Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Medo

Australija i NZ - zrakoplovne novosti i ostale (ne)bitne sitnice

Recommended Posts

an_smiley.gif

 

Evo da ne bi ispalo kako stalno donosim vijesti koje se tiču Australije… NZ nema pravog portala za zrakoplovne vijesti pa je teško naći nešto što bi Vama moglo biti interesantno. Koliko znam, postoji jedan mjesečnik ali isto tako pretplata za njega, a i ono što donosi više je za amatere letače.

 

 

60023_air_new_zealand.jpg

Kompanija je osnovana 1939 ali pod imenom TEAL (Tasman Empire Airways Limited) i bavila se isključivo međunarodnim letovima. Kompanija je imala vrlo dobre poslovne veze s tadašnjim Qantasom pa su putnici nastavljali dalje put prema Evropi leteći Qantasovim avionima. Obzirom da je za državu bilo bitno da ima dobre veze za svijetom (NZ je bogu iza leđa kao i Australija), 1961 postaje vlasništvo države (NZ), a 1965 kompanija se preimenuje u Air New Zealand. Kompanija se i dalje nastavlja baviti prvenstveno međunarodnim letovima. Dvadesetak godina kasnije, 1978., vlada je još jednom umiješala prste, sada kupivši lokalnu kompaniju - New Zealand National Airways koja se bavila isključivo domaćim letovima te je kompaniju priključila Air New Zealand. Razlog kupovine je da se sredi lokalno tržište i da Air NZ na mala vrata dobije monopol na putnike. Desetak godina kasnije, nakon teške ekonomske krize na NZ, vlada privatizira/prodaje kompaniju. Privatna idila je trajala do 2001. kad je kolapsom ANSETT Australia ( Air NZ tada većinski vlasnik), vlada opet vratila kompaniju u svoje okrilje sada kao većinski vlasnik (76%). Ansett Australia je u trenutku kolapsa imala 108 aviona i letjela na 57 odredišta. Da vlada NZ nije reagirala vrlo lako se moglo desiti na Air NZ kao vlasnik završi poput Ansett-a pa da Qantas preuzme monopol u tom djelu svijeta, a onda ne bi bilo kraja vicevima u Australiji na račun Kiwija, a i ovako ih ima dosta. Oziji s pravom pripisuju gubitak Ansett-a nesposobnošću Air NZ koji je u tom trenutku zinuo više no što može progutati, a da ne spominjem da je Air NZ htio kupiti i Virgin Blue (danas Virgin Australia).

 

Danas Air New Zeland većinom leti na međunarodnim pravcima te nekoliko lokalnih. Za domaće linije pod svojim okriljem ima tri kompanije, Air Nelson, Eagle Airways i Mount Cook Airline. Kompanija u ovom trenutku ima 105 aviona i leti na 58 destinacija te ima 11.000 zaposlenih. Prošle godine Air NZ je prevezao nešto manje od 12 miliona putnika. U sve brojke uključene su i kompanije pod okriljem Air NZ. Bez manjih kompanija koje se bave domaćim letovima, Air NZ ima 50 aviona uključivši i dva Boeing 787-9 koji su najnovije prinove. Naručeno je još 8 aviona istog tipa. Osim Boeinga, naručeno je i 14 Airbus A320neo/A321neo čije isporuke će početi krajem 2017. Ove godine je povučen zadnji 747-400, a taj i prijašnji su zamijenjeni su sa sedam Boeing 777-300ERs.

Glavni međunarodni pravci Air NZ su prema Australiji, Južni Pacifik, te tri grada u daleko istočnoj Aziji i dva pravca prema USA.

Logo kompanije (koru) koje se vidi na repu je stilizirani oblik otvaranje srebrene paprati (silver fern). Taj logo je uveden 1973 i zamijenio je stari, stilizirane zvijezde južnog križa. Srebrna paprat je više-manje uz pticu kiwi, simbol NZ. Pticu kiwi nisu mogli staviti kao logo jer ta ptica ne leti.

koru1.jpg

 

 

Stari logo DC8,

Air_New_Zealand_Douglas_DC-8_SYD_Wheatle

 

Novi logo i varijacije

DC10

DC-10_of_Air_New_Zealand_at_Heathrow_-_1

 

1920px-Air_New_Zealand_747-400_sideview.

 

1280px-Air_New_Zealand_A320_ZK-OAB_%22Al

 

1920px-London_12_2012_LHR_4836.JPG

 

1920px-Air_New_Zealand_B777-300ER_lands_

 

Safety video… dva atipična…

 

 

 

Medo

 

P.S. Osobno iskustvo s Air NZ je vrlo lijepo. Zadnji put sam letio s njima koncem prošle godine.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Obzirom da sam dobrovoljno preuzeo ulogu javljanja iz ovog djela naše planete da nastavim jer ima i dobrih vijesti. Prva i nije tako bitna…ali je vijest.

 

Prekjučer su ovdje sletjeli Rolling Stones-i u svom 767 i avion je od tada uredno parkiran na aerodromu. Nisam išao da ga vidim jer me oni nikad nisu previše mučili ali je zato tisuće ljudi koje to mučilo otišlo tamo, a desetine čuče u blizini mjesta gdje su odsjeli ne bi li uhvatili njihov lik bar na tren. Nisam siguran dali smijem objaviti sliku aviona jer je oko njih sve živo zaštićeno osim njih samih od sebe… ako vas interesira možete vrlo lako naći na netu, a evo i linka.

 

Na jučerašnjoj konferenciji za novinare predstavnici Qantasa su bili vrlo sretni jer je kompanija u prvom kvartalu financijske godine poslovala s dobiti. U međuvremenu od kad ta kriza traje Qantas je izgubio nešto više od 10% lokalnog tržišta i gotovo 50% putnika na međunarodnim letovima. Ovi podaci su najviše posljedica rezanja broja linija, a tek manji dio na domaćem tržištu je posljedica agresivnog pristupa Virgin Australia koji prestavši biti low budget carrier nastoji prigrabiti dio kolača. Najveća bitka se vodi na linijama koje vode od istočne obale (Syd, Mel, Brisb) prema Perth-u. Obje kompanije su na tom letu lansirale business klasu koja je gotovo isto kao i prva u dugim letovima. Koliko će se naspavati za ta 4 sata leta ostaje da se vidi.

 

plane-qantas-b747-web.jpg

Slika whole9yards

 

I zadnja vijest je o lokalnom aerodromu u Adelaide. Vlasnici su donijeli plan za slijedećih 20 godina u kojem se predviđa daljnje proširenje aerodroma uz više no dvostruko povećanje broja putnika. Ovaj aerodrom treću godinu za redom bilježi najveći porast broja putnika u usporedbi s ostalim većim aerodromima u Australiji. Država, ministarstvo za turizam je dala dosta novaca kako bi se pojedine kompanije privuku ovdje i izgleda da to donosi plodove. Među ostalim broj zračnih mostova bit će utrostručen, a zgrada terminala će biti dvostruko veća (duža). Također se predviđa veliko proširenje komercijalne zone do aerodroma, te gradnja novog hotela i po prvi put se službeno spominje povezivanje aerodroma tramvajem do grada. Vlasnici planiraju investirati nešto više od dvije milijarde dolara u tom periodu. Kratak video ispod dat će vam bolju sliku no moje riječi. Osobno viđenje, aerodrom u Adelaide je jedan od boljih u ovom dijelu svijeta. Jedan od velikih pluseva je i gradski transport koji ima nekoliko linija do aerodroma tako da je moguće za 3 dolara doći do kuće… uz eventualno presjedanje. Nije toliko bitno za Vas ali meni recimo autobusom od doma do aerodroma treba oko 45 minuta dok s autom treba nekoliko minuta manje. Razlog tome je O bhan (pisao sam o tome).

 

 

Medo

 

P.S. Kad sam već spomenuo Rolling Stones-e, oni ovdje večeras imaju koncert. Očekuje se oko 60.000 ljudi i vjerojatno nešto manji broj oko stadiona koji će to slušati. Najjeftinija karta je A$250. Koncert je nastavak turneje koja je bila prekinuta prije gotovo 6 mjeseci.

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad se mogu i ja malo pridružiti Medi pa staviti koju vijest iz tog dijela svijeta..

 

Air New Zealand ima zanimljiv safety vieo.

Pogledajte, pogotovo ako ste ljubitelj Hobbita, LOTR ili sličnih filmova. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

United Airlines je jutros ušao u knjige najdužih non-stop letova na redovnim linijama s avionima Boeing 787 sletjevši u Mlebourne nakon što je non-stop preletio 12,748km. Let s 787-9 od Los Angeles-a je trajao 15 sati i 10 minuta. Prijašnji nadjuži let s tim tipom aviona je bio na liniji Addis Ababa – Toronto, 11,514km.

 

Nakon dva sata zadržavanja u Melbourne avion se vraća natrag (UA99). Na ovoj liniji United će koristi 787-8s i 787-9.

Obzirom da je Virgin Australia u subotu do daljnjeg odustala od leta na toj liniji, liniju sad drže Qantas i United.

 

Rekorder prije poletanja

united7879.jpg

Slika australianaviation

 

Medo

 

P.S. Najdužu non-stop putničku liniju i dalje drži Qantas leteći od Sydneya-a do Dallasa, 13,804km. Qantas sad koristi A380 na toj liniji.

 

.

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

27.12.2104. će biti zadnji let Qantasa sa avionom Boeing 767-300ER, koji izlaze iz flote.

Zadnji let će biti na relaciji Melbourne - Sydney.

 

Medo, jel znaš kud odlaze ti avioni, dali se prodaju nekome il idu u staro željezo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

27.12.2104. će biti zadnji let Qantasa sa avionom Boeing 767-300ER, koji izlaze iz flote.

Zadnji let će biti na relaciji Melbourne - Sydney.

 

Medo, jel znaš kud odlaze ti avioni, dali se prodaju nekome il idu u staro željezo?

an_smiley.gif

 

Koliko znam, dvoje ih je već prije otišlo pravac Victorville, USA, jučer je otišao 767-338ER VH-OGJ … a mislim da znaš što to znači… slika je u prilogu. Tamo već ima nekoliko 747-400. Šteta jer su ti avioni imali prije dvije godine detaljni remont i upgrade. Činjenica je da su postali preskupi za letove, a meni će „faliti“ jer su sjedišta bila komotna. Inače, zadnji let je skoro bukiran za avioljupce, a avion bi trebao oproštajno posjetiti sve glavne aerodrome. Najvjerojatnije da će svi završiti tamo, mada opet postoji priča/želja da bi jedan mogao završiti u muzeju. Ne vjerujem. Ako se to desi... javit ću.

 

Jedan 747 je krenuo na četverotjedni let oko svijeta i onda će i taj pravac Sydney- LA – Victorville.

 

image_15.jpg

 

Medo

 

P.S. Žale se ovdje ljudi koji žive u okolici aerodroma da je 777-300ER najbučniji avion. Emirati ga koriste. Slijeće svaki dan oko 20 sati, a uzlijeće oko 22.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Air NZ se vraća u Singapore

 

Ako se spremate dole evo dobrih vijesti, a ako ne onda je dobro znati...može nekom ustrebati.

Nakon 8 godina izostanka, 6 siječnja Air New Zealand se vraća s dnevnim letom Singapore – Auckland. Kiwiji će tako imati dva leta dnevno za Auckland/Singapore i moći će birati između Singapore Airlines ili patriotski, Air NZ.

Singapore Airlines će letjeti s A380 dok će kiwiji biti nešto skromniji pa će koristiti Boeing 777-200ER. Da budem precizniji A380 leti od prošlog tjedna. Singapore Airlines također leti na liniji Singapore – Christchurch.

Obje kompanije su dio Star Alliance, a novi dogovor o codeshare će dati mogućnost daljnjeg leta od Aucklanda prema pacifičkim otocima i naravno od Singapore prema Aziji i Evropi. U codeshare će biti uključeni i letovi prema Christchurch-u na kojem isključivo leti Singapore Airlines. Letovi prema Christchurch-u su bili neko vrijeme po upitnikom obzirom na manji broj putnika, pogotovo nakon zemljotresa. Izgleda da je sad sve ok i da let ostaje.

 

Air_New_Zealand_Boeing_777-200ER_MEL_Zha

Singapore_Airlines_A380-800_9V-SKJ_ZRH_2

 

Auckland - međunarodni

Auckland_Airport_Seen_From_Light_Plane_0

Slike wiki

 

Medo

 

P.S. Lijep sunčan dan uz lagani južni vijetar. 25 stupnjeva.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Evo sad sam u file-ovom dvorištu… pa kad on neće…

 

Queenstown (NZ) koji je lani imao oko 1.3 mil putnika kreće u proširenje krila koji je namijenjen za međunarodne letove. Za usporedbu, taj aerodrom ima oko 40% manje putničkog prometa nego zagrebački, a Qeenstown s okolicom ima oko 30.000 stanovnika. Najveći broj putnika čine turisti, pogotovo u zimskom periodu koji je najprometniji. Najbliži međunarodni aerodrom je u Chirstchurch-u, 480 km. Dunedin iako je puno bliži ne računam jer ima samo nekoliko međunarodnih letova (prema Australiji).

 

Sadašnji kapacitet obrade do 500 putnika na sat u međunarodnom djelu trebao bi se povećati na 1000. To bi se trebalo postići proširenjem zgrade za oko 4000 kvadratnih metara u kojem bi bili novi terminali kao i carinsko-pasoška kontrola. Sve ovo bi trebalo biti dovršeno do kraja slijedeće godine kao dio prve faze proširenja i modernizacije prihvata putnika. Druga faza bi bila rekonfiguracija postojećeg prostora nakon što se novi dio otvori, a treća faza bi bila izgradnja novih terminala i proširenje prostora za prijem putnika. Za drugu i treću fazu vremenski rok se ne spominje.

 

Od svibnja ove godine aerodrom je dobio privremenu dozvolu za rad noću, a od prosinca ove godine počet će letovi i prema Gold Coast (Australija).

 

Pogled iz zraka i dio unutrašnjosti

Queenstown_Airport_view_from_Deer_Park.j

 

Check_in_Hall.jpg

 

12_01_13_10_02_EKSC_Logo_subpage_new_tcm

 

Sudeći po izjavi Nabil Sultan (senior president) izgleda da Emirates nije samo zainteresiran za putnike koji lete iz Australije već ima apetita za što više tereta. Prošle godine je prebacio preko 100.000 tona na liniji prema UAE. Ovdje se uglavnom radi o svježim prehrambenim proizvodima. Slijedeće godine ta cifra bi trebala biti bar dvostruko veća. Osim prema UAE, Emirates (Emirates SkyCargo) iz Australije leti prema Singapore i Kini. Trenutno teretna flota ima 14 aviona, 12 Boeing 777F i dva 747-400ERF. Slijedeće godine bi trebao dobiti još jedan 777F, a pregovara se još o dodatnim 777F. Maksimalna nosivost 777F je 102 tone, dok 747-400ERF može ponijeti desetak tona više i vjerojatno malo krupnije.

 

1024px-2010-07-15_B747_Emirates_N408MC_E

 

U očekivanju redovnih slijetanja Emirates A380 u Adelaide evo jednog vanrednog.

 

Medo

 

P.S. Obzirom da sam jutros tankirao gorivo, današnja cijena je A$1.22 po litri bezolovnog benzina (95 oktana), a to je negdje oko 6.3 kune. Od te svote oko 22% ide državi.

 

.

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Prošli petak RAAF je potpisao ugovor o isporuci još dva Boeing C-17A Globemaster-a. Pregovara se o još dva tako da bi RAAF ukupno imao deset C-17A. Boeing u ovom trenutku gradi 269ti i sprema se prekinuti proizvodnju tog tipa aviona. U planu je izgradnja još 15 aviona koji nemaju naručioce ali će se vjerojatno prodati bez problema obzirom na interes nekih zemalja, posebice Indije i Australije.

 

Na zadatku u Afganistanu

RAAF_C-17_Afghanistan.jpg

 

Let iznad Canberra-e. U centru slike, ispod aviona je parlament Australije.

AIR_C-17_RAAF_Over_Canberra_lg.jpg

 

Ako se pitate odakle konjić... on je dio grba 38 eskadrile RAAF 120px-36SqnRAAFCrest.png

 

Polijetanje

 

Medo

 

P.S. Sunčano uz lagan sjeverni vjetar. Očekuje se 38.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Drugi putnički aerodrom u Sydney-u

 

Priča o tom drugom putničkom aerodromu traje već dobrih 50ak godina da bi se zahuktala tamo od 2011 kad je postala dio predizborne kampanje jer se postojeći aerodrom, Kingsford Smith Airport, polako ali sigurno primiče „maksimalnom kapacitetu“. Prema prošlogodišnjim podacima aerodrom je koristilo nešto manje od 40 miliona putnika. Aerodrom više nema puno prostora za širenje pogotovo za još jednu sletno - poletna stazu, a i postojeće nisu idealno rješenje. Pokušava se nešto napraviti s povećanjem frekvencije slijetanja/uzlijetanja i tu se može eventualno dobiti još do 5 -10 slijetanja/uzlijetanja na sat ukoliko se promjene postojeća pravila koja dozvoljavaju do 80 slijetanja/uzlijetanja po satu. Postojeća pravila su donesena sredinom 90tih, a od tada se dosta stvari promijenilo. Dodatna otežavajuća okolnost je što aerodrom ne radi između 11 navečer i 6 ujutro, osim u izuzetnim slučajevima.

 

Zgrada međunarodnog terminala, a malo više desno su dva terminala za domaći promet.

sydney%20and%20sydney%20airport.jpg

 

Bilo kako bilo i uz sve te moguće promjene, postojeći aerodrom će dostići maksimalni kapacitet za 10 – 12 godina što znači da bi alternativa trebala biti operativna negdje u periodu 2025-2027. U igri su bile dvije lokacije u široj okolici Sydney-a te aerodrom Canberra uz uvjet da se napravi brza pruga između ta dva grada.

U travnju ove godine federalna vlada je konačno donijela odluku da se drugi aerodrom gradi 60 km zapadno od postojećeg na području Badgerys Creek-a i aerodrom je dobio neslužbeno ime - Western Sydney Airport. Teren na kojem će biti drugi aerodrom u vlasništvu je države, a prije dvadesetak godina donesen je urbanistički plan u kojem je određena visina gradnje i vrsta objekata u tom djelu šireg Sydney-a. Taj urbanistički plan ide u prilog gradnji aerodroma koji će biti otvoren 24 sata.

 

Da se stvari nakon odluke ipak kreću govori to da su vlasnici Kingsford Smith Airport dobili na razmatranje predugovor o gradnji pa ako oni odbiju onda će se raspisati natječaj. Ono što se za sada zna je da se predviđa etapna gradnja i da bi se u prvoj etapi gradila jedna poletno – sletna staza i prateća infrastruktura te zgrada terminala. Aerodrom bi trebao biti operativan 2025/26, Najvjerojatnije bi taj aerodrom bio korišten bar u prvo vrijeme za nisko tarifne kompanije. U ovom trenutku ne postoji pravi pristup do područja gdje bi bio aerodrom i trebale bi se izgraditi priključne ceste i u daljnjom budućnosti željeznička linija. Očekuje se da bi u početnoj fazi aerodrom trebao imati promet do 10 miliona putnika i zapošljavao bi oko 4.000 ljudi. Broj zaposlenih bi trebao rasti s proširenjem aerodroma. Plan izgradnje za sada nije predočen javnosti… pa nema ni slika. Kad bude vidjet će te.

 

Ovako to danas izgleda.

Western_Sydney_(Badgerys_Creek)_Airport_

 

Medo

 

P.S. Vjerojatno je malo poznato da Melbourne ima i drugi međunarodni aerodrom, Avalon, koji muku muči s privlačenjem aviokompanija. Trenutno taj aerodrom ima samo nekoliko domaćih letova i to prema Sydney-u. Avalon se nalazi oko 60ak kilometara zapadno od centra Melbourne ali samo 10ak kilometara istočno od Geelong-a grada s nešto više od 200.000 stanovnika.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da kazem da sa zanimanjem pratim! Hvala na ovim odlicnim prilozima!

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slična priča je s drugim aerodromom u Dubaiju..

Također je krenuo sa jednom pistom, zasad na njega lete low cost kompanije, uz ponekog "klasičara" i tour operatora..

Tek kroz par godina bi trebao postati full operativan kad će se Emirates i ostale kompanije preseliti tamo..

Iako se bar Emiratesu nekak neda sa DXB..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da kazem da sa zanimanjem pratim! Hvala na ovim odlicnim prilozima!

 

pozdrav

toma

an_smiley.gif

 

Što bi naš narod ovdje rekao - You are welcome!

 

Slična priča je s drugim aerodromom u Dubaiju..

Također je krenuo sa jednom pistom, zasad na njega lete low cost kompanije, uz ponekog "klasičara" i tour operatora..

Tek kroz par godina bi trebao postati full operativan kad će se Emirates i ostale kompanije preseliti tamo..

Iako se bar Emiratesu nekak neda sa DXB..

 

an_smiley.gif

 

Avalon je možda za nijansu malo drugačija priča. Bivšem, isključivo vojnom aeorodromu je krenulo dobro. Startao je s 3 domaće kompanije i nekoliko međunarodnih čarter kompanija u prevodu s tridesetak polijetanja/slijetanja dnevno… da bi to stalo prije par godina nekako u vrijeme kad je Tigar Airways bio prizemljen i inakon toga otkazao 90% pravaca i Avalon kao hub – servisnu bazu. U isto vrijeme su prestali letovi ostalih kompanija tako da je ostao samo Jetstar koji danas ima 4 dnevna leta za Sydney i 4 leta tjedno za Brisbane . Šečer dolazi na kraju – Qanatas je prije 4 mjeseca zatvorio svoj remontni centar na aerodromu. Gradnja novog terminala za međunardni promet je sada na listi čekanja jer nema redovnih međunarodnih letova osim nekoliko čarter letova godišnje.

 

Avalon-Airport.8.gif

 

YMAV.jpg

 

U ovom trenuktu vode se pregovori s novim vlasnikom Tiger Airways’a (Virgin Australia) o ponovnoj uspostavi letova s aerodroma. Dal će se to desiti znat će se početkom slijedeće godine. Za ovaj aerodrom je povoljno što je u blizini Geelong-a i da se Melbourne širi u pravcu prema aerdromu. Vlada New South Wales-a je zainteresirana za razvoj aerodroma tako da podržava izgradnju željezničke linije do aerodroma, a spremna je financijski pomoć oko dolaska novih kompanija.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=srB6aJ7ODSo

 

Osim za tih nekoliko letova dnevno, aerodrom služi kao mjesto na kojem se svake druge godine održava Australian International Airshow. Prošle godine u veljači, show je trajao 6 dana i imao je gotovo 195.000 posjetioca koji su imali prilike vidjeti 612 aviona. Slijedeći je u veljači 2015 i trajat će isto tako 6 dana (od toga su 3 dana za javnost). Link do informacija o Airshow 2015.

 

Airshow2013-web-intro-full-date.jpg

 

avalon2015.jpg

 

airshow-1.jpg

 

Medo

 

P.S. Geelong je 70ak kilometara udaljen od Melbourne ili oko 50 minuta brzim vlakom. Grad (200.000 stanovnika) je vrlo lijep, lociran u zaštićenom zaljevu. Da sredinom XIX stoljeća Melbourne nije varao s mapama na kojim su udaljenosti do rudnika zlata bile daleko manje od stvarnih i time postao mjesto odakle su kretale desetine tisuća prema njima, Geelong kao bliži lučki grad bi vjerojtno danas bio druga priča.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

...

 

P.S. Vjerojatno je malo poznato da Melbourne ima i drugi međunarodni aerodrom, Avalon, koji muku muči s privlačenjem aviokompanija. Trenutno taj aerodrom ima samo nekoliko domaćih letova i to prema Sydney-u. Avalon se nalazi oko 60ak kilometara zapadno od centra Melbourne ali samo 10ak kilometara istočno od Geelong-a grada s nešto više od 200.000 stanovnika.

 

 

Hm ... mislil sam da je taj drugi koji kilometar jugoistočno od Tullamarine-a? :hm

Ne sećam se kak se zove, al taj je navodno bil glavni prije nek su sagradili Tullamarine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hm ... mislil sam da je taj drugi koji kilometar jugoistočno od Tullamarine-a? :hm

Ne sećam se kak se zove, al taj je navodno bil glavni prije nek su sagradili Tullamarine.

 

an_smiley.gif

 

Da, bio je to Essendon Airport ili Melbourne airport kako su ga neki zvali. Aerodrom je imao zadnji komercijalni let 1971 godine. Danas je to aerodrom isključivo za privatne avione. Razlog prestanka rada je nemogućnost daljnjeg širenja jer je aerodrom okružen naseljima…. pa je vlada kupila zemljište desetak kilometara dalje i počela gradnju novog aerodroma - Tullamarin airport.

 

Essendon Airport nekad

EN%20aerial%2063%20col%20close%20up.JPG

 

Danas

EN-aerial-W-22-8-07-(Alex-Watts).jpg

 

Tramvajska linija 59 vozi pored tog aerodroma + 2-3 minute pješke. Nekad je vozila do samog aerodroma. Na ovoj staroj slici se još vidi skretanje za aerodrom. Slika je napravljena početkom 70tih.

img744.jpg

Slika tramdownunder - Graeme Bennett Collection

 

Medo

 

P.S. Nešto slično se desilo u Adealide, a mislim da ni drugi gradovi nisu bili imuni od preseljenja aerodroma... Zg - Borongaj pa Lučko npr. itd.

 

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

G20. Neki od nesvakidašnjih gostiju na današnjem Australskom nebu….

 

CC-144_Challenger

Canadian_Forces_CC-144_Challenger_-_VIP_

 

IL 96

russian-presidential-aircraft.jpg

 

Boeing 747-4J6

img_5352.jpg

 

Boeing VC-25A – (747)

AFO1.jpg

 

747-400

1024px-Boeing_747_20-1101_Forza_Aerea_Xa

 

A319 VC-1A

FAB2101-Fora-Area-Brasileira-Brazilian-A

 

747 SP

139189.jpg

 

737 BBJ (Ovaj je ipak često ovdje)

1024px-RAAFBBJA36001.JPG

 

Medo

 

P.S. Bilo ih je još danas ali mislim da je ovo sasvim dosta....


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Jutros je sletio zadnji od 75 naručenih 737-800 ali za razliku od prijašnjih ovaj je ofarban u retro stilu iz sedamdesetih.

 

U nedjelju prije polijetanja (Boeing field, Seattle)

PHAN4335.jpg

 

Doček u Sydney-u

VH-XZP-3-small.jpg

 

New_DSC_0142.jpg

 

IMG_2258-crop.jpg

Slike prenešene iz Australianaviation

 

Nakon isporuke zadnjeg aviona Qantas je pred dilemom s kojim tipom uskotrupnih aviona dalje. U igri je naravno 737 MAX i A320neo.

Virgin Australia ima 23, 737 MAX naručeno, a prvi bi trebao biti isporučen 2018. Qantas-ova low budget kompanija - Jetstar ima naručeno 99, Airbus A320neo s time da bi prvi trebao biti isporučen 2017. Dal će se Qantas prikloniti Airbus-u zbog unifikacije ostaje da se vidi, a špekulira se o narudžbi od najmanje 50ak aviona. Odluka bi trebala biti donesena do kraja 2016.

 

Od ostalih sitnica koje su se zbile od mog zadnjeg javljanja da izdvojim nekoliko pa da budete mirniji.

 

Brisbane je dobio drugi putnički aerodrom - Brisbane West Wellcamp Airport. Trenutno ima 12 letova tjedno, a uskoro se očekuje još 14. Nije mi baš jasno zašto se to vodi pod Brisbane kad je aerodrom udaljen 127km od grada. Doduše regija u kojoj je aerodrom ima preko 160.000 stanovnika.

 

Aerodrom Adelaide zabilježio je porast dobiti za preko 30% u prošloj poslovnoj godini. Poslovna godina se ovdje računa kao porezna, a to je do 30 lipnja. Broj putnika na međunarodnim linijama je porastao za 23% (908.000 ukupno) i sada čini preko 12% od ukupnog broja putnika. Broj putnika na unutrašnjim linijama je porastao za 3.5%. Očekuje se daljnji porast jer će se otvoriti još nekoliko domaćih linija i jedna međunarodna.

 

Medo

 

P.S. Nisam siguran dal sam to spomenuo ali Adelaide aerodrom je drugi aerodrom u svijetu, a prvi u Australiji koji je dobio Google Street View tehnologiju.

 


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Treći Dreamliner spreman za isporuku

 

AirNZ7879_ZKNZG_18NOV2014_GERARDFRAWLEY_

 

Budget airline AirAsia X će od slijedeće godine smanjiti broj letova prema Australiji jer izgleda da ima debelih finaincijskih problema. U prvih devet mjeseci ove godine kompanija je zabilježila gubitak od gotovo 100 miliona dolara, a od toga gotovo polovica na linijama prema Australiji. Trenutno kompanija leti iz Sydney-a, Melbourne, Perth-a, Adelaide i Gold Coast a-za Kuala Lumpur. Sydney i Melbourne imaju čak po dva leta dnevno. Koji će letovi biti otkazani znat će se uskoro.

AirAsia X čije je sjedište u Kuala Lumpur-u ima 19 aviona, A330-300. U knjigi narudžbi ima 39 A330-300, 50 Airbus A330neo i 10 Airbus A350-900. Vjerojatno će bar jedan dio tih narudžbi biti otkazan ili će isporuka biti odgođena.

 

Article%20Lead%20-%20wide6337362811qbaji

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Vrijeme je za kraći pregled zbivanja…

 

Georgina Sutton je prva žena u Australiji koja je postala chief pilot u jednoj od većih kompanija. Prije no što je postala glavni pilot u Jetstar Australia i New Zealand bila je Qantasov fleet kapetan za 767 avione. Letjeti je počela vrlo rano i dozvolu za motorne avione dobila je s 18 godina. Nakon što je radila nekoliko godina kao policajac u Južnoj Australiji odlučila se za profesionalnu karijeru pilota.

 

851725-ad865aca-7aaf-11e4-a2c7-3f86b5167

 

Ako je vjerovati news.com.au, uz nju postoji još jedna žena koja je chief pilot – Kathi Durst u American Airlines ali ona glavni pilot za pilote stacionirane u Dallas-Fort Worth.

Prije njih, također u American Airlines, Angela Masson je bila chief pilot za pilote bazirane u Miami-ju. U mirovini je od 2007.

 

Brisbane aerodrom je za ovu godinu proglašen najboljim aerodromom lociranim u glavnim gradovima i tako smijenio Adelaide. Aerodrom je treći po broju putnika u Australiji i prošle porezne godine njime se koristilo 22 mil. putnika.

 

Brisbane_aerial_view_05.jpg

 

Terminal za domaće letove

Brisbane_Airport_domestic_terminal_Vabre

 

Međunarodni terminal
ca-airport-wide-20130123204821425892-620

 

Medo

 

P.S. egérke jel sve OK?.

 

,


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Qantas ima danas prilično uzbudljiv dan, a skupa s njime i aerodrom Perth. Naime prvo je rano jutros morao prisilno sletjeti A380 koji je letio iz Dubaija za Sydney jer je avion ostao bez klime. Da ne bi bilo problema avion se u vrlo kratkom vremenu spustio s visine od 40.000 feet-a na 10.000 feet-a da se eventualno izbjegne problem s kabinskim pritiskom (10.000 feet-a otprilike 3000 metara). Avion je u tom trenutku bio udaljen manje od sat vremena od aerodroma Perth pa se tamo i skrenulo. Nakon što se riješio viška goriva, avion je sletio bez problema. U avionu nije bilo panike iako je brzo spuštanje na 10.000 feet-a bilo nelagodno za dobar broj putnika. Putnici su vrlo zadovoljni ponašanjem posade ali nisu baš oduševljeni varijantom da će većina morati provesti noć u Perthu. Naime avioni na liniji Perth – Sydney, bez obziran na kompanije, su vrlo dobro popunjeni tako da nema šanse da će se svi otići isti dan. Zamjenski avion dolazi sutra. Naravno, ostanak u Perthu je na račun kompanije, a bit će i nešto vaučera pa se možda vrati osmjeh...

 

Sudeći po lokalnim vijestima ovo je drugi slučaj A380 s takvim problemom. Prije par mjeseci Singapore Airlines je imao takvu situaciju s A380 prije slijetanja na Singapore aerodrom. Ne kažu što je poduzeto da se ne ponovi...

 

Taman kad se ovo smirilo najavljeno je drugo prinudno slijetanje, ovaj put je to bio 737. Tokom lokalnog leta iz Pertha u Karratha (rudarski centar u Zapadnoj Australiji) u avionu se osjetio intenzivan smrad i nešto poput sumaglice… to je bilo dovoljno da pilot okrene avion i zatraži slijetanje pod hitno. Inženjeri sad imaju posla s dva aviona… nadam se da je to sve za danas. Dan je inače počeo s lijepom viješću da je Qantas zadnji financijski kvartal poslovao pozitivno i da Qantas otvara još jedan let dnevno Sydney-Tokyo i naravno obratno.

 

Qantas_A380_VH-OQB_Sydney.jpg

 

Qantas_737-800_short_final_%288117773093

 

I da spomenem Kiwije... Air NZ je naručio još dva 787-9, tako da će početkom 2018 ima ukupno 12 komada. Izgleda da im ide.

 

Medo

 

P.S. Let između Pertha i Sydney traje oko 4.5 sata, a vremenska razlika između dva grada je tri sata. Perth aerodrom je četvrti po broju putnika u Australiji (12 miliona). Trenutačno su radovi na proširenju i obnovi. U radove je uloženo oko pola milijarde dolara, a trebali bi biti gotovi početkom 2017.

Ovako bi to trebalo izgledati...

 

4cee61932c7044948b924c3f767f1340-perth-A

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Pri kraju prethodnog priloga rekoh, nadam se da je to sve za danas i ne bijaše to tako jer se A380 na redovnom letu za Dallas morao vratiti u Sydney. Tokom četvrtog sata leta došlo je do problema sa strujom tako da su sjedišta ostala bez struje, a time i bez zabavnog sistema. Dodatno tome, jedan broj WCa je također ostao bez struje. Obzirom da se radi o dugom letu (15 sati), odlučeno je da se avion vrati natrag zbog komfora putnika iako nije bilo tehničkih zapreka da avion nastavi let do Dallasa… i onda dolazi četvrto prinudno slijetanje i to sve u 40 satnom vremenskom razmaku. U ovo zadnje je bio umješan Boeing 717 i stotinjak putnika na liniji Melbourne – Hobart. Nakon dvadesetak minuta leta uočen je problem sa djelom indikatora u cockpit-u… i odlučeno je natrag u Melbourne. U normalnim uvjetima let traje sat i petnaestak minuta.

Zadnjih 24 sata sve je normalno.

 

Cockpit Boeing 717

N938AT_Boeing_717_flight_deck.jpg

 

QantasLINK_717-200.JPG

 

Kad smo već kod Qantasa, prošli tjedan je završen period ispitivanja SMS check in i od jučer na djelu letova koji kreću iz Sydney-a moguće je takvo čekiranje. Postupak je slijedeći: kod prijave/plaćanje ostavlja se broj mobilnog. Dvanaest sati prije leta dobiva se SMS s pitanjem – da li ćete letjeti. Ako potvrdite da nema ništa opasno u prtljazi i odgovorite s Y, nakon nekoliko trenutaka dobivate boarding pass u vidu barcoda + podaci o letu i sjedište. Ukoliko imate prtljage onda taj barcode možete koristiti kod prijave prtljage na autošalterima… a ako vam je do standardnog boarding pass-a, e onda u red pred šalter i čekajte. Na webu je moguća promjena sjedišta.

Ovakav oblik će se postupno uvoditi i na ostalim aerodromima/linijama i prvo vrijeme će biti isključivo za domaće letove.

 

50b3f40a3f8c42ab80f12cc4767f2254-qf-pass

 

Medo

 

P.S. Malo kiše večeras za promjenu. 27 stupnjeva. Sutra opet sunčano.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da je "zabavno" u Australiji zadnjih dana što se tiče avijacije..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da je "zabavno" u Australiji zadnjih dana što se tiče avijacije..

 

Vrlo.

 

Sutra rano (QF670) letim s Qantasom u Melbourne i vraćam se isti dan... kakva je situacija razmišljam o pidžami i nešto suhre hrane... zlu ne trebalo. Let obično traje oko sat i desetak minuta...

 

Medo

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve su cijene karata na tim intraaustralskim letovima ako ih kupuješ par dana prije leta?

Jel zbog konkurencije pokušavaju držati cijene niskima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve su cijene karata na tim intraaustralskim letovima ako ih kupuješ par dana prije leta?

Jel zbog konkurencije pokušavaju držati cijene niskima?

 

an_smiley.gif

 

U principu ako više kompanija leti u jednom pravcu onda su cijene niže gotovo do zadnjeg trenutka.

Karte za rano jutarnje letove ponedjeljkom i subotom su obično skuplje i drže cijenu jer gotovo sve odu. To isto vrijede za kasno poslije podnevne/večernje letove petkom i nedjeljom. Za ostale dane u tjednu cijene su niže i moguće ih je nabaviti povoljno u zadnjem trenutku.

Druga je priča ako jedna kompanija drži monopol na liniji, a to su obično manja mjesta, onda se plaća koliko se mora. Kad počne sezona, a to je od danas pa do kraja prvog mjeseca karata gotovo nema ni za lijeka i obično se kupuju par mjeseci prije dok su jeftinije.

 

Ex Freedom air (NZ) sada Air NZ snimljen na Adelaide aerodromu. Više nije tako veselo ofarban.

ZK-OJO+WB+11.JPG

 

Medo

 

P.S. Lijep dan, 31 stupanj.

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...