Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
željko halambek

Uspinjača - Sveta Nedelja

Recommended Posts

Trasiranje uspinjače.

img8086.jpg
img8087.jpg
img8090.jpg

Radovi na uspinjači se nastavljau idući tjedan postavljanjem betonskih pragova.
Širina kolosjeka će biti 600mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspinjača če biti dugačka oko 51m.

 

Bogati, skoro k'o ona prava u Zagrebu!


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče vozila samog vrtnog tramvaja, jučer su napravljene upravljačke ploča za upravljanje čitavom kompozicijom koje će biti montirane na prve prikolice obje kompozicije, još ju treba dovršiti i naravno kasnije spojiti sve lampice i prekidače. Lira za dubrovački tramvaj je jučer napravljena i kopče (spojnice) su skoro gotove.

Uspinjača također napreduje, proračun za sajlu je gotov, i već je definirana tehnologija izvedbe tračnica, pogona i sigurnosnog mehanizma.

 

Za gradnju uspinjače ne treba čekati da se tlo slegne pošto ništa nije nasipano za razliku od platoa.

Koliki ste faktor sigurnosti uzeli za sajlu? Naime, faktor sigurnosti kod takvih sajli ide i do 9. :mirko:


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliki ste faktor sigurnosti uzeli za sajlu? Naime, faktor sigurnosti kod takvih sajli ide i do 9. :mirko:

 

Malo sam krivo sročio. Proračun za maksimalno opterećenje koje sajla mora izdržati je gotov, no još nismo odabrali/proračunali samu sajlu. Može i 9, ali mislim da ćemo uzeti 7 ili 8 zbog ukupnih troškova.

Za sad sam računao samo vučnu silu (silu u užetu) i masu koju sajla mora izdržati kako bi znali koliko jak mora biti pogonski elektromotor koji planiramo nabaviti.

 

Sve će to skupa biti vrlo lagano, jer će na podvozje biti montirana kabina ex sljemenske žičare koja je od aluminija i koju dvojica mogu bez problema nositi.

(PS. ZlayoZG molim te da ovaj dio o uspinjači od predzadnjeg posta Željka Halambeka pa do kraja preseliš na podforum "Žičare i uspinjače" u temu koju sam otvorio "Uspinjača u izgradnji - Sveta Nedelja", naknadno ću temu preimenovati i otključati). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novosti u vezi izgradnje uspinjače, bit će i slika sutra ili prekosutra. Napravljena je osnovna konstrukcija podvozja zajedno sa ležajima te kotačima. Sljedeća radnja bit će nanošenje antikorozivnog premaza, boja te "oblačenje" u limenu vanjsku oplatu.

 

Također su definirani neki detalji pogona te način učvršćenja kabine br. 88. Već su rupe u podu izbušene, pošto će naravno kabina biti učvršćena na podvozje. Za sad je za ovjes između kabine i podvozja jednostavno odabran gumeni imetak (nabavljen iz ZET-a, nekad davno je vozio u kotaču nekog tramvaja :grin: ), tko bi rekao da će poslužit u ove svrhe.

 

Pogonski motor je neki dan stigao zajedno sa ostalim sitnijim dijelovima (vodilicama itd.). Prekjučer je iskopana rupa za temelje pogonskog vitla i elektromotora, a do kraja tjedna bi se temelji trebali izgraditi (izbetonirati).

 

Plan za radove ovaj i sljedeći tjedan:

Sutra ako sve bude po planu, trebalo bi na mjesto gradnje dovesti betonske pragove, koje još treba na licu mjesta piliti jer nisu nabavljeni pojedinačno, te sitne dijelove za uteg. Osim toga počinju zemljani radovi u vidu ravnanja trase kako bi nagib bio što konstantniji. Nakon toga slijedi ukopavanje pragova na mjesto.

 

Za sad na uspinjači rade: Drazenb67, Željko Halambek, ja i sutra ili za koji dan bi se trebao pridružiti i Kublach oko pomoći za transport te samu gradnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napreduje se polako ali sigurno. Jučer je dovršena osnovna konstrukcija podvozja, a danas su elementi konstrukcije premazani temeljnom bojom. Neki detalji i prihvati nisu još naravno pričvršćeni na podvozje.

Kotače smo privremeno stavili na mjesto na kojemu će i biti.

 

1.jpg

 

4.jpg

 

Nagib približno odgovara nagibu trase. Kažem približno ne zato što je konstrukcija zavarena "od oka", nego zato jer sama konfiguracija terena nije takva da je nagib uvijek pod istim kutem. Iako ćemo mi ravnati neke dijelove trase, sigurno će biti odstupanja, no kažem nagib odgovara skoro cijeloj duljini trase.

 

2.jpg

 

Iako bi više voljeli da su kotači standardni željeznički, to nije bilo moguće iz više razloga. Prvi osnovni razlog je oblik tračnice. Da mi imamo novce na bacanje kupili bi standardne tračnice na koje bi dolazili standardni kotači. Najjeftinije rješenje su L profili koji će nam poslužiti kao tračnice. Čak da i imamo novce za stadardni kolosijek, to nebi bilo dosta, jer bi onda trebali i dodatni kolosijek unutar tog za uteg, jer će ova uspinjača funkcionirati ajmo reći kao kosi lift. Ovako će L profil u isto vrijeme biti tračnica i za kotače uspinjače i za kotače utega.

 

Širina kolosijeka je također nestandardna, pošto je određena širinom podvozja (razmak kotača), a podvozje je određeno širinom kabine od ex žičare. Dakle, tu nismo imali previše prostora za ikakve modifikacije, jedino je sad pitanje dali će kotači biti smješteni ovako kao na slici, unutar kostrukcije ili izvan. S aspekta sigurnosti, stabilnije bi bilo da je razmak tračnica što veći, što bi dalo kao zaključak da kotači idu izvan, no to opet ovisi o sigurnosnom mehanizmu, utegu itd. tako da ćemo to još vidjeti.

 

Osim toga ovakvi kotači sa dva vijenca koji idu u konus pružaju veću sigurnost, odnosno puno je manja šansa iskakanja od normalnog profila kotača željezničkih vozila, a kako će brzina uspinjače biti mala, ovakav oblik kotača ne predstavlja problem pri gibanju.

 

3.jpg

 

Dražen i Kublach su istovarili betonske pragove. Prve pragove smo Dražen i ja već ispilili i već su na mjestu ugradnje. Sutra slijedi betonaža temelja za pogon, armatura je danas postavljena. Kabina od žičare neće i nesmije biti devastirana, sigurnosna kočnica neće narušiti originalnost kabine, samo će neke stvari biti dodane bez ikakvog pregrađivanja, rezanja itd. Kabina je zbilja pogodna i za ovakvo nešto, podni otvor drastično olakšava stvari, osim toga to će biti pristup podvozju, kotačima, prihvatu sajle i svim ostalim dijelovima.

 

Ima novosti i oko vrtnog tramvaja, danas se radilo i na tom dijelu projekta, no o tome na Modelarstvu.

 

http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/8764-tramvaj-18/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim što može prevest 4 putnika trebala bi prevest teret na vanskoj teretnoj platformi. Tu se prije svega misli na prijevoz 5" tramvaja i vagona. A u početku će služit za dostavu raznog materijala za gradnju 5" pruge.

Ako će biti moguće probati će se napraviti prijevoz tramvajskih kola na naćin da kolosjek vodi direktno do uspinjače te se tramvaj sam parkira na platformu koju također ima kolosjek 5".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala teretna uspinjača 5" bi trebala funkcionirati (u pojednostavljenoj varijanti) kao tramvaj Trst-Opicina.

opicina.jpg

Dakle napravila bi se kolica koje bi se kretala ispred tramvaja koji bi bio samo naslonjen na njih te bi se polako preko vitla spuštali nizbrdo.
Sama kolica bi imala plato za teret.

Time bi se osigurao prijevoz tramvajskih kola do kolnog pristupa na parcelu tako da se može utovariti u auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo postaje zanimljivo. Nadam se i želim da ne zapne pri legalizaciji i prvom jalnom susedu (teži su od svih legalizacija), sretno u ostvarenju nauma.


samoborcekver1_zps9440815b.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo postaje zanimljivo. Nadam se i želim da ne zapne pri legalizaciji i prvom jalnom susedu (teži su od svih legalizacija), sretno u ostvarenju nauma.

Sa susedima nema problema. Tu se nema što legalizirati to su najobičniji puteljci koji imaj po nešto čelika u sebi... :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa susedima nema problema. Tu se nema što legalizirati to su najobičniji puteljci koji imaj po nešto čelika u sebi... :kul3

 

Osim toga, ni sa zemljištem nema problema jer ništa ne prelazi u susjedovo dvorište.

Što se tiče izgradnje, jučer smo mukotrpnim radom zabetonirali temelje. Ne ponovilo se! -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogled na trasu uspinjaće i plato na kojem će biti pruga vrtnog tramvaja.

Uprvom planu se vidi temelj na kojem će biti montirano vitlo.

 

dsc04473.jpg

 

 

 

Vitlo...

 

dsc04490.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he da... ali doživjet će razne promjene, jer neće služiti za namatanje sajle nego za "prebacivanje" sajle od kraja do kraja, tj. za naizmjenično podizanje-spuštane kabine sa jednog kraja i kolica sa protuutegom sa druge strane sajle. Dakle ide novi kalem i deblja sajla. I podvozje kabine treba još obogatiti nekim sigurnosnim elementima.


drazen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vam treba proračun (tj. ako ga već nemate) imam jednu skriptu koja bi Vam mogla dobro doći da odredite približne potrebne vrijednosti promjera užeta, snage motora, mase protuutega i sl.


p9180107.jpgp7130020.jpgp7130041y.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vam treba proračun (tj. ako ga već nemate) imam jednu skriptu koja bi Vam mogla dobro doći da odredite približne potrebne vrijednosti promjera užeta, snage motora, mase protuutega i sl.

 

Iako sve već imamo, čisto iz radoznalosti (a i provjere) bi nam to dobro došlo, pa ako hočeš pošalji. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U posljednje vrijeme dosta radimo na vrtnom tramvaju no danas je napravljen napredak u izgradnji uspinjače. Svi betonski pragovi su ispiljeni, donešeni do više od pola pruge. Na prvih 6 metara je izvršena potpuna montaža pragova (ukopavanje i niveliranje) no još nisu zatrpani, a na sljedećih 10m su ukopani no nisu još nivelirani.

Do kraja tjedna bi svi pragovi trebali biti postavljeni i nivelirani.

 

Armirani pragovi, neposredno nakon piljenja.

 

1.jpg

 

Kabina koja neće još dugo tu stajati.

 

2.jpg

 

Točno se vidi razlika tamo gdje su pragovi nivelirani i gdje nisu. Na njima je tračnica od uspinjače koja je samo naslonjena na pragove kako bismo vidjeli dali su svi pragovi poravnati u odnosu na tračnicu.

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

Ove pragove tek čeka ukopavanje.

 

7.jpg

 

8.jpg

 

Nakon nivelacije slijedi postavljanje tračnica i učvršćivanje, a nakon toga izrada utega i postavljanje pogona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...