Jump to content

Portos & vjetroagregat 2,5MW (OT)


Portos

Recommended Posts

Super, neobičan, zanimljiv putopis, čestitam!

 

Koja je sljedeća (planirana) destinacija za vjetroelektrane u HR?

Levente -- pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Super, neobičan, zanimljiv putopis, čestitam!

 

Koja je sljedeća (planirana) destinacija za vjetroelektrane u HR?

 

http://www.investincroatia.org/projects/1105-vjetroelektrana-pusto-polje-lisac

 

VJETROELEKTRANA PUSTO POLJE - LISAC

 

Županija: Zadarska županija

 

Sektor: Energetika

 

Kategorija: Obnovljivi izvori energije

 

Tip projekta: Privatni projekt

 

Lokacija: Gračac, Zadarska županija

 

Nositelj/i: KONČAR-Obnovljivi izvori d.o.o.

 

Opis: Planirana snaga vjetroelektrane pusto polje - lisac je 82 mw. Ugraditi će se 41 vjetroagregat. Elketrana se nalazi u općini Gračac, u Zadarskoj županiji.

 

Vrijednost: 130.0 mil EUR

 

Stanje:

•Ishođeno prethodno energetsko odobrenje.

•U tijeku izrada studije utjecaja na okoliš (završen monitoring ptica), studije vjetra, te izrada idejnih rješenja priključka na elektroenergetsku mrežu.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Odličan putoppis, Portos!

 

Ako nije tajna, koiiki postotak (odokativno) vjetrenjače je hrvatska pamet, odnosno hrvatska proizvodnja?

 

Sve osim lopatica (krila) je hrvatska pamet a isto tako i proizvodnja.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Evo, super mjesto da postavim pitanje. Dal svaka vjetrenjača koja je postavljena na našem hrvatskom priobalju, odgovara lokaciji na kojoj je postavljena? Da pojednostavim pitanje. Dal se možda kasnije uvidjelo da neka vjetrenjača nije trebala biti postavljena tu gdje je trenutno postavljena. Navodno da ova senjska bura ništa ne koristi za proizvodnju struje jer ima jake nalete vjetra i često kvari uređaje. Sad me zanima dali je moguće već jednom postavljenu vjetrenjaču premjestiti na neku novu lokaciju ili je to preskupo?

Link to comment
Share on other sites

Evo, super mjesto da postavim pitanje. Dal svaka vjetrenjača koja je postavljena na našem hrvatskom priobalju, odgovara lokaciji na kojoj je postavljena? Da pojednostavim pitanje. Dal se možda kasnije uvidjelo da neka vjetrenjača nije trebala biti postavljena tu gdje je trenutno postavljena. Navodno da ova senjska bura ništa ne koristi za proizvodnju struje jer ima jake nalete vjetra i često kvari uređaje. Sad me zanima dali je moguće već jednom postavljenu vjetrenjaču premjestiti na neku novu lokaciju ili je to preskupo?

 

Navodno vlasnici vjetroagregata iznad Senja imaju podosta problema sa istima jer nisu projektirani za tako ekstremne vjetrove koji često vladaju na tom području. Možda su neki investitori malo preneozbiljno ulazili u neke projekte, kupovali na tržištu ono što je tada bilo dostupno ili što se moglo kupiti bez iscrpnijih ispitivanja lokacija te se to nekima od njih sada vraća poput bumeranga. Dakako da je moguće dislocirati sam vjetroagregat no potrebno je naći novu lokaciju, ishoditi potrebne dozvole i fizički ga premjestiti.

S jedne strane postoje izuzetno dobre lokacije sa stanovišta vjetra ali potpuno nedostupne infrastrukture dok sa druge postoje manje povoljne lokacije u čijoj je blizini HEP trafostanica tako da treba naći optimalnu lokaciju za vjetroagregate. Jer što ti vrijedi dobra lokacija s vjetrom ako je najbliži dalekovod kilometrima daleko a HEP nema sluha da ga dovede do tvoje lokacije. Bolje je imati lošiju lokaciju sa trafostanicom ili dalekovodom u blizini što dosta pojednostavljuje izgradnju vjetroelektrana.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Sve osim lopatica (krila) je hrvatska pamet a isto tako i proizvodnja.

 

Nemam što drugo reći nego - bravo! :palac:

 

 

Da li možda znaš kakva je situacija s vjetrom u unutrašnjoj Hrvatskoj, da li tu ima potencijala ili ćemo vjetroelektrane gledati samo na priobalju?

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Link to comment
Share on other sites

Da li možda znaš kakva je situacija s vjetrom u unutrašnjoj Hrvatskoj, da li tu ima potencijala ili ćemo vjetroelektrane gledati samo na priobalju?

 

Doista nemam saznanja o vjetru, trenutno je koliko mi je poznato najdalje od priobalja smještena vjetroelektrana s 4 vjetroagregata u blizini D1 pokraj kolodvora Zrmanja. Vjetroagregati su Siemensovi.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Doista nemam saznanja o vjetru, trenutno je koliko mi je poznato najdalje od priobalja smještena vjetroelektrana s 4 vjetroagregata u blizini D1 pokraj kolodvora Zrmanja. Vjetroagregati su Siemensovi.

 

Hvala :)

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Link to comment
Share on other sites

Ne zaboravite da na forumu imamo meteo-centar i kućnog meteorologa, odaziva se na ime swen. On će sigurno znati više o vjetrovima (mislim na one u atmosferi).

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Super putopis definitivno, meni su se uznojile ruke samo čitajući tvoje komentare o visini. :eek:

Inače, ovo što sitno piše na tvojoj radnoj obleki je "Končar- Električna vozila", ili si branio boje njihovog poduzeća? 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ne da mi se previše računati, a i ne znam sve podatke, pa pitam:

Koliko ovakvih vjetrenjača (elektroagregata) bi moglo zamijeniti jednu prosječnu hidroelektranu? (na primjer, jednu od onih na Dravi kod Varaždina)

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Ne da mi se previše računati, a i ne znam sve podatke, pa pitam:

Koliko ovakvih vjetrenjača (elektroagregata) bi moglo zamijeniti jednu prosječnu hidroelektranu? (na primjer, jednu od onih na Dravi kod Varaždina)

 

Ovisno o snazi hidroelektrane. Vjetroagregati koje proizvodi Končar snage su 1 MW i 2,5 MW dakle budući ih tamo ima 15+1 one su zajedno u idealnim uvijetima kada rade punom snagom snage 17,5 MW. Njihova snaga ovisi o brzini i učestalosti vjetrova na lokaciji na kojima su postavljene. Niti jedna elektroprivreda ne može se osloniti samo na takve izvore za proizvodnju energije, potrebno je u sustavu imati i termo i hidroelektrane te reverzibilne hidroelektrane koje će se uključivati po potrebi. Naravno da je energija vjetra jedna od najjeftinijih i da ju treba koristiti kad god je to moguće ali dobre stare HE i dalje će biti temelj proizvodnje struje u RH. HE Varaždin je snage 86,6 MW a HE Čakovec i HE Dubrava po 76 MW svaka. Dakle da bi se zamijenila jedna od njih potrebne su 76x1 MW ili 25x2,5 MW + 1x1 MW ili kombinacija jednih i drugih. Buduća Vjetroelektrana Pusto polje-Lisac pokraj Gračaca imati će 41 VE ukupne snage 82 MW dakle biti će to kombinacija 1 MW i 2,5 MW Vjetroagregata.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Da, ali mnogo bitnija figura od instalirane snage je prosječna godišnja proizvodnja energije u GWh.

 

Varaždinska hidroelektrana sa instaliranom snagom 94 MW (podaci sa HEP stranice) bi, da radi punom snagom 365 dana u godini mogla proizvesti 823,44 GWh energije. Njezina stvarna proizvodnja kreće se od 400-550 GWh na godinu (ovisno o hidrološkim prilikama), dakle HE ima stvarnu učinkovitost nešto više 50% maksimalne. Slično je kod drugih dravskih elektrana.

 

Kod vjetroagregata učinkovitost je mnogo manja: prosječna učinkovitost njemačkih agregata u 2012. bila je 17,5%, a škotskih u razdoblju od 2008.-2010. oko 24% (podaci: izvori pronađeni preko Wikipedije).

 

Dakle vidimo da je za nadomjestak prosječne dravske hidroelektrane potrebna vjetrofarma sa 2,5 puta većim instaliranim kapacitetom, dakle oko 250 MW.

 

 

Kad pogledamo nuklearku Krško, situacija je još nepovoljnija po vjetroelektrane. Krško ima instalirani kapacitet 696 MW (maksimalna teoretska proizvodnja nešto iznad 6 teravat-sati), a zadnjih godina redovito proizvodnja prebacuje 5 TWh i čak dostiže 6 TWh (totalna energija Sunca koja pogodi Zemlju u 1 sekundi). Dakle, njezina učinkovitost je preko 90%!

 

Za nadomjestak Krškog potrebno je 4,5 puta više instalirane vjetro-snage, to jest 3132 MW. Dakle, preko 3000 turbina od 1 MW (zamislite taj prizor!) ili 1250 turbina od 2,5 MW. Kad bi upotrijebili trenutačno najjače turbine (Enercon E-126 snage 7,5 MW), trebalo bi ih četristotinjak. Cijena: prava sitnica-4 milijarde eura, ilitiga 30% hrvatskog proračuna.

 

 

Zaključak: vjetar je jeftin izvor energije kojeg treba iskoristiti i može biti značajan igrač, ali zbog svoje nestalnosti proizvodnje treba "backup" sustave u vidu velikih reverzibilnih elektrana ili prljavih elektrana koje uskoče kad vjetar zaštuca.

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Link to comment
Share on other sites

Da nadodam (jer mi ne da više editirati), NE Krško zadovoljava u teoriji trećinu ukupne potrošnje energije u HR (u stvarnosti šestinu, jer dijelimo sa sosedima pola-pola).

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Link to comment
Share on other sites

Hvala na iscrpnim računicama :wink:

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Posvećeno Portosu u znak zahvalnosti (snimljeno jučer)

 

 

 

Hvala, hvala!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Kako sam mogao ovo fulati :ljut2

 

Hvala Portos na super reportazi :palac::hai

 

Portos dal ste mjerili mozda razinu buke koju stvara VE? Siemensove koliko je meni poznato (nisam siguran) krecu se negdje do 50m s cirka 70 db, a do 500m cirka 40-50 db.

Link to comment
Share on other sites

Kako sam mogao ovo fulati :ljut2

 

Hvala Portos na super reportazi :palac::hai

 

Portos dal ste mjerili mozda razinu buke koju stvara VE? Siemensove koliko je meni poznato (nisam siguran) krecu se negdje do 50m s cirka 70 db, a do 500m cirka 40-50 db.

 

Moj kolega i ja nismo bukomjerači. Vjerovatno je mjerena i buka ali podatke nemam.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Heh, negdje je jednom napisano da su to zapravo ventilatori koji stvaraju vjetar kako bi turisti mogli surfati i kad je bonaca i da ne bude prevruće, zato se i grade u priobalju... LOL

 

Inače, super reportaža!

... dokol budu svitit zvizde, teći vode...

zzoric72@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...