Jump to content
zeljeznice.net
DB

Novi terminal aerodroma Zagreb

Recommended Posts

Obzirom da nema neke prikladne teme, prisiljen sam otvorit novu ... jednom gotovo usputnom vijesti, ali indikativnom:

 

Pazinski inženjeri nadziru gradnju Zračne luke Zagreb

 

Objavljeno: 23.01.2014 | 17:15

 

Pazinskoj tvrtki Učka konzalting povjeren je posao nadzora gradnje Zračne luke Zagreb. Direktor tvrtke Lino Stranić ističe da su se time obistinile najave da će ovaj velik i važan posao obavljati pazinski inženjeri. Učka konzalting nadzor nad gradnjom novog terminala Zračne luke Zagreb obavlja kao partner jedne velike konzalting tvrtke iz Londona koja zapošljava oko 11 tisuća inženjera. Britanci će nadzirati poštivanje međunarodnih zakona i propisa, a pazinska tvrtka regulativu prema hrvatskim propisima.

 

- Najvažniji dio poslova odnosi se na kontrolu gradnje u skladu s građevinskom dozvolom te ostalom dokumentacijom i regulama gradnje u Hrvatskoj, kaže Stranić.

Učka konzalting ovaj posao nije dobila na javnom natječaju, već po preporuci i stečenim referencama. Investitori su, kaže Stranić, obavili razgovore sa šest firmi, među njima su bile dvije iz Hrvatske, i na koncu se opredijelio za pazinsku tvrtku. U donošenju odluke zacijelo je presudila dugogodišnja suradnja Učke konzaltinga i francuskog Bouyguesa na gradnji Istarskog ipsilona. Budući da je Bouygues u sastavu koncesijskog društva Zračne luke Zagreb, pozitivna iskustva s pazinskom tvrtkom, posebno stručnost i kvaliteta posla domaćih inženjera, prerasla su u trajniju suradnju.

 

Trenutno su u Zagrebu angažirana tri čovjeka iz Učke konzaltinga, a u konačnici će na nadzoru raditi tim od 10 do 12 ljudi. Od toga će ih pet ili šest biti iz Pazina, a ostatak će se angažirati iz partnerskih firmi, kaže Stranić.

 

(M. RIMANIĆ)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spušil Jure Radić :zubi:


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najradje bi da su Nijemci dobili posao nadzora gradnje. Oni su vlastiti aerodrom zatvorili na neodredjeno, tako da sigurno dobro obavljaju posao :megafon:


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najradje bi da su Nijemci dobili posao nadzora gradnje. Oni su vlastiti aerodrom zatvorili na neodredjeno, tako da sigurno dobro obavljaju posao :megafon:

Koji aerodrom? Možda Berlin Brandenburg? Ne, nije zatvoren nego je otvaranje odgođeno na neodređeno jer su ga toliko zapetljali da svojevremeno doslovno nitko recimo nije mogao ugasiti svjetlo, a ima još milijun drugih takvih malih i većih problema od projekta do izvedbe (bilo je i na CNN-u i drugim inozemnim mrežama). Da, pravi ponos njemačke tehničke superiornosti. :kul3

 

Tko god nadzirao gradnju (hm, iz Pazina?), meni je drago da Aéroports de Paris vodi izgradnju u Zagrebu, Ako je suditi prema pariškim primjerima CDG i Orly, imaju vezu s gradom brzim i kapacitetnim RER-om (koji u centru ima problem da je postao prepopularan i vječno traje glođenje SNCF I RATP, no to je druga priča) i bio mi je impresivniji nego bilo koji njemački S-Bahn, i male VAL automatske željeznice unutar aerodroma, ako išta od toga uspiju isforsirati u Zagrebu bilo bi divno. :wub: Možda bi se takvom malom VAL željeznicom moglo spojiti i postojeći kolodvor VG preko cetra VG umjesto da se novi kolodvor gradi VG-ZLZ za tešku željeznicu, tako je Orlyval dosta dug... Uglavnom, Nisu Nijemci uvijek najpametniji i najbolje organizirani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji aerodrom? Možda Berlin Brandenburg? Ne, nije zatvoren nego je otvaranje odgođeno na neodređeno jer su ga toliko zapetljali da svojevremeno doslovno nitko recimo nije mogao ugasiti svjetlo, a ima još milijun drugih takvih malih i većih problema od projekta do izvedbe (bilo je i na CNN-u i drugim inozemnim mrežama). Da, pravi ponos njemačke tehničke superiornosti. :kul3

 

Tko god nadzirao gradnju (hm, iz Pazina?), meni je drago da Aéroports de Paris vodi izgradnju u Zagrebu, Ako je suditi prema pariškim primjerima CDG i Orly, imaju vezu s gradom brzim i kapacitetnim RER-om (koji u centru ima problem da je postao prepopularan i vječno traje glođenje SNCF I RATP, no to je druga priča) i bio mi je impresivniji nego bilo koji njemački S-Bahn, i male VAL automatske željeznice unutar aerodroma, ako išta od toga uspiju isforsirati u Zagrebu bilo bi divno. :wub: Možda bi se takvom malom VAL željeznicom moglo spojiti i postojeći kolodvor VG preko cetra VG umjesto da se novi kolodvor gradi VG-ZLZ za tešku željeznicu, tako je Orlyval dosta dug... Uglavnom, Nisu Nijemci uvijek najpametniji i najbolje organizirani.

Da, ali svabe su imali vlastite kontrolore. Koji su rekli ne, svaki najmanji detalj mora biti perfektan. A CNN i druge inozemne mreze jedva cekaju pocet pricat protiv nijemaca.

 

Dalje, drago mi je sto smo ipak mi dizajnirali aerodrom, jer posljednji put kad sam bio na CDG, busevi su vozili po terminalima. Kao sto i sad imamo na Plesu.


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa na svakom većem aerodromu i dalje imaš za dio aviona autobusni prijevoz. Pa bio to Minhen, Frankfurt, Beč ili Pariz.

Pogotovo to ide one regionalne avione. Veći idu na mostove, al opet se dešava da i njih ponekad imaju samo sa "štengicama".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa na svakom većem aerodromu i dalje imaš za dio aviona autobusni prijevoz.

Aha! Osobito ako letiš kakvom opskurnom kompanijom (CA, Azerbaidžan Air, Pakistani Air...). Onda kao prvo letiš s terminala 39ž, a kao bonus dobiješ i treću sigurnosno-policijsku provjeru


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali svabe su imali vlastite kontrolore. Koji su rekli ne, svaki najmanji detalj mora biti perfektan. A CNN i druge inozemne mreze jedva cekaju pocet pricat protiv nijemaca.

 

Dalje, drago mi je sto smo ipak mi dizajnirali aerodrom, jer posljednji put kad sam bio na CDG, busevi su vozili po terminalima. Kao sto i sad imamo na Plesu.

:luda: Kako volim hrvatsku germanofiliju... Nije to izmislio CNN da može pričat protiv Nijemaca nego o tome već par godina bruje i sami njemački mediji

http://www.faz.net/aktuell/politik/inland/flughafen-berlin-brandenburg/berliner-flughafen-die-geheime-maengelliste-12023659.html

http://www.morgenpost.de/flughafen-berlin-brandenburg/article113992095/Am-BER-funktioniert-selbst-der-Lichtschalter-nicht.html

http://www.taz.de/!93590/

 

Da "svaki namjanji detalj mora biti perfektan" ne bi im se dogodila najgora moguća katastrofa u kaosu kojeg nitko ne zna raspetljati (valjda može biti gore jedino da još padne krov), a CNN koji je među ostalima imao priloge sam naveo kao primjer da je priča dobro poznata, i da su se Nijemci pred cijelim svijetom žešće osramotili, ne samo da su sebi nanijeli milijarde troškova više nego su i globanim aerokompanijama i putnicima napravili probleme, TXL i SXF su pretrpani i neke planirane ali čak i postojeće linije su otkazane, naravno da mreže koje obavješćuju ljude koji imaju svjetska putovanja u planu imaju zadatak pričati o tome. Naravno, takvo nešto prosječnom švaboljubnom Hrvatu koji religiozno obožava nepogrešivu Višu Rasu valjda nikako ne može biti jasno da se ne radi o uroti zavidnih drugih, barem ne bez lobotomije, elektrošokova i teških lijekova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ich bin nicht ein Berliner! :prof

 

Ne dirajte mi moje krugove!

Nacrtajte svoje. :kul2

 

A sad da malo dodam samting komplitli difrent:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sviđa mi se da namjeravaju zadržati park s južne strane, to je jedna od boljih stvari na postojećoj ZLZ u usporedbi s golim betonom, asfaltom i metalom na većini zračnih terminala.

 

Uglavnom, drago mi je da ove ceste i parkirališta na dvije razine izgledaju dovoljno veliko da prime budući autobusni terminal Velika Gorica ako bi ovo postao centar i za prigradski prijevoz kad se na zračni terminal dovede tramvaj ili bolje vlak, jer ostaviti terminal VG na sadašnjoj lokaciji bi bilo prilično bezveze ako se već uloži novac da ovo postane ozbiljni prometni centar, a lokacija ZLZ je savršena za terminal velike većine goričkih prigradskih autobusa.

 

Nadam se samo da te ceste i parkirališta nisu preuveličana kao i avioni :kul3 , uvijek moraju na slike stavljati neke mrcine poput A340 i 777 makar je pitanje hoće li takvi ikad ovdje slijetati na redovnim linijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:luda: Kako volim hrvatsku germanofiliju... Nije to izmislio CNN da može pričat protiv Nijemaca nego o tome već par godina bruje i sami njemački mediji

http://www.faz.net/aktuell/politik/inland/flughafen-berlin-brandenburg/berliner-flughafen-die-geheime-maengelliste-12023659.html

http://www.morgenpost.de/flughafen-berlin-brandenburg/article113992095/Am-BER-funktioniert-selbst-der-Lichtschalter-nicht.html

http://www.taz.de/!93590/

 

Da "svaki namjanji detalj mora biti perfektan" ne bi im se dogodila najgora moguća katastrofa u kaosu kojeg nitko ne zna raspetljati (valjda može biti gore jedino da još padne krov), a CNN koji je među ostalima imao priloge sam naveo kao primjer da je priča dobro poznata, i da su se Nijemci pred cijelim svijetom žešće osramotili, ne samo da su sebi nanijeli milijarde troškova više nego su i globanim aerokompanijama i putnicima napravili probleme, TXL i SXF su pretrpani i neke planirane ali čak i postojeće linije su otkazane, naravno da mreže koje obavješćuju ljude koji imaju svjetska putovanja u planu imaju zadatak pričati o tome. Naravno, takvo nešto prosječnom švaboljubnom Hrvatu koji religiozno obožava nepogrešivu Višu Rasu valjda nikako ne može biti jasno da se ne radi o uroti zavidnih drugih, barem ne bez lobotomije, elektrošokova i teških lijekova.

Kad ti obidjes pola svijeta onda mi pricaj o drugim narodima koji bolje funkcioniraju i koji su civiliziraniji, a osobito sofisticiraniji. A dotad nauci da nije lijepo vrijedjati, osobito na ovakav nacin. Ako bas zelis, mogu ti preko PP objasniti neke stvari zasto toliko hvalim Nijemce.

 

Da prekinem OT, dali ce ovako stvarno izgledati zracna luka, ili je to otprilike? Citao sam negdje da se planira most za A380, a to mi je tesko za vjerovat da ce slijetati, a i A340 kao sto je moj imenjak rekao. Eventualno neki 777, ali prije bi rekao 787, 767 i A330. Dalje, zanima me kako bi se povezao stari terminal sa novim.

U Detroitu postoji shuttle bus, i to je katastrofa rijesenje. Vjerojatno bi bilo bolje da postoji nekakav brzi vlak bez vozaca, koji bi stalno picio naprijed-nazad? I kad vec imamo ovdje tip top lijepi aerodrom, zar nebi bilo pametno nakon sto se izgradi malo prionuti obnovi starog, da dijelomicno lici na novi, a ne na ruglo kakvo je. Time ne mislim na dio gdje gdje taxiji i busevi stoje, nego na onaj dio "vanjski" dio. Malo valovitog stakla, neko uredjenje okolisa i da vidis koliko bi se digao izgled. Nemora sad to biti extra skupo, nego decentno i ukusno.


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da prekinem OT, dali ce ovako stvarno izgledati zracna luka, ili je to otprilike? ...

 

 

Pa do sad nisam našel nijedan demanti ... iako se još prije natječaja pisalo da bu koncesionar vjerojatno odbacil pretenciozan Radićev projekt, odnosno bitno pojednostanil skupi dizajn.

 

... Dalje, zanima me kako bi se povezao stari terminal sa novim.

U Detroitu postoji shuttle bus, i to je katastrofa rijesenje. Vjerojatno bi bilo bolje da postoji nekakav brzi vlak bez vozaca, koji bi stalno picio naprijed-nazad? I kad vec imamo ovdje tip top lijepi aerodrom, zar nebi bilo pametno nakon sto se izgradi malo prionuti obnovi starog, da dijelomicno lici na novi, a ne na ruglo kakvo je. Time ne mislim na dio gdje gdje taxiji i busevi stoje, nego na onaj dio "vanjski" dio. Malo valovitog stakla, neko uredjenje okolisa i da vidis koliko bi se digao izgled. Nemora sad to biti extra skupo, nego decentno i ukusno.

 

 

Danas pročital:

 

Zračnu luku Zagreb pak čekaju velike promjene jer je upravljanje njome preuzeo je francuski konzorcij ZAIC koji će se ponajprije brinuti za razvoj putničkog prometa. ZLZ, koji je ostao u hrvatskom vlasništvu planira razvijati Zagreb Airport Cargo City u tri faze: sagraditi moderno skladište, zatim ured za korisnike i kamionsko parkiralište te nove stajanke koje će moći primiti dva širokotrupna zrakoplova. Ukupni je godišnji potencijal teretnoga prometa zračnih luka regionalnih zemalja (Ljubljana, Beograd, Sarajevo, Skoplje, Podgorica) od 35 do 40 tisuća tona. Zagreb u prosjeku ostvaruje 23 posto teretnog prometa na godinu u ukupnome potencijalu zračnih luka na području bivše Jugoslavije. Dodatnim ulaganjima taj bi se postotak morao povećati. Predsjednik Uprave ZLZ-a Miroslav Drljača govori o trima strateškim odrednicama za poboljšanje teretnoga prometa: razvoju tehnologije, mrežnih linija i infrastrukture. - Sa stajališta intermodalnosti lokacija je odlična i zbog toga što bi teretni centar bio u zračnoj luci, zato što je u neposrednoj blizini južna obilaznica Zagreba, dakle autocesta, pa željeznička pruga koja spaja Ranžirni kolodvor s prugom ZagrebSisak. Projekt se sagledava i u kontekstu razvoja riječke luke i moderne željezničke pruge RijekaZagreb - Botovo. U neposrednoj blizini Hrvatska pošta gradi moderni logistički centar, a u budućnosti će i rijeka Sava biti plovna do Zagreba. Dakle, gotovo svi oblici prometa obuhvaćeni su tom lokacijom - smatra Drljača.

 

Dakle, ak bu kak ja shvaćam - sadašnja aerodromska zgrada se pruređuje u teretni terminal (osim tornja, koji ostaje obavljati i dalje svoju osnovnu funkciju).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam otkud si to shvatil. Pa i sadašnja zgrada je dana koncesionaru na upravljanje. Pričalo se da bude tu teminal za lowcostere.

 

Inače, sve se bojim da prva faza novog terminala ne bu zgledala ovak (ta fotografija može se naći na njihovim službenim stranicama):

 

pGrCTah.jpg


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače:

 

Najavljen dolazak novih aviokompanija u Zagreb

 

U zagrebačkoj Zračnoj luci promet i sve ostale aktivnosti vezane za pripremu gradnje novog i rekonstrukciju postojećeg putničkog terminala idu prema planovima tvrtke-koncesionara Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ), piše HRT.

 

Rečeno je to, uz ostalo, na susretu s novinarima članova uprave MZLZ-a. Predsjednik Uprave Gonzalve de Cordoue naglasio je da razumiju kompleksnost situacije u kojoj se nalazi Croatia Airlines (CA), ali da će za razrješenje te situacije biti 'strpljivi' otprilike još samo do kraja ove godine i to zato jer ta kompanija čini oko 60 posto prometa na zračnoj luci.

 

Već lanjsko smanjenje broja putnika u MZLZ-u od oko 2 posto u odnosu na 2012., ili na 2,3 milijuna putnika, de Cordoue je većim dijelom pripisao problemima Croatia Airlinesa. Ostali prijevoznici su pak prošle godine broj putnika povećali za oko 10 posto.

 

U MZLZ-u kažu kako se ove godine očekuje dolazak novih kompanija, od KLM-a, češke avio kompanije CSA, te još jedne talijanske i poljske. Pregovara se i s nekoliko niskotarifnih kompanija za europske, ali i interkontinentalne letove u SAD i Kanadu. Tako bi broj kompanija ove godine u MZLZ-u trebao narasti sa 17 na najmanje 20-ak te u takvoj situaciji ne bi bilo teško nadoknaditi promet CA, kazao je de Cordoue. Dodao je da će o CA morati razgovarati još i u resornom ministarstvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam otkud si to shvatil. Pa i sadašnja zgrada je dana koncesionaru na upravljanje. Pričalo se da bude tu teminal za lowcostere.

 

 

Pa lepo piše da je ZLZ i dalje u hrvatskom vlasništvu (dakle, tvrtka se nije ugasila).

A kaj će im stara zgrada, kad si sagrade novu?

 

Inače, sve se bojim da prva faza novog terminala ne bu zgledala ovak (ta fotografija može se naći na njihovim službenim stranicama):

 

 

A je, može bit ... nastavke ove cijevi ionak nije neki problem nadoštuklat. n010.gif n015.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosad nisam čuo niti jednu priču o tome da bi stari terminal postao cargo centar.

Stari terminal po napisima ostaje za lowcost, bile su priče od strane Croatije, da njima ostane taj stari terminal.

No, kak god bilo da bilo samo nek počnu graditi novi terminal i nek počnu dovlačiti nove kompanije.

 

Ako stari terminal ostane za lowcost, tada nema potrebe imati nekakav spoj jednog terminala s drugim, biti će dovoljno bus koji ide iz/za Zagreb.

Pošto između lowcosta i "normalnih" aviokompanija nema vezanih letova. Izuzmimo iz ove priće Germanwings, mislim na Ryanair, easyJet i ine..

 

Eto KLM nam stiže, makar to je direktna konkurencija Croatiji, jer dosad je samo ona letjela na toj liniji.

Neka krenu otvarati nove destinacije, fali nam malo Skandinavije, možda još koja Španjolska, pa Češka, Poljska, nakon toga i još nešto Bugarska il Rumunjska.

Nekon toga prvo što moramo gledati prema daljim destinacijama je ili Dubai ili Abu Dhabi. Za prvu destinaciju možda nam ipak pošalju flyDubai, a za drugu nek stigne Etihad.

Po meni je blesavo, kaj mi bi odmah transkontinentalne linije, a nemamo niti direktne linije sa svim važnijim državama (i destinacijama) u Europi.

 

Nek uspiju dovući samo jednog lowcostera i nek bazira jedan avion u ZAG i nakon toga kreće razvoj Zagreba.

 

Zadnjih godina je stvarno bila stagnacija bilo u dovođenju novih kompanija, bilo u nekom velikom povećanju broja putnika.

 

PS..

U Zagreb dolazi redovito 777 Korejanac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad ti obidjes pola svijeta onda mi pricaj o drugim narodima koji bolje funkcioniraju i koji su civiliziraniji, a osobito sofisticiraniji. A dotad nauci da nije lijepo vrijedjati, osobito na ovakav nacin. Ako bas zelis, mogu ti preko PP objasniti neke stvari zasto toliko hvalim Nijemce.

 

Pa nije da mene nije baš bilo nigdje po svijetu.

 

Ne vrijeđam nikog osobno nego hrvatske komplekse, hvaliti Nijemce da su najbolji na svijetu i za izgradnju aerodroma dok upravo imaju mega-zaj.. (možda dosad i najgori u povijesti aerodroma i što se tiče odgađanja, komplikacija i troškova) na BER, i dok drugi grade i veće i bolje povezane i efikasnije a istovremeno daleko jeftinije aerodrome dok na BER teško pobrajaju što su sve zabrljali toliko da se ne usude reći kad bi uopće mogao u promet, to se kosi sa svakom zdravom logikom.

 

...

Kako je već netko ranije napisao, ako Budimpešta i Beograd nemaju više interkontinentalne linije, teško je očekivati da će Zagreb ovjde imati veliki uspjeh osim ako Croatia želi biti novi Emirates pa postati hub za nešto veće, ha ha.

 

Vjerujem da će se većina bitnog zadržati na Europi, drago mi je vidjeti da ima interesa iz Italije i Poljske. Od prekidanja vlakova za Veneciju Zagreb doslovno ima jedinu vezu busom za Trst 5 puta tjedno, jednim preskupim do Rima jednom tjedno, i još par puta avionom CA za Rim sa zaustavljanjem u Splitu i povremeno TAP za Lisabon koji stane u Bologni ali za bezveznu cijenu, pomalo nevjerojatno s obzirom na blizinu i povezanost ekonomija. Možda se easyJet sjeti da može iz Milana letiti za Zagreb, MXP im je jedna od baza...

Nedavno razmišljao kako to da ne leti ništa u Poljsku, turistička razmjena je solidna na obje strane i može biti bolja, a LOT ima interkontinentalne linije, a pošto je u Star Allianceu i codeshare s CA bi možda baš dobro funkcionirao za razne linije prema sjeveru i istoku, a možda i ostale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Detroitu postoji shuttle bus, i to je katastrofa rijesenje. Vjerojatno bi bilo bolje da postoji nekakav brzi vlak bez vozaca, koji bi stalno picio naprijed-nazad? I kad vec imamo ovdje tip top lijepi aerodrom, zar nebi bilo pametno nakon sto se izgradi malo prionuti obnovi starog, da dijelomicno lici na novi, a ne na ruglo kakvo je. Time ne mislim na dio gdje gdje taxiji i busevi stoje, nego na onaj dio "vanjski" dio. Malo valovitog stakla, neko uredjenje okolisa i da vidis koliko bi se digao izgled. Nemora sad to biti extra skupo, nego decentno i ukusno.

Lijepo kažem, rješenje može biti nešto tipa VAL kojeg koriste oba velika pariška aerodroma (a Francuzi sad rade na ZLZ) iako možda ne bi bilo potrebno za tako mali aerodrom, a možda i bi ako se njime spoji centar Velike Gorice ili možda stari kolodvor VG, no izgleda da je sve ostalo što pišem beznačajno poslije nego sam "uvrijedio" njemačku izvrsnost i rekao da bilo tko osim njih zna nešto o aerodromima.

 

btw, evo što kaže njemački DW prevedeno na svom hrvatskom sajtu, jer očito linkovi koje sam slao na njemačkom nisu razumljivi onima koji se zaklinju u ne znam kakve apstrakcije oko Njemačke i što već dok pričamo o nečem drugom, staro je dvije godine ali itekako je aktualno (nema novije na hrvatskom ali gornji linkovi na njemačkom su jasni, nije sigurno hoće li biti otvoreno 2015. a trebalo je još 2010.)

 

http://www.dw.de/berlinska-zrakoplovna-sramota/a-15938266

 

Berlinska zrakoplovna sramota

Nova zračna luka Berlin-Brandenburg trebala bi riješiti brojne probleme u zračnom prometu iznad glavnog grada Njemačke. No već drugo odgađanje otvorenja je svima pomrsilo račune. Sada se traži krivac za blamažu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...)

Eto KLM nam stiže, makar to je direktna konkurencija Croatiji, jer dosad je samo ona letjela na toj liniji.

Neka krenu otvarati nove destinacije, fali nam malo Skandinavije, možda još koja Španjolska, pa Češka, Poljska, nakon toga i još nešto Bugarska il Rumunjska.

Nekon toga prvo što moramo gledati prema daljim destinacijama je ili Dubai ili Abu Dhabi. Za prvu destinaciju možda nam ipak pošalju flyDubai, a za drugu nek stigne Etihad.

Po meni je blesavo, kaj mi bi odmah transkontinentalne linije, a nemamo niti direktne linije sa svim važnijim državama (i destinacijama) u Europi.

(...)

Čuo sam da bu se ČSA vrnul (a s njima i linija za Prag), za Poljsku mi se sviđa ideja, ali bi mogli recimo probat se probiti prema istoku, recimo Ukrajina, ipak nije sve u zapadu, ima i istok nešto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako KLM uvede AMS-ZAG-AMS tako da je u ZAG oko 17-18 popodne, bit će to dobrodošla dopuna a manje konkurencija jutarnjem OU letu.

 

 

( )


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMS ZAG 14:30 16:20 F70 -2-4-67

ZAG AMS 16:55 19:05 F70 -2-4-67

 

Ponekad se čak nađe i E90, al je zasad F70 redovno.

 

Ma, samo se nadam da neće ulazak KLM-a na tu liniju rezultirati ukidanjem nekih polazaka Croatije.

Zasad je KLM koristio usluge Croatie (ne direktno u codeshare) nadam se da bude i dalje isto tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da se mučite s planiranjem letova, pa da malo konkretiziramo kaj o tom misli novi gazda:

 

Nova uprava Plesa kani uvesti izravne letove u Kanadu

 

Ako Croatia Airlines ne bude rastao, onda će dovesti niskobudžetne prijevoznike

 

Autor:
Josip Bohutinski/VLM

Međunarodna zračna luka Zagreb završila je prošlu godinu sa 2,3 milijuna putnika, što je pad od 1,8 posto u odnosu na godinu prije. Predsjednik uprave MZLZ-a Gonzalve de Cordoue kaže da je putnika manje zbog smanjenih kapaciteta Croatia Airlinesa koji je u procesu restrukturiranja. Tako je CA za 10 posto smanjio broj ponuđenih sjedala na Plesu, zbog čega je osam posto manje putnika te aviokompanije na tom aerodromu kojim od lanjskog prosinca upravljaju koncesionari predvođeni francuskim tvrtkama Aéroports de Paris i Bouygues.

Bit će strpljivi s CA

 

No Cordoue kaže da su druge aviokompanije koje lete na Pleso povećale broj raspoloživih sjedala šest posto. Kako CA čini 60 posto prometa na Plesu, u upravi MZLZ-a koju uz Cordoua čine još Hulya Sofuoglu i David Gabelica, očekuju da hrvatski nacionalni prijevoznik sudjeluje u rastu broja putnika na Plesu. U ovoj godini u MZLZ-u očekuju rast od osam posto. No ako CA ne bude sudjelovala u tome, Cordoue kaže da će se onda MZLZ okrenuti niskobudžetnim avioprijevoznicima koje bi doveli na Pleso i tako ostvarili željni rast. Istaknuo je da će biti strpljivi s CA.

 

Od novih linija za ovu godinu u MZLZ-u su već dogovorili s KLM-om liniju Zagreb – Amsterdam, na kojoj već leti CA. Najavljuju i povratak češkog ČSA i ponovnu uspostavu linije Zagreb – Prag, a kažu da pregovaraju i s avioprijevoznicima iz Italije i Poljske. Pregovori o liniji Zagreb – Rim novoosnovane kompanije Etihad Regional još traju.

 

Terminal rade naši radnici

 

Cordoue kaže da je MZLZ-u cilj uspostava interkontinentalnih letova i to ponajprije u destinacije gdje žive hrvatski iseljenici pa tako trenutačno pregovaraju s dvije kanadske aviokompanije o letovima za Zagreb. Član uprave MZLZ-a David Gabelica kazao je da koncesionar na raspolaganju ima 300 milijuna eura, dok je članica uprave Hulya Sofuoglu istaknula da će na gradnji novog putničkog terminala koja počinje na proljeće biti angažirano oko 700 radnika od kojih će čak 95 posto biti iz hrvatskih kompanija s kojima se pregovara da budu podizvođači radova. Glavni izvođač radova bit će Bouygues.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KRAJ JEFTINIH LETOVA

 

EasyJet napušta Hrvatsku: 'Cijene na Plesu su enormno visoke'

 

‘Od zime 2014. više nećemo letjeti iz Zagreba. Odluku smo donijeli zbog golemog povećanja aerodromskih naknada’, potvrdili su jučer iz europskog sjedišta kompanije easyJet'

 

Četiri i pol mjeseca nakon preuzimanja zagrebačkog aerodroma, konzorcij ZAIC i Uprava aerodroma u velikim su problemima.

 

Promet putnika stalno pada, novih linija nema a neki prijevoznici najavljuju odlazak zbog politike cijena, među njima i niskobudžetni easyJet. U prva tri mjeseca ove godine broj putnika u odnosu na isto razdoblje 2013. smanjio se za 11.996, nešto manje od 10 posto. Dan prije preuzimanja aerodroma, u prosincu 2013., Cristophe Petit, direktor razvoja Bouyguesa koji je u konzorciju, najavio je povećanje prometa na Plesu od 8 posto u prvoj godini koncesije. To se sada čini kao potpuna maštarija.

 

Pad prometa

 

Stručnjaci za aviopromet s navode kako su loše brojke rezultat restrukturiranja Croatia Airlinesa i posljednjih odluka Uprave aerodroma. Croatia Airlines koja Plesu donosi 60 posto prometa smanjila je broj sjedala na letovima i ukinula nekoliko linija što se itekako osjetilo na rezultatima aerodroma. Lani su dovezli 8 posto putnika manje dok su Croatijini konkurenti vozili 10 posto više. Na domaćim letovima imala je 4,5% posto putnika i 9 posto raspoloživih kapaciteta manje. Francuski koncesionar se uzdao u dovođenje strateškog partnera u Croatia Airlines ali proces je zastao.

 

Cijena usluga

 

Naši sugovornici smatraju kako je nova Uprava aerodroma pogriješila kad je povećala cijene usluga, u nekim slučajevima i dvostruko što je izazvalo revolt među prijevoznicima. Zaštita zračnog prometa poskupila je sa tri na 6,5 eura, za međunarodne letove sa 10 na 15 eura, a za domaće sa četiri na sedam eura. Te naknade plaćaju putnici kroz cijenu avionske karte a to ruši easyJetovu strategiju cijena.

 

Skuplji parking

 

EasyJetov ugovor za letove između Zagreba i Londona ističe krajem listopada a u toj kompaniji su već donjeli odluku da odlaze iz Zagreba. ”Preispitujemo svoje poslovanje u Zagrebu. Možemo potvrditi da tijekom zime 2014. godine nećemo letjeti u Zagreb. Ova odluka donesena je nakon golemog povećanja troškova u Zračnoj luci”, stoji u odgovoru Celine Prenez, glasnogovornice easyJeta za Europu Jutarnjem listu. U Upravi Plesa, pak, nisu bili spremni komentirati razgovore s ovom kompanijom tek su nam potvrdili da easyJet ima ugovor do kraja listopada.

 

Druga greška Uprave je neobjašnjeno poskupljivanje parkiranja oko aerodroma, za koje putnici neće dobiti nikakvu bolju niti novu uslugu. Stručnjaci takve poteze ocjenjuju kao nekompetente i upozoravaju da se prometom i uslugama mora upravljati bez obzira na fokus koncesionara na izgradnju novog terminala.

 

Ovi potezi, tvrdi naš sugovornik, pokazuju da nema strategije upravljanja aerodromom. Predsjednik Uprave Bruno Mazurkiewicz prije dolaska u zagreb vodio je gradnju novog aerodroma na Mauricijusu, David Gabelica u Bini Istri upravlja izgradnjom Istarskog ipsilona, a Hulya Sofuoglu iz TAV-a je građevinska inženjerka. “U Upravi nema stručnjaka za aerodromski promet i dojam je da se prometnom politikom na Plesu upravlja iz Pariza”, kažu naši sugovornici.

Izvori bliski Upravi potvrdili su da je ona fokusirana na razvoj novog terminala i da ih loši rezultati aerodroma ne brinu.

 

Pokrivanje minusa

 

“Oni su u Zagreb došli na 30 godina i ovi loši rezultati nisu presudni”, tvrdi naš sugovornik. Fiksna naknada za koncesiju precizno je određena za svaku godinu. “Koncesionar ima dovoljno novca da uskoči ako aerodrom ne bude zarađivao dovoljno.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ministar Siniša Hajdaš Dončić u pratnji predsjednika Vlade Zorana Milanovića u obilasku gradilišta novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb

 

ZAGREB, 21.05.2014.

 

Ministar Siniša Hajdaš Dončić danas je u pratnji predsjednika Vlade Zorana Milanovića obišao gradilište novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb, a kojom prilikom je svečano obilježen i početak glavnih građevinskih radova nove zgrade.

 

U uvodnom dijelu, pozdravnom riječju prisutnima se obratio predsjednik Uprave MZLZ Bruno Mazurkiewicz, te je tom prilikom istaknuo: „ Izgradnja novog putničkog terminala značajna je investicija, čija će realizacija svakako doprinijeti ne samo porastu zračnog prometa, već i ekonomskom i gospodarskom rastu. Vjerujem da će Međunarodna zračna luka Zagreb, zahvaljujući svom geografskom položaju, te spomenutom projektu, postati jedno od najznačajnijih zračnih odredišta u ovom dijelu Europe“.

 

Nakon prigodnog govora, predsjednik Uprave MZLZ Bruno Mazurkiewicz pozvao je predsjednika Vlade Zorana Milanovića na početak ceremonije potpisivanja svitka. Nakon što je potpisao svitak, koji je stavljen u tubu, predsjednik Vlade Zoran Milanović postavio je tubu s porukom u temelje budućeg novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb.

U poruci na svitku potpisanom od strane predsjednika Vlade Zorana Milanovića piše: „Zajednički je to projekt, realiziran u obliku javno-privatnog partnerstva, Republike Hrvatske i konzorcija ZAIC koji čine tvrtke Aéroports de Paris Management, Bouygues Bâtiment International, TAV Airports, Viadukt, fond Marguerite te IFC.“

 

Ukupna investicija u projekt je 331 milijuna eura, od čega 243 milijuna eura odlazi na dizajn i izgradnju novog putničkog terminala, a 88 milijuna eura je rezervirano za održavanje aerodromske infrastrukture tijekom trajanja koncesije.

Ugovor o koncesiji uključuje financiranje, dizajn i izgradnju novog putničkog terminala površine 65.000 m2 koji će zamijeniti trenutni terminal koji je trenutno na tzv. točki zasićenja te upravljanje zračnom lukom u razdoblju od 30 godina; uključujući piste te trenutni putnički terminal tijekom razdoblja izgradnje, novi putnički terminal kad bude izgrađen, teretni terminal, parkiralište i ostalu infrastrukturu koja će se razviti u budućnosti.

 

Pripremni građevinski radovi su u tijeku od prosinca 2013. godine, a na njih se nadovezuju glavni građevinski radovi koje izvodi tvrtka Bouygues Bâtiment International, u suradnji s Viaduktom, Kamgradom i ostalim respektabilnim hrvatskim tvrtkama. Trenutno najveći opseg radova na gradilištu izvode tvrtke Viadukt i Kamgrad.

Tvrtka Viadukt je angažirana oko pripremnih građevinskih radova, sustava odvodnje, stajanki, prilaza pisti, parkirališta, pristupnih cesta i druge infrastrukture, dok će tvrtka Kamgrad biti zadužena za radove na samoj zgradi terminala. Na izgradnji novog putničkog terminala će, u najvećem obujmu posla, raditi istovremeno 700 do 800 radnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam neki dan prolazio po obilaznici i bome može se vidjeti da su zemljani radovi započeli.

Nakopali su mala brda, stavljene su dvije dizalice.

Uglavnom može se vidjeti napredak u izgradnji terminala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...