Jump to content

Kratki izlet do kolodvora Vrbovsko


Pfaff

Recommended Posts

Posted

 

 

I evo me na Mollinaryjevom mostu preko Dobre (koju Ogulinci iz nepoznatog razloga zovu Đula).

 

Prekrasan putopis......dijelomicno moji krajevi i uspomene iz mladosti......

 

"Dula" se zove po nekoj Julki sto se tamo u gradu bacila u ponor, koji se isto zove; "Dulin ponor"!

To mi je pricao moj kad smo setali po korzu.

Velimir

Posted

"Dula" se zove po nekoj Julki sto se tamo u gradu bacila u ponor, koji se isto zove; "Dulin ponor"!

To mi je pricao moj kad smo setali po korzu.

 

Prema legendi koja potječe iz prve polovice 16. stoljeća, ponor rijeke Dobre u Ogulinu (dubina 40 m) dobio je ime po djevojci koja se zvala Zulejka ili Đula. Bila je kćer Ivana pl. Gušića, zapovjednika ogulinske tvrđave. Roditelji su, kako je bio običaj tadašnjeg vremena, obećali Zulejku nekom starijem plemiću za ženu. No, u Ogulin je stigao mladi krajiški kapetan Milan Juraić i Zulejka se u njega zaljubila. Milan je ubrzo poginuo u borbi s Turcima, a na tu vijest Zulejka ili Đula je skočila u ponor.

Serija 05 je zakon!

Posted

Kak ide ono: moj oca i sina ...?

Pa prošel sam tu dionicu najmanje dvaput, pa ni dvorca, ni princeze ... c090.gif

Jel negde tatrane ...? :hm

Mucek, eto ga tute: 45°22'37.93"N 14°58'59.42"E (ima čak i street view). I ne zveraj okolo dok voziš i ne sanjaj princeze. Ima tamo bukava koje nekontrolirano vrludaju cestom

 

 

... a na tu vijest Zulejka ili Đula je skočila u ponor.

Skočile su obje držeći se za ruke

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Posted

 

Kak ide ono: moj oca i sina ...?

Pa prošel sam tu dionicu najmanje dvaput, pa ni dvorca, ni princeze ... c090.gif

Jel negde tatrane ...? :hm

Tu je i institut za krumpir.

Posted

 

 

 

Ovo dolje je Donji Zagon. Tu mi živi prijateljica koja je isto tako utekla iz gradske vreve.

 

Rudolfina021.jpg

 

 

 

Ovo su Ledenice. Zagon je preko brda. :kul2

Posted

Na onom čudnom rotoru ispod Magistrale kojim se možeš vratiti na obilaznicu zapetljao se nekakav šleper pa sam odlučio otići desno put Crikvenice s idejom da ću se baciti lijevo put Križišća. I to sam raskršće promašio jer su ga preradili tj. prebojadisali. Po ljeti (kad jedino prolazim tuda) funkcionira kao rotor, a sad je opet normalna cesta. I odoooo ja ravno. Uuuups!

U jedinoj temi SSC foruma koju pratim sam pročitao da su rotor definitivno ukinuli da raskršće ubuduće trajno funkcionira kao "raskršće vulgaris". Navodno, nema više potrebe za rotorom otkako su ljetos dovršili spoj riječke obilaznice s magistralom i mostom.

Jutros sam spomenuo SSC forum i jednu jedinu temu koju na tom forumu pratim.

Evo linka na tu temu, tj. na post i fotke koje pokazuju kako je nestao rotor kojeg si ti bezuspješno pokušavao identificirati :grin:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=119225578#post119225578

Posted

Ova je tema pustila vrlo zanimljive kolateralne izdanke. Odlčno!

 

Još da DB-a naučimo koristiti karte i planove...

 

Ma viš da su ga kamuflirali:

 

Tu je i institut za krumpir.

  • 5 years later...
Posted
On 21. 12. 2014. at 16:02, Pfaff said:

Evo me. Mali trg ispred crkve. Kuća je poznata pod nazivom "Biškupija" i tu je rođen moj pradjed po baki (tata mu nije bio Biskup.gif). Biškupi već davno nisu tu živjeli,

Zahvaljujem na ovom zanimljivom putopisu, kao i ostalim prilozima.

 

Poslije bespotrebne katastrofe na Krbavskom Polju kod Udbine, 1493.09.09,
biskup Krbavski i Modruski se bio definitivno preselio iz Modrusa u Novi Vinodolski, obje lokacije (nekad) u posjedu Knezova Krckih.

 

Elizabeta Krcka + Pavao 2 Subic > sin Juraj : Ostrovica > Zrin 1347 : Juraj 1 Subic Zrinski > sin Pavao (vjerojatno na Kosovu 1389 ?)

 

Jedni od familijala ovih dviju mocnih porodica su u ono doba bili Draganici;
jedan od njih, od mladje loze, se preko Nina (solane zapustene zbog sve cescih .tr upada) i Paga (solane),
kao graditelj doselio u NV (graditi biskupiju) i obliznje Ledenice (ucvrstiti utvrdu).
U NV je u ono doba doslo puno ljudi iz nekad plodne, rodne i domace Like;

 

2 stoljeca kasnije, kad su .tr protjerani iz Like, neki od NV su se uputili u polupraznu Liku;
jedan od njih je bio i vjerojatno Nikola? Draganic, po nadimku Tesla ...

mozda se u NV moze "iskopati" vise info o Draganicima, poslije u zlahti sa Vrancicima ?!
 

Posted
On 21. 12. 2014. at 16:03, Pfaff said:

 

U Novi se dolazilo brodom, najčešće p/b Sinj ili p/b Kotor. Trajalo je to cca sat i pol do dva. Ovisno o roti (Rijeka – Kraljevica – Crikvenica – Selce – Novi). Ako si imao pegulu, skoknuo je parobrod poslije Selaca još i u Vrbnik.

I onda te iskrcalo u novljanskoj luci pa uzbrdo ovuda do kuće sa svom prtljagom. A vuklo se pol kućanstva

 

.. Senj-Baska-Lopar-Rab
(brodska) pruga na 0 mnm (a danas govore o pruzi Vinodol..Dreznica..Ogulin .. kao turistickoj ponudi, i pruzi Ri-Zg)
 

U ona davna vremena,  "Dark Age" Republike Hrvatske,

rijecka Jugolinija je imala oko 50 brodova, vecinom izgradjenih u domacim brodogradilistima.
Klasa "Baska, Novi Vinodolski ..." je bila izgradjena u Splitu.

 

Jugolinija je imala dobar obicaj krstiti brod;
sjecam se, bio sam s tatom na brodu Novi Vinodolski, doplovili smo bili rano ujutro pred NV i usidrili se ... 
sluzbena delegacija gradskih otaca, krstenje broda, dobrih jila i pila u izobilju ...
nazalost citav dan je padalo k'o iz kabla ! NV je preblizu Fuzinama ...
 

Posted
On 21. 12. 2014. at 16:03, Pfaff said:

Vratio sam se po Pfaffmobil.gif i krenuo dalje.

 

Postoje četiri povjesne ceste koje su od mora vodile u kontinentalnu Hrvatsku. Ja sam dosad već dosta pisao o Karolini i Jozefini, a bome i o Lujzijani. Postoji i četvrta takva cesta, a zovu ju Rudolfova cesta odnosno Rudolfina po onom nesretniku što se upucao u Mayerlingu.

 

Ovo dolje je Donji Zagon. Tu mi živi prijateljica koja je isto tako utekla iz gradske vreve.

 

"sluzbeno" se upucao sa 6 metaka, od kojih je svaki bio smrtonosan : superman
i ne samo to, sa lijevom rukom se borio protiv Marije Vecere i uspio joj slomiti kicmu,
a sa desnom rukom je drzao na distanci ekipu specijalaca, koji su ga dosli ukokati
...
U Fiume/Rijeka.W je bila W (zapadna) meja .hu Litorala/Primorja/MagyarTengerpart, koje je sezalo do Povila, inkluzivno;
tamo je bila meja .hu|meja|VojnaKrajinaOgulinOkrug, koja se dizala priblizno na sjever,
izmedju Povile-Uvala.Teplo, ZagonD-Ledenice, pa Smolnik 1279 m, itd.

 

Ove meje su uticale na trasiranje i gradnju z.pruga u ono doba.
 

  • Confused 1
  • 1 year later...
Posted

                                           Nakon osam godina od zadnjih fotografija kolodvor Vrbovsko je danas 9. veljače izgledao ovako:

20220209_131229.jpg.754783817d1f2e9eee40da12caf39d8c.jpg

 

 

                                                           Iz Moravica kroz tunel prema prvom kolosijeku šulja se pružno vozilo - vide se i novi peroni

20220209_131256.jpg.206551dee5d65ea206e2b6defac22fc2.jpg

 

                                                                                           Jedan pogled prema Gomirju i Kamačniku

20220209_131306.jpg.69b48fb0beaf3cd15a59fdcb154c6bcf.jpg

 

 

                                                                  Vratio sam se na prvi peron i lijepo su stali ispred aparata

20220209_131349.jpg.696426dd9ccfc84a1a4cabc3db9ecaa6.jpg

 

Kako je gospodin prometnik izjavio kako još bar 50 minuta nema niti jednog vlaka zbog zatvora pruge lijepo smo se pozdravili i otišli doma. Ako imate primjedbe na kvalitetu fotografija kao okolnost, koja zaslužuje razumijevanje ukupni zbroj godina dvije putnice i mene sirotoga jest 221 godina. Dobro da smo se i doma znali vratiti!!

lijepi pozdrav svim forumašima..

 

 

 

 

  • Like 6
  • Thanks 2
  • 1 month later...
Posted

Hvala za slike, generalno mi se stanje infrastrukture i kolodvorskih zgrada u G.Kotaru čini bolje od onog na potezu ZG Karlovac kad gledam ove miniputopise. Kad bude gotova rekonstrukcija Hrvatski Leskovac - Karlovac možda i prije nizinske pruge dobijemo par kvalitetnih brzih veza na dan, vjerojatno će se zadržati tih cca 75 km/h kroz Gorski Kotar, plus 160 km/h do Karlovca. Cca 3h 30 neki brzi kao što je vozila IC Rijeka prije 15ak godina. Možda bi moglo i kraće zbog ove rekonstrukcije koja će nadajmo se započeti relativno uskoro.

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...