Portos Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Tema je definitivno OT no to što ju čini ipak prihvatljivom da ju objavim je činjenica da je autor Railfan te što radim u Končar-el.vozilima te iskustvo koje sam tako stekao dovelo je do mog angažiranja na poslu s vjetroagregatom. Prototip agregata trebalo je prije konačne montaže i puštanja u pogon opremiti mjernom opremom za mehanička ispitivanja. Glavni nosač opremili smo prvi te je on postavljen na privremeno postolje u hali. Osovinski rukavac bio je drugi. Uslijedila je glavčina sa njih također desetak Morao sam raditi i u ovom neudobnom položaju A bilo je tu i elektromonterskih radova Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Ovako izgledaju rukavac+glavčina sa mehanizmom za montažu na glavni nosač A ovako oklopljena kupola vjetroagregata spremna za probnu vrtnju vanjskim pogonom Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Dok se vjetroagregat probno vrtio i ispitivao u Slavoniji su se mjernom opremom opremali dijelovi tornja vjetroagregata. Dva gornja segmenta, duga 27 i 22 metra Drugi odozdo dug 17 metara Donji svega 12 metara dugačak ali težak poput ostalih: 60 000kg Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Ponekad smo radili na skeli Ponekad je pristup bio nešto lakši U svakom slučaju toranj više nikada neće biti u ležećem položaju Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Odmah po završetku dijelovi tornja utovareni su na labudice. Gornji, najduži. Drugi odozgo Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Četvrti odnosno najdonji. Prije polaska djelatnici Ministarstva prometa i veza obavili su vaganje specijalnih tereta i izdali dozvolu za prometovanje. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Uslijedilo je prevoženje svih dijelova vjetroagregata na lokaciju Konjsko pokraj Klisa te njihovo sastavljanje kotištenjem najveće auto dizalice u Europi proizvođaća Liebher a u vlasništvu Zagrebtransa. Po izvršenim probnim vrtnjama otišlo se završiti posao. Trebalo je izvršiti pregled mjernih mjesta i provući kablove do lokacija za spajanje s mjernom opremom. Eto mene ispred "Dvojke" Na prvoj etaži do koje se dolazi po ljestvama. Dalje se vozimo liftom Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Pogled prema vrhu. Vodilice lifta služe i kao ljestve ali ne bez klizača za osiguranje od pada. Da se šef, inače slobodni penjač, nije ponudio ići s nama i pomoći nam razvući kablove sada bih ja bio na ovoj slici. Ili bih se oporavljao od pretrpljenog straha u nekoj specijaliziranoj bolnici. A kablova je bilo 'ko u priči... Toranj smo mjerili na 2. etaži Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Lift ne vozi do samog vrha, zadnjih 15 metara je 48 prečki od ljestava. Kroz otvor se ulazi u kupolu U kupoli Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Priroda posla je takva da se mora ući i u rotirajući dio (glavčinu). A unutra je neudobno, skućeno i mračno Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Kroz mali otvor na oplati sa maksimalnim zoomom Nakon probne vrtnje sa 14 o/min i mijenjanja brzine vrtnje pri čemu se agregat zaljulja sretan si kada siđeš dolje. Vani je tih dana bilo užasno vrijeme i slikanja izvana gotovo da i nije bilo. Nakon probnog ispitivanja opreme uputili smo se doma u Zagreb. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Prije nekih 3 tjedna ponovno u Konjskom Ovih 6 nalazi se na sjeverozapadnom dijelu vjetroelektrane Trafostanica Konjsko Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Zalasci sunca Tokom postavljanja elise u potreban položaj izvana sam motrio vjetroagregat Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Kroz rebra za ventilaciju Ispred vjetroagregata U sjeni Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Ravna kao svijeća Moj hrabri šef. Bio je to međunarodni dan zaštite na radu.Ovo je VE-1. Prva, prototip. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Na kupoli postoje prozori. Kroz njih su nastale neke fotografije. Za sada je posao obavljen, za potrebe daljnjeg monitoringa vjerovatno će me put ponovno odnjeti dolje odnosno gore. Inače tamo je 16 vjetroagregata, 15 manjih od 1MW i 1 od 2,5MW a pripremaju se još 2 vjetroelektrane u bliskoj budućnosti jedna kod Sinja druga kod Gračaca. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Stanley Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Od samog gledanja slika uhvatila me takva akrofobija da sam se grčevito uhvatio za pisaći stol. Što se tiče Off Topica, vjetroelektrane se lijepo vide i sa Ličke pruge (Gračac - Knin) pa se može naći neka tanka nit koja temu povezuje sa željeznicom. Quote Serija 05 je zakon!
Pfaff Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 A bilo je tu i elektromonterskih radova http://i268.photobucket.com/albums/jj13/portosmedex2/Vjetroagregat%20Konjsko/005_zps0a848d5e.jpg] Kako Ti zavidim. Montiraš maketu, a još Ti i plaćaju žičice i šerafiće... Drago mi je da to proizvodite. Ja već godinama tvrdim da u Lijepoj našoj ima i pameti i proizvodnih kapaciteta za ovakve poduhvate te da ne treba kupovati bjelosvjetske vrtilatore (iako je netko vjerovatno nesretan zbog provizije) Napučio si temu (auto)portretima i baš dobro izgledaš! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
RAIL-LOGISTIK Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Jako zanimljivo,puno hvala za reportazu! Steta kaj dijelove ne voze zeljeznicom,kao sto to cine u Njemackoj. Quote
Portos Posted May 26, 2013 Author Posted May 26, 2013 Jako zanimljivo,puno hvala za reportazu! Steta kaj dijelove ne voze zeljeznicom,kao sto to cine u Njemackoj. Većina dijelova ima dimenzije koje su neodgovarajuće za željeznički prijevoz. S obzirom na malu udaljenost do lokacije montaže bilo bi preskupo sve to tovariti na vagone pa ponovno pretovarati na labudice. Zbog toga je sve to voženo cestom. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Vladimir S. Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Ljetos sam prolazio autocestom pored vjetroelektrane i prizor je fantastičan. Prvi dio fotografija u hali i transport elemenata neodoljivo podsjećaju na montažu raketa u onoj ogromnoj zgradi u Kennedy space centru na Floridi. Quote Deda je vozio seriju 32 Ja sam samo običan ferroequinolog
ivog Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 Ma baš zgodan i neobičan putopis. Bome moram priznati da je ona lojtrica za lift dosta, dosta neravna. Quote
inflameswetrust Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 Vrlo zanimljivo Drago mi je da Končar uspješno razvija svoju djelatnost, a ovo je tim više impresivno jer na svijetu postoji pedesetak proizvođača vjetroelektrana! Quote Moje fotografije.
Portos Posted May 27, 2013 Author Posted May 27, 2013 Ma baš zgodan i neobičan putopis. Bome moram priznati da je ona lojtrica za lift dosta, dosta neravna. Malo je neravna. Male vjetrenjače imaju 3-djelne tornjeve koje je gradio jedan drugi poslovni partner, ovaj je 4-djelni i jako je visok i težak sa ogromnim prirubnicama te se desilo malo zamaknuće na spoju lojtrica-vodilica što zapravo i nema utjecaja na kretanje lifta. Odnosno kada se penješ prvi puta nije ti svejedno ali s vremenom navikneš. I na lojtricama se držiš grčevito dok se penješ iako imaš sigurnosnu opremu i klizač no s vremenom sve postane rutina i zabavno. Veći problem je nedostatak wc-a u kupoli pa zapravo kada ideš gore bolje ići gladan i žedan nego se spuštati dolje ako te stisne. Nije niti ugodno kada se vjetrenjača ljulja ali iskusniji djelatnici su tako cool gore da zapravo i tebi postane svejedno ljuljala se ona ili ne. Nisam mogao niti pomisliti da ću raditi taj posao a sada jedva čekam da opet odem gore. Bio je to jedan zahtjevan i naporan posao ali uspješno smo ga obavili i novci su ostali unutar Končar holdinga. A kolega i ja smo dobili odlične reference za ubuduće. Zadnji put mi se lift zaglavio na vrhu te sam se morao snalaziti i naći razloge zastoja te ga otkloniti. Da nisam ne znam koliko dugo bih ostao gore jer je sam lift blokirao lojtrice prema dolje pa da sam se i morao spustiti niz njih ne bih mogao proći pokraj lifta. Srećom samo je malo preskočio graničnik. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Adam Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 Odličan putoppis, Portos! Ako nije tajna, koiiki postotak (odokativno) vjetrenjače je hrvatska pamet, odnosno hrvatska proizvodnja? Quote Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.