgf / 58.450 lbf. Vlakovi predviđeni za brzine do 200 km/h, proizvedeni su u tvornici Fiat Feroviaria S.p.A., a bili su namijenjeni talijansko-švicarskoj tvrtki Cisalpino AG. Po raspadu ove tvrtke pet vlakova unajmila je talijanska kompanija Trenitalia S.p.A., one sa serijskim brojevima No 1, No 4, No 6, No 7 i No 8, dok su švicarskoj kompaniji SBB CFF FFS pripala četiri: No 2, No3, No 5 i No 9. Švicarci su imali iznimnih problema i jako puno kvarova na svojim vlakovima, njihovo održavanje bilo je četiri puta skuplje no što je bilo predviđeno i nakon što ih nisu uspjeli prodati, tri vlaka su u studenome 2015. godine bila izrezana. Vlak sa registracijom ETR.470-9, u vlasništvu kompanije SBB CFF FFS, iznajmljen je krajem ožujka 2017. godine talijanskoj kompaniji Trenitalia S.p.A., a nakon što je jedan od njihovih vlakova iz kategorije Frecciargento, onaj sa registracijom ETR.610-11, nešto ranije istoga mjeseca, nakon izlijetanja sa tračnica bio ozbiljno oštećen.

.

470-08.png

.

… još jedna priča u koju sam se unio u toj mjeri da mi se čini kao da sam bio njenim dijelom. U trenucima dok se uspijevam osloboditi toga osjećaja, rekao bih da je uvođenje vlakova visokih brzina u sustav prometovanja grčkim željezničkim prugama jedan velik i nimalo lak iskorak za tu zemlju, u bilo kojem smislu. Posložiti cijeli sustav u jednu funkcionalnu cjelinu vrlo je skup, dugotrajan i kompleksan posao koji zahtijeva multidisciplinaran pristup i prisustvo struke na svim razinama. Problemom, većim no su oni ostali, držim razne interesne lobije koji na sve načine pokušavaju iskompromitirati, usporiti i stati na put razvoju ovoga načina prometovanja u Grčkoj.

 

Ogroman posao već je odrađen, još ga je podosta preostalo, ali sve skupa je predaleko odmaklo i bilo bi stvarno tužno da sve to završi na nekom sporednom kolosijeku. Nadam se da će Talijani dobro pripremiti vlakove za prometovanje grčkim prugama, za njihov dug i pouzdan rad. Naravno da će se oni u korist Grčke odreći onoga što njima više i nije toliko neophodno, ali to sasvim sigurno ne znači da ti vlakovi, nakon temeljitih preinaka i dorada, ne mogu još dugo i pouzdano voziti grčkim prugama. Vjerujem da su svi uočeni nedostaci i problemi na njima već odavno otklonjeni, uostalom, vlakovi kada i dođu na grčke pruge i nadalje ostaju u vlasništvu talijanske nacionalne holding kompanije Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A., koja je u rujnu 2017. godine preuzele u svoj sastav grčkog željezničkog operatera TrainOSE S.A. kao jednu od svojih podružnica, a koja obavlja sav putnički i teretni željeznički promet u Grčkoj.

.

Mario

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi vlakovi za uskotracnu kompaniju Ferrovie Appulo Lucane cija se mreza nalazi u okolici juznotalijanskog grada Barija.

 

https://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/narrow-gauge-dmu-contract-signed.html

 

 

Ferrovie Appulo Lucane has awarded Stadler a €22·8m contract to supply four three-car 950 mm gauge diesel multiple-units for its network around Bari, with an option for a further four.
The tailor-made DMUs are to be delivered within 24 months, Stadler said when it announced the contract on January 14.
This will take the FAL fleet Stadler DMUs to 23, which the manufacturer said would be ‘the largest and most modern fleet of narrow gauge vehicles in Italy’.
The latest units will be 52·5 m long with a lightweight aluminium composite construction, an axleload of 12 tonnes and engines meeting Stage IIIB emission standards. They will be about 50% low-floor, with 154 seats and a total capacity of 306 passengers. The cab and passenger areas will be air-conditioned, and there will be an accessible toilet.

 

http://www.bahnonline.ch/bo/51902/in-der-erfolgsspur-stadler-liefert-weitere-zuege-nach-apulien.htm

 

 

Stadler gewinnt einen weiteren Anschlussauftrag in Apulien von den Ferrovie Appulo Lucane (FAL). Der Rahmenvertrag umfasst acht dreiteilige Schmalspur-Dieseltriebzüge im Wert von 45.6 Millionen Euro. Gleichzeitig ist die Erstbestellung von vier Zügen im Wert von 22.8 Millionen Euro unterzeichnet worden. Die neuen Züge werden innert 24 Monaten ausgeliefert.
Avvocato Rosario Almiento, FAL-Präsident, und Maurizio Oberti, Stadler-Verkaufsleiter Italien, haben einen Rahmenvertrag über acht und den Vertrag für die Erstbestellung von vier dreiteiligen Tailor-made-Triebzügen unterschrieben. Mit den vier bestellten Zügen wird die FAL über total 23 Schmalspur-Dieselfahrzeuge der neusten Generation verfügen – das ist die grösste und modernste Schmalspurfahrzeugflotte in ganz Italien. Die Fahrzeuge kommen auf dem 950-Millimeter-Schmalspurnetz in Apulien und der angrenzenden Basilikata zum Einsatz. Unter anderem wird die Strecke Bari-Altamura-Matera befahren werden. Die Lieferung der vier bestellten Fahrzeuge ist innerhalb von 24 Monaten geplant.
Mehr über die Züge
Die Wagenkasten der neuen FAL-Züge bestehen aus der leichtgewichtigen Stadler-Aluminium-Verbundbauweise. Die Achslast beträgt infrastrukturschonende zwölf Tonnen. Die gut 52.5 Meter langen, niederflurigen Züge verfügen über schadstoffarme, leistungsstarke Dieselmotoren der Effizienzklasse lllB. 154 Fahrgäste finden einen Sitzplatz. Inklusive Stehplätzen beträgt das Fassungsvermögen 306 Personen. Die Führerstände und die Fahrgasträume sind klimatisiert. Den Fahrgästen steht überdies eine behindertengerechte Toilette zur Verfügung. Die Züge können auch in Doppel- oder Dreifachtraktion geführt wenn, wenn dies aus betrieblichen Gründen erforderlich sein sollte.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na HŽ prugama, često se u zadnje vrijeme vidi da vlakovi iz smjera Italije imaju talijanske završne ploče, one na baterije. Postoji li neki razlog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...