Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Medo

Australija i NZ - zrakoplovne novosti i ostale (ne)bitne sitnice

Recommended Posts

an_smiley.gif

 

Bye-bye AirAsia X

 

Od sredine siječnja AirAsia X više neće letjeti na liniji Adelaide - Kula Lumpur.

Kompanija je u financijskim teškoćama i kao što to obično biva počela je ukidanjem linija. Ukinut će se još nekoliko linija iz Australije i koncentrirat će se na linije prema Indoneziji i Kini.

Od početka je bilo prilično diskutabilno da dvije kompanije lete odavle do Kuala Lumpur-a koji i nema tako dobre veze s ostatkom svijeta poput obližnjeg Singapore-a ili malkice daljeg Bangkok-a. Bilo kako bilo kompanija će postati prošlo vrijeme na lokalnom nebu. Ova odluka će vjerojatno pomoći Malaysia airways da izvuče maksimum iz te linije. Vlada je izgubila nekoliko milijuna od prihoda…

 

Neka ljepša vremena

51bfc9a1b080d1f314d0d70e4d86c1a1_XL.jpg

 

9M-XXH.JPG

 

5060182-16x9-940x529.jpg

 

Od ostalih vama bitnih vijesti s ovog neba je da Air NZ kreće s direktnim letovima od Aucklanda do Argentine tako da će se nakon godinu dana opet moći kraćim putem do Buenos Aires-a. Za Ozije to znači za neko vrijeme prvo do Aucklanda, obzirom da je direktna linija ukinuta prije godinu dana i da se sad leti preko Čilea.

 

Qantas se službeno ne uključuje u raspravu dali Airbus treba napraviti A380 Neo ili ne. Neslužbeno, priče kruže da je Qantas zaiteresiran za novu verziju A380. Kompanija ima 12 A380 u svojoj floti i ekonomičnija verzija bi sigurno dobro došla. Qanatas ima dodatno pravo na 8 A380 i još nije odlučeno kad će to iskoristiti.

 

Medo

 

P.S. Etihad je za daljnje dvije godine odgodio direktne letove za Adelaide.

 

.

 

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Prošli tjedan stanovnici koji žive na mjestu i bližoj okolici budućeg drugog aerodroma u Sydney-u (Badgerys Creek) dobili su obavijest da je krajnji rok za iseljenje 15/6/2105. Nakon tog datuma trebali bi početi pripremni radovi.

 

Ne radi se o velikom broju stanovnika i manji dio je već otišao ali većina koji žive tamo nemaju baš velike prihode, a gotovo svi žive u iznajmljenim kućama koje su u vlasništvu države. Najamnina takvih kuća je izuzetno povoljna, pogotovo uspoređujući s privatnim i dobar dio će imati problema u nalaženju jeftinog najma. Da bi našli nešto u skladu sa sadašnjom najamninom morat će otići još jedno dvadesetak kilometara dalje od sadašnjeg mjesta, a sada su pedesetak kilometara od centra Sydney-a. Oni koji zbog malih primanja čekaju smještaj u sličnom aranžmanu morat će pričekat bar nekoliko godina jer kuća i stanova ima manje od stvarnih potreba.

 

Jedna od već iseljenih kuća spremna za rušenje...

5981280-3x2-940x627.jpg

 

QANTAS Boeing 747-400 VH-OJA u mirovinu….

 

Ovo je bio prvi 747 koji je Qantas kupio tamo još davne 1989 godine. Prilikom isporuke avion je letio do Londona a onda non stop do Sydney-a. Qantas želi pokloniti avion nekom od muzeja ali bar ovdje u Australiji nema zainteresiranih. The Qantas Founders Museum se zahvalio kao i Historical Aviation Restoration Society. Drugi muzeji su suviše mali za tako veliki zalogaj. Kako sada stvari stoje možda će i on putem prethodnih 747, Sydney - LA – Victorville.

VHOJA_.jpg

 

image_15.jpg

 

Od ostalih bitno nebitnih vijesti da izdvojim ovu..

 

Singapore (The Republic of Singapore Air Force - RSAF) šalje svoje Black Knights na zrakoplovni sajam u Avalon (24/2/15 – 1/3/15) kako bi uveseljavali avioljupce u dane kad je sajam otvoren za javnost. Ovom prilikom neće biti svih 6 aviona već tri - F-16Cs ali mislim i da će to biti dovoljno. Kad smo već kod njih, RSAF se smatra jednom od najjačih vojnih avijacija u ovom kvartu i šire a sve si to može priuštiti grad država s 5.4 miliona stanovnika upakiranih na 718 kvadratnih kilometara, nešto većim no gradsko područje grada Zagreba (641 kvadratnih kilometara). Obzirom na veličinu teritorija, kopnena vojska i avijacija uglavnom vježbaju na sjeveru Australije….

 

Black-knights.jpg

 

Medo

 

P.S. Danas je najduži dan ovdje… upravo je počeo dugo očekivani pljusak.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Prošli tjedan stanovnici koji žive na mjestu i bližoj okolici budućeg drugog aerodroma u Sydney-u (Badgerys Creek) dobili su obavijest da je krajnji rok za iseljenje 15/6/2105. Nakon tog datuma trebali bi početi pripremni radovi.

 

...

 

 

Za 90 godina, ko živ, ko mrtav ... s030.gif d020.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Za 90 godina, ko živ, ko mrtav ... s030.gif d020.gif

 

an_smiley.gif

 

AIR8-400x300.jpg

 

 

.Medo

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Zadnjim letom Melbourne – Sydney, posljednji 767 je prestao biti dio Qantasove flote. Ukupno ih je bilo 46.

 

U avionu su uglavnom bili avioljubci koji su na taj način otpratili avion na posljednjem komercijalnom letu. Kapetan aviona prilikom ispraćaja u Melbourne.

IMG_2401.jpg

 

Uzlet u Melbourne

VH-OGL-767-YMML-final-take-off-271214-VI

 

Prigodni broj leta
IMG_2387.jpg

 

Krug iznad Sydneya

VH-OGL-3_small.jpg

 

Pozdrav u Sydneyu

VH-OGL-4_small.jpg

 

Posljednji iskrcaj putnika

VH-OGL-5_small.jpg

 

Za razliku od većine drugih 767, ovaj će nastaviti letjeti kao dio Canadian low-cost carrier WestJet.

 

Od studenog 1991 pa do zadnjeg leta, avion je imao 5 miliona putnika. Prosječno je letio 10 sati dnevno i preletio je nešto više od 60 miliona kilometara. Podaci i slike su preuzeti s Australia Aviation.

 

Medo

 

P.S. Lijep sunčan dan. 30.

 

 

 

 

.

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudno mi je da širokotrupac leti na načelno lokalnoj liniji (koliko traje let Melbourne-Sydney? Sat i pol?).

 

Ili je to bilo samo za ovaj oproštajni let?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je velika potražnja za sjedalima na pojedinom letu, koriste se i širokotrupci na kratkim rutama..

 

Ima dosta takovih primjera..

Primjerice Emirates koristi svoj Airbus A380 na ruti Dubai - Kuwait (1:45h), može se naći još poneka tako kratka ruta na kojoj koriste A380.

Zatim British zna koristiti svoje 767 na letovima unutar Europe, dakle ~2h let..

Također Turkish je u ljetnoj sezoni letio između Beča i Istanbula sa Airbusom A330, let od 2h..

Nije baš prečesto, ali ima dosta primjera korištenja širokotrupaca na kraćim rutama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudno mi je da širokotrupac leti na načelno lokalnoj liniji (koliko traje let Melbourne-Sydney? Sat i pol?).

 

 

Ako je velika potražnja za sjedalima na pojedinom letu, koriste se i širokotrupci na kratkim rutama..

 

an_smiley.gif

 

Do 1993 letjeli su isključivo na međunarodnim linijama da bi od tada bili postepeno uključeni na domaćim linijama, počevši s linijama s istočne obale na zapadnu (Perth). Zadnjih desetak godina, koliko znam, letjeli su gotovo isključivo na domaćim linijama i to uglavnom pravac Brisbane – Sydney – Melbourne, a jedini međunardni let je bio do Honolulu-a. Let između Sydney-a i Melbourne je peti u svijetu po broju prevezenih putnika, a traje oko sat i po vremena. Lani je na toj liniji prevezeno sedam miliona putnika. Linija Tokyo Haneda – Sapporo ima najviše putnika, preko milion mjesečno. Zatim dolaze letovi na liniji Seoul Gimpo – Jeju i Tokyo Haneda – Fukuoka te Beijing – Shanghai.

 

Avioljupci na zadnjem letu…

IMG_2312.jpg

 

767 je na domaćim linijama uglavnom zamijenjen s A330-200.

QANTAS_Airbus_A330-200_PER_Monty-1.jpg

Podaci i slike Australia Aviation.

 

Medo

 

P.S. Oblačno s mogućim pljuskovima pa razvedravanje. Do kraja tjedna živa bi trebala dostići 40, a onda natrag do 35.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

U jednom od prijašnjih priloga napisao sam da će predzadnji 767 odletjeti u Victorville (USA) i tamo ostati, a zadnji da je prodan... istina je sada nešto drugačija. Ugovor o prodaji je izgleda u pitanju. Predzadnji je promjenio pravac zadnjeg leta jer je Qantas našao novo mjesto za svoje otpisane avione kao i za one koje stavlja u rezervu.

To novo mjesto je u Australiji i zove se Alice Springs. Alice Springs se nalazi u centralnom djelu Australije u području gdje je kiša česta kao dobitak na lutriji. Od sredine 2013 tu postoji prostor za prijem aviona koji se stavljaju u rezervu, a isto tako i aviona koji su posve otpisani i evenutalno služe za rezervne dijelove... do konačnog kraja. Kompanija koja to vodi posluje pod imenom APAS (Asia Pacific Aircraft Storage). Prostor od 110 hektara se nalazi odmah do lokalnog međunardnog aerdroma osposobljenog za primanje svih tipova putničkih aviona uključujući i 380. Trenutačno je prostor uređen za skladištenje do 250 aviona ali nema problema za bilo koje buduće proširenje. Kompanija pruža iste servisne uvjete kao Victorville i čini se da je konačno počela privlačiti korisnike jer od šetog mjeseca prošle godine avioni su počeli dolaziti, za sada sramežljivo. Trenutačno je tamo smješteno 11 aviona od kojih većina koristi taj prostor dok se ne odluči što s njima i do tog trenutka avioni se redovno održavaju.

Dijelovi aviona ili reciklirani materijal je moguće transportirati željeznicom. Obzirom da Australija i USA u blizini imaju vrlo važnu prislušnu stanicu, a koriste aerodrom, osiguranje je izuzetno dobro.

 

Snimak prostor nakon otvaranja i pozicija
FacilitySmall.jpg

 

DistanceMap.jpg

 

Zadnji let prvog aviona koji je tamo sletio

5498898-3x2-700x467.jpg

 

5500472-3x2-700x467.jpg

 

Broj lagano raste

gal3-600x400.jpg

 

Evo nekoliko osnovih podataka za članove koji misle ostaviti svoju igračku u Alice Spring

 

Alice Springs Airport is capable of taking code E-type Aircraft B777/B747 and certified for A380.

Runway Information

Magnetic Bearing: Runway 12/30 Bearing 115° (Principal Runway)

Reference Code: Code 4

Length / Width / Slope: 2438m x 45m, slope down at 0.3% to the southeast

Graded Strip: Approaches: Rwy 12 1.20% take-off gradient

Rwy 30 2.12% take off gradient

Pavement type and rating: PCN 60 Flexible high strength sub-grade

Tyre Pressure 1750kPa or 254 PSI – Determined by Aircraft usage Runway grooved.

Type A Chart – Edition 1 May 2004

Runway 12/30 Turning Nodes

The current node configurations allow for B747/B777/A380/A340 to conduct 180° starboard turns. The node line is designed for standard A340-600 / B777-300ER wheel deflections. All other aircraft are to use minimum speed and maximum radius turns to avoid pavement damage.

Approach Lighting

Runway 12/30 T-VASIS

Runway 12 HIAL-CAT1

Note 0930-2200 UTC HIRL & HIAL only

Available with 90 minutes prior notice.

Curfew and Noise Abatement

Alice Springs Airport is open 24/7 and there are no restricted flight paths for noise abatement procedures.

 

 

Medo

 

P.S. Sunčano, očekuje se 35 uz sjevero zapadni vjetar što nije dobro jer požar na periferiji grada i dalje hara. Sutra se očekuje 37.

 

.

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Kako je lijepo imati padobran kad zatreba.

 

Danas oko podne po lokalnom vremenu padobranski klub iz Taupo-a (Skydive Taupo – New Zealand) je imao peh s avionom kilometar i po nakon uzleta. Pilot uočivši da ima ozbiljnih problema jednostavno je naredio dvanestorici putnika - skači… i kad su svi iskočili onda je i on iskočio. Nitko nije ozlijeđen ali su svi osim jednog sletjeli u jezero koje iako je sredina ljeta uvijek nekako prohladno…

 

The Transport Accident Investigation Commission (TAIC) istražuje uzrok nesreće i potvrđuje da su 6 tandem majstora, 6 putnika i pilot neozlijeđeni.

 

Avion na dnu jezera…

tailtail.jpg

 

ne tako daleko od obale

copter.jpg

 

Link do videa koji pripada NZ Herald-u

http://bcove.me/thh397ra

 

Video Skydive Taupo u kojem je nesretni avion

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=H3tmN-_q1Sw

 

Medo

 

P.S. Ovo je fileov posao… pa možda doda nešto. Inače, jezero Taupo je meni jedno od najljepših jezera koje sam do sada posjetio... i kupao se.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam detalje ove nezgode, no jasno je da su imali dovoljno srece i bili dovoljno visoko da odrade proceduru prinudnog napustanja aviona.

 

Inace najveci postotak udesa padobranskih aviona je na polijetanju, i najcesce zavrsavaju fatalno.


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

a sad natrag u Australiju…

 

AirlineRatings.com je proglasio Qantas kao najsigurnijom avio kompanijom među 449 svjetskih kompanija koje su bile uključene u ocjenjivanje.

 

Od drugog do deset mjesta po abecednom redu:

 

Air New Zealand

Cathay Pacific

British Airways

Emirates

Etihad Airways

EVA Air

Finnair

Lufthansa

Singapore Airlines.

 

759230-8e311b78-95ea-11e4-b123-a468d5bc6

 

Medo

 

P.S. Ovdje je konačno počela kiša i temperatura je pala s 41 na 25….

 

.

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Naletih danas na članak o prvih 100 dana grupe Australskih lovaca provedenih iznad Iraka. The Royal Australian Air Force (RAAF) Air Task Group (ATG) nakupila je 3500 sati borbenih letova u kojem sudjeluje 6 lovaca F/A-18F Super Hornets i tanker KC-30A Multi-Role Tanker.

20141223raaf8202385_0228.jpg

 

20141223raaf8510419_0658.jpg

 

Od miroljubivih vijesti jedna vrlo lijepa. Non profit ogranizacija - Royal Flying Doctor Service (RFDS), koja već više od 80 godina spašava ljude koji žive u slabo napučenim djelovima Australije dobit će novu remontnu bazu u Adelaide. Vlada Južne Australije dat će sa svoje strane 13 miliona dolara. Organizacija posluje na principu sponzorstva. Svaki avion ima svog sponzora ili grupu sponzora.

 

VHFGS.JPG

 

Organizacija ima oko 80 aviona i desetak helikoptera. Najbrojniji su Pilatus PC-12 kojih ima 30. U Adelaide je sjedište organizacije, a na aerodromu je bazirano 6 aviona. Trenutno postoji 15 baza s koje polijeću avioni RFDS. Godišnje oko 280.000 ljudi koristi njihove usluge, a avioni te organizacije su među najkorištenijim avionima u svijetu.

 

Za slijetanje koriste sve na što se može sletjeti + određene dijelove cesta u unutrašnjosti.

RFDS_emergency_landing_strip_sign.jpg

 

Medo

 

P.S. Lijep sunčan dan, 32. Sutra stupanj dva manje.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

The Australian Transport Safety Bureau je jučer pozvao kompanije koji se bave „izvlačenjem olupina“ da do 18/2/2015 registriraju svoj interes. Ovaj poziv dočekan je u lokalnim medijima kao, blago rečeno, vrlo optimističan jer i nakon zadnjeg kruga od 4 mjeseca ništa nije (službeno) pronađeno vezano za nesretni let MH370 i 239 osoba koje su nestale zajedno s njim.

 

U međuvremenu potraga za avionom koji je nestao 8/3/2104 se nastavlja, a teorije o nestanku i dalje cvjetaju.

Do sada je pregledano oko 15.000 kvadratnih kilometara što je četvrtina od 60.000 kvadratnih kilometara područja koji se drži od primarnog interesa. Dubina u tom djelu varira od 600 - 6.000 metara s time da u djelovima koji će preći 6.000 metara sadašnja oprema jednostavno nije dovoljno efikasna da sa sigurnošću locira dijelove aviona.

.

 

770654-66692f32-a219-11e4-acaf-e0674697f

 

Boeing_777-200ER_Malaysia_AL_%28MAS%29_9

 

Medo

 

P.S. Troškove dosadašnje operacije zajednički snose Australija i Malezija dok se konačna cifra samo pretpostavljа.

Ovdje počinje dugi vikend jer u ponedjeljak je dan Australije.

 

.

 

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Royal Flying Doctor Service of Australia (RFDS)

 

U jednom od prethodnih priloga spomenuh “leteće doktore” i red je da napišem nešto više o toj organizaciji čiji ljudi vrlo često izlažu svoj život pogibelji kako bi spasili živote.

 

Stari logo

RFDS_Alice.jpg

 

FlyingDoctors_Plane_1.jpg

 

RFDS_Action.jpg

 

Dovoljno je pogledati kartu Australije pa uočiti predjele u kojima je teško naći naselja, a i ona koje postoje razdvojena su udaljenošću koja često prelazi stotine i stotine kilometara. Kad govorimo o naseljima i tu moramo biti oprezni jer se vrlo često radi o naseobini u kojoj živi nekoliko desetaka ljudi, gotovo uvijek lociranu uz neku od ogromnih farmi čija prostornost prelazi veličinu manjih država. Živjeti u takvom naselju znači biti organiziran tako da se minimalno ovisi o drugima. To uglavnom funkcionira sve dok se netko ozbiljno ne ozlijedi ili razboli… e onda se zovu leteći doktori, a oni su spremni sve tamo od 1928 godine kad je jedna desetljetna dvoje ljudi konačno postala stvarnost.

 

Pilot, poručnik Clifford Peel čuo je za rad velečasnog John Flynn-a (Presbyterian Church) koji je godinama radio na sjeveru Australije organizirajući pomoć udaljenim naseljima u trenutcima prirodnih nepogoda ili teških ozljeda pojedinaca. Uz novčani prilog, poručnik Clifford mu je poslao pismo predlažući osnutak avio servisa koji bi prevozio teško bolesne ili ozlijeđene ljude do lokalnih bolnica koje su vrlo često bile udaljene više od 600 - 700 kilometara. Prijevoz takvih ljudi uzimajući u obzir stanje puteva ako ih je i uopće bilo ponekad je trajao danima. Primivši pismo 20/11/1917 John Flynn se odmah zagrijao za ideju i počeo pripreme za novu akciju sakupljanja sredstava i podrške kako bi materijalizirao ideju. Prošlo je deset godina od Clifford-ovog pisma pa da realizacije. 1928. velečasni John Flynn zajedno s nekoliko donatora osnovao je The AIM Aerial Medical Service. AIM je kratica od Australian Inland Mission.

Poručnik Clifford Peel nikad nije uspio doznati što je bilo s njegovom idejom. Oboren je pred kraj I svjetskog rata i najvjerojatnije sahranjen u jednoj od skupnih grobnica u Francuskoj.

 

Prvi jednogodišnju (probni) ugovor o najmu usluga je potpisan s Qantas-om koji tek počeo s letovima u sjevernim dijelovima Australije.

 

John Flynn. Sliku poručnika Cliforda nisam mogao naći a nezna se i gdje mu je grob.

John_flynn_young_edit.jpg

 

RDFS_first_plane.jpg

 

Air_ambulance_QANTAS_Brisbane_1931.jpg

 

Vidjevši korist takvog servisa, ostali dijelovi Australije su postepeno počeli osnivati svoje baze da bi sredinom tridesetih godina prošlog stoljeća sve bilo ujedinjeno pod imenom Australian Aerial Medical Service jer se federalna država umiješala počevši pokrivati dio operativnih troškova. Takav sistem je ostao do danas s time što država danas samo djelomice pokriva troškove dok se veći dio namiruje dobrovoljnim prilozima i sponzorstvom. U međuvremenu 1942 godine servis dobiva novo ime - Flying doctor service, a 1955 dobiva svoje današnje ime - Royal Flying Doctor Service of Australia jer je i kraljevska kuća umiješala svoje prste kao jedan od sponzora.

 

img49.jpeg

 

Do početka šezdesetih godina sve je bilo pod najmom - avioni, piloti i oprema. Uvidjevši da takav oblik rada košta sve više, RFDS se postepeno opredjeljuje na kupovinu aviona, školovanje svojih pilota i medicinskog osoblja te osnivanje svojih servisnih baza. Da bi financijski preživjeli, odlučeno je da svaki od aviona ima svog sponzora koji će pokrivati najveći dio troškova korištenja tog aviona.

 

RFDS_Raytheon_Hawker_800XP2_BME_Butler.j

 

Danas organizacija ima oko 80 aviona i desetak helikoptera. Najbrojniji su Pilatus PC-12 kojih ima 30. U Adelaide je glavno sjedište organizacije dok svaka država ima svoj ogranak. Trenutno postoji 15 baza s koje polijeću avioni RFDS. Organizacija ima stipendije za buduće pilote, sestre i liječnike i osim hitnim slučajevima bavi se edukacijskom preventivom. Godišnje oko 280.000 ljudi koristi njihove usluge, a avioni te organizacije su među najkorištenijim avionima u svijetu.

 

air-to-air16.jpg

 

2549482-3x2-940x627.jpg

 

RFDS ne naplaćuje svoju usluge ukoliko se radi o hitnim slučajevima.

 

Medo

 

P.S. Lijep sunčan dan, 29 stupnjeva.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Sutra se otvara Australian International Airshow na aerodromu Avalon u blizini Geelonga, koji je opet blizu Melbourne (70ak km) GsNJNwuI-UM.gif

 

public-21.jpg

 

Prva tri dana bit će samo za „poslovne ljude“ a od petka mogu i ostali…nedjelja je zadnji dan. Ostali plaćaju A$60 za ulaz. Obitelj – 2 odrasla i 4 djece mogu za A$120.

 

Rodoljubni dio će biti posvećena 100 godišnjici ANZAC-a i udjelu zračnih snagaRAAF.jpg

ANZAC je kratica od Australian and New Zealand Army Corps. Točan datum osnivanja je 25/4/1915. U budućoj povijesti ovogodišnji ANZAC će ući kao dan svečanog početka radova na dvije tramvajske linije u Sydeny-u.

 

airshow2015-header-01.jpg

 

Da ne nabrajam tko će biti reći ću samo da neće biti avio industrije Sjeverne Koreje. Od petka će se uživati u egzibicijama i većina aviona će se moći dodirnuti. Prošle subote bila je generalna proba zračnih ekshibicija.

 

public-08.jpg

 

public-18.jpg

 

public-11.jpg

 

public-13.jpg

 

public-02.jpg

 

public-17.jpg

 

Medo

 

P.S. Očekivano zahlađenje je stiglo. Danas je bilo 29, a sutra će biti malo više.

.

 

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Posljednji let prvog Qantas- ovog747-400 (VH-OJA) i godišnjica MH370

 

Nakon nekoliko mjeseci dileme, konačno je nađeno mjesto gdje će prvi Qantas-ov 747-400, nabavljen 1989 biti trajno smješten.

 

VH-OJA. Qantas The Spirit of Australia – slijeće na Sydney Aerodrom, 17 Augusta 1989.

4630.754l.jpg

 

Postojale su razne varijante za trajni smještaj i neko vrijeme je čak bilo u igri nekoliko mjesta u USA ali je prevagnuo Illawarra Regional Airport kod Wollongong-a gdje se nalazi Historical Aviation Restoration Society (HARS). Avion je poklonjen.

Wollongong je vrlo lijep obalni gradić od 300.000 stanovnika, 80ak kilometara južno od Sydney-a.

 

Jumbo će ove nedjelje obaviti svoj posljednji let i od Sydeny-a do Wollongonga će letjeti vrlo nisko kako bi bio svima dobro vidljiv.

VHOJA.jpg

Slika Anthony Jackson

 

Obzirom da se bliži godinu dana od nestanka MH370 dajem link do podužeg članka o njegovom nestanku. Obzirom na izvor, oblik i dužinu članka te da je na engleskom, nema cijelog članka ili citata već samo link. Sorry.

 

Medo

 

P.S. Vrlo lijep dan. 28.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Nema baš puno velikih vijesti ovdje… ali da izdvojim nekoliko od zadnjeg javljanja.

 

Qantas je počeo pozitivno poslovati i ovo je drugi kvartal kako su u plusu…

 

Qantas_Airbus_A380-842%3B_VH-OQB%40SIN%3

 

Predstavnici Embraer su trenutno Sydneyju i pokušavaju sklopiti ugovore za svoje nove avione E2 jets čija bi isporuka trebala početi 2018. Avioni su u grupi mlaznih sa stotinjak mjesta. Trenutno Virgin Australia ima 18 E190s, a leti još nekoliko Embraer aviona u manjim kompanijama.

4f0fddc827584b5d89683a42767f2254-Virgin-

 

Novi Embraer avioni

 

E195-E2-recorte-2-imagem-Embraer.jpg

 

Bombraer4.jpg

 

Unutrašnjost E2 Economy class

 

EMBRAERE2MOCKUP_CABIN_JAN_19_2015_JORDAN

 

Nisu jedini u ovoj kategoriji, Bombardier i Mitsubishi se također nude…

 

TEC12_planes.jpg

 

Vlada je odobrila kupovinu još dva C-17 Globemastersa tako će ih RAAF imati ukupno deset

 

RAAF_Boeing_C-17A_Globemaster_III_TSV_Zh

 

Medo

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Nije da baš pozno pratim ovaj segment avijacije ali danas je to bila vijest u novinama pored smanjenja interesne stope za 0.25% tako da je sada 2%.

 

Dakle, danas je službeno ušao u sastav RAAF prvi od sedam naručeniih Boeing CH-47F ‘Foxtrot’ Chinook. Tih sedam bi trebalo zamjeniti do 2018 sedam starijih CH-47D Chinook. Postoji opcija za još 3 + 3. Australija se naoružava...možda da počnem kopati sklonište.

 

DSC_2857_MICHAEL-POWER-copy.jpg

 

 

Medo

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Dio medija u Australiji jučer se bavio špekulacijom kako će Australija, koordinator potrage za avionom na letu MH370, najvjerojatnije odustati od daljnje potrage koja traje već više od godinu dana. Razlog, što drugo no novac. Australska vlada koja je do sada snosila više od polovine troškova (neslužbeno) smatra da bi Malezijska i Kineska vlada trebala snositi veći dio troškova no sada. Na upite novinara predstavnik vlade nije želio odgovarati jer smatra da su to novinarske špekulacije ali je priznao da potraga ima financijskih teškoća i da se razmišlja o reorganiziranju potrage kako bi bila efikasnija.

 

Odustajanje od potrage bi bilo ružno i nadam se da je ovo indirektni pritisak na dvije vlade da povećaju svoj doprinos u potrazi što se desilo s 239 osobe.

 

Od pada aviona prošlo je više od 15 mjeseci i dalje se praktično ništa ne zna o uzrocima pada, a ni gdje je aviona eventualno završio. Najnovija teorija bazirana na kompjuterskim simulacijama o tome zašto nema tragova kaže da je avion pao u ocean pod pravim kutom i zato nema nikakvih tragova na površini…

 

271780-87d48d36-0f76-11e5-92d4-be2ab03e6

 

Bilo kako bilo misterija je i dalje tu. Video ispod (na engleskom) dotiče teorije ali govori više o jednom drugom aspektu tragedije, a to je odnos/nesposobnost odgovornih u Maleziji i učinak tragedije na članove obitelji nestalih.

 

 

Medo

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Queenstown, NZ

 

Jučer je u Queenstownu otvoren novi terminal za međundarodne letove, točno 20 godina nakon što su počeli međunarodni letovi. Ne znam jel File bio prisutan pri otvaranju novog terminala.

Aerodrom koji opslužuje regiju od nešto više od 30.000 stanovnika razasutih na prostoru od gotovo 9.000 kvadratnih kilometara ima godišnje 1,3 mil putnika, a toga oko 400.000 na međunardnin letovima. Naravno velika većina su turisti... jer cijeli taj kraj je apsolutno prekrasan. Novi terminal se prostire na površini od 4.000 kvardarnih metera... i nema mostova do aviona...

 

Novi terminal

 

QUEENSTOWN_AIRPORT_international-termina

 

QUEENSTOWNAIRPORT_New_Arrivals_Hall_bagg

 

QUEENSTOWNAIRPORT_New_intl_departure_lou

Slike preuzete s Australia Aviation

 

Od ostalih vijesti: RAAF naručio još dva Airbus KCA-30A tankera... bit će da planiraju duge letove. Ukupno će ih biti 7.

 

20150515raaf8198880_072.jpg

 

Medo

 

P.S. Ima tome mjesec dana kako je vlada Australije dobila preliminarni izvještaj o uzrocima pada MH-17. Vlada ili bolje rečeno stručnjaci imaju vremena do prvog kolovoza za pitanja... naravno izvještaj je povjerljiv i poslan je svim vladama čiji su putnici bili u avionu + zainteresiranim stranama. Ne spominje se datum kad bi izvještaj trebao biti službeno obvjavljen ali se očekuje krajem godine.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Ovih dana nekoliko tisuća Ozija i Kiwija ne mogu se vratiti doma iz Balija zbog erpucije vulkana Raung (Java). Naime vjetar nosi pepeo preko dna istočnog djela otoka Java i usput zahvaća okolne otoke. Neki od aerodroma su zatvoreni više od tjedan dana. Bali, koji je popularna destinacija Ozija i Kiwija (i ne samo njih) nalazi se u relativnoj blizini tako da su letovi bili obustavljeni. Prekjučer je bilo letova na nekoliko sati ali se zbog promjene smjera vjetra letovi su ponovo obustavljeni. Obzirom da erupcija jenjava očekuje sa postupna normalizacija letova… kasno danas ili sutra.

 

6614226-3x2-940x627.jpg

 

6617010-3x4-700x933.jpg

 

6612214-3x2-940x627.jpg

Slike abcnews

 

Medo

 

P.S. Ovdje je zahladilo i danas je jedva preko 13. Tako će biti cijeli tjedan, a onda se očekuje lagano vraćanje u normalu za ovo doba godine a to je preko 16 stupnjeva. Krajem mjeseca bi već trebalo biti oko 20. Prva polovica sedmog mjeseca je tradicionalno najhladnija.

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Ovih dana nekoliko tisuća Ozija i Kiwija ne mogu se vratiti doma iz Balija zbog erpucije vulkana Raung (Java).

...

 

Da citiram Duška Dugouška: "Pitam se hoće li se sjetiti da zna plivati?"

 

a035.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Real Madrid je iznajmio A380 9M-MNB u vlasništvu Malaysia Airlines za let između Madrida i Melbournea. Avion koji u ovoj konfiguraciji ima 494 mjesta imao je 80 putnika. Od tih 80, 8 ih je moglo biti u prvoj klasi, a 66 u poslovnoj. Preostalih 6 moralo se zadovoljiti sjedištima u standardnoj kategoriji. Smatra se da je Real Madrid najbogatiji klub na svijetu čija vrijednost prelazi 3.2 milijarde dolara… Nakon turnira u Australiji vraćaju se istim tipom aviona natrag. U Melbourne će biti turnir na kojem će sudjelovati osim njih i AS Roma te Manchester City. Najjeftinija karta je $A 67. Ima ih još malo ali za mjesta preko $A 100…

 

Kad sam već kod Malaysia Airlinesa da kažem kako ta kompanija trenutno ima 6 takvih aviona ali je u planu prodaja ili najam bar dva od tih šest. A380 će od kolovoza letjeti samo na liniji Kuala Lumpur – London – Kuala Lumpur. Linija za Pariz će umjesto A380 koristiti Boeing 777-200ER. Trenutna cijena novog A380 je oko 420 miliona dolara… koliko je Real Madrid platio najam nemam pojma.

 

9M-MNB po slijetanju u Melbourne.

9M-MNB_A380_Malaysian_YMML_13July2015_Vi

 

Od ostalih sitnica… letovi za Bali su krenuli i Qantas je poslao u pomoć nekoliko svojih aviona kako bi evakuirao Ozije i Kiwije koji su produljene praznike proveli u aerodromskoj zgradi i njenoj okolici…

 

Medo

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da malo preduhitrim Medu, imaju nekih novosti od dole..

 

Qantas je naručio 8 Dreamlinera za sebe, varijanta 787-9.

Ti Dreamlineri će zamijeniti postojećih pet 747-400 iliti Jumbo Jeta, dok će 747-400ER (extended range) ostati u floti do daljnjeg.

Ti avioni će stići do sredine 2018 u flotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...