Jump to content
zeljeznice.net
VICTOR

Elektrifikacija za neznalice

Recommended Posts

Znači slovenac te uzme sa recimo 363 i vuče te na 3kV, stane manevrista otkvači lokomotive. Slovenc te ne zakvečenog gura i zaletite se, zatim on počne kočit a naša se lok. pod inercijom vraća po 25 kV 50 Hz.


es64f409437sqzr5.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ali kako na ovoj konzoli nema poligonatora :shock: , za razliku od gornje slike gdje ga ima :? :

 

igorail ! :wink:

 

kojeg "poligonatora"? vanjskog ili unutarnjeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ali kako na ovoj konzoli nema poligonatora :shock: , za razliku od gornje slike gdje ga ima :? :

 

igorail ! :wink:

 

kojeg "poligonatora"? vanjskog ili unutarnjeg?

Pa na ovoj konzoli sa Quote-irane slike koja drži klizni vod nema poligonatora - nijednog, već je klizna žica učvrščena samo direktno na cijev konzole :shock:

Gornja slika kropana samo na detalj:

 

bezpoligonatoral1gi.jpg

-----------------------------------------------------------------

 

Ovdje je pak sve OK > ima poligonatora !

 

poligonatorok8kw.jpg

 

igorail ! :wink:


Odbojnike na tramvaje !

 

"""""""""""""""""""""""""""""

 

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

 

pojavi ZELENO svjetlo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam na nekoliko lokomotiva vidio da voze sa podignutim prvim pantografom. Za kontaknu mrežu i pantografe to je nepravilno korištenje jer je dinamički tlak u vožnji nekoliko puta veći od statičkog tlaka koji se mjeri pri podešavanju pantografa i podešava oprugama. Statički tlak pantografa za napon 25 kV je 50 N, za napon 3000 V je 90 N. Lokomotive austrijskih i švicarskih željeznica voze sa podignutim prvim pantografom iako je tlak pantografa 120 do 150 N ali imaju čeličnu kliznu traku. Interesira me da li je vožnja sa podignutim prvim pantografom nova moda ili samo izuzetak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danas sam na nekoliko lokomotiva vidio da voze sa podignutim prvim pantografom. Za kontaknu mrežu i pantografe to je nepravilno korištenje jer je dinamički tlak u vožnji nekoliko puta veći od statičkog tlaka koji se mjeri pri podešavanju pantografa i podešava oprugama. Statički tlak pantografa za napon 25 kV je 50 N, za napon 3000 V je 90 N. Lokomotive austrijskih i švicarskih željeznica voze sa podignutim prvim pantografom iako je tlak pantografa 120 do 150 N ali imaju čeličnu kliznu traku. Interesira me da li je vožnja sa podignutim prvim pantografom nova moda ili samo izuzetak.

 

Kakve veze ima pozicija pantografa (prednji/stražnji) sa silom kojom pritišće žicu?!? :roll:


Obrisan sa foruma jer sam se usudio kritizirati Končar...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kakve veze ima pozicija pantografa (prednji/stražnji) sa silom kojom pritišće žicu?!? :roll:

 

Nema veze prvi-zadnji, ali ima veze di je lakat... ako je lakat okrenut prema smjeru vožnje pantograf ima malu silu pritiska zbog toga što ga vjetar (otpor zraka) stišće prema dolje, ako je lakat okrenut kontra smjera vožnje, otpor zraka ga dodatno pritišće gore na mrežu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kakve veze ima pozicija pantografa (prednji/stražnji) sa silom kojom pritišće žicu?!? :roll:

 

Nema veze prvi-zadnji, ali ima veze di je lakat... ako je lakat okrenut prema smjeru vožnje pantograf ima malu silu pritiska zbog toga što ga vjetar (otpor zraka) stišće prema dolje, ako je lakat okrenut kontra smjera vožnje, otpor zraka ga dodatno pritišće gore na mrežu...

 

Ali to opet nema veze sa pozicijom pantografa jer su na nekim lokomotivama "laktovi" okrenuti jedan prema drugom (1061, 1141-200, 1161) a na ostalima obratno (1061, 1141-000, 1141-100, 1141-300, 1142).


Obrisan sa foruma jer sam se usudio kritizirati Končar...!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danas sam na nekoliko lokomotiva vidio da voze sa podignutim prvim pantografom. Za kontaknu mrežu i pantografe to je nepravilno korištenje jer je dinamički tlak u vožnji nekoliko puta veći od statičkog tlaka koji se mjeri pri podešavanju pantografa i podešava oprugama. Statički tlak pantografa za napon 25 kV je 50 N, za napon 3000 V je 90 N. Lokomotive austrijskih i švicarskih željeznica voze sa podignutim prvim pantografom iako je tlak pantografa 120 do 150 N ali imaju čeličnu kliznu traku. Interesira me da li je vožnja sa podignutim prvim pantografom nova moda ili samo izuzetak.

 

Kakve veze ima pozicija pantografa (prednji/stražnji) sa silom kojom pritišće žicu?!? :roll:

 

Ako je iza lokomotive bila druga lokomotiva, ili autovlak ili cisterna,onda je to propis, o tome vise imas ovde:

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=707&highlight=pantografi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ubuduce obrati paznju ,kod podignutog prednjeg pantografa ako je loksa iza lokse ili autovlak ili cisterna, onda mozda postoji nesto oko propisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danas sam na nekoliko lokomotiva vidio da voze sa podignutim prvim pantografom. Za kontaknu mrežu i pantografe to je nepravilno korištenje jer je dinamički tlak u vožnji nekoliko puta veći od statičkog tlaka koji se mjeri pri podešavanju pantografa i podešava oprugama. Statički tlak pantografa za napon 25 kV je 50 N, za napon 3000 V je 90 N. Lokomotive austrijskih i švicarskih željeznica voze sa podignutim prvim pantografom iako je tlak pantografa 120 do 150 N ali imaju čeličnu kliznu traku. Interesira me da li je vožnja sa podignutim prvim pantografom nova moda ili samo izuzetak.

 

Kakve veze ima pozicija pantografa (prednji/stražnji) sa silom kojom pritišće žicu?!? :roll:

Ako je iza lokomotive bila druga lokomotiva, ili autovlak ili cisterna,onda je to propis, o tome vise imas ovde:

http://zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=707&highlight=pantografi

Koliko se sjećam između elektrolokomotive i cisterni moraju se postaviti štitna kola.

Kada se vozi prvim pantografom na silu kojom pritišće na kontaktni vod utječe struja zraka koji lokomotiva svojim čelom sječe i usmjerava jednim djelom prema gore. To pokazuju ispitivanja pantografa koje sam svojevremeno vidio u Zajednici JŽ-a u Beogradu. Što se tiće okretanja pantografa u pojedinim podserijama 1141 vršena su bez potrebnih ispitivanja.Originalno pantografi su postavljeni tako da kada se vozi sa oba pantografa i kod udara u vezicu kontaknog voda ili nakupinu leda prvi pantograf "padne" odnosno da ne dođe do zaglavljivanja i podizanja kontaknog voda do njegovog kidanja i oštećenja vješalica. Na podseriji 441-700 sada 1141-200 su pantografi postavljeni obrnuto. Nakon ukazivanja na problem pantografi su na podseriji 441-400 za HŽ postavljeni kao na originalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa ubuduce obrati paznju ,kod podignutog prednjeg pantografa ako je loksa iza lokse ili autovlak ili cisterna, onda mozda postoji nesto oko propisa

 

kod nas taj propis nije uveden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kakve veze ima pozicija pantografa (prednji/stražnji) sa silom kojom pritišće žicu?!? :roll:

 

Nema veze prvi-zadnji, ali ima veze di je lakat... ako je lakat okrenut prema smjeru vožnje pantograf ima malu silu pritiska zbog toga što ga vjetar (otpor zraka) stišće prema dolje, ako je lakat okrenut kontra smjera vožnje, otpor zraka ga dodatno pritišće gore na mrežu...

 

Ali to opet nema veze sa pozicijom pantografa jer su na nekim lokomotivama "laktovi" okrenuti jedan prema drugom (1061, 1141-200, 1161) a na ostalima obratno (1061, 1141-000, 1141-100, 1141-300, 1142).

Da ali to ima veze kad je vlok >>, ili isto tako ako je vvjetra >>

Međutim kod naših loksi mislim da to ne igra veliku ulogu, ali za vjetar to je već :? .Međutim ovi pantografi su konturni, šupljikave konstrukcije, bez debelih metalnih profila u samoj konstrukciji. To kad bi se razapela jedra :? ili zavarili (učvrstili limovi između držaljki klizača) onda bi efekt bio stravičan :shock:

A kad je to sve tako, šta je onda sa rombičnim pantografima :? Po toj teoriji zrak ga pritišće od KM na prvom laktu jednog te istog pantografa, a onda taj isto zrak se nabija u kut istog pantografa i pojačava pritisak na KM :roll: .

Utoliko mi je sve to čudnije jer su oni kao konstrukciono zaostaliji, a postavljaju ih na najbrže FIAT-ove pendoline koji idu do 180÷200 km/h :shock: :shock: :shock: evo dokaz:

 

310-001_002-ICS1024.jpg

,

310-001_002se103.jpg

i

310-005_006_MB138.jpg

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

 

igorail ! :wink:


Odbojnike na tramvaje !

 

"""""""""""""""""""""""""""""

 

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

 

pojavi ZELENO svjetlo !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa ubuduce obrati paznju ,kod podignutog prednjeg pantografa ako je loksa iza lokse ili autovlak ili cisterna, onda mozda postoji nesto oko propisa

 

kod nas taj propis nije uveden...

Ako nija sada ali nekada je bio, dok sam vozio ruske cisterne u Sisak i Rijeku. Naravno na probama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kakve veze ima pozicija pantografa (prednji/stražnji) sa silom kojom pritišće žicu?!? :roll:

 

Nema veze prvi-zadnji, ali ima veze di je lakat... ako je lakat okrenut prema smjeru vožnje pantograf ima malu silu pritiska zbog toga što ga vjetar (otpor zraka) stišće prema dolje, ako je lakat okrenut kontra smjera vožnje, otpor zraka ga dodatno pritišće gore na mrežu...

 

Ali to opet nema veze sa pozicijom pantografa jer su na nekim lokomotivama "laktovi" okrenuti jedan prema drugom (1061, 1141-200, 1161) a na ostalima obratno (1061, 1141-000, 1141-100, 1141-300, 1142).

Da ali to ima veze kad je vlok >>, ili isto tako ako je vvjetra >>

Međutim kod naših loksi mislim da to ne igra veliku ulogu, ali za vjetar to je već :? .Međutim ovi pantografi su konturni, šupljikave konstrukcije, bez debelih metalnih profila u samoj konstrukciji. To kad bi se razapela jedra :? ili zavarili (učvrstili limovi između držaljki klizača) onda bi efekt bio stravičan :shock:

A kad je to sve tako, šta je onda sa rombičnim pantografima :? Po toj teoriji zrak ga pritišće od KM na prvom laktu jednog te istog pantografa, a onda taj isto zrak se nabija u kut istog pantografa i pojačava pritisak na KM :roll: .

Utoliko mi je sve to čudnije jer su oni kao konstrukciono zaostaliji, a postavljaju ih na najbrže FIAT-ove pendoline koji idu do 180÷200 km/h :shock: :shock: :shock: evo dokaz:

 

310-001_002-ICS1024.jpg

,

310-001_002se103.jpg

i

310-005_006_MB138.jpg

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

 

igorail ! :wink:

Prema mjerenjima koje sam obavio prilikom polaganja stručnog ispita ustanovio sam da otpor zraka čela lokomotive nema bitnog utjecaja do brzine 60 km/h a onda se znatno povećava. U knjigama koje se bave vučom prikazane su formule koje simuliraju otpor zraka čela vlaka i kraja vlaka zbog usisnog efekta. Otpor zraka znatno utječe na gubitke nastale nepravilnim slaganjem vagona u kompoziciji. Strujanje zraka čela lokomotive znatno utječe i na silu kojim klizač pantografa pritišće na kontaktni vod. Morati ću uzeti vremena i potražiti neku dokumetaciju koja se time bavi te napisati članak, ako ima interesenata.

Pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ti otpori vazduha igraju neku bitnu stavku, predpostavljam da se ne bi ni odustajalo od punih skarastih pantografa. Ako su vec konstruktori odlucili i da su poluskarastri bolji , a vidimo da na visesistemskim lokomotivama ih imamo okrenutih i u jednom smeru i u drugom, mislim da je to dovoljna potvrda ovakvom misljenju :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj topic je stvarno uznapredovao, super je to... :D

 

Ipak, ja imam pitanje o nečem drugom. Što je ovo uokvireno, kad se,gdje i zašto postavlja samo kontaktna žica i odgovarajući stup?

 

kajvo9.jpg

 

 

 

Isprika autoru slike zbog šaranja po istoj.


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav !

Ovakvih slika imam koliko hoćeš sa i okolo sarajevske ž. st. To je tkz. obična - nekompenzirana kontaktna mzeža, koja se ne zateže utezima da bi se korigirale promjene dužine žice (opuštanje uslijed temperaturnih oscilacija - u ovom slučaju visokih temperatura), već pošto je predviđena kod industrijskih, sporednih, a u slučajevim i krajnjih stanica kao što je Sarajevska, gdje brzina elektroloksi ne prelazi 55÷65 km/h. Ono uokvireno je konzola sa vješaljkom za nekompenziran vod.

 

Postavit ću ti sliku prelaza sa kompenzirane na nekompenziranu mrežu sutra ako stignem 8)

pozdrav igorail !


Odbojnike na tramvaje !

 

"""""""""""""""""""""""""""""

 

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

 

pojavi ZELENO svjetlo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno, Igorail :D


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajmo odmah dalje... S/M

 

Ovo viđan i tramvajskim žicama (kod skretnica i još ponekim prigodama) no o čemu je riječ, ne znam. Jedino kaj znam je da iskri kad pantograf prijeđe prek toga... :roll:

 

Snimljeno u Trnavi, spajanje borongajskog elektrificiranog industrijskog kolosijeka s glavnom prugom

trnavave8.jpg


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...