Jump to content

Carpe Diem - kolodvor Luka 28. siječnja 2015.


Stanley

Recommended Posts

Luka nije nikad imala skladište niti se otpremala i dopremala roba u kolodvor. Tek kada je napravljeno za istovar automobila postaje kolodvor. Ako me sjećanje dobro služi u Luku je smjelo stići samo 7 vagona tovarenih sa automobilima. Ukoliko se dogodilo da nisu svi istovareni onda se primalo samo onoliko koliko je falilo do 7 vagona. Ako slučajno nije istovaren bio niti jedan vagon onda se ništa nije vuklo iz ZRK. Ulaz za taj treći kolosijek se nije mogao postaviti putem blok uređaja. Jedino je bilo moguće vlak vući u kolodvor ručno na 3. Ako je sve bilo u redu što se tiče situacije u kolodvoru i blok uređaj ispravan onda bi netko pitao zašto je ulaz dat ručno i prometnik bi to morao pravdati. Sad se postavi i pitanje da li je i skretničar u to vrijeme u kolodvoru? To što si ti naišao na skretničara najvjerovatnije je samo 1. On čisti i skretnice a pitanje je da li će i ostati tu. Kako tko odlazi ili umire njegovo radno mjesto se ne popunjava ili jednostavno ode u kolodvor gdje je potreba.

Link to comment
Share on other sites

Luka nije nikad imala skladište niti se otpremala i dopremala roba u kolodvor.

 

Znam da je Luka bila ukrižje. Uz staru kolodvorski zgradu (južno u smjeru Zaprešića) bila je nešto manja zgrada od istog materijala i u istoj boji, bez prozora i s kosim krovom. Dakle, bilo je skladište nečega i za nešto. To mi je uostalom prekjučer u razgovoru potvrdio i skretničar. Nikada nisam vidio da je korištena. Je li moguća pretpostavka da je nekada davno - prije tvoje ere - ipak služila za komadnu robu?

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Dakle, riješili smo sve dvojbe - potok se zove Luka, a valjda se prije zvao Lučelnica.

Slučajno sam našao ovu kartu (neka biciklistička tura) i na dva mjesta uz potok piše Luka:

 

Qm4gyR5.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

...

 

Al' kolko mene pamet služi na ploči Plave Trave je nekadašnja Samoborčekova stanica negdi odmah preko Podusedskog mosta...

 

Ono je definitivno bivša zgrada kolodvora Luka. Nije samo da je se sjećam uživo, nego i više TV reportaža o western stilu te zgrade, a također i priče o naslovnici albuma.

Link to comment
Share on other sites

Dakle, riješili smo sve dvojbe - potok se zove Luka, a valjda se prije zvao Lučelnica.

Slučajno sam našao ovu kartu (neka biciklistička tura) i na dva mjesta uz potok piše Luka:

 

Qm4gyR5.jpg

 

Hm, hmmm ... a015.gif

Znači, kad su "Lučelnicu" preimenovali u "Luka" - onaj drugi potok su preimenovali u - Lučelnicu?! :razz:

Btw - na Geoportalu, taj drugi se zove - Vučelnica! :grin:

(Paf, Paf - ubuduće oprezije s pitanjima :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Znam da je Luka bila ukrižje. Uz staru kolodvorski zgradu (južno u smjeru Zaprešića) bila je nešto manja zgrada od istog materijala i u istoj boji, bez prozora i s kosim krovom. Dakle, bilo je skladište nečega i za nešto. To mi je uostalom prekjučer u razgovoru potvrdio i skretničar. Nikada nisam vidio da je korištena. Je li moguća pretpostavka da je nekada davno - prije tvoje ere - ipak služila za komadnu robu?

Da skladište je bilo samo ne za pošiljke koje su se prevozile vlakom. Svaki kolodvor je imao priručno skladište u kojemu se držao potrošni materijal (petrolej, ulje za podmazivanje skretnica, lopate, sol itd).
Link to comment
Share on other sites

Zbog drvene zgrade najčešći naziv bio je Texas.Posebno je bilo zgodno križanje u Texasu kad je na prvom jutarnjem išla motorka 812.Dojahali bi na skretnicu (motorka se uvjek nekud njihala i zanosila) a onda DUM desno , oni na rubu sjedala koje je san sasvim savladal samo bi se prevalili u sredinu. pa DUM lijevo da bi ih poklopili klimavi spavači sa druge strane .

Link to comment
Share on other sites

Taj 3. kolosjek se koristi samo kao istovarni kolosjek za Lagermax,a zanimljivo je da se skretnice 2 i 3 nikad nisu koristile,bar ne za moje "karijere". Naime,kolko god bilo vagona s autima i kolko god bila dužina vlaka,uvijek je taj vlak bil primljeni na 2.-gi kolosjek pa smo za postavu,čitav vlak vlekli prek skretnice br.4,skroz van iz stanice u onaj zavoj i gurali ga natrag na 3.kolosjek na istovar,skroz na tog "bikonju"---dok smo uzimali prazne vagone (bivši 65401),situacija je bila malo drugačija-isto smo bili primljeni na 2. kol.,lokomotivu otkopčali i po prvom išli okolo prek skr. br.5 do mosta (izolacija) kaj ju je okrenul u pravac,pa na br 4 i na 3 kol.,opet sve vagone vlekli van i spajali na 2. kol.pa opet z lok. okolo na početak vlaka---uz te vagone i one koje smo pokupili po stanicama do Luke,vlak je imal i po 600 m,--znali smo nekad čekati da se sprazni pruga od Zaprešića do RK kaj bi skroz imali prolaz jer tu i veću dužinu niko nije štel primiti v svoju stanicu --pogotovo dok smo imali i cisterne iz Zaboka (16),Hbbis iz Bedekovčine ili Rills po cca 6 -8,po 10-12 za aute iz Luke i po 8 elementi iz Pojatnog ----jaaaako dugi vlak -OT ali bila je prilika za objasniti kak je funkcionirala Luka

Bilo i proslo,niti Lagermax niti Tondach pa niti Dunapack i mnogi drugi korisnici vise ne primaju usluge zeljeznicom.Tondach je do jeseni 2014 imao dosta tereta zeljeznicom ali od onda se isto nista vise ne vozi.Sve je zavrsilo na cesti.Zeljeznicom jos danas ide plin,tu i tamo gorivo za Tifon i granulat i elementi za/iz Pojatnog i to je to,zalosno!Ali takva situacija je po cijeloj Hrvatskoj.

Inace jako lijep putopis,puno hvala!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Iskreno za ovaj potok Luka nikad nisam čul, a sto put isel na vlak u Luku jer sam na pol puta doma Kupljenovo -Luka,tak da su mi oba dve stanice na pol puta,a potok Lučelnica je onaj kad se ide prema Luki iz Kupljenova prije onog zavoja kaj sam ja neki dan snimal.Skretničara poznam, ima dva brata i mislim da su svi troje skretničari.

Link to comment
Share on other sites

Zanimljiv putopis kao i uvijek kod Stanley-a i dobro i detaljno odrađen !

 

Saznao sam konačno i ja za nekakvu Luku u koju nije uplovio ni jedan od mojih transatlantika.

I molim vas ostavite skretničara na miru, ovo me podsjetilo na ono sa divljeg zapad "ne pucajte na pijanistu......." pucajte ako imate hrabrosti, po kojekakvim agencijama, županijama, županima, dožupanima, tajnicama, kafe-kuharicama, šoferima i tisuću nepotrebnih općina

 

 

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

I molim vas ostavite skretničara na miru, ovo me podsjetilo na ono sa divljeg zapad "ne pucajte na pijanistu......." pucajte ako imate hrabrosti, po kojekakvim agencijama, županijama, županima, dožupanima, tajnicama, kafe-kuharicama, šoferima i tisuću nepotrebnih općina

 

Pa ja sam pucao u načelnika Matu i kojekakve Busotine i Pripuzine. :kul

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da pitam dal se bi dala neka fotka nabaviti iz prošlih vremena Lučke stanice?

Misliš c/b? Ajoj, ako je nisi našal na forumu ... možda bunarat po netu ili se raspitat kod kojeg starijeg domaćeg željezničara

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Raspitaj se malo kod lokalnih aboriđina ili bunarat, kako sam napisal i u prethodnom postu, po netu. Da je nečega bilo vjerovatno da bi se već do sada pojavilo na forumu ali pregledaj malo temu Fotografije i filmovi iz prošlih vremena u pod4umu Priče i zanimljivosti iz davne i nedavne prošlosti

kpjstar.gif.19648035a936debebea313dbc37b8ab7.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...