Jump to content
zeljeznice.net
darko06

Ceste..

Recommended Posts

Meni sve ovo baš i nije neka dobra vijest, jer ću sad morati kupovati skupu slovensku vinjetu i kad idem do Graza.

Do sad sam ju uvijek uredno izbjegavao kupovati jer sam se po postojećoj "običnoj" cesti vozio od Macelja do odvojka za Ptuj, pa onda kroz Ptuj, Lenart i preko Murecka do Graza. Koliko vidim, sad će otpasti ova "gratis" vožnja do Ptuja.

 

Inače, landstrasse od Spielfelda do Graza je odlična, brza i s ugodnim okolišem. Otkad su uveli vinjete nikad na njoj nisam naletil na gužvu. :palac:

To se nažalost nemre reći za obične ceste kroz Sloveniju. :sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gore dalje prema Beču je i ograničenje 100 km/h na većem dijelu ceste tako da mi autoput osim ako zurimo na neki sastanak nema upoće smisla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad idem službeno u Beč, onda vozim po autoputevima jer jednostavno tako moram voziti.

Kad idem privatno prema Grazu i ponekad dalje od njega, onda gledam uštedjeti ako se može. A budući da je austrijska vinjeta jeftinija i dulje traje, onda ju najčešće kupim (za razliku od slovenske vinjete).

 

Što se lokalne ceste Macelj - Gruškovje i dalje tiče, imam dojam da će Slovenci početi graditi novu lokalnu cestu tek nakon što uvedu vinjete po novom dijelu autoputa. Tj. da će postojati vremenski gap u kojem se neće moći voziti onuda bez vinjete jer nova lokalna cesta još neće biti dovršena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nije bas koliko hoces.Najblizi put je preko prijelaza Dubrava Krizovljanska/Zavrc,ali opet se ide okolo.Ako se bas cesto putuje na tu stranu,najbolje uzeti godisnju slovensku vinjetu i miran si.Ja koji idem jednom do dva puta godisnje u Austriju kupim vinjete preko "Njuskala" za max.100 kn obe sa racunima(bez njih ne uzimam) i idem bez brige,a i ustedio sam stotinjak kuna i do sada nikad problema sa DARS-ovcima.

 

Kraći je put preko Maclja (iz Zagreba 30 km). A kaj se tiče tvoje rute, preporučio bi da se na rotoru u Virju skrene prema Ormožu i tamo ode na GP. Manja gužva nego na Dubravi, 2 km više, a puno je manja šansa da imaš bliske susrete s kamionima, jer ih na GP Ormož nema.

 

Imaš 2 i pol alternative za Macelj:

- izlaz Trakošćan - Trakošćan - Cvetlin* - Zgornji Leskovec - Videm pri Ptuju - Ptuj

- izlaz Đurmanec - Hromec - Lupinjak ili Hum n/S** - Rogatec - Stoperice - Preša- Ptuj

* Cvetlin je samo za HR, EU i CH.

** Hum n/S je samo za putnički promet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ministar Butković u promet pustio spojnu cestu Zabok-Krapina, vrijednu 44 milijuna kuna

ZABOK, 06.04.2017.
1%20MIN-KZZ%206-4_17.JPG
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u četvrtak, 06. travnja pustio je u promet još jednu izgrađenu dionicu ceste, a riječ je o spojnoj cesti Zabok - Krapina duljine 6,2 kilometra, prvoj fazi projekta kojim će se izgraditi spojna cesta u ukupnoj duljini 13,1 kilometar, a koja će rasteretiti prometnu opterećenost ovog dijela Krapinsko - zagorske županije te omogućiti građanima kvalitetniju i bržu povezanost.

„Zahvaljujem i čestitam svima koji su sudjelovali na ovom projektu, kako Hrvatskim cestama tako i županu i svim prisutnim predstavnicima lokalne vlasti, a posebno mi je drago i da su Hrvatske ceste osigurale sredstva za nastavak radova na ovom projektu.“. - rekao je ministar Butković prilikom puštanja u promet spojne ceste Zabok - Sv. Začretje i dodao kako nas uz ovo očekuje i završetak izgradnje brze ceste Popovec - Marija Bistrica - Zlatar Bistrica - Bedekovčina - Zabok.

„Ova će cesta puno značiti za rasterećenje prometa na lokalnim i državnim cestama županije, a bit će i dodatni impuls razvoju polovne zone i gospodarstva Krapinsko-zagorske županije.“. - rekao je župan Krapinsko - zagorske županije Željko Kolar, koji je uz ministra Butkovića prisustvovao puštanju u promet spojne ceste Zabok - Krapina. Krapinsko - zagorski župan također je izrazio zadovoljstvo završetkom prve faze projekta brze ceste i zahvalio se resornom Ministarstvu i Hrvatskim cestama na izrazito dobroj suradnji, koja traje već šest godina.

 

2%20MIN-KZZ%206-4_17.JPG

 

Direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić upoznao je ministra mora, prometa i infrastrukture i krapinsko - zagorskog Župana s daljnjim aktivnostima na ovom projektu te najavio kako tijekom ove godine Hrvatske ceste planiraju pokrenuti postupak javne nabave za odabir izvođača radova i za drugu fazu projekta spojne ceste Zabok - Krapina, a riječ je o dionici do Lepajca u duljini od 5,5 kilometara, čija je vrijednost izgradnje procijenjena na 60 milijuna kuna.

Nakon prolaska po novoizgrađenoj dionici do Sv. Križa Začretje, ministar mora, prometa i infrastrukture uputio se u Krapinu gdje se susreo s gradonačelnikom Grada Krapine Zoranom Gregurovićem, a koji je ministra upoznao s planovima vezanim uz razvoj poslovne zone Krapine. Tom su prigodom obišli i mjesto pružnog prijelaza Hušnjakovo kod ulaza u Muzej krapinskih neandertalaca. S predsjednikom Uprave HŽ Infrastrukture Ivanom Kršićem, gradonačelnik Krapine imao je priliku razgovarati o razvoju projekta pružnog prijelaza Hušnjakovo i mogućnostima financiranja tog projekta.

Radni posjet Krapinsko - zagorskoj županiji, ministar Oleg Butković nastavio je sastankom u Đurmancu, gdje je razgovora bilo i o uređenju centra Đurmanca i projektu izgradnje kružnog toka na državnoj cesti. Sastanak s predstavnicima lokalne vlasti ministar Butković održao je i Humu na Sutli, gdje se u Općinskoj Vijećnici razgovaralo o izgradnji ceste u poslovnoj zoni Huma na Sutli te važnim infrastrukturnim projektima za razvoj gospodarstva, poduzetništva i obrtništva tog dijela područja Krapinsko - zagorske županije.

 

3%20MIN-KZZ%206-4_17.JPG

 

Posjet Krapinsko - zagorskoj županiji ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković završio je obilaskom industrijske zonom i tvrtke Omco Croatia d.o.o. te najavio još ulaganja u Krapinsko - zagorsku županiju.

 

4%20MIN-KZZ%206-4_17.JPG

 

„Od ulaganja u prometnu infrastrukturu na području Krapinsko - zagorske županije, moram spomenuti i povezivanje željezničkom prugom Zaprešić - Zabok, odnosno modernizaciju dionice te pruge. Dokumentacija je pripremljena, potvrdu JASPERS-a o pripremljenosti projekta smo dobili, a HŽ Infrastruktura kreće u natječaj kako bismo do kraja ove godine mogli krenuti u radove i poboljšati povezanost ove županije sa Zagrebom.“. - zaključio je ministar Butković.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U naslovu vrišti ''Ministar pustio u promet cestu Zabok - Krapina'', a zapravo je riječ o dionici Zabok - Sveti Križ Začretje.

Tako sam se ja vozio muzejskim vlakom od Celja sve do Zalaegerszega i to sve do Ljutomera.

Ima li u tom ministarstvu nekakav referent za sprečavanje bedastoća?


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Ima li u tom ministarstvu nekakav referent za sprečavanje bedastoća?

 

Vjerojatno je tekst (s naslovom) sročila služba za odnose s javnošću (glasnogovornik/ca, piiaaar ... votevr :razz:) upravo tako sa svjesnom namjerom. c025.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ne pričaju kolko se dugo otezalo sa otvaranjem spominjane dionice. Zadnjih barem dvije godine više-manje je sve bilo napravljeno, al su imali par "sitnica" koje su morali popraviti. Jedan od navedenih razloga je bilo i zaboravljeno postavljanje javne rasvjete na zadnjem raskršću u Sv. Križu Začretju. Pa se trebalo projektirati, naći izvođača i naravno to napraviti. Uglavnom, nakon dugog niza godina napokon je otvoren barem taj dio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam primjetio nekakve čudne radove na D43 od Ćurlovca do odvajanja bjelovarske obilaznice. Postavljeni su znakovi "radovi na cesti" s dopunskom pločom "u duljini 8000 m" te znakovi "zabrana prometa za vozila visine iznad 5,5 m" i ograničenje 50 (te su neki znakovi okrenuti). A duž te trase (iako nešto kraća, oko 5 km) popikani su visoki stupići i na vrhu žica koja se proteže iznad ceste te je svezana sa svake strane na zemlju; ukupno sam ih izbrojao 19. Drugih radova osim toga nisam primjetio.

S obzirom da sam takvo nešto danas vidio prvi put zanima me čemu su namijenjene takve "naprave".

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

No, prvo zagrebačka obilaznica (odnosno dio A3 od Jankomira do Ivanje Reke), pa tek onda karlovačka ... f040.gif

 

No, dočekali smo (il bumo) i to:

 

EKSKLUZIVNO Zagrebačka obilaznica za četiri godine dobit će i treći trak

Hrvatske autoceste krenule su u projekt dogradnje najprometnijeg dijela mreže autocesta u Hrvatskoj, a radovi bi mogli početi već 2020. i biti gotovi za dvije godine

 

Zagrebačka obilaznica, koja je dio autoceste A3 Bregana – Zagreb – Lipovac, najprometniji je dio hrvatske cestovne mreže. Tih 26 kilometara autoceste od čvora Jankomir na zapadu do čvora Ivanja Reka na istoku lani je imalo prosječan godišnji dnevni promet (PDGP) veći od 51.000 vozila.

 

Dio gradske mreže Najprometnija pak dionica, od Jankomira do Lučkog, imala je PDGP od čak 61.695 vozila. U ljetnim mjesecima sve dionice na obilaznici premašuju dnevni prosječni dnevni promet od 60.000, a neke i 70.000 vozila. Promet na obilaznici iz godine u godinu je u porastu, a tome doprinosi, osim rasta broja vozila na autocestama, i to što je ona razvojem Zagreba postala i dio gradske cestovne mreže. S obzirom na tako veliko prometno opterećenje, koje premašuje kapacitet autoceste za pružanje kvalitetne usluge korisnicima, u Hrvatskim autocestama krenuli su u projekt dogradnje trećeg traka na zagrebačkoj obilaznici. Predsjednik uprave HAC-a Boris Huzjan kaže da je proširenje kolnika obilaznice nužno zbog povećanja njene propusne moći te da je potrebna dogradnja od Jankomira od Ivanje Reke u ukupnoj dužini od 24,5 kilometara. On objašnjava da je ionako potrebno obnoviti kolnik na obilaznici pa su u HAC-u zaključili da je onda najbolje da se u sklopu tih radova i proširi kolnik na treći trak. Pri tome sama obnova kolnika čini 50 posto ukupne investicije.

 

Huzjan kaže da je u tijeku izrada projektnog zadatka kako bi se pokrenuo postupak javne nabave za izradu varijanti tehničkog rješenja rekonstrukcije obilaznice. – Pod pretpostavkom da će rekonstrukcija dodavanjem trećeg voznog traka podrazumijevati potpunu zamjenu kolničke konstrukcije i sustava odvodnje, novu prometnu opremu i signalizaciju, uklanjanje i ponovnu izgradnju najvećeg dijela objekata preko i u trupu autoceste, investicijska vrijednost projekta se procjenjuje na 850 milijuna kuna – objašnjava Huzjan. No napominje da će tek po izboru optimalnog tehničkog rješenja i njegove razrade na višim razinama projektiranja biti moguće odrediti vrstu, opseg i dinamiku radova te financijsku vrijednost projekta. A radovi na obnovi i proširenju obilaznice, prema grubim procjenama u HAC-u, mogli bi početi za dvije godine.

 

e7cb178ae65fbac06edd.jpeg

 

Radovi sedam dana u tjednu Oni bi trajali također dvije godine. Huzjan napominje da će im to biti veliki izazov s obzirom na to da će se promet i za tih radova morati odvijati na obilaznici. Stoga će tražiti od izvođača najjače kapacitete i radovi će se morati izvoditi svih sedam dana u tjednu, a na nekim dionicama i od nula do 24 sata uz uvjet da se uz minimalno remećenje osigura kontinuirano i sigurno odvijanje prometa.

 

Huzjan kaže da će razraditi i modele financiranja radova na rekonstrukciji i dogradnji obilaznice. Glavni cilj im je, veli, osigurati financiranje te investicije iz fondova EU. Obilaznica je, naime, dio osnovne Transeuropske prometne mreže – TNT-T pa postoji mogućnost financiranja kroz kohezijske i strukturne fondove te kroz Instrument povezivanja Europe – CEF. Usto je obilaznica poveznica i s velikom metropolom, na njoj nema naplate cestarine, a to su sve, tumači Huzjan, elementi po kojima bi taj projekt mogao zadovoljiti kriterije za financiranje iz fondova EU. – Projekt proširenja obilaznice od životne je važnosti i njime pokazujemo drugačiji pristup koji HAC sad ima što se tiče ulaganja u autoceste. Ulaganjem u obilaznicu, koja sad ima previše prometa, čime će se povećati njena propusna moć za 30 posto, moći ćemo, što se tiče tog dijela mreže naših autocesta, biti mirni sljedećih 20 godina – poručuje Huzjan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo bude zanimljivo. Najmanje dvije godine prometnog kolapsa u Zagrebu i oko njega. Nakon što su prije 2 tjedna drkali most preko Krapine kod Zaprešića evo ih od danas na mostu preko Save. Kolona je do Lučkog.

Stvarno ne razumijem zašto svake godine treba popravljati prijelazne naprave....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije da se radi o nasim cesatama, ali barem sam povrsno on topic pa cu pitati ovdje- dakle ako ulazim osobnim autom iz HR u Sloveniju, da li treba putovnica na granicnom prijelazu ili je dovoljna samo osobna iskaznica? :) Nisam bas 100% siguran pa pitam..Hvala


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovoljna ti je samo osobna iskaznica.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovoljna ti je samo osobna iskaznica.

E to je to tnx


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema problema, samo pazi da ti osobna vrijedi da se ne bi vracao s granice. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno :)


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa hrvatska osobna je dokument koji je dovoljan za putovanje od Malte do Norveške, a u Sloveniju se moglo i prije 2013. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpisan Ugovor za I fazu dionice Okučani – granica BiH koja uključuje izgradnju mosta preko rijeke Save kod Gradiške

5%20MIN-BiH-HC%2016-7_19.JPG?width=750&h

 

U sjedištu Hrvatskih cesta u utorak je potpisan više od 19,5 milijuna eura (bez PDV-a) vrijedan Ugovor za izgradnju mosta preko rijeke Save kod Gradiške, kao I faze izgradnje dionice Okučani - granica BiH.

 

Uz prisustvo ministra mora, prometa i infrastrukture, Olega Butkovića, Ugovor su potpisali predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, Josip Škorić i zamjenik ministra komunikacija i prometa BiH, Saša Dalipagić, kao naručitelji radova zajedno predstavnikom izvođača, tj. Zajednicom gospodarskih subjekata: Integral Inženjering a.d., Đuro Đaković Montaža d.o.o. i Zagreb-Montaža d.o.o.

Ovaj Ugovor predstavlja zajednički projekt dvaju država koji se realizira kroz Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, potpisan 2011. godine, o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kojim je definiran pravni okvir za zajedničku provedbu predmetnog projekta.

 

Realizacija ovog zajedničkog projekta u prvoj fazi podrazumijeva izgradnju mosta preko rijeke Save koji je dio planirane brze ceste od granice Republike Mađarske preko Virovitice i Okučana do granice sa BiH-a. Ova dionica se od granice sa Bosnom i Hercegovinom nastavlja spojem na autocestu Gradiška – Banja Luka i tako spaja takozvani koridor E661, koji osim zajedničkog ima i europski značaj. Navedeni Koridor E661 predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora, protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita.

 

Predmetna dionica obuhvaća izgradnju četvero-tračne ceste od postojećeg cestarinskog prolaza Okučani na autocesti A3, dionica Bregana – Zagreb – Lipovac, uključujući granični prijelaz Okučani te izgradnju međudržavnog mosta. Rok za izvođenje radova je 30 mjeseci od uvođenja izvođača u posao.

 

Tehničke karakteristike konstrukcije budućeg mosta obilježava raspon od 426 metara, što predstavlja duljinu mosta od osi do osi upornjaka, dok je projektirana širina mosta 22,60 metara, što uključuje izgradnju četiri prometne trake, pojedinačne širine kolničkog traka od 3,75 metara sa svom pripadajućom prometnom infrastrukturom. Središnji raspon preko korita rijeke velik je 170 metara i udovoljava zahtjevima plovnog prometa.

 

Drago mi je da sam danas svjedočio potpisivanju ovog ugovora. Sporazumom iz 2011. godine između Vlade Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine krenulo se u ovaj projekt, za čiju realizaciju je trebalo osam godina. Nakon ovoga kreću radovi, a ono što nam ostaje je raspisivanje natječaja za dio pristupne ceste, što će učiniti Hrvatske ceste, kao nosioc projekta sa hrvatske strane.“. - rekao je ministar Butković te zahvalio zamjeniku ministra komunikacija i prometa BiH na uspješnoj suradnji.

 

Zamjenik ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, Saša Dalipagić u svojem obraćanju pozdravio je uspješnu i intenzivnu suradnju dvije države, posebno u posljednje dvije i pol godine, što je rezultiralo današnjim potpisivanjem Ugovora, kojim se omogućuje i izgradnja mosta na rijeci Savi, kod Gradiške: „Suradnjom dva resorna ministarstva ostvarujemo dva vrlo velika projekta, dva mosta na rijeci Savi, most Svilaj, koji se završava ove godine i pušta u promet, a završetkom složene tenderske procedure, vezano za most kod Gradiške, danas smo potpisali Ugovor o njegovoj gradnji, koja će trajati 30 mjeseci, od dana uvođenja Izvođača u posao, što je procedura koja traje 105 dana. Ukupna investicija ovog mosta je 23.480.800,00 eura, a realizira se zajednički, temeljem Sporazuma između dvije države, koji je potpisan daleke 2011. godine, za što je svaka država osigurala polovinu potrebnog iznosa. Ova procedura je zaista jedan doprinos boljem i tješnjem povezivanju dviju država, prijateljske i susjedne Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Završetkom ova dva objekta prometna povezanost bit će znatno poboljšana, odnosno, ovo je poveznica Bosne i Hercegovine sa Europskom unijom.“. – rekao je u svojem obraćanju zamjenik ministra Dalipagić.

 

Na potpisivanju je istaknuto kako se suradnja između Bosne i Hercegovine i Hrvatske očituje i kroz druge prometne projekte poput zajedničkog projekta izgradnje mosta Svilaj, čiji završetak očekujemo do kraja ove godine, ali i uspostavljene zračne linije između Mostara i Zagreba.

 

PRILOG

Prezentacijska vizalizacija buduće trase i mosta (.pdf)

(Youtube kanal MMPI)

Priopćenje - Zagreb, 16.07.2019. - Priopćenje Ministarstva mora, prometa i infrastrukture povodom potpisivanja Ugovora za I fazu dionice Okučani – granica BiH koja uključuje izgradnju mosta preko rijeke Save kod Gradiške (.pdf)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...