Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Sign in to follow this  
Toma

Pravni okvir licenciranja vozila

Recommended Posts

S obzirom da vidim da medju forumasima vlada konfuzija oko pitanja licenciranja vozila, tj. oko prototipskog i tipskog ispitivanja, u ovoj temi mozemo o tome raspravljati.

 

Prije svega - Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti zeljeznickog sustava:

 

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_06_82_1733.html

 

Pravilnik o tehnickim uvjetima:

 

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2008_12_147_4047.html

 

i njegov ispravak:

 

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2009_01_3_110.html

 

Pravilnik o tehnickom pregledu zeljeznickih vozila:

 

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2008_12_155_4243.html

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako dobro kužim iz Pravilnika o tehničkom pregledu vozila, postoje dva tipa ispitivanja shodno kojima se izdaju i dozvole za prometovanje: serijsko i prototipsko.

 

Prototipska ispitivanja su za prototip vozila, to su npr. novi vlakovi Končar/Gredelj. Strane lokomotive koje su došle u HR nisu prototipovi, dakle, prolaze samo serijska ispitivanja?

 

Lokomotive 1216 od RCC-a i RTS-a prolazile su serijska ispitivanja i dobile dozvole za prometovanje u HR?

 

Lokomotiva SŽ 541 vozila je po Hrvatskoj, ali serijska ispitivanja na njoj nisu provedena, te takva nema dozvolu. Lokomotiva je po HR vozila 2008. godine kao svojevrsni "gost". Ne sjećam se točno, ali stigla je nešto kao na želju Slovenskih željeznica da se malo "opipaju snage" za buduću moguću interoperabilnost, ili?

 

Evo, ako neko ima volje, pa nek malo prokomentira.

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png


a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim (nisam pa siguran) da je lokomotiva 541 101 bila prije 2008 u Hrvatskoj, jer je maja 2006 već službeno preuzeta i data u redovan promet u Sloveniji. Pred tim je bila na opsežnim ispitivanjima i testiranjima u Švedskoj,Nizozemskoj Njemačkoj, Italiji ... e sad jeli u sklopu tog bila i u Hrvatskoj ili je tamo bila tek po predaji SŽ se ne sjećam ... a koliko se se sjećam i u Hrvatskoj i u drugim zemljama je bila na zahtjev proizvođača a ne SŽ, zbog ugrađene opreme koja se je razlikovala od do tad ugrađivane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima pošto sam nov na forumu!

Pa evo i odgovor na tvoje pitanje.

Temelj kako bih lokomotiva dobila dozvolu za puštanju u upotrebu je Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti zeljeznickog sustava.

Gledaj členove od 59-61.

Lokomotive 1216 RTS-a i RCC-a su dobile dozvolu na osnovu dozvole lokomotive SŽ 541-101, koja je prva Siemensova lokomotiva, koja je imala oficielnu dozvolu za prometovanje u Republici Hrvatskoj( nije se samo vozikala okolo). Na osnovu nje sve ostale lokomotive iste serije dobiju dozvolu pod olakšanim uvjetima, koji nisu baš ni toliko olakšani zbog novih i starih važečih Hrvatski zakona. Prilikom ovih poteškoča se mogu sve lokomotive smatrati kako protutipovi pa je i njihovo istitivanje malo drugčije kao što je praksa u EU. Ali i to če se navodno promjeniti kad se prilagodi zakonodavstvo.

Pozdrav David

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima pošto sam nov na forumu!

Pa evo i odgovor na tvoje pitanje.

Temelj kako bih lokomotiva dobila dozvolu za puštanju u upotrebu je Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti zeljeznickog sustava.

Gledaj členove od 59-61.

Lokomotive 1216 RTS-a i RCC-a su dobile dozvolu na osnovu dozvole lokomotive SŽ 541-101, koja je prva Siemensova lokomotiva, koja je imala oficielnu dozvolu za prometovanje u Republici Hrvatskoj( nije se samo vozikala okolo). Na osnovu nje sve ostale lokomotive iste serije dobiju dozvolu pod olakšanim uvjetima, koji nisu baš ni toliko olakšani zbog novih i starih važečih Hrvatski zakona. Prilikom ovih poteškoča se mogu sve lokomotive smatrati kako protutipovi pa je i njihovo istitivanje malo drugčije kao što je praksa u EU. Ali i to če se navodno promjeniti kad se prilagodi zakonodavstvo.

 

Pozdrav!

Koliko znam, zakonodavstvo je promijenjeno, no i sadasnji zakon dozvoljava razlicita tumacenja. 541 101 nije dobila dozvolu, ali RCA 1116 i RCA / RTS 1216 jesu.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

SŽ lokomotiva 541-101 imala je kao prva dozvolu na naša RTS lokomotiva dobila je dozvolu na osnovu te lokomotive. A što se tiče RCC 1116 to je druga priča jer je 1116 druga serija lokomotive nego 1216.

Pozdrav :rasta:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prema mojim saznanjima sve lokomotive SŽ serije 541 bi trebale ići na dobijanje dozvole za promet po Hrvatskoj. SŽ bi se trebao pojaviti kao operater. Isto tako i već su za 5 lokomotiva ŽFBiH papiri u Ageciji radi dobijanja dozvole za promet po Hrvatskoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ZFBH 7 lok ima nove brojeve,tačnije (901,903,905,906,908,909,910). Na ovim lok su i ostrugane sve bandaze nedavno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci moglo bi ove godine biti dosta vlakova privatnih operatera, a sta nam je sa RCC?? Kad se moze ocekivati da cemo njih vidati po nasim prugama??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cini se da cemo mi u Gredelju ove godine vise zaraditi od homologacija lokomotiva nego od popravka za Cargo i PP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos nitko nije poslao dizel lokomotivu na homologaciju, jel to znaci da privatnike zanimaju samo magistralni pravci ili na prugama bez KM i nema nekog tereta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Mađarskoj je Herkules koji treba za dan dva doći u Hrvatsku. Lokomotiva je od RTS-a.
Koliko imam saznanja osobni dohoci bi kod stanih operatera trebali biti u odnosu na HŽ veći za 1/3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dana o6.05. u centralnom TV Dnevniku HTV-a u 19.00 sati je bio kratki prilog o INI. Najavljeno je da se INA namjerava pojaviti kao željeznički operater. U Poljskoj njihova "INA" (Lotos) bavi se prijevozom opasnih materija. Imaju dosta značajan postotak u ukupnom tertnom prometu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

zanima me postoje li planovi za olaksavanje interoperabilnosti imedju zemalja clanica EU. Sve je to lijepo zamisljeno, pruge bi trebale biti opremljene ERTMS sistemom, ali i dalje postoji puno problema, kao sto su

- vizualna signalizacija (signali, semafori) koji su vise-manje nacionalno specificni - postoje li planovi za unificiranjem signalizacije na teritoriju EU

- trazi se poznavanje sluzbenog jezika zemlje u kojoj se prometuje - ne bi li bilo lakse za komunikaciju primijeniti iskustva iz aviotransporta gdje se jednostavno propisao engleski kao sluzbeni jezik komunikacije, pa ga cak i Rusi moraju koristiti u avioprometu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Sumnjam - ideja je da se na sve europske koridore uvede barem ETCS razine 1 kako bi se omogućila in-cab signalizacija

 

2. Da, bilo bi lijepo, ali teško da će velike zemlje EU (Francuska, Njemačka) pristati na to. Avio-promet je specifičan jer je udio međunarodnih letova puno veći od domaćih, i jedna posada leti od početne do krajnje točke. Sa željeznicom to nije slučaj.

 

Također, kod avio-prometa bi točnije bilo reći da se koristi jedan vrlo ograničeni podskup engleskog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za RIC i RIV (recimo grubo međunarodni pravilnici) službeni jezici su Njemački i Francuski. Znam da je nekad bio i Talijanski ali nisam siguran da li je i sad tako? Engleski nije nikad bio službeni željeznički jezik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nisam mislio da to mora biti bas engleski, nego da se propise jedan jezik ma koji god to bio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sve to postoje €U smjernice i uveliko se instalira i sufinancira oprema po cijeloj Uniji (ETCS, GSMr...) a u pripremi je i €U opći nalog koji bi bio jedinstven za sve (tehnika je čudo - pišeš mu u jednom jeziku a on to dobiva u drugom)... Problem su kao i svugdje finacije. Oprema pruga i vozila je strahovito skupa i puno bogatije države si ne mogu tek tako priuštiti izmjenu sistema tek tako ... al radi se na tome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...