Jump to content
zeljeznice.net
DB

Novi terminal aerodroma Zagreb

Recommended Posts

Aha, u Parizu svi regionalni avioni idu s busom, dok dio Airbuseva ide također busom, dio na mostove..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Željeznice 21 4/14

 

str. 7

 

dr. sc. Maja Ahac, dipl. ing. građ.
Mateja Jagatić, mag. ing. aedif.
prof. dr. sc. Stjepan Lakušić, dipl. ing. građ.

 

IDEJNO RJEŠENJE TRAČNIČKE
VEZE ZAGREB GLAVNI
KOLODVOR – MEĐUNARODNA
ZRAČNA LUKA ZAGREB
(VELIKA GORICA)

 

1. Uvod

 

Međunarodna zračna luka Zagreb smještena je jugoistočno od grada Zagreba, neposredno uz Pleso, gradsku četvrt u sastavu Grada Velike Gorice. Osnovana je početkom 60-ih godina prošlog stoljeća, a formirana je kao mješoviti, civilno-vojni aerodrom. Na zračnu luku danas sleti i s nje poleti više od dva milijuna putnika godišnje.

 

Godine 2013. pokrenut je projekt proširenja zračne luke koji se sastoji od dvije etape. Prva etapa, čiji je završetak planiran do 2015. godine, uključuje gradnju novoga putničkog terminala kapaciteta od pet milijuna putnika godišnje, putničke zgrade i vanjskih prometnih površina s prilaznim cestama i pratećom infrastrukturom. U drugoj etapi, koja bi počela 2022. godine, dvije bi se godine izvodili radovi na proširenju zgrade terminala, stajanke i parkirališnih površina, što bi omogućilo godišnji kapacitet od osam milijuna putnika. Postojeći i planirani novi putnički terminal međusobno su udaljeni oko 1,8 km. Pretpostavlja se da će postojeći terminal služiti za niskotarifne i izvanredne prijevoznike, a novi za redovite prijevoznike.

 

Danas je pristup zračnoj luci iz Zagreba i regije moguć isključivo cestovnim prometnicama. Postojeća cestovna prometna infrastruktura koja povezuje središte grada Zagreba, koje je za potrebe ovog rada definiran lokacijom glavnoga željezničkog kolodvora, putnički terminal zračne luke i Veliku Goricu ne zadovoljava postojeću potražnju. Zbog toga svakodnevno u cestovnome prometnom sustavu ovog područja u vršnim jutarnjim i poslijepodnevnim satima dolazi do zagušenja, tj. pojave tzv. uskih grla koja uzrokuju stvaranje prometnih čepova i velika zakašnjenja. U narednim će godinama, radi prirodnog prirasta stanovništva te planiranog proširenja zračne luke, problem biti još veći ako se ne pristupi poboljšanju njihove prometne povezanosti. Kvalitetna prometna veza između zračne luke i Glavnog kolodvora, a posredno i Velike Gorice, neophodna je za redoviti tijek prometa između navedenih centara ali i konkurentnost zračnog drugim granama prometa u ovoj regiji. Budući da moderni optimizirani javni gradski i/ili prigradski prometni sustav mora biti održiv sa gospodarskog i sociološkog stajališta te stajališta zaštite okoliša, željeznica se ovdje ističe kao prijevozni sustav s velikim potencijalom.

 

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove godine kroz aerodrom Zagreb je prošlo 2.430.971 putnik, što je povećanje za ~5,5% u odnosu na prošlu godinu..

Eto, polako i Zagreb kreće nagore što se tiče broja putnika. Proteklih godina je bila vidljiva stagnacija aerodroma i zanemariva povećanja u broju putnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, polako i Zagreb kreće nagore što se tiče broja putnika. Proteklih godina je bila vidljiva stagnacija aerodroma i zanemariva povećanja u broju putnika.

 

Ove godine će se moći pohvaliti i značajnim pomakom prema gore po pitanju povećanja prihoda od naplate parkinga. Da stvar bude ljepša, za taj "uspjeh" im uopće nije potrebno povećanje broja putnika :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domorodci se uvijek snađu oko parkinga ako idu po nekoga na Zračnu luku. Hvala bogu pa na Plesu ima mjesta a nema paukova. :kul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove godine kroz aerodrom Zagreb je prošlo 2.430.971 putnik

 

U nepunih mjesec dana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

U nepunih mjesec dana?

 

Vjerojatno Ajvog još živi u 2014-oj ... :kul

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

U nepunih mjesec dana?

 

Možda u dalekoj budućnosti.. :kul3

 

 

 

Vjerojatno Ajvog još živi u 2014-oj ... :kul

 

Zaboravio je okrenuti list na kalendaru.. :kul3

 

 

Domorodci se uvijek snađu oko parkinga ako idu po nekoga na Zračnu luku. Hvala bogu pa na Plesu ima mjesta a nema paukova. :kul

 

 

Ove godine će se moći pohvaliti i značajnim pomakom prema gore po pitanju povećanja prihoda od naplate parkinga. Da stvar bude ljepša, za taj "uspjeh" im uopće nije potrebno povećanje broja putnika :roll:

 

Ako ostavljate auto na koji dan, u mjestu Pleso postoji par parkinga koje napjaćuju po 25 kuna po danu, a do terminala ti treba punih 5 minuta pješaka.

 

Joža, pazi, možda nema pauka, ali tam oko ograde su počeli dijeliti čestitke.. :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Prihod od parkiranja postaje jedan od najznačajnih izvora prihoda za aerodrome (ovdje), a vjerujem i drugdje.

 

Melbourne aerodrom ubere godišnje preko $A 120 miliona a Sydney preko $A130 miliona. Kako god bilo, prihodi od parkiranja su postali veći od prihoda najma prostora i aerodromske takse zajedno kod većine aerodroma.

 

Airport Short-term car parking Long-term car parking

 

1 hour 3 hours 8 hours 24 hours 1 day 7 days

 

Adelaide $5.00 $11.00 $26.00 $30.00 $25.00 $70.00

 

Brisbane $14.00 $22.00 $50.00 $50.00 $40.00 $140.00

 

Melbourne $14.00 $28.00 $55.00 $55.00 $29.00 $77.00

 

Perth $6.00 $10.20 $15.20 $38.00 $17.00 $93.00

 

Sydney $16.00 $29.00 $56.00 $56.00 $26.00 $127.00

 

Medo

 

P.S. Ovo su podaci od prošle godine i promjene u cijeni su moguće. Adelaide Airport je već najavio da će dignuti cijenu na $A 6 za 1 sat od 1.3.2015

 

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Prihod od parkiranja postaje jedan od najznačajnih izvora prihoda za aerodrome (ovdje), a vjerujem i drugdje.

 

Naravno, to me nimalo ne iznenađuje, ne znam i kud su naši novinari putovali da to ne znaju pa se iščuđavaju. Na aerodromima svašta zna koštati neobjašnjivo puno, od vode i hrane do suvenira, rijetko se nađe nešto ispod duple cijene koja bi se inače platila u gradu.

 

Što se ovog foruma više tiče, nije rijetkost i da cijene JGP-a do aerodroma, ako terminal ne koristi ostalom lokalnom prijevozu, imaju specijalnu tarifu koja često isključuje presjedanje i nadilazi sve normalne okvire da se može naplatiti zbunjenim turistima i ostalima koji ne znaju kud s prtljagom itd... Naravno, lokalci ili netko drugi tko se usudi obično nađe rupu u sustavu, npr. za CDG se sad i CDGbus i RER kreću oko besmislenih 10-ak eura, dok se dosta brzim prigradskim busom 350 može proći za 3,99 € ako se uzme 3 karte iz karneta, za često reklamirani Heathrow Express plaćaju se nebulozno skupe karte od preko 20 gbp dok tube na Piccadilly line za par minuta sporije obavi isti posao za 3 funte izvan špice, 5 u špici, s uključenim presjedanjima na druge linije u ostatku centra...

 

Nadam se zato da će i nova željeznička stanica, a valjda će je biti, odmah krenuti uključena u prigradski promet za područja južno do Velike Gorice, jer za to je odlično položena, a ne da ostane izolirana samo za aerodrom jer inače ćemo vjerojatno vidjeti cijene usmjerene tome da se pristojno opelješi turiste i ostale putnike koji se ne snađu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za često reklamirani Heathrow Express plaćaju se nebulozno skupe karte od preko 20 gbp dok tube na Piccadilly line za par minuta sporije obavi isti posao za 3 funte izvan špice, 5 u špici.

HEX je 17 GBP u jednom smjeru.

Istina je da je karta skupa, ali poslovnom putniku koji ima sastanak u CItyju do 17, a avion polijeće u 19 ili 20 je to jedina opcija i vrijedi tih novaca.

HEX vozi svakih 15 minuta, vožnja traje 15 minuta.

Piccadily line vozi svakih 10 minuta, ali vožnja traje skoro cijeli sat (54 minute)

Samo za usporedbu, taksi je najmanje 45-50 GBP, ali vrijeme vožnje nije predvidivo, posebno petkom popodne


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites
npr. za CDG se sad i CDGbus i RER kreću oko besmislenih 10-ak eura, dok se dosta brzim prigradskim busom 350 može proći za 3,99 € ako se uzme 3 karte iz karneta

 

često sam na toj relaciji i uvijek idem RER-om. Pokušam uvijek birati brzu liniju, ona od CDG ne stoji na desetak stanica sve do 1. zone.

Cijena je 10 € ako se kreće s terminala 2, dok od terminala 3 je 9,80€

Ovo za bus nisam znao, tj. vidio sam ga, ali sam si mislio kako to ide nekud okolo više turistički i da košta masno.

 

Kada se ide npr. iz centra. Tada se može kupiti samo za 1.zonu od 1.7 € i s njom se može do CDG, ali se tada ne može izaći iz stanice. Ako nema kontrole onda se jednostavno možeš nekome naguziti i zajedno proći kroz vrata. Naravno u prilog idu i vrata koja su poput onih koja nikad nisu bila u funkciji na autobusnom kolodovoru u zg. Na ostalim postajama su česte vrata barikade poput onih na ZG velesajmu.

Sad se ne mogu točno sjetiti ali mislim da su vrata samo na terminalu 3, dok na dvojci su šipke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedna fotka novog Terminala, polako to dobiva svoj finalni izgled.

Novi%20terminal%20MZLZ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedna fotka novog Terminala, polako to dobiva svoj finalni izgled.

...

 

Bliže te nisu pustili? :razz:

 

Ne smeš da mi gaziš oranje! :seljak:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od bliže se tak dobro ne vidi ko s te pozicije.. :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bliže te nisu pustili? :razz:

 

Ne smeš da mi gaziš oranje! :seljak:

 

Inače ne bih ni smio fotkati bilo šta unutar prostora MZLZ pošto je to granični prijelaz, no uz dozvolu se smije. :)

 

 

Od bliže se tak dobro ne vidi ko s te pozicije.. :kul3

 

Tak je Ivek, s ove pozicije i sa još jednog mosta s mičevećke strane. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna od jučer. E moji zagrepčani lijepo vam napreduje terminal :)

11174391_10153256168271575_8909738592888

Hvala,
Nikola Kovačević F/B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas je po prvi puta ove godine sletio avion Skygreece iz Toronta..

Tako da Zagreb napokon ima direktnu vezu jednom tjedno sa Kanadom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, pa ajd, prvi redovni interkontinentalni let u tko zna koliko vremena... Nadam se da će se održati i da će još netko razmisliti o povezivanju Zagreba.

Ugl, imat ćemo priliku i vidjet širokotrupne avione u ZG :P , stranice kažu da imaju po jedan 767-300ER i A330-200, globalno nisu rijetki i neki spektakl ali za Zagreb zapravo pomalo jesu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A čuj, realno gledajući Zagrebu je ovo treća interkontinentalna linija, ako ubrojimo tu Dubai što leti FlyDubai i Doha kaj leti Qatar Airways. :kul3

Ako uključimo u Koreanovu čarter liniju za Seoul, imamo čak 4 interkontinentalne linije..

Nije nešto spektakularno, ali pomalo se kreće prema naprijed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, bilo je i prošlih par desetljeća svako malo Koreanaca i Malezijaca i sl. ali ne brojim čarter. a ako su ovi zaljevski interkontinentalni onda je i Tel Aviv, al ni to ne brojim baš. :razz: :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

an_smiley.gif

 

Mene (nas ovdje u Adelaide) je oduvijek mučio let do Zg., a niti nije bilo baš bolje iz Sydneyja ili Melbournea. Kratko vrijeme dok je Malaysia Airways slijetala u Zg bilo je gotovo idealno. Put je trajao nešto više od 25 sati. Nakon toga vrtio se oko 30 sati. Sada je puno lakše, nešto više od 21 sat preko Dubaia mada nisam oduševljen kompanijama.

 

Godinama me čudilo da Zg nije u stanju privući neku atraktivniju kombinaciju iz Australije obzirom na broj iseljenika i područje koje može gravitirati prema aerodromu. Npr. bilo je tragikomično da Grac ima direktni sezonski let do Melborune i Sydneyja, a Zg ne. Srećom zadnjih nekoliko godina stvari idu na bolje, a nova zgrada će definitivno pomoći kvaliteti putovanja. Obzirom da planiram slijedeći svibanj ili lipanj doći u Zg, neću imati prilike koristiti novu zgradu jer koliko razumijem njeno otvaranje je predviđeno za kraj 2016…

 

Medo

 

P.S. Malaysian avion koji je srušen u Ukrajini je bio prvi avion na međunarodnom letu koji je sletio na tada novo otvoreni aerodrom-tereminal, 2005 godine.

 

.999188-e735e430-1168-11e4-9633-5d2eb5bc9

 

.

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto nisi oduševljen Emiratesom? Za flyDubai mi je jasno.

 

Rekao bi da je Malaysia bila malo preuranjena, da je prerano počela letjeti za HR i u tom trenutku da još nije bilo previše potencijalnih putnika.

Da su krenuli koju godinu kasnije, kada je i krenuo taj boom u Hrvatskoj, kad su ljudi počeli masovnije letjeti, možda bi bilo više sreće.

 

Samo još jedna informacija vezana uz Zagreb.

Singapore Airlines je uspostavio code share suradnju sa Croation Airlines na letovima prema Copenhagenu i Londonu. Tako da praktički sad Singapore "leti" za Zagreb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto nisi oduševljen Emiratesom? Za flyDubai mi je jasno.

 

an_smiley.gif

 

Možda sam ja u pitanju. Letio sam s njima do sada svega 6 puta i nekako mi je sve hladno, umjetno. Ne mogu to možda riječima opisati dovoljno dobro ali imam osjećaj kao da sam segment na nekoj sterilnoj traci… Nikad nisam imao taj osjećaj s drugim kompanijama na dugim letovima, a letio sam na dosta njih u različitim kategorijama. Da živim u Melbourne ili Sydneyju imao bih opciju oni ili Qantas pa bi letio bi Dubaia s Qantasom. Dubai aerodrom je bar za mene slična priča kao s Emiratima.

 

Emirati na Adelaidskom aerodromu

 

A6-EGW+(2).JPG

 

Rekao bi da je Malaysia bila malo preuranjena, da je prerano počela letjeti za HR i u tom trenutku da još nije bilo previše potencijalnih putnika.

Da su krenuli koju godinu kasnije, kada je i krenuo taj boom u Hrvatskoj, kad su ljudi počeli masovnije letjeti, možda bi bilo više sreće.

 

 

Koliko znam, Malaysia je u to vrijeme upala u krizu i ukinuli su desetke letova prema Evropi. Šef lokalne jedinice u Adelaidi mi je davno prije rekao kako su troškovi na Zg aerodromu bili neproporcionalno veliki… ali to nije presudilo u tom trenutku ali im je ostalo u sjećanju. Vidjet ćemo što će Terminator (new boss of Malaysia Airlines) napraviti s kompanijom

 

 

Samo još jedna informacija vezana uz Zagreb.

Singapore Airlines je uspostavio code share suradnju sa Croation Airlines na letovima prema Copenhagenu i Londonu. Tako da praktički sad Singapore "leti" za Zagreb.

 

Hvala ali Singapore Airlines nije više varijanta za mene kad idem u Zg jer s njima bih trebao letjeti do jednog od odredišta u Evropi pa onda za Zg. Radio sam to prije s njima, najčešće Frankfurt ali to je značilo još dodatnih 4 – 5 sati. Letjeti s njima je uvijek bilo dobro iskustvo kao i vrijeme provedeno na Changiju. Letovi prema istoku će vjerojatno i dalje biti s njima.

 

Medo

.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...