Jump to content
zeljeznice.net
STIB

Budućnost tračničkog prometa u Zagrebu (2.dio)

Recommended Posts

Već sam ti jedanput rekao da je to "ubrzo" trajalo nekih 15-ak godina, jer su šestica i jedinica svoja okretišta zamijenile tek negdje 1994.

Sigurno je bilo ranije, skrećete svi u offtopic s prošlošću. :)

 

 

Kkhm, Ivane, ni Savišće nema direktan spoj s TbJJ ;) Kao ni kompletan istočni dio Vukovarske, ako zanemariš trinaesticu koja ionako vozi dva-tri puta duljim putem.

Da, naravno :oops:, uglavnom, to samo potvrđuje što smo pisali, direktna veza za TbJ nije nužna kad se planiraju linije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaj se mene tiče, najbitnije mi je:

1. da prosvrdlaju te tunele ...

 

Bajdvej - jutros su sondirali teren ispod ćoška vanjske trake rotora i lijeve trake izlaza na Jadransku. f039.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bajdvej - jutros su sondirali teren ispod ćoška vanjske trake rotora i lijeve trake izlaza na Jadransku.

 

I jutros također, samo do lijeve trake za ulaz u rotor ...

 

Izgleda da je studija prešla u ozbiljniju fazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da se naveliko proširuje Radnička pri čemu se ostavlja prostor između kolnika (odnosno onaj prostor gdje je nekada bio stari kolnik), pretpostavljam za tramvaj. Radi se i proširenje željezničkog nadvožnjaka. Ima li šanse da će tamo u neko doglednije vrijeme proći tramvaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuj, Sarajevska već 35 godina ima tramvaj u blizini (Zapruđe), dva kolosijeka ugrađena u kolnik rotora i travicu po sredini. Ne nadaj se previše.


Tramina inter urbibus et tramina viarum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da se naveliko proširuje Radnička pri čemu se ostavlja prostor između kolnika (odnosno onaj prostor gdje je nekada bio stari kolnik), pretpostavljam za tramvaj. Radi se i proširenje željezničkog nadvožnjaka. Ima li šanse da će tamo u neko doglednije vrijeme proći tramvaj?

 

Na Heinzelovoj je prije nekoliko desetljeća mogao biti napravljen spoj Zvonimirova-Vukovarska koji bi se sigurno dao dobro iskoristiti čak i da je do Petruševca cesta tek u izgradnji i ostaje upitno koliko bi bilo prometa, na tom dijelu Vukovarske zadnjih godina se puno gradilo i unatoč svemu nije napravljeno ništa, tako da iskoristivi koridori na kraju ne znače previše ako nema političke volje i sposobnosti da se prepozna gdje se može uz ne prevelika ulaganja napraviti solidan napredak (a novaca sigurno ima jer s obzirom na urednu i spremnu infrastrukturu 1,5 km ove pruge ne bi koštao više nego redovna rekonstrukcija neke postojeće).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da se naveliko proširuje Radnička pri čemu se ostavlja prostor između kolnika (odnosno onaj prostor gdje je nekada bio stari kolnik), pretpostavljam za tramvaj. Radi se i proširenje željezničkog nadvožnjaka. Ima li šanse da će tamo u neko doglednije vrijeme proći tramvaj?

Nedavno smo na našem forumu konstatirali da je prilikom rekonstrukcije pruge i križanja Koledovčina/Radnička mogao biti predviđen spoj i skretanja prema budućoj pruzi po Radničkoj. To, naravno, nije napravljeno, pa će se jednog dana, ako se uopće bude uvodila pruga po Radničkoj opet morati prekopavati i rekonstruirati cijelo raskršće.

 

Ali nema veze, to raskršće će već ionako biti zrelo za novu obnovu ako jednog dana netko napokon odluči uvesti tramvaj po Radničkoj. Toliko o realnosti tramvaja prema jugu u tom dijelu Zagreba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno smo na našem forumu konstatirali da je prilikom rekonstrukcije pruge i križanja Koledovčina/Radnička mogao biti predviđen spoj i skretanja prema budućoj pruzi po Radničkoj. To, naravno, nije napravljeno, pa će se jednog dana, ako se uopće bude uvodila pruga po Radničkoj opet morati prekopavati i rekonstruirati cijelo raskršće.

 

Ali nema veze, to raskršće će već ionako biti zrelo za novu obnovu ako jednog dana netko napokon odluči uvesti tramvaj po Radničkoj. Toliko o realnosti tramvaja prema jugu u tom dijelu Zagreba.

 

To raskršće je spremno za obnovu već sad... Ako netko prolazi tamo neka poslika asfalt uz šine... To su rupe - doslovno...


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118

SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To raskršće je spremno za obnovu već sad... Ako netko prolazi tamo neka poslika asfalt uz šine... To su rupe - doslovno...

 

Prolazim ja tamo svaki dan. Rupe su radi toga jer još uvijek nije postavljen završni gornji sloj asfalta.

A i kad ga postave, načekat ćemo se mi još tramvaja po Radničkoj ... usprkos svim Bandićevim obećanjima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je krenulo, možda Bandić konačno ipak završi u društvu Sanadera, Merzelice i ostalih. Onda će se vjerojatno dosta toga promijeniti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Prolazim ja tamo svaki dan. Rupe su radi toga jer još uvijek nije postavljen završni gornji sloj asfalta.

A i kad ga postave, načekat ćemo se mi još tramvaja po Radničkoj ... usprkos svim Bandićevim obećanjima.

Ne ne završni gornji sloj asfalta, nego su natrpali asfalt uz šinu i kako prolazi tramvaj asfalt vibrira i onda uz šinu ostaju rupe, 5-10 cm uz šinu, obrati pozornost :wink:


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118

SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ne završni gornji sloj asfalta, nego su natrpali asfalt uz šinu i kako prolazi tramvaj asfalt vibrira i onda uz šinu ostaju rupe, 5-10 cm uz šinu, obrati pozornost ;)

 

Kolko sam vidio na sadašnjim radovima tako se stavi pa se asfalt reže iz rub tračnice s jedne i druge strane i stavlja nešto slično asfaltu ili guma s tim .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da uz rub tračnice naliju tekući katran ili nešto takvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što bi trebalo učiniti u Zagrebu?



1. Apsolutna prednost tramvaja na semaforima odnosno zeleni val za tramvaje a ne za aute.


2. Maksimalna brzina (70km/h) na izdvojenim tijelima.


3. Tramvaj uvjek mora biti na fizički izdvojenom tijelu ili barem samo izdvojen i smješten na sredini kolnika (npr Šubičeva)


Svugdje gdje se tramvaj mješa sa cestovnim vozilima te da je smješten da na rubovima kolnika je neprihvatljiv. (kao što je Ilica, jurišičeva, Ilica, Tratinska, Savska)




Treba istaknuti slijedeći podatak:



Ako se prosjećna brzina npr. nekog tramvajskog sistema smanji za 10% onda se troškovi održavanja tog sistema povečavaju za 8.6%. Dakle što je manja prosječna brzina to ti više vozila treba.



Za primjer sam uzeo projekt Ljubljanskog tramvaja iz 1991 godine. Parametri su uzeti za 1. razvojni stupanj. Dakle mreža bi bila dugaćka 34,7km i sistem bi imao 120 vozila sa kapacitetom od 175 putnika . Prosječna brzina sistema bi bila 26,6Km/h sa 120 sek. sljedom vozila.



Zanimljivo je da kada bi se u Zagrebu uveli ti parametri kao što je prosječna brzina 26,6Km/h na 56,5km zagrebačke tramvajske mreže u grubo bi se dobio podatak da u ima 25% tramvajskih kola viška ( cca 60 vozila) tj. da je dovoljno 200vozila ( mogli bi se kasirati svi česi i bikovi). A da ne govorim koliko bi se uštedilo vremena putnicima.




Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, da se dobije prosječna brzina od 26,6 km/h s tramvajem u Zagrebu, trebalo bi se svojski potruditi, da ne kažem da bi skoro morali prometovati bez stajanja na ikakvom semaforu, raskrižju, bilo čemu.

Ukratko mogu reći da je tu brzinu nemoguće postići, da cijela mreža ima toliku prosječnu brzinu bez drastičnih promjena na tram infrastrukturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, da se dobije prosječna brzina od 26,6 km/h s tramvajem u Zagrebu, trebalo bi se svojski potruditi, da ne kažem da bi skoro morali prometovati bez stajanja na ikakvom semaforu, raskrižju, bilo čemu.

 

Da. Tramvaj na svakom semaforu nebi smio stajati nego imati prednost tj. trebao bi ga proći bez zaustavljanja. To je danas moguće pomoću informatičkih sustava. Zanimljivo je da se onda kod primjene apsolutne prednosti tramvaja na semaforima (bez stajanja) pozicioniraju stajališta nakon semafora. Zelini val za tramvaje ništa ne košta a dobiva se jako puno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li netko ideju koliko vremena na stajalištima oduzimaju ovi "antišvercerski" sustavi koji grozno usporavaju ulazak putnika?

BTW, to ne vrijedi samo za Zagreb


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovisi, ako je ulaz na (samo) prva vrata, uz dobru kontrolu vozača, i veliku gužvu i preko minute možeš stajat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovisi, ako je ulaz na (samo) prva vrata, uz dobru kontrolu vozača, i veliku gužvu i preko minute možeš stajat..

Katastrofa.... i tako na svakoj stanici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelini val za tramvaje ništa ne košta a dobiva se jako puno.

 

Raspravljalo se o tome već nebrojeno puta. Naravno da ništa ne košta zeleni val za tramvaje, ali bi zato cestovni prijevoz bio u kolapsu. Ne kažem da je to loše, možda bi konačno više građana počelo koristiti gradski prijevoz ;) (teško zamislivo).

 

Ima li netko ideju koliko vremena na stajalištima oduzimaju ovi "antišvercerski" sustavi koji grozno usporavaju ulazak putnika?

BTW, to ne vrijedi samo za Zagreb

 

Mogu reći za Osijek da ima situacija kada tramvaj na stanici zna čekati više od minute vremena zbog ulaza putnika na prva vrata. (A sjećam se da je isti slučaj i u Rijeci (za autobuse) :kul3 )

 

Katastrofa.... i tako na svakoj stanici?

 

Nije na svakoj, samo na onim frekventnijim stanicama i u određeno doba dana.


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno sam vidio da su uveli prednost tramvajima na križanju Zrinjevac-Hebrangova, čime se zapravo prekida zeleni val za aute (taman sam jednom prošao onuda dok je faza zelenog za aute trajala možda 5 sekundi, jer je naišao tramvaj). To možda jest dobro za tramvaje, ali mislim da bi moglo biti sudara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To možda jest dobro za tramvaje, ali mislim da bi moglo biti sudara.

U pravu si! Više puta se potvrdilo da svaka promjena regulacije prometa za automobile izaziva probleme. Pogotovo u prvih 20-30 dana, dok se vozači ne priviknu na novu situaciju.

I u problem obično upadnu oni koji su naviknuti na vožnju gradom, pa voze rutinski... Kadli odjednom :shock: ups! Kae sad ovo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tome nikada ne bi dolazilo do promjene prednosti prolaza na raskršćima.

Vozač je dužan pratiti znakove, a ne voziti napamet.

 

Prednost prolaza može biti na takvim mjestima gdje nema puno tramvaja, dok kroz Savsku svako malo prođe tramvaj, to znači da zeleno u poprečnim cestama prek pruge bi bilo prekratko. Pogotovo na križanju Savske i Vukovarske. Ako tamo daš prednost tramvaju to raskršće bi bilo blokirano konstantno. Pogotovo bi najgora stvar bila kod skretanja tramvaja iz Savske u Vukovarsku (i obrnuto). Tad bi praktično cijelo raskršće stalo, dok tram ne obavi skretanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno sam vidio da su uveli prednost tramvajima na križanju Zrinjevac-Hebrangova, čime se zapravo prekida zeleni val za aute (taman sam jednom prošao onuda dok je faza zelenog za aute trajala možda 5 sekundi, jer je naišao tramvaj). To možda jest dobro za tramvaje, ali mislim da bi moglo biti sudara.

Meni se par puta dogodilo da sam vozio zelenim valom u trenutku kad se taj semafor odjedamput prebacio na crveno svjetlo, iako su svi semafori ispred i iza njega slijedili zelenu fazu. Pripisao sam to kvaru semafora, a ne tramvaju (za kojeg ne znam da li ga je tada bilo u blizini).

 

Iskreno, mislim da je zeleni val najmanje poželjna prometnica za ovakva eksperimentiranja. Imamo na stotine semafora u gradu koji su sinkronizirani jedino sami sa sobom i gdje nije nikakva šteta oduzeti prednost autima. Ali ovakvu stvar ići uvoditi na zelenom valu je dobar način za stvaranje potpunog kolapsa na zelenom valu, a time i na svim bližim i daljim okolnim ulicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tom raskrižju postoji i problem s tramvajima u smjeru TBJJ: Na raskrižje tramvaj manje-više uvijek dođe na zeleno, ali prvo mora stati na stanici, te dok obavi stajanje se upali crveno pa tramvaj mora čekat cijelu fazu...

A u kontra smjeru često smetaju auti koji skreću desno u Hebrangovu - stoje na pruzi jer propuštaju pješake pa tram nemože proći, događa se da se tramvaju upali crveno prije nego stigne proći raskrižje.

 

Uz ovo raskrižje još jedan problem između TBJ i GK je nepotreban semafor na Teslinoj. Premalo vozila tuda prolazi, pješaci se ni ne obaziru na semafor... Samo se tramvaji bezveze štopaju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...