Jump to content

Zabok-Đurmanec-Rogatec obnovljenom prugom 5.1.2015.


Portos

Recommended Posts

Vijest da će dionica pruge od Đurmanca do Slovenske državne granice biti obnovljena te na njoj biti uspostavljen promet bila je nevjerojatna. No radovi su započeti i uspješno okončani te je promet uspostavljen stupanjem na snagu voznog reda 2014/2015. Nažalost zbog poslovnih i drugih obaveza nije se moglo prisustvovati samom svećanom puštanju u promet, ali nismo dugo čekali na prvu vožnju. Budući trenutnim voznim redom Rogatec i Đurmanec povezuju samo dva vlaka, oba prometuju u popodnevnim satima, i oba polaska ostvaruju Slovenske željeznice svojim dizel-motornim garniturama serije 313/814 do Rogateca se moglo otići prvim a vratiti drugim vlakom odnosno istom garniturom na čiji smo polazak u Rogatecu čekali sat vremena.

No, dakle, ekipa forumaša u sastavu Zeus, Željko 256, Nikola-Zabok i Portos našla se na kolodvoru Zabok nešto prije polaska vlaka 3128 u 14.25h.

 

Pristiže 3008 sastavljen od 2 Macose, na 4. kolosijeku je već garnitura za G.Stubicu, a naša je na 2. kolosijeku.

 

1100uRo01_zps65591ab0.jpg

 

1100uRo03_zpsf5e28712.jpg

 

Mi ćemo sa garniturom 011

 

1100uRo02_zps96a5f389.jpg

 

Ulazak u Đurmanec, FIAT nas čeka. Stari, originalni, nemoderniziran ali svježe reviziran

 

1100uRo04_zps6f810837.jpg

 

Ulazi nekoliko putnika, granična policija već čeka

 

1100uRo05_zpsb1d51a32.jpg

 

1100uRo06_zps354eb587.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Granična policija nam je do Hromca pregledala karte, pa je policajac izašao u Hromcu.

 

1100uRo09_zpsfc008101.jpg

 

I stražnja upravljaćnica FIAT-a je obnovljena ali ne znam da li se uopće koristi i kada jer je motorni vagon u kojem se vozimo sprijeda sa zavarenim vratima i prikolice se kaće samo sa ove strane

 

1100uRo07_zpsa070e4dd.jpg

 

Prolaz između vagona

 

1100uRo08_zps8f001f1d.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Stižemo u Sveti Rok ob Sotli gdje ulazi Slovenska granična policija, pregledava dokumente i izlazi van.

 

1100uRo10_zps81cb40dc.jpg

 

Potom slijedi Vidina

 

1100uRo12_zps0a66718d.jpg

 

Uskoro pristiže plavokosa kondukterka SŽ i naplačuje nam povratne karte. Ista cijena je do Hromca i do Đurmanca.

 

Dobovec

 

1100uRo11_zps48dae3d1.jpg

 

Željko 256 na prozoru

 

1100uRo13_zps421d46eb.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Rogatec se nije promijenio od prošli put. A davno sam bio ovdje.

 

1100uRo14_zps031016a9.jpg

 

I dalje je ovdje lokomotiva

 

1100uRo16_zpsbb2ada36.jpg

 

A i svi ostali eksponati su na svojim mjestima

 

1100uRo15_zps0f52552f.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Prema Celju

 

1100uRo17_zps664a944f.jpg

 

Začuo se zvuk sa ŽCPR te je ubrzo pristigao vlak od dvije garniture moderniziranih FIAT-a koji je s manjim zakašnjenjem produžio do Sv.Roka ob Sotli

 

1100uRo23_zps5a21f8ef.jpg

 

1100uRo24_zps03007a24.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Dok smo u obližnjem Mercatoru popili piće, garnitura se vratila iz Sv.Roka ob Sotli i parkirala na 1. peronu

 

1100uRo25_zps5b4a43ec.jpg

 

Kolosijek prema tvornici stakla s kojeg robu još uvijek odvoze Slovenske željeznice

 

1100uRo26_zpsd7a566a7.jpg

 

A naš vlak čeka polazak

 

1100uRo21_zps6eb22aca.jpg

 

Tabla je improvizacija

 

1100uRo22_zps43fa1680.jpg

 

Zalazak sunca

 

1100uRo27_zps1e404d88.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Natrag smo se vozili u vagonu 814 odnosno motorni vagon 813 nas je gurao. Znatno tiše i znatno udobnije. Mada je simpatično kada strojovođa mijenja brzine klasičnom mjenjačkom polugom i kada koči motorom.

 

1100uRo28_zpsf78ec8b1.jpg

 

Evo nas u Đurmancu. Polazak je tek za 40-ak minuta

 

1100uRo29_zpsc1263032.jpg

 

SŽ i HŽ garnitura

 

1100uRo30_zpsabf1654b.jpg

 

Odlazi SŽ vlak

 

1100uRo31_zps76d15bee.jpg

 

U razgovoru s kondukterima i prometnikom u Đurmancu saznali smo da će u Veljači 2015 doći do promjene voznog reda kojom bi se 2 HŽ vlaka produžila do Rogateca u jutarnjim satima. Trenutno do Hromca produžava 5 vlakova HŽ + redovito Đurmanec-Rogatec voze SŽ garniture 2x dnevno poslijepodne. Znatno povečanje prometa nije moguće zbog zauzetosti Slovenskog dijela pruge na dionici do Sv.Roka ob Sotli do kuda voze njihove garniture.

Inače nemodernizirani ali obnovljeni FIAT je u vrhunskom stanju čist i uredan, WC je pogotovo uređen, sve na senzore, uredno čisto. Bio je to jedan lijepi izlet nadamo se još nekim izletima u budućnosti.

 

Za kraj SCAN karte

 

1100uRo32_zps6181cce4.jpg

 

*isprika na kvaliteti slika, prvih nekoliko je napravljeno Canonom koji je ubrzo potpuno izgubio volju za suradnjom pa sam dalje slikao Smartphoneom.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Mora da su se policajci šokirali kad su vidjeli čak četvoricu putnika u prekograničnom vlaku :mrgreen:

Je li uopće prelazio netko granicu, osim vas četvorice ?

Link to comment
Share on other sites

Molim objašnjenje: Neobnovljeni FIAT vozi samo kao shuttle između Plavca i obnovljenog FIATa?

 

Neobnovljeni FIAT dolazi iz Celja kao vlak 7811 i vozi do Đurmanca gdje stiže u 14.50. Onda se u 15.00 vraća u Rogatec kao 7810 gdje stiže u 15.31 i stoji oko sat vremena čekajući polazak prema Đurmancu kao 7813 u 16.40 gdje stiže u 17.11. Po polasku iz Đurmanca drugi put kao 7812 u 17.19 produžava do Celja (Rogatec 17.50, Celje 18.47). To što je taj dan vozio obnovljeni ali nemodernizirani FIAT bila je slučajnost (mogao je isto tako voziti modernizirani).

 

Mora da su se policajci šokirali kad su vidjeli čak četvoricu putnika u prekograničnom vlaku :mrgreen:

Je li uopće prelazio netko granicu, osim vas četvorice ?

 

U vlaku nas je bilo šestoro, u povratku nas četvorica.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

U razgovoru s kondukterima i prometnikom u Đurmancu saznali smo da će u Veljači 2015 doći do promjene voznog reda kojom bi se 2 HŽ vlaka produžila do Rogateca u jutarnjim satima. Trenutno do Hromca produžava 5 vlakova HŽ + redovito Đurmanec-Rogatec voze SŽ garniture 2x dnevno poslijepodne. Znatno povečanje prometa nije moguće zbog zauzetosti Slovenskog dijela pruge na dionici do Sv.Roka ob Sotli do kuda voze njihove garniture.

Ova dva dodatna vlaka u prijepodnevnim satima će dosta povećati atraktivnost ove štreke. To bi trebalo biti dovoljno za jedan prihvatljivi vozni red. Nadajmo se da će putnici to moći dobro iskoristiti, jer jedino o tome ovisi da li će se takav prošireni vozni red uspjeti održati. U svakom slučaju, dobar nastavak događanja s ovom prugom. :palac:

 

Za kraj SCAN karte

Hm, vidm da ste platiti 3,20 EUR za povratnu kartu. Tjedan dana ranije je mene moja jednosmjerna karta koštala 2 EUR. To znači, odobrili su 20% popusta na povratnu kartu na račun toga što je ovo međunarodna relacija, jer SŽ radnim danom ne odobrava nikakav popust na povratne karte u unutrašnjem prometu.

Link to comment
Share on other sites

Hvala Portos na otvaranju teme. :palac:

 

Počinjemo standardno, 3013 s Osmicom i pet vagona, te zborom Plavaca na zabočkom kolodvoru. Ukidanjem poslijepodnevne zamjene Plavaca novim voznim redom tri Plavca jedan do drugog postaju standardan prizor u Zaboku, do sada je krapinski uvijek stajao iza duplog na 3008.

 

p1054986res.jpg

 

p1054990res.jpg

 

Nakon okupljanja na zabočkom kolodvoru i fotkanja već dobro poznatih motiva sjedamo u prikolicu jedanaestice i krećemo na, na prvi pogled, sasvim uobičajeno putovanje. Putem do Đurmanca nismo ništa slikali, a vrijeme je uz razgovor brzo teklo. Odradili smo i prvo stajanje na novootvorenom stajalištu Pristava Krapinska, koje je bilo popraćeno proklizavanjem Plavca te vožnjom rikverc do promašenog perona.

Približavanjem Đurmancu krenula je licitacija o tome koji bi nas Fiat mogao čekati za nastavak putovanja. Izdaleka ugledavši nešto bliješteće crveno-kremasto odmah smo znali da je riječ o starom Fiatu. Tipovao sam na 046, jer je on zadnje vrijeme bio na pograničnim vlakovima. Ispostavilo se da je riječ o 041, najnovijem nultom Fiatu s revizije, koji je nakon podužeg boravka na bleiburškoj pruzi tek nekoliko dana prije stigao u Celje.

 

Slijedi iskakanje iz Plavca i trk u kontra smjeru, kako bi zabilježio prizor na koji smo čekali dugo godina – međunarodni suret motornjaka na đurmanečkom kolodvoru. Nakon okidanja se valja brže-bolje vratiti na drugu stranu kolodvora, kako mi Slovenac ne bi kojim slučajem pobjegao.

 

p1054993res.jpg

 

Svježe obnovljeni Fiat je kako izvana tako i iznutra oduševio blještavilom i čistoćom. Interijer odiše ugodnom mješavinom mirisa laka, vebasta i svježeg tapecirunga. Nakon zauzimanja mjesta u Slovencu (bilo ih je napretek) je pred nama najzanimljiviji dio vožnje – prvi susret s novoobnovljenom prugom.

 

p1055001res.jpg

 

Stajalište Hromec je dobilo novi asfaltirani peron i nadstrešnicu kakvu imaju i neka druga stajališta na krapinskoj pruzi (Štrucljevo, Dukovec, Pristava), te takvo ušminkano nakon dugo godina očekuje vlakove.

 

p1054999res.jpg

HŽ VUČA VLAKOVA

sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Slijedi lagana vožnja (20 km/h) kroz tunel Lupinjak i prelazak državne granice/meje. Sljedeći kolodvor je Sv. Rok ob Sotli, gdje nas dočekuje slovenska granična policija. Arhitektura kolodvorske zgrade je vrlo slična onoj u Đurmancu.

 

p1055005res.jpg

 

Do Rogateca imamo još dva stajališta, Dobovec i Vidinu, koja su opremljena starijim tipom nadstrešnice kakvu možemo pronaći u Žutnici, ali itekako služi svrsi.

 

p1055006res.jpg

 

p1055007res.jpg

 

Nakon nešto više od pola sata vožnje pograničnim vlakom stigosmo u Rogatec. Ovdje ćemo imati pauzu od nekih sat vremena. Ekipa se već razbježala po kolodvoru i fotografira naveliko.

 

p1055014res.jpg

 

Portret našeg Fiata, svježeg i blistavog nakon revizije, koji je mirno roktao u leru, očekujući povratak s već upaljenim crvenim žaruljama.

 

p1055016res.jpg

 

Osobna iskaznica, revizija, i, ono najvažnije, pločica s relacijom.

 

p1055061res.jpg

HŽ VUČA VLAKOVA

sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Šira kolodvorska situacija, osim Fiata nailazimo i na parnjaču 53-003

 

p1055034res.jpg

 

p1055051res.jpg

 

Uz parnjaču je i zanimljiva zbirka signalizacijske opreme.

 

p1055044res.jpg

 

Zvono ŽCP-a u daljini najavljuje skorašnji dolazak vlaka koji se ukazuje u obliku solidno popunjenog i lagano zakašnjelog duplog Fiata (813/4 129+123), koji nakon kraćeg zadržavanja produžuje prema Sv.Roku. Svjedočimo susretu dvaju generacija iste serije motornih vlakova, te prometniku i Zeusu u akciji, svaki zaokupljen svojim poslom.

 

p1055053res.jpg

 

p1055057res.jpg

 

Nakon križanja se odlazimo zagrijati u obližnju biblioteku. Vrijeme je brzo prošlo i počeo je padati mrak, što znači da je polako trebalo razmišljati o povratku. Na kolodvoru nas je dočekao prekrasan zalazak sunca i Fiat spreman za polazak prema Đurmancu.

 

p1055065res.jpg

 

p1055073res.jpg

 

p1055072res.jpg

 

 

Bilo je to još jedno lijepo, railfanovski provedeno poslijepodne. Hvala svima na ugodnom druženju i do sljedećeg (pograničnog, a možda i kružnog) putovanja. :mah:

HŽ VUČA VLAKOVA

sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Baš mi je žao što vam se nisam mogao pridružiti na ovoj vožnji, tako da iako je to moja domicilna pruga, još nisam uspio napraviti "krug"..

No doći će i to na red..

Vidim ustvari da smo se svi bazirali samo na SŽ crvendaće, a nitko još nije uslikao makozlina na "novoj" štreki..

Morati ću odraditi i taj zadatak.

 

No, vidim da ste se lijepo zabavili. :)

Link to comment
Share on other sites

Stajalište Hromec je dobilo novi asfaltirani peron i nadstrešnicu kakvu imaju i neka druga stajališta na krapinskoj pruzi

... i nekoliko stotina stajališta u Zagrebu 8)

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Lpo dečki. Imal bi neka pitanja, pša najte zameriti :

 

1. Ovo s nekorištenjem zadnje upravljačnice na Fiatu mi ni jasno.. Kak se ne bu koristila ?

2. Otkad granična policija pregledava karte ?

Samo 1.razred !

1.'st class only !

Link to comment
Share on other sites

Lpo dečki. Imal bi neka pitanja, pša najte zameriti :

 

1. Ovo s nekorištenjem zadnje upravljačnice na Fiatu mi ni jasno.. Kak se ne bu koristila ?

2. Otkad granična policija pregledava karte ?

 

Nisam bio na putu, ali evo kako sam ja to shvatio:

1. Radi se o "unutrašnjim" upravljačnicama na spoju dva FIATA. Ispada da su trajno skuplani

2. Policija može pregledavati štogod hoće, a sve s premisom da se uvidom u putne isprave može steći ideja o nakanama putnika

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

U razgovoru s kondukterima i prometnikom u Đurmancu saznali smo da će u Veljači 2015 doći do promjene voznog reda kojom bi se 2 HŽ vlaka produžila do Rogateca u jutarnjim satima.

Ništa nema od toga. Samo će još par vlakova do Hromeca produžiti.

Link to comment
Share on other sites

Lpo dečki. Imal bi neka pitanja, pša najte zameriti :

 

1. Ovo s nekorištenjem zadnje upravljačnice na Fiatu mi ni jasno.. Kak se ne bu koristila ?

2. Otkad granična policija pregledava karte ?

 

Vagon 813 je motorni vagon, 814 je vagon bez motora s upravljačnicom na jednoj strani. Svi obnovljeni FIAT-i su umjesto vrata na čelu vagona 813 kod A upravljačnice dobili zavarenu plohu jer se odlučilo da se garniture više neće spajati na način da se omogući prolaz kroz cijeli vlak. Isto tako zavarena je ploha i umjesto vrata pokraj upravljačnice vagona 814. Stražnja se upravljačnica može koristiti samo ukoliko se 813 koristi bez 814. Ne znam da li se igdje na SŽ upotrebljavaju samo motorna kola bez prikolica.

Granična policija pregledavala je putne isprave odnosno osobne iskaznice.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Bio bi red da i ja podijelim dojmove s vama. Nije loše kad si među zadnjima kad je puno toga već rečeno i prikazano. :kul

Pa krenimo redom.

Okupili smo se u Zaboku oko 14:15. Tri macose su se poredale, a Zeljka256 još nema. Sliku svih triju ste već vidjeli, zato ću vam ja pokazati varaždinsku.

20150105-07.jpg

Pusti prometnik onu za Gornju Stubicu, a Žaca još nema. Pusti on i varaždinsku, a Žaca još nema. Nije da sam počel paničariti, ali... I pred sam polazak, ukaže se Žac na opće oduševljenje.
Ubrzo smo stigli do Đurmanca gdje nas je dočekao stari Fiat 813/814 041. Unutrašnjost motornog dijela samo za seabrala.

20150105-08.jpg

Slijedila je vožnja po obnovljenom dijelu pruge. Brzina je 60 km/h, ali vlak svako malo uspori na 20 km/h zbog ŽCP-ova. Ovo stajalište postalo je "mejni prehod".

20150105-09.jpg

Nakon pola sata vožnje, evo nas u Rogatecu. Naš fiat spreman za povratak.

20150105-10.jpg

Tu je i muzejski eksponat 53-003.

20150105-11.jpg

Ubrzo nas je iznenadio i putnički vlak iz Celja za Sveti Rok ob Sotli.

20150105-12.jpg

Slika kolodvora s civilne strane.

20150105-13.jpg

Nakon što smo ga ispratili, bilo je vrijeme za okrepu u Mercatorovom kafiću. Po ponovnom dolasku na kolodvor u šturcu nas je dočekala dvostruka motorna garnitura koja se vratila iz Svetog Roka ob Sotli.

20150105-14.jpg

Slijedio je povratak prema Đurmancu. Unutrašnjost prikolice kojom smo se vraćali.

20150105-15.jpg

Po dolasku u Đurmanec imali smo čedesetak minuta vremena kojeg smo iskoristili za još pokoju fotku i razgovor s prometnikom. Sve u svemu jedno ugodno poslijepodne. Hvala mojim suputnicima na druženju i ponovilo se.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...