Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
mali.paja

Nećete vjerovati (obnova parne lokomotive?)

Recommended Posts

Da, to sam i ja primijetio. Uz to mi je upalo u oči da je lik nepismen, ali to je manje bitno. Meni je poslao nekoliko poruka i navalio da se pridružim ''inicijativi''. Nisam ga uspio spustiti na zemlju i otada sve to ignoriram.

Jedina svijetla strana u toj priči je da ima još mladih ljudi koje zanima parna vuča.

 


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I upravo s tom namjerom sam imao ideju okupiti grupu volontera koja bi se okupila jednom mjesečno zbog održavanja lokomotiva u dvorištu muzeja jer ima i nas mlađih koje to zanima. Tu sam ideju iznio g. Staničiću koji me i potakao da to predložim gđi Štefanac. Na jednom sastanku je bio i g. Fučkar koji je pozdravio tu ideju i također ponudio svoju pomoć. Gđa Štefanac je predložila da grupa o trošku HŽM-a također vodi brigu i o lokomotivama koje su izložene po kolodvorima. Bio sam uvjeren, a i sad sam, da bi se našlo ljudi kojima ne bi bio problem jednom mjesečno zaprljati ruke zbog očuvanja željezničke baštine.

O aktiviranju parne lokomotive je bilo govora ali bi to možda bilo u nekoj budućnosti pošto trenutno nema uvjeta za to i veća briga je nekakav novi prostor za muzej i njegovu građu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to sam i ja primijetio. Uz to mi je upalo u oči da je lik nepismen, ali to je manje bitno. Meni je poslao nekoliko poruka i navalio da se pridružim ''inicijativi''. Nisam ga uspio spustiti na zemlju i otada sve to ignoriram.

Jedina svijetla strana u toj priči je da ima još mladih ljudi koje zanima parna vuča.

 

Jel se može znati tko je taj čovjek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moglo bi se mali.pajo u načelu, da nema Zakona o zaštiti privatnih podataka.

(Imaš PP)


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najnovije vijesti sa SŽ-a. Dana 02.11.2019. trebala je biti posljednja vožnja muzejskog vlaka ove godine. Nažalost agencija je otkazala tu vožnju. Tako je posljednja vožnja bila 19.10.2019. Da li će biti vožni Božičkovog vlaka ove godine po Sloveniji?. Još se ništa ne zna. Kazali su mi da bi moglo biti? Ali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stranicama agencije nema nikakvih informacija još.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stranicama agencije nema nikakvih informacija još.

Informacija je od osoblja vlaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdje je kod Slovenaca zapelo?

Uskotračna željeznica FOB (Furka-Oberalp-Bahn) ima nekoliko parnih lokomotiva. Godišnji trošak te pare je 2 500 000 CHF (nešto manje od 2 200 000€) Kažu da ni u ludilu ne mogu to pokriti od prodanih karata. I koliko bi koštala te karte? Nek su u Sloveniji troškovi na pola ovog iznosa, kako zaraditi to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskotračna željeznica FOB (Furka-Oberalp-Bahn) ima nekoliko parnih lokomotiva. Godišnji trošak te pare je 2 500 000 CHF (nešto manje od 2 200 000€) Kažu da ni u ludilu ne mogu to pokriti od prodanih karata. I koliko bi koštala te karte? Nek su u Sloveniji troškovi na pola ovog iznosa, kako zaraditi to?

 

Jasno je meni da se to ne može financirati od prodanih karata, da može država ne bi subvencionirala HŽPP. U ovom slučaju problem je onda u subvencioniranju muzejskog vlaka od strane SŽ, kao što već reče tanka vatra.

Kako to funkcionira u Engleskoj? Oni imaju pedesetak aktivnih lokomotiva. Da li to sufinancira neka njihova Infra ili tko već?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na otocima "povijesne željeznice" su 2014. imale 8,4 milijuna putnika i uprihodovale 112 milijuna funti. Za njih se brine 20 000 volontera. Prvoklasni turistički proizvod!

 

Ne dobivaju nikakvu financijsku potporu od državnih ili lokalnih vlasti.

 

Drugi je to svijet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiley.gif

 

Prethodnom postu mogu dodati Australiju i NZ kao primjer gdje dobrovoljci u nekoliko desetina udruženja širom Australije i NZ obnavljaju i koriste parne lokomotive. Sva ta udruženja žive od dobrovoljnog rada, prodaje karata te od dobrovoljnih priloga. Vrlo rijetko, stvarno vrlo rijetko da lokalna upravna vlast nešto doda. Ako postoji malo veća donacija za manja društva onda je to povremeni prilog lokalne turističke zajednice koja vidi interes u svemu tome jer se novac vraća kroz turizam.

Da društva mogu poslovati debelo pozitivno svjedoči nekoliko velikih, profesionalno organiziranih, poput dva iz Melbournea, jedno iz Adelaide, Port Auguste, okolice Sydneyja te jedno iz Aucklanda. Pisao sam o njima u svojim prilozima. Pored njih postoji još desetine koji uspijevaju iz godine u godinu snaći dovoljno sredstava da i dalje rade. Entuzijazma ne fali kao ni novih dobrovoljaca. Svi oni posluju kao ne profitne udruge. Država se tu ne miješa ni na koji način a niti daje bilo što.

Mislim da nije potrebno istaći da društva, bez iznimke, moraju poštovati sve željezničke propise počevši od standarda za lokomotive i vagone pa do članova koji ovisno o poslu koji rade, moraju položiti/imati i obnavljati dozvole za funkciju koju obavljaju. Društva koja koriste „otvorene“ pruge plaćaju korištenje pruga i sve ono što ide uz to. Dodatno moraju imati rezervnu lokomotivu uključenu u kompoziciju kako ne bi došlo do zastoja na otvorenim prugama u slučaju kvara parnjače… Od problema mislim da im je najveći plaćanje pune svote osiguranja putnika. To je jedan od razloga što su cijene karata u pravilu višestruko veća za pređeni kilometar od standardne željeznice. Usprkos tome ne fali im putnika. Do prije desetak godina društva su imala nešto povoljniji status kod plaćanja osiguranja ali im je ta privilegija oduzeta. Osiguravajuće kompanije nemaju milosti a vlada ne daje subvencije za nešto što nije "preko potrebno".

 

Da li je ovdje riječ o drugačijem mentalitetu ili nečem drugome ostavljam Vama za sud. Pratio sam u svojim prilozima obnavljanje pojedinih parnjača koje ponekad traje desetak godina te dovijanje oko nabave ili izrade dijelova. Nije lako obnoviti jednu parnjaču koja je praktično u raspadu. Društva su pravi mešung svih profesija i nitko ne ističe ono što radi preko tjedna. Ukratko – sve se može kad se hoće. Država i državne jasle nemaju veze s time.

 

Steamrail, Melbourne (današnji atraktivni izlet, kombinacija parnjače i broda)

 

F137_0098.jpg

 

Puffing Billy (okolica Melbourne)

 

F125_0958.jpg

 

Glenbrook Vintage Railway (okolica Aucklanda)

 

p-E4A2B580-D094-9A0A-EF0D821036412487-25

 

Medo


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duh u močvari , Medo , ovakve odgovore sam i očekivao. Naravno, u Apsurdistanu to nije, neću reći nemoguće, ali nije jednostavno jer je problem u mentalitetu. Kad ja izađem s idejom da o svom trošku (trošku svog slobodnog vremena i svoga novca), čisto volonterski iz ljubavi prema željeznici očistim 22 047 jer mi je žao da propadne, dio onih kojima to kažem izbulje oči jer misle da nisam normalan, dio misli da imam neke skrivene namjere, a dio nađe 101 razlog zašto ne može. Čast onima koji su pružili ruku i ponudili mi pomoć iako nismo uspjeli.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto da kazemo o nasim susjedima (talijanima) koji placu od dugova ali vlakovi jure skoro svakog "svetka", kao i ovaj na filmu. Lokomotiva je stara kkStB 270, FS Gr.728, slicna nasoj JZ 25000. Bila je renovirana prije nekih 6-7 godina u Ljubljani.

 

https://youtu.be/_qYHvjsM2I8

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Kad ja izađem s idejom da o svom trošku (trošku svog slobodnog vremena i svoga novca), čisto volonterski iz ljubavi prema željeznici ..., dio onih kojima to kažem izbulje oči jer misle da nisam normalan, dio misli da imam neke skrivene namjere, a dio nađe 101 razlog zašto ne može. ..

... osobno sam to iskusio i nije lijep osjećaj! Nudiš pomoć, svoje vrijeme, svoj trud ... i samo te se tako otpili. Čak i ne oni u Zagrebu nego na nižoj instanci jer računao(li) sam (smo) da idem(o) prvo sa tom idejom lokalno al' eto greške. Nije uspijelo.

 

I sad imamo hrpu reciklirana čelika na Kukuljanovu u 'Metisu'.

 

Moglo bi se sve to svesti u onu poznatu rečenicu i pitanje: 'Za šta se boriš Aleksa!? ' ... kad svi vide neke druge namjere. A njih nema. Ideš čista srca nešta napraviti za zajednicu i to se ne prepozna.


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova prva slika iz Australije jednostavno ne može biti kod nas. Parnjača ispred dizla? Propis ne dozvoljava. Kod nas je glavni problem što naš zakonodavac ne poznaje više parnu vuču. Sa parnom lokomotivom eventualno mogao si samo uvući lokomotivu sa pruge da bi istu oslobodio za nesmetan promet. Imao sam u svojoj praksi situaciju da je putnički vlak sa lokomotivom serije 643 defektirao u Zaprešiću. Vlak, lokomotiva i osoblje je bilo slovensko. Pomoćna lokomotiva je trebala stići iz Z.Mosta. Da skratimo kašnjenje htio sam dati na vlak parnu lokomotivu sa dizalice da vlak prevuče do Dobove. Nije dozvolio Slovenac parnjaču ispred dizla nego smo čekali novu lok iz Z.Mosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto da kazemo o nasim susjedima (talijanima) koji placu od dugova ali vlakovi jure skoro svakog "svetka", kao i ovaj na filmu. Lokomotiva je stara kkStB 270, FS Gr.728, slicna nasoj JZ 25000. Bila je renovirana prije nekih 6-7 godina u Ljubljani.

 

https://youtu.be/_qYHvjsM2I8

Prije par godina bili smo u Trstu jer je ujutro išao vlak u Sežanu i dalje Jesenice. To je zakupila neka njemačka agencija. Na vlaku je bila tršćanska lokomotiva naša serija 25. Bio je negdje kraj rujna. Vrućine su bile velike. Dan prije je ista lokomotiva dovukla taj vlak negdje iz pravca Monfalkonea. Po prolazu vlaka je izbio veliki požar uz prugu. Svejedno je iz Trsta u Villa Opicinu vukla vlak parnjača. Kako je veliki uspon parna lokomotiva ne bi mogla sama vlak izvući. Radi toga je na štoku bio dizel na ptiskovanju. Kod nas se ne potiskuju ni teretni vlakovi a kamo li sa prijevozom putnika. Vlak je trebala i kroz Slovenije vući parnjača od Villa Opicine. Radi opasnosti od požara je zabranjena parna lokomotiva i vukao je Regan. Bilo je toliko vruće da smo se i kupali u jezeru kod graničnog prijeaza Predil. Jezero nosi istoimeno ime.

Prije dosta godina se i u Sloveniji ljeti vozilo sa parnim lokomotivama. Onda je to zabranjeno jer je poslije jednog takvog prolaza vlaka izbio veliki požar. Zapalila se trava i suho raslinje uz prugu. Poslije toga su kod velikih vrućina zabranili parnu vuču. Van vruće sezone je propisano da vlak prati vatrogasni TMD. Samim time trošak se povećava. Pa onda imamo i situaciju da pada kiša ili snijeg a vlak prate radi opasnosti od požara.

Sad će netko postaviti pitanje kako je onda bilo u eri parne vuče? Dobro. Ja se ne sjećam ni jednog požara uz prugu iz Dubrovnika iako je pruga u usponu i većem od 25%o. I vlakovi sa prijevozom putnika su imali po 2 lokomotive. Sad kad nema vlakova ima požara. Ni mladi strojovođe a pogotovo ostali željezničari ne znaju kako je to nekad bilo. Uz željezničku prugu se smatralo kao da je tamo najbolja trava. Organizirale su se aukcije tko će kositi uz prugu. Tko je ponudio najviše je mogao uz pružni pojas kositi. Potencijalnih kosaca je bilo dosta. Danas nitko ne kosi ni livade a kamo li uz prugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...