Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Recommended Posts

Kakav je bio razmještaj poštanskih brojeva po republikama u vrijeme ex.Yu.?

Ima li netko te podatke?

Koja republika je imala početno 7xxxx?


Dean24zg

Share this post


Link to post
Share on other sites

BIH - 71000 Sarajevo


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav je bio razmještaj poštanskih brojeva po republikama u vrijeme ex.Yu.?

Ima li netko te podatke?

 

Poštanski brojevi u ex Jugoslaviji započinjali su ovim brojkama:

- 1, 2 i 3 Srbija (2 = Vojvodina)

- 4 i 5 Hrvatska

- 6 Slovenija

- 7 Bosna i Hercegovina

- 8 Crna Gora i dio BiH

- 9 Makedonija


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad su bila "zlatna vremena" za prijevoz pošte vlakom?

I na kojim relacijama je bio organiziran prijevoz?

Sad ima samo Zg-St i Zg-Ri do nedavno.


Dean24zg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad su bila "zlatna vremena" za prijevoz pošte vlakom?

I na kojim relacijama je bio organiziran prijevoz?

Sad ima samo Zg-St i Zg-Ri do nedavno.

 

Zlatna vremena? Otkako je vlak zamijenio diližansu dok nije cestovni prijevoz potisnuo željeznički. A po mojem sudu i što se tiče ex-Jugoslavije to su bile šezdesete i sedamdesete godine XX. stoljeća.

O prijevozu pošte vlakom pisali smo u nekoliko tema i nekoliko podforuma, ali nije na odmet osvrnuti se ukratko i ovdje. Najprije valja podsjetiti na neke pojmove radi boljeg razumijevanja.

Poštanski vagon = željeznički vagon za prijevoz poštanskih pošiljaka

Putujuća pošta = poštanski ured u željezničkom vagonu s posadom (treba je razlikovati od pokretne pošte, to je poštanski ured na cestovnom vozilu)

U samostalnoj Hrvatskoj putujuća pošta kao tehnološka kategorija i poslovna jedinica nije više postojala. Poštanski vagoni iz Zagreba za Split i Rijeku (i obratno) nisu imali posadu. Na polaznom kolodvoru bi bili natovareni i zapečaćeni (plombirani), a na odredišnom otpečaćeni i istovareni. De facto su bili teretni vagoni specijalne namjene. Danas umjesto njih voze veliki kamioni.

Svaka putujuća pošta imala je svoj poštanski broj, koji se sastavljao po tri kriterija:

- prve dvije znamenke = poštanski centar koji servisira liniju

- treća znamenka = 6, znak da je riječ o putujućoj pošti

- posljednje dvije znamenke = broj relacije

Primjer označavanja putujuće pošte 41631 Zagreb - Split:

- 41 = Zagreb

- 6 = putujuća pošta

- 31 = broj linije

Kada sam ja počeo raditi u tadašnjem PTT-u, a to je bilo krajem 1974., GPPC (Glavni poštansko-prometni centar) 41200 Zagreb 2 servisirao je sljedeće putujuće pošte:

- 41610 Zagreb - Beograd (dnevna)

- 41640 Zagreb - Beograd (noćna)

- 41623 Zagreb - Rijeka

- 41631 Zagreb - Split

- 41632 Zagreb - Gračac (kasnije Zagreb - Zadar via Gračac)

- 41621 Zagreb - Osijek

Dakako, postojale su i povratne putujuće pošte s drugim brojevima (primjerice noćna 41650 Beograd - Zagreb), ali nema potrebe sve ih nabrajati.

Također su postojale putujuće pošte 716XX (ne mogu se sjetiti baš svih brojeva) Zagreb - Sarajevo - Zagreb koje je servisirao poštanski centar 71200 Sarajevo, te 616XX Zagreb - Ljubljana - Zagreb koje je servisirao poštanski centar 61200 Ljubljana.

Također su kroz Zagreb prolazile međunarodne putujuće pošte 116XX Beograd - Jesenice - Beograd i 116XX Beograd - Sežana - Beograd koje je servisirao GPPC 11200 Beograd.

Do ranih šezdesetih godina putujuće pošte su prometovale i na lokalnim relacijama u sastavu putničkih vlakova, jer je tada cestovna mreža bila nerazvijena i prijevoz pošte se uglavnom obavljao željeznicom. U to vrijeme još nije bilo poštanskih brojeva, ali je svaka putujuća pošta imala svoj broj. Evo nekoliko primjera: 14 Zagreb - Vinkovci, 26 Koprivnica - Varaždin, 30 Zagreb - Vrhovine, 211 Zagreb - Rogaška Slatina, 212 Zagreb - Kotoriba… Putujuće pošte su prometovale praktično na svim lokalnim prugama dok ih nisu zamijenila cestovna vozila (furgoni).

Šezdesetih godina samo GPPC Zagreb 2 imao je u voznom parku tridesetak poštanskih vagona. U razdoblju pred novogodišnje blagdane često bi se najvažnijim putujućim poštama dodavao zatvoreni teretni vagon (sposoban za brzinu od 100-120 km/h) jer poštanski vagon nije mogao primiti sve pošiljke.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Poštanski brojevi u ex Jugoslaviji započinjali su ovim brojkama:

- 1, 2 i 3 Srbija (2 = Vojvodina)

- 4 i 5 Hrvatska

- 6 Slovenija

- 7 Bosna i Hercegovina

- 8 Crna Gora i dio BiH

- 9 Makedonija

 

Ako se dobro sećam, poštanski brojevi su uvedeni 1971. godine. U pravilu, prve dve cifre poštanskih brojeva su bile jednake poslednjim dvema ciframa iz međugradskog telefonskog predbroja, s nekoliko zanimljivih iznimaka - prvo mi na um padaju Pančevo i Smederevo. Pančevo je imalo poštanski broj 26000 i predbroj (013), a Smederevo 1130 i (026).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle kao običan građanin koji treba poslati neki paket/pismo, dočekao bi vlak na kolodvoru i predao pismo u vagonu putujuće pošte?

Ili je to funkcioniralo na drugi način?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle kao običan građanin koji treba poslati neki paket/pismo, dočekao bi vlak na kolodvoru i predao pismo u vagonu putujuće pošte?

Ili je to funkcioniralo na drugi način?

 

Na drugi način. Putujuća pošta nije obavljala šaltersko poslovanje već manipulaciju pošiljkama (prijevoz u tranzitu, usmjeravanje, razvrstavanje po odredištima). Pošiljke su se predavale uobičajeno - u poštanskom uredu ili u uložnicu (kovčežić) ako je riječ o pismu, dopisnici ili razglednici.

Pisma/dopisnice/razglednice su se mogli ubaciti i u uložnicu na samom vagonu za vrijeme bavljenja vlaka u kolodvoru. To se događalo rijetko, ali je takvih slučajeva bilo. Svaki vagon je imao uložnice s obje strane (pisali smo nešto o tome).

Razmjenu pošiljaka s putujućom poštom (otpremu i primitak) obavljao je službenik lokalne pošte. S osobljem putujuće pošte razmijenio je papirologiju tj. popise razmjene.

U Ivaniću je poštar dolazio pred vlak s velikom dvokolicom na ručni pogon, pisao sam o tome.

Putujuće pošte na dugim linijama imale su razmjenu samo na nekoliko usputnih kolodvora (primjerice 41640 u Novskoj, Slavonskom Brodu i Vinkovcima, a 41610 još i u Sisku).


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sam možda to već jednom pitao, ali mi je odgovor izvjetrio iz glave, pa evo još jednom, za slučaj da imam lažno sjećanje ili kako bih lakše našao odgovor ako ga opet zaboravim:

 

Postoje uložnice za pošiljke, tj. to su oni žuti sandučići koje mi laici jednostavno nazivamo poštanskim sandučićima. Ali postoje i oni zeleni sandučići koji imaju bravicu i u koje nije moguć pristup neslužbenim osobama. Čemu oni služe? Da si poštar odloži dio pošiljaka ako ih ima puno u rajonu? Ili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje uložnice za pošiljke, tj. to su oni žuti sandučići koje mi laici jednostavno nazivamo poštanskim sandučićima. Ali postoje i oni zeleni sandučići koji imaju bravicu i u koje nije moguć pristup neslužbenim osobama. Čemu oni služe? Da si poštar odloži dio pošiljaka ako ih ima puno u rajonu? Ili?

 

Na dobrom si tragu. Ti zeleni sandučići su takozvani depoi za poštonoše. U njih se stavljaju pošiljke koje ne stanu u poštansku torbu. Te pošiljke se razvoze ujutro po dostavnim rajonima automobilom. Pa kad poštar isprazni torbu otključa depo, pokupi te pošiljke i nastavlja dostavu.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primjetio sam da je jedna od najcescih zabluda medu korisnicima sto sve moze biti pismovna posiljka, tj. da se ne radi nuzno o malom posamcetu nego i do solidnih paketica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primjetio sam da je jedna od najcescih zabluda medu korisnicima sto sve moze biti pismovna posiljka, tj. da se ne radi nuzno o malom posamcetu nego i do solidnih paketica.

 

Točno. Pisma mogu biti mase do dva kilograma, te dimenzija najmanje 9 cm x 14 cm. Zbroj dužine, širine i visine pisma može iznositi do 90 cm s tim da najveća dužina svake pojedinačne stranice može biti do 60 cm. Ako se šalje pismo u obliku valjka zbroj dužine i dva promjera može iznositi najmanje 17 cm, a najviše 104 cm. Dužina može iznositi najmanje 10 cm, a najviše 90 cm.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema prikladnije teme, pa bum prikačil ovde (al ak Stanley misli drukče, slobodno premjestite):

 

JEDNA OD NAJSTARIJIH U EUROPI

 

Pošta u Tvrđi, otvorena davne 1774. godine, najstarija je u Hrvatskoj

 

105130.jpg

 

Ove godine navršava se 240 godina od otvorenja pošte na uglu Kuhačeve i Markovićeve ulice u Tvrđi, gdje se nalazi od otvorenja, 1774. godine, do danas. Ujedno je to najstarija poštanska zgrada u Hrvatskoj i jedna od najstarijih u Europi, koja svih tih 240 godina nije mijenjala mjesto.

 

Na tu značajnu obljetnicu upozorio nas je osječki turistički vodič Vlado Pest, inače predsjednik Udruge za poljepšanje grada Moj Osijek, koja se brine o kulturnoj baštini grada.

 

- Prvu poštansku službu u Osijeku počeo je 1692. godine obavljati Jacobus Hahnn, i to kočijom od Osijeka do Budima i natrag. Godine 1713. austrijska pošta osnovala je područne urede, tzv. Poštanski distrikt, u Osijeku i Varaždinu, prve na području današnje Hrvatske. Prvi poštanski ured u Osijeku otvoren je 1742. godine u kući na uglu tada Glavne, a danas Kuhačeve, i tada Staklarske, a danas Ulice Danice Pinterović, s ulazom iz Glavne ulice. Godine 1749. u tom poštanskom uredu prvi je put upotrijebljen poštanski žig. U toj kući, u kojoj je poslije bila, a i danas je opet, gostionica Kod Ruže, pošta je bila sve do 1774. godine - objašnjava Vlado Pest.

 

Te je godine tadašnja Fortifikacijska uprava kupila privatnu prizemnicu na uglu nekadašnje Glavne i tzv. prilaza, od tada Poštanske a sada Markovićeve ulice, kojoj je dograđen kat i koja je preuređena za potrebe pošte.

- U sjevernom dijelu prizemlja uređena je poštanska dvorana za korisnike, a u južnom stan za domara i ured. Na katu je bio stan za ravnatelja u sjevernom, a za službenike u južnom dijelu zgade, dok su hodnici i stubište bili u sredini. U dvorištu kuće nalazila se staja za konje i kolnica za poštanska kola. U toj je zgradi 1858. otvoren prvi brzojavni ured, a 1860. prva gradska telefonska središnjica, s 43 telefonska priključka - opisuje naš sugovornik. Dodaje da je to dugo bila glavna pošta grada, sve do gradnje nove, velike poštanske zgrade, 1913., na uglu današnje Europske avenije i Stepinčeve ulice.

 

Vesna LATINOVIĆ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema prikladnije teme, pa bum prikačil ovde (al ak Stanley misli drukče, slobodno premjestite)

 

Ovo je prikladna tema. Hvala na lijepom prilogu. :palac:


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vjerojatno si vidio da se u tvojoj negdašnjoj "sakristiji" u Jurišićevoj ovih dana otvorio novi Spar. Nije baš vezano uz tržište poštanskih usluga, ali po meni e to kulturocid. Neki dan je DB stavio sliku osječke pošte koja je 250 godina u istok zgradi, sagrađenoj za nju, isto je tako i zgrada u Jurišićevoj sagrađena za poštu (i ovjekovječena u legendarnim Stilskim vježbama), a sad se pretvara u još jednu masovnu trgovinu mješovitom robom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vjerojatno si vidio da se u tvojoj negdašnjoj "sakristiji" u Jurišićevoj ovih dana otvorio novi Spar. Nije baš vezano uz tržište poštanskih usluga, ali po meni e to kulturocid. Neki dan je DB stavio sliku osječke pošte koja je 250 godina u istok zgradi, sagrađenoj za nju, isto je tako i zgrada u Jurišićevoj sagrađena za poštu (i ovjekovječena u legendarnim Stilskim vježbama), a sad se pretvara u još jednu masovnu trgovinu mješovitom robom.

 

Vidio sam nedavno na slici preko interneta. Zblenuo sam se, a što bih drugo. Slažem se da je riječ o kulturocidu, nažalost ni prvi ni zadnji.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgleda da bi se trebala nać još jedna grupa diverzanata ... :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad neznam dali to spada u ovu temu.

 

Opljačkan poštar u Zagrebu

 

NEPOZNATI razbojnik opljačkao je poštara na ulici u Zagrebu, izvijestila je večeras zagrebačka policija.

Nepoznati počinitelj uporabom tjelesne snage počinio je razbojstvo nad djelatnikom pošte danas poslijepodne u Držićevoj ulici i otuđio neutvrđenu količinu novca, doznaje se u Policijskoj upravi zagrebačkoj.

Očevid je u tijeku.

Izvor: index.hr


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odmah mi je tu bilo nešto sumnjivo, jer poštari ne raznose poštu subotom.

Jedan od komentara na indexu je ipak napisao o čemu se zapravo radilo:

Netko ocito mulja u izvjestavanju jer nije opljackan postar vec je pokusana pljacka postanskog vozila . Pocinitelj je uhvacen . Nista nije opljackano

No, kad je već ovo napisano, možda bi Stankec mogao (jednom, kad iscrpi sve ostale teme) napisati i nešto više o prijevozu poštanskih, pa onda i novčanih pošiljki - naravno, bez odavanja poslovnih tajni.

.


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, kad je već ovo napisano, možda bi Stankec mogao (jednom, kad iscrpi sve ostale teme) napisati i nešto više o prijevozu poštanskih, pa onda i novčanih pošiljki - naravno, bez odavanja poslovnih tajni.

 

 

Druge teme su praktično neiscrpne, a odgovor moraš dobiti prije nego odeš u mirovinu, pa evo kratkog osvrta. Pri tome moram biti na oprezu jer me čuvanje poštanske tajne obvezuje doživotno (mo'š mislit).

U Pošti se tajnom ponekad proglašavaju svakakve bedastoće, ono što zna i klinac od 10 godina, a naročito je to bio slučaj u bivšem JPTT (vremena ONO i DSZ). Stoga ću za početak napraviti malu digresiju.

Jednog dana, brojila se godina 1978., otvaramo novi prostor pošte 41020 Zagreb (Novi Zagreb) u Sigetu. Ja dođem u uredništvo mjesečnog časopisa ''PTT radnik'' i pitam urednika da li želi reportažu. - Svakako - kaže mi on - ali ne smiješ napisati lokaciju gdje se pošta nalazi. - Ja zinuo kao som, pitam u čemu je štos i otkada je lokacija pošte tajna, na što mi on protumači: - Stigao je dopis iz JPTT da se ne smiju javno otkrivati lokacije PTT objekata.

Nije mi trebalo puno da ga uvjerim kako - upravo suprotno - moramo izvijestiti javnost o novoj lokaciji pošte i da više ne trebaju ići u Trnsko već u Siget. On klimne glavom i kaže: - Imaš ti pravo, to je sastavila neka budala iz administracije. - Možda su ti ONO i DSZ klipani mislili na TT kapacitete, ali ni lokacije centrala nisu mogle ostati tajne - ne treba biti James Bond da se vide i prepoznaju građevine u kojima su centrale smještene, antene na krovu itd.

Pitanje tajni smo dakle apsolvirali, pa se možemo vratiti na temu.

Prijevoz pošiljaka na dugim linijama obavlja se velikim kamionima. Nekada se obavljao željeznicom, ali to je pluskvamperfekt - prošlo svršeno vrijeme. Na lokalnim linijama unutar poštanskog centra (to je ono što nosi poštanski broj XX000) prijevoz se obavlja kombi-vozilima.

Novac se na dugim linijama ne prevozi, a na lokalnim ovisno o potrebi. U svakom kombiju nalazi se ugrađeni trezor (to bi trebala biti kao tajna, ali koliko puta smo prolazili uz otvorena stražnja vrata poštanskog vozila i bacili pogled u unutrašnjost…). Kod prijevoza novca poduzimaju se potrebne mjere osiguranja, a o kakvim se mjerama radi ne bih smio reći. Spomenuti ću tek iskustvo iz davnih sedamdesetih, kada sam radio u pošti 41090 Zagreb-Susedgrad. Pošta je obavljala dostavu (obavlja i danas) za zapadno područje grada. U vrijeme isplate mirovina na domu svakog jutra je dopremana novčana dotacija, a pratnju su činili milicioneri s automatskim puškama 7,62 mm. Kontrolor dostave uvijek bi ih pitao ''može malo kavice?'', oni bi potvrdili, pa su u šalicama za kavu dobivali konjak.

Ni napad na poštara na rajonu ne bi bio baš preporučljiv, jer postoje višestruke mjere da napadaču (ne)djelo prisjedne. O kakvim je mjerama riječ naravno ne smijem pisati.

Nego, u drugoj temi objavljen je post našeg splitskog forumaškog kolege u kojem pita zašto mu pismo još nije stiglo u Zagreb, a prošlo je osam dana. Još prije 40 godina vrijedilo je pravilo ''danas predano - sutra uručeno'' i to za čitavo područje bivše države. Što nije bilo moguće ostvariti baš za svaku lokaciju, recimo udaljena naselja i neke otoke, ali je za gradove bilo normalno. Tada je postojao tzv. NAPS - Noćni avio-poštanski saobraćaj (prijevoz je obavljala zagrebačka Pan Adria). Meni su neka pisma iz Zagreba u Prizren gdje sam služio vojni rok - udaljenost cca 900 km - stizala u roku od 24 sata.

Taj NAPS je inače zanimljiva tema. Između ostalog jedan avion se sedamdesetih srušio negdje u dolini Morave, a piloti su prošli gotovo bez ozljeda. Pokušati ću pronaći materijale o NAPS-u i Pan Adriji pa napisati osvrt, no za to će trebati nešto vremena.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...

Ni napad na poštara na rajonu ne bi bio baš preporučljiv, jer postoje višestruke mjere da napadaču (ne)djelo prisjedne. O kakvim je mjerama riječ naravno ne smijem pisati.

...

 

Što je bilo, sad se spominjalo:

 

Uz prijetnju oružjem

 

Maskirani razbojnik opljačkao poslovnicu Hrvatske pošte

 

Maskirani razbojnik jutros je uz prijetnju vatrenim oružjem opljačkao poslovnicu Hrvatske pošte na zagrebačkoj Novoj Vesi.

 

Pljačka se dogodila oko 7,30 sati, a prema prvim informacijama policije nema ozlijeđenih. Za sada nije poznato koliko je novca ukradeno.

 

Policijski očevid je u tijeku, javili su iz Policijske uprave zagrebačke.

 

T.L.

24.02.2014.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmm... ASN (Aviation Safety Network) daje prikaz za samo dva incidenta, kad je Pan Adria u pitanju. Prvi je bio 16. 12. 1971. pri slijetanju na tršćanski aerodrom, a drugi 18. 06. 1977. prilikom taksiranja na Plesu... :hm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmmm... ASN (Aviation Safety Network) daje prikaz za samo dva incidenta, kad je Pan Adria u pitanju. Prvi je bio 16. 12. 1971. pri slijetanju na tršćanski aerodrom, a drugi 18. 06. 1977. prilikom taksiranja na Plesu... :hm

 

Potražio sam i ja podatke o tome, ali nikako da ih nađem.

Avion koji se srušio, zapravo prisilno spustio u nekoj nedođiji, bio je češke proizvodnje Let L-200 Morava (od toga mi je u uhu ostala Morava). Udes se sasvim sigurno dogodio u Srbiji i to kod noćnog prijevoza pošte, a avion je vjerojatno ponovo osposobljen za let. Sjećam se da sam davnih godina čitao intervju s dvojicom pilota i ako se ne varam uzrok je bilo nevrijeme.

Pan Adria imala je šest aviona tipa Morava, a oznake su bile YU-BBD, YU-BBE, YU-BBF, YU-BBG, YU-BBH, YU-BBI (podaci sa riječkog foruma Vlakovi).

 

Let L-200 Morava:

 

Bz16ls2.jpg

 

Za noćni avioprijevoz pošte Pan Adria je od 1970. koristila dva aviona Convair 440. Kupljeni su kao rabljeni od kompanije Swissair. Obratite pozornost na oznaku ispod pilotske kabine - amblem ZJPTT:

 

ZmAsASz.jpg

 

U 1974. i 1975. godini Pan Adria je nabavila pet aviona Fairchild F-227 (USA verzija Fokker F-27), koji su zamijenili Convaire i prevozili poštu do jeseni 1976., kada je NAPS ukinut jer se Pan Adria i ZJPTT nisu mogli sporazumjeti oko cijene.

Tih godina zaposlenici JPTT imali su pravo na 50% popusta u cijeni karte za letove Pan Adriom, ali samo noću i samo na nekim linijama. Primjerice iz Zagreba samo za Titograd (Podgorica) i Skopje. Ne znam je li itko ikada koristio takvu ''pogodnost''.

 

Fairchild F-227:

 

8yisCi3.jpg


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let L-200 Morava vjerojatno je tip D, a 5 primjeraka (možda i neki poštanski?) proizvedeni su u ljubljanskom LIBIS-u ("Letalski Institut "Branko Ivanuš" Slovenija). ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...