Jump to content
zeljeznice.net
mali.paja

Nećete vjerovati (obnova parne lokomotive?)

Recommended Posts

Krajem studenog ove godine bi trebala krenuti naša parnjača. Bit će to lokomotiva serije 62. Vožnja će biti u Slavonskom Brodu. Za sada samo mogu to napisati. Nešto još znam ali moram još neke stvari provjeriti.

"Naša" sigurno uvjetno rečeno...


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krajem studenog ove godine bi trebala krenuti naša parnjača. Bit će to lokomotiva serije 62. Vožnja će biti u Slavonskom Brodu. Za sada samo mogu to napisati. Nešto još znam ali moram još neke stvari provjeriti.

 

A gdje u Slavonskom Brodu? Odnosno, na kojoj relaciji? To je, pretpostavljam, jedna od tvrtki iz Đuro Đaković holdinga radila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A gdje u Slavonskom Brodu? Odnosno, na kojoj relaciji? To je, pretpostavljam, jedna od tvrtki iz Đuro Đaković holdinga radila.

ĐĐ nema veze sa ovim. Napisao sam da moram još neke stvari provjeriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde super vijest da će ipak nešto biti.

 

A što je sa 22-047? Dali se od nje odustalo, ili se još čekaju odgovori Ministarstva kulture i HTZ?


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde super vijest da će ipak nešto biti.

 

Hmm... Ne bi štel, kakbirekli, biti partybreaker ali za mene bi bila super vijest da se obnavljaju dvije 11 i jedna 33. To bi bila vučna sila za muzejski vlak koja bi mogla prometovati svim prugama, A ova klackalica od 62 je - molim bez zamjere - loš vic.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hmm... Ne bi štel, kakbirekli, biti partybreaker ali za mene bi bila super vijest da se obnavljaju dvije 11 i jedna 33. To bi bila vučna sila za muzejski vlak koja bi mogla prometovati svim prugama, A ova klackalica od 62 je - molim bez zamjere - loš vic.

 

Nisam baš neki poznavaoc parnjača, ali koliko sam uspio viditi u živo, serije 11 i 33 su daleko impozantnije od serije 62. Ali mislim da su naše preostale 11 i 33 u toliko lošem stanju da nikome ni u snovima ne pada na pamet da ih krene obnavljati. Ova 62 je sigurno u nelošem stanju i bit će lakše dotjerana za vožnju. Negdje sam čuo da će ova 62ojka biti nabavljena iz BiH.

sretniji bih bio da se obnavlja neka od parnjača sa RK, ali i ovo je već ogroman pozitivni iskorak u ovom našem željezničkom sivilu i ništavilu.


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim.... super je bilo što parno da vozi ali koja je namjena za parnu manevarku? Gdje bi se točno s njom moglo voziti. Količina vode i ugljena nije za neku dužu relaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim.... super je bilo što parno da vozi ali koja je namjena za parnu manevarku? Gdje bi se točno s njom moglo voziti. Količina vode i ugljena nije za neku dužu relaciju.

 

To i mene zanima. Ne bih htio ispasti nezahvalan, ali stvarno ne razumijem koji je smisao obnove parne manevarke? Za vožnju po kolodvoru? Bolje bi bilo da su obnovili seriju 22 nego kupovali 62 u BiH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da bi mogla dosegnuti do Karlovca, Siska ili Krapine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pruga do Siska i nije nešto previše atraktivna, da je obnovljena dionica Caprag - Petrinja onda da, ovako ništa posebno. Karlovac - Metlika da, brzine nisu velike, pruga je zanimljiva, a ugljena i vode bi valjda bilo do Metlike i nazad. Krapina apsolutno da, "Krapek" bi recimo po meni bio jako zanimljiv vlak sa 62 na toj relaciji. Najatraktivnije bi (po meni) bile lokalne pruge. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi zadnji komentari su tipični za naš "regijon" tipa nemam auto, ali kad kupujem odmah s klasu od Mercedesa :rasta: . Stvarno je super vijest, da i mi napokon imamo uvjetno rečeno voznu parnu lokomotivu, jer svi naši susjedi u "regijonu" imaju kako-tako vozne lokomotive. Za početak je pohvaliti taj entuzijazam, možda se možemo nadati obnovi drugih parnjača. Istina je da se propustila prilika obnoviti zadnja 22-077 (ispravite me ako griješim), ali i ovo je super vijest. Par Baat-ića i huhuhuhuhu :jup

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To i mene zanima. Ne bih htio ispasti nezahvalan, ali stvarno ne razumijem koji je smisao obnove parne manevarke? Za vožnju po kolodvoru? Bolje bi bilo da su obnovili seriju 22 nego kupovali 62 u BiH.

Ovu su ispravnu lokomotivu kupili za oko 100 000 kuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovu su ispravnu lokomotivu kupili za oko 100 000 kuna.

 

A znaš za onu, "nisam toliko bogat, da kupujem jeftino"? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parnjača koja se treba obnoviti je 62-644. Lokomotiva spada u mlađe parnjače. Proizvod je ĐĐ. Ima orginalnu ugrađenu zračnu kočnicu. Lokomotive iz Amerike su bile bez zračne kočnice. Promotivna vožnja je prolongirana za proljeće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ne. Ipak bi taj parni kotao trebao biti u željezničkom prometu, a tu bi se onda tražio strojovođa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tako eto bliži nam se proljeće... Ima li kakvih novosti u vezi parnjače?

Trebalo je biti u studenom prošle godine. Pošto nije rješeno za vagone sve je prolongirano za proljeće ove godine. Lokomotiva je u S.B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tako eto prođe i proljeće, a od parnjače ništa :sad:

 

Ako je riječ o seriji 62 bolje ništa nego kaj god.

Aktivna parna manevarka za muzejski vlak (za koji, usput rečeno, nema ni vagona) je jednostavno loš vic.

Bez 3 (tri) ispravne i dovoljno jake parnjače s izučenim osobljem, od kojih su 2 uvijek spremne za vožnju - kao što ima Slovenija - priča nema nikakvog smisla.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ako je riječ o seriji 62 bolje ništa nego kaj god.

Aktivna parna manevarka za muzejski vlak (za koji, usput rečeno, nema ni vagona) je jednostavno loš vic.

Bez 3 (tri) ispravne i dovoljno jake parnjače s izučenim osobljem, od kojih su 2 uvijek spremne za vožnju - kao što ima Slovenija - priča nema nikakvog smisla.

Ako se misli ozbiljno baviti sa muzejskim vlakovima,to štima. Međutim, trenutno nemamo ni jednu lokomotivu pod parom, pa očekivati odmah tri lokomotive je nerealno. Pozdravljam svaku ideju i entuzijazam za pokretanje bilo kakve parne lokomotive!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se misli ozbiljno baviti sa muzejskim vlakovima,to štima. Međutim, trenutno nemamo ni jednu lokomotivu pod parom, pa očekivati odmah tri lokomotive je nerealno. Pozdravljam svaku ideju i entuzijazam za pokretanje bilo kakve parne lokomotive!

Za naše prilike bilo bi dovoljno srediti ovu 22-ku iz Siska koja je ionako u dobrom stanju te pripadajuću garnituru Baat vagona a kao rezerva bi odlično mogao poslužiti Đuran, jedan od onih još u originalnom stanju; samo bi tom jednom trebalo vratiti generator pare za upotrebu na muzejskom vlaku zimi. I uz to složiti trodjelnu garnituru šinobusa iz Karlovca; dva motora su ionako u voznom stanju a jedina čitava prikolica bi se lako malo dotjerala. Kod šinobusa je bitno da ima dva motora kako bi bio dvosmjeran čime se izbjegava manevriranje kod izletničkih vožnji što uključuje odvajanje/spajanje kola i okretanje skretnica. Također dva motora dobro dođu u slučaju kvara kako bi se izbjegao zastoj u prometu te potreba za uklanjanjem garniture sa otvorene pruge uz pomoć lokomotive što sve iziskuje velike dodatne troškove. Ove dvije garniture; 'muzejska' parnjača (Đuran) i 'izletnički' šinobus bi bili više nego dovoljni u našim uvijetima a sve nabrojeno ima osovinsko opterećenje do 16t što znači da je upotrebljivo na svim prugama a sve nabrojeno je ionako ili bilo sređeno za muzej (22 + Baat vagoni) ili je nedavno popravljeno za redoviti promet (Đuran) ili je donedavno vozilo i sačuvano je (šinobus) tako da neki veliki i skupi radovi na ovim vozilima nisu potrebni (nema 'olupina' koje bi tek trebalo urediti). U neko dalekoj budućnosti odnosno boljim vremenima moglo bi se razmišljati i o parnjači 11 ili/i 33 te nekoliko Goša X i Y vagona uz postojeći muzejski poštanski vagon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...