Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
nikola

ZET - sljemenska žičara

Recommended Posts

Ovo sve govori. Horor.

Da, tragedija je koliko Zagreb malo (praktički ništa) povlači iz EU fondova! Međutim, što se tiče žičare - tu sam jaaako veliki skeptik, a osobito nakon što je EU odbila sufinancirati Samoborsku prugu! Za nju mi nitko ne može reći da nije itekako potencijalno rentabilna, te ekološki opravdana - "Samoborska aglomeracija", dakle gradovi i općine Samobor, Bregana i Sveta Nedjelja, zajedno zasigurno imaju oko ili preko 50.000 stanovnika, što je skoro kao Karlovac! A za razliku od Karlovca koji je puno manje "satelitski grad" - oni praktički djeluju kao satelitski grad i spavaonica Zagreba i njihovo stanovništvo je poslom i školovanjem, te ostalim poslovima, izuzetno vezano uz Zagreb! Prema tome, tu se doista ne može reći da pruga nije potrebna i da ne postoji dovoljno potencijalnih putnika. A za razliku od toga, trebalo bi izračunati koliko putnika dnevno ide prema Sljemenu. Moja približna računica je slijedeća:

Autobus ima po trenutnom voznom redu radnim danom 8, a vikendom 15 polazaka dnevno prema Sljemenu. Kad bi "prosjek popunjenosti" svakog od tih autobusa vikendom bio 50 putnika, a taj broj sam uzeo iz razloga što kad su špice možda se unutra nagruva i 100-tinjak, a u polascima odozdol prema gore u popodnevnim i večernjim satima ima možda po par ljudi ako i toliko. Dakle, kad bi prosjek popunjenosti bio 50 po autobusu, to bi vikendima bilo 15x50 = 750 ljudi tijekom čitavog dana! Ako to i udvostručimo, dakle da računamo da je prosjek po 100 ljudi u autobusu (što je doista nemoguće), to bi opet bilo 1.500 ljudi tijekom čitavog dana! A kapacitet žičare je na toliko predviđen tijekom jednoga sata! Pa, tko je tu onda lud?!?! Također, koliko će biti vrijeme u kojemu će se isplatiti ova žičara? Vjerojatno čitavo stoljeće, a do tada će naravno nekoliko puta ova žičara dotrajati, kako je i stara!

Očito je dakle da ovu liniju može pokrivati jedan, najviše dva autobusa u danu! Da se i nabave posve novi autobusi za ovu liniju - to bi bilo kojih 5 milijuna kuna ukupno za 2 komada modernih gradskih autobusa, a koliko ono stotina milijuna košta žičara?!?! Također, koliko košta održavanje jednog ili dva autobusa, a koliko košta održavanje žičare, u koje se mora računati i svakogodišnja sječa vegetacije ispod cijele trase?! Da još jednom ponovim ono što sam više puta rekao - u Alpskim državama trase ispod žičara se ne moraju održavati, budući se one grade na kamenitim i strmim područjima bez vegetacije, a nigdje se one ne grade kroz gustu šumu!

A sada o cijeni same eksploatacije: malo sam proguglao o potrošnji žičara i našao podatak da žičara u Kützbuhlu ima potrošnju 400 kW. Nakon toga sam išao gledati kako to pretvoriti u potrošnju struje po jednoj vožnji do vrha. Našao sam stranicu za preračunavanja, gdje se može dati parametre o snazi, broju minuta ili sati i slično. Tako sam napravio proračun za 16 minuta rada koliko kažu da će žičara voziti do gore. S time, da bi pogon sigurno radio znatno dulje, jer ne ide samo jedna kabina, već se pušta više njih s razmacima. Stoga treba uzeti da će raditi najmanje 20 minuta po vožnji, a realno je bome i pola sata, ako ne i više. I kad se to sve "zbroji i oduzme" i izračuna - ispada da bi cijena "goriva", tj. struje, ukoliko se pusti broj kabina ekvivalentan sadašnjem broju putnika u jednom autobusu inosila kojih 350-400 kn za jednu vožnju. Netko će reći da to "nije jako puno". Pa i nije toliko, ali kad se usporedi s autobusom - podaci su živa katastrofa! Naime, od Mihaljevca do Sljemena i natrag kad se sve zbroji ima nešto manje od 50 km. Moderni autobusi troše najviše 30-tak litara na 100 km, ovi gradski rekao bih i manje, ali ajde nek bude da potroši 15 litara nafte za jednu vožnju gore i dolje! Znate li koliko je to novca??? Negdje maksimalno oko 130 kn po vožnji, rekao bih i manje! Da idu recimo i dva autobusa u satu - to bi bilo onda 260 kn, što bi ispalo i dalje daleko manje nego trošak vožnje žičare! A sve to bez ikakvih ulaganja i gradnje, a u žičaru prvo treba ulupati one puste stotine milijuna kuna da bi ju se uopće dobilo!

Žičara bi jedino možda donekle mogla biti profitabilna kad bi doista u satu u prosjeku prevozila bar 1.000 ljudi i tako tijekom čitave godine! A u slučaju sadašnje prometne potražnje, pa čak ako ona poraste i na dvostruko od sadašnje - žičara je posve promašena investicija, "Obrovac" je mala riječ za takav strašan promašaj i gospodarsku šetu!

Eto, i upravo iz ovog razloga Grad očito ne želi ni probati s EU financiranjem, jer bi ih oni odmah otpilili i ovakve luđačke planove odmah sasjekli u korijenu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao prvo: nije Kützbuhl nego Kitzbühel.

Kao drugo: ako broju putnika u autobusu (osamstotinjak) dodaš i broj ljudi koji autom dođe na Sljeme (oko 1500-2000), dobiješ broj od otprilike 2000-3000, a zimi nekih 5000, ponekad i 6000 i više ljudi. Koliko znam, izgradnjom žičare Sljemenska cesta bi se zatvorila (osim za GSS, hitnu i sl.). I žičara puna. Zadovoljan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Međutim, što se tiče žičare - tu sam jaaako veliki skeptik, a osobito nakon što je EU odbila sufinancirati Samoborsku prugu! Za nju mi nitko ne može reći da nije itekako potencijalno rentabilna, te ekološki opravdana - "Samoborska aglomeracija", dakle gradovi i općine Samobor, Bregana i Sveta Nedjelja, zajedno zasigurno imaju oko ili preko 50.000 stanovnika, što je skoro kao Karlovac! ...

 

Već sam mislil odgovorit linkom na temu o samoborskoj prugi - kad tam na zadnjoj stranici iste ovakve tvoje plahte!

Niti ta pruga ima ikakve dodirne točke sa žičarom, niti si ti neinformiran o uzrocima odbijanja sufinanciranja, al i dalje trolaš!?

Nema nikakve potrebe govorit jedno te isto više od 2 puta, niti smo mi u mlinu. Jednostavno prestani - dok se ne pojave neke nove informacije. Tvoje jadikovke to sasvim sigurno nisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao prvo: nije Kützbuhl nego Kitzbühel.

Kao drugo: ako broju putnika u autobusu (osamstotinjak) dodaš i broj ljudi koji autom dođe na Sljeme (oko 1500-2000), dobiješ broj od otprilike 2000-3000, a zimi nekih 5000, ponekad i 6000 i više ljudi. Koliko znam, izgradnjom žičare Sljemenska cesta bi se zatvorila (osim za GSS, hitnu i sl.). I žičara puna. Zadovoljan?

Sorry na krivom spelingu dotičnog mjesta, te hvala na ispravci ;)

Što se tiče tvoje računice, moguće da je ona točna, te da se moguće radi o tim brojevima. Međutim, želim ukazati na dvije bitne stvari:

1. Ne znam odakle pravno uporište da se zatvori Sljementska cesta, hmmm?! Znam itekako dobro da Bandić doista to i želi napraviti i da to najavljuje. Ali, zaboravlja se da ova cesta ima status Županijske ceste, te da ne može tek tako biti zatvorena, tim više što ne prolazi kroz Nacionalni park, niti neki strogi rezervat prirode, već kroz "običan" tzv. Park prirode. Onda bi po tvojoj logici trebalo zatvoriti i Žumberačku cestu, te sve ceste kroz Samoborsko gorje, jel?! A istovremeno imamo glavnu staru cestu prema moru koja prolazi kroz uže područje Nacionalnog parka "Plitvice", najpoznatije prirodne vrijednosti u državi. Pa tamo eto promet može, a preko Sljemena koje ima neusporedivo niži status zaštite ne može, jel?! Vrlo vrlo čudno razmišljanje i Bandića i tebe! ;) Još bih rekao da bi to bila posvemašnja ludost ići zatvarati tu cestu, jer ona spada (bilo je o tome i u časopisu Auto klub!) najatraktivnije planinske ceste u Hrvatskoj, po kojoj je pravi užitak provozati se, dakle automobilistima se uskraćuje taj užitak! I još si nešto zaboravio - cesta preko Sljemena ide u Zagorje. Dakle, da bi se zabrana mogla uvesti morali bismo imati suglasnost i druge strane, pa da se rampa postavi i na Pili sa sjeverne strane Sljemena! Jer, ako bi rampa bila samo na Bliznecu - sa Zagorske strane bi se moglo i dalje gore autom! Ili će možda Zagreb ići stavljati "graničnu rampu" na Hunjki, gdje ide granica za Zagrebom?! I još nešto u ovoj točki - dok ne bude žičare iz Zagorja, kako ti misliš da bi se moglo Zagorcima zabraniti odlazak autom gore? Zar bi onda oni morali iz negdje u Zagorju dolaziti do Gračana (gdje nemaju gdje parkirati) i onda žičarom sa Zagrebačke strane ići na svoju planinu?! To poteže toliki niz teških i kompleksnih pitanja, da doista nikome na njih nije lako odgovoriti, razmisli o svim ovim aspektima!

2. Uzmimo po Bandiću i tebi "idealnu situaciju" - da recimo doista uspijete u svojoj namjeri i da zatvorite Sljemensku cestu za sav promet osim interventnog. Da li ti doista misliš da će se svi sadašnji automobilisti prebaciti na žičaru? Dobro, možda dio njih silom prilika i hoće, ali jako dobar dio njih, dapače ja bih rekao većina njih, neće! Jednostavno siguran sam da će izabrati druge destinacije, jer to su ljudi koji su onako "komotniji" i koji se vole provozati i otići gore recimo na dobar ručak i slično, pa se onda autom vratiti dolje. A sad će im to biti onemogućeno i siguran sam da će se u njima samo javiti revolt i protest, a ne želja da idu žičarom i plaćaju Bandiću za to! Gledaj malo koliko ima po okolici Zagreba destinacija, pa i planina, ljepših nego Sljeme, a brzo i lako dostupnih autima?! I oni će se sigurno tamo preorijentirati!

Linija 1 i još te molim za jedan odgovor: kako si ti zamišljaš poslovanje Tomislavca, Sniježne kraljice, te ostalih budućih (koje Bandić priželjkuje) hotela na Sljemenu?! Zar ti stvarno misliš da će netko tamo dolaziti ako ne bude smio doći s autom do gore, da li će možda nositi kofere pješke od žičare do hotela? Eto, i tu se stvara velik problem i konfuzija!

I još da rezimiram: ako bi žičara ovakvim nefer i rigoroznim zabranama i administrativnim mjerama doista i postala mrvu profitabilnija - da li ti smatraš onda da je to fair play?! Da li je to onda tržišno natjecanje?! A eto, ovo je najbolji dokaz da žičara može biti bar malo manji gubitaš samo u slučaju primjene ovakvih ružnih i nepopularnih mjera, koje su protivne zdravom razumu, te slobodnoj državi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. A na Žumberačkom gorju se gradi žičara? Hmm, nisam znao. Na Medvednici se cesta zatvara upravo zbog žičare, ne zato što je to park prirode! Iskreno, moram ti reći da upravo ti čudno razmišljaš ako misliš da bi cestovna vozila koja zagađuju okoliš trebala imati prednost pred ekološkim načinom prijevoza, koji bi imao istu funkciju kao i cesta - povezivanje Zagreba i Sljemena. Nadalje, ti zbilja misliš da je bolji pogled iz auta s ceste nego iz 30 metara visoke žičare s panoramskim pogledom? Oprosti, ali ovakve tvoje tvrdnje nemaju smisla.

Zagorska strana Sljemenske ceste ne bi bila zatvorena.

2. Hoće. Vjeruj mi. Svi ljudi izabrali bi bržu, ugodnu žičaru s predivnim pogledom, radije nego sporiji, neudobniji auto a jedini “pogled” je na drveće i šumu.

3. Kao prvo: uopće nije problem s koferom-dva ići od žičare do Tomislavca. No svejedno, ako ti je toliki problem, mogla bi se i organizirati jedna minibus linija do okolnih hotela, apartmana i slično.

4. Nema se žičara s čime uspoređivati, jer bi i autobusi i žičara bili ZET-ovi, odnosno u vlasništvu Grada Zagreba. A zašto nije istina da ne bi bilo fer prema autima, objašnjeno ti je pod 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linija 1, odgovaram ti redom prema tvojim točkama u prošlom postu:

1. Naravno da se ne gradi (bar za sada) žičara u Žumberačkom gorju, ali htio sam na tom primjeru pokazati besmislenost prisilnog zatvaranja ceste koja prolazi "Parkom prirode", dok istovremeno brojne ceste prolaze takvim parkovima, pa i onim parkovima daleko višeg ranga zaštite poput Plitvica! Kažeš da se "na Medvednici cesta zatvara upravo zbog žičare, a ne zato što je to park prirode"! Eh, pa to ti tek ne drži vodu hehe! Dakle, nije potrebno (to i sam priznaješ) cestu zatvoriti zbog donekle zaštićenog satusa ove planine, nego zato što će tamo postojati neki javni prijevoz!?!? Oh, pa reci ti meni da li se onda ne bi mogao svatko tako sjetiti negdje sagraditi neku žičaru, prugu ili takvo neko prijevozno sredstvo javnog gradskog prijevoza, pa tražiti da se paralelna postojeća cesta zato zatvori i da svi zato moraju koristiti baš to prijevozno sredstvo?! Oprosti, ali takvih stvari doslovce nema ni u Sjevernoj Koreji, ni u nekadašnjim najtvrđim komunističkim državama! Čak ni tamo se nije radilo i ne radi ovakve stvari, pa ovo je zastrašujuće što ti zagovaraš! Idemo onda istom logikom: kroz Gorski Kotar postoji željeznička pruga i to elektrificirana, koja je tobože "ekološka" - idemo onda zabraniti npr. dolazak u Delnice, Skrad, Vrbovsko, automobilima i autobusima, idemo prisiliti sve ljude da baš moraju koristiti željeznicu, jer ona je ekološka i ona "ne uništava ovo lijepo planinsko područje" kao auti i autobusi! Reci što hoćeš, ali to je ista logika koju ti koristiš! Dalje, priznaješ da zagorska strana Sljemenske ceste ne bi bila zatvorena - a da li to onda ne bi bila diskriminacija da npr. netko iz Zagorja može izravno doći na Hunjku autom, a netko iz Zagreba mora žičarom, od koje mora hodati još više od sata?! Jesi li razmišljao i o ovom aspektu?

2. Hm, kažeš da hoće, da će se svi odlučiti za žičaru, jer je kao brža i ugodnija od auta: reci, a zašto onda smatraš da treba zatvoriti Sljemensku cestu? Ako je žičara toliko bolja i toliko konkurentna - zašto onda ne ostaviti "tržišno natjecanje", tj. da čovjek može sam odlučiti ići s autom ili žičarom. Pa ako je ona doista toliko puta bolja - pa onda će ionako svi to odlučiti, zar ne? Auto neudoban, jel?! Kako koji i čiji - ako je neka krama starija od 20g. onda možda je, a ako je riječ o nekom dobrom, modernom i novom autu onda zasigurno nije neudobniji od žičare! Osim svega, ima nas koji uživamo voziti po planinskoj cesti, to predstavlja pravi užitak! A kada smo kod pogleda - zar si zaboravio onih nekoliko prekrasnih mjesta na cesti od Sljemena prema Kraljičinom zdencu gdje se uvijek može stati i ako hoćeš i sat i više vremena uživati u veličanstvenim pogledima na grad, koji su zasigurno ljepši nego iz žičare u pokretu, koja prolazi kroz uski šumski prosjek, a i nova će imati znatno manju visinu od tla od stare, pa neće biti ni onako dobrih pogleda!

3. Hm, ne bih baš rekao da nije veći problem s vrha (gdje će biti stanica žičare) se spuštati s koferima do Tomislavca. Ali ajde, to i nije toliko daleko, međutim, što sa Sniježnom kraljicom? Ona ipak nije baš toliko blizu i ima se što hodati do tamo - kako će dolaziti njihovi gosti, hmmm?!?! Dobro, minibus se još i može organizirati, ali čemu? Zar nije jednostavnije da ljudi dođu sami direktno autom u hotel? Dalje, jesi razmišljao o tome da bi gosti tih hotela uglavnom bili iz drugih gradova i inozemstva, a ne toliko Zagrepčani: pa reci ti meni - ukoliko oni dolaze u te hotele autom, gdje onda mogu u Zagrebu ostaviti auto npr. tjedan dana ako toliko borave na Sljemenu? Sjeti se da u Gračanima nije predviđen nikakav parking pored žičare, a k tome - da je Bandić svečano obećao da za par mjeseci cijeli Zagreb, pa i najdalja periferija, postaju parkirna zona?! Zar će netko biti toliko lud i uplatiti si aranžman na Sljemenu, a da onda mora negdje na nekom bezveznom mjestu u gradu ostaviti auto, za to skupo platiti, pa vući kofere po tramvajima do žičare, onda sve voziti žičarom, pa onda ići minibusom (ako ga uvedu) ili pješke do hotela?! Ako se ovo obistini - ne samo da ništa od novih hotela na Sljemenu, već i dva postojeća (Tomislavac i Sniježna kraljica) mogu odmah staviti ključ u bravu!

4. Kako se nema sa čime uspoređivati, nije mi jasno na što misliš? Je, naravno da su i žičara i autobus ZET-ovi tj. gradski, ali može se uspoređivati dolazak vlastitim autom i put žičarom na Sljeme. I to je dobra usporedba! A kad smo kod ekologije - nitko mi ne može reći da npr. moj auto koji je najnovije Euro 6 norme i ima zelenu vinjetu i za centre Njemačkih gradova - da on "nije ekološki" i da je "veliki zagađivač"! I još jednom da podsjetim da bogati Austrijanci kojima ne bi bio nikakav problem sagraditi žičaru na to brdašce pola manje od Sljemena - nemaju žičaru ni uspinjaču na Wienerwald, iako je nekad postojala uspinjača, ali je pred 50-tak (ili više) godina napuštena i gore se ide gradskim autobusima (na naftu) i osobnim autima bez ograničenja! A nitko mi ne može reći da Austrijanci nisu ekološki osvješten narod!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatvarati promet po i preko Medvednice nema baš nikakvog rezona (dapače je notorno glupa ideja) a Sljeme kao točkasta destinacija Medvednice koja je 25 km duga je posve nebitna u odnosu na sve druge lokacije i domove ( http://www.medvednica.info/p/planinarski-domovi-i-kuce.html ). Auti se vrlo ne invazivno koriste po Medvednici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nigdje nisam rekao da se slažem s idejom zatvaranja ceste. Ja sam samo pokušao smisliti najbolje rješenje kad se cesta zatvori. To je sve što ću reći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ide žičara, cesta i žica se ne isključuju. Ne mogu reći da su komplementarni (jer žica meni nema jasan smisao)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Forumaš, nikako se ne mogu složiti sa tvojom kalkulacijom troškova prijevoza autobusom ili žičarom !

 

Pogledajmo ovako: parametri - vožnja žičarom 16 minuta, agregat snage 400 KW, kabine po 10 osoba, kapacitet 1500 ljudi sat/po smjeru. Autobus - 50 km, nagurati se može i do 100 osoba u veći bus, 30 litara/100 km potrošnja goriva

 

Svodimo na kapacitet žičare od 1500 putnika/sat. Uvijek se računa trošak po jednom prevezenom putniku!

 

Žičara: za 1500 putnika žičara mora raditi najmanje 76 minuta (dok prvi putnik stigne to je 16 minuta bez dolazaka) , to je za agregat od 400 KW oko 500 KWh, dakle oko 500 kuna. troškova na 1500 putnika = 0,33 kune po putniku!

 

Autobus: za 1500 putnika angažirati treba 15 autobusa sa naguranih 100 putnika i ako se prevoze u jednom satu to je svake 4 minute jedan autobus.

Uz 50 km trasu puta, to je 15*50=750 km. Ako je potrošnja vožnje busa po brdu oko 30 l goriva, to je ukupno 225 litara goriva i košta okruglo 1800 kuna. Za 1500 putnika ispada da je to 1,2 kune po putniku!

 

Iznos za autobus se računa kao gore/dole, za Žičaru ne treba množiti sa 2 jer kada vozi gore, istovremeno o istom trošku vozi i dole!

 

Troškovno je Žičara u višestrukoj prednosti !

 

E sada, što ako je samo 100 ljudi u igri za vožnju?

 

Autobus, samo jedan vozi 50 km i troši 15 litara što je 120 kuna, dakle 1,2 kn po putniku. Točno linearno!

Žičara: 100 ljudi je 10 kabina i agregat će raditi 16 +5 min (slijed kabina 30 sec) a to znači 1/3 od 400 KWh =133 kune, odnosno 1,33 kune po putniku!

 

Ovdje se vidi tzv. "ekonomija obima " i Žičara je isplatljivija što je veći broj putnika, dakle nešto više od 100, kod 200 putnika je već jeftinija od Autobusa (200 kuna, odnosno 240 kuna za autobus /200 putnika).

 

E, sada treba duboko udahnuti: ovo su samo tzv. "varijabilni troškovi", odnosno troškovi koji nastaju kao posljedica obima korištenja.

Fiksni troškovi su sasvim druga priča i dodaju se za svakog prevoženog putnika.

 

To su: cijena izgradnje instalacije žičare, godišnji iznos za atest, osiguranje, remont/servis, generalni remont, razgradnju na kraju životnog vijeka i sav taj iznos podijeli sa sa brojem prevoženih putnika u eksploatacijskom periodu. I na kraju se taj podijeljeni iznos dodaje za svakog putnika na one varijabilne troškove.

 

Kod autobusa je fiksni trošak cijena samog autobusa plus svi troškovi registracijom osiguranja, svi servisi u životnom vijeku podijeljeno sa brojem prevezenih putnika na toj relaciji i taj iznos po putniku se dodaje na varijabilni trošak.

Tu treba dodatii još i troškove održavanja Sljemenske ceste , kao pojačano trošenje zbog pojačanog prometa (što je i do sada bilo jako vidljivo pogotovo nas silaznoj cesti).

 

Na kraju dolazimo i do ekološkog faktora koji je na strani žičare. Energetski pak elektromotori su iskoristivi čak i do 98% dok sus motori ne prelaze 40%, pa opet je konačni učinak opterećenja okoliša na strani Žiočare, ma kako god se proizvodila el. energija.

 

Kalkulacije su vrlo sklisko područje i lako se prevarimo čak i kod najjednostavnijih sustava (probajmo izračunati koliko nas košta pranje jedne majice na ruke ili u perilici.. :roll: , vrlo je zahtjevno!)

 

Na kraju, sa Forumašem se 100% slažem u onom dijelu da je ovakav megalomanski projekat besmislen jer u prvi plan gura suvišnu izgradnju čak 4 građevine i povećava buduće troškove održavanja i korištenja.

Samo zamjena žičare na postojećoj trasi i uz postojeće Gornju i Donju stanicu ima smisla u ekonomskom pogledu. Kasnije dovođenje tramvaja kroz tunel do Donje stanice, kako je i nekada zamišljeno , povezuje sve u jedinstvenu transportnu cjelinu bez ekstremnih troškova i izgradnje.


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali problem je što Forumas to smatra megalomanskim projektom zbog sâme žičare. On uopće ne želi da se sagradi, imala ona četiri građevine ili samo dvije.

A ja se s tobom slažem u potpunosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali problem je što Forumas to smatra megalomanskim projektom zbog sâme žičare. On uopće ne želi da se sagradi, imala ona četiri građevine ili samo dvije.

A ja se s tobom slažem u potpunosti.

Naravno da svako ima pravo na svoje mišljenje. Žičara Sljeme, tj. Stara Žičara Sljeme radila je 44 godine i nakon što se pokvarila, trebalo ju je zamijeniti novom odmah. Ne vidim niti jedan valjani razlog zašto više ne bi postojala Žičara Sljeme?

 

Forumaš je potpuno u pravu kada kaže da u Zagrebu postoje gorući problemi prometa i infrastrukture: regulacija rotora u Remetincu, nepostojeći Jarunski Most, denivelacija nekoliko velikih raskršća... no ti problemi nisu od jučer oni postoje već cijelo desetljeće, a neki i 20 godina. To se ne rješava tako da sve sve odjednom obeća prije Izbora. Prometna infrastruktura rješava se kontinuirano godinama prema mogućnostima po nekom redu.

 

Naša Uprava je pokazala da nije u stanju napraviti niti kružni tok na Britancu (sa Fontanom , naravno) a da par dana prije otvaranja ne shvate da se tu dugački ZET-ov autobus neće moći okretati , pa na brzaka smanjuju središnji dio, na kraju ima se neki tip po*** u Fontanu :lool .

To samo pokazuje da nema sustavnog planiranja i projektiranjam jer svaki prometni inžinjer se pita ?što i koliko će tu prometovati?.

Potpuno ista stvar je i sa tom nesretnom Žičarom Sljeme.. bez ideje i bez plana..


comments > /dev/null , pogotovo 2>&1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...