Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
thomcro

Rijeka airport

Recommended Posts

... 4 parkirna mjesta su premalo ...

... za bilo koji ozbiljniji aerodrom a kamo li za područje Kvarnera koje se diči kao turistička regija. O produljenju sletno/poletne piste i stajanke odavna se priča (o tom se pričalo još dok sam ja {1984-1988} tamo radio) ali nikako da se nešto pokrene sa mrtve točke jer sve se odlučuje negdje drugdje (prije u Beogradu a danas u Zagrebu) a ne tamo gdje bi trebalo. A najveći problem je što riječki aerodrom financiraju djelom okolne općine i gradovi (što je po meni totalno nonsens!) i netko plati svoj udio netko ne. Ako netko ne plati eto problema koje se odražava na sve, na plaće zaposlenika, na održavanje, na nabavku nove opreme ...

 

Sve je to tako kompleksno i vrlo brzo se lako ode u sferu politike.

 

A ja odo' (opet) u 2228161455.gif ... :mrgreen:


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nebuš u OT, eto zasebne teme..

 

Čuj, po meni, Rijeka bi trebala prvo malo povećati opseg prometa, da bi bilo govora o širenju.

Za sadašnji promet, sadašnja stajanka i terminal je više nego dovoljan.

Pista je više-manje iste dužine kao i na ostalim morskim aerodromima, dakle dovoljno za avione veličine A320 i B737-800 koji su najčešći tipovi aviona koje koriste touroperatori. Znači, samo je pitanje uprave aerodroma.

 

I ne kužim zašto bi bio problem sufinanciranja aerodroma od strane okolnih općina. Pa one imaju koristi od tog aerodroma.

Često te općine i gradovi se hvale da su u blizini aerodroma, al nebi dali niti kunu za aerodrom.

 

Svi naši veći morski aerodromi doživljavaju procvat, dakle Pula, Zadar, Split, Dubrovnik.

Ok Pula ima malo problema zbog viza Rusima, zbog toga i pad prometa.

Al i dalje dolaze nove kompanije, posla ima.

 

Rijeka životari.

Dal je to problem kaj je blizu Pula, dal je problem kaj je premalo tržište koje pokriva aerodrom Rijeka.

Dal je problem negdje drugdje tko bi ga znao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nebuš u OT, eto zasebne teme..

:mrgreen:

... Rijeka bi trebala prvo malo povećati opseg prometa, da bi bilo govora o širenju ...

U odnosu na prijašnje godine, ove godine promet je dosta povećan (nemogu se sad trenutno sjetit, negdje je bio taj podatak, al' mislim i preko 200%!).

... ne kužim zašto bi bio problem sufinanciranja aerodroma od strane okolnih općina. Pa one imaju koristi od tog aerodroma.

Često te općine i gradovi se hvale da su u blizini aerodroma, al nebi dali niti kunu za aerodrom.

Da zašto :lool !? Rekoh, neki nemaju para pa misle ako kažu u županiji da nemaju para da će to netko drugi umjesto njih platiti ali dugovi ostaju. Istina svi imaju koristi, neki više neki manje :mrgreen: .

... Dal je to problem kaj je blizu Pula ...

A i da i ne al' prije bi rekao ne.

... dal je problem kaj je premalo tržište koje pokriva aerodrom Rijeka.

Ne sigurno!

 

Pula je oduvijek bila alternativa Krku ako vjetar nije dozvoljavo slijetanje (i prije i sad). "Tržište" Kvarnera ... Opatija, Krk, Rab, Crikvenica, Novi ... djelom i Gorski kotar ... nije to baš tako malo područje. Mada je sezonski dolazak gostiju ipak baziran uglavnom na Krk. Ali oni (mada imaju najviše koristi) ne snose i najveći dio sufinanciranja (jasno, najveću ulogu ima županija)


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je riječko-krčki aerodrom imao tu čast da prvi dobije zasebu temu red je i da ga se malo bolje predstavi. Dakle, aerodrom se nalazi na sjevernom djelu otoka Krka. Najbliže mjesto je Omišalj. Do aerodroma se dolazi cestom (preko krčkog mosta), na prvom raskršću skreće se lijevo pa na slijedećem desno i za čas ste na aerodromu.

 

 

Uzletno sletna staza je dimenzija 2500 x 45 m, asfaltna

Položaj staze je 14 / 32

 

Platforma je betonska dimenzija 300 x 115 m

 

Uređaji za slijetanje ILS CAT I, 3° , RWY 14

 

Kod identifikaije RJK

SITA kod RJKAPXH

AFTN kod LDRIYDYX

ICAO klasa 4E

 

Opskrbu gorivom radi INA AVIOSERVIS (vrste goriva: JET A -1, AB 100 LL)

 

All info source: www.rijeka-airport.hr/

 

*****


Par sličica sa neta

 

air-rijeka.jpg

 

Zracna_Luka_Rijeka-Aerodrom_Rijeka.jpg

 

26457733.jpg

 

Naglašavam, fotografije nisu moje nego sam ih repostao sa neta!!!


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

U odnosu na prijašnje godine, ove godine promet je dosta povećan (nemogu se sad trenutno sjetit, negdje je bio taj podatak, al' mislim i preko 200%!).

 

Čuj, lako je tak reći da imaš povećanje od sto, dvjesto posto, kad je to samo jedan avion tjedno više u sezoni. :kul3

Da imaš milijun putnika godišnje i onda kažeš, eto povećanja od 200%, huuu, tu ti poslodavac i vlasnik moraju isplatiti par milijuna EUR nagrade.

Ovako kad imaš mali broj putnika, lako je skakati za velike iznose. Eto u 2012, je bilo 72.762 putnika. Da ti u 3 mjeseca dolazi avion s 150 putnika 3x tjedno. To ti je oko 10000 putnika više. ili ako zbrojimo s onih 72000 putnika to je povečanje od 15-ak %.

 

 

Da zašto :lool !? Rekoh, neki nemaju para pa misle ako kažu u županiji da nemaju para da će to netko drugi umjesto njih platiti ali dugovi ostaju. Istina svi imaju koristi, neki više neki manje :mrgreen: .

 

Pa županijska turistička zajednica bi se mogla ugledati u TZ Zadarsku, oni sufinanciraju Ryanair i eto povećanja broja putnika, gostiju, novčeka, svega.

Je da neki osporavaju takav način sufinanciranja, al eto, ak hoćeš nešto napraviti, moraš nešto i uložiti.

 

 

A i da i ne al' prije bi rekao ne.

Ne sigurno!

 

 

Do kud obično idu turisti koji dolaze u ZL Pula? Dal dolaze čak do Opatije?

 

 

Pula je oduvijek bila alternativa Krku ako vjetar nije dozvoljavo slijetanje (i prije i sad). "Tržište" Kvarnera ... Opatija, Krk, Rab, Crikvenica, Novi ... djelom i Gorski kotar ... nije to baš tako malo područje. Mada je sezonski dolazak gostiju ipak baziran uglavnom na Krk. Ali oni (mada imaju najviše koristi) ne snose i najveći dio sufinanciranja (jasno, najveću ulogu ima županija)

 

Jasno, ima potencijala i zato onda nek se svi udruže i neš aprave, od jamranja je znanstveno dokazano da nema koristi. :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Htio bi Vam samo skrenut pažnju na jedan detalj na ovoj zadnjoj fotki iz zraka (http://static.panoramio.com/photos/large/26457733.jpg). Pri dnu se vidi kao nepravilno slovo H ... e tu su potkopi koje je zahtjevala JNA. Ali ni to nije toliko bitno, bitno je da se tu još uvijek može naći ostataka onog Tupoljeva što se razbio.

 

Članak iz Flight Internationala od 31.01. '74....

rijeckanesreca.jpg


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Čuj, lako je tak reći da imaš povećanje od sto, dvjesto posto, kad je to samo jedan avion tjedno više u sezoni.

Love se makar i za malu slamku da poakžu da se stvar pokreće

... županijska turistička zajednica bi se mogla ugledati u TZ Zadarsku, ...

Treba i imat nešto sive tvari pod kosom za sjetiti se toga :lool

Do kud obično idu turisti koji dolaze u ZL Pula? Dal dolaze čak do Opatije?

Pula mislim da pokriva samo Istru. Ako se i ide za Opatiju to su samo organizirani izleti autobusima (govorim o turistima)

... nek se svi udruže i neš aprave, od jamranja je znanstveno dokazano da nema koristi.

Da bi ti na to riječ rekao :mrgreen:


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah, to je tragedija u kojoj je poginul Josip Pupačić :(


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah, to je tragedija u kojoj je poginul Josip Pupačić :sad:

M-da ...


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao sam na netu i par fotki nesreće ...

 

19710523-0-C-d-2-750.jpg

 

19710523-0-C-d-1-750.jpg

 

Izvještaj o nesreći (na engleskom!!!) u.pdf-u


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Službene skice riječkog aerodroma ...

 

300000000020424_zps36fa0325.jpg

 

300000000020427_zpsc850780e.jpg


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino konkretno što znam o ovom aerodromu je ono što sam čuo od bivšeg komercijalnog pilota (JAT i Croatia, kasnije otišao u Indiju). Kaže da je sam aerodrom gadan jer je napravljen na vrlo lošem mjestu i okomito usmjeren u odnosu na buru. Koliko se sjećam, alternative su bile Pula i Zagreb, ali nešto me kopka da je i Sloveniju spominjao...možda nešto usputno nevezano uz Rijeku.

 

Inače, kod izgradnje aerodroma treba paziti na vjetar, odnosno ružu vjetrova (ne sapunicu :grin: ). Ako je moguće, avion bi trebao slijetati i polijetati u vjetar, nikako niz vjetar, a kamoli bočno. Tako se uzmu podaci o smjerovima vjetra, njihovoj učestalosti i intenzitetu, te se po tome gradi pista. Za velike aerodrome s nekoliko pista to nije toliki problem, ali oko onih s jednom o tome bi trebalo voditi mnogo računa.


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... da je sam aerodrom gadan jer je napravljen na vrlo lošem mjestu i okomito usmjeren u odnosu na buru. ...

Slažem se! Onaj koji je dozvolio da se napravi aerodrom na ovakvoj poziji luđi je od onih koji sljeću na njega i očito je da se nije vodilo odakle puše vjetar.


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino konkretno što znam o ovom aerodromu je ono što sam čuo od bivšeg komercijalnog pilota (JAT i Croatia, kasnije otišao u Indiju). Kaže da je sam aerodrom gadan jer je napravljen na vrlo lošem mjestu i okomito usmjeren u odnosu na buru. Koliko se sjećam, alternative su bile Pula i Zagreb, ali nešto me kopka da je i Sloveniju spominjao...možda nešto usputno nevezano uz Rijeku.

 

Inače, kod izgradnje aerodroma treba paziti na vjetar, odnosno ružu vjetrova (ne sapunicu :grin: ). Ako je moguće, avion bi trebao slijetati i polijetati u vjetar, nikako niz vjetar, a kamoli bočno. Tako se uzmu podaci o smjerovima vjetra, njihovoj učestalosti i intenzitetu, te se po tome gradi pista. Za velike aerodrome s nekoliko pista to nije toliki problem, ali oko onih s jednom o tome bi trebalo voditi mnogo računa.

 

Slažem se! Onaj koji je dozvolio da se napravi aerodrom na ovakvoj poziji luđi je od onih koji sljeću na njega i očito je da se nije vodilo odakle puše vjetar.

 

Prije nek nekog ko sigurno ima više znanja o tome od vas proglasite ludim, probajte razmislit kolko vjetrova puše na tom području.

Dominantan vjetar u ljetnoj sezoni je maestral - a taj aerodrom je upravo sezonski.

A dok bura prelazi dozvoljene vrijednosti - aerodrom je zatvoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuj, sjever - jug nije išlo zbog brega..

Kak bi onda slijetali iz smjera istoka..

 

Makar i s ovom pistom su prilazi vrlo zeznuti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Službene skice riječkog aerodroma ...

 

 

 

To su ICAO karte preuzete iz Zbornika zrakoplovnih informacija (AIP).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Prije nek nekog ko sigurno ima više znanja o tome od vas proglasite ludim, probajte razmislit kolko vjetrova puše na tom području.

Dominantan vjetar u ljetnoj sezoni je maestral - a taj aerodrom je upravo sezonski.

A dok bura prelazi dozvoljene vrijednosti - aerodrom je zatvoren.

Eh, ako komercijalni pilot s 25godisnjim iskustvom nije strucnjak za neke stvari, onda ne znam.,

Doduse, u avijaciji je vrlo cesto vidljiv sraz idejnih rjesenja koja se tek nakon 50 godina mogu objektivnije sagledati i zakljuciti koje je bolje. Mozda je tako i u ovom slucaju.


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prije nek nekog ko sigurno ima više znanja o tome od vas proglasite ludim, probajte razmislit kolko vjetrova puše na tom području.

Nije to samo moje (laičko) mišljenje već i ljudi od struke koji su radili ili još uvijek rade na aerodromu.

 

A dok bura prelazi dozvoljene vrijednosti - aerodrom je zatvoren.

I koja je svrha zatvorenog aerodroma? Da se avioni šalju na najbliži susjedni aerodrom? Recimo da turisti kojima je destinacija negdje na Krku slete u Pulu (a osobno sam svjedočio da je bilo takvih situacija). I onda? Dva-tri sata (minimum!) se još voze busom natrag na Krk i tamo ih dočeka zatvoren most. Meni bi to bilo zadnje putovanje na tu destinaciju. A što se tiče jačine bure ... svaki put kad je zatvoren most za kombije i autobuse na kat zatvoren je i aerodrom.


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Inače, kod izgradnje aerodroma treba paziti na vjetar, odnosno ružu vjetrova (ne sapunicu :grin: ). Ako je moguće, avion bi trebao slijetati i polijetati u vjetar, nikako niz vjetar, a kamoli bočno. Tako se uzmu podaci o smjerovima vjetra, njihovoj učestalosti i intenzitetu, te se po tome gradi pista. Za velike aerodrome s nekoliko pista to nije toliki problem, ali oko onih s jednom o tome bi trebalo voditi mnogo računa.

 

Kod projektiranja i izgradnje aerodroma potrebno je izvršiti topografsko i istraživanje meteoroloških uvjeta za određenu lokaciju.

Meteo pojave koje su bitne pri ispitivanju određene lokacije su vjetar, oblačnost, vidljivost, temperatura, padavine.

Podaci o vjetru koji se koriste za proračune, tj. koji opisuju pojavu vjetra su: smjer, brzina (intenzitet, jačina) i učestalost pojave vjetra tijekom godine.

Na osnovu tih dobivenih podataka crtaju se ruže vjetrova, a cilj je odrediti položaj uzletno sletne staze sa što manje bočnih komponenti vjetra.

Bočne komponente određuju orijentaciju uzletno-sletne staze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Položaj staze je 14 / 32

 

To su zapravo oznake staze (brojevi koji se ispisuju na pragovima uzletno-sletne staze),

a položaj ili orijentacija riječke staze bi glasio 143,68°/ 323,69° (True Bearing).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, ako komercijalni pilot s 25godisnjim iskustvom nije strucnjak za neke stvari, onda ne znam.,

...

 

Točno, za neke ... ja samo velim da su neke druge struke obavile svoj posel, a ne da je npr. nekakvi općinski ćato iz Krka sa završenom višom upravnom, ucrtal pistu preko tri pašnjaka i udaril muhur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to samo moje (laičko) mišljenje već i ljudi od struke koji su radili ili još uvijek rade na aerodromu.

 

I koja je svrha zatvorenog aerodroma? Da se avioni šalju na najbliži susjedni aerodrom? Recimo da turisti kojima je destinacija negdje na Krku slete u Pulu (a osobno sam svjedočio da je bilo takvih situacija). I onda? Dva-tri sata (minimum!) se još voze busom natrag na Krk i tamo ih dočeka zatvoren most. Meni bi to bilo zadnje putovanje na tu destinaciju. A što se tiče jačine bure ... svaki put kad je zatvoren most za kombije i autobuse na kat zatvoren je i aerodrom.

 

Šta'b reko jedan filmski inspektor: "Opinions are like assholes. Everybody's got one."

 

Zatvoreni aerodromi su svakodnevna pojava, a ljetne bure na kraljevičkom području gotovo izuzeci.

Dapače, bure ne zatvaraju samo aerodrom - nego i obližnji most, a koji je nota bene, usmjeren upravo niz buru!!!

No očigledno da vas dvojica uopće niste razmislili, nego bi avione spuštali i dizali niz (ili uz?) buru!?

 

I znači li to da su splitski i dubrovački aerodrom također projektirali 'luđaci', jer su obje piste također poprečne na smjer bure?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Šta'b reko jedan filmski inspektor: "Opinions are like assholes. Everybody's got one."

 

Zatvoreni aerodromi su svakodnevna pojava, a ljetne bure na kraljevičkom području gotovo izuzeci.

Dapače, bure ne zatvaraju samo aerodrom - nego i obližnji most, a koji je nota bene, usmjeren upravo niz buru!!!

No očigledno da vas dvojica uopće niste razmislili, nego bi avione spuštali i dizali niz (ili uz?) buru!?

 

I znači li to da su splitski i dubrovački aerodrom također projektirali 'luđaci', jer su obje piste također poprečne na smjer bure?

Pa zrakoplovi najbolje "funkcioniraju" kad idu direktno na vjetar, brži protok zraka time i uzgon.

Pista splitske zračne luke, za razliku od dubrovačke, je upravo u smjeru bure, štoviše glavni prilaz ide direktno prema Kozjaku. Zato je Resnik zatvoren možda par puta u desetljeću (radi magle ili snijega), za razliku od Ćilipa gdje je pista okomita na buru, i gdje su zatvaranja ZL poprilično česta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zrakoplovi najbolje "funkcioniraju" kad idu direktno na vjetar, brži protok zraka time i uzgon.

Pista splitske zračne luke, za razliku od dubrovačke, je upravo u smjeru bure, štoviše glavni prilaz ide direktno prema Kozjaku. Zato je Resnik zatvoren možda par puta u desetljeću (radi magle ili snijega), za razliku od Ćilipa gdje je pista okomita na buru, i gdje su zatvaranja ZL poprilično česta.

 

Majstore, aj ti malo pogledaj kartu, može?

Splitska pista je oko 45° prema hrptu Kozjaka.

A baš da su refuli bure pogodni za uzgon aviona ... prije bi rekel da su pogodni za skakutanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog bure se aerodromi ne zatvaraju baš tako kako mislite, već je to stvar aviokompanijskih propisa (kompanijski limiti jačine bočnog vjetra), koji se razlikuju od tipa do tipa zrakoplova, zračne luke na koju se slijeće,

opremljenosti uređajima za sigurno slijetanje, uvjetima na stazi i sl. Svaka kompanija određuje te limite za sebe i svoju flotu, pa se tako zna desiti da pojedine kompanije uslijed bure preusmjeravaju svoje letove na druge aerodrome,

dok neke slijeću i pod udarima bure (sve u okviru utvrđenih limita).

Za Rijeku je specifično to, što aerodrom zna biti zatvoren uslijed zatvorenosti krčkog mosta, te nemogućnosti npr. da zaposlenici dođu na posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...