Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
VICTOR

Signalna pitanja

Recommended Posts

Ako signal, kada prolazi vlak "blinka" zeleno. Dali je to dobro ili loše?

 

To je 'dobro'. Jer je signalizacija ispravna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je sve ok.

Inace,to ti je signalni znak "Slobodno,ocekuj ogranicenje brzine".

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam da glavni signali kolodvora imaju po 4 lampe, ali vidio sam na nekim kolodvorima (npr. Dugo Selo iz smjera Novske ili Sisak Caprag iz smjera Sunje) da ima 5 lampi. što znači ta peta lampa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam da glavni signali kolodvora imaju po 4 lampe, ali vidio sam na nekim kolodvorima (npr. Dugo Selo iz smjera Novske ili Sisak Caprag iz smjera Sunje) da ima 5 lampi. što znači ta peta lampa?

I mene je to zanimalo. Na srpskom željezničkom forumu dobio sam odgovor : Na ulaznim signalima gornja je žuta, pa crvena, pa zelena, pa žuta i na kraju doljna je žuta kao pozivni signal. Pozivni signal je ulazak u stanicu sa 10 km/h i prometnik stanice poslužuje ga tasterom te upisuje broj u knjigu. To se daje kada se ne može postaviti ulazni put ili neki drugi razlog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha ... znači, takav ulazni signal ima 3 žute lampe (za razliku od "običnih" koji imaju samo 2 žute lampe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Često su puta signali vezani uz starije SS-uređaje imali po dvije žute i dvije crvene lampe ako jedna pregori. S uvođenjem lampi s dvije niti to je postalo manje važno. Signal PS koji se daje tasterom je po pravilniku jedna crvena mirna i žuta trepčuća.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nekih nedoumica:

 

1. slučaj

Teretni kolosijek za Istočni kolodvor. Kad vlak kreće s Istočnog kolodvora, nema izlaznog signala, ali odmah nakon ŽCPR Donje Svetice najavljuje se predsignal koji je neposredno pred pješačko-željezničkim prijelazom i usponom prema koridorskoj pruzi. Nije li taj predsignal sasvim suvišan ako se zna da tamo rijetko kada vlak ide brže od 30 km/h i da je borongajski ulazni signal prilično vidljiv. Moglo se komotno staviti opomenice glavnog signala (kao što je to napravljeno u suprotnom smjeru). S jedne strane imamo redundantne uređaje, a hrpe kolodvora na lokalnim i regionalnim prugrama nema najobičniji izlazni signal.

 

2. slučaj

Obnovom signalizacije na GK ulazni signali postali su višeznačni i uklopljeni u APB. E sad, zanima me iskustvo strojovođa pali li se tamo ikad bilo koja kombinacija zelenog svjetla (zeleno mirno ili treptavo ili u kombinaciji sa žutim). Naime, svi vlakovi stoje na GK, osim eventualno Optime ili kavog specijalnog teretnog / radnog, a čisto sumnjam da im je odmah po ulasku otvoren i izlazni signal.

 

Usput, jako mi se dopada što su ponavljači predsignala dobili "pravu" mlječnobijelu boju


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nekih nedoumica:

 

1. slučaj

Teretni kolosijek za Istočni kolodvor. Kad vlak kreće s Istočnog kolodvora, nema izlaznog signala, ali odmah nakon ŽCPR Donje Svetice najavljuje se predsignal koji je neposredno pred pješačko-željezničkim prijelazom i usponom prema koridorskoj pruzi. Nije li taj predsignal sasvim suvišan ako se zna da tamo rijetko kada vlak ide brže od 30 km/h i da je borongajski ulazni signal prilično vidljiv. Moglo se komotno staviti opomenice glavnog signala (kao što je to napravljeno u suprotnom smjeru). S jedne strane imamo redundantne uređaje, a hrpe kolodvora na lokalnim i regionalnim prugrama nema najobičniji izlazni signal.

 

2. slučaj

Obnovom signalizacije na GK ulazni signali postali su višeznačni i uklopljeni u APB. E sad, zanima me iskustvo strojovođa pali li se tamo ikad bilo koja kombinacija zelenog svjetla (zeleno mirno ili treptavo ili u kombinaciji sa žutim). Naime, svi vlakovi stoje na GK, osim eventualno Optime ili kavog specijalnog teretnog / radnog, a čisto sumnjam da im je odmah po ulasku otvoren i izlazni signal.

 

Usput, jako mi se dopada što su ponavljači predsignala dobili "pravu" mlječnobijelu boju

Borongaj MORA imati predsignal. To je kolodvor na magistralnoj pruzi. Za drugo pitanje pretpostavljam da je bilo prolaza za kroz glavni kolodvor. Ukoliko ih je bilo najviše bi bilo noću. Nema toliko manevre da smeta. I ti prolazi su najčešće za strojne vlakove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nekih nedoumica:

 

 

 

2. slučaj

Obnovom signalizacije na GK ulazni signali postali su višeznačni i uklopljeni u APB. E sad, zanima me iskustvo strojovođa pali li se tamo ikad bilo koja kombinacija zelenog svjetla (zeleno mirno ili treptavo ili u kombinaciji sa žutim). Naime, svi vlakovi stoje na GK, osim eventualno Optime ili kavog specijalnog teretnog / radnog, a čisto sumnjam da im je odmah po ulasku otvoren i izlazni signal.

Misliš na ovako nešto? ;)

g55x.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, baš na to :-) Pretpostavljam da je bila strojna vožnja u igri....?

 

Hvala obojici na odgovorima... :palac:

 

Inače, nešto mi je palo na pamet: zašto se oni kontrolni signali za ŽCPR kojih ima po našim prugama ne zamijene nekim oblikom štitnih signala: imao bi tri aspekta (zeleno, crveno i žuto). Redovna boja bi mu bila crvena i žuta (nema vlaka pa ni oprema na ŽCPR nije aktivna), zeleno bi bilo za uredan rad ŽCPR-a koji je aktiviran, a treptavo žuto za neispravan ŽCPR. Signal bi, naravno, bio jednoznačan (crno-žuta okomita polja), aktivirao bi se na ukjlučnu točku i ne bi mogao zaustaviti vlak, već djelovati kao predsignal.

 

Sad, možda je ovo jedan od (mojih) većih bedastoća, a možda i ne...


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li između jednoznačnih i dvoznačnih glavnih signala postoji ikakva bitnija razlika osim što dvoznačni označavaju i blinkanjem, a ne samo mirnim svjetlom, tj. da li postoji kakva razlika kod reguliranja prometa sa jednoznačnim i dvoznačnim signalom?

 

još jedno pitanje ... čitajući signalni pravilnik naišao sam na redak koji spominje glavne signale koji su za jedan smijer jednoznačni, a za drugi dvoznačni. gdje u Hrvatskoj ima takav signal i ima li na forumu slika takvog signala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, jednoznačni ne predsignaliziraju idući signal, dok dvoznačni to rade.

Primjerice kolodvor Kloštar ima svjetlosne ulazne i izlazne signale.

Ulazni signali su dvoznačni i imaju crveno-bijeli stup, jer predsignaliziraju idući (izlazni) signal.

Izlazni signali u Kloštru su crno-bijelog stupa, znači jednoznačni, jer ne predsignaliziraju stanje ulaznog signala idućeg kolodvora (Pitomača, Đurđevac ili Bjelovar).

 

 

Što se tiče drugog pitanja, tamo gdje imaš jedan izlaz iz kolodvora na dvije ili više pruga, a u jednom smjeru imaš predsignaliziranje idućeg signala, dok u drugom nemaš.

 

Primjerice u Koprivnici na obje izlazne strane su stupovi izlaznih signala s lijeve strane crno-bijeli, a s desne crveno-bijeli.

Na obje strane ulijevo skreće Podravska pruga za koju vrijede jednoznačni signali, jer ti signali nisu ovisni o ulaznim signalima kolodvora Bregi i Rasinja.

Dok desno ide Vb koridor koji je pod APB-om, pa izlazni signal predsignalizira idući prostorni signal.

 

Jedino što su stupovi signala relativno tanki, pa kad ih podijeliš i staviš crvenu do crne boje nisu baš uočljivi, kao što se vidi na donjim fotkama.

 

th_IMG_5928.jpg th_IMG_3678.jpg

 

P.S. Klik na thumbnail za veću fotku.


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li između jednoznačnih i dvoznačnih glavnih signala postoji ikakva bitnija razlika osim što dvoznačni označavaju i blinkanjem, a ne samo mirnim svjetlom, tj. da li postoji kakva razlika kod reguliranja prometa sa jednoznačnim i dvoznačnim signalom?

 

još jedno pitanje ... čitajući signalni pravilnik naišao sam na redak koji spominje glavne signale koji su za jedan smijer jednoznačni, a za drugi dvoznačni. gdje u Hrvatskoj ima takav signal i ima li na forumu slika takvog signala?

1. I kod jednoznačnih je moguće blinkanje žutog ako ima 4 svjetla. Dvoznačni signali uvijek / često djeluju i kao predsignali sljedećeg signala pa bih ja rekao da to može utjecati na vožnju utoliko što se kod dvoznačnih vrlo brzo može očekivati sljedeći signal.

 

2. Ovo je primjer sa Zapadnog kolodvora prije obnove signalizacije na Glavnog jer taj kratki odsječak (ZK-GK) je bio u režimu međukolodvorskog razmaka, a ne APB-a.

Sam signal se ne vidi, ali se vidi stup koi ima crnocrvena polja.

 

2. 60843945.jpg

 

Takvi su signali uobičajeni u kolodvorima / rasputnicama gdje se od pruge opremljene APB-om odvaja pruga koja istim nije opremljena. Za Borongaj (prema zapadu) sam 100% siguran, a mislim da je isto i u Zaprešiću (smjer zapad), Banovoj Jaruzi, Novoj Kapeli, Strizivojni, Koprivnici, Ogulinu....

 

EDIT: Vedran me predihitrio... :-)


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala obojsci na objašnjenju. još samo jedno pitanje sada kada ste mi objasnili signale koji su i jedno i višeznačni ... da li strana na kojoj će stup biti crno-bijeli, a na kojoj crveno-bijeli ovisi o tome na koju stranu služi u kojoj svrsi ili je uvijek sa lijeve crno-bijeli, a sa desne strane crveno-bijeli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strana na kojoj će biti crvena, a na kojoj crna boja ovisi o tome u kojem smjeru isti predsignalizira ili ne predsignalizira idući signal.

Znači, ovisno o situaciji na terenu, može biti lijevo crveno-bijela, a desno crno-bijela.

Iz pravilnika:

 

Stupovi glavnih signala koji za pojedine smjerove signaliziraju dvoznačne signalne znakove a za pojedine
smjerove jednoznačne signalne znakove, obojeni su bijelim i okomito podijeljenim crveno-crnim poljima,
tako što se crna polja nalaze na strani na kojoj se ne predsignaliziraju signalni znakovi sljedećega glavnog
signala.


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak se ponekad kad je prilika da prolaz vlaku kroz GK da je pri ulasku ili neposredno prije otvoren izlazni signal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ja jedno signalno pitanje:

 

Tvrdi se da je uvođenje brzina iznad 160 km/h izrazito skupo zbog signalizacije. No, na novoobnovljenim dionicama financiranim od EU ionako se ugrađuje ETCS lvl 1 oprema. Zar nije onda jedini trošak lokomotiva sa ETCS prijemnikom i kabinskom signalizacijom? Naravno, koja je sposobna povući brže od 160 :grin:

 

Budući da imamo vagone sposobne za 200 km/h (nakon revizije), bilo bi lijepo u doglednoj budućnosti vidjeti 200-ku na X. koridoru, barem na nekim dionicama.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ja jedno signalno pitanje:

 

Tvrdi se da je uvođenje brzina iznad 160 km/h izrazito skupo zbog signalizacije. No, na novoobnovljenim dionicama financiranim od EU ionako se ugrađuje ETCS lvl 1 oprema. Zar nije onda jedini trošak lokomotiva sa ETCS prijemnikom i kabinskom signalizacijom? Naravno, koja je sposobna povući brže od 160 :grin:

 

Budući da imamo vagone sposobne za 200 km/h (nakon revizije), bilo bi lijepo u doglednoj budućnosti vidjeti 200-ku na X. koridoru, barem na nekim dionicama.

 

samo znam da je na novoobnovljenoj pruzi Vinkovci-Tovarnik pruga sposobna za 250km/h :D


Željeznica je bolest ili ljubav
Od nje se ne može obraniti
Kada te jednom privuku željezne tračnice
Od njih se više nikad ne možeš oitkinuti

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

samo znam da je na novoobnovljenoj pruzi Vinkovci-Tovarnik pruga sposobna za 250km/h :grin:

 

Teško, rekonstrukcije lukova po projektu su R=1900 m, što uz maksimalno dopušteno nadvišenje od 160 mm omogućuje brzinu od 215 km/h. S nagibnim bi mogao dobiti 240... tu se u obzir mora uzeti i teretni promet, kojemu takav visoki kant i nije baš po volji. 200 km/h bi se moglo postići, potreban kant je 135 mm. Čak ni nova dionica oko Novoselca neće biti s elementima za 250 km/h.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam baš znao za te detalje, no tako mi je reko radnik koji je radio prugu,
moguće da je donji ustroj sposoban podnjeti tu brzinu, al postoji tu i još jedna kvaka
Na pruzi brzine veće od 160 km/h ne bi smio imati ŽCP, tj. morali bi se raditi podvožnjaci ili nadvožnjaci, te pruga bi morala biti ograđena ogradom


Željeznica je bolest ili ljubav
Od nje se ne može obraniti
Kada te jednom privuku željezne tračnice
Od njih se više nikad ne možeš oitkinuti

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam baš znao za te detalje, no tako mi je reko radnik koji je radio prugu,

moguće da je donji ustroj sposoban podnjeti tu brzinu, al postoji tu i još jedna kvaka

Na pruzi brzine veće od 160 km/h ne bi smio imati ŽCP, tj. morali bi se raditi podvožnjaci ili nadvožnjaci, te pruga bi morala biti ograđena ogradom

 

Za ŽCP-e se slažem, ali to je i predviđeno rekonstrukcijom pruge.

 

Njemci nemaju ograde ni oko pruga koje idu 300 km/h, a 200 je za njih normalna stvar. Ograda, koliko je dobra, toliko je i loša-onemogućuje se hitra evakuacija i pristup u slučaju nezgode. Ali i postaviti ogradu nije neki problem.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imaju na nekim djelovima od Ingostadta do Nurberga... dajem desnicu da imaju


Željeznica je bolest ili ljubav
Od nje se ne može obraniti
Kada te jednom privuku željezne tračnice
Od njih se više nikad ne možeš oitkinuti

Share this post


Link to post
Share on other sites

imaju na nekim djelovima od Ingostadta do Nurberga... dajem desnicu da imaju

 

Ima još smisla postaviti ogradu gdje postoji veliki rizik zalutavanja ljudi na prugu, ilegalnog prelaženja, hodanja po prugi itd... ali po šumama i gorama to je zaista nepotrebni trošak. Ako koji medo zaluta na prugu (medo u Slavoniji :mrgreen:), na njegovu je štetu. Ograda sprečava migraciju životinjama, pa bi onda trebalo graditi prelaze za iste koji nisu baš funkcionalni itd... a ako vepra pokupi vlak, taj vepar je idiot i dobro da ga je prirodna selekcija maknula iz genske baze...


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...a ako vepra pokupi vlak, taj vepar je idiot i dobro da ga je prirodna selekcija maknula iz genske baze...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :lool :lool :lool


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118

SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima još smisla postaviti ogradu gdje postoji veliki rizik zalutavanja ljudi na prugu, ilegalnog prelaženja, hodanja po prugi itd... ali po šumama i gorama to je zaista nepotrebni trošak. Ako koji medo zaluta na prugu (medo u Slavoniji :mrgreen:), na njegovu je štetu. Ograda sprečava migraciju životinjama, pa bi onda trebalo graditi prelaze za iste koji nisu baš funkcionalni itd... a ako vepra pokupi vlak, taj vepar je idiot i dobro da ga je prirodna selekcija maknula iz genske baze...

Vidiš baš zato je ograda da životinje ne mogu na prugu. Što ti misliš kada vlak udari neku životinju tešku preko 100 kg brzinom od 250 km/h i brže? Može doći do velikog oštećenja vlaka a to nema veze sa prirodnom selekcijom. Vlakovi više nisu tako čvrsti kao kada su bile parne lokomotive. Kada je nagibni udario medvjeda u Lici je ostao u kvaru gdje je brzina kudi kamo manja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...