Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
thomcro

Brodovi i trajekti "Jadrolinije"

Recommended Posts

Cisto me zanima, po kome ili cemu je trajekt Sis dobio ime ? :)


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto me zanima, po kome ili cemu je trajekt Sis dobio ime ? :)

 

Sis je vrh Cresa. Drugi najviši vrh na našim otocima. Visina 639 m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi najviši vrh na Cresu i treći najviši na našim otocima.

 

1. Vidova gora, Brač - 780 m

2. Gorice, Cres - 648 m

3. Sis, Cres - 639 m


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala obojici :)


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanovnici Preka trazili su veci trajekt za pokrivanje linije Zadar-Preko tokom ljetne sezone zbog premalog kapaciteta "Sisa". Vidim sad umjesto njega (uz Jadran kao osnovni brod) vozi Vladimir Nazor koji je identicnog kapaciteta (70 vozila) :mrgreen: :roll:


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanovnici Preka trazili su veci trajekt za pokrivanje linije Zadar-Preko tokom ljetne sezone zbog premalog kapaciteta "Sisa". Vidim sad umjesto njega (uz Jadran kao osnovni brod) vozi Vladimir Nazor koji je identicnog kapaciteta (70 vozila) :mrgreen: :roll:

Bio je trajekt Juraj Dalmatinac isti kao i brod Jadran, ali je nakon sudara i popravka prebačen u Split.

Sada na toj liniji plove trajekti Jadran i Sis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanovnici Preka trazili su veci trajekt za pokrivanje linije Zadar-Preko tokom ljetne sezone zbog premalog kapaciteta "Sisa". Vidim sad umjesto njega (uz Jadran kao osnovni brod) vozi Vladimir Nazor koji je identicnog kapaciteta (70 vozila) :mrgreen: :roll:

Pa Jadrolinija može prebaciti brod unutar jednog dana ako treba i ako ima dostupan brod, a još nisu gužve da bi sad trebalo pojačavati linije.

Marjan, Biokovo, Jadran, Hrvat, Juraj Dalmatinac su blizanci (ista serija), Kornati, Brač, Krk, Mljet su noviji i veći, a Supetar, Sveti Krševan i Cres su nešto manji. Svi su građeni u Hrvatskim brodogradilištima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio si Bol i Ilovik od većih Jadrolinijinih trajekata.

Za Zadar-Preko Jadrolinija nema još jedan trajekt većeg kapaciteta, pa vozi jedan tipa Jadran i drugi manji trajekt. Ovaj veći održava taktne polaske a drugi uskaće po potrebi. Bilo bi dobro da su oba trajekta jednakog kapaciteta, ali da bi Zadar-Preko dobilo veći trajekt neka druga linija ga treba izgubiti.

4 Jadranova brata blizanca (Marjan, Hrvat, Juraj Dalmatinac i Biokovo) plove na Splitskom području i tamo su prijeko potrebni za linije Split-Supetar i Split-Stari grad.

4 najnovija trajekta sagrađena u Uljaniku plove na linijama Zadar-Brbinj, Valbiska-Merag, Valbiska-Lopar i Ploče-Trpanj.

Supetar i Cres plove na Prizna-Žigljen, a Sveti Krševan plovi između Orebića i Dominča.

Bol je na Brestova-Porozina a Ilovik na Valbiska-Merag.

Krajnje je vrijeme da Jadrolinija nabavi još nekoliko trajekata većeg kapaciteta ali do tada se otočani moraju zadovoljiti postojećima.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nadopunim

Bol i Ilovik nisu građeni u HR, kao ni Tin Ujević, najveći (kapacitetom) trajekt tog tipa.

Tin Ujević također plovi na ST području, najčešće za Stari Grad (Hvar).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve u svemu se slazem da je krajnje vrijeme za nabavu barem jos nekoliko trajekata jer stanje sa plovnim parkom je daleko od najboljega a pogotovo uzevsi u obzir da smo turisticka zemlja i posjedujemo relativno velik teritorij mora.

 

imamo 16 trajekata za lokalne linije koji su izgradjeni nakon 2000. godine i koji su ujedno kapaciteta 100 ili vise automobila - Juraj Dalmatinac, Biokovo, Hrvat, Jadran, Marjan, Kornati, Brac, Krk, Mljet, Supetar, Cres, Sveti Krsevan, Bol, Ilovik, Korcula i Tin Ujevic. Tako da ako cemo gledati neku strategiju razvoja Jadrolinije za naredni period blize buducnosti, ovo su jedini lokalni trajekti koji bi udovoljili kriterije sto se tice starosti i kapaciteta. Svi ostali trajekti gradjeni su od 60-ih do 90-ih godina i po kapacitetu nedostatni za danasnji omasovljeni turizam. Isti su jos uvijek pristojnog kapaciteta za otoke na koje ne migrira masovan broj automobila / turista / otocana...

 

Trajekti za medjunarodne linije prema Italiji su po kapacitetu pristojni: Dubrovnik 300 automobila, Zadar 280 a Marko Polo 270. Ali definitivno su prestari. Marko Polo i Dubrovnik gradjeni su 1970-ih godina i nisu rjesenje za iducih recimo 20ak godina, jedino je Zadar u dobrom stanju, relativno nov (1993) i meni cak vizualno najljepsi trajekt Jadrolinije.

 

Dakle, idelano bi bilo nabaviti jos barem jedan novi trajekt za medjunarodne linije i jos barem nekoliko za lokalne. Zvuci smjesno, ali eto, nemamo ni kruzere :)


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jadrolinija je potpisala 25.11.2019. s Aquamarine Developmpments Ltd za kupovinu polovnog RO-RO putničkog broda vrijednosti 2 950 000 €

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 02. 12. 2019. at 2:20, Westin said:

Jadrolinija je potpisala 25.11.2019. s Aquamarine Developmpments Ltd za kupovinu polovnog RO-RO putničkog broda vrijednosti 2 950 000 €

 

Nešto konkretnije? Trajekt za vanjske otoke ili? Kad smo kod trajekta za otvoreno more, meni najdraži Lastovo (slučajno sam se na njemu najviše i vozio) nedavno je proslavio 50-ti rođendan (ima i reprtaža u Dnevniku), i obnovljena mu je klasa na daljnjih pet godina. Nadam se da će još toliko i ploviti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, tram4 said:

 

Nešto konkretnije? Trajekt za vanjske otoke ili? Kad smo kod trajekta za otvoreno more, meni najdraži Lastovo (slučajno sam se na njemu najviše i vozio) nedavno je proslavio 50-ti rođendan (ima i reprtaža u Dnevniku), i obnovljena mu je klasa na daljnjih pet godina. Nadam se da će još toliko i ploviti. :)

 

Nema podataka.

Jedan od kapetana Lastova je rekao da bi mu mogli još nakon ovih 5 godina produžiti klasu.

Jedina mana trajekta je mali kapacitet vozila kao i visina i širina ulazne rampe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, tram4 said:

 

Nešto konkretnije? Trajekt za vanjske otoke ili? Kad smo kod trajekta za otvoreno more, meni najdraži Lastovo (slučajno sam se na njemu najviše i vozio) nedavno je proslavio 50-ti rođendan (ima i reprtaža u Dnevniku), i obnovljena mu je klasa na daljnjih pet godina. Nadam se da će još toliko i ploviti. :)

Vjerovajatno ova 2

Brodovi o kojima se vjerojatno radi su:

Protoporos IV - izgradjen 2010.
Glykofilousa III - izgradjen 2009.

Odgovaraju dimenzijama, trenutnom lokacijom (linija Port Kavkaz-Port Krim), te lokacijom gradnje. S obzirom da su Rusi izgradili i otvorili Krimski most, trajekti im vise ne trebaju

PROTOPOROS_IV.jpg

GLYKOFILOUSA_III.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, tram4 said:

 

Nešto konkretnije? Trajekt za vanjske otoke ili? Kad smo kod trajekta za otvoreno more, meni najdraži Lastovo (slučajno sam se na njemu najviše i vozio) nedavno je proslavio 50-ti rođendan (ima i reprtaža u Dnevniku), i obnovljena mu je klasa na daljnjih pet godina. Nadam se da će još toliko i ploviti. :)

 

Za vanjske otoke će se graditi novi trajekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...