Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
mali.paja

Nećete vjerovati (obnova parne lokomotive?)

Recommended Posts

Kakve veze imaju nagibni i Helge ?

Ne pričaj gluposti.

Znaš li ti koliko se zakona promijenilo od tada ?

Koji crni strojovođa iz Banovića ?

Taj ne smije prismrditi ovdje.

A zašto ne mogu strojovođe iz Banovića voziti po Hrvatskoj? Ako mogu voziti po prugama u BiH mogu i kod nas. Što su naše pruge drugačije? Tako je i pokojni Joso meni govorio dok smo dugo, dugo bili u turnusu zajedno. "Neće nama nitko voziti po našim prugama! Neće dati to .......t! Joso ne budali! Vidjet ćeš itekako da će voziti!" Pokoj mu duši, bio je dobar čovjek i dispečer i doživio je da drugi voze po našim prugama. Prošla su vremena kad su samo lokomotive HŽ-a smjele voziti. RCCC više ne mora vući manevru sa sobom kada ide u Šoiće. Manevra od INA-e ima licencu da može vršiti manevru i na prugama i kolodvorima HŽ-a.

Glede literature, ima toga u Sloveniji, BiH, Srbiji, Austriji i da ne nabrajam dalje.

Kako su nekad mogli voziti sve serije parnih lokomotiva a danas ne bi mogli? Ili su nekad bili pametniji ili su danas bedastiji? Razlika u mehanizmu pokretanja serije 01,03, o5, 06, 10, 11, 16, 18, 20, 22, 33, 50, 51, 60, 61, 62, 120 (broj 001 bila na zadarskoj pruzi na snimanju filma Winnetou I dio, kasnije manevarka u Zadru), 125 i ine nebrojane nije bio nikakav. Svi su bili isti. Kod serije 35 je bila jedino razlika u kormilu. Sve lokomotive su imale na istu stranu vrćenje kotača (prebacivanje smjera vožnje) osim serije 35. Kod nje je bilo kontra. Onda kad je na manevri bio jedan strojovođa koji nije vozio prije tu lokomotivu došlo je do naleta na bruto. Mislim da je to bilo dok je još Vrapče TK radilo na veliko. Zove on nadzornika i referira: "Netko je promjenio kormilo!". Serija 60, 61 i 62 američka nisu imali zračnu kočnicu. Imali su sami lokomotivsku kočnicu. Serija 62 koju je pravio ĐĐ iz S.B. je sva isporučena sa ugrađenim i zračnim kočnicama. Neka poduzeća su naknadno dala ugraditi zračnu kočnicu u seriju 62. Ali odošmo u debeli OT?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebi se nemože baš ništa objasniti.

Iskreno žalim zbog tvrdoglavosti i potpunog izvrtanja činjenica i stvarnosti.

Ono što zabrinjava je potpuno neznanje....ali potpuno i temeljito neznanje koje je umotano u celofan tipa "a zašto ne bi"....

Nebi stari moj zato što zakoni govore jedno...a ti drugo.

Istinabog...ono što ti pričaš je enciklopedijske naravi...

U prijevodu...beskorisno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozit će onaj sa valjanom dozvolom za strojovođu i POTVRDOM u kojoj je upisana,recimo 11 serija.

 

Postoje barem dvojica strojovodja koji to imaju; tek toliko da ne nastavljamo ovu raspravu bez relevantnih podataka.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,ali svaki zakon ima i svoje "rupe"! Podatak da u njemu nigde nije spomenuta parna lokomotiva,odnosno zabrana njenog saobraćaja je jedan od primera.To je dobra osnova da se upustite u "obračun" sa birokratijom,koja o parnim lokomotivama nema

pojma.Kako je navedeno u nekom skorašnjem postu, "protivpožarna zaštita nije neka naučna fantastika...",jer elektre i dizeli i bez

parnih lokomotiva izazivaju požare pored pruge,tako da i za tu problematiku ima rešenja.

Neophodno je prikupiti iskustva iz Slovenije i drugih država iz EU gde su u saobraćaju parne lokomotive,napraviti dobru osnovu za odobrenje saobraćaja parnih lokomotiva,organizovati se u formi pravnog lica i uputiti u "Agenciju za sigurnost željezničkog prometa".

Oni po zakonu moraju dati tumačenje i odgovor na podneti zahtev.

Sve ovo što je navedeno,bazirano na osnovu sopstvenog iskustva iz prošle godine i jedne zemlje iz okruženja,gde je nakon uvedene zabrane,uz koordinirani rad sa zaineteresovanim institucijama i osobama,saobraćaj parnih lokomotiva ponovo odobren,

ovog puta sa jasnim pokrićem u propisima.

Važno je i to napomenuti,da su za ovakve stvari potreban timski rad,zatim dobri poznavaoci problematike i "maheri" za birokratiju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dopunim prethodni post sa objašnjenjem po pitanju birokratije. Dakle sa moje strane navedena "rupa" u zakonu,omogućava

birokratiji da taj zakon tumači na svoj način! Vi u svom zahtevu - obrazloženju za uvođenje parnih lokomotiva u saobraćaj morate

imati jake argumente kako bi ste oborili tvrdnje,odnosno objašnjenja birokratije.

Zato sam i napisao da su vam za takve stvari potrebni "maheri".

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Postoje barem dvojica strojovodja koji to imaju; tek toliko da ne nastavljamo ovu raspravu bez relevantnih podataka.

 

pozdrav

toma

Relevantno....

Parna nije uvrštena u zakonske i podzakonske akte.

Potrebna je velika i opsežna priprema takvog projekta.

Ništa nije znanstvena fantastika,potrebno je raditi.

Posada od čak dvojice strojovođa nije dovoljna.

Ovo što je dosad napravljeno na projektu je običan cirkus i krkanluk.

Hvala Bogu što je taj cirkus zaustavljen,da ne ponavljam zašto.

Sve ostalo koje je u zajedničkoj rubrici "mislio,zašto ne,ja bih,kako ovo,kako ono,kranjske kobase i alu felge" treba shvatiti kao loš vic.

Možda admin potegne veze u MK....tamo je najjači kadar iz HŽ-a.

Neki se posebno kuže u ED.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Postoje barem dvojica strojovodja koji to imaju; tek toliko da ne nastavljamo ovu raspravu bez relevantnih podataka.

 

pozdrav

toma

Ispričavam se Tomi.Točno,postoje dvojica strojovođa koji mogu voziti parnu.

Toj dvojici pribrajamo i one iz Banovića ?

Ili samo računamo one van Hrvatske ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Računajte samo na one iz Hrvatske.Potrudite se da izškolujete

još par ljudi da imate uvek minimum 2 ekipe na raspolaganju.

Mašinovože iz Banović i Kreke nisu mašinovođe otvorene pruge,

i uvek voze sa pilotima!

Imao sam slučaj da su na prvoj,pa i na potonjim vožnjama za i

iz Doboja,prilikom ulaska u stanicu patuljasti signali izazvali popriličnu

zabunu kod osoblja parnjače.Hvala dragom Bogu,da zahvaljujući pilotu,

sve je dobro obavljeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U petak poslije podne me nazvao jedan bivši željezničar koji je radio na obnovi i one 2 lokomotive serije 22 koje su zadnje bile u voznom stanju. Druga je u ŽM 33-098. Kaže mi čovjek da je ova 33 lokomotiva u dobrom stanju. Lokomotiva je bila na reviziji u Šinovozu prije nego je postala muzejski izložak. Čak su je i u Gredelju dobro ofarbali (konzervirali) tako da joj korozija nije naudila ili samo malo.

Prije 2 tjedna u noćnoj posjeti ŽM su bili sakupljači otpada. Valjda se u Zagrebu skupljao glomazni otpad pa su i ovu lokomotivu ogolili!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al' ga je ova svašta nadrobila:

U Brodu se obnavlja lokomotiva za Winnetoua

Čitajući sredinom proljeća najave da se u Hrvatskoj uskoro trebaju snimati nove filmske scene o indijanskom poglavici Winnetou, jednom od najpoznatijih likova iz pera Karla Maya, nuzgredno je spomenuto i da će „prerijom“ protutnjati vlak s parnom lokomotivom. A gdje bi se takva lokomotiv mogla pripremati nego u Slavonskom Brodu?! Na naš poziv, u poduzeću Remont i proizvodnja željezničkih vozila dobili smo potvrdu da upravo restauriraju parnu lokomotivu koja bi mogla poslužiti i za potrebe snimanja filmova, piše Posavska Hrvatska.

Parnjača "Đure Đakovića"

Više o svemu doznajemo od dugogodišnjeg direktora tvrtke Jakoba Mađarevića: - Istina je, RPV je kupio staru lokomotivu tvrtke Sodaso iz Tuzle. Radi se o parnoj lokomotivi za uskotračni kolosijek proizvedenoj u Đuri Đakoviću 1959. godine, koja je, sve dok ju mi nismo kupili prije otprilike tri godine, radila i služila za prijevoz soli, dakle bila u voznom stanju. Drago nam je što smo uspjeli otkupiti ovu lokomotivu, jer Hrvatska je jedina od zemalja bivše Jugoslavije koja nema niti jedne parne lokomotive koja nije kulturno dobro i koja bi se mogla koristiti u komercijalne svrhe, iako je Hrvatska, odnosno Đuro Đaković, bio proizvođač. Sodaso je imala ponudu i kanila lokomotivu prodati u Češku, no kupili smo ju mi želeći ju obnoviti. Na žalost, imali smo puno posla i nismo se stigli tome posvetiti, ali evo, lokomotiva je upravo u restauraciji.

Radi se o lokomotivi koja je rađena po licenci koju je "Đuro Đaković" dobio iz SAD-a poslije Drugog svjetskog rata, na temelju lokomotiva koje je Jugoslavija iz Amerike dobila u sklopu pomoći u poslijeratnoj obnovi i to je razlog zašto su i prije, kao i u ovom slučaju, "Đurine" lokomotive mogle i mogu "glumiti" u američkim filmovima. Inače, lokomotiva koja je u obnovi ubraja se u red manjih, koje su načelno bile namijenjene za rad na željezničkim postajama ili u tvornicama.

"Remont" licenciran za obnovu muzejskih primjeraka

Inače, slavonskobrodska tvrtka RPV, danas u sastavu HŽ Cargo, već desetak godina ima licencu Ministarstva kulture Republike Hrvatske za obnovu starih vrijednih pružnih vozila, na što su osobito ponosni. Jedini su kojima Tehnički muzej iz Zagreba povjerava lokomotive i željeznička vozila iz svoje zbirke, pa su tako nedavno obnavljali i jednu „gutmannicu“. Posljednjih godina često su im na reparaciji muzejski primjerci koji su bili žrtva vandalizma. Posebno često s njih se kradu mesingani dijelovi, no tome su u RPV-u doskočili pa ih zamjenjuju sivim ljevom ili čak plastikom koji lopovima nisu zanimljivi. S kolegama iz HŽ Putničkog prijevoza čak su kanili obnoviti i jednu lokomotivu koja je deponirana u Sisku, od čega su za sada odustali zbog krize i čekaju neko bolje vrijeme. Međutim, sve zemlje bivše Jugoslavije sačuvale su nekoliko parnih lokomotiva i vagona, imaju dijelove pruge na kojima one voze, te RPV vidi i svoju budućnost u njihovoj obnovi. Štoviše, ima naznaka da bi za Banoviće mogli raditi i novu uskotračnu lokomotivu, za što u „Đuri Đakoviću“ nema interesa.

- „Remont“ može napraviti ono što se ne može drugdje u Hrvatskoj. Upravo radimo s Gradom Belim Manastirom koji želi obnoviti lokomotivu i vagone iz tamošnje Šećerane koji će biti prebačeni nama da bismo zaustavili devastaciju, a potom ćemo tražiti novac za obnovu iz europskih fondova. Tu smo u prednosti jer imamo certifikat Ministarstva kulture. Danas-sutra mogli bismo se pojaviti na europskom tržištu kao tvrtka specijalizirana za restauracije, jer sve je manje ljudi koji znaju ove poslove. Imali smo čak i upite iz Španjolske za obnovu njihovih lokomotiva. Naime, neke se stvari moraju napraviti obrtnički, a mi smo sačuvali znanje i kulturu da to možemo. Obnovu ove lokomotive ne bismo mogli raditi da nema ljudi koji se razumiju u taj posao. Mi dosta surađujemo s Rudnicima mrkog uglja „Banovići“, gdje su još u funkciji dizel, hidraulične i parne lokomotive „Đure Đakovića“, na kojima mi održavamo kočničku opremu, lokomotive, osovinske pogone i slično. Oni imaju ljude koji im održavaju te strojeve i znaju sve oko parne lokomotive, pa je tako i na obnovi ove lokomotive čovjek iz Banovića koji ima puno iskustva. Na žalost, mi u Hrvatskoj više nemamo kadra koji je radio te parne lokomotive i koji bi ih sada mogao obnavljati – objašnjava Jakob Mađarević.

Budućnost u obnovi i promotivnim vožnjama

Direktor RPV-a Božidar Mlinarek objašnjava da tvrtka zapošljava 136 ljudi, što je već neko vrijeme stalan broj i vjerojatno će se na njemu zadržati. Istina, treba im ponekad i više ljudi, ali najčešće se radi o osobama koje poznaju određene specijalističke ili pak obrtničke vještine, kao u slučaju obnove muzejskih primjeraka vozila, što rješavaju ugovorima o djelu. - Tvrtka se nedavno certificirala za tehnologiju i OHSAS kvalitetu te ECE R 3 i 4, što našim kupcima jamci da smo ozbiljna kompanija za popravke i remont željezničkih vozila. Radimo na održavanju teretnih vagona, motornih drezina, lokomotiva manjih zahtjeva za naše naručitelje iz Hrvatske, Poljske, Srbije, Mađarske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore… te vjerujem da ćemo se utvrditi u poslu tako da pokrivamo širu regiju – objašnjava Božidar Mlinarek.

Što se tiče lokomotive koja je upravo u remontu, još se pregovara oko toga hoće li poslužiti pri snimanju filma o Winnetou, jer uz lokomotivu su potrebni i vagoni koje RPV nema. Ipak, nastavljaju s obnovom i uskoro očekuju probnu vožnju. Budući da se ova lokomotiva ne nalazi na popisu kulturnih dobara, smatraju da ima velike šanse kako za snimanje filmova tako i u turističke, izletničke svrhe. Problem je što za ovakve lokomotive niti željeznički kolodvori više nisu opremljeni, pa je njezin domet četrdesetak kilometara, a valjalo bi osposobiti i ljude koji će njome upravljati. U Hrvatskoj više nema ni takvog kadra ni škola u kojima bi se mogao obučiti, ali zato ima u Bosni i Hercegovini, te RPV kani nekoga obučiti kako bi ovu lokomotivu mogao u buduće koristiti za razne promotivne vožnje.

Asim Zoletić cijeli je svoj radni vijek, gotovo 41 godinu, proveo popravljajući parne lokomotive u RMU „Banovići“. Iako je radio i na dizelkama, parnjače su mu specijalnost – Draže su mi nego električne, u duši su mi. Da nisam volio taj posao, ne bih ga cijeloga života radio i ovoliko o njima naučio – objašnjava gospodin Zoletić koji vodi ekipu RPV-a koja obnavlja parnjaču u Brodu. Dodaje da se radi o velikom zahvatu. Puno je toga na lokomotivi propalo tijekom trogodišnjega stajanja i sada treba zamijeniti, a da je bila u pogonu, sigurno bi zahvat bio manji. Ipak, uvjeren je da će sve uspjeti popraviti i da će lokomotiva uskoro biti sposobna krenuti na probnu vožnju.

Parna lokomotiva serije 62

- lokomotina za laki manevarski rad u većim kolodvorima

- najveća brzina: 45 km/h

- snaga: 280 kW (380 ks)

- kapacitet: ugljena 2 t, vode 5,5 m³

- proizvođač: Đuro Đaković po licenci H. F. Potter Company Pittsburg

- godina proizvodnje:1959.

Autor: Dunja Vanić

 

Ima i slika:

IzZaB40.jpg

http://www.035portal.hr/vijest/zivot/u-brodu-se-obnavlja-lokomotiva-za-winnetoua-2403

 

 


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kako to (rekonstrukcija/obnova..) rade u Italiji, parna lokomotiva serije gr.740..........

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talijani su proletos usvojili jedan veoma sveobuhvatan Zakon o turističkim i muzejskim železnicama,gde je precizno definisana problematika

tih pruga,infrastrukture,istorijskih i muzejskih vozila itd.Ono što je još posebnost ovog Zakona je to,da je u nekoliko članova precizno objašnjeno

ko je i kome odgovoran i obavezan za sprovođenje tih odredbi.Ni trunke politike!

Za nas iz Jugoistočne Evrope nerešiva jednačina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šest godina je prošlo od najave za obnovu parne lokomotive...

Hoće li što bit od toga ili je sve palo u vodu na kraju? :hm :roll:


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma daj...Lakše je izrezati nego obnoviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šest godina je prošlo od najave za obnovu parne lokomotive...

Hoće li što bit od toga ili je sve palo u vodu na kraju? :hm :roll:

 

Kao što sam već pisao, vlasnik svih tih lokomotiva iz fundusa HŽM-a je HŽ Infra koja odbija bilo kakvu mogućnost suradnje sa ljudima izvana koji bi bili voljni pomoći (volonterima). Prošle godine su održana dva sastanka u HŽM-u vezana uz održavanje muzejskih vozila, gđa Štefanac je pokušala što je mogla ali rezultata nije bilo.

 

U vezi obnove parne lokomotive u vozno stanje jedini trenutni kandidat bi bila 22-047, za nju bi bilo potrebno najmanje sredstava, spominjalo se oko 500 000 kn. Problem je u osposobljavanju osoblja, dozvolama koje lokomotiva mora ishoditi, vraćanju propisa koji su odavno izbačeni iz pravilnika, samom obavljanju prijevoza putnika (firma i dozvole), popratnim sadržajima...itd itd itd. Da ne spominjem da bi u tome svemu trebalo osposobiti i baatiće iz Čakovca što također košta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Sloveniji je ovo posljednja godina muzejskog vlaka i parnih lokomotiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdje je kod Slovenaca zapelo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod love!

Upravo tako.Generalnom direktoru SŽ je važnije da sa lovom za popravku parnih lokomotiva,sponzoriše hokejaški klub

"Olimpiju".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako.Generalnom direktoru SŽ je važnije da sa lovom za popravku parnih lokomotiva,sponzoriše hokejaški klub

"Olimpiju".

Tako je. On je veliki fan hokeja. Ali ruku na srce parne lokomotive su skup sport. U Hrvatskoj ova 1 parnjača serije 62 ne može dobiti papire jer zakon jenostavno ne poznaje takvu vuču. U Sloveniji 33-037 je dobila papire iako nije otklonjen kvar. To su privremeni papiri koji vrijede negdje do kraja godine. Serija 06 za popravak treba nekoliko milijuna kuna. Za red i čekanje popravka u Meiningenu treba 6-7 godina čekati. Popravci u Banovićima ne dolaze u obzir jer se ne mogu dobiti certifikati koji vrijede u EU. I lokomotiva serije 25 ima papire koji vrijede još možda najduže 2020.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao i na sve u ovoj državi izgubio sam i nadu da ću doživjeti obnovu parnjače. Treba reći da od ovoga nema ništa i gotovo. Čemu samozavaravanje? Ovo je sve što ćete vidjeti. Ja sam barem bio tamo kad su je vukli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš šteta kaj i Slovenci ukidaju parni vlak.

Ko zna kaj se promjeni, možda dobe neke Eu sredstva pa slože kaj treba i gas dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se vratimo na temu - obnova parne lokomotive serije 62 bila je i ostala loš vic. Ako nisu u stanju osposobiti i aktivirati najmanje dvije jače lokomotive za otvorenu prugu ne trebaju bacati novce na jednu običnu manevarku. Gdje bi to vozilo, što bi to vuklo i kome bi to bilo atrakcija?

Priče o parnoj vuči i muzejskim vlakovima na prugama HŽ-a su svršena stvar, iako se povremeno pojave neki entuzijasti koji bi obnavljali ovu ili onu lokomotivu, ove ili one vagone, pa se o tome raspreda dok priča ne utihne. Takva jedna inicijativa je upravo u toku na Facebooku. Pozvali su i mene da se aktivno uključim, ali sam ih ljubazno upozorio da prosipaju mudrovanja u jalovom poslu. Prilika da se nešto učini u stvaranju muzejskog voznog parka od 2-3 parne lokomotive i desetak vagona propuštena je prije nekih 20-25 godina.

 

  • Like 1

Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu inicijativu na Facebooku "vodi", moram tako reći, fanatik koji se razumije u željeznicu isto kao i ja u balet i kojemu nije jasno zašto nije moguće samo potpaliti i voziti lokomotivu koja je zadnji put vozila tamo negdje 1970-ih. Kad mu se i objasni u detalj zašto to nije moguće on se uvrijedi. Tako da to ne treba shvaćati ozbiljno.

Uostalom, muzej nije ni imao namjeru aktivirati neku lokomotivu jer za to nema ni osnovnih uvjeta. Puno veća briga je smještaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...