inflameswetrust Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 Ovo je jedan kratak putopis o Foxovom i mom kratkom putovanju od Osijeka do Đakova. Sve je počelo kada sam ja na putu iz Požege poslao poruku "ajde idemo negdje krajem tjedna, Đakovo ili tako nešto". U roku 10 minuta termin i vrijeme su dogovoreni. I tako 3.5.2013. krenuli smo na put. Kretali smo vlakom u 8:07, i dok sam se ja polako taljigao do kolodvora, Fox je već uredno slikao po kolodvoru. Plavac kojim ćemo ići Nije loš ovaj nathodnik za naslikavanje I uhvatio me kako se žurim preko mosta Ušli smo kupiti prijevozne isprave i usput bilježimo ranojutarno izvješće o polascima vlakova Ovo nas vozi U pozadini dupli šved za Vinkovce koji je prespavao u osječkoj ložioni Interijer, za one koji imaju tu sreću da se ne voze prečesto ovim vlakovima. Vlak je bio poprilično prazan. Sve skupa ni 10 ljudi. Jutarnja kava s automata (pas mater što nema više Slavonije Inn, ova stvarno nije nikakva) Do Čepina poneki bukolički prizor. Dobro se sjećam tih svih oranica još odonda kad sam pješke hodao ovdje. Reprezentativno stajalište WC Koridora Ciglana u Vladislavcima, osim Đakova jedinom kolodvoru između Osijeka i Strizivojne. Ciglana je nekada bila veliki korisnik željeznice, no sada jedva životari. Sablasno prazan pretovarni prostor Kolodvorska zgrada Još jedno stajalište, Vuka Krugovi u žitu. Ili ječmu. Ili raži. Ili čemu već. Ovo je ionako za Foxovu zbirku žitarica. Kroz Semeljce vlak samo protutnji, ovdje nema prometa jer je stajalište udaljeno par kilometara od mjesta. Slavonija je puna ovakvih lovačkih čeki. (TO BE CONTINUED...) Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted May 5, 2013 Author Posted May 5, 2013 Ima laganih uspona i padova, međutim, brzina je vrlo visoka, 100 km/h do Viškovaca. To je jedino po čemu se može zaključiti da je ovo koridorska pruga. Oštro oko primijetiti će zeca. Ovo je jako čudno, čeka na rubu nečega što izgleda kao tvrđava od šikare?? Vlak iz istog vlaka u zavoju Ovdje negdje počinje puzanje od 30ak km/h. Nekadašnji kolodvor Viškovci Močvara zbog koje je brzina takva kakva je Prije kolodvora Đakovo prolazimo pored vojarne. Unatoč tome što slikanje vojske nije preporučljivo, Fox je vrlo neustrašiv. Rusi Poslije vojarne, tu su silosi Đakovčanke odakle je onomad nelegalno izvučena gomila žita. Industrijski kolosijek. Tko god je pokrao to žito vjerojatno ga nije otpremio ovim putem. S toliko ljudi koji pregledavaju mapper, ta krađa bi ostala trajno ovjekovječena. Intenzivan teretni promet na kolodvoru Đakovo, sastavljen od jednog Habbins-z vagona. (ima još, ali slobodno komentirajte ) Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted May 5, 2013 Author Posted May 5, 2013 Iskrcali smo se iz našeg plavca i krećemo pogledati kolodvor. Ja sam kroz Đakovo vlakom prošao nekoliko desetaka puta, no ovo mi je prvi put da sam vani na kolodvoru. Pročelje zgrade. Robni magazin Iza kolodvora nalaze se dvije bivše restauracije. Šteta što masovno nestaju kolodvorske birtije, ima nešto posebno u ispijanju kave/piva/čaja dok slušaš vlakove kako prolaze. Možda više nema ničega posebnog kada jedva ima vlakova... Kraj pretovarnog kolosijeka. Ne znam što je Foxu posebno na ovoj slici, ali kaže mi da ju moram stavit. Bivši vodonapojnik. Kolosijeci gledani s visine A uz prugu? Brzina 30 km/h, izlaz prema kolodvoru Strizivojna-Vrpolje i pomični branik na ljudski pogon. Prema Strizivojni, travuljaga u kolosjeku I nazad (Ima još) Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted May 5, 2013 Author Posted May 5, 2013 Na brzinu smo prošetali gradom, imali smo neka 2 sata za razgledavanje. Za početak nepoznata, ali lijepa zgrada Neobično ime ... Kao ona jadna lokomotiva na Gare Montparnasse.. Jedna prekrasna stvar kod Đakova je to što je grad iznimno zelen. Parkova ima dosta, a zelenih površina jednako kao i asvaltnih. Zato je unatoč toplom vremenu bilo iznimno svježe. Jedna od ulica u centru I vodoskok Crkva Svih Svetih. Izgrađena u 14. stoljeću, a za vrijeme Turaka pretvorena u Džamiju. Nakon odlaska Turaka, vraćena u prvobitno stanje. Korzo i katedrala u daljini Katedrala Sv. Petra. Neupitno jedan od najlijepših sakralnih objekata u Hrvatskoj. Biskupski dvor I još katedrale... Josip Juraj Strossmayer. Zašto ima dva imena? Bila su dva brata blizanca, Josip i Juraj. Nedugo nakon rođenja jedan od njih je umro, a budući da nisu znali koji je od njih, drugome su dali oba imena. Inače, J.J. Strossmayer je jedan od najpoznatijih Slavonaca u povijesti. Bio je mecena, veliki dobrotvor, osnivač HAZU-a i još mnogo toga. U svakom slučaju, jedan od najvećih ljudi ove zemlje. Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted May 5, 2013 Author Posted May 5, 2013 Strossmayerov muzej. Odlučujemo vratiti se na kolodvor sa sjeverne strane, pored silosa. Međutim, usput smo saznali da tamo zbog ograde ne možemo proći. Dobro, ograda sama po sebi nije problem, problem je bodljikava žica na njenom vrhu. Usput nailazimo na kuću sa zanimljivim natpisom Nekako smo došli nazad do kolodvora, i s manje od 10 minuta vremena odlazimo poslikati što nismo dosad. Izlaz u smjeru Osijeka Ne zamjerite na toliko slika silosa, mene odmalena fasciniraju. Malo kolosijeka Evo i civilne strane WC na VC koridoru I još zadnja slika prije polaska Dolazi nam naš vlak Nekako smo uhvatili i traktor za manevru po kolosijecima. Malčice nam ga je pokrila visokotlačna cijev (Fox s njima inače nema dobra iskustva) no vidi se bar nešto Evo ga, gotovo nazad u Osijeku I karta s popustom! Eto, to je to. Što reći na kraju, bilo je zanimljivo, tom prugom se vrijedi povesti, a sam grad Đakovo je iznimno zanimljiv i kulturno vrijedan. Svakome preporučam! Ugodan pozdrav iz vrućeg Osijeka! Plameni & Fox Quote Moje fotografije.
Stanley Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 Svaka čast mladići, lijepo ste to izveli i prikazali. Kroz Đakovo sam prolazio u puno navrata (putovanja automobilom Zagreb - Sombor - Zagreb), ali se nisam zadržavao osim jednom i to u proljeće 1980. godine. Pravio sam društvo prijatelju Borisu iz Zagreba u posjetu Croatia osiguranju i stanici milicije, a budi mi dopušteno opisati tu epizodu malo opširnije. Nekoliko mjeseci prije imali smo prometnu nesreću na cesti Đakovo - Osijek koju je skrivio vozač neosvjetljenog traktora, ali je hrčak iz đakovačkog C.O. valjda dobio kakvu šunku ili gusku i poslao dopis Bori da nema pravo na odštetu. Boro (inače pomalo nesnalažljiv) je došao k meni u ured u Jurišićevoj, pokazao mi dopis (''nemate pravo na naknadu jer ste vi skrivili nesreću, postoje dokazi'') i pitao: - Sten, kaj da delam? - Čim sam vidio dopis rekao sam: - Lopov te mulja, uzimam slobodan dan i noćas putujemo u Đakovo! - Vjerojatno je bitanga mislila da moj Boro zbog stare Škode neće dolaziti čak iz Zagreba. Nije mu bilo ugodno kada nas je vidio i naročito čuo, a sve smo riješili za nekoliko minuta uz pomoć milicijskog zapisnika. Putovali smo vlakom via Osijek jer nam je tako odgovaralo, garniture su bile klasične (i prilično popunjene), a sjećam se da smo u đakovačkom kolodvoru zatekli i teretni vlak. Vuča je tada još uvijek bila parna, lokomotivama serije 11. Neobično je vidjeti - zapravo žalosno - na vašim fotografijama da su bivši kolodvori pretvoreni u stajališta i obrasli vegetacijom, a zgrade su katastrofa i ruglo međunarodnog koridora. I Semeljci su svojedobno bili kolodvor premda se nalazi(o) u šumi izvan naselja. Ovo službeno mjesto nekada je nosilo naziv Semeljci - Široko Polje, jer je smješteno otprilike na pola puta između ova dva naselja. Quote Serija 05 je zakon!
dnovakovic Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 Pozdrav mojim sugrađanima Plamenom i Foxu i hvala na odlično urađenom putopisu. Žao mi je što nisam mogao da vam se pridužim i zahvaljujem na pozivu. Jedna zanimljivost vezana za prugu Osijek-Strizivojna Vrpolje i najpoznaitijeg stanovnika Đakova, inače rođenog osječanina, biskupa J.J.Strossmayera (1815-1905). Pomenuti biskup doživio je duboku starost ali se za života nije vozio ovom prugom, naime pruga je puštena u promet tek 1905. godine. Kažu da je iz Đakova u Zagreb uglavnom putovao kočijom što je bilo prilično dugo i zamorno putovanje a gledano iz današnjeg vremena i prava avantura.... Quote Pozdrav iz Osijeka !
VICTOR Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 Lijep i informativan putopis Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!
inflameswetrust Posted May 6, 2013 Author Posted May 6, 2013 Hvala Dnovakovic, Victore, Stanley! I kao i uvijek, hvala na nadopunama i zanimljivostima! Quote Moje fotografije.
ivog Posted May 30, 2013 Posted May 30, 2013 Kad sam zadnji put bio u Đakovu, na onom "teretnom" kolosijeku je bilo dosta vagona i taman su ih punili ciglom il čime već.. Fotke postoje negdje u mojem arhivu.. Uz to, sam kolodvor mi je zanimljiv, jer trava koja raste po kolosijecima izgleda kao mahovina.. Quote
Stanley Posted May 31, 2013 Posted May 31, 2013 Putem maila dobio sam ovaj vozni red iz 1940. godine, pa neka malo dopuni putopis: Quote Serija 05 je zakon!
dnovakovic Posted May 31, 2013 Posted May 31, 2013 Hvala Stanley na ovom zaista interesantnom prilogu! Tri pruge koje su završavale na rijeci Savi i tamo su vlakovi, gle čuda, imali brodsku vezu za nastavak putovnja. Znači da su Savom u to vrijeme putnički brodovi još bili ozbiljno sredstvo komunikacije. Posebo mi je zanimljiva željeznička linija Borovo-Sr. Rača Sava koja je išla danas nepostojećom prugom Vukovar-Ilača. Pretpostavljam da u to vrijeme još nije postojao željeznički most preko Save kod Rače i produžetak pruge do Bijeljina. Željeznički most kod Šamca je izgrađen poslije rata kada i pruga Šamac-Sarajevo pa je i ta pruga završavala na Savi ali za željeznički most kod Brčkog nisam siguran kada je izgrađen pa pretpostavljam da 1940. godine već postojao. Primjetio sam da se današnji kolodvor Strizivojna-Vrpolje tada zvao Striživojna-Vrpolje Quote Pozdrav iz Osijeka !
STIB Posted June 18, 2013 Posted June 18, 2013 A ja primjećujem da vlakovi na prugama 47 i 48 nemaju brojeve :ne zna: Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba
DB Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 ... Za početak nepoznata, ali lijepa zgrada ... Samostan sestara sv. Križa je sjedište Hrvatske provincije Milosrdnih sestara sv. Križa, a izgrađen je početkom 19.st. U sklopu Samostana je crkva posvećena Srcu Isusovu. Izgrađena je 1908.g. i blagoslovljena 14. rujna iste godine. Crkva je građena u stilu francuskog kasnog baroka u obliku križa, a zgrada provincijalne kuće – samostana, građena je u stilu secesije. http://www.croatiaholidayshr.com/Naslovnica/Pregledclanka/tabid/63/ArticleId/3124/language/hr-HR/SAMOSTAN-SESTARA-SV-KRIZA-ndash-Dakovo.aspx Gledal sam ju iz zgrade prekoputa cijelu zimu 85/86. i proljeće 86-e: Tada je to bila tzv. "Stara kasarna" - najhladnije mjesto u cijeloj Slavoniji (ak izuzmemo hladnjače). Sad je to isto samostan, onih cura prekoputa. Ostatak vojnog roka sam odgulil u prethodno uslikanoj "Novoj kasarni" na sjevernom izlazu iz grada. Uglavnom, sveukupno loše uspomene, čak i na onda spore Macose, koje su se valjale nekih 40 km/h uz ogradu, dok smo mi po travi i ilovači. Ostalo je i ne baš dobro sjećanje na šefa - poručnika Paradžikovića (inače iz obližnjih Semeljaca), zamjenika komandanta brigade majora Radenka Genga (štono bi se reklo "pizde od čoveka" - '91. je kao pukovnik predal garnizon HV-u) i dobro na kapetana I klase Sefera Halilovića (da, da, to je onaj general Armije BiH koji je oslobođen optužbi u Haagu). Quote
inflameswetrust Posted July 19, 2013 Author Posted July 19, 2013 Ovo nisam ni vidio, hvala na nadopunama Kažeš da je poručnik iz Semeljaca? Moja mama je tamo radila više godina nakon završetka fakulteta Quote Moje fotografije.
DB Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Ovo nisam ni vidio, hvala na nadopunama ... Kažeš da je poručnik iz Semeljaca? Više nije. Mislim, ne iz Semeljaca, nego poručnik. Iš'o guglat i nađoh da je brigadir. Šta'š, vojna subordinacija & unapređenja su univerzalna u svim režimima. Moja mama je tamo radila više godina nakon završetka fakulteta Moja kod Kamenitih vrata. Quote
inflameswetrust Posted July 26, 2013 Author Posted July 26, 2013 Moja kod Kamenitih vrata. Požeških kamenitih vrata? Preko puta sam ja išao u osnovnu...ovaj svijet je zbilja malen Quote Moje fotografije.
DB Posted July 27, 2013 Posted July 27, 2013 Požeških kamenitih vrata? Preko puta sam ja išao u osnovnu...ovaj svijet je zbilja malen Prvi put čujem da Požega isto ima Kamenita vrata. Kod zagrebačkih ... al to sam stavil tek da nekaj odgovorim. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.