Jump to content
zeljeznice.net
darko06

Ceste..

Recommended Posts

 

Krajem pedesetih. Početkom šezdesetih je završen dio kroz Sloveniju.

I pitanje da zaokružimo, Kumrovečka magistrala građena je prije ili poslije Zagorske?


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zid i tunel građeni su krajem 70-ih možda čak '80 ili '81. Do tada je trasa ceste od cementare prema Jareku i Zaprešiću navodno išla ovuda:

 

01staraBologna_zpsc79165e0.jpg

 

Za Zagorsku magistralu nemam podataka kada je sagrađena, vjerujem krajem 60-ih. Trasa joj je djelom promijenjena izgradnjom petlje na obilaznici kod Zaprešića, a tada je napravljen i nadvožnjak kod Jareka pa trasa Zagorske više nije vodila kroz Jarek nego preko nadvožnjaka. Trasom Zagorske magistrale na dionici Zabok-Krapina sagrađena je autocesta.

 

Spmenuo bih i trasu Avenije bratstva i jedinstva koja je vodila sjevernije od trase današnje Ljubljanske avenije, kliker mi je proradio kada sam prije nekoliko godina tamo skužio napušteni most preko potoka.

 

02Jankomirmost_zps9d052a09.jpg

prema mome sjećanju put prema ljubljani je vodio nekad a ilicom do Vrapča pa preko pruge pored ž.s. Vrapče te Samoborskom preko mosta u Podsusedu , betonskom cestom do Samobora ,a dalje uz prugu samoborčeka do današnjeg tkzv malog prijelaza u Bregani i dalje . Betonska cesta je počinjala cca oko 150 do 200 m poslije podsusedskog mosta i vodila sve do Bregane opisanom trasom za dalje nisam siguran.

Što se tiče zida uz prugu na Bolonji sam zid uz prugu neznam kada je napravljen. Dok zid gornjeg kolnika i tunel su napravljeni između 1975 i1980 g.

Prije toga se vozilo samoborsko cestom do podsusedskog mosta a onda preko pruge na mjestu danšnjeg pješačkog podhodnika u Podsused zatim lijevo po sadašnjoj cesti kroz podsused i izlaz je bio(danas je na tome dijelu bušotina , vide nekakvi ventili između Bolonje iceste kroz Podsused) neposredno prije semafora prije tunela i dalje donjim dijelom Bolonje prema Zaprešiću i Zagorju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je li to bilo onda kad smo skupa hodali ovuda i napravili drugu fotku iz ovog posta ? :grin:

 

Je to je bio taj hodopis i taj most :jup

Jesi sijed i neobrijan ali memorija ti je :palac:


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma spomenuo sam bezvezno krizanje, jer magistrala dana zavrsava kod ulice Mokrice, malo iza inine pumpe prije Zaboka. Nakon sto sam istrazio, uocio sam da idalje postoje tragovi da je magistrala nastavljala trasom danasnjeg autoputa, vide se ostatci pristupnih rampi.

I pitanje da zaokružimo, Kumrovečka magistrala građena je prije ili poslije Zagorske?


Za to nisam ni znao da postoji :shock:


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za to nisam ni znao da postoji :shock:

To je bila najvažnija cesta u Jugi :mrgreen:

 

Isto je djelomično denivelirana i izvedena u potpunosti mimo naselja za brzine 90+. Samo kaj je asfalt trenutačno u komi, već duže najavljuju kompletnu obnovu. Po oblikovnom izgledu nadvožnjaka pretpostavljam da je dosta stara.

 

P.S. zbilja nam treba tema za ceste. Znam da je pomalo oftopik i skajskrejperska, ali problem je u tome da ovdje postoji trast starješinskih mozgova koji od šale rješava mnoge povijesne dileme i puni su zrnaca mudrosti i vrijednih anegdota.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pitanje da zaokružimo, Kumrovečka magistrala građena je prije ili poslije Zagorske?

Nemam pojma. Pretpostavljam da prije sigurno nije jer koja svrha ako vodi iz ničega u nigdje? :)

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo kaj je asfalt trenutačno u komi, već duže najavljuju kompletnu obnovu.

Kaj!? Pa obnova je odavno počela! Asfalt je fini novi, jednak kao i na obnovljenom dijelu D1.

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaj!? Pa obnova je odavno počela! Asfalt je fini novi, jednak kao i na obnovljenom dijelu D1.

Aah, onda nisam u toku :D


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zid i tunel građeni su krajem 70-ih možda čak '80 ili '81. Do tada je trasa ceste od cementare prema Jareku i Zaprešiću navodno išla ovuda:

 

01staraBologna_zpsc79165e0.jpg

 

Cesta preko brda je bila i u šezdesetim. Kada sam ja došao raditi u Zaprešić 1976 nije se vozilo preko brda. Bila je samo jedna dvosmjerna cesta. Ali gradila se i nova cesta (drugi trak). Preko brda se znalo voziti kada bi bila zatvorena cesta ispod. Pretpstavljam da je to bilo kod kakvih radova i izgradnje potpornih zidova. Ta povremena vožnja preko brda znala je trajati dosta dugo, po nekoliko mjeseci. Ja sam u početku stanovao u Zagrebu i išao sa BUS-om ZET-a na posao ujutro preko brda. Uglavnom to je bila glavna magistrala iz pravca Maribora. Ta vožnja preko brda bila je otprilike negdje do pred sam kraj sedamdesetih. Rampa u Podsused stajalištu je zatvorena negdje '77-'78? Da posebno otvorim tu temu ili da neke događaje dok je rampa bila pišem ovdje? Promet cestom je bio veliki. Pogotovo međunarodni. Bilo je puno kamiona. Iz Zaprešića sa kolodvora se znalo vidjeti predvečer i po noći koliko je veliki promet bio preko brda kada su automobilska svjetla upaljena.Kada bi pao snijeg kamioni su preko brda znali zaustaviti promet. Taj veliki promet od pravca Zagorja i Maribora je dosta išao i Bolonjom, umjesto skretanja ispod pruge u Podsused Tvornici i dalje kroz sam grad. Čak i Kamioni.

Edited by ivog
ispravljen citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je li to bilo onda kad smo skupa hodali ovuda i napravili drugu fotku iz ovog posta ? :grin:

Taj most je nadasve zanimljiv. Jer nije mi posve jasno kamo je išla cesta, budući da se nikakvi tragovi ne vide. Ali samo otkrio još jedan vrlo misteriozni koridor (koji uključuje i taj most), za kojeg ne znam čemu je služio ili je možda samo bio u planu da služi.

 

Link na mapu: http://goo.gl/maps/ztxhR


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pitanje da zaokružimo, Kumrovečka magistrala građena je prije ili poslije Zagorske?

 

Najprije je puštena u promet cesta Zaprešić - Gubaševo (Zabok) - Kumrovec, a onda je nastavljena gradnja od Gubaševa prema Krapini i dalje prema Sloveniji. Koje godine je to bilo ne bih znao reći. Vjerojatno na prijelazu iz pedesetih u šezdesete. Sjećam se da je 1963. cesta do Kumrovca već bila u prometu.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi pogledati karte iz 50ih godina, da se preciznije vide tadasnje prometnice.

Zanima me, zagorska magistrala je dosta 'moderno' gradena, petlje, PUO-i i sama sirina ceste... Dali se jos igdje planirala gradnja takve brze ceste?

Iskreno, mislim da su hrvatskoj potrebnije takve brze ceste, cetverotracne i dvotracne umjesto autocesta punog profila, osim na najvaznijim pravcima (Zagreb-Rijeka, Zagreb-Split, Bregana-Lipovac.)


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zid i tunel građeni su krajem 70-ih možda čak '80 ili '81. Do tada je trasa ceste od cementare prema Jareku i Zaprešiću navodno išla ovuda:

 

01staraBologna_zpsc79165e0.jpg

 

Za Zagorsku magistralu nemam podataka kada je sagrađena, vjerujem krajem 60-ih. Trasa joj je djelom promijenjena izgradnjom petlje na obilaznici kod Zaprešića, a tada je napravljen i nadvožnjak kod Jareka pa trasa Zagorske više nije vodila kroz Jarek nego preko nadvožnjaka. Trasom Zagorske magistrale na dionici Zabok-Krapina sagrađena je autocesta.

 

Spmenuo bih i trasu Avenije bratstva i jedinstva koja je vodila sjevernije od trase današnje Ljubljanske avenije, kliker mi je proradio kada sam prije nekoliko godina tamo skužio napušteni most preko potoka.

 

02Jankomirmost_zps9d052a09.jpg

Ne.

 

Prije sam napisao da je Banovina Hrvatska sagradila dvije takozvane autopruge: Črnomerec-Bregana (sitne kocke do Podsuseda, dalje betonske ploče) i Dubrava-Božjakovina (vjerojatno cijelom dužinom betonske ploče). Da sada politički ne komentiram, to je bio transjugoslavenski pravac još prije 1941.

 

Banovina Hrvatska počela je graditi treću autoprugu prema moru, od koje je prvi dio otvorio Pavelić poslije 1941, i taj dio stvarno počinje na starom Savskom mostu sa sitnim kockama do bivše (srušene) pumpe gdje su počinjale betonske ploče pa sve do Lučkog. Imate dio te ceste i između Karlovca i Duge Rese (to je uz Riječku prugu) mislim da je i to napravljeno oko 1941. Inače vam druga takva pumpa postoji i u Dubravi (sada ne znam, moguće je da su te pumpe napravljene poslije 1945., jer postoji i treća takva pumpa, to je na Slavonskoj aveniji sjeveroistočno od nadvožnjaka iznad dvojke). Ono što je sigurno, je da je mala pumpa sjeverno od Autobusne garaže Podsused bila sigurno sagrađena prije 1941. (pred nekoliko godina bila je napuštena, nadam se da nije srušena). Mislim da je slična postojala i u Samoboru.

 

E sada, Pavelić je počeo graditi i četvrtu autoprugu, prema Zaprešiću i (pretpostavljam) Celju, nakon što su Nijemci počeli sa izgradnjom drugog kolosijeka od Zidanog Mosta do Glavnog kolodvora. Od Podsuseda do starog odvojka za Zaprešić je zbog ugradnje drugog kolosijeka morao biti napravljen potporni zid, i to je današnji potporni zid zapadnog kolnika Aleje Bologne, koji je dakle zajedno sa prugom bio sagrađen do 1945.

 

Mislim da je izvorna ideja autoputa Zagreb-Beograd vjerojatno bila cesta Beograd-Zagreb-Kumrovec, pa je vjerojatno zato Autoput Suvremeni put Zagreb-Beograd počinjao u Podsusedu, sa idejom da putem nadvožnjaka preko pruga (magistralna dvokolosiječna+Samoborček) bude spojen sa tim dijelom ceste, to jest sa zapadnim kolnikom današnje Aleje Bologne. Cesta do Kumrovca je isto tako trebala biti Autoput, i ako se stariji sjete, na toj cesti su do Zaboka stvarno postojali priključci u dvije razine (baš kao i na Ljubljana-Zagreb). Dakle, cesta Zabok-Gubaševo-Kumrovec mislim da je bila završena krajem pedesetih (jedino što je bila spora sa puno zavoja jer je izvedena i kao obrambeni nasip/regulacija rijeke Krapine - zato taj dio nije mogao biti jedna od traka autoceste), dio do Krapine do druge polovice šezdesetih (sa idejom spajanja Zagreba i Maribora), od ulaza u Krapinu dva tunela (stara) do Đurmanca do početka sedamdesetih, od Đurmanca do priključka za Trakošćan sredinom sedamdesetih (moja majka bila je nadzorni inženjer hortikulture na toj dionici), od tog priključka (blizu slovenske granice) do PRIVREMENOG SPOJA na cesti Ptuj-Maribor do 1978. Znam da smo onda počeli češće ići u Graz u shopping (sjećam se svog prvog TI58). Jedino su Slovenci trkeljali pa je dio od Ptuja do Maribora pušten u promet kao autocesta tek pred 4 godine, a i danas se od granice do Ptuja vozimo tom "suvremenom cestom" - Slovenci su i onda bili škrti i nisu htjeli raditi nadvožnjake, za razliku od Hrvata, pa zato i onda i danas imate sporu vožnju (60 kmh) na tim "križanjima".

 

Trasa Autoputa NIKADA nije vodila kako je nacrtao Portos, nego UVIJEK kao JUŽNA traka Avenija. I stari Jankomirski most danas je JUŽNI. Samo što je grad sredinom šezdesetih ZAVRŠAVAO kod Rudeša, tamo gdje je danas McDonalds, autobus se okretao na Savskoj Opatovini (danas podvožnjak/rotor) kod CityCentreWest, a Prečko se vidjelo u daljini, nadrealno kao Zapruđe... Uostalom, u 2. razredu gimnazije znao sam se prošetati po gradilištu Ljubljanske, od Remize pa sve gdje je danas Hotel Antunović, da bi se sa 114 (MAN 890UO) vratio natrag. To je bilo kada su izbacili posljednje M-24 iz redovitog prometa.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagradno pitanje: Bivši Autoput Suvremeni put Zagreb-Beograd danas je SJEVERNA traka postojeće autoceste, dok je bivši Suvremeni put Zagreb-Ljubljana danas JUŽNA traka postojeće autoceste. Gdje se u Zagrebu nalazi prijelaz sa jedne na drugu postojeću traku?

 

EDIT: inače je stara Ljubljanska do proširenja bila rasvijetljena živinim žaruljama sve do potoka Vrapčaka (tamo gdje je danas onaj usporni znak 60 kmh). Dalje do križanja sa starim Autoputom (danas Priobalnom) u Jankomiru kmica. Mrak.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače je Kumrovec rodno mjesto JBT pa je onda svima jasno zašto "Autoput" ide tamo. :deda: :prof


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je bio transjugoslavenski pravac još prije 1941.

 

I još neko vrijeme poslije II. SR, do izgradnje ''suvremenog puta'' tj. današnje autoceste.

Trasa je išla smjerom Dugo Selo - Brckovljani - Lupoglav - Kloštar Ivanić - Caginec - Graberje - Križ - Novoselec i dalje kroz naselja, uglavnom sjeverno od pruge.

Sjećam se da je u Kloštar Ivaniću, na raskrižju kod crkve i samostana Svetog Ivana, stajao putokaz na kojem je pisalo ''Beograd 4XX km''. Još sam se pitao tko bi bio toliko bedast ići ovuda za Beograd.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagradno pitanje: Bivši Autoput Suvremeni put Zagreb-Beograd danas je SJEVERNA traka postojeće autoceste, dok je bivši Suvremeni put Zagreb-Ljubljana danas JUŽNA traka postojeće autoceste. Gdje se u Zagrebu nalazi prijelaz sa jedne na drugu postojeću traku?

 

EDIT: inače je stara Ljubljanska do proširenja bila rasvijetljena živinim žaruljama sve do potoka Vrapčaka (tamo gdje je danas onaj usporni znak 60 kmh). Dalje do križanja sa starim Autoputom (danas Priobalnom) u Jankomiru kmica. Mrak.

 

 

Uh, teško pitanje... možda na jankomirskom zavoju?

 

Nisi komentiral onaj moj označeni koridor i ulogu mosta kojeg je Seabral pronašel ;)


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagradno pitanje: Bivši Autoput Suvremeni put Zagreb-Beograd danas je SJEVERNA traka postojeće autoceste, dok je bivši Suvremeni put Zagreb-Ljubljana danas JUŽNA traka postojeće autoceste. Gdje se u Zagrebu nalazi prijelaz sa jedne na drugu postojeću traku?

 

EDIT: inače je stara Ljubljanska do proširenja bila rasvijetljena živinim žaruljama sve do potoka Vrapčaka (tamo gdje je danas onaj usporni znak 60 kmh). Dalje do križanja sa starim Autoputom (danas Priobalnom) u Jankomiru kmica. Mrak.

 

Južna traka ZG-LJ ide ravno na stari (južni) Jankomirski most koji je do izgradnje novog (sjevernog) Jankomirskog mosta bio usko grlo između Ljubljanske avenije i autoputa ZG-LJ.

Južni kolnik BG avenije odnosno Avenije bratstva i jedinstva koliko se sjećam sužavao se kod ex okretišta Kozari bok odnosno nekih 400-500m istočno od "dvojke" i prelazio na sjeverni kolnik ZG-BG.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Južni kolnik je postojeći od (Šmarje-Sap kod Ljubljane pa preko) Jankomirskog mosta do punionice Coca-Cole iza petlje. (U Sloveniji na par mjesta zbog konfiguracije terena postojeći kolnik je sjeverni!)

Sjeverni kolnik je postojeći od skretanja za Savicu pa sve do Ivanje Rijeke (i dalje do Beograda).

Tih čini mi se 500 metara bilo je kod gradnje Petlje potpuno raskopano i tu je napravljena devijacija. To se vidi ako se dobro pogleda na južnom kolniku odmah nakon nadvožnjaka petlje prema BG, da cesta tuče u sjeverni kolnik kod Radničke, ali se to bolje moglo prije uočiti dok nisu napravili razmaknute nadvožnjake preko Heinzelove-Radničke.

Inače, poduplani kolnik skupa sa "Petljom" bio je pušten u promet 1971. ili 1972. mislim, i to od semafora Kruge, za koji je električna rasvjeta napravljena na žici (kao i uostalom na križanju sa Radničkom, pa na križanjima sve do Kozari boka) do okretnice autobusa iza Kozari boka. Od Kruga do Radničke su bila oba kolnika nova, dok je od Radničke do Kozari Boka samo južni kolnik bio nov, a sjeverni je imao betonske ploče sve do 1986. kada je rekonstruiran skupa sa novim južnim kolnikom od Kozari Boka do Ivanje Rijeke (to je bilo za Univerzijadu).


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, teško pitanje... možda na jankomirskom zavoju?

 

Nisi komentiral onaj moj označeni koridor i ulogu mosta kojeg je Seabral pronašel ;)

Sorry, nisam primjetio. Meni se čini da je taj koridor imao neke veze sa tada projektiranom idustrijskom zonom Jankomir, dakle najranije sredina do kraja šezdesetih.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, imaš pravo, vidi se devijacija. Al bome treba oštro oko, jer je radijus krivine ogroman.

 

Kada je napravljen podvožnjak ispod Savske? Volel bi videti slike od njegove gradnje, jer su s njim točno naciljali "luknju" u željezničkom vijaduktu. Sigurno su nekak morali osigurati temelje mosta, da ne bi došlo do urušavanja.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je napravljen podvožnjak ispod Savske? Volel bi videti slike od njegove gradnje, jer su s njim točno naciljali "luknju" u željezničkom vijaduktu. Sigurno su nekak morali osigurati temelje mosta, da ne bi došlo do urušavanja.

 

Tokom njegovog prokopavanja postojali su privremeni piloti koji su osiguravali od urušavanja. Uklonjeni su nakon prokopavanja tunela, a strop tunela na kojega se naslanjaju temelji vijadukta je samo na tom mjestu još dodatno pojačan I profilima što se lako može vidjeti dok autom voziš kroz tunel.

Inače tunel je građen tehnologijom koju do tada još nisam sretao. Najprije su prokopani rovovi lijevo i desno od budućeg tunela i u njih stavljena armatura i izliven beton. Onda je prokopan prostor između njih u dubini buduće gornje ploče i poravnat te postavljena armatura i saliven krov tunela. Onda se započelo prokopavanje sa zapadne i istočne strane prema sredini. Nakon prokopavanja se izbetonirao pod tunela. Onda se iznutra na zidove postavila nova armatura i oplata u koju je odozgo uliven beton kroz za tu svrhu ostavljene rupe u krovnoj ploči. Uslijedilo je završno uređenje, rubnjaci, kolnik, rasvjeta. Pratio sam gradnju ali u ono vrijeme ne i slikao jer to je još bilo vrijeme analognih fotića s filmom.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morete reći kad je točno dodan četvrti trak Novoj Branimirovoj?


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podvoznjak je napravljen 96'. Imam autoblic sa reportazom, poslikat cu tokom veceri clanak i postaviti ga ovdje.

Da odgovorim darku u vezi zagorske magistrale. Ta cesta nije nikako mogla biti jedna traka autoceste, jer nadvoznjaci i petlje nisu nikako predvidjeni za jos jednu traku, a rusiti i graditi sve novo se ne isplati, osim na onom dijelu od Zaboka do pred Krapinu. Kad se gradio istarski ipsilon su ostavili mjesta za dodatnu traku (ali su zaboravili zaustavnu liniju, pa zato kad idete od Pule prema Pazinu na prije svakog nadvoznjaka imate barijeru)

Imam pitanje. Svako malo prolazim avenijom Gojka Suska i nikako mi nije jasan sam zavrsetak te ceste. Dali je prije, za vrijeme gradnje te ulice postojala nekakva ideja o gradnji sjeverne obilazne ceste?


Down around the corner, half a mile from here

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...