Jump to content
zeljeznice.net
DB

Zrakoplovstvo u medijima

Recommended Posts

Treba opravdat te sve silne kupovine aviona.

No osobno znam da su neki njihovi prema popularnim destinacijama poluprazni, bas zbog ogromnog broja letova.

 

Nemrem si ni zamislit na kaj bu ličilo to taljiganje - 17 i pol sati!!! :shock:

Pa ljudi buju ljubili pistu (pod u tunelu) kad se iskrcaju. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grci donijeli prvu odluku o privatizaciji, aerodromima će sada upravljati Nijemci
Atena mora početi prodavati državnu imovinu kako bi ispunila uvjete za pomoć EU

 

Njemačka kompanija upravljat će grčkim aerodromima, javlja Guardian.

 

Grčke vlasti odlučile su prodati upravljačka prava za čak 14 regionalnih zrakoplova njemačkoj kompaniji Fraport AG, koja upravlja zračnom lukom u Frankfurtu, za svotu nešto veću od 1,2 milijarde eura. Službena Atena mora početi s rasprodajom neke državne imovine kako bi ispunila uvjete za dobivanja trećeg paketa financijske pomoći vrijednog više od 80 milijardi eura.

 

Ovo je prva odluka o privatizaciji grčkog premijera Aleksisa Ciprasa, koji je izabran u siječnju na političkim obećanjima o ukidanju uvjeta prethodnih paketa financijske pomoći.

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

RIJEŠEN MISTERIJ: Ovo je razlog zašto u avionima ima pepeljara iako je pušenje strogo zabranjeno

 

Svi znamo da je pušenje u zrakoplovima strogo zabranjeno, da su kazne vrlo visoke, da odbačena cigareta može izazvati požar… Međutim, oštro oko putnika ipak će primijetiti pepeljaru u zahodu aviona.

 

Malo je poznato da svaki avion, prema pravilnicima u EU i SAD-u, mora imati pepeljaru. To je minimalan tehnički uvjet kojeg svaki avion mora ispuniti kako bi smio poletjeti. Razlog tomu je što aviokompanije ne vjeruju svojim putnicima.

Naime, putnik koji ipak odluči riskirati veliku kaznu i ode zapaliti cigaretu u zahod, mogao bi, u panici, baciti opušak u umivaonik ili u koš za papir.
Procijenjeno je tako da je pametnije postaviti pepeljaru za one koji hoće zapaliti pošto-poto, nego riskirati požar ili nešto gore. Prvu zabranu pušenja u avionima uveli su Amerikanci 1988. godine na domaćim letovima, a praksa se proširila na cijeli svijet do kraja 1990-ih, piše Daily Mail.

 

Jedna cigareta ubila 123 ljudi

 

Godine 2009. godine British Airways prizemljio je Boeing 747 koji je letio prema Mexico Cityju nakon što je otkriveno da u avionu nema pepeljare:
“Zakonska je obaveza imati pepeljaru jer, iako je pušenje zabranjeno, ako netko zapali cigaretu mora je negdje sigurno ugasiti”, rekli su iz BA za Daily Mail online.

 

Odluka o nepušenju u avionu donesena je nakon tragične nesreće nedaleko Pariza 1973. godine. Tada je 123 ljudi poginulo u zrakoplovu Varig koji je letio od Rio de Janeira. Samo nekoliko kilometara prije Pariza dogodio se požar kojeg je uzrokovala cigareta bačena u koš za papir u zahodu. U samo nekoliko minuta dim je ispunio cijeli avion, piloti nisu vidjeli instrumente a putnici izlaze za nuždu. Većina putnika se ugušila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hja ... izgleda da sam ja predodređen za svinjarije u zraku:

 

Ovo su apsolutno najprljaviji dijelovi u avionu i 7 savjeta kako ih izbjeći
Avioni se čiste nakon svake izmjene putnika, ali klice ipak mogu ostati

 

Najgore vam se razboljeti odmah nakon leta avionom i dolaskom do željene destinacije, a tek ste započeli odmor. Kada sjedamo na naše sjedalo u avionu, isplati se biti mudar i izbjeći nekoliko stvari da ne uhvatimo kakvu bolest od drugih putnika.
Avioni se čiste nakon svake izmjene putnika, ali klice ipak mogu izbjeći da budu otkrivene i mogu postati ozbiljna prijetnja zdravlju. Kako je avion sretno utočište i sigurna luka mnogih bakterija koje u njemu mogu preživjeti i tjedan dana, prije nego što sjednete i udobno se smjestite, vrijedi neke stvari obrisati. Obrišite poslužavnik, nasprejajte naslone za ruke i kopče na sigurnosnom pojasu.
Evo nekoliko područja u zrakoplovu koji mogu načiniti veliku razliku između idealnog odmora i totalne katastrofe.

 

Poslužavnik

 

4076596161_76fd3f75a4_b-656x438.jpg

POSLUŽAVNIK U AVIONU

 

Studija sa Sveučilišta Auburn našla je da je poslužavnik drugi najveći nosač escherichije coli u kabini zrakoplova, a ta bakterija može na njemu preživjeti 72 sata.
Trebali bi vlažnom maramicom sanitizirati površine poslužavnika. Čudno ili ne, posade kažu da ljudi znaju na njima mijenjati dječje pelene i rezati nokte.

 

Jastuci i dekice

 

17027608319_f078bcc790_b-656x492.jpg

JASTUCI SU SVJEŽI SAMO U PRVOJ KLASI

 

Jastuci i dekice u koje se zamatate u zrakoplovu vjerojatno su već poslužile mnogima da na njima sjede, brišu se. Svježe oprane, zapakirane deke i jastuke dobit ćete samo u prvoj klasi istog dana. One iz ekonomske klase upotrebljavaju se višekratno. Jedna aviokompanija u Americi deke pere svakih 30 dana.

 

Nasloni za ruke i kopče na sigurnosnom pojasu

 

2425021379_ae59f5849e_b-656x492.jpg

POJASEVI SU PUNI BAKTERIJA

 

Vjerojatno se borite da vas ne dotakne ruka putnika koji sjedi do vas, a bilo bi bolje da mu prepustite cijeli naslon za ruke. Naslon za ruke je područje gdje ima najviše escherichije coli, sudeći prema studiji. Da li zbog toga što ljudi tu jedu ili brišu ruke o njega, do onih koji nakon toaleta zaboravljaju oprati ruke, isplati se naslone prebrisati dezinfekcijskom maramicom.
Sigurnosne pojaseve dirale su tisuće ruku tijekom godina, rijetko se čiste ili zamjenjuju pa predstavljaju prijetnju zdravlju putnika.

 

Tepisi i sjedala

 

8214925744_8ae60dcb8d_b1-656x437.jpg

SJEDALA SU PUNA BAKTERIJA

 

Nemojte da vam padne na pamet da hodate bosi po avionu, a što manje vaše gole kože dotakne sjedalo to je sigurnije. Posada kaže da je vidjela putnike da uriniraju u sjedala. Tepisi su prljavi, a podovi u toaletu još i gori. Uvijek bi trebalo upotrebljavati sanitacijski sprej za ruke nakon upotrebe toaleta i nikada, baš nikada nemojte šetati bosi.

 

Časopisi

 

2704786893_fc934c9576_b-656x492.jpg

GLEDAJTE DA JE ČASOPIS ŠTO NOVIJI

 

Stotine putnika prolistalo je novo izdanje časopisa bez garancije da su im ruke čiste. Mada sve kompanije brinu o čistoći neće baš brisati stranice. Gledajte da je časopis što noviji, neprelistavan puno puta, obično ih ima više na polici, uzmite donji.

 

Džepić na sjedalu

 

2425808030_df9ea7d57d_b-1-656x492.jpg

NAKON DODIRIVANJA DŽEPIĆA DEZINFICIRAJTE RUKE

 

Često ćemo u džepić na sjedalu spremiti putovnicu da nam bude pri ruci. A to je mjesto gdje se često ugurava smeće, upotrebljeni rupčići, žvakaće gume. Dotaknete li nešto takvo, odmah dezinficirajte svoje ruke.

 

Voda

 

14078193986_04d87a4634_k-656x492.jpg

PIJTE SAMO VODU IZ BOČICE (kajgod, ovde su se malo zajebunili - fotka nema veze s avionom :kul3 )

 

Testiranja iz 2013. godine u Americi pokazala je da u 12 posto aviona znači jedan u 10, imalo vodu pozitivnu na koliformnu bakteriju koja može biti potencijalno opasna za zdravlje. Pazite da vam daju vodu iz boce, ne iz vrča i zaboravite na led.
Pijte puno vode. Ne želite se opet pretočiti vodom i svaki čas juriti na zahod, a najbolji test je da provjeravate da su vam usnice vlažne. Jedna do dvije čaše svakog sata. Ne pijte gaziranu vodu koja pouspješuje probavu pa to može postati nezgodno.
Uvijek sanitizirajte ruke prije i poslije odlaska na toalet osobito ako nema vruće vode. Najgore je ako vam se osuši nos, ako putovi nosa i grla nisu vlažni ne mogu izvršavati svoj zadatak sprečavanja virusa i bakterija na putu prema želucu. Upotrebljavajte kapi za nos da održite potrebnu vlažnost.

I ne zaboravite očistiti ručke kofera kada ga preuzmete, dodirivalo ga je tako puno ljudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se pridržavaš ovih pravila, morao bi imati jedno 5 paketa vlažnih maramica, litru sredstva za dezinfekciju, pa bi te ljudi malo čudno gledali kako panično brišeš sve oko sebe.. Ok, uredu je obrisati stolić i ruke, al da sad sve oko sebe brišem, nisam baš tolko lud.. Deka i jastuk dolaze zapakirani i nemaju neki čudan miris da bi rekao da nisu oprani ili bar dezinficirani. Jastučići često imaju jastučnice, pa ih valjda samo zamijene.. No kako god, dosad nisam naletio na zamazanu deku ili jastučić..

 

A kaj bi onda rekli da su se ti novinari provozali u nekom od HŽ-ovih vlakova.. Padali bi u nesvjest kad bi to vidjeli..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se pridržavaš ovih pravila, morao bi imati jedno 5 paketa vlažnih maramica, litru sredstva za dezinfekciju, pa bi te ljudi malo čudno gledali kako panično brišeš sve oko sebe ...

 

Ili jednostavno primijeniti:

zastitna-oprema-jednokratna-venitex.jpg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

SkyGreece malo zeznio stvar

DRAMA 178 PUTNIKA NA PLESU ‘Tvrtka je upravo propala, a let otkazan. Ne znam kako ću s četvero djece kući. Otkud mi 50 tisuća kuna?’

Moram skupiti 50.000 kuna za nove karte neke od drugih kompanija, očajna je Kata Hajsan

Šok, nevjerica, prevara i katastrofa. Tim riječima jučer su nam situaciju opisali putnici na međunarodnom letu tvrtke Sky Greece koji je bez obavijesti otkazan u posljednji tren.

Točno 178 putnika koji su kupili karte za interkontinentalni let od Zagreba do kanadskog Toronta trebalo je poletjeti jučer u 12 sati i deset minuta no kad su se pojavili na aerodromu leta jednostavno - nije bilo.

Kako do Venecije

Većinu putnika na aerodromu je dočekala tek obavijest da se okupe u glavnoj konferencijskoj sali gdje ih je hrvatski predstavnik tvrtke Sky Greece obavijestio da leta nema i da se tvrtka, iako to službeno još nije potvrđeno, nalazi u stečaju.

Među brojnim putnicima na tom letu nalazila se i peteročlana kanadska obitelj Hajsan koja je odlučila ljetovati u Zadru.

- Čekirali smo se na internetu dan ranije. Nitko nam ne može reći da nije znao da dolazimo, trebali su nas obavijestiti da leta nema. U utorak smo krenuli za Zagreb iz Zadra, a ovdje nemamo smještaj. Privremeno smo smješteni u Sheratonu, no stvarno ne znam gdje ćemo spavati sutra - očajno nam je ispričala Kata Hajsan koja putuje s četvero maloljetne djece.

Povratna karta iz Toronta za svakog od njih koštala je 5000 kuna, a kako bi se vratili morat će platiti najmanje 50.000 kuna za karte na jednoj od drugih avio kompanija. Novac, kaže, ne zna gdje će skupiti.

Najveći problem predstavlja joj nedostatak mjesta na povratnim letovima. Naime, kući se mora vratiti do kraja tjedna jer radi kao medicinska sestra na odjelu za intenzivnu njegu, a prvi let na kojem je uspjela pronaći mjesto kreće tek u subotu iz Venecije. Strahuje da bi zbog kašnjenja mogla izgubiti posao, a o povratu novca još se ne usudi ni razmišljati.

Mjesecima bez plaće

- Naravno da mi je teško, ipak se radi o enormnom iznosu novca, no o tome još ne razmišljam. Pokušavam ostati pribrana kako bih našla način da se djeca i ja vratimo kući. Tek kad se vratim razmišljat ću o tužbi protiv kompanije jer ovo što smo doživjeli je čista krađa. Drugog objašnjenja nema - rekla nam je Kata Hajsan.

Mark Mocnaj, predstavnik tvrtke Sky Greece u Hrvatskoj, jučer nam je ispričao kako ni on nije imao prethodnih informacija o otkazanom letu te da nema najave iz tvrtke o daljnjim letovima. Dodaje da se čelnici tvrtke već danima nikome ne javljaju, a navodi i kako već mjesecima nije primio plaću.

Alternativni letovi

- U suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom putnicima smo osigurali smještaj, no što se tiče povrata novca, nemam nikakvih informacija. Mogu samo reći da su letovi do danas bili puni te da tvrtka sigurno nije otišla u stečaj zbog loše prodaje, ali što se točno događa, ne znam ni sam - rekao nam je Mocnaj.

Glavni ured Hrvatske turističke zajednice očajnim je putnicima jučer organizirao smještaj za jednu noć u hotelu Sheraton.

Otprilike 50 putnika koji nisu uspjeli osigurati mjesto na alternativnim letovima za Toronto smješteno je u 20 hotelskih soba na trošak HTZ-a. Ističu kako im je žao prevarenih putnika koji su se našli u ovoj situaciji te da se nadaju da ovakvom gestom barem donekle mogu ublažiti već i ovako tešku situaciju.

 

http://www.jutarnji.hr/-skygreece-je-propao--a-let-otkazan--ne-znam-kako-cu-s-cetvero-djece-natrag-kuci-u-kanadu-/1405658/

Izgleda da je istocni dio srednje Europe i Balkana plodno tlo za nekakve aviokompanije, koje posluju mjesec dva pa onda nestanu. Mislim da je vrijeme da se dovedu pravi igraci, bili oni low cost ili veliki decki.


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan avio portal pise da je u 17 obavljenih rotacija SkyGreeca bukirano otprilie 4500 mjesta, sto je vjerujem dobra popunjenost, s obzirom na broj mjesta u 767-300


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovih dana se dešavaju dva vrlo velika preuzimanja između aviokompanija.

 

IAG group (British Airways & Iberia) su preuzeli Irskog prijevoznika Aer Lingus.

Aer Lingus je kompanija sa nekih 50-ak aviona u svojoj floti. Lete na destinacijama unutar Europe, Sjeverne Amerike i zanemarivo u Afriku i Aziju.

Pojavili su se kao jedan ozbiljan konkurent u prekoatlantskom povezivanju Europe sa Sjevernom Amerikom. Možemo reći da su oni druga liga na transatlantskim rutama, ali imaju ozbiljne planove sa time. U prvu ligu naravno spadaju svi veći prijevoznici poput Lufthanse, Britisha, Uniteda, Delte, KLM, itd, itd koji trenutno drže primat.

 

Aeroflot će preuzeti Transaero, jednog od najvećih Ruskih aviokompanija, te će time stvoriti pravu Rusku mega zračnu kompaniju koja će imati preko 250 aviona u svojoj floti. To se sve dešava zbog embarga i krize u Rusiji. Transaero povezuje Rusiju sa turističkim odredištima u Svijetu, tako primjerice donedavno je Transaero stizao u Pulu sa svojim Jumbo Jetom iliti 747-400.. Transaero ima u narudžbi i 4 komada A380. Njihovi A380 bi trebali prevoziti najveći broj putnika, dakle imati najveći kapacitet od svih ostalih trenutnih prijevoznika koji operiraju sa A380. Njihovi A380 bi trebali primati 652 putnika. S obzirom da će doći do preuzimanja od strane Aeroflota, moguće je da se smanji broj sjedala u tom avionu, no vidjeti ćemo kako i što će se dešavati sa time.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Air India prizemljio 130 stjuardesa, tvrde da su predebele da bi radile u avionima
Stjuardese koje imaju indeks tjelesne mase veći od 22 ne mogu biti na letovima

 

Sukladno upozorenjima iz 2014. godine, aviokompanija Air India premjestila je čak 130 stjuardesa s rada u avionskim kabinama na druga radna mjesta, zbog toga što im je indeks tjelesne mase iznad propisanih limita, prenosi UPI.

Kompanija je prošle godine upozorila čak 600, od ukupno 3.500 svojih stjuardesa, da bi u sljedećih šest mjeseci trebale smršavjeti ili riskiraju svoje radno mjesto u avionu te će biti premještene na druge poslove, na tlu.

 

Sada je kompanija odlučila poduzeti oštre mjere i disciplinirati zaposlenice čiji je BMI veći od 22. Iz aviokompanije poručuju kako bi normalan BMI za stjuardese trebao biti između 18 i 22, dok iz National Heart, Lung, and Blood Instituta s druge strane tvrde kako je zdravi BMI između 18.5 i 24.9.

 

2009. godine iz istog su razloga već otpustili 10 stjuardesa

 

Sukladno prošlogodišnjim upozorenjima, 600 zaposlenica koje su smatrali predebelima zamolili su da obave liječnički pregled i izgube na težini. Iz kompanije su za Telegraph izjavili kako čak 130 zaposlenica nije učinilo što su im predložili te ih od sada smatraju trajno nesposobnima za rad u zraku. Dodali su kako vjeruju da mršavije stjuardese mogu puno brže reagirati u hitnim i opasnim situacijama.

 

2009. godine kompanija je već disciplinirala deset stjuardesa iz istog razloga, a 2013. su izjavili kako zapošljavanjem isključivo ženskih osoba, koje su u prosjeku lakše od muškaraca za oko 20 kilograma, štede velike količine novca. Iz Udruge avionske posade Indije izjavili su kako je ova odluka smiješna te da bi mogla ugroziti daljnju kvalitetu rada zaposlenika te kompanije.

 

Prema riječima jednog od zaposlenika, u kineskim je aviokompanijama situacija još striktnija. U Qingdao Airlinesu, jednoj od aviokompanija u Kini, zaposlenice moraju biti mlađe od 30 godina, imati između 49 i 85 kilograma te ne smiju biti više od 170 centimetara – inače ne dolaze u obzir za rad u toj kompaniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOZE OTPRDILE JUMBO JET
ŽIVA TVORNICA METANA: Zrakoplov natjeran na prisilno slijetanje zbog ‘ispušnih plinova’ tisuća koza

 

Posada je ostala zabezeknuta nakon što je krdo prdećih koza natjeralo njihovu letjelicu na prisilno slijetanje.
Teretni zrakoplov Singapore Airlinesa (SIA) letio je od Sydneya do Kuala Lumpura s preko 2.000 životinja. Ali četiri člana posade Boeinga 747-400 primila su uzbunu o dimu u teretnom odjeljku, zbog čega su morali prerano prekinuti let i hitno sletjeti u Bali Denpasar.

 

Kada su provjerili o čemu se radi nisu pronašli nikakav dim. Na kraju su izvijestili da su detektori zabunom umjesto dima detektirali ispušne plinove koza i isparavanja iz njihove balege. Ponovo su uzletjeli nakon 2.5 sata zastoja te sigurno sletjeli u Kaula Lumpur.

“Dana 26. listopada 2015. teretni Boeing 747 Singapore Airlinesa na letu Adelaide – Kuala Lumpur bio je prisiljen skrenuti na Bali nakon što je posada primila upozorenje automatskog protupožarnog alarma”, izjavio je glasnogovornik SIA.

“Avion je sletio u 5:11 po lokalnom vremenu, i nakon inspekcije nije pronađen nikakav dokaz o vatri ili dimu. Zrakoplov je proglašen uporabljivim te je poletio u 8:20 po lokolnom vremenu”.

U vezi trvrdnji da slijetanje prouzročeno životinjskim ispuštanjem plinova, SIA glasnogovornik je izjavio “to se ne može potvrditi.”

Nadutost i nakupljeni plinovi česti su problem kod preživača, poput stoke, koza ili ovaca, a može nastati i kao rezultat stresa. Nadutost može čak izazvati iznenadnu smrt životinje.

 

Mirror/Danas.hr

 

a062.gifa062.gifa062.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

 

Bombardier’s CSeries CS300

 

 

Bombardier_CS300_527511_i0.jpg

 

Nakon probnog leta u drugom mjesecu ove godine avion bi trebao komercijalno poletjeti u sastavu airBaltic u drugoj polovici slijedeće godine.

 

CS300_firstflight_Feb_27_2015_Bombardier

 

CS300 ima kapacitet do 160 putnika ali će biti isporučivan u dvije varijante; varijanta sa 140 putnika u jednoj klasi ili do 130 putnika u dvije klase. Avion ima dolet do 6.000 km a maksimalna brzina je do 870 km/h. Bombardier ima za ovaj tip aviona 211 potvrđenih narudžbi i oko 600 potencijalnih. Cijena je 66 mil dolara... naravno ako uzmete par komada cijena ide dole. Možda da se udružite.

 

Medo

 

P.S.Koliko znam nitko iz mog kvarta nema potvrđene narudžbe ali se priča o njemu...

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Estonian Air je postao dio prošlosti, razlog nedozvoljene subvencije. Samo nekih 85 milijunčeka, kaj ti je to..
No, kako su oni propali Estonci su odlučili napraviti novog prijevoznika..

 

 

Nordic Aviation Group was founded by the decision of the Government of the Republic of Estonia on September 25, 2015 in order to provide Estonia with flight connections. The company is one hundred percent owned by the Estonian state. NA members on the management board are Jaan Tamm, Ahto Pärl and Erik Sakkov. The supervisory board includes Peeter Tohver, Katrin Rasmann, Toomas Haidak and Toomas Uibo.

Starting from 8th of November 2015, NA provides services for passengers on 8 routes flying from Tallinn, with a route network and flight schedule being the most suitable for Estonian population. Ninth destination will be added in the end of this year. Unfortunately, it’s currently not possible to offer flights to Moscow and St. Petersburg (we must re-apply for individual permits to provide service for these destinations). Now, NA is just a customer, the company doesn’t possess its own aircrafts and crews. The flights are carried out together with BMI, Trade Air, Next Jet and Carpatair airlines (we rent their air fleet), as well as Adria Airways using its certificate, commercial platform and ticketing system. Adria Airways rules apply to all NA flights, because we work based on Adria systems.

 

http://www.nagroup.ee/en/about-us/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nitko nije spomenuo da se i Kina bacila u proizvodnju putnickih aviona?

 

Hm ... ko da je "Made in PRC" nekakva vijest? :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa avioni nisu "Made in China", ni većina na njihovom domaćem tržištu... Kina bi bila donekle vijest da se sad jače probije, ali trenutno se vrte samo stare vijesti i nema brzog napretka oko avio industrije. Airbus ima tvornicu u kojoj za domaće tržište sklapa A320 u Kini, domaći Xi'an radi pomalo već nekoliko desetljeća propelerce bazirane na Antonovu 24, no i većina turbopropa koji se koriste su ATR i Dash... COMAC koji bi trebao raditi mlažnjake ne žuri previše, regionalni ARJ21 čeka već nekoliko godina certifikaciju jer očito postoje ozbiljni problemi, bio je najavljen za 2011., a C919 koji bi se trebao natjecati s A320 i 737 se očekuje uskoro, no ne vidim da se nešto novo dogodilo oko narudžbi i planova, za mene bi najveća promjena bila da najave nešto širokotrupno, a to nije baš jasno na vidiku... Ruse su izbacili iz flota i ne naručuju nove, dakle do daljnjeg zapadni proizvođači dominiraju... Kinezi žure polako, ali njihovi planovi su inače ionako razvoj kroz desetljeća a ne u nekoliko godina, pa se ni ne pokušavaju zasad natjecati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi ne ulijeću u proizvodnju putničkih zrakoplova jer su im Boeingovi i Airbusovi još uvijek jeftiniji (i SAD i EU debelo sufinaciraju te gigante koji Kinezima prodaju ISPOD proizvodne cijene). Stvar je u tome da su Kinezi doživljeni kao da nešto neuspješno prljtlaju zadnja dva desetljeća (brojne najave i zapravo niti jedan produkt), a oni su dugoročno gradili temeljnje pretpostavke - znanje, tehniku i tehnologiju. Znaju da u zrakoplovstvu nema prodaje koa kod jeftinih plastičnih igračaka. Suprotno predrasudama, kineska zrakoplovna industrija nije baš od jučer. Iako se uglavnom bazirala na sovjetskim licencama (ili bezobraznim kopijama), krenuli su razvijati vlastito znanje. A oni su igrači na duge staze - njihovo vrijeme tek dolazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije im industrija od jučer, ali što se tiče glavnih putničkih aviona, nisu daleko dospjeli, radili su licencirane i kopirane ruske vojne avione desetljećima i tu imaju sad već dosta vlastitog razvoja, ali za putničke se valjda nisu usudili tako da su radili samo male avione, a najveći doseg su spomenuti Xi'an Y-7 i nasljednici MA- koji su regionalni propelerci na temelju An-24, a i ne rade ih baš puno i to je počelo tek 80-ih.

Prije su putničke avione obično kupovali od Rusa, ali poslije zahlađenja s njima su naravno počeli dijelom nabavljati američke, nešto su još pokušavali ali vlastiti razvoj nije nikad predaleko došao...

 

No očekivano je da će razviti svoju tehnologiju kao i na mnogim drugim poljima, a uostalom tako su razvili super-brze željeznice - prvo je neizbježno kupovanje dijela tehnologije, onda pokušaji domaće proizvodnje u suradnji sa strancima kao joint-venture a usput i trajni otkup dijela razvijenije tehnologije, dio je naravno pokraden i "reverse engineering", ali na kraju krene samostalni razvoj koji ima vlastiti karakter. Mislim da će to raditi i s avionima, samo ne žuri im se jer im među ostalim ne treba velika katastrofa ako se nešto sruši na prvom letu, a time i da se brand "made in China" bombastično vrati 20 godina unazad jer trenutno marljivo rade na tome da pređu s masovne proizvodnje na nešto bolje, a ono za što treba jeftini rad kao za jednostavni tekstil i kineski kapital je počeo seliti za vlastite potrebe u manje razvijene zemlje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi su na promašaju svoje autoindustrije u pokušaju proboja na europsko tržište naučili jako dobro ZAŠTO su kiksali. I ne žuri im se ponoviti grešku u zrakoplovnoj industriji. Sve što si naveo od joint.venture poslova, kupnje licenci i patenata i direktne krađe stoji i tu su naučili puno, ali ono što se jako malo zna - u Kinu su zadnjih 20 godina dovukli masu vrhunskih konstruktora iz Boeinga, Lockheeda, Northropa, Airbusa, Aerospatialea... i to ne da im projektiraju već da im uče njihove konstruktore. Htjeli su dovući i više ruskih konstruktora, ali je Putin je procjenio što je ruski nacionalni interes i jednostavno čuvaju svoje inženjere za sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DOBRO SE SNAŠLI: Ryanair je imao sjajan izgovor zašto su radnici nacrtali penis na stajanci

 

ryanair.jpg?w=670&h=335&crop=1

 

Višesatni utovar i istovar prtljage svakoga dana sigurno brzo dosadi. Posebno ako se to mora raditi po hladnoći, dok pada snijeg. Ali bez obzira na vremenske prilike, ne samo što morate što brže prenositi teške kofere, već uz to morate svakoga dana gledate sretne turiste koji putuju u daleke, egzotične zemlje, dok vi gutate ispušne pare i polako gubite sluh zbog mlaznih motora.
Bio bi red da si i vi malo zabavite, zar ne?

 

To je upravo što je i posada irskog avioprijevoznika Ryanaira učinila. Uzevši odmor od teške noćne smjene, odlučili su se malo nasmijati pa su nacrtali divovski snježni penis na tlu pored aviona na dublinskoj zračnoj luci.
Predvidljivo, neki su se putnici žalili.

I kako je Ryanair odgovorio na tu ‘kontroverzu’?

“Iako je naša zemaljska ekipa sjajna u poslu koji uključuje pretovare svakih 25 minuta, umjetnost ipak nije njihova jača strana, s obzirom da su očito zaboravili nacrtati krila na svom snježnom avionu”.
Sjajan odgovor. Originalan je i spušta loptu u ionako smiješnoj situaciji.

 

Za one koji ne prate Ryanair, jeftini je avioprijevoznik nedavno započeo novu ‘ofenzivu šarma’, jer pokušava popraviti svoje odnose s mušterijama, nakon što su brojne žalbe u zadnje vrijeme doslovno preplavile tvrtku.

Naknade za nužne stvari poput putničkih dolaznih karata su smanjene, a putnici sada mogu sa sobom ponijeti i drugu, manju torbu.
Očito da se promjena isplatila. I ne samo u ovom primjeru ‘zaboravljenih krila’, jer je kontroverzni avioprijevoznik s pristupačnim cjenama u zadnja tri mjeseca prijavio 37 milijuna funti (400 milijuna kuna) dobiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako imate volju i želju posjetiti Antarktiku eto prilike..

Adventure Network International organizira ture po Antarktici..
Uspostavili su direktan let iz Punta Arenasa do Union Glaciera, gdje se slijeće na plavi led (dal je to uopće pravi prijevod na naški, hmm..).
Avion s kojim to lete je Boeing 757-200ER tvrtke Icelandair iliti Loftleidir Icelandic tvrtka kćer prvospomenute.

Avion ima svega 62 sjedala - business konfiguracija, inače takav avion koji leti za Icenadair ima 183 sjedala.

Cijena ture je prava sitnica, kreće se od 47.200 USD..

 

Eto koja slika:

 

B757_Landing.jpg

 

757_Group_Cheers_Web_Small.jpg

 

757_Front_Web_Banner.jpg?itok=HZbGn86D

 

Photos: http://www.adventure-network.com/news/boeing-757-lands-union-glacier

 

Na tom linku također možete naći i informacije o samom putovanju..

Pa ako se ko odluči, nek napravi putopis.. :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

DRAMA NA NEBU IZNAD SRBIJE

 

Piloti jurili 1111 km/h, rušili rekorde, slikali se za Fejs, pa doveli u opasnost živote 116 putnika

 

Piloti Montenegro Airlinesa, V. I. i J. M, za vrijeme leta Embraerom 195 na relaciji Podgorica-Beograd svojim skandaloznim ponašanjem ugrozili su sigurnost 116 putnika u avionu, piše crnogorski Dan.

V.I. je u jednom trenutku vozio avion brzinom od 1111 kilometara na sat, iako je za taj tip aviona predviđena maksimalna brzina od 890km/h.

 

Da stvar bude još opasnija, V.I. je pri toj brzini fotografirao kontrolnu ploču i uslikao par fotografija kroz prozor aviona, a potom ih objavio na Facebooku uz komentar da je oborio osobni rekord u brzini.

 

- Obaranje osobnih rekorda, 606 kts ili 1.111 km/h – napisao je.

 

Incident se dogodio prije desetak dana, prilikom povratka aviona iz Beograda u Podgoricu. Iako je dostigao veliku brzinu, avion nije prijavio nikakav problem ni prekoračenje, te su piloti sigurno sletjeli.

 

Kako su za Dan pojasnili stručnjaci, brzina od 1.111 km/h je brzina u odnosu na zemlju, što znači da avion nije išao preko maksimalne dozvoljene brzine jer bi u suprotnom dobio takozvani over­speed i svi alarmi bi se upalili.

 

Neslužbeno se doznaje kako nitko od nadležnih nije zatražio da se piloti izjasne povodom ovog događaja.

 

Montenegro Airlines, čiji je gotovo stopostotni vlasnik crnogorska vlada, tijekom prošle godine ostala je bez nekoliko iskusnih kapetana, a na njihova su mjesta došli mlađi i neiskusniji piloti.

 

Kapetani su napustili ovu kompaniju zbog malih plaća i lošeg tretmana, piše Dan.

 

http://www.jutarnji.hr/drama-na-nebu-iznad-srbije-mladi-piloti-jurili-iznad-predvidenog-i-slikali--pa-se-pohvalili-na-fejsu---oborili-smo-osobni-rekord-/1503492/

 

Šteta kaj nisu ovi iz jutarnjeg bili u avionu da posvjedoče iz prve ruke.. :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

"... brzina od 1.111 km/h je brzina u odnosu na zemlju, što znači da avion nije išao preko maksimalne dozvoljene brzine ..." - ovo je prvo kaj sam pomislil kad sam pročital uvodnu rečenicu.

Identično stilu kod kvarova uređaja na ŽCP-ima - prvo dramatičan uvod, pa obavezno fotka "jurećeg" vlaka ... a onda negde pri dnu, sakriveno u gomili teksta objašnjenje o postupku.

Trla baba lan ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al takav način novinarstva plaši ljude i unose zbunjivanje. Drugi puta kada u avionu vide da lete brzinom preko 1000 km/h, budu opet rekli jaoo što ovaj pilot radi, ubit će nas.. Ili su to neuku novinari ili je tu samo cilj da ostvare čim više klikova, pa moraju imati bombastične naslove.

 

Rušenje takvih "rekorda" nije uopće ništa čudno. Pa jako često kada avioni prelaze Atlantik ili uglavnom idu sa zapada prema istoku često uhvate jet stream koji puše u tom smjeru. Brzina tog vjetra ili strujanja može iznositi 100-200-300+ km/h i to daje avionu "vjetar u leđa". Znači avion putuje svojom standardnom brzinom od 850 km/h, ali ga to strujanje od 300 km/h "pogura" pa u tom slučaju leti 1150 km/h.. Ugrubo rečeno, avion unutar strujanja putuje brzinom od 850 km/h, ali cijelo to strujanje putuje u istom smjeru kuda i avion. Zbrojimo vektore i dođemo do toga da u odnosu na zemlju brzina iznosi preko 1000 km/h..

 

 

Eto, sad prvi slikovni dokaz da sam i ja letil prek 1000 km/h, dakle i ja sam proživljavao dramu u avionu.. :kul3

Idem to odmah prodat u jutarnji..

 

UB747pic2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al takav način novinarstva plaši ljude ...

 

 

Dobro jutro narode jutarnji! :kul3

 

... Zbrojimo vektore i dođemo do toga da u odnosu na zemlju brzina iznosi preko 1000 km/h..

 

 

 

Znam, znam ... :deda:

Jet-stream il već kakav drugi vjetar (oni od graha se ne računaju), po Newtonu daju superpoziciju brzina.

 

Eto, sad prvi slikovni dokaz da sam i ja letil prek 1000 km/h, dakle i ja sam proživljavao dramu u avionu.. :kul3

Idem to odmah prodat u jutarnji..

 

 

Tak se govori! :palac:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...