Portos Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Vijest da će dionica pruge od Đurmanca do Slovenske državne granice biti obnovljena te na njoj biti uspostavljen promet bila je nevjerojatna. No radovi su započeti i uspješno okončani te je promet uspostavljen stupanjem na snagu voznog reda 2014/2015. Nažalost zbog poslovnih i drugih obaveza nije se moglo prisustvovati samom svećanom puštanju u promet, ali nismo dugo čekali na prvu vožnju. Budući trenutnim voznim redom Rogatec i Đurmanec povezuju samo dva vlaka, oba prometuju u popodnevnim satima, i oba polaska ostvaruju Slovenske željeznice svojim dizel-motornim garniturama serije 313/814 do Rogateca se moglo otići prvim a vratiti drugim vlakom odnosno istom garniturom na čiji smo polazak u Rogatecu čekali sat vremena. No, dakle, ekipa forumaša u sastavu Zeus, Željko 256, Nikola-Zabok i Portos našla se na kolodvoru Zabok nešto prije polaska vlaka 3128 u 14.25h. Pristiže 3008 sastavljen od 2 Macose, na 4. kolosijeku je već garnitura za G.Stubicu, a naša je na 2. kolosijeku. Mi ćemo sa garniturom 011 Ulazak u Đurmanec, FIAT nas čeka. Stari, originalni, nemoderniziran ali svježe reviziran Ulazi nekoliko putnika, granična policija već čeka Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted January 12, 2015 Author Posted January 12, 2015 Granična policija nam je do Hromca pregledala karte, pa je policajac izašao u Hromcu. I stražnja upravljaćnica FIAT-a je obnovljena ali ne znam da li se uopće koristi i kada jer je motorni vagon u kojem se vozimo sprijeda sa zavarenim vratima i prikolice se kaće samo sa ove strane Prolaz između vagona Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted January 12, 2015 Author Posted January 12, 2015 Stižemo u Sveti Rok ob Sotli gdje ulazi Slovenska granična policija, pregledava dokumente i izlazi van. Potom slijedi Vidina Uskoro pristiže plavokosa kondukterka SŽ i naplačuje nam povratne karte. Ista cijena je do Hromca i do Đurmanca. Dobovec Željko 256 na prozoru Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted January 12, 2015 Author Posted January 12, 2015 Rogatec se nije promijenio od prošli put. A davno sam bio ovdje. I dalje je ovdje lokomotiva A i svi ostali eksponati su na svojim mjestima Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted January 12, 2015 Author Posted January 12, 2015 Malo FIAT-a IVECO diesel motor Spoj 813/814 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted January 12, 2015 Author Posted January 12, 2015 Prema Celju Začuo se zvuk sa ŽCPR te je ubrzo pristigao vlak od dvije garniture moderniziranih FIAT-a koji je s manjim zakašnjenjem produžio do Sv.Roka ob Sotli Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted January 12, 2015 Author Posted January 12, 2015 Dok smo u obližnjem Mercatoru popili piće, garnitura se vratila iz Sv.Roka ob Sotli i parkirala na 1. peronu Kolosijek prema tvornici stakla s kojeg robu još uvijek odvoze Slovenske željeznice A naš vlak čeka polazak Tabla je improvizacija Zalazak sunca Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted January 12, 2015 Author Posted January 12, 2015 Natrag smo se vozili u vagonu 814 odnosno motorni vagon 813 nas je gurao. Znatno tiše i znatno udobnije. Mada je simpatično kada strojovođa mijenja brzine klasičnom mjenjačkom polugom i kada koči motorom. Evo nas u Đurmancu. Polazak je tek za 40-ak minuta SŽ i HŽ garnitura Odlazi SŽ vlak U razgovoru s kondukterima i prometnikom u Đurmancu saznali smo da će u Veljači 2015 doći do promjene voznog reda kojom bi se 2 HŽ vlaka produžila do Rogateca u jutarnjim satima. Trenutno do Hromca produžava 5 vlakova HŽ + redovito Đurmanec-Rogatec voze SŽ garniture 2x dnevno poslijepodne. Znatno povečanje prometa nije moguće zbog zauzetosti Slovenskog dijela pruge na dionici do Sv.Roka ob Sotli do kuda voze njihove garniture. Inače nemodernizirani ali obnovljeni FIAT je u vrhunskom stanju čist i uredan, WC je pogotovo uređen, sve na senzore, uredno čisto. Bio je to jedan lijepi izlet nadamo se još nekim izletima u budućnosti. Za kraj SCAN karte *isprika na kvaliteti slika, prvih nekoliko je napravljeno Canonom koji je ubrzo potpuno izgubio volju za suradnjom pa sam dalje slikao Smartphoneom. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Pfaff Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Molim objašnjenje: Neobnovljeni FIAT vozi samo kao shuttle između Plavca i obnovljenog FIATa? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
seabral Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Mora da su se policajci šokirali kad su vidjeli čak četvoricu putnika u prekograničnom vlaku Je li uopće prelazio netko granicu, osim vas četvorice ? Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Portos Posted January 12, 2015 Author Posted January 12, 2015 Molim objašnjenje: Neobnovljeni FIAT vozi samo kao shuttle između Plavca i obnovljenog FIATa? Neobnovljeni FIAT dolazi iz Celja kao vlak 7811 i vozi do Đurmanca gdje stiže u 14.50. Onda se u 15.00 vraća u Rogatec kao 7810 gdje stiže u 15.31 i stoji oko sat vremena čekajući polazak prema Đurmancu kao 7813 u 16.40 gdje stiže u 17.11. Po polasku iz Đurmanca drugi put kao 7812 u 17.19 produžava do Celja (Rogatec 17.50, Celje 18.47). To što je taj dan vozio obnovljeni ali nemodernizirani FIAT bila je slučajnost (mogao je isto tako voziti modernizirani). Mora da su se policajci šokirali kad su vidjeli čak četvoricu putnika u prekograničnom vlaku Je li uopće prelazio netko granicu, osim vas četvorice ? U vlaku nas je bilo šestoro, u povratku nas četvorica. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
seabral Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 U razgovoru s kondukterima i prometnikom u Đurmancu saznali smo da će u Veljači 2015 doći do promjene voznog reda kojom bi se 2 HŽ vlaka produžila do Rogateca u jutarnjim satima. Trenutno do Hromca produžava 5 vlakova HŽ + redovito Đurmanec-Rogatec voze SŽ garniture 2x dnevno poslijepodne. Znatno povečanje prometa nije moguće zbog zauzetosti Slovenskog dijela pruge na dionici do Sv.Roka ob Sotli do kuda voze njihove garniture. Ova dva dodatna vlaka u prijepodnevnim satima će dosta povećati atraktivnost ove štreke. To bi trebalo biti dovoljno za jedan prihvatljivi vozni red. Nadajmo se da će putnici to moći dobro iskoristiti, jer jedino o tome ovisi da li će se takav prošireni vozni red uspjeti održati. U svakom slučaju, dobar nastavak događanja s ovom prugom. Za kraj SCAN karte Hm, vidm da ste platiti 3,20 EUR za povratnu kartu. Tjedan dana ranije je mene moja jednosmjerna karta koštala 2 EUR. To znači, odobrili su 20% popusta na povratnu kartu na račun toga što je ovo međunarodna relacija, jer SŽ radnim danom ne odobrava nikakav popust na povratne karte u unutrašnjem prometu. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Nikola-Zabok Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Hvala Portos na otvaranju teme. Počinjemo standardno, 3013 s Osmicom i pet vagona, te zborom Plavaca na zabočkom kolodvoru. Ukidanjem poslijepodnevne zamjene Plavaca novim voznim redom tri Plavca jedan do drugog postaju standardan prizor u Zaboku, do sada je krapinski uvijek stajao iza duplog na 3008. Nakon okupljanja na zabočkom kolodvoru i fotkanja već dobro poznatih motiva sjedamo u prikolicu jedanaestice i krećemo na, na prvi pogled, sasvim uobičajeno putovanje. Putem do Đurmanca nismo ništa slikali, a vrijeme je uz razgovor brzo teklo. Odradili smo i prvo stajanje na novootvorenom stajalištu Pristava Krapinska, koje je bilo popraćeno proklizavanjem Plavca te vožnjom rikverc do promašenog perona. Približavanjem Đurmancu krenula je licitacija o tome koji bi nas Fiat mogao čekati za nastavak putovanja. Izdaleka ugledavši nešto bliješteće crveno-kremasto odmah smo znali da je riječ o starom Fiatu. Tipovao sam na 046, jer je on zadnje vrijeme bio na pograničnim vlakovima. Ispostavilo se da je riječ o 041, najnovijem nultom Fiatu s revizije, koji je nakon podužeg boravka na bleiburškoj pruzi tek nekoliko dana prije stigao u Celje. Slijedi iskakanje iz Plavca i trk u kontra smjeru, kako bi zabilježio prizor na koji smo čekali dugo godina – međunarodni suret motornjaka na đurmanečkom kolodvoru. Nakon okidanja se valja brže-bolje vratiti na drugu stranu kolodvora, kako mi Slovenac ne bi kojim slučajem pobjegao. Svježe obnovljeni Fiat je kako izvana tako i iznutra oduševio blještavilom i čistoćom. Interijer odiše ugodnom mješavinom mirisa laka, vebasta i svježeg tapecirunga. Nakon zauzimanja mjesta u Slovencu (bilo ih je napretek) je pred nama najzanimljiviji dio vožnje – prvi susret s novoobnovljenom prugom. Stajalište Hromec je dobilo novi asfaltirani peron i nadstrešnicu kakvu imaju i neka druga stajališta na krapinskoj pruzi (Štrucljevo, Dukovec, Pristava), te takvo ušminkano nakon dugo godina očekuje vlakove. Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!
Nikola-Zabok Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Slijedi lagana vožnja (20 km/h) kroz tunel Lupinjak i prelazak državne granice/meje. Sljedeći kolodvor je Sv. Rok ob Sotli, gdje nas dočekuje slovenska granična policija. Arhitektura kolodvorske zgrade je vrlo slična onoj u Đurmancu. Do Rogateca imamo još dva stajališta, Dobovec i Vidinu, koja su opremljena starijim tipom nadstrešnice kakvu možemo pronaći u Žutnici, ali itekako služi svrsi. Nakon nešto više od pola sata vožnje pograničnim vlakom stigosmo u Rogatec. Ovdje ćemo imati pauzu od nekih sat vremena. Ekipa se već razbježala po kolodvoru i fotografira naveliko. Portret našeg Fiata, svježeg i blistavog nakon revizije, koji je mirno roktao u leru, očekujući povratak s već upaljenim crvenim žaruljama. Osobna iskaznica, revizija, i, ono najvažnije, pločica s relacijom. Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!
Nikola-Zabok Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Šira kolodvorska situacija, osim Fiata nailazimo i na parnjaču 53-003 Uz parnjaču je i zanimljiva zbirka signalizacijske opreme. Zvono ŽCP-a u daljini najavljuje skorašnji dolazak vlaka koji se ukazuje u obliku solidno popunjenog i lagano zakašnjelog duplog Fiata (813/4 129+123), koji nakon kraćeg zadržavanja produžuje prema Sv.Roku. Svjedočimo susretu dvaju generacija iste serije motornih vlakova, te prometniku i Zeusu u akciji, svaki zaokupljen svojim poslom. Nakon križanja se odlazimo zagrijati u obližnju biblioteku. Vrijeme je brzo prošlo i počeo je padati mrak, što znači da je polako trebalo razmišljati o povratku. Na kolodvoru nas je dočekao prekrasan zalazak sunca i Fiat spreman za polazak prema Đurmancu. Bilo je to još jedno lijepo, railfanovski provedeno poslijepodne. Hvala svima na ugodnom druženju i do sljedećeg (pograničnog, a možda i kružnog) putovanja. Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon!
ivog Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Baš mi je žao što vam se nisam mogao pridružiti na ovoj vožnji, tako da iako je to moja domicilna pruga, još nisam uspio napraviti "krug".. No doći će i to na red.. Vidim ustvari da smo se svi bazirali samo na SŽ crvendaće, a nitko još nije uslikao makozlina na "novoj" štreki.. Morati ću odraditi i taj zadatak. No, vidim da ste se lijepo zabavili. Quote
STIB Posted January 13, 2015 Posted January 13, 2015 Stajalište Hromec je dobilo novi asfaltirani peron i nadstrešnicu kakvu imaju i neka druga stajališta na krapinskoj pruzi ... i nekoliko stotina stajališta u Zagrebu Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
1142007 Posted January 13, 2015 Posted January 13, 2015 Lpo dečki. Imal bi neka pitanja, pša najte zameriti : 1. Ovo s nekorištenjem zadnje upravljačnice na Fiatu mi ni jasno.. Kak se ne bu koristila ? 2. Otkad granična policija pregledava karte ? Quote Samo 1.razred ! 1.'st class only !
Pfaff Posted January 13, 2015 Posted January 13, 2015 Lpo dečki. Imal bi neka pitanja, pša najte zameriti : 1. Ovo s nekorištenjem zadnje upravljačnice na Fiatu mi ni jasno.. Kak se ne bu koristila ? 2. Otkad granična policija pregledava karte ? Nisam bio na putu, ali evo kako sam ja to shvatio: 1. Radi se o "unutrašnjim" upravljačnicama na spoju dva FIATA. Ispada da su trajno skuplani 2. Policija može pregledavati štogod hoće, a sve s premisom da se uvidom u putne isprave može steći ideja o nakanama putnika Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
ICE-3M Posted January 13, 2015 Posted January 13, 2015 Jako lijepo. Šteta kaj nisam mogao s vama, ali budem se jednom provozao ovom prugom. Je se Hromec usrečio s ovom nadsrešnicom, ta od vjetra odlično štiti. Ova u Vidini mi se sviđa. Quote
mali.paja Posted January 14, 2015 Posted January 14, 2015 U razgovoru s kondukterima i prometnikom u Đurmancu saznali smo da će u Veljači 2015 doći do promjene voznog reda kojom bi se 2 HŽ vlaka produžila do Rogateca u jutarnjim satima. Ništa nema od toga. Samo će još par vlakova do Hromeca produžiti. Quote
Portos Posted January 14, 2015 Author Posted January 14, 2015 Lpo dečki. Imal bi neka pitanja, pša najte zameriti : 1. Ovo s nekorištenjem zadnje upravljačnice na Fiatu mi ni jasno.. Kak se ne bu koristila ? 2. Otkad granična policija pregledava karte ? Vagon 813 je motorni vagon, 814 je vagon bez motora s upravljačnicom na jednoj strani. Svi obnovljeni FIAT-i su umjesto vrata na čelu vagona 813 kod A upravljačnice dobili zavarenu plohu jer se odlučilo da se garniture više neće spajati na način da se omogući prolaz kroz cijeli vlak. Isto tako zavarena je ploha i umjesto vrata pokraj upravljačnice vagona 814. Stražnja se upravljačnica može koristiti samo ukoliko se 813 koristi bez 814. Ne znam da li se igdje na SŽ upotrebljavaju samo motorna kola bez prikolica. Granična policija pregledavala je putne isprave odnosno osobne iskaznice. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Zeus Posted January 15, 2015 Posted January 15, 2015 Bio bi red da i ja podijelim dojmove s vama. Nije loše kad si među zadnjima kad je puno toga već rečeno i prikazano. Pa krenimo redom. Okupili smo se u Zaboku oko 14:15. Tri macose su se poredale, a Zeljka256 još nema. Sliku svih triju ste već vidjeli, zato ću vam ja pokazati varaždinsku.Pusti prometnik onu za Gornju Stubicu, a Žaca još nema. Pusti on i varaždinsku, a Žaca još nema. Nije da sam počel paničariti, ali... I pred sam polazak, ukaže se Žac na opće oduševljenje.Ubrzo smo stigli do Đurmanca gdje nas je dočekao stari Fiat 813/814 041. Unutrašnjost motornog dijela samo za seabrala.Slijedila je vožnja po obnovljenom dijelu pruge. Brzina je 60 km/h, ali vlak svako malo uspori na 20 km/h zbog ŽCP-ova. Ovo stajalište postalo je "mejni prehod".Nakon pola sata vožnje, evo nas u Rogatecu. Naš fiat spreman za povratak.Tu je i muzejski eksponat 53-003.Ubrzo nas je iznenadio i putnički vlak iz Celja za Sveti Rok ob Sotli.Slika kolodvora s civilne strane.Nakon što smo ga ispratili, bilo je vrijeme za okrepu u Mercatorovom kafiću. Po ponovnom dolasku na kolodvor u šturcu nas je dočekala dvostruka motorna garnitura koja se vratila iz Svetog Roka ob Sotli.Slijedio je povratak prema Đurmancu. Unutrašnjost prikolice kojom smo se vraćali.Po dolasku u Đurmanec imali smo čedesetak minuta vremena kojeg smo iskoristili za još pokoju fotku i razgovor s prometnikom. Sve u svemu jedno ugodno poslijepodne. Hvala mojim suputnicima na druženju i ponovilo se. Quote
seabral Posted January 15, 2015 Posted January 15, 2015 Unutrašnjost motornog dijela samo za seabrala. Hvala ti ! To je upravo ono šta sam te bio pitao Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.