Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
mali.paja

Nećete vjerovati (obnova parne lokomotive?)

Recommended Posts

Vozim se danas u prigradskom vlaku kad zvoni mobitel. Zovu me jedna gospođa iz HŽ-a. "Upravo idem tebi. Ok', vidimo se." Mislio sam da zovu za Božićni vlak TIN. Dođem tamo, kad oni mene pitaju o parnim lokomotivama i surfaju po našem forumu. "Što će vam to? Imamo ideju obnove i aktiviranja jedne parne lokomotive." I ja tim curama pokažem malo po forumu što smo pisali i slike postavljali. Kažem im:"Mogli bi za prvu ruku dok su još čitavi obnoviti jedan šinobus. Već radimo na tome. Jedna motorna kola i prikolica idu u obnovu, nadamo se da će za nekih do 2 godine sve biti gotovo. Obnova bi trebala biti od EU sredstava. Super!" Uglavnom preporučio sam neke ljude i dao neke sugestije kako to rade u našem okruženju. Molio bih vas sa foruma za sugestije koje bih ja prezentirao kasnije HŽ-u. Jedna moja ideja je da se eventualno osnuje zaklada za obnovu lokomotive XY. Možda da to bude i jedan internacionalni fond? Znam kako su obnavljali lokomotivu na GKB-u, poznatu 671 iz 1860 god. Izdali su dionice te lokomotive. Kako je to izgledalo? Ustvari to je bila jedna razglednica. Tada su u opticaju još bili šilinzi. Znam da je vrijednost te dionice bila oko 20 DM (otprilike 1400-1500 šilinga). Mogao je to kupiti svatko tko je htio iz cijelog svijeta. Hoćeš jednu ili više dionica? Osim toga iz eventualne zaklade ili viška novca od dionica bilo bi dobro obnoviti i okretaljku u Zagrebu. U Sisku i Karlovcu iste su u funkciji. Isto bi se moglo upotrijebiti za školovanje budućih strojovođa. Od mene za sada toliko. Očekujem sugestije i prijedloge.

Molim administratore da ovo ostave na ovoj temi o parnjačama i sa ovakvim naslovom. Ili možda neki drugi prijedlog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa to je stvarno lijepo "cudo" (necete vjerovati), znaci treba samo izbrati "parnu miljenicu" ili sto drugo!

Za pohvalu od HZ-a!

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno ne vjerujem :)

 

Hmm najizglednija je serija 22 koja je u spremištu ali osobno bih volio seriju 116 jer ih nema u voznom stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šuška se o 62-jki koja je nabavljena od TE Tuzla za početak...


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kome treba 62? Manevarska lokomotiva nije dobar izbor za muzejski vlak....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šuška se o 62-jki koja je nabavljena od TE Tuzla za početak...

Od kud informacija za tu 62 seriju? Prvi put čujem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav

 

Možda bi sakupljanje sredstava sa pomoću t.i. "Crowdfundinga" bilo vrijedno pokušaja?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Crowd_funding

 

Postoji više firmi ili grupa, koje putem interneta omogučavaju ovakvo sakupljanje sredstava. Mislim, da je u ovom momentu najpopularniji Kickstarter:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Kickstarter

 

http://www.kickstarter.com/

 

Ovaj je kao samo za USA i GB, ali znam, da je to moguće zaobiči. Znam za jednu slovensku grupu, koja je tako sakupila više od 200.000 US$ za svoj projekt:

 

http://www.kickstarter.com/projects/lumulabs/lumu-bringing-light-meter-to-the-21st-century?ref=live

 

 

LP iz Maribora

 

Jože

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam već pisao o tome da je 11-015 jedina kompletna za obnovu. Moja sugestija je i bila za tu lokomotivu. Treba jedna lokomotiva sa većim tenderom koja bi mogla biti što duže u uporabi, bez zaustavljanja za namirivanje. Osim toga 11 serija ima relativno mali osovinski pritisak i mogla bi skoro na sve pruge HŽ-a. Mogla bi se usput i jedna Švabica urediti. Za nju ne bi trebalo velike novce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kud informacija za tu 62 seriju? Prvi put čujem?

 

Ne i zadnji, nadam se. Informator je jaaako pouzdan. Nije toliki problem čak niti osposobiti 62 koliko HR željeznički propisi više ne dozvoljavaju prometovanje parnim lokomotivama. 62 bi za početak bila OK, samo da sve ne ostane na njoj.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam već pisao o tome da je 11-015 jedina kompletna za obnovu. Moja sugestija je i bila za tu lokomotivu. Treba jedna lokomotiva sa većim tenderom koja bi mogla biti što duže u uporabi, bez zaustavljanja za namirivanje. Osim toga 11 serija ima relativno mali osovinski pritisak i mogla bi skoro na sve pruge HŽ-a. Mogla bi se usput i jedna Švabica urediti. Za nju ne bi trebalo velike novce.

 

Realno da, ta 11-015 ipak ima neku povijest tako da bi je i ja volio vidjeti pod parom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ne i zadnji, nadam se. Informator je jaaako pouzdan. Nije toliki problem čak niti osposobiti 62 koliko HR željeznički propisi više ne dozvoljavaju prometovanje parnim lokomotivama. 62 bi za početak bila OK, samo da sve ne ostane na njoj.

Dok se lokomotiva obnovi, propisi se lako izmijene.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajme koja vijest, i to baš na rođendan. :jup :jup :jup

 

I ja bi najrađe vidio 11-015, mada biti ću sretan ako bilo koju puste pod paru.

 

Nego, gdje je Stanley? Nadam se da ga nije herc strefil nakon ove vijesti. :mrgreen:


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin: :grin: :grin:

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vjerujem tek dok vidim da se nekaj kreće :mrgreen:

 

Al slažem se i ja da je najbolje obnoviti 11-015.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvalevrijedno i odlično! 11-015 bi bila odličan izbor, makar se od srca nadam da će moći osposobiti i neku manju (51, 116?). Manja lokomotiva mogla bi vući muzejske vlakove i po lokalnim prugama....


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuo sam već ranije od malog.paje da će otvoriti temu pod ovim naslovom i nisam - kao lokalni žandar, vulgo moderator - imao ništa protiv iako smo o tome već nešto raspravljali u drugim temama.

Najprije bih bio slobodan odgovoriti na upit iz naslova: navikao sam vjerovati onome što i kada vidim.

Zatim bih komentirao neke pojedinosti iz osobnog kuta:

1. Ako se razmišlja o aktiviranju parnih lokomotiva za vožnju muzejskog vlaka, a ne za povremenu paradu, to mogu biti samo lokomotive dovoljne snage da povuku garnituru po svim prugama uključivo brdske (koje su turistima najatraktivnije) i s dovoljno zaliha ugljena i vode da ne moraju stati kod svakog trećeg stupa za popunu. Stoga mi serija 62 izgleda kao loš vic (sorry P ;) ).

2. Za imalo ozbiljnije razmišljanje o nekom muzejskom vlaku s parnom vučom trebalo bi osigurati ne jednu već najmanje 3 (tri) lokomotive, od kojih bi barem 2 (dvije) uvijek bile u voznom stanju. U suprotnom bi imali blamažu kao ŽS s ''Romantikom'' - vuču elektrom i/ili dizelom.

3. Već je spomenuto da je za aktiviranje najpogodnija lokomotiva 11-015. Po mojem mišljenju, s obzirom na zahtjeve vuče najbolje bi odgovarala kombinacija od dvije 11 i jedne 33, iako bi mogle za silu proći i 22 i 116. Ostaje pitanje što je zapravo moguće osposobiti od onih krševa u HŽM, na Ranžirnom kolodvoru i po pojedinim kolodvorima.

4. Ideja o zakladi, fondu i svemu što može pomoći da se parnjača ili više njih osposobi/e za vožnju je više nego prihvatljiva.

EDIT: Pita Zeus gdje sam. U vrijeme upita upravo sam pisao ovaj post. A za moj herc bez brige, taj me još najbolje služi. Bumo vidli kaj bu če doživim parnjaču na štreki. :luda:


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje bi bilo osposobiti 11-015, 22-077 i jednu serije 51 može bilo koja a mogla bi i 144 pošto je ona zadnja vozilla 1988 god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lokomotiva serije 116 ne može se nikako osposobiti.Sakupljači sekundarnih sirovina još su krajem osamdesetih dok je lokomotiva stajala u ČRTK odnijela sve osim kotača. Rat je istu lokomotivu spasio da nije otišla (ne sjećam se više) u Austriju ili Njemačku.

Stanko je telefonski bio prvi koji je o ovim obnovama bio obaviješten.

Stavio sam obavijest da bi jedna garnitura šinobusa trebala ići prva u obnovu. Kasnije sam spomenuo i Švabicu koja bi se relativno za male novce mogla osposobiti. Bilo bi toga još. Ali za prvu ruku neka se bilo šta počne obnavljati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to divno i krasno. I ja se toplo nadam da će to tako i biti kao što je mali.paja napisao.
... A gdje su stari putnički vagoni, ako ćemo imati muzejski vlak?

 

A možda i nisam u pravu. :roll2:


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to divno i krasno. I ja se toplo nadam da će to tako i biti kao što je mali.paja napisao.

... A gdje su stari putnički vagoni, ako ćemo imati muzejski vlak?

 

A možda i nisam u pravu. :roll2:

Ima jedna garnitura muzejskih dvoosovaca sa drvenim sjedalima. Čak ima i i poseban vagon BIBLIOTEKA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I baš kad čovjek pomisli da nikada ništa neće biti od muzejskih eksponata u voznom stanju, dogodi se čudo. Svaka čast na inicijativi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje obnoviti sve parne lokomotive, samo kako to nije moguće, onda treba izabrati takvu za koju se daju dobiti rezervni dijelovi tj. onu koja ima dosta donatora. Šta vam vrijedi osposobiti neku ekstra lokomotivu, koja će više stojati nego voziti, jer je riječ o stogodišnjacima za koje se odavno nemogu rezervni dijelovi kupiti. Upravo se to sad događa sa SŽ muzejskim vlakom, 33-jku su zamijenili sa rijetkim, istina dragocijenim borsigom, i sad svaki kvar znači da muzejca vozi regan. Zato kod izbora uključite i mozak , a ne samo srce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš u zadnje vrijeme SBB i ja imamo razgovore oko obnove 661, ali pošto je ona pod HŽM-om, to isto otpada.

Razlog - lokomotive iz HŽM-a smiju obnavljat samo licencirane tvrtke, u prijevodu ĐĐ kad se govori od EMD-u.

 

Kaj se tiće parnjača, jako mi je drago da se bar nekaj obnovi. Nemam pojma koja parnjača je koja jer su daleko prije mene vozile, ali bi volio vidjet bilo koju u voznom stanju.

Isto je i za Švabicu i za Šinobus. Naravno, za 661 nemoram ni govorit kolko i mi drago bilo ga vidjet da vozi.

 

I kaj se tiće prikupljanja sredstva, Kickstarter i je dobar izbor ako se projekt dobro predstavi.

Naravno, tu će najviše novaca dolazit od railfanova Europe (ako projekt bude dobro predstavljen) ali to je i dalje premalo.

Tako da bi EU fondovi bili najbolji izbor ako bi bilo moguće (istu ideju smo imali SBB i ja u vezi 661).

 

Pratim ovu temu s zanimanjem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje obnoviti sve parne lokomotive, samo kako to nije moguće, onda treba izabrati takvu za koju se daju dobiti rezervni dijelovi tj. onu koja ima dosta donatora. Šta vam vrijedi osposobiti neku ekstra lokomotivu, koja će više stojati nego voziti, jer je riječ o stogodišnjacima za koje se odavno nemogu rezervni dijelovi kupiti. Upravo se to sad događa sa SŽ muzejskim vlakom, 33-jku su zamijenili sa rijetkim, istina dragocijenim borsigom, i sad svaki kvar znači da muzejca vozi regan. Zato kod izbora uključite i mozak , a ne samo srce...

Nije u pitanju srce već ono što je na raspolaganju. Najviše dijelova za lokomotive se može naći za seriju 33.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kud informacija za tu 62 seriju? Prvi put čujem?

Danas sam čuo da je kupljena u Tuzli jedna lokomotiva serije 62. Ima dobar kotao. Problema ima sa trećom osovinom. Lokomotiva se nalazi u S.Brodu. Meni su jučer cijelo vrijeme spominjali nekakvu lokomotivu u S.B. ali cure nisu znale koja i kakva je to lokomotiva. Doznao sam podatak i da je moguće obnoviti lokomotivu 22-047. Ista je u relativno dobrom stanju i nije devastirana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doznao sam podatak i da je moguće obnoviti lokomotivu 22-047. Ista je u relativno dobrom stanju i nije devastirana.

 

Lokomotive serije 22 ima par primjeraka, tako da bi rezervnih dijelova bilo. Osim toga te lokomotive su najvise vozile po HR.

Sto se tice vucne snage, mislim da je to mali problem, jer metnuti jednu elektru ili dieselicu da pomogne na usponima nije sramota. Pa takve stvari se rade svugdje u svijetu.

Pa 22077 je bila pred nekih 7-8 godina u Botovu kao parni generator, mozda bi se i ona mogla metnuti u vozno stanje.

Velimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...