Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
.Laurus.

[Crna kronika] (2014)

Recommended Posts

Mislim da je u najboljem interesu strojovođama ne davati nikakve izjave, jer nikad ne znaš kaj bude u medijima na kraju izašlo (može ispasti nekaj sasvim deseto).

 

Osim toga, strojovođa je sigurno u stanju teškog šoka (pogotovo jer je mladac, a ne neki stari vuk) i najbolje je ne ga uznemiravati. Službe koje su trebale uzele su izjave.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je li bilo kakvih izjava od strane strojovođe? On je ipak jedini svjedok ovdje. Mogao je vidjeti jesu li reagirali na sirenu, jesu li se okrenuli i probali izbjeći vlak, makar prekasno i sl... Ono što sam vidio na njihovim Facebook profilima je da niti ona niti on nisu imali problema s vidom, sluhom ili životom općenito. Ima li podataka o količini alkohola u njihovoj krvi?

Ne pratim baš medije jer daju više gluposti nego točnih informacija.

 

Šetao sam se prugom s curom puno puta. Na ravnom vidiš svjetla, u krivini čuješ tračnice i u oba slučaja čuješ zvuk motora, a ni ne hodaš baš po sredini kolosijeka. Nema teorije da te opali vlak osim ako su ti osjetila i(li) sposobnost reagiranja uvelike narušeni nekom vrstom opojnog sredstva.

Ima tu tisuću kombinacija i sa jedne i sa druge strane (od poginulih i od strojovođe). Što ako je negdje bila glasna muzika ili je neki stroj radio u blizini, i ako se zamisliš ili si u nekim dubokim mislima, ili ne stigneš reagirati (zamrzneš se doslovce)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tu tisuću kombinacija i sa jedne i sa druge strane (od poginulih i od strojovođe). Što ako je negdje bila glasna muzika ili je neki stroj radio u blizini, i ako se zamisliš ili si u nekim dubokim mislima, ili ne stigneš reagirati (zamrzneš se doslovce)...

 

Jako mi je zao dvoje mladih ljudi i jos vise njihovih obitelji.

Ali, unatoc svemu: gdje je granica ljudskoj gluposti? HODANJE PRUGOM???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi ne razumiju osnovne stvari. Hodaju prugom i misle da će netko na njih MISLITI i PAZITI. Neće....jer strojovođa.. kad vidi osobe kako hodaju prugom uvijek vjeruje da će se skloniti na stranu. Legne na sirenu i u najviše slučajeva osobe se sklone sa pruge. Tada još ne zavodi kočenje. Jer neće strojovođa kočiti vlak zbog svakog nespretnjakovića koji hoda prugom, mora poštivati vozno vrijeme. I onda se dogodi....strojovođa shvati da se ovi ne žele maknuti sa pruge kad je već kasno...

Ajde nek se netko proba prešetati autocestom preko svih 6 traka i sigurno će ga netko pobrati...


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites

U blizini pružnog prijelaza

Putnički vlak usmrtio muškarca, promet u prekidu!

Nešto prije podneva u Karlovcu je došlo do nesreće u kojoj je život izgubila jedna osoba.

Nesreća se dogodila u 11.50 sati u blizini pružnog prijelaza u Mažuranićevoj obali u Karlovcu, kada je na nepoznatog muškarca naletio putnički vlak.

Promet vlakova u prekidu.
Više informacija bit će poznato nakon očevida.

I.La.
09.01.2014.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tu tisuću kombinacija i sa jedne i sa druge strane (od poginulih i od strojovođe). Što ako je negdje bila glasna muzika ili je neki stroj radio u blizini, i ako se zamisliš ili si u nekim dubokim mislima, ili ne stigneš reagirati (zamrzneš se doslovce)...

 

 

Nema tu Gogo kombinacija. Prugom je zabranjeno hodati. Uopće se ne smiješ naći u takvoj situaciji. Pruga se samo smije prijeći...pogled lijevo-desno i pređeš prugu...pa nastavi dalje, što dalje od pruge.


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

No.. nije to ni daleko od istine :)

Ipak po meni u cijeloj prici postoji jedna jako bitna razlika. Railfanovi motajuci se po pruzi ocekuju da dodje vlak, ostali idu po pruzi u nadi da nece doci vlak.

Rezultati su jasni cim bacis oko u crnu kroniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Npr, fotografe i ljude koji sačekuju vlakove u busiji odmah prepoznam. Sa pozicije pomoćnika strojovođe. Vidim da se drže kraj pruge i izdaleka im svirnem, oni dižu ruku na pozdrav. I ja pozdravim rukom jer mi je to draga sorta ljudih. Zanimaju se za željeznicu...ovu našu... ma kakva bila. Ali kad netko hoda po pruzi leđima okrenut vlaku onda mi je odmah jasno da bi moglo biti problema.


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da bi hrvatskim vlakovima trebalo zabraniti kretanje prugom. Neka si nađu novi vid prometnice..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Npr, fotografe i ljude koji sačekuju vlakove u busiji odmah prepoznam. Sa pozicije pomoćnika strojovođe. Vidim da se drže kraj pruge i izdaleka im svirnem, oni dižu ruku na pozdrav. I ja pozdravim rukom jer mi je to draga sorta ljudih. Zanimaju se za željeznicu...ovu našu... ma kakva bila. Ali kad netko hoda po pruzi leđima okrenut vlaku onda mi je odmah jasno da bi moglo biti problema.

 

E takav komentar volim čuti. Ali zato se i mi railfanovi moramo truditi da opravdamo povjerenje strojovođa odgovornim ponašanjem na prugi i oko nje. Ne smetati željezničkom prometu, jasno naznačiti svoje namjere i što je moguće bolje se zaštititi (nošenje reflektirajućeg prsluka).

 

Recimo, ono Lokijevo snimanje usred tunela nije baš najsretnije ispalo...


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

E takav komentar volim čuti. Ali zato se i mi railfanovi moramo truditi da opravdamo povjerenje strojovođa odgovornim ponašanjem na prugi i oko nje. Ne smetati željezničkom prometu, jasno naznačiti svoje namjere i što je moguće bolje se zaštititi (nošenje reflektirajućeg prsluka).

 

Recimo, ono Lokijevo snimanje usred tunela nije baš najsretnije ispalo...

 

 

Ha, ha...ma sve je u redu. Ljudi koji sa namjerom dođu do pruge dobro znaju što smiju a što ne. Problem su migranti koji preko pruge idu kao preko svojeg kućnog praga, i pijanci...balavurdija...takvi.

 

Ak nosiš prsluk strojovođa će pomisliti da se radi o ZOP-ovcu a to uopće nije loše. ZOP-ovci i SS znaju kaje pruga!


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo, ono Lokijevo snimanje usred tunela nije baš najsretnije ispalo...

Da. Tu je navodno krivac prometnik, ali ideja da snimaš vlak u tunelu je pomalo blesava. Strojovođa ne zna tko se tamo nalazi što radi i što će napraviti, po meni je strojovođa postupio ispravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ha, ha...ma sve je u redu. Ljudi koji sa namjerom dođu do pruge dobro znaju što smiju a što ne. Problem su migranti koji preko pruge idu kao preko svojeg kućnog praga, i pijanci...balavurdija...takvi.

 

Ak nosiš prsluk strojovođa će pomisliti da se radi o ZOP-ovcu a to uopće nije loše. ZOP-ovci i SS znaju kaje pruga!

 

Na željeznici se da doživjeti svašta :grin:

 

Prije koji mjesec popel sam se na nasip pruge kraj dravskog mosta u Varaždinu da se naluknem jel ide koji vlak. Nisam čak ni stal na prugu nego sam samo metnul glavu u profil. Pogledam prema Čakovcu-nema ništ, pogledam prema Varaždinu i, imam sreće-vidim vlak u daljini kak kreće iz kolodvora. Zadovoljan viđenim namjeravam sići sa nasipa dole, kad čujem zabrinute povike. Dolje stoji par srednjih godina koji se zabrinul da sam - samoubojica! Vidlo se da su ljudi u stanju šoka - pet minuta sam im moral objašnjavati kaj sam gore delal.

 

 

Ali sad sljedi najbolji detalj - bil sam oblečen u biciklističku opremu - komplet s rukavicama i kacigom na glavi! A dole mi je sajal parkirani bicikl. Otkud su oni dobili ideju da se idem samoubiti u takvom "stanju" ni danas mi nije jasno :shock:


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Tu je navodno krivac prometnik ...

 

Nije - ni navodno ni stvarno. TV je završil na sudu i kolko znam, platil globu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao je prometniku da kaže strojovođi da on snima u tunelu Sinac, kako god, jako glupa i nepromišljena ideja. Mislim da mu to više neće past na pamet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ha, ha...ma sve je u redu. Ljudi koji sa namjerom dođu do pruge dobro znaju što smiju a što ne. Problem su migranti koji preko pruge idu kao preko svojeg kućnog praga, i pijanci...balavurdija...takvi.

 

Ak nosiš prsluk strojovođa će pomisliti da se radi o ZOP-ovcu a to uopće nije loše. ZOP-ovci i SS znaju kaje pruga!

 

Na zalost dogodi se i njima da ih udari vlak. Nije jednom pregazen ophodar ili neki od radnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao je prometniku da kaže strojovođi da on snima u tunelu Sinac, kako god, jako glupa i nepromišljena ideja. Mislim da mu to više neće past na pamet.

OT

jel bilo šta lokiju?

 


Željeznica je bolest ili ljubav
Od nje se ne može obraniti
Kada te jednom privuku željezne tračnice
Od njih se više nikad ne možeš oitkinuti

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT

jel bilo šta lokiju?

 

Nije, strojovođa je zaustavio vlak u tunelu pošto je loki snimao sa kamerom koja ima jako svjetlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije, strojovođa je zaustavio vlak u tunelu pošto je loki snimao sa kamerom koja ima jako svjetlo.

Strojovođa je samo usporio vlak jer prometnik nije odradio što se dogovorio s Lokijem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Na zalost dogodi se i njima da ih udari vlak. Nije jednom pregazen ophodar ili neki od radnika.

 

 

Pa to je...ali da li alkohol, da li kroničan umor?? Evo ja stalno hodam po tim kolosjecima uzduž i poprijeko i ne kužim kak me može tresnuti vlak ili lokomotiva? Pa nailazak vlaka ili lokomotive osjetim već na KOŽI a di ne bi sluhom i vidom? I sedmim čulom? Ha, kaj?

 

Ali viš, prije su se radovi na pruzi izvodili tako da je jedan radnik uvijek pazio na nailazak vlaka i alatka za upozorenje bila je TRUBA. Radnici se nisu morali svaki čas nervozno osvrtati i gledati jel ide vlak nego je taj trubač pazio na njih. Ova praksa je sad promijenjena sa jednim radnikom ZOP-a koji ima motorolu i u stalnoj je vezi sa kolodvorom. Pa ga prometnik upozori na neki ulaz ili izlaz kraj njegovih radova. A na pruzi to vjerovatno ide prek mobitela. Nadzornik radova na pruzi ima službeni mob.


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strojovođa je samo usporio vlak jer prometnik nije odradio što se dogovorio s Lokijem.

 

 

Pa normalno da je usporio kad mu je Loki davao "LAGANO"....noćni znak....držati signalnu svjetiljku s bijelom svjetlošću u visini grudi :ljut2

 

 

Signalnim znakom LAGANO zapovijeda se strojovođi da smanji brzinu i očekuje davanje signalnog znaka STOJ ili vožnju smanjenom brzinom. E moj Loki....al nadam se da nisi puno naebo za novce, globu ili kaj već....


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva reportaža Slobodne Dalmacije iz Ražina:

 

 

Idemo priko pruge, i tu ti nema lika

 

Na stravičnu željezničku nesreću u kojoj je na pruzi u Ražinama, na domak tamošnje željezničke stanice, vlak usmrtio 17-godišnju mještanku Nikolinu Gogić i 20-godišnjeg Konavljanina Gabrijela Marina, na tragediju podsjećaju treperavi lampioni uz tračnice.
Trepere svjetla, ali ne dopiru do svijesti mnogih. Dva dana nakon pogibije mladoga para, ponašanje građana te šibenske gradske četvrti nije se ni za dlaku promijenilo. Osvjedočili smo se u to na samoj stanici i razgovarajući s rijetkim putnicima i mještanima Ražina koje smo zatekli pred čekaonicom. Nismo uspjeli sastaviti ni deset minuta, a da preko željezničkih tračnica nije netko prošao.
Starija gospođa žurila se između vagona s vrećicom u ruci do obližnjeg dućana. Pedesetak metara od nas najmanje petero prolaznika prošpartalo je uzduž i poprijeko pruge. Staro i mlado, muško i žensko... prolaze svi.
- O’de triba napravit jedan most priko pruge jer je ovaj, jedini nadvožnjak prastar i uzak. Čuja sam da je već napravljena dokumentacija – veli nam Slavko Mrdeža, a bračni par koji je upravo pregazio tračnice i došao nam u susret kao da se opravdava. Gospođa nam reče kako svi idu preko pruge. Muž joj je suzdržaniji. Neugodno čovjeku, a nije mu drago niti što su ga fotografirali.

I svećenik je molio...

 

- Iz Donjih Ražina idu ljudi o’de u crkvu… To ti je tako i tu nema lika. Ova tragedija šta se dogodila, to je bilo pitanje dana kad će do toga doć. Pa dica kad idu na misu ili vjeronauk provlače se ispod vagona jer se ne mogu popet priko. Prije nekidan triba je poć vlak, pa su ljudi sa željeznice vikali da ne kreće dok dica ne prođu. A šta bi bilo da ih nisu vidili? Čuli smo da su željezničari poručili svećeniku da na misi kaže da se ne prolazi priko pruge jer će se desit zlo. Ma ne čudi me to. Šta će me čudit kad je bivši župnik doša u željeznicu tražit da nekako maknu vagone, pa da svit na misu može prolazit. Ka da je ovo magistrala! – priča mi Ražinka kojoj je stanica kao druga kuća. Ne bi da je se slika ali, šapuće mi, to ti je “čela istina, ka očenaš”.
- Da imate vrimena doć u nedilju, vidili bi da je o’de ka na šibenskoj Poljani. I stare žene se provlače između vagona… Šta stara žena vidi je l’ lokomotiva tamo? A onaj iz lokomotive ne može zakočit ka da je u autu! To ljudi ne razume… - priča, pak, Marko Silov. Nije iz Ražina, ali kao da jest jer je tu svako malo, što privatno, što poslovno. Tu mu živi kum, a kako je po struci pitur, svako malo radi u nekoj od ražinskih novogradnja.
- Eno, još jednoga prilazi priko pruge. Di ga vrag sada nosi?! I još okrenut leđima prema nadvožnjaku. Ma ljudi misle da će čut vlak i da će moć prić, ali nije to baš tako… - komentiraju ljudi na stanici.

I novinari hit dana

 

A mi odlazimo do najkraćeg puta preko pruge. To je “najutabanija” ruta. Nije prošlo ni pet minuta, a gospođa u kaputiću boje bijele kave došla nam je u susret. Bila je u obližnjem dućanu s druge strane pruge i uvijek je, kaže, vrlo pažljiva kad prelazi preko pruge. Nikad, priznaje, ne ide noću. A danju… pa što može kad je to najbliže do dućana!
- Eno, i oni tamo idu između kolosijeka…- doviknuli su nam iz obližnjeg kafića kojima je naša reportaža, čini se, bila “hit dana”. A stariji prolaznik gledao ih je prijekim okom.
- Ventra se svit svugdi. Jedino mogu na most. Nemaju nigdi prić. Ma tribali bi ovo sve ogradit! Ovi koji iđu u trgovački centar računaju da im je priko pruge kraće desetak minuta nego priko mosta, pa krenu i ne misle na opasnost. To ti je! Svaki dan se tako oda. Ima i onih koji krenu iz Mandaline. Prije neki dan jedan je krenija sa dvi vriće plastičnih boca priko pruge prema Ražinama. Srića njegova šta je zapeja, zabevelja i pa priko pruge u kamenjar inače bi ga vlak zgazija. Čuja sam da je bila panika na željezničkoj stanici jer im je to ispriča jedan strojevođa koji je taman stiga iz Mandaline. Bojao se da mu kolega koji je iša u suprotnom pravcu ne naleti na budalu!
A dr. sc. Zdravko Peran, ovlašteni sudski vještak za promet i jedini hrvatski predstavnik u Europskom istraživačkom centru za nesreće, drži da su Ražine, kako Gornje, tako i Donje, prometno izolirane od obližnjeg trgovačkog centra kada su u pitanju prilazne ceste za pješake.

Ražine su odsječene

 

- Nažalost, nije u pitanju izolirani slučaj. Kada se grade takvi centri, počesto se ne misli na naselja koja mu gravitiraju i potrebe lokalnoga stanovništva. U konkretnom slučaju, Ražine su pješački nepovezane. Jedno naselje nema s drugim primjerenu poveznicu, niti ga imaju s trgovačkim centrom. Sadašnji nadvožnjak nije rješenje jer se na njemu ne mogu mimoići ni dva teretna vozila. Prema tome, struka svakako treba poraditi na tome da naselje dobije infrastrukturu kakvu zaslužuje - smatra dr. Peran.

MARINA JURKOVIĆ

 

http://www.slobodnadalmacija.hr/%C5%A0ibenik/tabid/74/articleType/ArticleView/articleId/232455/Default.aspx

 

Velečasni, kažu, tražio da maknu vagone ''da svit more prolazit''. Što nije viknuo Apage Satanas! - pa bi se vagoni razbježali.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi iz Slobodne Dalmacije su objavili ime i prezime strojovođe?

 

 

 

 

"Pitanje zašto mladi par, 17-godišnja Nikolina Gogić i njezin tri godine stariji dečko Gabrijel Marin, neposredno prije stravične pogibije u naletu vlaka na željezničkoj pruzi u šibenskim Ražinama nije čuo nadolazeći vlak i dalje je bez službenog odgovora.


Priopćenje pak šibenskog ŽDO-a 12 sati nakon nesreće, u kojem se decidirano navodi da tijekom očevida na mjestu događaja nisu pronađene nikakve slušalice za reprodukciju glazbe, što se u početku neslužbeno navodilo kao mogući razlog užasne pogibije, definitivno poprima obrise enigme.

U ŽDO-u izbjegavaju bilo kakvu ishitrenost, a policija ističe da se tek očekuje objašnjenjenje okolnosti smrti dvoje mladih. Čekaju se obdukcijsko-patološki nalazi i rezultati testiranja krvi strojovođe.

Izuzeta je i brzinomjer-traka dizelske lokomotive, a radi utvrđivanja svih okolnosti nesreće, dodaju iz policije, provest će se dodatni izvidi te je naređeno provođenje svih drugih dokaznih radnji. U međuvremenu smo doznali da su pravila postupovnika prema strojovođama u ovakvim slučajevima iznimno stroga.

Naime, uz obavijesni razgovor s policijskim istražiteljima, uzimanje urina i krvi i njihovo slanje u tri institucije radi analize, te niz dodatnih izjava prometnim vještacima, strojovođe obavezno čeka tretman kod psihologa.

Neslužbeno smo doznali da je 28-godišnji strojovođa xxxxx xxxxxxx iz Perkovića u danim okolnostima postupio ispravno unutar svih zadanih profesionalnih mjerila. Naime, vrlo vjerojatno nije prekoračio dozvoljenu brzinu kretanja na toj dionici te je uz davanje svjetlosnih i zvučnih signala istovremeno aktivirao sustav naglog kočenja, čime se brzina ne veća od 60 km/h u trenutku udara u dvoje mladih spustila za polovicu.

- Strašan je taj osjećaj nemoći uz spoznaju da si sve učinio, ali da se grdosija ipak i dalje kreće, ili da se osoba namjerno ne želi maknuti s tračnica - rekao nam je jedan njegov kolega strojovođa koji je u siječnju 2013., kada je stradao 31-godišnjak iz Šibenika, gotovo na istom mjestu upravljao dizelskom lokomotivom.

- Izašli smo iz zavoja i ugledali osobu iznimno niskog rasta kako se usprkos sireni i kočenju kreće ravno prema čelu lokomotive i trenutak prije udara spušta se u čučanj. Pomoćnik i ja isprva smo pomislili da smo pregazili dijete, ali radilo se o starijoj osobi niskog rasta - rekao nam je iskusni strojovođa HŽ-a. Kad je riječ o stradanju dvoje mladih, neslužbeno je dodao da razumije težinu situacije u kojoj je sada njegov kolega. - Znam da je kao odličan strojovođa učinio sve i da je u djeliću sekunde, malo prije udara u dvoje mladih, kad je vidio da je tragedija neizbježna, samo zario prste u spuštenu glavu.

- Ovakve teške lokomotive, a posebice dizelske u takvim iznenadnim situacijama, usprkos blagovremenom kočenju, jednostavno nije moguće zaustaviti - objasnio je naš sugovornik.

Također neslužbeno pojavila su se tumačenja da su oboje stradalih preko glave imali prebačene kapuljače te da su se neposredno prije njihova stradavanja ispod podvožnjaka pomiješali zvukovi prolaska tegljača nadvožnjakom i nailaska vlaka."

 

 

http://www.slobodnadalmacija.hr/Crna-kronika/tabid/70/articleType/ArticleView/articleId/232377/Default.aspx


garlic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi iz Slobodne Dalmacije su objavili ime i prezime strojovođe?

 

Dno dna novinarstva, jadno. Nažalost, poznam dotično piskaralo, ovo mu je smao jedan u nizu neprofesionalnih članaka i gafova, a privatno da i ne govorim...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...