Jump to content

Portos & vjetroagregat 2,5MW (OT)


Portos

Recommended Posts

Posted

Tema je definitivno OT no to što ju čini ipak prihvatljivom da ju objavim je činjenica da je autor Railfan te što radim u Končar-el.vozilima te iskustvo koje sam tako stekao dovelo je do mog angažiranja na poslu s vjetroagregatom.

Prototip agregata trebalo je prije konačne montaže i puštanja u pogon opremiti mjernom opremom za mehanička ispitivanja.

 

Glavni nosač opremili smo prvi te je on postavljen na privremeno postolje u hali.

 

001_zps8d9df864.jpg

 

Osovinski rukavac bio je drugi.

 

002_zps09a59bf8.jpg

 

Uslijedila je glavčina sa njih također desetak

 

d5a36863-b401-47ee-83ef-1747a2685b29_zps

 

Morao sam raditi i u ovom neudobnom položaju

 

004_zps135cbe9d.jpg

 

A bilo je tu i elektromonterskih radova

 

005_zps0a848d5e.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Ovako izgledaju rukavac+glavčina sa mehanizmom za montažu na glavni nosač

 

23144851-db7e-4ac7-b0ff-555a13366c0a_zps

 

A ovako oklopljena kupola vjetroagregata spremna za probnu vrtnju vanjskim pogonom

 

006a_zps733cbcdd.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Dok se vjetroagregat probno vrtio i ispitivao u Slavoniji su se mjernom opremom opremali dijelovi tornja vjetroagregata.

 

Dva gornja segmenta, duga 27 i 22 metra

 

007_zps5edf2800.jpg

 

Drugi odozdo dug 17 metara

 

008_zps59ae431e.jpg

 

Donji svega 12 metara dugačak ali težak poput ostalih: 60 000kg

 

009_zps4066b97b.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Ponekad smo radili na skeli

 

010_zps3241ba0b.jpg

 

Ponekad je pristup bio nešto lakši

 

011_zps02a567b0.jpg

 

U svakom slučaju toranj više nikada neće biti u ležećem položaju

 

011a_zpsd5921f03.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Odmah po završetku dijelovi tornja utovareni su na labudice. Gornji, najduži.

 

012_zps3aa071c7.jpg

 

Drugi odozgo

 

013_zpsa580ebc9.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Četvrti odnosno najdonji.

 

014_zpsf039a81e.jpg

 

015_zps4130992e.jpg

 

Prije polaska djelatnici Ministarstva prometa i veza obavili su vaganje specijalnih tereta i izdali dozvolu za prometovanje.

 

016_zpsa08edd6c.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Uslijedilo je prevoženje svih dijelova vjetroagregata na lokaciju Konjsko pokraj Klisa te njihovo sastavljanje kotištenjem najveće auto dizalice u Europi proizvođaća Liebher a u vlasništvu Zagrebtransa.

Po izvršenim probnim vrtnjama otišlo se završiti posao. Trebalo je izvršiti pregled mjernih mjesta i provući kablove do lokacija za spajanje s mjernom opremom.

Eto mene ispred "Dvojke"

 

IMG_1240_zpsd1fa47a7.jpg

 

Na prvoj etaži do koje se dolazi po ljestvama.

 

017_zpsa101c7a3.jpg

 

Dalje se vozimo liftom

 

018_zps41ea8dc3.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Pogled prema vrhu. Vodilice lifta služe i kao ljestve ali ne bez klizača za osiguranje od pada.

 

019_zps1cc66831.jpg

 

Da se šef, inače slobodni penjač, nije ponudio ići s nama i pomoći nam razvući kablove sada bih ja bio na ovoj slici. Ili bih se oporavljao od pretrpljenog straha u nekoj specijaliziranoj bolnici.

 

020_zps86c9d7ae.jpg

 

A kablova je bilo 'ko u priči...

 

021_zps31fb06e8.jpg

 

Toranj smo mjerili na 2. etaži

 

022_zps9b8d6f0a.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Lift ne vozi do samog vrha, zadnjih 15 metara je 48 prečki od ljestava.

 

022a_zps80152497.jpg

 

Kroz otvor se ulazi u kupolu

 

023_zps07a39997.jpg

 

U kupoli

 

024a_zps90e49587.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Priroda posla je takva da se mora ući i u rotirajući dio (glavčinu).

 

023a_zpsb6538bb6.jpg

 

A unutra je neudobno, skućeno i mračno

 

024_zpsd9ab7206.jpg

 

023b_zps5ad4024a.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Kroz mali otvor na oplati sa maksimalnim zoomom

 

024b_zps6a2836c1.jpg

 

Nakon probne vrtnje sa 14 o/min i mijenjanja brzine vrtnje pri čemu se agregat zaljulja sretan si kada siđeš dolje.

 

025_zpsf5766684.jpg

 

Vani je tih dana bilo užasno vrijeme i slikanja izvana gotovo da i nije bilo.

 

026_zpse5af252b.jpg

 

Nakon probnog ispitivanja opreme uputili smo se doma u Zagreb.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Prije nekih 3 tjedna ponovno u Konjskom

 

IMG_20130426_100324_zps7c7c76bc.jpg

 

Ovih 6 nalazi se na sjeverozapadnom dijelu vjetroelektrane

 

IMG_1215_zps2f56fce9.jpg

 

Trafostanica Konjsko

 

IMG_1262_zps588e424f.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Zalasci sunca

 

IMG_1268_zpsf129ab4c.jpg

 

IMG_20130425_170639_zpsde85d6a5.jpg

 

Tokom postavljanja elise u potreban položaj izvana sam motrio vjetroagregat

 

IMG_1256_zpsbe80a778.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Kroz rebra za ventilaciju

 

IMG_20130425_120905_zpse69f2f6e.jpg

 

Ispred vjetroagregata

 

IMG_1233_zpscb51d63a.jpg

 

U sjeni

 

IMG_1237_zps540ddf37.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Ravna kao svijeća

 

IMG_1252_zps1c69bbeb.jpg

Moj hrabri šef. Bio je to međunarodni dan zaštite na radu.

IMG_1244_zpsd00cca7a.jpg

Ovo je VE-1. Prva, prototip.

9cec9b4e-a15b-4de4-bd60-3f0efb2cf122_zps

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Na kupoli postoje prozori. Kroz njih su nastale neke fotografije.

 

IMG_1280_zpscd7fb4fe.jpg

 

IMG_1219_zpsb9ff4976.jpg

 

IMG_1279_zps99146459.jpg

 

Za sada je posao obavljen, za potrebe daljnjeg monitoringa vjerovatno će me put ponovno odnjeti dolje odnosno gore.

 

Inače tamo je 16 vjetroagregata, 15 manjih od 1MW i 1 od 2,5MW a pripremaju se još 2 vjetroelektrane u bliskoj budućnosti jedna kod Sinja druga kod Gračaca.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Od samog gledanja slika uhvatila me takva akrofobija da sam se grčevito uhvatio za pisaći stol. :mrgreen:

Što se tiče Off Topica, vjetroelektrane se lijepo vide i sa Ličke pruge (Gračac - Knin) pa se može naći neka tanka nit koja temu povezuje sa željeznicom.

Serija 05 je zakon!

Posted

Kako Ti zavidim. Montiraš maketu, a još Ti i plaćaju žičice i šerafiće...

 

Drago mi je da to proizvodite. Ja već godinama tvrdim da u Lijepoj našoj ima i pameti i proizvodnih kapaciteta za ovakve poduhvate te da ne treba kupovati bjelosvjetske vrtilatore (iako je netko vjerovatno nesretan zbog provizije)

 

Napučio si temu (auto)portretima i baš dobro izgledaš!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Posted

Jako zanimljivo,puno hvala za reportazu!

Steta kaj dijelove ne voze zeljeznicom,kao sto to cine u Njemackoj.

 

Većina dijelova ima dimenzije koje su neodgovarajuće za željeznički prijevoz. S obzirom na malu udaljenost do lokacije montaže bilo bi preskupo sve to tovariti na vagone pa ponovno pretovarati na labudice. Zbog toga je sve to voženo cestom.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Ljetos sam prolazio autocestom pored vjetroelektrane i prizor je fantastičan.

 

Prvi dio fotografija u hali i transport elemenata neodoljivo podsjećaju na montažu raketa u onoj ogromnoj zgradi u Kennedy space centru na Floridi.

Deda je vozio seriju 32

Ja sam samo običan ferroequinolog

Posted

Ma baš zgodan i neobičan putopis. :)

Bome moram priznati da je ona lojtrica za lift dosta, dosta neravna.

Posted

Ma baš zgodan i neobičan putopis. :)

Bome moram priznati da je ona lojtrica za lift dosta, dosta neravna.

 

Malo je neravna. Male vjetrenjače imaju 3-djelne tornjeve koje je gradio jedan drugi poslovni partner, ovaj je 4-djelni i jako je visok i težak sa ogromnim prirubnicama te se desilo malo zamaknuće na spoju lojtrica-vodilica što zapravo i nema utjecaja na kretanje lifta. Odnosno kada se penješ prvi puta nije ti svejedno ali s vremenom navikneš. I na lojtricama se držiš grčevito dok se penješ iako imaš sigurnosnu opremu i klizač no s vremenom sve postane rutina i zabavno. Veći problem je nedostatak wc-a u kupoli pa zapravo kada ideš gore bolje ići gladan i žedan nego se spuštati dolje ako te stisne. Nije niti ugodno kada se vjetrenjača ljulja ali iskusniji djelatnici su tako cool gore da zapravo i tebi postane svejedno ljuljala se ona ili ne.

Nisam mogao niti pomisliti da ću raditi taj posao a sada jedva čekam da opet odem gore. Bio je to jedan zahtjevan i naporan posao ali uspješno smo ga obavili i novci su ostali unutar Končar holdinga. A kolega i ja smo dobili odlične reference za ubuduće.

Zadnji put mi se lift zaglavio na vrhu te sam se morao snalaziti i naći razloge zastoja te ga otkloniti. Da nisam ne znam koliko dugo bih ostao gore jer je sam lift blokirao lojtrice prema dolje pa da sam se i morao spustiti niz njih ne bih mogao proći pokraj lifta. Srećom samo je malo preskočio graničnik.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Posted

Odličan putoppis, Portos!

 

Ako nije tajna, koiiki postotak (odokativno) vjetrenjače je hrvatska pamet, odnosno hrvatska proizvodnja?

Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...