Jump to content
zeljeznice.net
darko06

Ceste..

Recommended Posts

Imam pitanje. Svako malo prolazim avenijom Gojka Suska i nikako mi nije jasan sam zavrsetak te ceste. Dali je prije, za vrijeme gradnje te ulice postojala nekakva ideja o gradnji sjeverne obilazne ceste?

 

Vjerojatno jest, barem po onome što se vidi. Također je očito bilo u planu produljivanje Oporovečke prema Maksimiru.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podvoznjak je napravljen 96'. Imam autoblic sa reportazom, poslikat cu tokom veceri clanak i postaviti ga ovdje.

 

Da odgovorim darku u vezi zagorske magistrale. Ta cesta nije nikako mogla biti jedna traka autoceste, jer nadvoznjaci i petlje nisu nikako predvidjeni za jos jednu traku, a rusiti i graditi sve novo se ne isplati, osim na onom dijelu od Zaboka do pred Krapinu. Kad se gradio istarski ipsilon su ostavili mjesta za dodatnu traku (ali su zaboravili zaustavnu liniju, pa zato kad idete od Pule prema Pazinu na prije svakog nadvoznjaka imate barijeru)

 

Imam pitanje. Svako malo prolazim avenijom Gojka Suska i nikako mi nije jasan sam zavrsetak te ceste. Dali je prije, za vrijeme gradnje te ulice postojala nekakva ideja o gradnji sjeverne obilazne ceste?

Ta traka izgrađena je kao produžetak "autoputa" do Kumrovca. Zato i svi priključci u dva nivoa od početka do Gubaševa, iste kvalitete kao oni na "autoputu" Zagreb-Ljubljana. Međutim, ta traka odnosno "autoput" sagrađena je kao obrambeni nasip rijeke Krapine, i stoga ima pogoršane prometne uvjete (Vmak = 80 kmh u svim zavojima). Čak ima negdje slika na kojoj se vidi kako ovaj "autoput" u oštrom zavoju skreće lijevo za Kumrovec, a od dijela prema Krapini vidi se samo "nadvožnjak" Gubaševo bez prilaznih nasipa (slikano početkom šezdesetih), koji je srušen 1995. kada je autocesta produžena do pred ulaz u Krapinu. Na tom dijelu od Zaprešića do Gubaševa poslije su dodavana križanja u nivou. Kada je sredinom osamdesetih odlučeno da se počne graditi autocesta prema Krapini kao dio Phrynskog pravca, neki pametnjaković sa diplomom dipl. ing. prom. odlučio je da se od svršetka obilaznice u čvoru Zaprešić do Gubaševa sagradi poluautocesta (odnosno istočna traka buduće autoceste, kao i obilaznica Zageba od čvora Jankomir do čvora Zaprešić, i da po njoj ide jednosmjerni promet prema Gubaševu, dok je po bivšem "autoputu" trebao ići jednosmjerni promet od Gubaševa do čvora Zaprešić, što bi bilo smrtno opasno, ne samo zbog ograničenja brzine, nego i zbog dva ili tri križanja u nivou, koja su tada već bila tamo, pa bi pregradnja tih križanja bila bacanje novaca. Hvala bogu nisu ga poslušali i sa zakašnjenjem su počeli graditi i zapadnu traku nove autoceste (dakle autocestu u punom profilu) koja je bila puštena u promet 1991. neposredno pred početak rata.

 

Imam odgovor: to je bila jedna od varijantnih izlaznih cesta iz tunela ispod Sljemena, koji nikada nije sagrađen. Isto kak je Škorpikova (ex Šavrićeva) u nastavku trebala ići na Zelenu magistralu.

 

Što se tiče Istarskog Ipsilona, malo duži odgovor:

Prvi standard autoceste u Hrvata iz 1939. (koji se onda zvao "autopruga") predviđao je betonsku/granitnim kockama taracanu odnosno asfaltnu cestu za Vmax cca 100 kmh sa priključcima u nivou (to je bilo privremeno). Bio je bliži talijanskom modelu ("autostrada", ali bez treće srednje) preticajne trake nego njemačkom modelu (Autobahn).

Inače autopruga doslovno znači autobahn.

Po tom su standardu napravljene slijedeće dionice do 1945:

Črnomerec-Bregana; Dubrava-Božjakovina; Remetinec-Lučko; Karlovac-Duga Resa; Trogir-Solin-Split (sve beton/granitne kocke); Sušak-Bakar-Kraljevica-Crikvenica-Novi (asfalt).


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tom je standardu poslije 1945. sagrađeno: Gubaševo-Krapina.

 

Ne. Ako vam napišem točno kako je bilo opet će se neki među vama ljutiti da politiziram. :kul3


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slična šema je i dan-danas na autocestovnom odsjeku pred Ljubljanom (odsjek Višnja Gora-Grosuplje). Sjeverna traka je nova autocesta, dok je južna traka malo više vijugava stara magistrala s druge strane brega.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da skratim: "autoputevi" Jankomir-Škofljica i Bistra-Gubaševo bili su građeni po novoj hibridnoj shemi: jedna traka sa dvosmjernim prometom bez treće trake za spora vozila, svi priključci u dva nivoa (jedino je bilo ograničenje na Bistra-Gubaševo na 80 kmh u zavojima jer je cesta služila kao istočni nasip rijeke Krapine). Po toj shemi je projektiran i Istarski ipsilon. Inače, na tom starom dijelu gdje je ograničenje 100 kmh komotno se može voziti i 120, jer je za toliko cesta projektirana (isto kao i IY), jedino je nezgodan spust prema Višnjoj gori (uh, koliko sam puta tamo kleo FAPove koji su se penjali u brijeg sa 30 kmh, a cesta dvosmjerna. Dobro, bilo je to prije 1989).

Inače, tako su građeni skoro svi novi "autoputevi" u bivšim bratskim republikama: Beograd-Novi Sad, Sarajevo-Zenica, tunel Sozina, Beograd-Niš-Skopje-Gevgelija, hrpa malih dionica u Srbiji...


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je bilo zato jer su Amerikanci oko 1947. sagradili široku cestu na talijanskom dijelu Slobodnog Teritorija Trsta od Villa Opicine do Aurisine, da dopreme puno tenkova ako bi JNA pokušala opet zauzeti Trst. Mislim da su po toj cesti mogla ići 4 tenka paralelno. Ta cesta bila je pretvorena u autocestu iza Trsta tek poslije Osimskih sporazuma 1975., kada je konačno uređeno pitanje granice (da, da, u šestom smo razredu osnovne škole 1974. pisali parole Trst je naš! i tako opremljeni išli na Trg Republike pod vodstvom nastavnika... Ne ponovilo se!).

 

Međutim, generali JNA to su uočili i zato su svim silama zaustavili slovensku autocestu kod Razdrtog a hrvatsku u Karlovcu i Oštrovici. No budući da je autoput BIJ (bij, udri) bio tzv. Gastarbeiterroute, generali su pristali na autocestu u nizini građenu stranim zajmovima i napravili plan tzv. Ram po kojem se brani planinska tvrđava u sredini bivše države a to je značilo da nema nikakvih autocesta na more! Jedino su Slovenci mic po mic gradili prema Trstu, ali do 1990. i nisu puno sagradili...


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj standard ceste nije uopće loš i trebalo bi ga se i danas koristiti za manje opterećene pravce.

 

Ali postoji ipak razlika između tog standarda i istarskog Y-na Y su izlazi mnogo bolje rješeni, po suvremenijim standardima s većim radijusima izlaznih krivina i duljim isključno-uključnim trakama (na Zagorskoj magistrali uključnih traka zapravo i nema, što je prilično opasno za cestu gdje se fura 120

 

Beograd-Novi Sad-Mađarska, kolko mi je poznato, odmah je građen ko polu-autocesta, dakle, s pripremom svih objekata za drugi trak i "autocestovnim" zavojima-više zavoja velikih radijusa, a manje ravnina. S time da je sjeverno od Novog Sada (gdje sad peglaju "zavoj") vjerojatno bila predviđena petlja, tako da bi glavni pravac bio Beograd-Novi Sad-Osijek, a prema sjeveru bi se odvajala autocesta prema Mađarskoj.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj standard nije niti dobar. To su Švicarci patentirali jer su mislili da je jefitinije, pa kada su išli graditi drugu traku ispalo je da su ukupni troškovi oko 130% u odnosu na to da je autocesta građena odmah. Jedino su nas Austrijanci zanitali pa su to sranje sagradili na zapadnoj obilaznici Krapine i tamo sada imaš zastoje svaki vikend u turističkoj sezoni... Ah, Sanader...

 

Nisu. Recimo stari izlaz Veprinac (to je sanirano nedavno) imao je izlaz bez ubrzajne trake. Ti se veselo voziš 100 i naletiš na nekog ko je ušao i ubrzava.

 

Sjeverno od Novog Sada je zavoj koji je trebao obuhvatiti planiranu zapadnu obilaznicu Novog Sada koja se od postojećeg smjera na južnoj obali Dunava odvajala prije mosta u Beški. To zato jer Tito aka JBT nije mogao nešto uzeti Slovencima i Hrvatima a dati Srbima, pa je tako planirana autocesta Beograd-Novi Sad bila oko 1975. i sagrađena kao poluautocesta do tog odvojka jer nisu znali gdje će prijeći Dunav, istočno ili zapadno od Novog Sada. Da ne govorimo da je Beograd već imao "pravu" autocestu kroz grad sa mostom "Gazela" pa se nisu previše bunili. Jedino što je do pred godinu dana veza između te dvije autoceste išla kroz gradska naselja Novog Beograda...


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al je zato BG zaobilaznica građena ko poluautocesta :mrgreen:


A gle, glupo je graditi poluautocestu ak buš za par godina gradil punu cestu (slučaj AC Zagreb-Rijeka). Al ak promet trenutačno ne opravdava autocestu, onda je glupo graditi odmah puni profil. Da, na kraju buš platil 130%, al buš u međuvremenu te novce potrošil na nekaj pametnije pa buš ukupno gledano profitiral (da ne govorimo o tome kolko je manje love otišlo na održavanje).

 

Ono kod Krapine je isto Bedarija to se Slažem. Pa nisu to 10-kilometarski tuneli. I još imaju obraza naplaćivati najskuplju cestarinu u Hrvatskoj po kilometru, a za ENC integraciju im se živo fućka.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al je zato BG zaobilaznica građena ko poluautocesta :mrgreen:

 

A gle, glupo je graditi poluautocestu ak buš za par godina gradil punu cestu (slučaj AC Zagreb-Rijeka). Al ak promet trenutačno ne opravdava autocestu, onda je glupo graditi odmah puni profil. Da, na kraju buš platil 130%, al buš u međuvremenu te novce potrošil na nekaj pametnije pa buš ukupno gledano profitiral (da ne govorimo o tome kolko je manje love otišlo na održavanje).

 

Ono kod Krapine je isto Bedarija to se Slažem. Pa nisu to 10-kilometarski tuneli. I još imaju obraza naplaćivati najskuplju cestarinu u Hrvatskoj po kilometru, a za ENC integraciju im se živo fućka.

Točno. Gle, moja majka bila je i nadzorni na Ivanja Rijeka-Lipovljani i čula da su se srpski rukovodioci ljutili na hrvatske, jer su ovi umjesto druge trake odmah do Okučana išli graditi Zagrebačku zaobilaznicu.

 

Da, ali mi smo autoceste sagradili zbog turista. Trebalo je Karlovac-Orehovica odmah u punom profilu ali je bio rat.

 

A2 je teško sranje.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam čuo da su te ceste mislim na onu od Sesveta preko Dugog Sela do Božjakovine sa granitnim pločama radili Nijemci za vrijeme rata radi svojih vojnih vozila i tenkova, a takva cesta kroz Sesvetski Kraljevac do Dugog Sela je i danas čuje se po gumama i još nije ništa krpano znači da je kvalitetno rađeno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nijemci su sagradili mislim asfaltiranu cestu od Maribora preko Ptuja-Ormoža-Varaždina sve do Komina, za transport trupa, sa mislim pripremom za dionicu Komin-Sesvete. To je asfaltirano odmah poslije svršetka Drugog svjetskog rata mislim.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Međutim, generali JNA to su uočili i zato su svim silama zaustavili slovensku autocestu kod Razdrtog a hrvatsku u Karlovcu i Oštrovici.

 

Kikovici.

Puni profil autoputa je išel od Orehovice do Kikovice, a dalje se do Oštrovice nastavljala poluautocesta, koja se puževim tempom gradila dalje prema Tuhobiću, dok se promet na Oštrovici preusmjeraval na staru cestu Gornje Jelenje - Meja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam najavio


IMAG0721.jpg

IMAG0722.jpg



IMAG0723.jpg

 


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za slike.

 

Bi ih mogel staviti u duplo većoj rezoluciji? Volel bi pročitati članak, a ovak se baš i ne vidi :sad:

 

 

I još uvijek mi nije jasno zašto su sve 4 trake gurali u južni tunel, umjesto da su napravili dva tunela s po dvije (ili bolje tri) trake.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I još uvijek mi nije jasno zašto su sve 4 trake gurali u južni tunel, umjesto da su napravili dva tunela s po dvije (ili bolje tri) trake.

 

Mislim da je u ovom trenutku svejedno kako je tunel izveden i s koliko traka. Ionako se u njemu stalno nakupljaju auti radi gužvi na susjednim semaforiziranim križanjima: onom kod Marohnićeve i/ili onom kod Nehajske (i dalje kod Puljske, Fallerovog itd.).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je u ovom trenutku svejedno kako je tunel izveden i s koliko traka. Ionako se u njemu stalno nakupljaju auti radi gužvi na susjednim semaforiziranim križanjima: onom kod Marohnićeve i/ili onom kod Nehajske (i dalje kod Puljske, Fallerovog itd.).

Postoji neki isfantazirani plan o tunelu sve od Savske do Avenije HBZ. U svakom slučaju trebalo bi redefinirati/ukinuti ta križanja. Križanje sa Marohnićevom trebalo bi se ukinuti izgradnjom produžetka Sveučilišne. Veliki problem je i Križanje s ulicom Kruge.

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji neki isfantazirani plan o tunelu sve od Savske do Avenije HBZ. U svakom slučaju trebalo bi redefinirati/ukinuti ta križanja. Križanje sa Marohnićevom trebalo bi se ukinuti izgradnjom produžetka Sveučilišne. Veliki problem je i Križanje s ulicom Kruge.

 

Postoji (ili je postojao) plan za denivelaciju SVIH križanja istočno od Savske novcima €U ali to više nitko ne spominje...


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se razmisljalo, mogao se napraviti tzv. "expressway", brza cesta kroz grad, koja je ukopana ali ne pokrivena. Dovoljno je pogledati Chicago ili Detroit, koji to isto imaju. U zagrebackom slucaju bi bile dovoljne 2 trake u svakom smjeru. Poanta je da kad je prometnica ukopana nema gradnje nekakvog megalomanskog nadvoznjaka iznad nje, nego se samo stavi betonska ploca.
U svakom slucaju, bila bi dovoljno rijesenje za zagrebacke probleme. To je moglo biti izvedeno slicno kao krizanje Slavonske i HBZ-a. A u slucaju da su krizanja u vise razina preblizu jedna drugoj, napravi se paralelna cesta koja se naknadno spoji.

U ovom slucaju imamo jedan McDonalds u Krugama koji ima prikljucnu traku dugu jedno 8 metara (taman da auto ubrza do 70), dok HBZ prema Savskoj ima prikljucnu traku od jedno 150 metara.


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se razmisljalo, mogao se napraviti tzv. "expressway", brza cesta kroz grad, koja je ukopana ali ne pokrivena. Dovoljno je pogledati Chicago ili Detroit, koji to isto imaju. U zagrebackom slucaju bi bile dovoljne 2 trake u svakom smjeru. Poanta je da kad je prometnica ukopana nema gradnje nekakvog megalomanskog nadvoznjaka iznad nje, nego se samo stavi betonska ploca.

U svakom slucaju, bila bi dovoljno rijesenje za zagrebacke probleme. To je moglo biti izvedeno slicno kao krizanje Slavonske i HBZ-a. A u slucaju da su krizanja u vise razina preblizu jedna drugoj, napravi se paralelna cesta koja se naknadno spoji.

 

U ovom slucaju imamo jedan McDonalds u Krugama koji ima prikljucnu traku dugu jedno 8 metara (taman da auto ubrza do 70), dok HBZ prema Savskoj ima prikljucnu traku od jedno 150 metara.

:jup :jup :jup :jup :jup :mah


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodjer, treba opako razmisljati o 3 trake u svakom smjeru na zagrebackoj obilaznici.
Mislim da isto tako treba napraviti jos par krizanja u vise razina, primjerice na samoborskoj i brezovickoj. To je opceniti nedostatak autocesta u RH, manjak izlaza sa autocesta.


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krajem pedesetih. Početkom šezdesetih je završen dio kroz Sloveniju.

Kajgod!

Zagorska magistrala se počela gradit oko '63. Čini mi se da je već krajem '64. bila završena dionica do Začretja. Za nastavak ne znam niš preciznije, jer mi je deda živil kod Začretja (a u tim godinama se tek poćelo ić u Trst - Graz je postal interesantan tek krajem 70-ih).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jucer, nakon sto sam otisao malo poslikati Antu na Plesu, vracao sam se nazad po novootvorenoj VG obilaznici. Mogu reci da je solidna alternativa da se dodje do istocnog dijela grada, stvarno se brzo dodje do Radnicke. Medjutim, zanima me tko se sjetio napraviti ACPbR (avionsko cestovno prijelaz bez rampe) na brzoj cesti, kao i dodavati semafore? A sa nekom sporednom prometnicom oni cijelu petlju napravili? Zar je tolika investicija bila napraviti nadvoznjak umjesto ta 3-4 semafora, pa bi onda stvarno obilaznica bila brza cesta, kako je se voli nazivati.

Dalje, uocio sam da se Radnicka od zelj. pruge do Savisca radi sa tri trake u svakom smjeru, dok onaj dio od Savisca do Slavonske (koji je napravljen prije par godina) - 2 TRAKE? Koja je to logika? Te 3 trake nece donijeti nikakvo rasterecenje, a trosak je veci...


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te 3 trake nece donijeti nikakvo rasterecenje, a trosak je veci...

Već trošak = veća zarada u neke džepove :ceka:


_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...