Stanley Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Danas odlučih iskoristiti ovu pukotinu u naoblaci koja nas terorizira već desetak dana, pa put pod noge i na prugu. Ku'ću, šta ću… pa se sjetih da još nismo odradili kolodvor Luka. Luka je međukolodvor na željezničkoj pruzi Zaprešić - Čakovec. Ime je dobio po obližnjem naselju. Od susjednog kolodvora Novi Dvori u smjeru Zaprešića udaljen je 8,7 km, a od kolodvora Veliko Trgovišće u smjeru Zaboka 5,5 km. Najveća dopuštena duljina vlakova za 1. i 2. kolosijek je 508 m, po čemu je Luka druga po kapacitetu nakon Bedekovčine (516 m) na dionici Zaprešić - Varaždin. Kroz kolodvor Luka prošao sam nebrojeno puta, još od vremena parne vuče. Zgrade kolodvora i malog robnog skladišta bile su drvene konstrukcije i smeđe-crvene boje. Nova zgrada kolodvora izgrađena je osamdesetih godina, dok skladište nije obnavljano. Stara drvena zgrada kolodvora Luka ovjekovječena je na omotu albuma country banda Plava trava zaborava: Luka i njezine lučice Za početak, po običaju, nekoliko najopćenitijih podataka o mojem današnjem odredištu. Naselje Luka ima 414 stanovnika (popis iz 2011.) i sjedište je općine s 1.351 stanovnikom. Općina zaprema površinu od 17 km2 i osim Luke obuhvaća još četiti naselja - Krajsku Ves, Plusku, Vadinu i Žejince. Luka je kao selo dobila istaknutije mjesto 1864. godine kada je u njoj izgrađena župna crkva Svetog Roka, najveća sakralna građevina od Zagreba do Krapine. Crkva Svetog Roka u selu Luka, snimka iz službene stranice općine: Moram priznati da mi, dok čitam impozantne podatke o jednoj veleopćini, pada na pamet duhovita TV serija ''Glas naroda'' i ovaj lik: Šala mala, nadam se da se naši Zagorci neće uvrijediti - tek iznosim mišljenje (koje nipošto nije samo moje) da si toliki broj općina i županija ne mogu priuštiti ni puno bogatije zemlje. Predaleko se zamahnulo s lokalnom administracijom koja je golemi teret za porezne obveznike. Ipak valja spomenuti da, za razliku od općiničica koje su iskrsle devedesetih godina, općina Luka ima svoju tradiciju - prvi put je utemeljena 2. travnja 1926. godine i taj dan se slavi kao Dan općine. Zastava općine Luka. U grbu je školjka kao simbol na torbi obavijenoj oko hodočasničkog štapa, što je obilježje Svetog Roka: Na kratko putovanje uputio sam se vlakom 3006, a vratio se u 3011. Nažalost, zbog ograničenog vremena nisam stigao svratiti u selo (u kojem sam inače bio više puta po radnim dužnostima u Pošti). Kolodvor Iz vlaka samo Šelina sjedala: Po dolasku u Luku najprije sam se javio prometniku, pokazao dozvolu i najavio namjeru snimanja po kolodvoru. Dobri diplomatski odnosi su uspostavljeni odmah: Luka ima i skretničara, iako su glavne skretnice automatizirane. On, kaže, poslužuje ručne za industrijski kolosijek: Upravljački stol: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 28, 2015 Author Posted January 28, 2015 Žalosni loparić: Telekomunikacije: Radna atmosfera: Dokaz da ovo ne piše neki ghostwriter: Kolodvorska zgrada iskosa… … i en face: Lagermax je popunjen skoro do maksimuma: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 28, 2015 Author Posted January 28, 2015 Treći kolosijek, izgrađen za potrebe Lagermaxa, ima betonske pragove: Valjalo je malo pronjuškati po čekaonici, koja izgleda vrlo pristojno i uredno. Umjesto komentara neka govore slike: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 28, 2015 Author Posted January 28, 2015 Dvije slike civilne strane: Idemo malo pokrenuti pogonske motke i trčeći stroj. Ova bara još je blago zaleđena: Cesta koja vodi do sela Luka: Pogled na selo Luka. U velikoj zgradi desno je pošta: Skretnica s trećeg na drugi (prolazni) kolosijek: To se spaja ovako: Skretnica nosi broj 3: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 28, 2015 Author Posted January 28, 2015 Tu je negdje u stara vremena bila zgradica robnog skladišta: Pogled iz drugog rakursa: Novi novcati pragovi: Skretnica broj 2: Moja pokojna baka bi rekla ''bikojna'': Bik je ujedno i navoz za istovar automobila: Početak perona: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 28, 2015 Author Posted January 28, 2015 Izlaz iz kolodvora u smjeru Kupljenovo - Pojatno - Novi Dvori: Još jedan pogled prema sjeveru… … i dva pogleda na zagorske brege: Nekada su ovuda prelazila kolica s brzovoznom robom: Pričaj ti to nekom drugom: Valja mi poći prema izlazu iz kolodvora u smjeru Žeinci - Veliko Trgovišće - Zabok: Sudeći prema izgledu trećeg kolosijeka naš skretničar se nije vruć vode napio: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 28, 2015 Author Posted January 28, 2015 Iskliznica: Idem ja do kraja: Skretnica broj 4: Izlazni signal, postojan kano klisurina. Vjerujte mi na riječ da je svjetlo bilo crveno: Glavni ulaz u kolodvor - skretnica broj 5: Da ne bi bilo ''nismo znali'': Odlučio sam doći do ovog mosta, kojeg pamtim iz brojnih vožnji - kada se voziš u Zagreb i začuješ drrruuummmm znači da ulazimo u kolodvor Luka: Quote Serija 05 je zakon!
Stanley Posted January 28, 2015 Author Posted January 28, 2015 Ispod mosta potočić maleni: Tu bih ja probušio tunel pa šta košta da košta - zavoj prema Žeincima: Još jedna slika vesele igre slapića, pa se vraćam: Usputna bara: Prvi peron: Moram priznati da sam jedva stigao na vlak za povratak. Dok sam se šmucao po kolodvoru zvonilo mi je u uhu da polazi u 12.49, a u stvarnosti je kretao u 12.41. Stoga sam u trku pokupio torbu iz prometnog ureda i jedva se stigao pozdraviti s mojim domaćinima. Obećao sam im poslati njihove slike mailom, što sam naravno i učinio. Usputni pogled iz 3011 na Medvednicu: I za kraj - moj vlak u Vrapču: Da, vozio sam se u novom Gredeljevcu. Već sam jednom iskušao ovo prometalo, ali samo od Glavnog do Vrapča. Danas sam imao priliku voziti se malo dulje i prikupio sam više dojmova. Sjedala mi se čine prihvatljivo udobnim za kraće i srednje relacije i mjesta za noge ima dovoljno. Vlak lagano klizi i ne osjete se neravnine na pruzi i skretnice. Jedino sam opazio iritirajući zvuk za koji mi se činilo da dolazi iz zone ormara kod vrata (vozio sam se uz zadnju upravljačnicu). Ne znam što je to brundalo, ali je kvarilo opći dojam o vlaku. Najveću primjedbu imam na WC koji je vonjao na nečistoću i nije se mogao zaključati, a nisam mogao ni oprati ruke. Ali to već nije do vlaka, već do održavanja i ''uljuđenih'' putnika. Quote Serija 05 je zakon!
Pfaff Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Jel' se sad smije čestitati na putopisu? Lijepo si to odradio - od šerafa do šerafa, kako bog zapoveda. A i vrijeme Te poslužilo, taman svjetla za dobre boje, bare zamrznute da se ne ukaljaš... Onaj potočić ispod drrrummm, drrrummm mosta ima ime? Pretpostavljam da je apetit bio onako, taman, kad si se vratio domu svome? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Stanley Posted January 28, 2015 Author Posted January 28, 2015 Onaj potočić ispod drrrummm, drrrummm mosta ima ime? Pretpostavljam da je apetit bio onako, taman, kad si se vrati domu svome? Postoji potok imenom Luka, a je li to taj ne bih znao reći. Koliko god surfao ništa mi ne pokazuje, a Google map iz nepoznatih razloga taji imena vodotoka.. Možda će znati netko od domorodaca. A apetit sam, hvala na pitanju, dijelom utažio putem i dijelom kod kuće. Quote Serija 05 je zakon!
thomcro Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Zanimljivo za vidjet nešto što i nije baš tako blizu za videt ... Quote
dac001sv Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Taj 3. kolosjek se koristi samo kao istovarni kolosjek za Lagermax,a zanimljivo je da se skretnice 2 i 3 nikad nisu koristile,bar ne za moje "karijere". Naime,kolko god bilo vagona s autima i kolko god bila dužina vlaka,uvijek je taj vlak bil primljeni na 2.-gi kolosjek pa smo za postavu,čitav vlak vlekli prek skretnice br.4,skroz van iz stanice u onaj zavoj i gurali ga natrag na 3.kolosjek na istovar,skroz na tog "bikonju"---dok smo uzimali prazne vagone (bivši 65401),situacija je bila malo drugačija-isto smo bili primljeni na 2. kol.,lokomotivu otkopčali i po prvom išli okolo prek skr. br.5 do mosta (izolacija) kaj ju je okrenul u pravac,pa na br 4 i na 3 kol.,opet sve vagone vlekli van i spajali na 2. kol.pa opet z lok. okolo na početak vlaka---uz te vagone i one koje smo pokupili po stanicama do Luke,vlak je imal i po 600 m,--znali smo nekad čekati da se sprazni pruga od Zaprešića do RK kaj bi skroz imali prolaz jer tu i veću dužinu niko nije štel primiti v svoju stanicu --pogotovo dok smo imali i cisterne iz Zaboka (16),Hbbis iz Bedekovčine ili Rills po cca 6 -8,po 10-12 za aute iz Luke i po 8 elementi iz Pojatnog ----jaaaako dugi vlak -OT ali bila je prilika za objasniti kak je funkcionirala Luka Quote
Portos Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Luka je praktički u mom susjedstvu, a na kolodvoru nisam bio nikada. Prošao vlakom kroz kolodvor mnogo puta ali samo u vlaku. Obično pređem prugu preko ŽCPR između Luke i Žejinaca te produžim dalje prema Jakovlju. OK obećajem da ću posjetiti kolodvor prvom prilikom. Lijepo si nam prikazao kolodvor (uobičajeno) i drago mi je da si uhvatio par sati lijepog vremena za izlet. DMV 7022 održavaju djelatnici Gredelja u stečaju pa njima piši reklamaciju za WC. Ormar iz kojega zuji je pretpostavljam "K" ormar odnosno glavni upravljački ormar DMV a što točno u njemu zuji ne znam. Znam samo da prema riječima strojovođa koji voze taj DMV a i 6112 Končarevce DMV zuji znatno manje od Končarevaca, no s obzirom da mu je sva elektrooprema na krovu za razliku od Končarevog vlaka koji ima poveliku strojarnicu odmah uz upravljačnicu mislim da ti buka zapravo i ne bi trebala biti jako iritantna. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
DB Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Postoji potok imenom Luka, a je li to taj ne bih znao reći. Koliko god surfao ništa mi ne pokazuje, a Google map iz nepoznatih razloga taji imena vodotoka.. Možda će znati netko od domorodaca. ... Za domaće toponime postoji Geoportal. No doduše, ispada da ni taj nije svevideći. Možda bi onaj Peruanac ... Quote
DB Posted January 28, 2015 Posted January 28, 2015 Taj 3. kolosjek se koristi samo kao istovarni kolosjek za Lagermax,a zanimljivo je da se skretnice 2 i 3 nikad nisu koristile,bar ne za moje "karijere". Naime,kolko god bilo vagona s autima i kolko god bila dužina vlaka,uvijek je taj vlak bil primljeni na 2.-gi kolosjek pa smo za postavu,čitav vlak vlekli prek skretnice br.4,skroz van iz stanice u onaj zavoj i gurali ga natrag na 3.kolosjek na istovar,skroz na tog "bikonju"--- Prometni pravilnik dopušta samo u posebnim slučajevima otpremanje sa sporednih, dok za takvo primanje vlakova na njih nisam siguran - tak da je postupak bil potpuno po propisu. Quote
Stanley Posted January 29, 2015 Author Posted January 29, 2015 Za domaće toponime postoji Geoportal. No doduše, ispada da ni taj nije svevideći. Pokušao sam naći ime potoka na Geoportalu, ali mi tamo nude samo katastarske čestice. A ja sam muž bez grunta. P.S. Ovo je svečani i jubilarni prvi put da svoje railfanovsko kretanje oslikavam na Google Earthu, stoga ne budi zamjereno ako prikaz nije baš savršen. Smjerovi i redosljed kretanja su točno označeni, a dojam teturanja je rezultat mojeg neiskustva i pomalo artroze: Quote Serija 05 je zakon!
Medo Posted January 29, 2015 Posted January 29, 2015 Eh kad Vam ja iz Australije moram nalaziti imena okolnih potoka... Potok se zove - Potok Luka... Ovdje imate popis potoka koji se ulivaju u Krapinu.... hrcak.srce.hr/file/178387 Medo . Quote ---- The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.
Stanley Posted January 29, 2015 Author Posted January 29, 2015 Eh kad Vam ja iz Australije moram nalaziti imena okolnih potoka... Potok se zove - Potok Luka... Ovdje imate popis potoka koji se ulivaju u Krapinu.... hrcak.srce.hr/file/178387 Naj se srditi, ali to smo znali i prije tebe - da postoji potok Luka i da utječe u Krapinu. Ime potoka Luka spomenuo sam i u putopisu. Ono što je zbunjivalo je podatak koji sam negdje pročitao (ne mogu se sada sjetiti gdje) da se potok Luka ulijeva u Krapinu kod sela Žeinci. Maloprije sam temeljito provjerio vodotokove oko Luke na Googleu i zaključio da potok može biti jedino Luka. Quote Serija 05 je zakon!
Renato Posted January 29, 2015 Posted January 29, 2015 Dakle kolodvor ima jednu rucnu skretnicu na kolosjeku koji se ne koristi vec godinama i zato ima zaposlenog skretnicara? Zar ne bi bilo bolje da se skretnicar vozi u Utz vagonu i obavlja posao na svim kolodvorima gdje je potrebno? Quote
Pfaff Posted January 29, 2015 Posted January 29, 2015 Naj se srditi, ali to smo znali i prije tebe - da postoji potok Luka i da utječe u Krapinu. Ime potoka Luka spomenuo sam i u putopisu. Ono što je zbunjivalo je podatak koji sam negdje pročitao (ne mogu se sada sjetiti gdje) da se potok Luka ulijeva u Krapinu kod sela Žeinci. Maloprije sam temeljito provjerio vodotokove oko Luke na Googleu i zaključio da potok može biti jedino Luka. Baš sam ponosan kako sam to lijepo zagužvao s imenom potočića! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Stanley Posted January 29, 2015 Author Posted January 29, 2015 Dakle kolodvor ima jednu rucnu skretnicu na kolosjeku koji se ne koristi vec godinama i zato ima zaposlenog skretnicara? Zar ne bi bilo bolje da se skretnicar vozi u Utz vagonu i obavlja posao na svim kolodvorima gdje je potrebno? Ima ih tri - broj 2, 3 i 4. Pri čemu prve dvije, kako nam je rekao dac001sv, do sada nisu korištene. Ali nikad ne reci nikad, pa je čovjek tu za svaki slučaj (za svaki slučaj pop ima kuharicu). Da se nije vruć vode napio otkako su glavne skretnice automatizirane - i to je istina. Ali ja sam meka srca i ne bih htio potkopavati status tog čovjeka, tim prije jer smo zajedno osvježavali uspomene na staru ''drvenu'' Luku. Quote Serija 05 je zakon!
DB Posted January 29, 2015 Posted January 29, 2015 Ima ih tri - broj 2, 3 i 4. Pri čemu prve dvije, kako nam je rekao dac001sv, do sada nisu korištene. Ali nikad ne reci nikad, pa je čovjek tu za svaki slučaj (za svaki slučaj pop ima kuharicu). Da se nije vruć vode napio otkako su glavne skretnice automatizirane - i to je istina. Ali ja sam meka srca i ne bih htio potkopavati status tog čovjeka, tim prije jer smo zajedno osvježavali uspomene na staru ''drvenu'' Luku. Skretničari nisu samo prebacivači kruški, nego obavljaju i čišćenje i podmazivanje skretnica ... a mogu i kvačiti i otkvačivati vozila. Quote
DB Posted January 29, 2015 Posted January 29, 2015 Pokušao sam naći ime potoka na Geoportalu, ali mi tamo nude samo katastarske čestice. A ja sam muž bez grunta. ... Treba aktivirati kvačicu "Nazivi" ... a "Čestice" je poželjno otkvačiti. Al u ovom slučaju, nema nigdje naziva dotičnog potoka ... a i kaj će nam, kad ga vode u australskom katastru. Quote
Janko Posted January 29, 2015 Posted January 29, 2015 Savjet (Croportal) je bio dobar - hvala. Ako je ovo ono "preko mosta, pa zavoj, a onda "kolodvor" - potok je Lučelnica. http://geoportal.dgu.hr/preglednik/?zoom=9&E=446841.44149995&N=5089413.72225 Ukini katastarske čestice, čestice i zgrade onda okini toponime, pa se prošetaj po potoku ispod mosta uz- i niz- vodno... Al' kolko mene pamet služi na ploči Plave Trave je nekadašnja Samoborčekova stanica negdi odmah preko Podusedskog mosta... Quote
mali.paja Posted January 29, 2015 Posted January 29, 2015 Al' kolko mene pamet služi na ploči Plave Trave je nekadašnja Samoborčekova stanica negdi odmah preko Podusedskog mosta... Slikano je u tada ukrižju Luka. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.