Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
NT 2200

SBB CFF FFS i ostale željeznice u Švicarskoj

Recommended Posts

Vidim da nigdje nema jedinstvene teme za švicarske savezne željeznice, pa evo jedne, gdje možemo diskutirati, postavljati slike, videe, itd.

 

 

3148rac.png

 

SBB = Schweizerische Bundesbahnen

CFF = Chemins de fer fédéraux suisses

FFS = Ferrovie federali svizzere

VFS = Viafiers federalas svizras

 

SBB CFF FFS je državno željezničko poduzeće sa sjedištem u saveznom gradu Bern, osnovano 01.01.1902, a od 01.01.1999 SBB CFF FFS su dioničko društvo. Za SBB CFF FFFS radi 29'240 ljudi (podaci iz 2012 godine).

 

 

 

Mreža željezničkih pruga:

- crna boja: pruga normalnog kolosijeka u vlasništvu SBB CFF FFS

- zelena boja: pruga normalnog kolosijeka u vlasništvu stranih državnih željeznica

- plava boja: pruga normalnog kolosijeka u vlasništvu drugih švicarskih društava

- crvena boja: uskotračne pruge

 

9ri17b.png

 

http://www.sbb.ch/content/sbb/de/desktop/sbb-konzern/ueber-die-sbb/zahlen-und-fakten/infrastrukturen/_jcr_content/contentPar/downloadlist/downloadList/infrastruktur_streck.spooler.download.pdf

 

 

 

Brojevi i činjenice:

- 2012 godine SBB CFF FFS prevezle su 353 milijuna putnika

- duljina mreže: 3038 km (normalni kolosijek), 99 km (metarski kolosijek)

- kolodvori: 807

- kolodvori s prometom dobara: 242

- najprometniji kolodvor: Zürich HB (350'000 putnika dnevno)

- točnost u putničkom prometu: 88%

- mreža pruga u potpunosti je elektrificirana

 

 

 

Kontakti:

- službena internet-stranica: http://www.sbb.ch/home.html

- službena Facebook-stranica: https://www.facebook.com/sbb.cff.ffs.ch?fref=ts

 

 

 

(izvor podataka: http://de.wikipedia.org/wiki/SBB ; http://www.sbb.ch/home.html)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da imaju dobru mrežu uskotračnih pruga. Čak su i elektrificirane.

 

A jel se događa da vlak (garnitura) nacionalnih željeznica vozi po prugama u vlasništvu švicarskih društava i obrnuto? Isto pitanje i za lokomotive, ili se mijenjaju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električne lokomotive

 

1] Ee 2/2 (Ee 922)

-> proizvođač: StadlerRail

-> komada: 21

-> godina proizvodnje: 2009-2010

dq4xg8.jpg

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/440716/kategorie/schweiz~e-loks~ee-2-2.html

 

2] Eem 923 - Stadler BUTLER

-> proizvođač: StadlerRail

-> komada: 30

1yjuwk.jpg

http://www.bahnbilder.de/bild/Schweiz~E-Loks~Eem+923/677088/sbb---eem-923-007-9-bei.html

 

3] HGe 4/4 II

-> proizvođač: BBC Baden, ABB Zürich, SLM Winterthur

-> godina proizvodnje: 1986, 1989-1990

2jh8oo.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Disentis20090619Y595_106.jpg?uselang=de

 

4] Re 4/4 II (Re 420/Re 421)

-> proizvođač: SLM Winterhur, BBC Baden, MFO Zürich, SAAS Genf

-> komada: 259

-> godina proizvodnje: 1964, 1967-1968, 1969-1985

41b0g.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/SBB_Re_420_Andelfingen_HVZ-D.jpg?uselang=de

 

5] Re 4/4 III (Re 430)

-> proizvođač: SLM Winterhur, BBC Baden, MFO Zürich, SAAS Genf

-> komada: 21

-> godina proizvodnje: 1971

2vnf6rn.jpg

http://www.bahnbilder.de/bild/schweiz~e-loks~re-4-4-iii-re-430/663908/eine-re-44-mit-einem-containerzug.html

 

6] Re 450

-> proizvođač: SLM Winterthur, ABB Zürich, SIG Neuhausen, Schindler Waggon Pratteln

-> komada: 115

-> godina proizvodnje: 1989–1997

2ziyqe0.jpg

http://www.flickr.com/photos/51555770@N08/5175211464/sizes/l/in/photostream/

 

7] Re 456

-> proizvođač: SLM Winterthur, BBC Baden, ABB Zürich

-> komada: 14

-> godina proizvodnje: 1987, 1993

2je9spg.jpg

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/527198/kategorie/Schweiz~Privatbahnen~SOB+Sudost-Bahn.html

 

8] Re 460 'Lok 2000'

-> proizvođač: SLM Winterthur, ABB Zürich

-> komada: 119

-> godina proizvodnje: 1991-1996

eitmp0.jpg

http://www.bahnbilder.de/bild/schweiz~e-loks~re-460-lokportraits/665892/sbb---lok-460-009-4-im.html

 

9] Re 474 (ES64F4)

-> proizvođač: Siemens

-> godina proizvodnje: 2003-2005

2wlsi8z.jpg

http://www.flickr.com/photos/10710442@N03/1360954682/sizes/l/in/photostream/

 

10] Re 481/482/484 (Bombardier TRAXX)

-> proizvođač: Bombardier

dgp47c.png

http://www.flickr.com/photos/mauriziomessa/4598224371/sizes/l/in/photostream/

Share this post


Link to post
Share on other sites

O da, u Švicarskoj je jako lijepo voziti se željeznicom :). Mislim da ću to u buduće malo češće raditi (i usput, naravno, snimati) :)

I onda Švicarci dođu kod nas i oduševljeni su sa vlakovima. Njihovo je njima preuniformirano i dosadno. Kod nijh nema da vlak krene iz Drniša pa na Moseć hoće, neće izvući ili Labin Dalmatinski da ne nabrajam sve uspone.. Pa još kada su u vlaku vagoni gdje se prozori mogu otvarati? Njima smo romantika i egzotika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja samo znam da su Švicarci izrazito ponosni na svoju željeznicu i obožavaju je.


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krivo ste me razumjeli. Nisu oni kazali da je željeznica kod njih loša, niti protiv svoje željeznice. Tamo je sve predvidljivo i ništa se ne događa nepredviđeno. Bili su neki slikali u Drnišu, zato sam spomenuo Moseć. Njih su fascinirali ovakvi vlakovi kakvi jesu kod nas. Kod njih nema kada vlak ide uz brdo da se sve trese. E sad kako bi reagirali da svaki dan putuju na posao i natrag je druga priča.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodna vožnja iz prvog reda, uobičajen mi je pogled iz kupea. Jel ovo bil vlak iz smjera Chura? Meni je Sargans zanimljiv jer ima izveden kolosjek za direktnu vožnju Buchs-Zurich, koji na filmu prilazi s desne strane, kad se iziđe iz Sargansa. Tako bi rješenje u nas bilo na razini SF-a.

Vezano za točnost SBB-a od 88%, tu se valjda računaju svake minute zakašnjenja, pošto i 2 minute dovodi u pitanje bezbroj mogućnosti presjedanja.

Bio sam "gore" u lipnju, pa obišao od Zuricha do Montreuxa, pa onda na Brig, preko Lotschbergtunnela na Bern i nazad. Da me nije počela boljeti glava, išao bih i preko Emmentala do Luzerna. A teca pri kojoj sam bio u Zurichu na to mi kaže, da kaj se bunim kad sam prešao skoro pola Švice...Trba i reći kako bi to i koštalo vozikanje da nisam imao Interrail. Pošto domicilni mogu uz abonoman imati 50% popusta, dobiva se pristojnija cijena, koja čak i nije toliko skupa s obzirom na mrežu i uslugu u zemlji gdje je sve relativno skupo.

Ostalo mi je u sjećanju da i SBB menađere boli glava: u besplatnim novinama bunili su se Švicarci kako se roba za Austriju tovari na austrijske vagone, pa je odgovorni trebao objašnjavati da je to zato jer roba ide u Austriju...


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, iz Chura :).

 

O, dobro si se ti navozio po Švicarskoj :). Šteta što nisi otišao do Luzerna, to je definitivno jedan od najljepših (ako ne i najljepši) gradova u Švicarskoj. Da, 'jednokratne' karte su relativno skupe, ali postoji cijeli asortiman pretplatnih karata, tzv. 'Abonnement'. Halbtax-Abonnement može kupiti bilo tko (ne mora imati prebivalište u CH), isti vrijedi 3 godine i unutar te tri godine svaka kupljena karta je u pola cijene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam već prije u Luzernu, svakih sat IR ide od Zuricha. Najpovoljnije mi je bilo putovati sa Euro Dominom, tad je 5 dana po volji koštalo oko 1100kn, a sada oko 1900kn Inter Rail.

Sviđa mi se ta organizacija na SBB-u, čak i kad traje remont (npr. zatvr po noći), vlak prolazi pristojnom brzinom, klasičnih sporih vožnji niti nema, a kad i ima na kojem mjestu, odmah je zakašnjenje od 2 minute. Šibao je Voralpen exp od Luzerna za St Gallen, a umjesto restorana-bistroa, vagon su proglasili 2 razredom, a u njega strpali dva automata. Možda bi bilo to rješenje i za neke naše vlakove. Taj Voralpen exp. vozi od Bodenskog jezera do Luzerna, i to u taktu cijeli dan, do uvečer. Na trasi remonta popikali su rotirajuće lampe njih zbiljam mnogo, a vlak ide i ide. Samo se vide šine položene za izmjenu. Zgodna brdska dionica a zatim most na ulazu u St Gallen.

Nije za usporedbu, ali na riječkoj pruzi se drugačije rade remonti, lijepo je za fotkati ali 30 do 50 pa tako čitavu dionicu....A mom slučajnom suputniku igle na sjedalu, jer će propustiti zadnji katamaran za Vel. Lošinj...


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam se dao u snimanje vozova (iako više snimam tramvaje), u pitanju je moj prvi željeznički video u kojemu vidite SBB-ove vlakove (osim jednog ICE-a od DB) u Baselu, na početku na mostu Zeughaus, poslje u glavnom kolodvoru: :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mala kompliacije videa sa željezničkog kolodvora "Hendschiken" i okoline, a u pitanju je upravo jedna od najprometnijih željezničkih staza u Švicarskoj.



Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali OT: Stadler FLIRT 526 006 od partnerskih željeznica SOB (Südostbahn) prije dolaska u stanicu "Burghalden":

IMG_51222.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako su se raspisali o Durchmesserlinie, mora da je to i za njihove uvjete značajan poduhvat..

 

http://www.sbb.ch/sbb-konzern/ueber-die-sbb/projekte/ausbau-schienennetz/dml.html?WT.i_marketingurl=durchmesserlinie

http://de.wikipedia.org/wiki/Durchmesserlinie_Altstetten%E2%80%93Z%C3%BCrich_HB%E2%80%93Oerlikon

 

Ako može koji komentar od nazočnih, možda je to netko i na vlastite oči vidio..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam tamo i što za reći, kad se vidi cijela ta mega infrastruktura od Spreitenbacha (ranžirni) do hale Zurich Hbf- a tada ovaj tunelić i nije nekaj. Jedino kaj je to najveća investicija SBB-a ,koju je dijelio sa Prometnim savezom Zuricha i okolice.

Iako su poč 1990.ih prokopali prve tunele i napravili podzemno stajalište za S-Bahn, ovim napokon se rješavaju stigme čeonog kolodvora. Kako je i grad a još više okolica promrežena S-Bahn linijama, zezalo ih je to da se u kontrasmjeru vlakovi vraćaju na ulazu na perone Hbf-a i odmah zatim prolaze kroz tunel u brdu do Oerlikona, drugog kraja novog direktnog tunela. Od Oerlikona dalje vlakovi (pogotovo IC, ICN domaći i međunarodni) preko aerodroma, te zatim dalje prema recimo St Gallenu.

Iako nema tog vlaka koji bi trebao preokretati lokomotivu na kontra kraj kompozicije na odredišnom kolodvoru u Švicarskoj (mislim da je davno Transalpin iz Beča to imao kad je vodio do Basela s klasičnom kompozicijom pred više godina), pa za taj manevar se ne troši niti vrijeme niti raspoloživost kolosjeka i skretnica, ipak su htjeli dobiti prolaznost baš u tom smjeru, od Gotharda i Berna prema St Gallenu, i Njemačkoj. U međuvremenu su izjednačili duljinu perona da svi budu dovoljno dugi, te još u čošku Ugljenskog trokuta (Kohlendreiecke) napravili slijepe kolosjeke za InterRegio liniju do Lucerna.

Novim kolodvorom, tj. spuštanjem 4 kolosjeka na dva prilično široka otočna perona, u bijelom kamenu i betonu, napravili su po obližnjoj ulici novi LoewenstrrasseBH. Postojeći šoping prostor ispod kolodvora (koji radi i nedjeljom kao i onaj manji na aerodromu - u Švicarskoj se inače ne radi nedjeljom) su proširili, pa postojeći izgleda tamno i ne tako atraktivno (jer je opločenje pretežito crne boje kamena). Samo dva reda stupova drži cijeli novi kolodvor, a posebnost je i prokop ispod rijeke. Tunel zbog prostornog položaja HBF i Oerlikona je kao slovo "S", a brzina je mislim 120 na sat. Pri tom investicija je u granici planiranog, ali nije gotova. Ovaj ponedjeljak krenuli su S-Bahnovi novom trasom i zbog toga je mijenjan i vozni red. Međutim, iako je na otvorenju uz aktualnu ministricu bilo i dvoje prethodnika ministara prometa, nije bilo govora da se putnicima kupe auti, jer bi i doslovno bili jeftiniji nego našem zagorskom puranu. Naime, ušteda je planirana od kojih 5 do 6 minuta, ali to je Švicarska! Kad bi se tamo mijenjao vozni red da se reducira, mislim da se to ne bi dogodilo jer bi takve idejotvorce zatukli, ali ne baltama ili lopatama, nego demokratskim metodama biranja...

Znači, ministrica je imala bingo u karijeri, a iza svega stoji sveto trojstvo stručnjaka željeznice: pruga, signalizacija i kontaktna mreža, koji su vodili projekt. Ipak nije sve gotovo, do novog reda vožnje krajem 2015. bit će gotovi i vijadukti, njih dvoje sa čije je betonske konstrukcije skinuta žuta oplata (zvali su to monstrumom od glomaznosti), da bi kad budu gotovi, preko njih dolazili međunarodni vlakovi iz pravca Berna, i da "preskoče" sve silne kolosjeke, pogotovo one iz pravca Sargansa i Chura. Kao da željezničkih vijadukata u grotlu željezničke infrastrukture pred samim kolodvorom i naravno u samom gradu nije dosta!

Duga stvar je kol. Oerlikon kod Messe Zurich, koji je 7 ili 8 najjači kolodvor u zemlji, a gdje su u usko urbano područje među postojeće kolosjeke upucali rampe koje vode dolje u tunel...pri tom su kolodvorsku zgradu pomicali na šinama, jer je zaštićena građevina! I o tom poduhvatu i o izgradnji tog poprečnog tunela izdane su i monografije.

A i ova ušteda od 6 minuta je i tekako važna, jer kad se zbroje sve te trakavice koje svake gotovo minute ulaze i izlaze na perone HBF-a, onda se lako zbroje enormne uštede na jednom od najjačih kolodvora u Evropi. Fešta je bila u subotu, kad su besplatno vozili putnike kroz tunel simo tamo, a u hali kolodvorske zgrade složena je pozornica, stolovi i stolci te šank i mala zabava za ljude... Sve su to dva dana nakon toga rastavljali, pogotovo viseće reflekore pod krovom hale...Ostaje činjenica da nakon sredine 12. mj. 2015. neće više biti prostora za proširenje kapaciteta, ma koliko to koštalo. Uvedeni su i S-bahnovi treće generacije...nema tu ni traga šelinim stolcima-kičmolomcima...uostalom konzervativni političari riješenje vide u smanjenju putnika- naravno stranaca koji tamo žive - a treba reći da ima su i auto-ceste zatrpane autima...pa i sir ementaler sav je pun rupa, pak onaj appenzeller sir užasno smrdi, zemlja se diči da je Veloland (biciklistička zemlja), minimalac ipak nije im dosta za život, makar je u razini plaće od kojih (?) 12000 kuna, još su sad ušparali 5 minuta - to je Švica!!!

PS a kad vlak zakasni 2-3 minute, tad je već u sustavu frka!

I još jedan PS: jednom je kojih 10 km od Zuricha crkla mašina na vlaku za Zagreb/Beograd/Graz - čekali smo punih sat vremena da dofuraju novu lokomotivu, znači i tamo nije sve 100%.


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...